Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

První tři dny neschopnosti budou za plnou nemocenskou. Prozatím

Od července budou nemocní dostávat už od prvního dne plnou nemocenskou, tedy 60 procent platu. Nemocní budou moci bez obav marodit zřejmě nejméně do září. Poslanci totiž nestihnou včas změnit zákon, jak jim nakázal Ústavní soud. Oznámil to ministr práce Petr Nečas.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

bara

nemocenska

zajimalo by nejen me ale vic lidi jak je to s nemocenskou u zakonodarcu diky

prosim pravdivou odpoved

0/0
21.7.2008 13:45

zumzum

večerníček

Pozitivně se zachovala chřipka, řekla si - co bych jí tomu Tupohlávkovi mohla dát za dárek, aha už vím - letos si beru dovolenou, však si to příští rok vynahradím i s úrokama.Rv

0/0
1.7.2008 11:40

zahradkar

podekovani

rad bych podekoval socialni demokraci. Prichazi leto, musim dokoncit opravu domu, mam hodne prace na zahradce a taky vikendy jsou narocnejsi, kdyz se dlouho pije venku. Ze si mohu vzit den volna a jeste dostanu zaplaceno je pro nas obycejne lidi velka pomoc, ocenim to v pristich volbach, pokud nebude zase moc prace na zahradce. 

0/0
16.5.2008 7:17

GEORGE MICHAEL

Re: podekovani

Lépe bych to nenapsal a myslím ,že by to lépe nenapsal ani páni spisovatelé Karel Čapek, Johann W. Goethe či W. Shakespeare... Děkuju za inspiraci - viděl bych to tak, že se hodím marod ve čtvrtek a vydržím a do práce půjdu až v pondělí, čili budu mít nejen volno, ale ještě něco vydělám :-) . Takže ještě jednou díky !!!!!! :-))

0/0
16.5.2008 13:33

Bobr

Re: podekovani

Blizi se leto a pujdu marodit a zaroven nekam na brigadu. Asi to natahnu tak na dva mesice a to jestli se prvnich par dni plati nebo ne je mi u prdele. V zime udelam to same a zazimuji. Ten kdo ale nechce marodit dlouho tak bude skodny. ;-D

0/0
16.5.2008 16:43

Janka107

Změna systému

Doufám, že se dožiju toho, že se radikálně změní systém zdravotního pojištění....bude povinná minimální výše zdravotního pojištění, přesně definováno jaký rozsah zdravotní péče pokrývá a každý kdo bude mít zájem o kvalitnější péči si prostě bude na zdravotní připlácet ze svého a od toho se bude také odvíjet výše  a čerpání nemocenské.

Poplatky, podmínky čerpání nemocenské současný stav českého zdravotnictví nevyřeší, jsem toho názoru, že je třeba změnit radiálně systém zdravotního pojištění. Zdravotní péče zkrátka už nebude "bezplatná" ona ostatně ani nikdy nebyla.

0/0
16.5.2008 1:25

Sluníčko

Za první tři dny nic

Přítel byl v únoru 14 dnů v nemocnici, za první tři dny nedostal na nemocenské nic, zato v regulačních poplatcích platil od prvního dne, prostě ať žije spravedlniost. Takže můj názor je, že první tři dny bez nemocenské byly opravdu nevyvážená debilita.

0/0
15.5.2008 20:10

Datel

Re: Za první tři dny nic

Maji to tak vsichni, co je na tom nespravedliveho?

0/0
15.5.2008 21:17

cufir-mufir

Re: Re: Za první tři dny nic

tak treba by mohlo byt nespravedlive, ze nemocenskou platis za vsechny dny, kdy jsi zdravi, nebo to, ze poplatky za pobyt v nemocnici platis i kdyz nedostavas nemocenskou... chnapes ;) ne ze by me to nejak stvalo, ale nejake souvyslosti jsou vazne az usmevne R^

0/0
16.5.2008 11:15

zahradkar

Re: Za první tři dny nic

chapu , ze jednoduchy clovek ma jednoduchy slovnik, pro neco co se mu nelibi pouziva vyraz "debilita". Proc je ale debilita nevyvazena? Dovedes to vysvetlit?

0/0
16.5.2008 7:21

helllo

Re: Re: Za první tři dny nic

no jestli jste to nepochopil...

0/0
16.5.2008 12:01

Rilev

Pravda o Cesku

To, ze 12 z 15 starych zemi neplati v prvnich trech dnech nemocenskou je takova ceska "pravda". Napr. v Nemecku plati zamestnavatel, a to 100% platu po dobu 6 tydnu. V Rakousku, podle profese, 6-12 tydnu. V ostatnich zemich je to obdobne.

