Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Drahá ropa nutí aerolinky létat pomaleji

Zdá se vám, že jste naposledy dostali na palubě letadla méně vína než obvykle? Rekordní ceny ropy, které jen v pátek překročily cenu 126 dolarů za barel, přinutily aerolinky šetřit a hledat další způsoby, jak proletět co nejméně paliva.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

phi

nastal cas vzducholodi

no vazne, jeste chvili a vyplati se to :)

0/0
13.5.2008 22:56

vigo

Daň

0/0
12.5.2008 22:23

vigo

Re: Daň

Omylem jsem to odklepnul dříve... Aerolinky mají navíc ale výhodu, že nemusí platit za palivo daň, což je poměrně velká úspora.

0/0
12.5.2008 22:24

fomacka

Clanek s timto tematem

se objevil v US asi pred 2 tydny (takze iDnes je zase pozde....) Nebylo to, ze jsou nuceny zpomalit, ale bylo to jako experiment. Kazdy vi, ze zpomalenim v aute se snizi spotreba, tak to Norhtwest Airlines vyzkouseli na ceste z Parize. Zpomalili asi 7 mil za hodinu a pri prodlouzenim lety o 8 minut, usetrili asi 168 gallonu = neco pres $520.

Southwest Airlines si zpocitali, ze kdyz zpomali veskere lety behem roku, tak usetri 42 milionu dolaru na palivu! Northwest take zverejnilo, ze kdyz prodlouzi let na Hawaii o dve minuty, tak usetri $600 000 pouze na teto lince za rok.....

0/0
12.5.2008 15:39

-

-

Jsem zvědavý, kdy přijdete na to, že ČSA prodává další majetek: hangáry... ;-)

0/0
12.5.2008 0:31

franta_straka_unban

az vyleze nad 150

tak letadla zacnou padat vinou nedostatecneho vztlaku:-P

0/0
11.5.2008 21:37

chicocheco

Subvence

Letadla nám beztak jenom zvyšují daně. EU subvenuje jednoho letícího člověka v nízkorozpočtovce osmisty eury, ať letí z Prahy do Vídně nebo z Dublinu do Thessalonik. Nenechte se zmýlit, že jim těch vašich 10, 20 euro stačí.Rv

0/0
11.5.2008 12:43

pf

Re: Subvence

Subvence se poskytuji jen na nove zavedene linky a to po dobu maximalne 3 roky a do maximalni vyse 30% nakladu bez letistnich poplatku a nakladu na benzin (takze priblizne 15% z celkove ceny letu. Pokud by to bylo 800Eur jak tvrdite tak by celkove naklady na jednu letenku byly 130tis, tomu snad sam neverite. A navic tyto dotace plati hlavne letiste na ktere nove zavedene linky budou letat (protoze se jim to casem na poplatcich vrati). PS(30% a 3 roky plati v evrope, do exotickych destinaci je to 50% a 5 let)

0/0
11.5.2008 13:07

karin

Práškování obyvatelstva

Pozorujte denně nad sebou desítky až stovky letadel zanechávajících jedovaté chemické stopy. To téma je tabu, nikde se o něm nemluví. Letadla jakoby nikdo nevidí. Ptejte se svých poslanců, vlády, kdo na nás co sype a proč!

Když mi nad barákem přelítne za den přes sto letadel stejnou drahou, asi to není dopravní linka, to by lítala častěji než městská doprava!

Ti mají nafty dost, proto chybí jinde!

0/0
11.5.2008 11:15

klej

Re: Práškování obyvatelstva

tohle už je paranoia......

0/0
12.5.2008 9:58

kral ja prvni

Re: Re: Práškování obyvatelstva

U nás na vesnici byl zas jeden, co se doma zabarikadoval s pistoli a triedrem skvirou mezi okenicema vyhlizel nepratelske vojsko. Meli ho odvezt do blazince, ale on nechtel padnout do zajetii, tak se radsi zastrelil sam...

0/0
12.5.2008 11:40

wind

Re: Práškování obyvatelstva

Mám pro tebe malý tip: kup si trochu lepší dalekohled a podívej se na ty "letadla zanechávající chemické stopy" zblízka a na vlastní oči...a uvidíš, že vidíš jen normální letadlo. Anebo mají všechny dalekohledy uvnitř elektroniku, která ti ty práškovací trysky skryje? ... Jinak není pravda, že se o "chem-tracks" nemluví; na internetu je hafo podobných nesmyslů. Obecně se jim říka Urban-legends,  v překladu něco jako "lidové povídačky". Kromě té, které jsi naivně uvěřila, jsou další třeba o autě na vodu a na vzduch, jejichž plány "oni" drží v sejfu a nedají to ostatním lidem.....

