Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

České vlaky potáhnou nejrychlejší lokomotivy světa

České dráhy chtějí se začátkem nového jízdního řádu nasadit po celém území ČR lokomotivy Taurus, které jsou nejrychlejší na světě. Taurusy zahraničních dopravců by táhly české vlaky, stejně jako české lokomotivy zajíždějí do zahraničí. Podmínkou ovšem je povolení od drážního úřadu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

vojta

taurus nebo hercules?

Mimochodem, všimli jste si, že na fotce není Taurus 1216, ale dieselelektrická lokomotiva Hercules řady 2016? :D

Ostatně, netrpělivě čekám na řadu 380 ČD

0/0
31.5.2008 18:36

Rudá záře nad Kladnem

Stejně to bude maximálně EC 370, 172, 173 a 177.

:-P

0/0
30.5.2008 20:17

Ach jo (bls1)

Lid si to žádá

Pojede to sice stejně rychle ale propagace je propagace. Jenom by mně zajímalo, kdo o to povolení žádá a bude platit případné úpravy tratí. Soukromí přepravci by jistě uvítali, kdyby si na české tratě mohli půjčit jakékoliv lokomotivy, ale ČD, které snad jediné vlastní lokomotivy pro 160km/h na českých tratích?

0/0
30.5.2008 19:44

drevak_patlak

Re: Lid si to žádá

Právě že je nevlastní ani ČD. 160 km/h můžou jezdit jen Pendolina a lokomotivy řady 371, 150(1)? a 350. Řada 371 je dvousystémová 3000V=/15kV 16,7Hz, čili použitelná jen pro trasu Praha-Německo (nemůže na jih Česka, kde je elektrifikace 25kV 50 Hz). Řada 150/1 je jednosystémová pro 3000V=. Pro trasu Praha-Brno-Bratislava zbývají loko 350 (3000V=/25kV 50 Hz), které si ale ČD musí půjčovat od Slováků. Třísystémovou lokomotivu pro trasu Praha-Vídeň/Praha-Linz nevlastní ani ČD ani ŽSSK. Taurus je použitelný, ale zatím neschválený.

0/0
30.5.2008 21:32

Ach jo (bls1)

Re: Re: Lid si to žádá

To jste mě nepochopil, nepíšu o třísystémových lokomotivách. Pominu-li slovenské 350, kterých jim asi moc nepřebývá, tak současný stav poskytuje ČD monopol na schválené lokomotivy na 160 km/h pro 3kV ss. Mají důvod to měnit?

0/0
31.5.2008 6:47

Rudá záře nad Kladnem

Re: Re: Re: Lid si to žádá

Až bude Taurus schválený, tak co brání Jančůrákovi si jeden koupit?

0/0
31.5.2008 6:55

Ludek_II

Re: Re: Re: Re: Lid si to žádá

Jančura si je koupit může - ale bude je mít v hangáru, bo mu je neposvětí Drážní úřad. Mimochodem - stejnak se mi zdá, že Jančura je jenom psék, který štěká, ale nekouše - před pár lety : to bylo siláckých řečí, jak bude mít do pěti let vlak...a po pěti letech ? Uraženě pomrkává po Slovensku. Co za tu dobu udělal ? Prd...nebo možná ne - ale já žádný výsledek nevidím. To už se mi víc zamlouvá Petr Šimral, kterýmu chyběly jen razítka a dneska jezdil.

0/0
31.5.2008 21:36

Tom

Počet?

A kolik jich vůbec mají koupit, to se v článku nepíše, asi dvě a to bude stačit, jednu pro čechy a druhou pro morava :-D

0/0
30.5.2008 19:19

JK75

Re: Počet?

Tam se nepíše o nákupu, ale jen používání na tratích ČD místo neustálého přepřahání v hraničních bodech.

0/0
30.5.2008 19:39

T.

Taurus?

Jen aby to nebyla nějaká bejkárna...

0/0
30.5.2008 19:08

Santa1

Není kam spěchat

Technické problémy nejsou neřešitelné, spíš si každý brání svoje hřiště, proč by jinak Němci nepouštěli naše Pendolina k nim. S Rakušáky jsou vztahy celkem korektní, tak ty Taurusy k nám klidně mohou. Jen to pak možná bude tvrdé srovnání s těmi chystanými zázraky z Plzně.

