Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Slunce svítí, investoři jásají

"Jsme maximálně spokojení. Dnes krásně svítí slunce, takže snad i slyšíte, jak nám cinkají zlaťáky do hrnce," říká spokojeně Aleš Korostenský. Co to má znamenat? Korostenský si postavil v jižních Čechách dvě solární elektrárny, které ročně vyrobí elektřinu pro zhruba 350 domácností. První z nich začala vyrábět loni v únoru, druhá letos.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

galán

A to ještě nevíte, jak vydělávám já :-))))

Já mám fotovoltaiku a ta sviňa slunko ne a ne svítit. Tož sem si to spočítal. ČEZ to ode mně bere za 13. Mně prodává za 3. Frknul sem šikovný káblík mezi zásuvku a panely a je vystaráno. Svítí nesvítí všechno jedno. Prostě kupuju za 3 a prodávám za 13, čistého pětka na každé kilowathodině. Jen to nesmím přehánět, abych neměl kromě 365 slunečných dní i 365 slunečných nocí. To by mohlo i Bursíka trknout, až dostanu od něj časem metál za superzeleného občana ;-D Prostě halíře dělaj talíře. Nemusí pršet, stačí když kape.

0/0
28.4.2008 21:46

Ing. Radovan Burkovič

Panebože požadujte v Idnesu od redaktorů alespoň základy

Panebože požadujte v Idnesu od redaktorů alespoň základy matematiky ze základní školy 5.třídy plus trochu ekonomiky !!!! Vždyť je to hrůza, co si dovolí napsat paní Jana Klímová, co vystudovala Českou zemědělskou univerzitu. Jak si může dokázat spočítat třeba krávy na pastvě ???? Cituji : "Byla to jednoznačně dobrá investice," říká odborář Dušek, který si jako jeden ze šťastlivců elektrárnu před 4 lety vydražil za 7 milionů korun a už zanedlouho by měl mít svou investici zpátky." A v úvodu je (cituji) "Podobně si mne ruce i bývalý železničářský odborový boss Jaromír Dušek. Před čtyřmi lety si koupil malou vodní elektrárnu v Jaroměři a teď si vyhlíží pozemky i na solární zdroj. "Rok 2007 byl můj téměř nejúspěšnější," pochvaluje si Dušek zdroj na Labi, který měsíčně vynáší kolem sta tisíc korun na tržbách". Jestliže koupil před 4 lety za 7 milionů a ročně získá 1,2 milionu, pak 6 let se mu vrací jen úvodní investice. Tedy mrtvé peníze. A to se bavíme o tržbách, a kde jsou náklady ??

0/0
28.4.2008 21:40

ekspertyza

jo, jo, jádro

jádro taky jednou nebude, přátelé. Dotovaná výkupní cena (jiné státní nebo evropské dotace pro větrníky ani pro sluneční elektrárny nejsou, to skončilo s rokem 2006) tu neni proto, aby nekdo vydelaval, ale aby byl podporeny trh. Rozvinuty trh = vyssi efektivita, inovace. Pokud bychom dokazali efektivne zpracovavat energii slunce, pak by nase problemy s nedostatkem elektriny byly vyresene, dotovanou vykupni cenou investujeme do budoucnosti. Krom toho, i ta dotovana vykupni cena klese a klesat bude, jednou se cena energie z OZE stretne z cenou elektriny z klasickych "spinavych" zdroju

0/0
28.4.2008 12:50

nibor

Re: jo, jo, jádro

Právě naopak. Dotace brzdí trh a inovace, protože když máš zisk jistý, tak se nemusíš namáhat se zlepšováním.

0/0
28.4.2008 13:08

mpixel

Re: Re: jo, jo, jádro

Dotace ale nezaručují zisk. Naopak upevňují podnikatelskou jistotu.

0/0
28.4.2008 15:41

chlebak

Re: jo, jo, jádro

jadro je nase pritomnost, jeste na dlouhou dobu budoucnost a pak budeme mit fuzi, Nepotrebujem kacet les, aby se tam mohli vysazet vetrniky jako v Krusnych horach. Solarni farmy jeste zkousnu na nevyuzitych strechach vyrobnich hal, hypermarketu nebo i obycejnych domu. Uprostred prirody je ale taky nechceme.

0/0
28.4.2008 13:10

mpixel

Re: Re: jo, jo, jádro

Fúzi mít nebudeme, to jsou jen pohádky. Žhavou plazmu zatím nikdo neudrží.

