Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

České dráhy zdraží kvůli naftě od června některé jízdenky

České dráhy kvůli neplánovanému zdražení nafty zvednou ceny. S druhou letošní změnou jízdního řádu od 15. června podraží například kilometrická banka či celodenní síťová jízdenka. Některé produkty se ruší.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

karolina

leto

zmeny rozhodne nezasahnou pouze 4% obyvatel, kdyz v lete jezdi spousty studentu, kteri vyuzivaji te slevy leto-26!!!! pred dvema roky zrusili junior pas na leto, minuly rok se vyuzivala tato sleva a jak to tedy bude letos? za plnou, jo? v lete, kdyz uz neplati zakovky jizdny na cestu do skoly a zpet, preci kazdej mladej clovek porad nekam jezdi a tohle mi prijde fakt sprosty.

0/0
14.5.2008 10:07

to si nepochopil

KDE JE PROBLEM?

tak si pred zdrasenim kupte nakupte KMB do zasoby a je to ne?

Aspon zavzpominate na stary casy kdy se den pred zdrazenim tankovalo i do lahve od okurek a nebudete furt tak remcat na du nasi hru na demokracii.

0/0
13.5.2008 21:57

Pavel

Re: KDE JE PROBLEM?

no oni maji KMB platnost asi pul roku vime :-P

0/0
14.5.2008 4:29

pet

je to realita

je to banda čů...ků na tej dráze,fakt chtělo by to celý rozprodat a zprivatizovat, státu (ČD)vůbec nejde o lidi ale jen o to jak vymlátit víc prachů, kvalita nulová, na trati ČB-Praha vlaky vyšší kvality nejsou a humusácké rychlíky kdy kilometr stojí skoro dvě koruny to je síla,takže  v budoucnu bude muset Student agency výrazně posílit autobusové spoje protože krom důchodců a zaměstnanců,ti to mají zdarma, tou špínou na kolejích jezdit nikdo nebude,at to krachne přeju jim to....Odjakživa platilo ČD-času dost...

0/0
13.5.2008 21:38

Dudvo

Ok...

tak ale kdyby i ty služby konečně začaly odpovídat těm cenám... na nádražích se běžně kouří a to v čele se zaměstnanci drah, bohužel čistota, jízda na čas atd. nejsou taky nejsilnějšími stránkami ČD....zajímavé ovšem začíná být, že při dvoučlenném obsazení automobilu už to téměř vychází za stejné peníze.... :-((((

0/0
13.5.2008 13:12

a.riadne

no a:)

:-)jsou i horsi veci...  ostrava - praha pro me stale za 140 (ec/ic s eliskou) - 315 (pendolino  a bez elisky)  pohoda... zlaty vlak oproti busum...Rv do skoly busem 27 - 31.5,- a vlakem 17,-... tak co je lepsi:-)

0/0
13.5.2008 12:02

blue_velvet

Cena nafty

Vcera jsem cerpal naftu u pumpy v Nyranech za 30,90. Na dalnici ji meli za 34,90. ;-ORv:-/

0/0
13.5.2008 10:22

Michal

KMB

po zdražení kilometrické banky  přecházím na auto, doprava vlakem mě už přijde dráž .:-(

0/0
13.5.2008 7:21

myrha

4%???

To by mě zajímalo jestli se zdražení dotkne jen 4% cestujících. Takové zdražení by přece z ekonomického hlediska nemělo žádný význam. Mám opět pocit že mluvčí ČD (asi ho k tomu tlačí nadřízení) nemluví pravdu, podle mě je těch lidí co dojíždí dál opravdu mnohem více.. Proč tedy pořád ty lži o tom že se to nedotkne počtu cestujících, když se zdražují nejvyužívanější produkty. Ať žije podpora ekologické dopravy!!!!§;-(

0/0
13.5.2008 1:50

Tracid

KMB

Co k tomu dodat, koupím naposledy KMB za 1600, pak přecházím na autobus a od příštího jara jezdím autem. That's it a to jsem měl vlak fakt rád:-P

0/0
13.5.2008 1:09

Mira

Eliška

A zdraží také Elišku z Prahy do Brna, z původních 35 to nedávno nenápadně vzrostlo na 70, od června šťastná jen za 105,-Kč. Mluvím o tom proto, že mám in-kartu, teď jsem cestoval solo do Polska z Brna a pochybuji, že bych mezi Ostravou a Brnem jel levněji než za 105 korun. Možná sice rychleji, ale když do Ostravy pořádně není dálnice, tak nevím. Nebo byste jeli i levněji?

