Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Zemědělci vyhlížejí další skok v cenách potravin, ministr je optimista

Potraviny letos opět výrazně podraží, varoval v České televizi prezident Agrární komory Jan Veleba. Sám očekává růst o více než deset procent, protože stoupá poptávka na světovém trhu. Ministr zemědělství Petr Gandalovič z ODS ale soudí, že tak zle nebude.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

jouda

nesmysl

potraviny nemuzou zdrazit o moc vic nez v okolnich statech - tahle zeme je mala

0/0
13.5.2008 6:51

Hofos

Co dřív...?

Tak krátký článek a vyvolal ve mě tolik emocí, že ani nevím jestli poslat do (Y) dřív zemědělce, zelené nebo zástupce socek. To, že je Hašek tak trošku větší jelito už vím, ale rád bych se ho zeptal, jestli bude zdražení v příštím roce způsobeno také loňským zvýšením DPH? Ekoteroristi. Už jsem to tady zmiňoval mockrát, že zemědelci budou při současné podpoře bionafty VELMI rádi sadit řepku místo jídla. Tak si lidičky užívejte svoje zelené zástupce a dražší naftu a jídlo. Naši zemědělci "ekonomové" ;-( Vyšší ceny znamenají vyšší zisk, popř. plat, dražší jídlo, vyšší inflaci, dražší všechno a plat na stejné reálné úrovni jako před zdražením. Pánové zemědělci, co třeba zvýšit efektivitu výroby, tj. vyrábět levněji? Pak byste, podle mě, začali dlouhodobě vydělávat víc...

0/0
12.5.2008 23:35

Totedyne

Re: Co dřív...?

Myslím si, že Hašek přímo neobviňoval vládu z budoucího zdražování potravin, ale jako zástupce opozice ji přeci nebude z odpovědnosti vyvlékat.  Budoucí zdražování bude způsobeno vysokým snížením stavů prasat, které bylo způsobeno vysokými náklady na krmení a nízkými cenami masa. Vláda nic nedělala a nedělá proti tomu.

Radit zemědělcům, aby vyráběli laciněji je pěkné, ale byli by hloupí, kdyby neprodávali za tržní cenu a zisky nechali překupníkům. Dnešní ceny skutečně umožní v rostliné výrobě zvýšit výrobu, ale v živočišné výrobě nás v době nedostatku čeká zdražování.

0/0
13.5.2008 7:35

Hofos

Re: Vláda nic nedělala a nedělá proti tomu

Nevím co přesně teď myslíte, ale finanční intervence státu zemědělcům vláda nesmí poskytnout na základě dohod ČSSD a EU při našem vstupu do EU. Osobně si myslím, že dotace zemědělství (v celoevropském kontextu) jsou akorát tak na škodu, speciálně pro naše zemědělce, kteří je dostat nesmí. Spíš by se měli prát za jejich celoplošné zrušení -- ale toto jsem od nich neslyšel, vždy jako banda cigošů, davaj prachy, dotace, podpory :-/

0/0
13.5.2008 12:27

Mjr_Zeman

za vyšší ceny potravin přece nemůže zemědelec

může za to EU s kvóty na dovoz potraviny a na vypěstované množství, s kvóty na množství oleje v palivech, s kvóty na exhalace, jen čekám, kdy příjde kvóta na to, kolikrát můžu jít za den na wc.

0/0
12.5.2008 10:19

Kakarel

Amianusi

Danci, jestli ty kupuješ ,,levné,, potraviny, tak si nech čvachtat.  ;-D;-D

0/0
11.5.2008 23:41

fleret1

ministr je presvedcen

;-D;-D

0/0
11.5.2008 23:34

mstuch

Re: ministr je presvedcen

modrá zlodějna

0/0
12.5.2008 23:11

Peta

Vyžírky

Zemědělci si stěžujou na všechno. Jednou je moc sucho, teplo, podruhý zase moc prší, fouká

vítr, je zima..zemědělce akorát slyšíš věčně brečet, jak jsou všichni

proti němu a jenom má pracku napřaženou na dotace.:-©

0/0
11.5.2008 22:14

mstuch

Re: Vyžírky

souhlas

0/0
11.5.2008 22:15

standa

Re: Vyžírky

no vystihnul jsi podstatu zemědělství. Je to jediný segment hospodářství, u kterého nevíš jak se zadaří. Kdyby se nepodporovalo, tak nevím jak by jsi chtěl třeba dva roky kdy bude nula srážek ä tedy neúroda zaplatit všechny vstupy (mzdy, pojištění, osiva, krmiva, atd.). Zemědělství je to co národ krmní, z ocele ani oleje to nejde.

