Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

České silnice zahlcují nákladní auta. Za 4 roky je jich dvakrát tolik

Po tuzemských silnicích se prohání stále více nákladních aut. Během čtyř let se jejich počet téměř zdvojnásobil. Zatímco ke konci roku 2003 bylo v tuzemském registru vozidel 109 616 nákladních aut, na konci roku 2007 to bylo již téměř 203 tisíc. Vyplývá to z údajů Sdružení automobilového průmyslu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

aaa

jsou to mrchy vsechno

u nas na vesnici je zakaz vjezdu nakladnich aut a jezdej si tam klido pido hlava nehlava...

0/0
30.5.2008 16:08

mpes

Re: jsou to mrchy vsechno

u nás je normálně i zákaz vjezdu všech motorových vozidel a divil by ses kolik osobáků tam jezdí...

0/0
30.5.2008 23:17

freebee

Re: Re: jsou to mrchy vsechno

hehe...proti tomu se dá bránit jedine tak, že před vjezdem do vesnice se povesí nad cestu ocelová tyčka o průměru min.  50 cm a pak se dá značka průjezd jen do výšky 3,5 metru;-D

0/0
9.6.2008 17:45

_

Mýto

Je třeba nasadit takovou cenu za ujetý 1 km, aby se počet kamionů snížil na takový počet, který silnice snese. Jo a aby se předešlo objíždění dálnic po silnicích nižších tříd, tak ty osadit také mýtnými bránami, ale s cenou o kilometr o řád vyšší a poblíž nějakou tu policejní hlídku a váhama, aby se jim to dvojnásobně nevyplatilo.

0/0
30.5.2008 7:20

kafy

Re: Mýto

Dražší přeprava se promítne do koncové ceny zboží nebo služby, takže to jejich mýto potom zaplatíš stejně ty :)

0/0
30.5.2008 9:30

_

Re: Re: Mýto

ne tak docela, dnes se díky levné přepravě vozí zboží přes celou evropu, i když rozdíl v ceně je pár haléřů. Pokud půjde cena dopravy nahoru, omezí se toto nesmyslné převážení. Proč livkidovat silnice, pálit naftu atd jen kvůli tomu, že např. v severním polsku mají jogurty za 4,90 a u nás za 5,0, což se zdá manažerům v krámu ukrutný rozdíl.

0/0
30.5.2008 9:49

SFS

Re: Re: Mýto

Ovsem to za predpokladu, ze vsechny nakladni vozy vezou zbozi, ktere si pak kupujeme. A vzhledem k poctu centralni skladu pro Evropu u nas, vzhledem k poctu fabrik vyrabejicich pro celou Evropu a vzhledem k rozsahu tranzitni prepravy pres CR ,to bude max. tak dvacet procent :-/

0/0
30.5.2008 12:01

mpes

Re: Re: Re: Mýto

to ale ještě pořád neznamená, že to zaplatíš ty...

0/0
30.5.2008 23:20

Ebo

jo..

..nasadil bych jim takový mýto, že by jich tu bylo 5 na 10 Km... a ČD by hned bylo v plusu..

0/0
29.5.2008 22:22

mc

Re: jo..

stejně se obávám, že by sme to zaplatili my všichni ... cena produktu by šla o 0,50 haléřů nahoru a jezdilo by se vesele dál

0/0
29.5.2008 23:02

Jerzy

Re: jo..

Vůbec nevíš o čem píšeš ...

1, Zvednuté mýto = zvednutá cena přepravy = zvednutá cena výrobků

2, ČD Cargo je dlouhodobě v zisku a z nich dotovala ztráty z osobní přepravy ...

3, Zvednutá poptávka po přepravě po kolejích a monopol ČD by taky cenu přepravy zvedlo ...

0/0
29.5.2008 23:21

Ebo

Re: Re: jo..

