Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Češi loni průměrně jeli vlakem osmnáctkrát

Německé dráhy ročně přepraví dvě miliardy cestujících, české desetinu. Přesto se česká železnice řadí v Evropě k těm oblíbenějším. Podle předběžných statistik Mezinárodní železniční unie jsou Češi ve využívání železnice devátí v Evropě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Petr

kvalita...

Vždy když se vracím ze zemí jako Moldávie,Ukrajina,Rumunsko,Bulharsko,Rusko atd... , připadám si jako bych jel do nějaké rozvojové země, ČD má nejhorší vozy(vyjímka Albánie) v okruhu 5000Km. Z nových vozidel jsou tu jen Pendolina 7ks,City Elefanty cca38ks a asi 50 vozů od Siemensu, což není ani 5 % vozového parku. Regionova a podobné kraviny jsou jen nevhodné překopávky,které jen vypadají hezky. Personal u ČD je dobrý,ale vždy se najde dost blbců, co to kazí a neznají tarif. Kdo zná tarif, vždy najde něco levnějšího než bus a auto.

0/0
23.5.2008 15:16

statistik

a zas ta statistika...

jakej smysl má vyzdvihovat německé dráhy s tím, že přepravily téměř desetinásobek cestujících oproti českým? samozřejmě že žádný, když Němců je víc než osmkrát víc...

ono ani měřítko "počet cest na člověka" není moc objektivní, je třeba sledovat osobokilometry, ale to by člověk po ČD chtěl moc, když zarputile tvrdí že nejsou schopny vyčíslit ztráty z jednotlivých spojů, že...??

jinak teda když je tu řeč o režijkářích - tušíte, jak je do toho započítávají?? to je při ajznboňáckém intelektu asi fakt dost těžko, že... (přeci jen je to ještě o dost těžší než přepočítat na "osobocesty" třeba počet prodaných KMB)

0/0
23.5.2008 0:54

Smějící se bestie

Taky jsem jel

a dodnes jsem se z toho nevzpamatoval... :-©:-©:-©

0/0
22.5.2008 18:05

jannes

Re: Taky jsem jel

Je to znát i na tvých příspěvcích....;-D.

0/0
22.5.2008 22:00

Rudá záře nad Kladnem

Tady je zas modrodebilů.

0/0
22.5.2008 17:41

Karel Mráček

18x ? a kolik z nich tvoří režisté ?

režista jede vlakem i Praha-Liberec a pod, jen když je to zadarmo

0/0
22.5.2008 17:30

Rudá záře nad Kladnem

Re: 18x ? a kolik z nich tvoří režisté ?

jak to víš?

0/0
22.5.2008 17:41

Jay Vandermark

Můj zážitek

Jel jsem vlakem z Klášterce do Lódźe (PL) via Bohumín, Katowice. V Praze se rychlík o 2 hodiny spozdil a vzhledem k (ne)návaznosti spojů jsem místo v 8:30 dorazil v 17:30. Wilsnowo nádraží netřeba komentovat, stejně tak personál. Zpět jsem jel via Poznań, Berlin, Ústí/Labe. Žádné zpoždění, nádrží Berlin Hauptbahnhof mi připomínal spíše Galerii Vaňkovka v Brně, než nádraží, na které jsme zvyklí v ČR.

S veškerými službami DB i ostatních podniků jsem byl maximálně spokojen. 

0/0
22.5.2008 17:20

kuafo

Úsměvná je poznámka o

pomalé revitalizaci nádražních budov. To proto aby měli kde ajzboňáci bydlet za hubičku nebo aby železniční odbory měly dostatečně prostorné zasedací místnosti ?

0/0
22.5.2008 16:54

Jay Vandermark

Re: Úsměvná je poznámka o

Ta revizalisace je opravdu pomalá. Doporučuji jet vlakem do " největšího, nejnavštěvovanějšího, atd lázeňského města v ČR", jak se Varáci rádi chlubí. Horní nádraží (dalo by se říct hlavní nádraží) je opravdu Ukrajina. Detaily raději sdělovat nebudu, není to nic pro slabé žaludky.