Takze novinari a politici maji "pravdu", stat ani v jedne z techto zemi v prvnich trech dnech nic neplati.

0/0
15.5.2008 18:55

my_dva

Re: Pravda o Cesku

ve Velke Britanii to muze byt az 6 mesicu a je to 100% a pokud nechcete po teto dobe spadnout na 80% staci jit na par dni do prace a pak muzete byt doma znovu....

0/0
15.5.2008 19:37

Rilev

Re: Re: Pravda o Cesku

Ja tech 6 mesicu mam, ale nechtel jsem se vytahovat, navic by to asi stejne zadny Svejk neveril a potom proc je drazdit, jeste by zaplavili ostrov.

0/0
15.5.2008 22:17

my_dva

uz se zde psalo

uz se zde psalo jak, se Italove rozhodli udelat poradek s romskymi cikany (vcetne nelegalnich emigrantu)???? nebo se to zde boji zverejnit????

0/0
15.5.2008 17:42

SirHH

aha

takže zase začnou klasické "nemoci" na pátek a pondělí....  

každ rozumná firma vám na krátkou nevolnost ráda poskytne sick-days, 3 a méně dní jsou "práce neschopní" stejně jen flákači...

0/0
15.5.2008 17:32

Pavel

Re: aha

3 a méně dní jsou také doma lidi, kteří jsou nachlazeni nebo dostali střevní chřipku a nehodlají se flákat 14 dní na neschopence. Tito lidé byli potrestáni za svoji krátkou absenci tím, že nedostali žádnou nemocenskou. Ústavní soud má v jednom pravdu. Pokud stát nechce poskytovat nemocenské pak ať tuto částku nevybírá od svých pojištěnců. Nechť laskavě nechá na každém jestli si uzavře soukromé pojištění.

0/0
15.5.2008 17:47

SirHH

Re: Re: aha

a na to jsou práve sick-days :)

pojištění jak jej známe dnes opravdu není pojištění ale "zdravotní/sociálnmí daň". Také bych byl všemi deseti pro zrušení povinného placení a každý ať si uzavře soukromé pojištění dle podnínek které mu budou vyhovovat.

0/0
15.5.2008 18:11

Bennu

Re: Re: Re: aha

Mily zlaty, hromada zamesnavatelu kasle na sick days. Typicky se to tyka delnickych profesi. Tam to proste lidi musi resit tak, ze si vemou dovolenou.

0/0
15.5.2008 19:10

Novo

Re: Re: Re: aha

No pokud vím, tak z okolních firem žádná tzv. sick-days nevyužívá, takže teď se ukaž, co poradíš. A přecházet chřipky a podobné věci taky není jen tak, teď to řeším ČT, PÁ dovolená + víkend, ale podle mě dovolená slouží k jinému účelu než k marodění. Bohužel mě k tomu nutí systém a výše vyplacené nemocenské.

0/0
16.5.2008 6:41

helllo

Re: Re: aha

presne tak!

0/0
16.5.2008 12:03

mysh.82

Vyplatilo se to?

Že to mělo účinek, o tom se nedá pochybovat. Každý totiž, i když měl zrovna horečku a trápil ho kašel, se radši nacpal práškama a šel do práce, než by ležel doma a nedostal ani ň. Takže jsme státu něco ušetřili na úkor vlastního zdraví i zdraví kolegů. Přitom při takových virózách fakt stačí jeden dva dny v klidu, aby se člověk dal jakž takž do kupy. Slyšel jsem, že někteří zaměstnavatelé začali lidem platit, aby si šli domů aspoň na den lehnout, aby nakonec nelehla s horečkou celá firma;-) Ale hlavně, že už je tomuhle nesmyslu konec.

0/0
15.5.2008 17:25

mrtvola

Ty vyčůranej Nečasi

Jak rychle jste zařídily, aby se první tři dny neproplaceli za marodní tak vyčuránku udělej tak zase rychle aby se platili. Když okrádáte občany tak to je okamžitě, ale když něco mate  vrátit trvá vám to mesice i roky. To platí i důchodců.  Už aby jste šli doha...lu.(Y)(Y)(Y)

0/0
15.5.2008 17:01

simsalabim

Re: Ty vyčůranej Nečasi

blbe!

0/0
15.5.2008 19:35

karel z karlína

už zase rovní a rovnější

celkem je mi jedno,jak to bude,jestli bez tří dnů a nebo s nimi.

Jen těžce nechápu,jak může mít vládnoucí garnitura nastavené podmínky jinak.

