Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Slováci více omezí kamiony. Zavřené hranice přenesou problémy i k nám

Slovensko zřejmě předběhne Česko v zavádění další novinky. Poté, co se rozhodlo, že o mnoho let dříve přijme euro, to vypadá, že také s výrazným náskokem oproti Česku zakáže v pátek odpoledne jízdu kamionům po hlavních silnicích a dálnicích. Něco takového přitom čeští politici slibují už dva roky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Petr

Drobna nepresnost

Drahy autore , zakaz telefonovani z jizdy na Slovensku byl zaveden mnohem driv nez v CR . ....je tak jednnoduche vzit si clanek pojednavajici o uvazovanych zmenach v CR pred casem , trochu ho "oprasit" a vydavat jako novy treba o CR (zatim nemazat ! za pul roku ho mozna vydate a bude pojednavat o Polsku).... ma to ale sva uskali, je porteba ho poradne precist aby jste tam neuvadel blbosti ktere to potom odhali. :-(

0/0
14.5.2008 22:47

Nelde

Mýto

Proč zakazovat? Vždyť máme mýto. Stačí na páteční odpoledne navýšit ceny a je to. Ať si dopravce spočítá, co se mu vyplatí.

0/0
14.5.2008 13:59

Smějící se bestie

Horší než kamiony je CENZURA na iDnes

Horší, než za Husáka a to mají plnou hubu svobody slova, bolševici pokrytecký. :-©

0/0
14.5.2008 11:22

Petr

Kamionová lobby

Je vidět,že když vláda a parlament nepodléhá kamionové lobby, tak jde vše. U nás toto nikdy nemůže projít,neboť p. Špryňar už to zařídí (kapříci připlují) a navíc nám bude neustále vysvětlovat,že neuzákonění zákazu jízdy kamionů o víkendech je pro naše dobro.Toto by už opravdu mělo skončit.Je nutno převést tranzitní dopravu na železnici,zvýšit mýtné (zejména na exponovaných úsecích a v exponované době) a všemi dalšími možnými způsoby omezovat kamionovou dopravu.Opravdu nevím,proč mám v Praze kupovat chléb ze Cvrčovic,když máme dost vlastních pekáren.Pokud si dobře vzpomínám,dříve měla každá větší továrna železniční vlečku,dnes se vše dopravuje kamionem - proč.když na druhé straně straně dotujeme železnici?Osobně bych zákonem převedl maximum dopravy na železnici a skončil s jakýmikoliv dotacemi.Část kamionů by na železnici přešla a část by se odvedla do ostatních zemí (Rakousko apod.).Co se týče JIT, souhlasím s názorem,že je to sklad na silnici a toto je nutné zrušit.

0/0
14.5.2008 10:41

Pavel

Re: Kamionová lobby

Pokud si dobře vzpomínám,dříve měla každá větší továrna železniční vlečku...

No jo, dřív taky ta fabrika vyráběla pár druhů výrobků 20 let a expedovaly se, až když jich bylo na nákladní vlak.

0/0
14.5.2008 11:46

Petr

Re: Re: Kamionová lobby

Nemyslel jsem to tak, že dnes mám mít každá továrna vlečku, ale kde je to možné, měla by být. Vlečka sloužila z velké části k zásobování surovinami a např. v chemickém a petrochemickém průmyslu je toto dosti důležité, neboť do vlaku je možno naložit daleko více materiálu než do kamionu. Z Vaší reakce ale vidím,že jste jeden z těch, který minulýrežim vidí jen černě.Já také nejsem příznivcem socialismu,ale snažím se vždy hledat klady a zápory, přičemž jsem toho názoru,že to co je dobré,je třeba použít i nadále.Je řada věcí,které nemají s ideologií a režimem nic společného a proto je třeba vše hodnotit racionálně,jinak  chyby v minulosti nahradíme chybami jinými.Dobře si pamatuji,jak byly po revoluci kritizovány paneláky,ale co jiného dnes developeři nabízí - buďto paneláky na ležato (řadové RD v staelitech) nebo betonové bytové domy,kde je rozdíl pouze v tom,že to není panel,ale litý beton.Vnitřní stěny jsou buďto betonové nebo sádrokartonové a jen velmi zřídka zděné (cihla nebo Ytong).