0/0
22.5.2008 17:27

Karel Mráček

paradoxně ukrajinská nádraží

byla povětšinou velkoryse, rychle a důkladně revitalizována, česká jim nesahají ani po kotníky :-/

0/0
22.5.2008 17:32

Miguel

PRIVATIZOVAT!!!

jedinou cestou je plně liberlizovat železniční trh, zavést ČD pořádnou konkurenci,  ČD prodat soukromému vlastníkovi,  a pokud možno před tím rozdělit na více společností.

všdyť jet někam vlakem, pokud nemáte právo ne nějakou slevu je strašně drahé. a vystavení té jejich slavné průkazky in karty se platí a čeká se na něj měsíc!!! neznám jinou firmu, která by ákaznické karty nevystavovala napočkání, ale za měsíc. A krom toho aspoň v brně pěkně pos**ly nádraží. zavřeli většinu pokladen, takže před těma zbývajícíma jsou strašný fronty, a dali tam místotoho automaty, kde můžou nakupovat jen lidi s jejich kartičkou!!!!! jízdenkové automaty na vlak mají i v německu, japonsku, rakousky....ale všude se dá platit i mincema. prostě kdo nemá kartičku, tak k tomu jsou strašně nepřátelští.......oprafdu si zákazníka neváží.  Některá malá nádraží jsou dobrá, ale brněnské je děs. když jsem chtěl jet do slavkova ak sem tam dorazil o 1 hodinu později, a na polladně ani nevěděli, že takový vlak jede

0/0
22.5.2008 15:41

Lojza

Re: PRIVATIZOVAT!!!

Kdyby sis radši nevymýšlel, hotovou inkartu nedostaneš sice hned, ale na tu dobu dostaneš papírový doklad, který ji nahradí a můžeš jet levněji hned...

btw soukromníkovi - co ten udělá? Slevní? Ha, ha. Buď natáhne státu ještě víc ruku (výdělek bez námahy), nebo prodělaečné relace zruší...

0/0
22.5.2008 15:49

Larzy

Re: Re: PRIVATIZOVAT!!!

ty jsi zaměstnanec,, že ti současný stav vyhovuje?  tipuju že jo, každej ví, že všichni  nádražáci maj jenom diesly, protože kradou naftu....a všechno co se dá...aby taky ne, s tak blbýma platama , a ve společnosti bez perspektivy. 

0/0
22.5.2008 16:10

Tom

Re: Re: PRIVATIZOVAT!!!

Je u nás pár úseků, kde provozujou soukromí dopravci. Tam kde české dráhy prodělávaly nejvíc, tak zrušily dopravu. Přišel soukromník, zařídil si dotace z obce, nastavil jízdní řád podle lidí kdy jich nejvíce jezdí a ze strátového úseku je najednou vydělečný. Žeby zázrak?????

Dokud ČD nezačnou dělat služby podle lidí, tak to bude vždycky na nic. Mají uplně nesmyslně udělané jízdní řády a ten jejich system slev většinu lidí odrazuje.

Je to jeden z posledních komunistických podniků v republice a hezky podle hesla "co mužeš to urvi, co nemužes to sku..vi" to celé funguje

0/0
22.5.2008 16:13

JK75

Re: Re: Re: PRIVATIZOVAT!!!

Až budou soukromníci provozovat více tratí a udržovat vše jako ČD tak možná nebude tolik zisková. Ono je sranda se starat o jeden motorový vůz a jezdit tam a zpátky. Ať si zkusí provozovat delší a nákladnější úseky. Kde jim nebude stačit oběh dvou vozů. Ale pořádný soupravy a drahé jednotky. ;-D

0/0
22.5.2008 17:52

pepa z depa

Re: Re: Re: Re: PRIVATIZOVAT!!!

Tak za prvý - kde maj dráhy "pořádný soupravy a drahý jednotky"? ...asi tak pár ešusů a předražený Pendolína. Pokud se místní samosprávy pokusily na některé vypsat výběrový řízení, většinou to ztroskotalo na tom, že zájemci z řad soukromých dopravců byli "příliš drazí" protože by si museli opatřit (skoro) nové soupravy, a to ještě mnohdy třeba jen pronajmout protože nemají jistotu že budou moct jezdit víc jak 2 roky. Kdežto ČD se svou zásobou šrotu mohly jít s cenou až pod dno, tím spíš s vědomím že pár milionů ztráty z jedné trati je nerozhází.

