Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vlaky kvůli vládě rozjedeme na Slovensku, hrozí Student Agency

Student Agency vážně zvažuje, že zastaví přípravy projektu luxusního rychlovlaku mezi Prahou a Ostravou a celý projekt přenese do zahraničí, nejspíše na Slovensko.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Kubrik

Bratislava - Kosice

Myslim, ze bolo by viac rozumnejsie spojit tymto vlacikom Bratislavu s Kosicami aj kvoli fantastickej scenerie  tejto trasy.

Vela zdaru zela

0/0
13.5.2008 22:38

Doktor

syndrome obyčejného šílenství

Další mediální blamáž Radima Jančury. -  RJ je zakomplexovaným megalomanem, který si hraje se supervláčkami jen proto, aby vznikla další mediální bublina. Bublina, která stejné jednou praskne (vůbec není podstatné za jakého důvodu), ale dokáže nějaký čas upoutat pozornost publika. RJ je neobyčejně ambiciózním člověkem, který  trpí syndromem obyčejného šílenství – za každou cenu potřebuje jakoukoliv mediální kampaň, aby se zviditelnil, a tím ukojil své potřeby. !X!

0/0
13.5.2008 10:38

Max

tunel

To jste, lidi, nepochopili, že jde zase o tunel jak nás všechny ožebračit? Do státního se narve podfukem 12 mld. a pak si to někdo do roka za hubičku zprivatizuje. Tím další dopravci nebudou mít stejné podmínky, jako ten tunelář. A všichni budeme muset zase jezdit stejně nekulturně a draho jako teď.

0/0
13.5.2008 10:16

Ludek_II

Jančura ?

To je ten pes, který jenom štěká, ale nekouše ? ;-) v roce 2003 : do pěti let budu mít vlastní vlaky. Nooo pomalu červen 08 a ... prd. Rv

0/0
13.5.2008 8:54

Martin

Tak

si nemůžu si pomoct, ale nějak mi spojení Jančura-supervlak připomíná spojení Kaplický-NK. Chvilku to zkouší po dobrém, chvilku hrozí,že nic nebude, vychází kolem toho spoustu článku, ale tím to končí.

0/0
12.5.2008 23:40

Lumen Co-Morous

Luxusní rychlovlak

Mě by zajímalo, co si pisatel článku představuje pod pojmem "luxusní rychlovlak". ;-D

0/0
12.5.2008 22:11

Vysmátý nádražák

Re: Luxusní rychlovlak

Nevím, co si představuje Jančura. Já si naopak představuju Jančuru, jak stojí ve vrátnici Stadlera v Bussnangu a pokouší se dostat dovnitř.;-D Vrátný mu říká: "Geh weg, stinkst, du Vieh!" A Jančura odpovídá: "Ale já su podnikavec roku v ČR..." Vrátný na to: "Tschechien? Was ist das? Wo ist das? Sofort hinaus, scheiss Lügner!";-D

0/0
13.5.2008 8:22

kadison

Jancura je Borec

Procetl jsem jenom malou cast diskuze, a tak se omlouvam za pripadne duplikace nazoru.

Nevim proc se zde tolik lidi navazi do Jancury? Je to zavist nebo co? Vzdyt on nechce nic jineho nez zlepsi sluzby pro nas vsechny za rozumnou cenu! (to mu maximalne verim, jelikoz to dokazal a dokazuje v autobusove preprave).

Pro me ten clovek dokazal vyrazne zvysit kvalitu autobusove dopravy v ceske republice, tedy mu verim, ze to stejne by dokazal na draze.

Je snad v zajmu nas vsech, aby CD dostavaly co nejmensi dotace, ktere jdou z nasich dani! Jsem pro maximalni konkurenci v jakekoli oblasti!

