Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Domácnosti si připlatí za plyn, zdraží až o 15 procent

Zemní plyn v Česku od 1. července výrazně zdraží. Největší tuzemský prodejce plynu, společnost RWE Transgas, zvedne ceny průměrně o 9,6 procenta. Přibližně stejně zdraží Pražská plynárenská. Nejvíc, až o 15 procent, zvýší ceny energetická skupina E.ON, která dodává plyn na jih Čech.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

petra78

Proč se pořád zdražuje?

Protože český člověk si zanadává nad pivem a pak sklopí hlavu a jde to zaplatit. Nejsem zrovna diskutérem, myslím, že už je na čase začít jednat. Nebo budeme pořád ovcemi ve stádě, které nikdy nebudou stávkovat? Našel by se někdo v dnešní době, kdo nechce jenom čím dál více pracovat a čím dál více platit, ale nahlas se ohradit? Najde se tu někdo, komu by nevadilo mít z toho nějaké problémy, ale kdo bude hrdý, že se choval zodpovědně, když se tvořily ceny pro jeho budoucí život?

0/0
2.6.2008 17:01

ekonom

jak souvisi cena plynu s ropou?

to je jako srovnavat banany s jahodama.

0/0
31.5.2008 6:36

vysvětlení

Re: jak souvisi cena plynu s ropou?

asi takto:

kolik třešní, tolik višní

0/0
2.6.2008 14:42

Miroslav Linda

Poplatek...

Ja varim na plynu tak maximalne caj a sem tam nejakej blaf. Bydlim sam a za samotny plyn zaplatim mesicne tak 12 Kc, ale za to , ze ten plyn vubec mam pripojenej dam 48 Kc. Skoro stejne je to s elektrinou kdy dam za samotnou elektrinu 150 Kc a dalsich 80 Kc za to ze ji mam pripojenou. Nejvic me snad i paradoxne stve ze vysi tehto poplatku nelze ovlinit.

0/0
30.5.2008 19:17

Zed

Re: Poplatek...

Tak to bych se na plyn vybodnul a dělal všechno na elektrice...

0/0
30.5.2008 20:13

chenile

rostou ceny ropy rostou ceny ropy

to je porad dokola... ja energii z ropy nepotrebuju.. me staci kdyz mi budete do zasuvek posilat elektriku z jaderne elektrarny.. R^

0/0
30.5.2008 15:33

jorbl

Re: rostou ceny ropy rostou ceny ropy

Kdyz tady pred nekolika dny byl rozhovor s sefem CEZu, tak na me sly mrakoty jako dlouho trva process dostaveni dalsich bloku JE, takze - vcera bylo pozde zacit na tom makat!

0/0
30.5.2008 15:48

asdf

Re: Re: rostou ceny ropy rostou ceny ropy

jenže to je jen kvůli papírování. v jiných zemích stejnou stavbu stíhají mnohem rychleji.

0/0
2.6.2008 10:28

lolek77

Re: rostou ceny ropy rostou ceny ropy

Máš smůlu. Bursík Ti nechá postavit plynové. A vývoj ceny plynu (20% za rok) to je dobrý závdavek. Volte zelené ať ta kWh stojí aspoň 50ku.;-D

0/0
30.5.2008 16:17

asdf

Re: Re: rostou ceny ropy rostou ceny ropy

a elektřina snad zlevňuje? nějak jsem si nevšiml... energie bude zdražovat BEZ ohledu na její zdroj, argumentovat se bude jako obvykle evropským trhem, cenami ropy nebo přemnožením kobylek ve střední americe.

0/0
2.6.2008 10:27

siku

a co dálkové teplo?

píšou,že domácnosti ktere vari to poznajií jen málo,a co tedy teplo dálkové, z lokální kotelny pro více baráků na sídlišti?to se jakožto velkoodběratelům nezdraží??

0/0
30.5.2008 15:23

babacek

Ropa.

Za všechno může ropa snad i za horké či studené počasí.

0/0
30.5.2008 15:16

moravak007

Pořád se zdražuje!!!!!!!!!

V posledních letech neustále narůstá cena všech energií, a to nejen plynu, ale i elektřiny, vody, apod. Nenasytné společnosti si s navyšováním cen hlavu nelámou,

za to obyčejnému člověku dost komplikují život. Firmy využívají toho, že bez těchto druhů energií dnes obyčejný člověk nedovede žít. Plyn byl ve svém počátku, velmi levnou alternativou oproti elektřině, domácnosti za zřízení přípojek dostávaly statní dotace. Dnes se ukazuje, jak to byl dobrý obchod pro poskytovatele, ale ne pro spotřebitele ;-€;-€;-€;-€

0/0
30.5.2008 14:56

Kuba

Re: Pořád se zdražuje!!!!!!!!!

ano, byl od statu plne podporovan- protoze je mnohem ekolog. nez treba uhli nebo pet lahve :) stejne je to v soucasnosti s cng plynem... ono se rika "kdyz ptacka lakali, pekne mu zpivali"

0/0
30.5.2008 14:59

Zed

Re: Pořád se zdražuje!!!!!!!!!