..a co je lepší ? .. rohlík za 5Kč a nebo tuny propálené ropy, zničené silnice, smog a hluk ? ..  Zajímavé, že jinde to jde.. jenom tady nejde nic, krom rozkrádání a hrabání majetku..

0/0
30.5.2008 0:47

WIFI

Re: Re: Re: jo..

beru ten rohlík

0/0
30.5.2008 7:16

Anonymous

Re: Re: Re: Re: jo..

Kašlu na rohlíky. Beru chleba, šiška vydrží týden a je to zdravé na rozdíl od rohlíku.

0/0
2.6.2008 9:38

Franta Lopata

To je jenom cast

k tomu pripoctete neskutecny narust kamionu z vychodni Evropy pouzivajicich Cesko jako tranzit.

0/0
29.5.2008 21:50

hmm

no tak at si koupi truck na benzin

a bude po problemu :)

0/0
29.5.2008 18:44

WIFI

Re: no tak at si koupi truck na benzin

a místo 25 l nafty to bude žrát 50 l benzinu/100 km, jednu výhodu by to mělo, cena nafty by šla zase dolu

0/0
30.5.2008 7:18

Smějící se bestie

Zdražit hajzlům v okolených stodolách naftu

a snad vymřou dřív oni, než my. Vlakem se jezdit nedá, na silnicích není místo a kvůli tomuhle ksindlu tam jde o život. Oil peak bude mít své ohromné výhody!

0/0
29.5.2008 18:14

jiruna

Prohánějící se kamiony

Ten článek je za všechny drobné. Ti pisálci si snad skutečně myslí, že řidiči nákladních aut jezdí pro vlastní potěšení, nebo touhu se projet. Výstavba se zvyšuje a to i přes snahu zelených nejlépe všechny liniové stavby zastavit, obchodů přibývá, tak kdo tam to zboží, stavební materiály a pod. doveze? Snad to tam spadne zhůry. Dnes skutečně zejména po Praze jezdí jen ten, kdo nezbytně musí a potřebuje to zejména k podnikání. Pro ně však magistrát nic neděla, zastavit není kde, ačkoliv je místa všade dost, ale tato místa jsou rezervována pro auta lidí, kteří celý týden nevyjedou a jak řekl geniální trouba Blažek, uvažuje magistrát povolit stát o výkendech na několika místech v modrých zonach, když rezidenti odjedou na chatu. Idiot!!!!!!!!!!!!!!!Rv

0/0
29.5.2008 17:46

Jerry

Re: Prohánějící se kamiony

Problem je proste v tom, ze se moc transportuje. Kazda blbina se vozi pres pul zemekoule jen aby se usetrilo na vyplatach. Ona je totiz cena transportu i pres rev vsech dopravcu v porovnani s mzdovymi nakladami ve vyspelych ekonomikach proste mala. Ja bych kamionakum napalil poradne silnicni dane. Hned by jich ubylo. A hlavne mi tu nevykrikujte, ze mi pak nikdo nedoveze housky! Vsak nepotrebuju mliko  maso z polska a drogerii z nemecka. Spoustu veci se da vyrobit i v cechach.[>-]

0/0
29.5.2008 19:02

Franta Lopata

souhlas

Souhlas, kdyz se vyplati vozit mleko do Nemecka a pak z Nemecka jogurty zpatky (vybral jsme to jako priklad) tak je neco v zakladu spatne

0/0
29.5.2008 21:52

mc

Re: souhlas

tomu se říká volný trh a regulovat ceny kvůli tomu by byla asi hloupost ... spíš je s podivem, že u nás nezavedou drahé mýtné a levnou železnici pro tranzit ...

0/0
29.5.2008 23:01

Petr

Re: Re: souhlas

Nejde o regulaci cen výrobků. Jde o zamyšlení se, jestli je opravu výhodné vozit zboží na velké vzdálenosti. A v dalším kroku, jaké způsoby přepravy budeme podporovat a které naopak sankcionovat (souhrnně z pohledu ekonomického a ekologického).