0/0
12.5.2008 21:56

Ppetig

Re: Jancura je Borec

Zájmem pana Jančury je vytvořit zisk - tak jako jakékoliv jiné soukromé společnosti. Nevím, proč je v našem zájmu, aby ČD dostaly dotace na obnovu zastaralých vozů, která zdědily po letech chátrání? Určitě se najde někdo tak oduševnělý, že mi připomene, že on vlakem nejezdí, tak nechce platit; ti tozumnější pochopí, že to je zcela jiná otázka. Maximální konkurence určitě ano, ale upřimně - očekáváte, že se Student agency vrhne i na regionální dopravu, která je logicky mnohem méně rentabilní? Určitě ne. Tedy nerentabilní spoje by byly obsluhovány ČD, byly by prodělečné a dotavané z našich daní. A jsme v cyklu, z kterého se jen těžko dostáváme ven. Řešením by bylo, kdyb ČD dokázaly na lukrativních tratích vydělat tak, aby mohly udržovat nerentabilní spoje. Slučuje se to s maximální konkurencí?

0/0
12.5.2008 22:22

Ppetig

Re: Re: Jancura je Borec

oprava: proč není v našem zájmu

0/0
12.5.2008 22:23

Pavel

Re: Re: Jancura je Borec

Nesmysl. ČD nejezdí regionální tratě ze soucitu k obyvatelům zapadlých obcí a městeček, ale kvůli dotacím z krajů. Jestliže generují zisk na rameni Praha - Ostrava,  - Brno (Bratislava, Vídeň), pak tím stejně nemůžou zamáznout ztrátu z jiných výkonů. Už i proto, že je to nezákonné.

0/0
12.5.2008 23:38

Ppetig

Re: Re: Re: Jancura je Borec

Co je nezákonné?

0/0
13.5.2008 12:57

Vlado99

Re: Re: Jancura je Borec

Myslím si, že o dotování osobní dopravy  na železnici toho mnoho nevíte.

Mezinárodní vlaky nejsou dotovány.

Rychlíky objednané MD ČR - jsou dotovány ministerstvem dopravy.

Objednané osobní vlaky regionální - jsou dotovány od Krajských úřadů.

Že chce pan Jančura vytvářet zisk je snad nad slunce jasné, stejně, jako vytvářet zisk chtějí České dráhy a všichni co chodí do zaměstnání to dělají taky pro peníze. To je snad základ podnikání. Že se to ČD nedaří, je věc druhá. Myslím si, že by se pan Jančura vrhnul i na regionální dopravu, ale ČD se jí drží zuby a nehty a nechce pustit konkurenci na koleje, přitom křičí, že na tom prodělává. Neexistuje totiž žádná nerentabilní přeprava a povídačkám o vyzobávačích už nevěří ani malé děti.  Nikdo, opakuji nikdo nemůže donutit České dráhy ani jiného soukromého dopravce , aby provozoval dopravu pod cenou.

0/0
13.5.2008 6:01

Ppetig

Re: Re: Re: Jancura je Borec

Myslím si, že poučujete, ač nemáte co říct.

Dotace jste uvedl správně - jinak jsem je ani prve neprezentoval. Gros je v tom, že i s dotací jsou regionální spoje přenejlepší "na nule" - dotace je dána počtem spojů a délkou spojů, nikoliv krytím ztráty z této přepravy - to jsou mimořádné dotace. Nevím, jak jste dospěl k názoru, že ČD se drží regionální dopravy zuby nehty - možná se pár vyjímek najde, ale především: rozjet podnikání na regionální trati je velký a nákladný risk, málokdo a málokde na něj má prostředky a odvahu.

Dále, soukromého dopravce nedonutíte, ČD můžete: z pozice státní správy vůči státnímu podniku - státnímu podniku totiž můžete nad rámec dotace pokrýt ztrátu. A "povídačkám o vyzobávačích" budu věřit do té doby, než mi někdo uvede jiný racionální důvod jejich chování. Malé dítěte? Poučte mě tedy, když jste v železniční dopravě takový odborník.

0/0
13.5.2008 13:05

N_e_z_n_á_l_e_k

Re: Jancura je Borec

Ano, samozřejmě. RJ podniká za účelem zisku jako každý podnikatel a v autobusech dokázal něco, co si před výjezdem prvního žlutého busu nikdo nedokázal ani představit.