Stejně tu Elišku nechápu - kolik je těch jízdenek? 1000? To je virtuální pojem, se mi zdá, ta Eliška, u které se počítá s tím, že si ji koupím na nádru. A co když nebude? To znamená, že už se prodalo x kusů jízdenek nebo jak? Kolik kusů Elišek?

0/0
12.5.2008 20:04

Heterák

Nejni to ta, no... diskriminace?

"Zdražení se přímo dotkne poměrně malé, asi čtyřprocentní části našich cestujících..."

Toz to su rad, ze nejsou ctyrprocentni. :-)

0/0
12.5.2008 14:03

Heterák

Re: Nejni to ta, no... diskriminace?

Oprava: ...ze nejsu ctyrprocentni

0/0
12.5.2008 14:04

to si nepochopil

Re: Re: Nejni to ta, no... diskriminace?

tak to bud, protoze homosexualu (tzv. "ctryprocetnich") je ve skutecnosti temer 10 procent chlapu (pac zensky jsou pod jednim procentem).

Takze nejsi mezi 4% postizenych zdrazenim, ale asi budes mezi 10% ne-heterosexualnich muzu, kdyz jsi se tak ostentativne ozval, potrefenej housere ;-D:-P;-D

0/0
13.5.2008 21:53

anonym

chybí konkurence

Cenově vlaky již dnes vychází 2x dráže než autobusová doprava. Současně přepravní doba je téměř dvojnásobná.

Vůbec mne to netěší, vlakem cestuji mnohem raději.

Existuje jediné řešení: konkurence.

Proč stát blokuje příchod nových přepravců? Co se stalo s konkurenty mezi Prahou a Ostravou? Není to všechno jen o tom, že by dokázali na této lukrativní trati nabídnout lepší služby za méně peněz?

0/0
12.5.2008 12:20

Jaryn

Me se cesta vlakem vyplati

Ostrava - Chomutov   229Kc cas 5 h  10min, autem to neni rychlejsi a levnejsi urcite taky ne.

Kdyz clovek vi jak, tak se da cestovat hodne levne hlavne na delsi vzdalenosti.

Na kratsi vzdalenost do 100 km uz to tak dobre neni.Hlavne kdyz clovek jede sam.

Holt nic neni dokonale.

Zdrazeni KMB mi prijde jako 'chytry' tah , tento druh slevy se stal hodne popularni. Taky ho pouzivam na presun do 150 km.A zdrazeni je dost znat :-( 

0/0
12.5.2008 9:38

Pavel

Re: Me se cesta vlakem vyplati

Řekl bych, že ještě míň. Ostrava- Ústí nad Labem140 Kč na eLišku, dále do Chebu s In kartou 70Kč, tedy 200 Kč. Pendolínem o 80 víc. (Štastná eLiška tuším 105.-)Za 530 km to je dobrá cena,to autem nepořídíte, s Jančurou taktéž ne, o ostatních busech ani nemluvím...

0/0
12.5.2008 21:55

stefi_ul

Re: Re: Me se cesta vlakem vyplati

Jen si zapomel podotknout, ze e-liska neni pro vsechny... ja jezdim, UL-OVA min 2x mesicne a uz dobre pul roku musim kupovat nejmin 14 dni dopredu. Coz se ale vzdycky taky neda. Stastna e-liska, to je uplna loterie. Na delsi trasu myslim nemozna. BRNO-OVA se v pripade nepovedeni zakopit statnou lisku da v klidu  prezit. Ale cesta UL-OVA bez elisky stoji skoro petikilo, takze to je NEPOMER.