A za druhý - v čem vidim hlavní smysl privatizace, je TOTÁLNÍ NEEFEKTIVNOST současných ČD. Jednak proto, že jsou tak obrovské - pak prostě není možné všechno rozumně zvládat, jasně se projevují "ztráty z rozsahu" - druhak proto, že jde stále v podstatě o socialistický moloch, který se nedokázal zbavit všeho, co není naprosto nutné

0/0
23.5.2008 1:02

pepa z depa

Re: Re: Re: Re: Re: PRIVATIZOVAT!!!

Ono když se sestém buduje od nuly - pořizuje se skutečně jen to nezbytné (vozidla, zaměstnanci) a začíná se od menšího rozsahu s tím, že "kdyžtak se může rozšířit", tak to vždy bude výrazně efektivnější, než když se seškrtává ("optimalizuje") naddimenzovaný stav - co najednou se všema těma budovama, železem a hlavně odborářema a jejich výhodama.

Rozkouskování a privatizace ČD by prospěla prostě kvůli tomu, že mnohé "systémy" mnohdy prostě rozbují a znepřehlední tak, že nejlepší cesta, jak je zefektivnit, je celé to zbořit a postavit znova. Což se ostatně týká i např. českých daňových zákonů.

Soukromníci dnes většinou provozují ty tratě, od kterých ČD dávaly ruce pryč, že jsou tak ztrátové, že vůbec nemá smysl se o jakoukoliv optimalizaci pokoušet. Soukromníci na nich hospodaří s nulou či ziskem (i když pochopitelně většinu peněz tvoří dotace z krajů). JAK TO? ;-)

0/0
23.5.2008 1:11

Karel Mráček

a nádražáci (i slovenští atd.) tu jezdí

zadarmo, proto je v každém vlaku tak 1/8 - 1/2 režistů

0/0
22.5.2008 17:33

mira

vlakem už nepojedu!

když pominu katastrofální úroveň nádraží, věčné zpoždění takže nikdy nedorazíte včas , což jsou věci na které jsem si zvykl protože vlakem jezdím /tedy jezdil jsem/ rád, nemůžu už z principu platit nesmyslné ceny, kdy cesta vlakem tam a zpět /plzeň praha/ stojí téměř dvojnásobek toho co autobus, to raději pojedu autem za stejnou cenu, ale bohužel si nepřečtu noviny a nezrelaxuju...největší hovada /ne řadoví zaměstnanci/ jsou dráhy a pošta...proč asi?(Y)(Y)(Y)

0/0
22.5.2008 14:48

kladnyhrdina

Re: vlakem už nepojedu!

Nenech se těmi hovady vysmát. Větší než na internetu prostě nenajdeš. A to ani dráze či na poště.

0/0
22.5.2008 15:33

kuafo

Re: Re: vlakem už nepojedu!

ajzboňáku; nebo že by pošťák :-/

0/0
22.5.2008 16:50

Rudá záře nad Kladnem

Re: Re: vlakem už nepojedu!

;-D;-D;-DR^

0/0
22.5.2008 17:37

pepa z depa

Re: vlakem už nepojedu!

ono s těma cenama jde v první řadě o to vyznat se v tom šílenym systému. teď jsem zjistil, že Praha - Plzeň se vlakem dá jet za 70 (stejně jako do Hradce či Pardubic), před pár dny jsem jel z Jihlavy za 105 - to jsou ceny, na které se nedostanete ani se Student Agency, natožpak autem. jasně, bez inKarty to nejde, to už je skoro levnější taxík...

myslím že to "věčné zpoždění" je už takový folklór, na který si zvykli všichni nadávat, ale upřímně řečeno - autem nebo autobusem je to z hlediska dochvilnosti spolehlivější?? to si vůbec nemyslím, tím spíš s přihlédnutím k tomu, že vlakový jízdní řád je zpravidla dělaný s minimem rezerv - technicky prostě není možné jet o víc než pár minut rychleji - a lidi nadávaj už na zpoždění 10 minut. Autem buďto vždy musíte počítat s rezervou v řádu desítek procent, jinak přesně nedojedete prakticky nikdy. Pokud bych potřeboval být z Prahy v Brně spolehlivě a včas, jednoznačně bych volil vlak - D1 je z hlediska dochvilnosti vyloženě ruleta...