Takže já osobně gratuluju a přeju hodně sil do dalšího boje s bezednou dírou zvanou České dráhy (které mimo jiné opět budou zdražovat. Jak by asi dnes vypadaly, kdyby RJ se stal před pěti lety jejich generálním ředitelem...). Popravdě tomu moc nerozumím, proč nějaký státní úředník háže SA klacky pod nohy. Možná má strach, že se jinak ukáže, jak moc už léta ustupuje odborovým svazům.

0/0
13.5.2008 18:46

Chytrej Cech

Jancura ma pravdu!!!!

Je to uz nekolikaty preslap odeesky! A to jsem volic ODS.... 

0/0
12.5.2008 21:47

k.m

stejnej jako ostatní

Jančuro tak nekecej a táhni třeba na Sibiř !

0/0
12.5.2008 21:19

abcd1234

no jo,

ono taky nakoupit pár povozů a koní na ty čobolské dráhy vyjde levněji, než normální vlaky;-DR^[>-]

0/0
12.5.2008 20:51

Mira

pumpa peněz

Sám Žalud si stěžoval, že se do české železnice dlouho neinvestovala. Pak se divíme, že jsou zpoždění, vlaky pomalé a špinavé. Tedy investice je nutná, ale ne tak, jak to podle Jančury nyní ČD udělaly.

0/0
12.5.2008 19:59

SergeS

Sny

Snit je hezke , ale sny se taky muzou rozplynout :-)

0/0
12.5.2008 19:23

rw

12mld

Tisickrat bohuzel, ale stat ma tentokrat asi pravdu. Ten prevod je pro vznik konkurence nezbytny, pricemz to skutecne imho nejde udelat legalne jinak, nez prodejem. Je to dusledek toho, ze se na to nemyslelo jeste pred vznikem a.s. A to pominme jeste fakt, ze nadrazni budovy by z logiky veci mely patrit take nekomu jinemu, nez CD...

0/0
12.5.2008 18:40

Rudá_záře_nad_Kladnem

Jančurák je blázen:

"Nebude-li si stát jako doposud nijak vážit soukromých investic do katastrofálního stavu české železnice a bude-li z peněz daňových poplatníků financovat pouze neschopně hospodařící České dráhy, vyhnou se České republice všichni potencionální soukromí dopravci, kteří v západní Evropě státním drahám úspěšně konkurují. A co je nejhorší, České republice se ztíží postavení vůči Bruselu, který je na neregulérní podporu velmi přísný.“řekl Jančura. „Je třeba, aby si lidé v této zemi uvědomili, že České dráhy nedělají vůči občanům charitu, tím že provozují ztrátovou dálkovou či regionální dopravu. Spoje si objednává stát a kraje a ČD mají za ně náležitě zaplaceno. Pouze otevřený trh může snížit dotace do provozu a změnit neuspokojivý stav na české železnici.“ dodal Jančura.

0/0
12.5.2008 18:07

Vysmátý nádražák

Klid...

Jančurovo PR oddělení se moc nevycajchnovalo. Sám bych mu napsal lepší projev, který by rozhodně více zapůsobil na duši zmateného a nevědomého čtenáře. Soukromí dopravci tady dávno jsou, i v osobní přepravě (Viamont, Desná), jenom na Jančuru bohužel nezbylo.;-D Bruselu je naše dotační politika šumafuk, nepomůže ani Jančurova stížnost se třemi urgencemi. Jakožto člověk přece jen trochu znalý poměrů mohu Radima ujistit, že mezi železniční dopravce v ČR skutečně, ale skutečně nepronikne.;-D A troufám si tvrdit, že na Slovači zrovna tak.;-D Ale to on přece dobře ví...;-D

0/0
12.5.2008 18:30

bobr

Re: Klid...

jak taková lůza jako vysmátý nádražák, bedlivě sledujicí celé odpoledne tuto diskuzi může vůbec něco kritizovat? jančura, ač jej neznám, by si o tebe netípl ani vajgl. pokud na to nemáš , tak nekritizuj schopné, troubo.