0/0
30.5.2008 10:24

VlK

Re: Prohánějící se kamiony

Já obvykle považuji za idiota toho, kdo napíše "výkend", ale chápu, že ne vždy je člověk v pohodě...

Sice jsem pro mnohem dražší cenu za km, na druhou stranu na koncové dopravení je nákladní aut. doprava nezbytná. Jestli za to zaplatí osobní doprava v centru Prahy - podobně ale lépe než v Londýně, proč ne...

Zavést téměř v každé ulici pruh pro (autobusy+taxi+kola+motocykly), poplatky za místo ke stání v Praze řádově 10000Kč/ročně, ale na druhou stranu pořádný odstavný parkoviště (kauta, motorky, kola) u metra. Nejlépe podzemní jako v Hamburgu...

0/0
30.5.2008 8:37

Kamil Spurny

Kamionová doprava a nehodovost

Rozepište se o počtu nehod, které jsou způsobeny díky zahlcení silnic první, druhé a třetí třidy nákladními auty. Nehody zapříčiněné zničenými silnicemi, riskatním předjížděním "vlaku" nákladních aut, lajdáckým dopravním značením, které není možné za kamiony zaregistrovat. Zátěž řidiče osobního vozu díky nákladní dopravě je v současné době tak velká, že často riskuje a dělá chyby, vedoucí k nehodám. Hlavní příčinou nárůstu kamionové dopravy je mýtný systém, který mnoho dopravců nejen z ČR objíždí právě po silnicích.

0/0
29.5.2008 17:18

Tuktuk

Re: Kamionová doprava a nehodovost

"Hlavní příčinou nárůstu kamionové dopravy je mýtný systém, který mnoho dopravců nejen z ČR objíždí právě po silnicích."

.

To je perla Kamile. To je perla ;-D

0/0
29.5.2008 17:27

Zed

Re: Kamionová doprava a nehodovost

Nj silnice jsou u nás ve špatném stavu od konce 2WW. Zlepšuje se to, ale nárust dopravy je mnohem výraznější, takže v konečném důsledku žádná sláva. Náš stát prostě výstavbu a údržbu infrastruktury nezvládá...

0/0
29.5.2008 17:38

KKK

Re: Re: Kamionová doprava a nehodovost

Co to je 2WW?  Myslis druhou svetovou valku, WW2? ;-D

0/0
5.6.2008 11:50

rdo

Re: Kamionová doprava a nehodovost

Dráhy si sví koleje udržují ze svích ziskú.By bylo na čase aby tak bylo i u náklaďáku.

0/0
29.5.2008 22:44

Petr

Re: Re: Kamionová doprava a nehodovost

Ono by stačilo, aby se spotřební daň z benzínu a nafty + výnosy z dálničních známek + výnosy z mýta + výnosy ze silniční daně investovaly zpět do úržby silnic a dálnic.

0/0
30.5.2008 10:27

pes Jonatán

Re: Re: Re: Kamionová doprava a nehodovost

přesně tak... a zavést plošné mýto, tj. že by provozovatelé nákladních aut platili za počet ujetých km na JAKÉKOLIV komunikaci - tuším, že ve Švýcarsku to tak funguje... a hlavně zpřísnit kontroly na povolené zatížení a technický stav - někdy mám pocit, že po těch silnicích jezdí lokomotivy, jak se jim z těch dehťáků hulí....

0/0
30.5.2008 15:21

Radek

Ceny nafty

Pokud se někomu ceny nafty nelíbí, tak doporučuju se přestěhovat do Ruska, tam je nafta mnohem levnější .... Nafta bude dražší a dražší a troufnu si říct že kolem roku 2010 bude stát možná i k 50 korunám. Doufám, že tím konečně skončí převážení zboží sem tam bez užitku jen proto že je to o 0,000x levnější ... !jako se to děje dnes.

0/0
29.5.2008 17:13







Najdete na iDNES.cz