0/0
14.5.2008 13:09

Pavel

Re: Re: Re: Kamionová lobby

Minulý režim vidím převážně černě.

Ale spíš jsem to myslel tak, že byla prostě jiná struktura výroby a fabrika vyráběla 20 let stejné zboží a klidně i na sklad, pak se ta vlečka využila (ostatně většinou byly stejně postavené za Rakouska-Uherska, kdy efektivnější doprava neexistovala). To už dnes není, vyrábí se malé série, které se rozváží na spoustu míst. V chemickém ap. průmyslu se vlečky dodnes využívají.

0/0
14.5.2008 14:39

Petr

Re: Re: Re: Re: Kamionová lobby

... ale zrovna v dodavkach dilu pro kia motors by se to hodilo nemyslite ?

0/0
14.5.2008 22:49

Petr

Re: Re: Re: Re: Re: Kamionová lobby

... ja jsem jiny petr nez ten co s vama diskutoval predtim :-) ... az ted jsem si uvedomil shodnost jmen

0/0
14.5.2008 22:51

Vlada

kamiony

taky me ta spousta kamionu stve, zvlast na Jizni spojce v Praze to je kazdodenne kalamita diky neschopnosti vlady a prazskeho magistratu, a jsem pro omezeni jejich jizdy zejmena o vikendu a v patek, ale v tero souvislosti by me zajimalo jak je to treba v SRN. Nedavno jsem Nemecko projizdel zrovna v patek a kamionu tam bylo na dlanici spousta. Predpokladam tedy ze v SRN takovy zakaz neni.

Jinak Slovaci at si delaji co chteji, nerozumim proc by zakaz u nich nas mel nejak negativne ovlivnit, nebot SK neni alernativni trasou vuci CR, spis jestli tam kamiony v patek nebudou moct jezdit tak nedojedou ani k nam :-)

0/0
14.5.2008 10:37

_

Re: kamiony

a nebo pojedou přes nás na slovensko a u náš zůstanou stát

0/0
14.5.2008 10:40

Vlada

Re: Re: kamiony

ano zustanou stat a nepojedou, to je to co je treba, ne?

Jinak pro nas by melo byt smerodatne jaka opatreni ma v tomto Rakousko, ale srovnavat se s timto sousedem, ktery je civilizacne na jine urovni nez nase zdivocela ceska zeme, je jaksi pro nas nemozne a uz se o to ani nikdo nepokousi. Ale srovnavat se se "slepymi", kdyz jsme "jenooci" to ano, ze.:-©

0/0
14.5.2008 12:59

Re: kamiony

Mysli trochu. Když nebudou moct jezdit v pátek, tak ten náklad budou muset odvézt po - čt a tím to bude v prac. dny ještě horší.

0/0
14.5.2008 11:24

starej_vul

Re: Re: kamiony

Fakt mysli. To budou kamiony jezdit o 20 procent rychlejc? Nebo jak to myslíš? Nebo již bude v provozu víc? Jsou málo vytížené?

0/0
14.5.2008 12:11

CZE_Lecco

Ach

a já měl takovou radost, když sem na Slovenskou moh jet 60tkou v obci. U nás bych byl považován za silničního piráta nejhrubšího zrna.(Y)Rv

0/0
14.5.2008 10:26

Thunder

Re: Ach

no ja mam skor pocit ze ak by si tu siel aj tou 60tkou tak by si len zavadzal a brzdil premavku ;-)

0/0
14.5.2008 12:28

CZE_Lecco

Re: Re: Ach

To je pravda, na Slovensku ten provoz hezky odsejpal...:-)

0/0
14.5.2008 13:15

vlmach

Ať je zakážou celoročně a bude pokoj.

:-©

0/0
14.5.2008 10:08

Message

Another view

Když nebudou moc jezdit pátek odpoledne a sobotu o prázdninách, bude jich víc na silnici ve zbylé dny, protože doprava se musí uskutečnit.