Ano a nejvíc na tom vydělaly exportéři ropy a plynu tedy Rusové, Venezuela a arabské státy. Ty si růstem už vůbec hlavu nelámou a plně si užívají peněz pracujících ze západního světa závislého na ropě (např. ve Spojených Arabských Emirátech původní obyvatelé vůbec nepracují - teda pardon - "pracují" pro stát :-))

0/0
30.5.2008 15:07

pajik

Jak dlouho porostou ceny ropy a proč vlastně rostou

Celkem zajimave, hlave k premyselni. Nikdo prece nevi, kolik kde ceho lezi a tak NIKDO nemuze tyvrdit, ze je neceho neodstatek!

http://www.blisty.cz/art/40809.html

0/0
30.5.2008 14:40

d

Re: Jak dlouho porostou ceny ropy a proč vlastně rostou

protože to lidi kupují.. do té doby to poroste

0/0
30.5.2008 14:43

pajik

Re: Re: Jak dlouho porostou ceny ropy a proč vlastně rostou

samozrejme, ale je to spatne, ze jsme jen divaci. Spekulanti si delaji pr.de.l uz ze vseho a kazdeho.

0/0
30.5.2008 14:50

babacek

Re: Re: Jak dlouho porostou ceny ropy a proč vlastně rostou

......protože to lidi kupují.

A co jiného mají dělat?

Vzít si snad vzor z romů vytrhat parkety a uvařit si oběd na otevřeném ohni uprostřed obývacího pokoje?;-(

0/0
30.5.2008 15:19

Zed

Re: Jak dlouho porostou ceny ropy a proč vlastně rostou

Pozitivní zjištění je, že ropy je dostatek. Různi levicově-zelení aktivisté totiž už od druhé světové straší tím, že ropa dojde. Když začne skutečně docházet a cena roste (čímž se jednak snižuje poptávka a druhak roste nabídka) můžou za to spekulanti.

Ropa prostě dochází a je třeba ji těžit z hůře přístupných nalezišť - proto ten růst. Těm, co předpokládají propad doporučuji nažvanit a spekulovat na propad:-)

0/0
30.5.2008 15:03

a.tom

RWE

RWE si za rok 2007 vyplatilo dividendu ve výši 8 miliard Kč. A to, že zdražují plyn s odůvodněním, že dražuje ropa, ja jenom kvůli tomu, že tak mají postavené fiktivní vzorce. V Německu dokonce probíhala diskuse, že se od těchto výpočtů opustí.

 

0/0
30.5.2008 14:21

Kuba

Re: RWE

ano... a ta vase diskuze tomu ocividne hodne pohohla. Jinak ceny plynu se na trzich v Necke velmi mirne zvysuji, zato ruske jsou rapidne nahoru. Transgas prodava zhruba za to, co koupi (+naklady). Vydelky jsou spise z nakupu a prodeju v Nemecku (Steinitz) a Rakouskou (Baumgarten).

0/0
30.5.2008 14:24

a.tom

Re: Re: RWE

Tak to tak nevidím, navíc do Německa se prodává především plyn z Norska (a kde je ta vyhraná "kompenzace" - v Německu, co?)

0/0
30.5.2008 14:29

Kuba

Re: Re: Re: RWE

Transgas ma fixni odkup plynu z Norska take (cca 20-25%), ktere ovsem nedovazi do CR, ale ihned prodava v Nemecku a na tom dost vydelava. Ovsem rusky plyn se taky do Nemecka prodava, ale to uz mnohem mensi mnozstvi.

0/0
30.5.2008 14:33

a.tom

Re: Re: Re: Re: RWE

Já vím, že to tak je do Čech plyn z Norka dodávat ani nejde. Ale to nic neříká o tom, že RWE má zdražovat. Mají enormí zisky a ještě větší náklady.

0/0
30.5.2008 14:37

Kuba

Re: Re: Re: Re: Re: RWE

bohuzel, s tim nic nenadelame ;-( ale zisk je to, proc podniky existuji a funguji.

0/0
30.5.2008 14:39

lolek77

Re: Re: Re: Re: Re: Re: RWE

Nemůžete mluvit o enormních ziscích. Nezapomeňte, že RWE zaplatilo Zemanovi za plynárenské podniky 136 miliard  a tyto peníze musí dostat zpět. Navíc  je obchod s plynem přeprodej a vstupní cena hraje významnou roli (na rozdíl  třeba od výroby elektřiny v atomkách, kde počáteční investice je rozhodující a cena uranových tyčí a další provozní náklady nemají tak velký vliv).