0/0
12.5.2008 18:44

krokok

Re: Klid...

Nejspíš je to celé jen taková PR akce, kdy mu noviny a televize udělají reklamu téměř zdarma. :-/ S vlakem on nepočítá, to je jen taková volavka.

0/0
12.5.2008 18:45

staubein

Re: Klid...

No mam takovy dojem ze drahy pusti soukrome dopravce pouze tam kde maji znacne ztraty. Jelikoz SA chce konkurovat na hlavnich tratich a byt tak velkou hrozbou pro draha pendolina, tak samozrejme drahy vyviji vetsi tlak coz se mi zda jako svinarna. Proc by mel byt vlak ceskych drah jedouci po trati, ktera patri nekomu jinemu nez ceskym draham, zvyhodnovan pred soukromym dopravcem, jak tomu ted je? A injekce do nakupu vagonu je sice pekna, ale na konkurenci to neprida a my dal budeme zase jezdit vlakama o ktere se nikdo nestara, jsou spinave a vetsinou nepohodlne :-©

0/0
12.5.2008 18:49

Rudá_záře_nad_Kladnem

Doplnění.

Na českých kolejí kromě ČD působí několik dalších společností: OKD Doprava, Viamont a Connex.

Jančury si bohužel očividně chtěl vzít moc velké sousto. Takže řve, že mu stát znemóžnuje konkurenci. Proč takhle neřve taky Connex?

0/0
12.5.2008 17:45

Vysmátý nádražák

Re: Doplnění.

Protože Connex a Viamont se v branži vyznají a hlavně mají v prasátku trochu víc oběživa, než nějaký kašpárek z Brna.:-)

0/0
12.5.2008 17:52

Rudá_záře_nad_Kladnem

Re: Re: Doplnění.

kašpárek je z Nového Jičína. ;-)

0/0
12.5.2008 17:54

Vysmátý nádražák

Re: Re: Re: Doplnění.

To je ještě horší.;-D Ale celý svůj neužitečný život působil v Brně.;-)

0/0
12.5.2008 17:56

Chytrej Cech

Re: Re: Re: Re: Doplnění.

zakomplexovany duo RUDA ZARE NAD KLADNEM a VYSMATY NADRAZAK.

0/0
12.5.2008 21:50

Rudá záře

Re: Re: Re: Re: Re: Doplnění.

Nechtěl bys mi říct proč teda neřve Connex jako Jančura?

0/0
13.5.2008 8:52

Lumen Co-Morous

Re: Re: Doplnění.

za jedna bez komentáře ;-DR^

0/0
12.5.2008 22:10

Slovensko

Slovensko,go Slovakia

Slovenskoooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo

0/0
12.5.2008 17:37

a8n

Re: Slovensko,go Slovakia

Jn, při jejich cenách za DC a obnově dálkového vozového parku u ZSSK nezbývá než popřát hodně štěstí.

0/0
12.5.2008 21:50

hnedka_zdrapana

Re: 0jebávač Jan Tschurák

On je to prave ten silny narodni (rikejme mu treba komunisticky) dopravce, kdo nas nejvice ojebava a nedokaze prinest opravdu kvalitni sluzby ani na tratich, kde hodne vydelava. Pokud to nekdo nekde umi lepe a levneji, tak je to jenom dobre. SA fandim.