Omezování obchodu ne, změna jo - R^kamiony na vlak.R^ Dráhy vydělaj, kamionů ubyde, vzduch bude čistější. V ČR se to plánuje, jen se to vleče, pač to tam zase kdosik šmochclí...

Diletanti z iDnes můžou napsat zase nějaký článek, kdy to tady bude.

0/0
14.5.2008 9:39

Pavel

Re: Another view

Jak to budete vytěžovat? Dneska většina kamionů naloží zboží v 10 montovnách či skladech v polích a rozveze to do jiných montoven nebo super hyper na okrajích měst. Bohužel, je to tak. Na dráhu můžete nahnat tak maximálně tranzit.

0/0
14.5.2008 11:50

Mak1

Nechápu,

proč na Slovensku jde omezit kamióny, zatímco u nás ne .  Ať jdou do (Y)

0/0
14.5.2008 9:25

bb

Re: Nechápu,

Je to jednoduché. Česká kamionová lobby je mocná a bohatá takže čeští termiti budou radši schvalovat vylepšení bodové buzerace normálních řidičů.

0/0
14.5.2008 10:36

vvv

Chce to vidět více souvislosti.

V roce 2007 zavinily kamiony jen 2,6 procenta z celkového počtu nehod. To jsou přímo zaviněné, ale kolik jich zavinily nepřímo, zvýšením stresu ostatních řidičů překážením a děláním naschválů, už nikdo nespočítá, ani to nejde. Paradoxně tak může ke snížení nehodovosti omezení kamionové dopravy v určitých dnech či hodinách přispět značnou měrou.

0/0
14.5.2008 9:23

Re: Chce to vidět více souvislosti.

Stresu ? Že ty jsi ženská co se bojí kamiónů.

0/0
14.5.2008 11:27

chytrák

Ten pán z Kia mě rozesmál.

"Velké problémy přinese tento zákon také výrobcům, kteří mají nepřetržitý provoz. Neumím si představit, jak bude v takovém případě fungovat dodávka dílů."

To si asi KIA bude muset postavit sklad ve kterém bude mít součastky na několik hodin výroby dopředu. Ovšem chápu, že je levnější mít sklad na silnici.....

0/0
14.5.2008 8:46

Pavel

Re: Ten pán z Kia mě rozesmál.

Ve spoustě případů to bývá levnější. Chce to pár lekcí z ekonomiky a pochopíš :-P

0/0
14.5.2008 10:08

Pepa

Re: Re: Ten pán z Kia mě rozesmál.

Je otazka k cemu je to dobre. Chce to se zamyslet nad tim co je dulezitejsi jestli vyssi zisk Kia nebo normalne zit a pak mozna pochopis. Akcionari Kia asi po D1 nejezdi. ;-)

0/0
14.5.2008 10:13

chytrák

Re: Re: Ten pán z Kia mě rozesmál.

mohl bys mi to vysvětlit? ;-D

0/0
14.5.2008 10:14

bb

Re: Re: Ten pán z Kia mě rozesmál.

Rozdíl je v tom že normální sklad si zaplatí Kia, kdežto ten mobilní jim zaplatí všichni všichni daňoví poplatníci.

0/0
14.5.2008 10:38

Smějící se bestie

Dávám tomu 3, maximálně 5 let

Pak kamionová doprava půjde do háje buď z důvodu totálního kolapsu a neprůjezdnosti všech silnic a cest, nebo z důvodu ceny nafty.

Čeští politici s tím neudělají nic, dokud nějaký bezmozek v okolené stodole nezmasakruje někomu z nich rodinu, nebu mu aspoň neprojede zahradou...

0/0
14.5.2008 8:29

Nelson from Simpson`s

Re: Dávám tomu 3, maximálně 5 let

Chaaa chaaaaaaa !!!!!

0/0
14.5.2008 8:35

Sir Humphrey Appleby

Re: Re: Dávám tomu 3, maximálně 5 let

from Sipmson's  co?  house? city? school? ass?