0/0
11.5.2008 22:19

hnedka_zdrapana

Re: Re: Vyžírky

Ze je to jediny segment, kde se nevi jak se zadari je sice mozne, ale tohle bohate vynahrazuje globalni ekonomika, kde lze dovezt vse potrebne kdykoli. Nikdy totiz nebude globalni nedostatek vseho vsude :)

"Kdyby se nepodporovalo, tak nevím jak by jsi chtěl třeba dva roky kdy bude nula srážek ä tedy neúroda zaplatit všechny vstupy"

A to je snad problem danoveho poplatnika? U mezd se to da resit sezonnim zamestnavanim zamestnancu, to same pojisteni. Ten zbytek je uz proste riziko podnikani, ktere ma naprosto kazdy zemedelec vsude na svete (takze neni duvod nekoho dotovat, protoze se to promitne do ceny u vsech).

A ta posledni veta no comment. Dulezite je oboji. Bez ocele a oleje by nefungovala logistika, dopravni prostredky apod. a nastal by dost mozna hladomor.

0/0
12.5.2008 1:55

WIFI

Re: Re: Re: Vyžírky

Dovézt lze cokoli do té doby, pokud je co. Viz příklady loni. Trošku neúroda v zemích, odkud se dováží a najednou jste jen zírali, jak ceny letěli nahoru. ;-D

0/0
12.5.2008 6:48

hnedka_zdrapana

Re: Re: Re: Re: Vyžírky

Ano, ceny vyleti trosku vzhuru, coz je pri nedostatku logicke. Pokud by to byl dlouhodobejsi stav, bude se vyplacet v danem odvetvi podnikat, vyrobcu pribude a ceny se snizi. No problem. Jediny problem jsou nesmyslne dotace, kvoty, cla atd.

0/0
12.5.2008 7:17

Karel

Re: Re: Re: Re: Re: Vyžírky

Zeprej trosku.... psenice o 100%.... o ryzi ani nemluve..... S dotacema mas pravdu, ale to by se museli zrusit celosvetove (prece nepovazujes za spravedlive, aby evropsky zemedelec bez dotaci konkuroval americkemu s dotacema). Dalsi problem by byl, ze nizsi a nizsi stredni trida by trpela kvuli razantnimu zdrazeni "nedotovanych" potravin.... kam muze vest takova velka nespokojenost techto vrstev z historie vime... takze jak vidis, neni to tak jednoduche...

0/0
12.5.2008 10:36

vymrzovac

Re: Re: Vyžírky

Stando nestraš!!!;-O  Řekni mi,kdy v dějinách zeměkoule bylo na našem území dvakrát po sobě nula srážek!    Seš demagog! Kdo dělá zeleninu,stejně musí zavlažovat! Proč nedovézt zeleninu z oblasti,kde se vypěstuje levněji? Za chvíli budeme direktivně vyrábět naftu ze zemědělských plodin,a třikrát dráž!  Proč si tu naftu (LTO) nevyrobí zemědělci sami,když je to tak výhodné?

0/0
12.5.2008 7:45

mik

Re: Vyžírky

souhlas,jednou se musí zdražit,protože je malá úroda,příště zas proto,že je nadúroda...atd.Rv

0/0
12.5.2008 6:10

mstuch

Re: Re: Vyžírky

další výstižný názor

0/0
12.5.2008 23:12

So

Velebo

Ty jsi stejný šmejd jako odborářští bossové. Plané tlachy, které by při trochu dobré vůle mohly být šířením poplašné zprávy. Normální drobný zemědělec se za tebe stydí, jaké nehorázné lži šíříš kolem sebe. Hraješ si na patriota - že prý nakupuješ pouze v českém řetězci a jen české výrobky, ale peníze z Bruselu ti nesmrdí, co?

0/0
11.5.2008 22:10

standa

Re: Velebo

když budeš kupovat u vietnamců boty, tak logicky klekne obuvnický průmysl (tak se již stalo), myslíš, že to bue fungovat někde jinde? A dotace považuji za mrzačení trhu, stejně jako kvóty. Kdyby je nebylo tak francouzský nebo německý farmář dostane na prdel, protože ten se už bez dotací neobejde. U nás jsou farmáři zvyklí bojovat. Jinak nevidím nic na tom co jsem nspal za poplašnou zprávu, ael za legitimní názor. :) Uměj argumentovat a ne urážet

0/0
11.5.2008 22:15

hnedka_zdrapana

Re: Re: Velebo

Mno, trosku se nad tim zamysli. Treba kdyby sem nekdo trvale zacal vozit kvalitni potraviny zdarma, taky bys byl proti? Ano, zemedelstvi by asi zaniklo, ale lidem by zustalo vice penez a poptavka by se presmerovala do jinych sektoru ekonomiky (tam by se pak rozpustila vznikla nezamestnanost). Vysledek by byl vyssi zivotni uroven. A kdyz sem Frantik bude vozit dotovane potraviny, je to to same. Francouzsky danovy poplatnik tak de facto dotuje nasi zivotni uroven :)