0/0
12.5.2008 19:53

pf

spotreba

Jenom tak pro zajimavost, vite kolik maji soucasne letadla spotrebu na 100km a 1osobu? Ja jsem to orientacne spocital pro 10 hlavnich typu a pohybuje se od 2,5 do 3,5l/100km/osobu. Takze porovnatelne s autem obsazenem 2-3 pasazery.

0/0
11.5.2008 9:26

hrada01

Re: spotreba

No jen jsem se chtěl zeptat kde zjistím spotřebu jednotlivých typů letadel? Díky

0/0
12.5.2008 18:40

ehmuhm

vlackari

Jo a ekologicke vlackare bych poprosil, aby mi nasli spojeni na pristi tyden cr - rumunsko - irsko - cr

0/0
11.5.2008 1:56

Jerry Seinfeld

Jsou cesty do zahranici tak nutne?

Mozna bude take treba se zamyslet, zda nejsou mnohe takove dalkove cesty zbytecnosti.

Zda je nutne, abychom jeli na dovolenou misto na Machac do Egypta, zda spousty zahranicnich jednani nejsou zbytecne nebo by mohly snadno probehnout pres videokonferenci, atd. Mame internet, telefony, Skype, ICQ, Blackberry a buhvi co jeste...

Zda to neni tak, ze cestovani do zahranici je proto, ze je to tak levne, a nikoliv proto, ze by bylo nutne. Ze pred 15 lety, kdy byly letenky drahe, jsme se v pohode bez mnohych z nich obesli.

A nema smysl argumentovat tim, ze to je "pokrok". V 50.letech bylo DDT taky pokrok, a tak se muzeme divat na mnoho jiz prekonanych "vymozenosti".

0/0
11.5.2008 8:29

:)

Re: Jsou cesty do zahranici tak nutne?

Po dlouhé době opět stupidní názor.

Mohli bychom dále bydlet v jeskyních (je to levné) a pít vodu přímo z řek (je to levné) a chodit na pole (super fitness a ještě je z toho jídlo) ....apod.....

Jen tak dál ....

0/0
11.5.2008 10:23

Jerry Seinfeld

Re: Re: Jsou cesty do zahranici tak nutne?

Vidite, a lecktery clovek by rekl, ze naopak pouzit videokonferenci misto toho, abyste se vlacel kvuli 2 hodinam jednani pres pul Evropy, je krokem vpred.

Pro pouceni si muzete precist nedavnou studii britskeho Economistu o mobilite a o tzv. "nomadismu".

0/0
11.5.2008 10:59

krtek

Re: Re: Re: Jsou cesty do zahranici tak nutne?

Je ta studie na internetu? Můžete dát prosím odkaz?

0/0
11.5.2008 11:34

Jerry Seinfeld

Odkaz

Bohuzel je jen placena, nejste-li predplatitelem casopisu. V popisce reportu se pise, ze je o bezdratove komunikaci, ve skutecnosti nektere casti pokryvaji zmeny v zpusobech prace na dalku sireji.

http://www.economist.com/specialreports/

0/0
12.5.2008 1:46

krtek

Re: Odkaz

děkuju

0/0
12.5.2008 7:00

pablo

Re: Re: Re: Jsou cesty do zahranici tak nutne?

No nic proti, pracuji ve firme, ktera pracje se zahranicni klientelou. Pokud to jde, tak resim vse prec call a web konference, ale nekdy je proste osobni setkani s protistranou nutnosti a to jednak ze spolecenskych duvodu a jednak proto, ze byt primo v jadru deni a nebo se jen pripojit pres net a telefon neni to same. Mozna az budes nekdy v takove spolecnosti pracovat, tak pochopis o cem mluvim. Skratak cestovani lze omezit a do jiste miry nahradit modernimi technologiemi a casto je to ku prospechu veci, ale obcas je to proste nutne a vzhledem ke globalizaci, ma temer kazdy z nas zahranicni klientelu s nadrizene a obchodni partnery, takze toho cestovani bude logicky cim dal tim vic. kapisto?:-P

0/0
11.5.2008 13:30

Jerry Seinfeld

Dobre vim

Mily Pablo, velmi dobre chapu, o cem mluvite. Nic to ale nemeni na podstate sdeleni: mnohdy jsou zahranicni cesty zbytecne. A nekdy zase nejsou.