Jen z tady toho se mi chce zvracec. A nepřipuštim žádnou diskusi.

0/0
15.5.2008 16:38

Bee

poslanci

Páni poslanci mají sami nemocenskou v plné výši platů, stejně tak jako policajti a vojáčci. Stát ušetřil na pojistném u lidí, kteří marodí krátce a nesimulují, protože si to nemohou dovolit a naopak podporuje dlouhodobé nemoci ve velké míře nasimulované bolesti zad a všeho možného, motivován defraudací odvodů pojistného na jiné účely, než je výplata nemocenské:-©:-©

0/0
15.5.2008 16:05

paskudilek

tak a ještě poslanci si změní podmínky na vyplácení nemocens

:-P

0/0
15.5.2008 16:00

l

Re: tak a ještě poslanci si změní podmínky na vyplácení nemo

Ano.Budou mít dvojnásobnou mzdu v době nemoci.;-D

0/0
15.5.2008 16:02

paskudilek

Re: Re: tak a ještě poslanci si změní podmínky na vyplácení

Paroubkovi třeba trojnásobnou, kdyby už neopruzoval.

0/0
15.5.2008 16:04

l

Re: Re: Re: tak a ještě poslanci si změní podmínky na vyplác

To už je ovšem na úrovni úplatku.

0/0
15.5.2008 16:07

mrtvola

Re: tak a ještě poslanci si změní podmínky na vyplácení nemocens

Neblázni tahle mafie ta si nic nezmění naopak ta si ještě přidá jako vždy a koukej jak to půjde rychle zadné že to někdo nestihá. Šmejdi.

0/0
15.5.2008 17:03

občan Kane

reakce

Svobodné rozhodnutí ano i ne. V rámci pravidel, která zavedl někdo jiný a nastavil ti manévrovací mantinely, moc možností nezbývá. Buď nemoc přechodíš nebo si vezmeš dovolenou a nebo jdeš na nemocenskou a pak je to znát na výplatě. Pokud jako věšina lidí v diskuzi i v ČR bereš do průměrné mzdy pak je to opravdu při výplatě znát.

0/0
15.5.2008 15:51

pavel

regulovat se musí!!

mám soukromé pojištění dávek v nemoci, kde mám sjednánu lhůtu po kterou neberu NIC 29 dnů. Řekl bych že na tom není nic divného. prostě to jen zlevňuje pojistné a funguje to jako filtr chytrolínů. kteří by po uzavření takové pojistky byli okamžitě doma. Tři dny nejsou nic a každý může vydržet bez těch 50 kč za den kolik se platilo před tím. Je to jenom jakýsi apel na to, že nemocenské pojištění není náhrada sociálních dávek ani podpory v nezaměstnanosti!!

Osobně bych zlevnil pojistné a tuto lhůtu prodloužil třeba na ten měsíc. Pak by mohlo být plnění daleko vyšší než dnes. Z peněz které by každý ušetři snížením pojistného by si každý naspořil pro případ nemoci na prvních 30 dnů...

0/0
15.5.2008 14:53

Jarda

Re: regulovat se musí!!

Velmi se mi líbí že píšete "osobně bych...". Zkuste se zamyslet zda byste nepřehodnotil Váš názor pokuď by Váš plat byl třeba 8k, 10k 15k nebo třeba i 20k, měsíčně.

0/0
15.5.2008 15:30

Vanislav

Re: Re: regulovat se musí!!

a to je jako muj problem? Co vam brani mit ten plat lepsi? Patrite k tem lidem, kteri si mylsi, ze se vsichni musi mit stejne dobre?

0/0
15.5.2008 15:42

l

Re: Re: Re: regulovat se musí!!

Nepatří.Spíš patří k lidem, kteří se někdy pohnou i jinam než před zrcadlo a vidí, že okolo je spousta jiných lidí, ale po Já_Vanislav nemůžeme chtít, aby se svého narcisismu vzdal.

0/0
15.5.2008 15:53

Vanislav

Re: Re: Re: Re: regulovat se musí!!

myslete si o me ze jsem narcista, ja si zase myslim, ze jste line nefachacenka, kteri nadavaji celemu svetu, ale aby ste delali neco pro zlepseni platu to ne.

0/0
15.5.2008 15:56

l

Re: Re: Re: Re: Re: regulovat se musí!!

;-D Takže vy jste vlastně narcista.To asi znamená narcistický nacista, že ?

0/0
15.5.2008 15:59

l

Re: Re: Re: Re: Re: regulovat se musí!!