0/0
30.5.2008 18:30

adrenalize

Pendolino x ICE

Není to příspěvek přímo k tématu, ale docela by mě zajímalo, kdo si teď užívá peněz od Alstom (Ferrovaria). Včera jsem měl možnost porovnat německé ICE (na letiště) a Pendolino (poprvé). Nevím sice, kolik by stálo (třeba i upravené) ICE od Siemens, ale pohodlí, kvalita a komfort cestování jsou jasně na straně ICE. A o přístupu DB a ČD k zákazníkům (klientům) ani nemluvím... Je v Německu stávka dopraváků? Tak vám DB poradí, jak se dostat z letiště do Frankfurtu a potom dál, kam potřebujete. Co by asi poradily ČD?

0/0
30.5.2008 18:28

Rudá záře nad Kladnem

Re: Pendolino x ICE

Když se kupovalo Pendolino, tak nebyly žádné volné jednotky ICE na trhu na několik let dopředu. Ale je to opravdu propastný rozdíl.

0/0
30.5.2008 18:34

xyz

Re: Pendolino x ICE

njn DB je sice fajn, ale napr 100 km pre 2 osoby spiatocny za cca 2000 czk (~80-90 eur) samozrejme 2. trieda je trosku silne kafe ...

0/0
30.5.2008 22:06

adrenalize

Re: Re: Pendolino x ICE

21 Euráků za 70 km v ICE. 15 normálním vlakem. A to zdražili, protože loni to bylo za 20... Jo, je to moc, ale není to 2000 korun.

0/0
31.5.2008 0:23

a8n

Re: Pendolino x ICE

Bylo na výběr za dané prachy buď 5 jednotek od Zýmence nebo 7 od Alstomu (tehdy ještě Fiatu). Kvantita vyhrála.

0/0
2.6.2008 11:39

honzajaka

Největší

sranda je, že ta vyobrazená lokomotiva nad článkem není Taurus ale Herkules

0/0
30.5.2008 17:42

Karel

Re: Největší

Tak, tak, je to sice dieslový bratříček Tauruse, ale Taurus to není. Mimochodem, Hercules k nám může už dlouho.

0/0
30.5.2008 18:12

kamarad-max

rychlost

Stejne nechapu proc je max. rychlost na ceske zeleznici 160, kdyz treba letos CD investuji 23 mld. do zeleznice...

0/0
30.5.2008 17:30

TigerM

Re: rychlost

Koridory jsou modernizovany na rychlost az 200km/h, ovsem zustavaji prejezdy, coz norma zakazuje pro rychlost vlaku nad 160km/h, z hlediska bezpecnosti opravnene. Cilem modernizace je ale predevsim snizeni nakladu na spravu trati, zvyseni unosnosti a v neposledni rade zvyseni komfortu.

Odstraneni prejezdu a vybudovani podjezdu, nadjezdu atp. je financne mnohem vice narocne a vzhledem k tomu, ze cestovni rychlost 200km/h nelze vyuzit vsude bez naprimeni trati, nekde je o i mene nez 160km/h a doba jizdy by byla jen o nekolik minut kratsi to ztraci i na vyznamu.

Spise by se meli SZDC a dopravci zacit vice zajimat o projekty na dalkovou prepravu a to stanovenim uzemnich zaboru a zadanim k vypracovanim studii pro VRT v navaznosti na okolni staty. U nas je takto predpoklad k vedeni VRT v trase Berlin-Usti-Praha-Jihlava-Brno-Wien/Budapest, Norimberk/Mnichov-Plzen-Praha-Hradec-Wroclaw-Lodz-Katowice a Brno-Olomouc-Ostrava-Katowice-Warszawa, s rychlostmi 300-350km/h.

0/0
30.5.2008 18:11

kamarad-max

Re: Re: rychlost

Super, dik za vycerpavajici odpoved. Btw. planuje se s budovanim podobnych dalkovych trati?