0/0
30.5.2008 16:25

Kuba

Re: RWE

jen tak mimochodem... sleduji tuto diskusi celkem dlouho a nikdo nermca, ze E.ON zdrazuje jeste vic... to dneska uz nikdo necte clanky? jen koukne na nadpis, vidi slovo "zdrazi", skoci do diskuze, napise, ze ods jsou pitomci a ze za vsechno muzou a jde do sklepa pro dalsi?

0/0
30.5.2008 14:44

d

Jediné vaše řešení je zateplit

a to kvalitním zateplovacím systémém. Levné šity nebrat.

0/0
30.5.2008 13:56

Čapík

Nádraží

 Ještě,že netopím plynem.Bydlim u nádraží a vagony s kvalitnim černym uhlim mi parkujou u kotelny tak si kazdej den odvezu kolecko uhli a pak muzu zvesela topik na 28 stupnu celou zimu

0/0
30.5.2008 13:56

d

Re: Nádraží

to jsi chudák a prase zároveň. Kdo má zateplený dům, tak ho stojí plyn 8 000 ,- za rok na domek

0/0
30.5.2008 13:58

Cuk

Re: Re: Nádraží

Nesmysl, leda, že ten domek je zahradní chatka Rv

0/0
30.5.2008 13:59

d

Re: Re: Re: Nádraží

Zřejmě nejste z oboru, tak tomu nerozumíte

0/0
30.5.2008 14:05

rocky_krysa

Re: Re: Nádraží

Mno vidite a ja zatepleni nemam a uhli mne za sezonu vyslo na 8tk pro dva byty  v rodinnem domku. Automat na uhli, uhli po 170 kc/q

0/0
30.5.2008 14:17

d

Re: Re: Re: Nádraží

jenže jsi zasmradil celé město smradem, takové jako ty by měli věšet

0/0
30.5.2008 14:30

rocky_krysa

Re: Re: Re: Re: Nádraží

Vazne ? Copak vis o automatickych kotlich ? Asi nic, protoze jinak bys to nemohl napsat.

0/0
30.5.2008 14:34

Kuba

Re: Re: Re: Re: Re: Nádraží

souhlasim, automaticke kotle na plyn zas tak nesmrdi a to pro idealni spalovne podminky. samozrejme ale mnohem vic, nez treba mnohem drazsi elektrina :) ale zato mnohem mene nez mnohem levnejsi PET lahve :))

0/0
30.5.2008 14:38

d

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nádraží

automatické kotle na plyn? ;-D;-D;-D Ty jsou lepší než ty, kde musíš plyn přikládat ;-D;-D;-D

0/0
30.5.2008 14:40

Kuba

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nádraží

:prereknuti: - melo tam byt na uhli. ta diskuse se vede na tema autom. kotle na uhli. jen tak na vyjasnenou...

0/0
30.5.2008 14:46

rocky_krysa

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nádraží

Klidne to budu misit s vapencem, abych mel emise jak elektrarna :-)

0/0
30.5.2008 14:41

d

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nádraží

ja myslel že jsi ta socka co krade uhlí z nádraží

0/0
30.5.2008 14:42

rocky_krysa

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nádraží

v poradku

0/0
30.5.2008 15:00

Kuba

Re: Nádraží

to mas supr... a tech 28 stupne je pohodlne? a zdrave? ja kdzy mam v dome nad 25, tak je to k nevydrzeni...

0/0
30.5.2008 13:59

d

Re: Re: Nádraží

pocit tepla dodává i povrchová teplota stěn, čili pokud má nezateplený dům 30 cm cihlu, tak i Vám by byla při 25 stupních zima. Naopak v zatepleném domě je pocit tepla už při 21 st.

0/0
30.5.2008 14:07

mark

Re: Re: Re: Nádraží

matematika 25 > 21, pocit se blbě měří

0/0
30.5.2008 14:13

Kuba

Re: Re: Re: Re: Nádraží

jasne... drepet u krbu, mit sezehly oboci a kosa na zada... ;-D

0/0
30.5.2008 14:17

d

Re: Re: Re: Re: Re: Nádraží

R^

0/0
30.5.2008 14:29

d

Re: Re: Re: Re: Nádraží

hm.. osvěta je koukam nutná ;-D

0/0
30.5.2008 14:31

mark

elektrárny na zemní plyn

Jsem docela zvědavej co budete říkat na cenu elektřiny a tepla, až bude v ČR řada plyn.elektráren a teplárny budou muset také přejít z uhlí na plyn.  To bude teprve sranda.

0/0
30.5.2008 13:53

Kuba

Re: elektrárny na zemní plyn

kdyby teplarny presly z uhli na plyn, bylo by to super... a to ekologicke hledisko v tomto pripade neni ani tak podstatne...

0/0
30.5.2008 13:57







Najdete na iDNES.cz