0/0
28.4.2008 15:42

hnedka_zdrapana

Re: Re: Re: jo, jo, jádro

Ano, zatim. Ale jadro vydrzi jeste par tisic let a s vesmirnymi zdroji mozna navzdy. A tehdy uz fuze bude ;-D

0/0
28.4.2008 19:45

Radek

Re: Re: Re: Re: jo, jo, jádro

Pár tisíc let? A teď tu o Karkulce ;-D;-D;-D;-D

0/0
28.4.2008 23:23

r.martensky

Re: Re: Re: jo, jo, jádro

Pohadky? ... letos se zacina stavet ITER ve Francii a do 50 až 60 let je to pouzitelne v praxi a prumyslu. Tezko rict kdy bude u nas, ale jadro jeste nejake to stoleti vydrzi a pak se bude stejne pouzivat prepracovani. Fotovoltarika je hlavne o penezich a nikdo z tech lidi to nedela pro prirodu resp. ekologii. Je ot velmi draha a energeticky narocna technologie na vyrobu, tudiz celkova vyteznost "zelene" energie je velmi mala.

0/0
29.4.2008 8:36

Immanuel Cunt

Re: jo, jo, jádro

přesně tak. nejlepší by bylo dotovat úplně všechno a  měli bychom nejrozvinutější trh na světě.

0/0
29.4.2008 15:16

Blanka z Bejrůtu

slunce svítí

stěrače stírají,ostřikovače stříkají...

0/0
28.4.2008 12:37

Blanka z Bejrůtu

Já bych

tu elektřinu zakázal zákonem a bylo by to.

Prostě zákaz elektřiny a elektřina od platnosti zákona neexistuje.:-P

0/0
28.4.2008 12:35

Buf

Lidem se zdá, že ... hyzdí krajinu a vydávají hluk

To je tedy svérázná formulace. Když si na to stěžujou, asi jim to vadí, ne?

To je jako byste přišli k doktorovi, že vás strašně bolí břicho a on by řekl - kdepak, nebolí, to se vám jenom zdá.

Tady je vidět jací jsou ti zelení melouni ve skutečnosti bolševiko-fašisti.

0/0
28.4.2008 12:27

Buf

Když to tak pěkně vynáší

...můžeme konečně zrušit ty dotace. Konečně nebudeme muset tolik platit na daních pro tyhle příživníky.

0/0
28.4.2008 12:00

Alfik

Re: Když to tak pěkně vynáší

no ale potom to už nevynáší. Už před mnoha lety mi říkal známý, že to je zlatý důl. Tehdy ne moc velká investice a pak se prachy sypou ať chceš nebo nechceš, voda teče téměř pořád. Teď mu  z pár elektráren které má sype asi 700 měsíčně. Zaplatí na každé důchodce na čištění vody hřebenů (odstraňování klacků, lahví ...) a kupuje domy, hospody, auta, dovolené.

0/0
28.4.2008 12:19

Buf

Re: Re: Když to tak pěkně vynáší

Správně - a teď už bych ty dotace zrušil :)

0/0
28.4.2008 12:28

r.martensky

Re: Re: Když to tak pěkně vynáší

fajn a myslite ze je to spravne? ... protoze ty domy, hospody, auta a dovolene mu zaplatime my vsichni kdo odebirame elektrinu. Je to hlavne velkej kseft kterej nema s ekologii takrka nic poslecneho. A takhle to bude bohuzel dal, dokud se elektrina bude vykupovat nesmyslne predrazene.

0/0
29.4.2008 9:51

Pavel

Deformace ekonomiky

Obnovitelné zdroje je třeba podporovat, ale garantovat výnosnost 15% (s dotacemi až 20%), to je totální deformace ekonomiky. Ještě by mne zajímalo,zda někdo provedl komplexní analýzu energetické náročnosti výroby solárních panelů, tj. od prvovýroby skla po křemíkové články, hliníkové konstrukce (popř. ocelové), zemní práce pro umístění, PHM managerů při vyřizování všech povolení a vyjádření. Jsem přesvědčen, že tento podíl není zanedbatelný a je pozoruhodné (u naší politické reperezentace však spíše standardní), že taková zásadní rozhodnutí včetně dotací jsou vykřikována do světa bez dostatečné analýzy. Anebo že by někdo analýzu provedl, ale je lepší ji zamlčet.....?(Y)

0/0
28.4.2008 11:49

roba21

Vydělávají na náš účet

Bez dotací by to byla pohroma. :-P

Šmejdi zelení, na takovéhle studity se musí plýtvat penězi jen aby pár fanatických chorých mozků drželo ve vládě basu. Začínám tu bandu ekoteroristickou nenávidět více než komunisty. Jejich blokace jádra v současné energetické krizi je pomalu na vlastizradu, za deset-patnáct let budeme všichni sklízet plody jejich omezenosti.

:-©:-©:-©

0/0
28.4.2008 11:36

P.S.

Re: Vydělávají na náš účet

Přesné hodnocení. Nezbývá než s Vašim hodnocením souhlasit - bohužel.

0/0
28.4.2008 12:14

MychalB

to se to podniká

jó, není nad to, když se nespolehlivý zdroj energie sponzoruje z peněz zaplacených za elektrickou energii vyrobenou spolehlivým zdrojem. Hlavně, že je to "in". :-©

0/0
28.4.2008 11:09

vymrzovac

jak za Brežněva!

my tu elktřinu ze slunce a větru vyrobíme ať to stojí co to stojí!   Je to politický úkol soudruzi!     Jinak je to docela kravina,víc energie se vynaloží než vyrobíRv. Kdyby měly fotovoltaické elektrárny takovou účinnost,už by si to lidi bastlili na barákách! Je to kravina!!!!Rv

0/0
28.4.2008 10:30

Ttt

Kurna, nejvetsi zlodejina

Jaka polovina nakladu.