0/0
12.5.2008 1:43

Pavel

Ale ten clovek ma pravdu

Ale ten clovek ma pravdu a vy navic ho napdate arguentem ktery on predem predpovedel. Nerika prece zpatky na stromy..ale vysvetlete mi proc treba premier leti letadlem do 1500km vzdalene zeme, tam stravi 5 hodin a zase leti zpatky...a uskutecni tam jednu prednasku. Nazlobte se na me. Dovolena buduz. Ale nemate ani predstavu jak se letadlem pendluje po EU..urednici, dipomati, podniaktele.obvykel uplne na prd. A nez me napadnete verte, ze vim o cem mluvim. Diky svemu zamestani. Vic podrobnosti tu psat nebudu...nerad bych mel problemy. Proste to tak je. Ano, letadlo spali na pocet km a lidi pomerne malo paliva..jenze..jake ma emise, co? Letadla nemaji zadne katalizatory, filtry..a kerosim neni natural. Ze je ropa draha je tak trochu dobre..nuti k rozumnym usporam...No nechte si to projit hlavou. Je mi 28 let a litam jen pracovne..musim..je to moje prace. A necitim se ochuzen. A preferuji moderni komunikacni prostredky pred tim, abych letel pres celou Evropu kvuli 30minutam jednani..

0/0
11.5.2008 12:01

lossos

Re: Jsou cesty do zahranici tak nutne?

a ty jsi nějaký byznysmen, že tak dobře víš, co je pro tuhle sortu lidí nejlepší?

0/0
12.5.2008 14:32

lecomte

....

Zrovna dneska jsem videl jak se okolo jednoho letadla prohnalo rogalo.Takze setri o 106

0/0
10.5.2008 21:35

Hebert

levna doprava

Vyhnat cestující ze vzduchu a ze silnice.Levná doprava je železnice.Už aby to bylo

0/0
10.5.2008 20:29

Dual

Re: levna doprava

No tak proc hned zeleznice ... muze se jezdit treba povozama a na konich, to by se libilo, ne? :P Mne ty hnusny zelezny koleje a prazce v krajine vadej vic nez letadla na vobloze :D

Na vode se da nakonec padlovat nebo vyuzit ekologickej vitr ... huuu huuu ...

0/0
10.5.2008 20:44

mimouch

Re: levna doprava

Mno, jenže pak jsou tu i lidé, co cestují dál, než ze své rodné vísky do okresního města. A je rozdíl strávit na cestě hodinu a půl v letadle nebo 10 hodin ve vlaku v případě cesty třeba na sever Itálie, a ještě větší rozdíl je strávit 14 hodin v letadle nebo 3 týdny ve vlaku a na lodi při cestách za oceán ;-)

0/0
10.5.2008 20:51

tuktuk

Re: Re: levna doprava

No jo jenze on myslel vlak 21. stoleti ne CD.

0/0
11.5.2008 0:57

mimouch

Re: Re: Re: levna doprava

Na kvalitě vlaku tak nesejde, jde o čas ;)

Já se potřeboval minulý měsíc dostat do Terstu. První volba samozřejmě padla na vlak. Odjezd 17:00 z hlavního nádraží, poté kdesi přestup a příjezd v 9 ráno do Terstu. Cena 3.900 Kč (přibližně, už si to přesně nepamatuji.

Potom jsem se jen ze zvědavosti kouknul na letadlo a ejhle - jednosměrná letenka Praha-Benátky 1.500 Kč a dále vlak Benátky Terst za 10 EUR, celková doba cestování i s přestupem na vlak 4 a půl hodiny.

Co byste si vybrali vy? ;-)

0/0
11.5.2008 10:28

obvineny1

konecne se prestane na letadlech zrat.

0/0
10.5.2008 19:40

Pepa

Re: konecne se prestane na letadlech zrat.

Kde? Na kridle?

0/0
10.5.2008 20:12

Jenda Benda

Že by konečně zvonila hrana

nejdražší, nejméně ekologické a ještě k tomu státem daňově zvýhodňované a při tom docela zbytečné dopravě?