0/0
23.5.2008 1:20

iuos

hmm

já jel jednou vlakem a jednou autobusem.. no.. dalo se to skousnout ;-D;-D

0/0
22.5.2008 14:38

Brácha

HM ...

Tak to by mě zajímalo, kdo jezdí místo mě

0/0
22.5.2008 14:24

Re: HM ...

Odečetli nádražáky kteří jezděj skoro zdarma kde chtěj v první třídě ?

0/0
22.5.2008 14:35

Tycoon

Re: HM ...

Napříkladškoláci. Když jsem byl na střední, jezdil jsem vlakem cca 600 krát ročně.

0/0
22.5.2008 14:50

V

V

No já už naštěstí nemusím jezdit vůbec :-P

0/0
22.5.2008 14:21

Abstraction

No

No, vzhledem k tomu, že jen na VŠ je přes 350 000 studentů z nichž mnoho jezdí svou trasu 2x týdně, tak číslo zas tak velké není. R^

0/0
22.5.2008 14:19

Ebo

..fakt si nemůžu pomoct..

..ale měli by jim típnout dotace, pak by snad začli něco dělat a začli by se snažit.. a když ne, tak by bylo po nich..

0/0
22.5.2008 13:54

koudelka STS

Re: ..fakt si nemůžu pomoct..

baťR^

0/0
22.5.2008 13:57

kladnyhrdina

Re: ..fakt si nemůžu pomoct..

A ostaním druhům dopravy  také utněte dotace, a lidi by seděli doma. Nemohli by jezdit autem, protože silnice dotuje stát a jejich stavba a údržba stojí přes 50 miliard ročně. Na mýtném se vybere 6 miliard. Kde se vezme zbytek?

Letecká doprava nakupuje paliva bez DPH a bez spotřební daně. To je dotace několika miliard ročně.

Lodní doprava má bezplatnou dopravní cestu - regulace řek i personál na zdymadlech - to platí stát a připadá mi to jako dotace, Vám možná ne.

Železnice platí státu za použití dopravní cesty jednu z nejvyšších cen v Evropě i vysokou spotřební daň z kapalných paliv, naopak dostává dotace na dopravní obslužnost, které jsou nižší, než daňové odvody do státního rozpočtu.

Náš národ nejsou jen odborníci na fotbal a hokej, ale i skvělí lidoví ekonomové.

0/0
22.5.2008 14:06

jyrka paroubek

Re: Re: ..fakt si nemůžu pomoct..

zato ty seš lidovej dement

0/0
22.5.2008 14:09

Abstraction

Re: Re: Re: ..fakt si nemůžu pomoct..

Má pravdu a to tě štve, co? :-)

0/0
22.5.2008 14:16

Re: Re: Re: Re: ..fakt si nemůžu pomoct..

Plácá kraviny, na silniční dopravě stát jasně vydělává, zato na železnici hodně prodělává.

0/0
22.5.2008 14:32

Palo

Re: Re: ..fakt si nemůžu pomoct..

1) opravdu zeleznice (osobni) statu na DPH a spotrebce na PHM odvede vice jak ted 10miliard?  Dotace 10mld kc a 180mil jizd ~ 43kc/jizdu.  Tak treba 43,- DPH je z  listku 260,- kc ... pocitam, ze vetsina jizd budou cesty do zemstnani  (kratsi levnejsi a s nejakou slevou) , tazke by me zajimalo kolik je vazne ta prumerna cena listku (a pokud v tech 180mil prepravenych jsou jeste rezisti, tak to je jeste horsi). 

2) hodne vlaku (pro prepravu cestujicich) je na elektriku, a z el. energie spotrebni dan neplati. Otazkou zustava, kolik pro osobni dopravu potrebuji nafty (spotrebni dan)

3) Silnice dotuje stat, ale taky stat vybira spotrebni dan z PHM a pokud se mluvi ze zelecnice je ekologictejsi, tak by se melo na stejnou jdenotku (osoba/km)  spalit mene pohonych hmot => jedit autem =  vice pohonych hmot = vetsi spotrebni dan (a DPH z PHM). Nehlede, jak jsem psal vyse, moc aut na el. nenerii nejedi, narozdil od vlaku (na el. energii neni spotrebka).

Takze "lidovy" ekonom jste tak akorat vy.