Kdyz sviti slunce, tak vyrabi elektrinu a my mu vyplatime 10tinasobek toho co vyrobi. Kazdymu blbymu ekologistovi by meli dat do jeho domu specialni pripojku. Elektrika by stala 10x vic a navic by se elektrina automaticky vypinala kdyby byla noc a nebyl vitr.

0/0
28.4.2008 10:27

Darik

Hmmmmmmmm

Asi tak: "Ekologie je business - ma vydelavat a vydelava!" ..... viz. biopaliva .... atd

Kdyz se pomalu vyplaci pohanet vetrnou elektrarnu ventilatorem, neco tu nesedi, ze !!!

0/0
28.4.2008 9:53

vymrzovac

Re: Hmmmmmmmm

týýýý voe!   To je nápad!  Postavím větrnou elektrárnu,budu to roztáčet elektromotorem a prodávat za trojnásobek!   A podnikatelský záměr je na světě!!!!   To bude větrnej mlejn na peníze!:-P

0/0
28.4.2008 10:33

bob

perpetum mobile

Lepší mlejn na peníze je sluneční elektrárna - koupíš maloobchodně - draho asi za 3,- a prodáš to rozvodnejm závodům za 14 jako vyrobené ze sluníčka ....

0/0
28.4.2008 10:38

hnedka_zdrapana

zlodejina

To bych taky takhle umel vydelavat, kdyby mi polovinu nakladu zaplatit stat :-©Rv

0/0
28.4.2008 9:28

Niko

Re: zlodejina

Tak a teď mi řekni kdo Ti brání LOLku??? ;-D;-D;-D Horší kec jsem neviděl...

0/0
28.4.2008 9:45

hnedka_zdrapana

Re: Re: zlodejina

Svedomi, protoze nejsem zlodej a taky mam na praci ponekud jinaci veci :) Tohle povazuju za stejne moralni podnikani, jako kdyz  nekdo podnika z penez mafie.

0/0
28.4.2008 9:48

Petr

Re: Re: Re: zlodejina

Takže jenom na internetu umíš plkat.

0/0
28.4.2008 10:17

vaclavj1

Re: Re: Re: Re: zlodejina

vzdycky kdyz tohle nekdo napise ... ;-)

0/0
28.4.2008 10:36

Petr

Vůbec nejde o ekologii

Jde pouze o ždímání dotací za garantovanou výkupní cenu energie. Dotace na stavbu a dotace na výkup. Výroba elektřiny z takto nestabilních zdrojů (jen když fouká, teče voda nebo svítí slunce) musí být zálohována klasickými elektrárnami (uhlí, jádro). Pár vykuků se směje, jak ždímají peníze. Nic víc. A kdepak se ty peníze na dotace berou?

0/0
28.4.2008 9:22

djfido

Re: Vůbec nejde o ekologii

No a? Je lepší dotovat prospěšnou věc do budoucna, než prohlubovat současné problémy, abychom se nemuseli nijak omezovat.

Stejný přístup se uplatňoval/uplatňuje i u jiných průmyslových odvětví: zahraniční společnost přijde do ČR za levnou pracovní silou postaví si provoz, stát jí postaví infrastrukturu a dopřeje daňové prázdniny na 10let. Je tohle příklad ekonomické efektivity? Co odpuštěné daně a infrastruktura zadarmo? Uplyne 10let, prázdniny končí, mzdy mezitím vzrostly a společnost odchází na východ...Tomu se zase říká ždímání zdrojů.

0/0
28.4.2008 9:47

hnedka_zdrapana

Re: Re: Vůbec nejde o ekologii

Muzu vedet, co myslis temi "soucasnymi problemy" a tim omezovanim? Kdyz se postavi jedna jaderka (daleko daleko efektivnejsi nez nejaky vetrnik nebo slunecni panel), tak se nemusime ani omezovat a odpadnou i vsechny mozne "soucasne problemy". A pokud se ti to tak libi, proc to nedotujes ze sve mzdy?

A pobidky sem netahej, to je dalsi zlodejina, stejne jako toto.

0/0
28.4.2008 9:50

Petr

Re: Re: Vůbec nejde o ekologii

Dostavit Temelín by bylo mnohem prospěšnější než tyto ždímačky na dotace. Ty si myslíš, že v budoucnosti nás zachrání fotovoltaické články? V našich klimatických podmínkách? To jako v budoucnosti bude slunce svítiti i v noci?

Co do toho montuješ investiční pobídky? Toto je diskuze o alternativních zdrojích energie.

0/0
28.4.2008 10:11







Najdete na iDNES.cz