0/0
14.5.2008 12:39

kamil

slovensko

srovnavani se slovenskem me vytaci, ale bohuzel musim konstatoat, ze v nekterych vecech jsou opravdu rychlejsia schopnejsi - minulou sobotu a endeli byla d1 plna kamionu, chapu ze to maji jejich   ridici tezke, ale zvolili si to , tak musi dodrzovat pravidla. zakazat jizdu nedokazali oranzovi  a ani modri se ktomu neodhodlaji

0/0
14.5.2008 8:15

kamil

sviceni

nekkomu to pripadne hloupe svitit cely den, ale je stale dost ridicu, kteri nesviti, i kdyz je to potreba. jsem pro nechat tuto povinnost po cely rok . 

0/0
14.5.2008 8:13

Smějící se bestie

Re: sviceni

Hlavně je třeba zakázat řízení nevidomým a slabozrakým!

0/0
14.5.2008 8:26

bb

Re: sviceni

To je logika!

Protože se najde pár blbů co nesvítí když je to potřeba tak mají všichni ostatní svítit zbytečně pořád?

0/0
14.5.2008 10:40

hugo

světla

V rakousku svícení zrušili, tak nevim co je teda lepší ;-D

0/0
14.5.2008 7:57

Glock

A je to tady zase

opět budou kamiony vozit bedničku rajčat jako zboží podléhající zkáze. Zbytek nákladu bude ovšem jiný.

0/0
14.5.2008 7:31

:)

firmy

KIA a kol se ozvaly. to je dobře, aspoň lidi uvidí, který firmy jsou tak neschopný a chudý, že si nemohou vybudovat menší sklad, díky kterému by překlenuly případné výpadky v dodávkách dílů.

0/0
14.5.2008 7:08

ha

Re: firmy

slysel si uz nekdy o JIT ?

0/0
14.5.2008 7:23

geroc

Re: Re: firmy

Jasně že slyšel, říka se tomu sklad na silnici.

0/0
14.5.2008 7:25

kanec, stareho kance syn

Re: Re: Re: firmy

Přesně, at si firmy vybudují sklad a je to. A kamionaci ti by meli byt radi aspon budou mit vice casu na odpocinek a nebudou zpusobovat tolik nehod ;-D

0/0
14.5.2008 7:55

vymrzovac

Re: firmy

.......zatím přemýšlím,jak si vybudováním MENŠÍHO skladu,dokážu překlenout případné výpadky v dodávkách dílů!???!  U nás bychom asi z tohoto důvodu chtěli dělat sklad větší:-/,protože každá firma nějaký sklad už má;-D.....že by zase slováci byli o něco vepředu? Utekl nám vývoj a pokrok?

0/0
14.5.2008 7:59

?

Re: Re: firmy

menší sklad chápu jako sklad na díly, suroviny, které potřebuju třeba na den, dva dny výroby.

0/0
14.5.2008 9:24

:)

Re: Re: firmy

Překleneš jednoduše. Necháš si navézt v pracovním týdnu i díly, které uskladníš a využíješ je o víkendu, tj. kdy kamiony nebudou jezdit. Na takhle jednoduchou věc bys moh přijít sám

0/0
14.5.2008 9:26

km

Re: Re: Re: firmy

jasne takze v tydnu bude mnohem vetsi objem kamionu na silnici.

Diky tomu bude vetsi poptavka po ridicich a novych kamionech, aby zvladli prevezt stejne mnozstvi v kratsim case....

0/0
14.5.2008 10:21

:)

Re: Re: Re: Re: firmy

což povede k nedostatku řidičů i kamionů, tudíž cena přepravy půjde nahoru a dodavatelé budou nuceni přemýšlet, zda se jim nevyplatí přesunout část dodávek na železnici. Kdyby totiž nebyla kravina typu JIT, tak železniční přeprava zcela vyhovuje a dostačuje, vemte si, kolik např. poloos nebo jiných železných dílů uveze kamion ?

0/0
14.5.2008 10:43







Najdete na iDNES.cz