0/0
22.5.2008 15:10

met

Jezdil bych vlakem casteji,

ale zda se mi to moc drahe :-/ Treba zpatecni jizdenka na 45 km stoji 108 Kc.Takovy jednodenni vylet z Brna na Vysocinu se pri dnesnich cenach opravdu kazdy vikend delat neda,pokud clovek vydela cca 12000 mesicne 8-o

0/0
22.5.2008 13:41

vymrzovac

Re: Jezdil bych vlakem casteji,

souhlas. autem stejnou trasu za stejný peníze,a jede nás pět.Pokud bych bral z toho polovinu jako umořování nákladů na pořízení a údržbu vozu,tak je tato "hromadná doprava" stále 2x dražší než vlastní auto.:-© Nebo obráceně,mám-li doma dvě auta,vychází doprava stejně draho jako bych jezdil vlakem!   Nesrovnatelná kvalita dopravy.Rv

0/0
22.5.2008 14:23

turista

Re: Re: Jezdil bych vlakem casteji,

Za 20 000,- je uz rocni sitova jizdenka na vlak. Pritom auto te tezko vyjde pod 20 000 za rok.

0/0
22.5.2008 14:37

temper

Re: Re: Jezdil bych vlakem casteji,

Potom to ale musis porovnavat se skupinovou slevou ve vlaku. Na dane trase 5 lidi za 324 Kc to je 65 Kc na jednoho.

0/0
22.5.2008 14:52

dušan

alternativa

proč utrácet za vlak jezdící v ČR? stejný zážitek budu mít, když kontejner před domem uvážu špagátem za sto dvacítku a budu drandit po polňačkách;-D

0/0
22.5.2008 13:35

Ach jo (bls1)

Výzkum požadavků

Asi to tak je, ale z diskuzí na internetu vypadá, že všichni chtějí moderní vlaky. Přiznám se, že já ne. Moderní vlaky bez jediného okna k otevření mě opravdu nelákají. Nedělám si iluze, jaká je asi věnovaná péče údržbě klimatizace. Pro mě tedy radši staré rachotiny, jen kdyby byly udržované v čistotě. Navíc to vyjde mnohem levněji.

0/0
22.5.2008 13:35

Merda

Re: Výzkum požadavků

ano zpatky na stromy :-P neboj, ono to s temi modernimi vlaky zase tak horky nebude, myslim ze ti CD vyjde vstric ;-)

0/0
22.5.2008 13:40

eancode

Re: Výzkum požadavků

Chlape, něco na tom bude, nedávno jsem jel z Brna do Bohumína, sedl jsem si do vozu nevím jakého typu, ale okno tam otevřít nešlo a klimatizace tam asi taky nebyla. Svítilo dovnitř slunko a ze mě tekly litry potu. Nakonec jsem to vzdal a vlezl si do toho starého zeleného, kde se dá aspoň otevřít okno...

0/0
22.5.2008 13:42

vymrzovac

KUA ! to musej někteří pěkně kmitat!

....já jel vlakem naposled,tuším, v roce 1994;-D,před tím 1984;-D

0/0
22.5.2008 13:31

zapetr

Re: KUA ! to musej někteří pěkně kmitat!

No a něco zajímavého máš k tématu nebo se jen tak nudíš?

0/0
22.5.2008 14:06

vymrzovac

Re: Re: KUA ! to musej někteří pěkně kmitat!

...no,když já ani jednou,tak někdo musel jet 36x ne?  .....a někdo každý prac.den dvakrát,tedy ročně kolem 400x............co je tedy zajímavého a vypovídajícího na tématu,že "češi jeli v průměru 18x?"       NIC NEŘÍKAJÍCÍ STATISTIKARv

0/0
22.5.2008 14:19

Tycoon

Re: Re: Re: KUA ! to musej někteří pěkně kmitat!

Já jezdím tak 100krát ročně. Když jsem byl středoškolák, tak cca 600krát ročně.

0/0
22.5.2008 14:36

vymrzovac

Re: Re: KUA ! to musej někteří pěkně kmitat!

a to ještě neberu v úvahu,že polovina lidí ve vlaku nejsou češi,ale slováci nebo cikáni:-/....opravdu chytrej nadpis

0/0
22.5.2008 14:27







Najdete na iDNES.cz