0/0
12.5.2008 0:19

standa

cestu určují Češi

moc se mě líbí, že všichni začali vystrkávat tykadla. Dražší jídlo? koukněte se kolik let jsou ceny (ceny prvovýrobců) na stejné úrovni. Jen por zajímavost, zemědělec dostane za 1 kg živého králíka cca 40 - 60 kč maximálně, řezník jej prodává za 80 kč a v krámě stojí 120 - 150 kč, to je paradox co? kilo kuřecího brojlera je za 20 kč a kolik stojí vykuchané? Proč se snižují stavy prasat? protože češí papaj rádi zahraniční dobrůtky a jak to dopadne: No zlikvidujeme si potravinářství levným šitem ze zahraničí typu užasně jemný jogurtu s extra kousky ovoce a tunou škrobu a želatiny, aby to mělo konzistenci a nedáme si poctivý, ale dražší český jogurt z jihu čech. Proč to píšu, jen aby se národ nedivil že poté co tu klekne kde co, najednou kolega ze západu nasadí vyšší ceny, protože tady nebude žádný větší výrobce.

0/0
11.5.2008 22:06

mstuch

Re: cestu určují Češi

to si myslíš,nebo jsi o tom přesvědčen ?

0/0
11.5.2008 22:08

standa

Re: Re: cestu určují Češi

řekněme že zemědělství je můj job. Mj. proč je cena vepřového (cena zemědělského prvovýrobce ) už 11 let na úrovni mezi 25 - 40 Kč? O kolik je dražší voda, energie, plyn, ropa, pracovní síla, léčiva, krmiva? nad tím se nikdo nepoukazuje. Pak se eidívm kolegům, že raději chovy likvidují..

0/0
11.5.2008 22:11

mstuch

Re: Re: Re: cestu určují Češi

a kam až ty ceny jako půjdou,když každá sebemenší záminka povede ke zdražování všeho

0/0
11.5.2008 22:16

standa

Re: Re: Re: Re: cestu určují Češi

půjde to do háje, protože průserů už je letos dost. Např. VČELY - řekneš blbá včela jenže: ,

a) letos poklesly mnohdy stavy včel až o 50 % v některých krajích na vině je varoa destructor, drobný parazit, který zdecimuje včelstvo a ty přihlížíš jen zkáze (v čr je pvinná kontrola a vyšetřování, ale díky zimě, která nebyla moc valná se parazit rozmnožil enormně).

b) včely chovají vesměs jen starší chovatelé a mladí do toho nejdou, protože je to práce a dneska chce být každý akorát tak na dovolené a nikoho to neláká

c) co z toho vyplývá?

Možnost dražšího oleje, protože pokud nejsou včely tak nebude opílená řepka. Také  sady s ovocem mohou mít problémy atd. Je potřeba vidět ut provázanost mezi vším. Pracujeme s biologickým materiálem a přírodou a to za cenu pohradání mnohýma a to je to co mne osobně moc mrzí. !

0/0
11.5.2008 22:25

hnedka_zdrapana

Re: Re: Re: Re: Re: cestu určují Češi

" a to za cenu pohradání mnohýma " - to jen a kvuli okradani danovych poplatniku pomoci dotaci ! Vcelicek mi je lito, ale dotace musi skoncit.

0/0
12.5.2008 0:16

mstuch

Re: Re: Re: Re: Re: cestu určují Češi

Hlavně provázanost na jakoukoli i tu sebemenší záminku zemědělců směrem k jejich nataženým prackám k dotacím.

0/0
12.5.2008 23:10

Kakarel

Amianusi.

Ve všem máš pravdu. Ser.u nám na hlavu a ta kvalita jídla je už o život, co to je za svinstvo!

0/0
11.5.2008 21:49

Mr. Dance

Re: Amianusi.

nesmíš kupovat salám v ceně 39 Kč za kilo, jogurt za 1,90 a sýr za 60. pak ti nepůjde o život...:-P

0/0
11.5.2008 22:03

a

jiný soudek

http://telering.at/Content.Node/mobil/basta.php

0/0
11.5.2008 21:40

mstuch

Re: jiný soudek

    

0/0
11.5.2008 22:08

pujcovnaprivesu

Zemědělci jsou ufňukaní šmejdi.

Vše je špatné.Buď je moc horko,nebo zima,nebo prší,nebo zase neprší,ale především vše je pro ně důvod ke stěžování a vymáhání DOTACÍ.

Copak,když třeba moc fouká vítr a pokrývač nemůže na střechu,tak mu nějaké ministerstvo dá DOTACE ? odpověď : NEDÁ,ale ty zemědělský šmejdy stále řeší a stále se jim ustupuje    !!!!!!