Nehlede na to, ze "vlaky vyssi tridy" jsou ted napechovany lidma, co by si priplatek nikdy nekoupili a pockali na normalni rychlik. Z vlaku vyssi tridy se razem stave HUMUS, BORDEL, ANARCHIE. Pokud chte nekdo na zachod a je v pulce vagonu, nema sanci se pres DVOJSTUP lidi v ulicce dostat.

;-€;-€;-€

0/0
13.5.2008 9:40

to si nepochopil

Re: Re: Re: Me se cesta vlakem vyplati

kdyz si uprostred vlaku vyssi kvality, tak se mas posrat z toho, jak to jede rychle (popr. z toho, jak to nejede vubec:-)).

Na zachod muzes na nadrazi pred odjezdem vlaku:-P

0/0
13.5.2008 21:47

Zuzka

Léto-26

Mě docela pobavilo zase to, že při poslední zdražování slibovali, že sice zdražují, ale zas to částečně vykompenzují tím, že letní sleva pro mladé bude letos 50%, místo loňských 30%. A těsně před létem tu slevu kompletně zrušili...Rv

0/0
11.5.2008 22:09

Kocourek69

Pacienti z ODS

budou tu dráhu tak dlouho zdražovat až těmi vlaky budou jezdit akorát zaměstnanci ČD s režijkou. Už dnes se na kratší vzdálenosti ekonomicky vyplatí jet autem nežli vlakem.

0/0
11.5.2008 16:02

Miroslav Zezulkja

To je nehoráznost

Neskutečné  české dráhy jest prasečí a špinavý podnik ,který jezdí s přesností času jako snad ve Švýcarech? To je asi brutální omyl !!!!!!!!!!!!!!!

0/0
11.5.2008 15:22

Zpoždění

Odškodnění za zpoždění

Zpoždění vlaků by stálo 224 milionů ročně http://www.zelpage.cz/zpravy/4948 Severské listy - Švédské odškodnění za zpoždění vlaků http://www.severskelisty.cz/cesty/cest0064.htm SMLUVNÍ PŘEPRAVNÍ PODMÍNKY ČD V OSOBNÍ DOPRAVĚ http://www.cd.cz/static/sppo/11.12.2005/sppo.htm

ČÁST PÁTÁ PRÁVA Z PŘEPRAVNÍ SMLOUVY V OSOBNÍ DOPRAVĚ Kapitola I Obecné podmínky 285. Jestliže nebyl cestující ve veřejné osobní železniční přepravě

přepraven včas, nemá právo na náhradu škody vzniklé jako důsledek

neplnění přepravní smlouvy.

0/0
11.5.2008 14:39

Maniakes

Vlakem jezdím hrozně rád

ale České dráhy mě začínají enormně s*át.

0/0
10.5.2008 18:11

dada

Re: Vlakem jezdím hrozně rád

Plně souhlasím.

0/0
12.5.2008 13:17

Gaspaccho

Dobře jim tak, teploušům...

Zdražení se přímo dotkne poměrně malé, asi čtyřprocentní části našich

cestujících," řekl iDNES.cz mluvčí Českých drah Ondřej Kubala.

0/0
10.5.2008 13:47

Petr

.

Vlak se dnes neoplati. Uz jenom to, nez se clovek dostane na nadrazi, tak ztraci spoustu casu. Pro 2 a vice lidi se auto vyplaci, ale to neni nic noveho uz nekolik let. ;-D Vlakem jsem nacestoval spoustu km a stacilo. Jo, kdyz stala jizdenka 87 korun z Bohumina do Ceskych Budejovic, tak se o vyhodnosti nedalo pochybovat. ;-D

0/0
10.5.2008 11:29

Kviiik

Re: .

Je nutne zapocitat take amortizaci vozidla - pak mozna vychazi srovnani malicko jinak.

0/0
12.5.2008 9:12

anonym

Re: Re: .

ne, když máš auto za 30K :-)

Ale jinak fandím jednoznačně vlakům, bohužel ČSD a především stát, posílají vlaky do hajzlu. Blokují přístup konkurence, která by mohla dráhy zachránit.