0/0
10.5.2008 19:03

roba21

Re: Že by konečně zvonila hrana

Letecká doprava je zbytečná? 8-o

0/0
10.5.2008 19:21

mimouch

Re: Re: Že by konečně zvonila hrana

Pro toho, kdo ji nevyužívá zbytečná zřejmě je :)

0/0
10.5.2008 19:53

Jena

Re: Re: Že by konečně zvonila hrana

Co nepouzivam, je zbytecne;-)

0/0
10.5.2008 20:12

andrei

Re: Re: Re: Že by konečně zvonila hrana

tak v tom pripade je pro me zbytecne vlakova doprava. Radeji letadlem nebo autem nez smradlavym vlakem se zpozdenim. Jednou jsem po X letech jel vlakem na ceste dlouhe 35 minut jsem mel 65 minut zpozdeni, nevim jak se jim to podarilo.

0/0
12.5.2008 13:29

maross@tiscali.cz

Re: Že by konečně zvonila hrana

Nejméně ekologická? Takže když se třeba do Londýna přesune dvě stě lidí vlastními auty, tak to bude doprava  ekologičtější? Asi vítr Jendo.

0/0
10.5.2008 20:20

pitipitipa

Re: Re: Že by konečně zvonila hrana

Někde jsem četla, že jeden let vydá tolik zplodin jako jedenáctikilometrová kolona aut. Tam je myslím víc než 200 aut, takže pořád si myslím, že je lepší jet autem, samozřejmě ještě lepší vlakem, ale i ,,super pendolina" maji leckdy zpoždění i hodinu a víc, EC IC to stejné, rychlíky též a osobáky taky. Nemluvě o poruchách na x let starých soupravách... České dráhy jsou snad ta nejhorší možnost dopravy.. A jesště pořád zdražují... Jezdím pravidelně a snad se mi ještě nestalo, že bych jela včas...Nebo bez komplikace.

0/0
11.5.2008 12:33

FlyBee

Re: Re: Re: Že by konečně zvonila hrana

Proudove letadlo lita na palivo JET A1coz je v podstate nafta. Podivejte se z okna na co jezdi auta?? Jednou jsem to pocital na letu Tallin-Praha. Vzdalenost jsem bral v uvahu nami uletenou (vzdusnou), ne tu, kterou by se muselo jet po cestach. A vyslo mi, ze letadlo odvezlo za stejne mnozstvi paliva lidi, kteri by jeli  po ctyrech autem se spotrebou 8l/100km. S tim rozdilem ze autem to trva nejakych 30 odina a erem1:40. Krom toho auto jede delsi trat a zplodiny vypousti tady na zemi, kde to vsichni dychame.

0/0
12.5.2008 15:52

ttt

Re: Že by konečně zvonila hrana

Nejdrazsi - to at posoudi cestujici sami

Statem danove zvyhodnovane - to teda zcela urcite ne, pokud vim, tak nejvetsi dotace ma zeleznice, pak autobusy, letadla nemaji skoro nic

0/0
10.5.2008 23:35

Fido

Re: Re: Že by konečně zvonila hrana

Na letecke palivo neni spotrebni dan. A to je polovina ceny.

0/0
11.5.2008 1:25

hnusil

BMI

Stacilo by merit BMI cestujicich, nektera prasata maji slusnou nadvahu, kterou doplaceji lide, kteri se o sebe umi postarat.

0/0
10.5.2008 19:00

dochud

Re: BMI

To je konečně konstruktivní názor. Naprosto souhlasím!

0/0
10.5.2008 21:03

mimouch

Re: BMI

To ne, já bych spíš zavedl nějaký hmotnostní limit, třeba 80kg na osobu. Těžší lidi by potom podstoupili měření podílu tělesného tuku a za špek, který mají nad váhu by si prostě připlatili, protože to je to, za co si, až na pár promile nemocných, může každý sám ;-D

0/0
10.5.2008 22:12

ViKo

Re: Re: BMI

Takže vlastně souhlasíš s tím co bylo napsáno výše, jen jsi to napsat tak, abys tomu rozuměl i ty. Blahopřeju...

0/0
11.5.2008 0:28

mimouch

Re: Re: Re: BMI

Ne tak docela - BMI má jen jakousi orientační hodnotu. Podle BMI trpí nadváhou i řada atletů (nemyslím vytrvalce z Keni ;-) ) nebo hokejistů a to je tak trochu nesmysl, že? ;-D

0/0
11.5.2008 10:35

tarmi

Re: Re: BMI

takže dvoumetrovej hokejista se 100 kilama si pěkně připlatí taky, co? Vždyť taky váží přes limit a pokud by nepřiplácel, bude to diskriminace těch co musí ;-)

0/0
11.5.2008 10:41

Roman

Re: Re: BMI

80kg maji decka, ne chlapi :-)

0/0
11.5.2008 11:08







Najdete na iDNES.cz