A Vanislave stále vám otec platí školu nebo jste už začal dělat i brigády?;-D

0/0
15.5.2008 16:00

Vanislav

Re: Re: Re: Re: Re: Re: regulovat se musí!!

jiz pomerne dlouho nestuduji, od 15 si vydelavam a od 18 mam vlastni byt

0/0
15.5.2008 16:13

l

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: regulovat se musí!!

Zlatý komunismus.R^

0/0
15.5.2008 16:16

Vanislav

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: regulovat se musí!!

je mi 23 let, komance si moc nepamatuji. Jeste naky dotaz? Nebo se budete dal chovat jako male decko ktere si mysli, ze vi vsechno nejlip?

0/0
15.5.2008 16:54

mrtvola

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: regulovat se musí!!

Přesně tak aby uz tu byli komunisti nazpět a tyto ostatní mafie pozavirali do klecí  Nečase, Topolánka a ty ostatní včetně všech poslanců a  těch nespočet přestarlých dědku kteří si dělají na vysoké důchody. Ti Komunisti si slušných lidi vážily jenom lemply nahaněli co nechtěli makat a dneska okrádaji občany a vláda jedna mafie z nich. Tak se nic nezmění. Je to hnus a humus. Zákony si udělali pro sebe aby mohli krást. A obyčejný občan nemá nárok na nic jen platit daně, zdravotní, daň z př. hodnoty atd. Až udělaji pořádné zákony tak oni budou první kteří budou sedět v base. Ale to oni nedopustí, že ano Topolánku a spol.

0/0
15.5.2008 17:15

paskudilek

Re: regulovat se musí!!

a co jako?

0/0
15.5.2008 16:03

O.M.

Re: regulovat se musí!!

Tak jsi debil, 29 dní bez plnění. To nechápu proč to platíš.

0/0
15.5.2008 18:51

pavel

regulovat se musí!!

mám soukromé pojištění dávek v nemoci, kde mám sjednánu lhůtu po kterou neberu NIC 29 dnů. Řekl bych že na tom není nic divného. prostě to jen zlevňuje pojistné a funguje to jako filtr chytrolínů. kteří by po uzavření takové pojistky byli okamžitě doma. Tři dny nejsou nic a každý může vydržet bez těch 50 kč za den kolik se platilo před tím. Je to jenom jakýsi apel na to, že nemocenské pojištění není náhrada sociálních dávek ani podpory v nezaměstnanosti!!

Osobně bych zlevnil pojistné a tuto lhůtu prodloužil třeba na ten měsíc. Pak by mohlo být plnění daleko vyšší než dnes. Z peněz které by každý ušetři snížením pojistného by si každý naspořil pro případ nemoci na prvních 30 dnů...

0/0
15.5.2008 14:49

ksicht s paskou pres oko

Re: regulovat se musí!!

idealisto, usetrene penize prolejou chrtanem a prohulej plice, vzdyt mame bezplatne zdravotnictvi

0/0
15.5.2008 14:52

František Potřebný

Re: regulovat se musí!!

Jenom blbec by myslel na zadní kolečka, když je nás dost na to abychom ovlivnili podbízivost politiků ... Platí osvědčené "Žij tak jako by to dnes bylo na posled". Však ono už to nějak dopadne R^[>-]

0/0
15.5.2008 14:57

Petr

ano, nemocnost se snížila...

Ale za tu cenu, že já si letos už dvakrát musel vzít místo PN raději dovolenou, abych nepřipravil své dítě o peníze.. A bohužel to u mě v práci, ve státní nemocnici,  takhle dělají všichni, lékaři, sestry. Úžasné je tak, že dovolená neplní svoji roli odpočinkovou. A pak se naši pacienti ještě přiblble diví, že je ošetřuje unavený personál.. Ať si děkují vládě. A poznámka pro fanatické fans ODS - ve vyspělých zemích staré patnáctky je všude pokrytí nemocenské, aspoň co já vím. Jen to neplatí stát, ale zaměstnavatel, včetně tolik zmiňovaného Finska, kde je toto období nejdelší. Někde je povinnost daná zákonem, jinde je to samozřejmá slušnost. Pouze v ČR a nikde jinde zaměstnanci nedá tři dny nikdo nic a ještě se po něm chce, aby si platil zdravotní pojistku. Plnění pojistky však nulové.. 

0/0
15.5.2008 14:25

ksicht s paskou pres oko

Re: ano, nemocnost se snížila...

nemusel, udelal si to protoze si vyhodnotil ze se ti to vyplati. Jake si pro to mel duvody neznam a jelikoz je to hodne subjektivni, tak ani nemuzu posoudit zda si ucinil dobre rozhodnuti 

0/0
15.5.2008 14:33







Najdete na iDNES.cz