0/0
12.5.2008 12:26

Sylvester Srallone

Čečenské dlahy

V Českých drahách jsou trubky. Místo aby zlevnili, ať přilákají lidi, tak zdražujou. Ještě by se nádražáci mohli ohánět, že to po nich chce EU.

0/0
10.5.2008 7:44

Lessfax

Síťová jízdenka

Co je síťová jízdenka? To si koupím a můžu jezdit 24 hodin nebo jak?

0/0
9.5.2008 17:21

Rudá_záře_nad_Kladnem

Re: Síťová jízdenka

přesně tak.

0/0
10.5.2008 7:19

JK

Re: Re: Síťová jízdenka

Ne 24 hodin od zakoupení ale do 24 hodin toho dne kdy byla vydána všemi vlaky, do SC plus místenku za 200,-

0/0
10.5.2008 20:33

Shane

Drahá nafta

Zdůvodnění drahou naftou je fakt skvělé. Tak ať mi řeknou kde naftu za 32,30 kupujou, když se na běžných benzinách dají sehnat levněji.

A za další, tak ať nenechávají celou noc jet dislovou lokomotivu, protože by ji ráno už nenastartovali. To je přesně ono, místo aby hledali rezervy ve své společnosti a kde ušetřit, tak to narvou do jízenek a ať se "zákazník" stará. Dopadne to akorát tak, že lidi začnou více jezdit autem či autobusem (tam kde to jde). Navíc na spoustě tratích jsou už luxusní autobusy, které josu navíc o dost levnější než smradlavé, nepohodlné vagony ČD.

Už aby sem vstoupili soukromé železniční subjekty pro osobní přepravu. Je mi jasné, že osobní přeprava po železnici bude vždy prodělečná, ale v běžném konkurenčním prostředí se ceny alespoň nějak udržují na rozumné úrovni.

0/0
9.5.2008 14:36

SumeragiSubaru

Re: Drahá nafta

jo tak s tím, necháváním puštěného motoru i při stání souhlasím...

vlakem jezdím často(jsem student čili se mi to oplatí) ale když vidím jak třeba vlak stojí 40minut ve stanici a má puštěný motor jen tak.. celkem si říkám, esli manageři ČD mají mozek v pořádku..ČD jsou prostě molochem z dob socialismu a je to stejné jako s Telecomem..

dokud se to nerozdrobí na menší společnosti bude na tom běžný zákazník jen škodný..

rezervy je prostě hledat u sebe a ne u cestujících.. zvlášť u takové velké společnosti jako jsou ČDjako některé akce ČD jsou dobré.. SONE+ je opravdu šikovná sleva.. ale nechápu, proč zrušili slevu pro lidi do 26let, nemyslím si že by byla tak nevyužívaná...

nebo byla využívaná přespříliš a ČD chce z těchto lidí vymáčnout víc???

0/0
9.5.2008 18:40

firlet151

Re: Re: Drahá nafta

Ocividne nevite, jak je obtizne nastartovat vetsinu lokomotiv "za studena" ... startovani takove lokomotivy trva i 10 minut - doba drzeni startovaciho tlacitka a pote musi nekolik desitek minut pracovat na volobeh, nez dojde k prohrati motoru a dalsich soucasti - v tomto rezimu ma samozrejme mnohem vyssi spotrebu, nez za tepla ... takze se jednoznacne nevyplati lokomotivu, ktera je ve sluzbe a ceka na vykon "chcípat" ...

To neni jako startovat motor v aute .... napr. 12 valcovy motor o objemu kolem 15 litru .. ma za studena takove vule, ze kdyby se s nim jelo ve vykonu v takovem stavu, tak se hned rozpadne ...