0/0
12.5.2008 17:10

hnedka_zdrapana

Re: Re: 0jebávač Jan Tschurák

a jéje prispevek na ktery jsem reagoval je fuc :))

dotycny psal neco o tom, ze potrebujeme silneho narodniho operatora a ne nejake SA, ktere by si "vyzobalo" vydelecne trate. ;-DRv

0/0
12.5.2008 17:17

brutusacek

podpora

Jo tomu se říká podpora podnikání :)) přésně

0/0
12.5.2008 16:29

Bill

Milý Jančuro

Milý Jančuro o rychlovlaku HighJet mluví už dva roky... že bude za 3 roky (Y) 

0/0
12.5.2008 16:15

brutusacek

Re: Milý Jančuro

a co má dělat když vidí tohle? připravovat design, platit zálohy za výrobu vlaku začít najímat lidi???? pro toho pána by to nebyl problém, když rozjel na triko autobusy...jen ten stát, kterej čd pohřbívá né a né to podnikání pustit

0/0
12.5.2008 16:30

Vysmátý nádražák

Milý Jančuro...

...já tě mám docela rád, protože kašpárek pro pobavení se hodí vždycky;-D...ale tys to přece věděl od začátku. Tohle je vyšší liga, ve které se točí jiné peníze, než pár grošů od kosovských Albánců. Čili ti nezbývá, než házet vlny, ale to je tak asi všechno. Takovému, jako jsi ty, by Stadler ani neodpověděl na e-mail.;-D

0/0
12.5.2008 16:07

Rudá záře

Re: Milý Jančuro...

;-D;-D;-DR^

0/0
12.5.2008 16:12

krasne pondeli

Re: Milý Jančuro...

;-D;-D; hele kamo jede vlak utikej prehodit vyhybku.......;-D;-D - doufam ze poradne zdrazi pivo aspon na 50....to pak bude vyplata za tyden v tahu a tve deti zase budou zebrat a s bezdomkari:)))

0/0
12.5.2008 16:15

Jana

Strašlivý Jančura hrozí!

Bojim bojim! ;-D

0/0
12.5.2008 15:35

Muf007

Re: Strašlivý Jančura hrozí!

Všichni se bojíme. Kam SA vleze, 100 let tráva neroste. Díky za jízdné do Libe, aneb od šedesáti na devadesát :-©:-©:-©

0/0
12.5.2008 16:00

brutusacek

Re: Re: Strašlivý Jančura hrozí!

nechci se ho zastávat, ale zdražují všichni...a státem či krajem dotované spoje v karoskách, dají vam kafe? časopis? podívate se na tv v kožené sedačce? to jsou všechno plusy kvůli kterým dam 92 kč za cestu z prahy do plzně než 130 za vlak...

0/0
12.5.2008 16:33

drevak_patlak

Re: Re: Re: Strašlivý Jančura hrozí!

130 za vlak do Plzně dávat nemusíte. Kupte si in-kartu a jezděte za 109, ze Smíchova za 105. Kdyby se Vám i tot zdálo moc, pak na zpáteční jízdenku je dalších 10% sleva (196 Kč). Taky můžete jet na kilometrickou banku za 114*0,8=91,20, od června za 114*0,9=102,60. Je to sice mírně dražší než těch 92 za bus, ale cena je to rozhodně použitelná, navíc nemusíte mít místo rezervované týden dopředu a spoj si tak můžete vybrat podle okamžitých potřeb.

0/0
13.5.2008 7:02

Vysmátý nádražák

6 vozových tříd

Brejličky blábolily něco o tom, že žlutý vlak má mít šest vozových tříd. Pro Slovensko to platí také?;-D 

0/0
12.5.2008 15:12

Jura

Re: 6 vozových tříd

6 trid.... vsak je to bezne i u ČD, akorad jsou tam cislovane -1 az -6 ;-D

0/0
12.5.2008 15:14

Stíhací bombardér Havel

Re: Re: 6 vozových tříd

No to jsi asi ještě nejel vlakem v Itálii! Rád bys vzpomínal na ČD! Mimochodem, vlaky se nezasviní samy od sebe, to obvykle dělá cestující dobytek. A vzhledem k tomu, že vlaky SA mají být levné, tak úroveň jejich cestujích z nich během krátkého období udělá ceně odpovídající hnus. A vlak, narozdíl od busu, za tři roky SA nevymění.

0/0
12.5.2008 15:44







Najdete na iDNES.cz