0/0
11.5.2008 21:13

zemědělec

Re: Zemědělci jsou ufňukaní šmejdi.

kdyby v EU nebyly ty dotace tak by tam venkov vypadal jako v čechách :-)

0/0
11.5.2008 21:19

mstuch

Re: Re: Zemědělci jsou ufňukaní šmejdi.

Myslím,že ten příspěvek je o něčem jiném,než ty reaguješ.Já s tím příspěvkem celkem souhlasím.

0/0
11.5.2008 21:37

Homer1

Re: Re: Re: Zemědělci jsou ufňukaní šmejdi.

Bodejť by ne, už jsi se stihnul přelogovat? A kdy zase použiješ nick VláďaK???

Diskutuješ často sám se sebou??? ;-D;-D;-D

0/0
11.5.2008 22:01

hnedka_zdrapana

Re: Re: Zemědělci jsou ufňukaní šmejdi.

No a? Danovy poplatnik by usetril a nic by mu nebranilo do toho venkova investovat, pokud to povazuje za svou priroritu.

Osobne radsi preferuju puvodni prirodu pred zoranymi poli a loukami.

0/0
11.5.2008 21:58

Mr. Dance

Re: Re: Re: Zemědělci jsou ufňukaní šmejdi.

no jo, protože hnědka se jako správnej kůň napase, ale co my lidi?

0/0
11.5.2008 22:05

hnedka_zdrapana

Re: Re: Re: Re: Zemědělci jsou ufňukaní šmejdi.

Pokud se daji potraviny levne dovezt neni duvod vydrzovat vsude zorana pole.

0/0
11.5.2008 22:19

standa

Re: Zemědělci jsou ufňukaní šmejdi.

jenže i tvůj pokrývač se potřebuje nabaštit aby mohl vůbec pracovat a o dotacích se bavit je nadlouho. Víš ten pokrývač může jet na dovolenou ale krmit dobytek s 14 denní pauzou fakt nejde. Dojit a krmit se musí i o víkendu, přijdi pomoc a uvidíš že tě všude rádi uvítaj. Místo keců čin sokole :)

0/0
11.5.2008 22:08

mstuch

Re: Re: Zemědělci jsou ufňukaní šmejdi.

Stando v lecčemž se s tebou dá souhlasit,ale ty povětrnostní vlivy jsou prom zemědělce i toho pokrývače stejné,ale k dotacím skuhrají akorát ty zemědělci,pokrývači ne.

0/0
11.5.2008 22:11

hnedka_zdrapana

Re: Re: Zemědělci jsou ufňukaní šmejdi.

A ten  zemedelec se zas na to muze vykaslat uplne a delat neco jineho, pokud se mu prace nelibi. Dotace zrusit a pak by se videlo. Myslim, ze by jidla nedostatek nebyl :)

0/0
11.5.2008 22:20

Karel

Re: Re: Re: Zemědělci jsou ufňukaní šmejdi.

Ty ses peknej idiot, zrus dotace v cele EU... to bys videl, kolik by staly potraviny....a ty socialni boure....

0/0
11.5.2008 23:22

hnedka_zdrapana

Re: Re: Re: Re: Zemědělci jsou ufňukaní šmejdi.

Kolik by staly potraviny? :)) Staly by pravdepodobne mene nez nyni (pokud by se zrusily cla a kvoty ve vztahu k zemim mimo EU). A socialni boure? Od ceho je policie a armada? ;-D

0/0
12.5.2008 0:05

zemědělec

letošní úroda

obilí už nikdy nebude levnější než uhlí, posledních 10 let to byl jen takový úlet, a mimochodem letos úroda nebude nic moc ačkoli to nevypadá tak počasí je špatný (samozřejmě pro zemědělce) 

0/0
11.5.2008 21:05

diletant

Re: letošní úroda

já si nějak nepamatuju,že by zemědělci byli s počasím někdy spokojený:-)

0/0
11.5.2008 21:13

diletant

Minulý týden jsem byl šokovám........

v ústeckém globusu oranžová paprika 155kč za kg ( stabilní cena okolo 90kč) tomu já  říkám okrádání Rv

0/0
11.5.2008 20:56

a

Re: Minulý týden jsem byl šokovám........

2,6 euro v Rakousku :-)

0/0
11.5.2008 21:39

Karel

Re: Re: Minulý týden jsem byl šokovám........

jenomže v ČR zatím nemáme to, co mají v západní Evropě - mloky ... cena za žrádlo je jedna věc, a klidnej život druhá ;-D

0/0
11.5.2008 21:41

Mr. Dance

hlavně se hodně divte

Všichni si mysleli, že hypermarketové řetězce sem přišly dělat charitu. Teď, když jim to skoro celej národ věří, mají žně. Marže 50 % je u nich běžná...

Ale co, proč ne, když lidi stejně kupujou jak diví:-P

0/0
11.5.2008 20:53







Najdete na iDNES.cz