0/0
10.5.2008 0:48

zbyněk

Re: Re: Re: Drahá nafta

souhlasím s tebou-většina těch blbečků(kteří nejsou automechanici) vůbec neví,že na nastartovném motoru závisí spoustu věcí např.plnění vzduchojemů brzd.soustavy,dobíjení baterií,chod klimatizace,hydrauliky apod.Já musím mít taky u tahače nastarováno nekolik minut před odejezdem

0/0
14.5.2008 8:07

kontrola_nemocnych

jen at zdrazujou

nejmin na 5ti nasobek. me to nevadi ja jezdim autem a jeste dlouho budu :)

0/0
9.5.2008 13:01

Hofos

Re: jen at zdrazujou

Myslím, že už ani není třeba zdražovat, aby byla pro dva lidi cesta vlakem dražší než autem. Někdy mi připadá, že cestovat vlakem bude luxus, větší než auto a letadlo ;-)

0/0
9.5.2008 17:53

aldik7

diskuze

http://diskuze.libimseti.cz/-240754/ :-)

0/0
9.5.2008 12:02

colaps

monopol je monopol

sláva dráhy zjistili, že elektrárny u nás pracují na diesel agregáty....(Y)

0/0
9.5.2008 11:58

aldik7

...

nejlepší by bylo aby co nejdřív vstoupila Student Agency na trh se svými "žlutými" vlaky :-) .. na regionální tratě by to chtělo najít nějaké jiné provozovatelé (nj ale koho:-/ ) ;-D

0/0
9.5.2008 11:54

razor

Re: ...

zajemci by byli, problem je ze stat tady konkurenci pro CD a tedy vyhodnejsi cestovani pro lidi nechce, doporucuji precist toto: http://www.studentagency.cz/vlaky, zejmena "zavada c.1" je velmi zajimava, jestli to tak opravdu je (o cemz nepochybuji) tak je to fakt bordel

0/0
10.5.2008 18:51

Jiřík

Re: Re: ...

To co MD a ČD provedly ohledně výběrového řízení na trati Pardubice - Liberec, je opravdu neuvěřitelné. No alespoň tam ale jezdí moderní motorové vozy řady 854, ale stejně ...

0/0
11.5.2008 12:41

Lisinha

Re: ...

Dalo by se. Lokálka z Šumerka do Koutů nad Desnou byla určená k zavření a zrušení pro nelukrativnost. Chopil se jí soukromník. Místo 42 stálých zaměstnanců, které měly ČD (jde snad o 30km trati, tak sedm zastávek, vede to akorát na konec údolí) jich tam je snad pět, v létě se přijme pár brigádníků - důchodců nebo studentů - na prodej a cvakání lístků. ČD bůhvíproč brigádníky brát nemůžou, každá baba v pokladně musí být zaměstnanec s uniformou a režijkou atp.

Uznávám, že zorganizovat provoz na koridoru je těžší, než nesrazit vlaky na jednokolejce, kde se dá jet akorát z A do B, ale možnosti tu jistě jsou.

0/0
13.5.2008 10:54

Mar__tanka

vlakem nejezdím...

protože na většinu míst jezdíme ve dvou s přítelem a při posledním propočtu se nám to už i na peníze vyplatí, takže není co řešit....

jediné, kdy asi využijeme vlak bude letos až pojedeme na vodu - a to nás pojede banda, takže snad využijeme množstevní slevu...

a pokud jedu někam sama, raději využiji autobus - není tak špinyvý, nepohodlný a zdá se mi rychlejší

0/0
9.5.2008 10:03

uzycek

taku z to chapu

kvuli zdrazeni nafty, tj drazsi cestovani osobakem a nakladni doprava, . tak kvuli tomu se zdrazuje pendolino a kilometricka banka, takze vlaky, co jezdi pres 100 km.

rozumite tomu stejne?

0/0
9.5.2008 8:46

Tommi

Re: taku z to chapu

Jojo taky jsem se tomu pousmál, no a ty čtyři procenta to už mě dorazilo, když se dívám kolem sebe tak s kilometrickou bankou jezdí snad 20 procent lidí.

0/0
12.5.2008 10:06

rafol

Uz jsem se lekl!

Nastesti nejsem ctyrprocentni, tak se mne to netyka;-D

0/0
9.5.2008 8:13

matakwane

Kilometricka banka

Kilometricka banka zdrazila o 400 Kc za posledni pul rok RvRvRvRvRv(Y)

0/0
9.5.2008 1:54







Najdete na iDNES.cz