0/0
30.5.2008 18:35

Ach jo (bls1)

Re: Re: Re: rychlost

Jinými slovy, vyhazují se zbytečně velké peníze za něco, co se nevyužije.

0/0
30.5.2008 19:45

Rudá záře nad Kladnem

Re: Re: Re: Re: rychlost

Pro trasu Praha–Brno je třeba posoudit možnost jejího vedení v souběhu s dálnicí D 1, prověřit možnost výjezdu z Prahy směr Benešov, prověřit reálnost systémové jízdní doby 60 minut mezi Prahou hlavním nádražím a Brnem. Bude se jednat o plnohodnotnou trasu VRT, s rychlostmi 300 až 350 km/h.

0/0
30.5.2008 19:58

Rudá záře nad Kladnem

Re: Re: Re: Re: rychlost

Pro trasu Praha–Plzeň–státní hranice SRN je třeba porovnat vedení trasy VRT ve směru Praha–Plzeň–Norimberk s variantou Praha–Plzeň–Domažlice. Úsek Praha–Beroun bude opět plně vysokorychlostní. Tunel v této trase je již součástí modernizace III. tranzitního železničního koridoru, v ostatních úsecích je třeba prověřit vhodnost nižších rychlostních parametrů (od 160 do 230 km/h).

0/0
30.5.2008 19:58

Rudá záře nad Kladnem

Re: Re: Re: Re: rychlost

U trasy Praha–Drážďany se bude jednat o VRT v parametrech 300 až 350 km/h se segregovanou dopravou a bude prověřena možnost úspory investičních nákladů na přeshraničním úseku realizací vysokých podélných sklonů trasy. Rovněž je třeba prověřit možnost průjezdu této trasy VRT lokalitou letiště Ruzyně.

0/0
30.5.2008 19:59

Rudá záře nad Kladnem

Re: Re: Re: Re: rychlost

Mezi Brnem a Ostravou bude porovnána výstavba nové vysokorychlostní tratě pro rychlost 300 km/h v úseku Brno–Přerov s variantou modernizace stávající tratě pro rychlost 200 až 230 km/h při zachování smíšeného provozu v tomto úseku, především z pohledu možného nadbytku kapacity při existenci dvou souběžných dvojkolejných tratí a modernizovaného II. tranzitního železničního koridoru. Stávající jednokolejná trať mezi Brnem a Přerovem vyžaduje urychlenou modernizaci a zkapacitnění. Úsek mezi Přerovem a Ostravou bude vybudován jako novostavba s vysokými rychlostními parametry.

0/0
30.5.2008 19:59

Rudá záře nad Kladnem

Re: Re: Re: Re: rychlost

Mezi Brnem a Břeclaví je nutné prověřit potřebu nové VRT především s ohledem na relativně vysoké kapacitní možnosti stávající modernizované tratě, která umožňuje, jak bylo již výše uvedeno, po dílčích úpravách rychlost 200 km/h. Podstatná je v této relaci rovněž výhledová strategie Rakouska a Slovenska ve vztahu k předpokládaným parametrům „rychlých“ tratí na jejich území.

0/0
30.5.2008 20:00

Rudá záře nad Kladnem

Re: Re: Re: rychlost

Je jen málo pravděpodobné, že systematická výstavba VRT na území ČR bude zahájena před rokem 2020. Poněkud optimističtější je však fakt, že Správa železniční dopravní cesty postupně připravuje – a v některých úsecích dokonce již realizuje – výstavbu III. a IV. tranzitního železničního koridoru s termínem dokončení nejpozději v roce 2016. Součástí třetího tranzitního koridoru jsou úseky, které jsou projektovány ve stopě budoucí vysokorychlostní trati mezi Prahou a Plzní. Jedná se o úsek Praha–Beroun a také část trati mezi Ejpovicemi a Plzní. V současnosti je zpracováno vedení trasy tunelové varianty mezi Prahou a Berounem ve variantě dvou jednokolejných tunelů na rychlost do 300 km/h. Pro tunel mezi Ejpovicemi a Plzní byla zvolena varianta dvou jednokolejných tunelů pro rychlost 200 km/h. Tato rychlost je dostatečná vzhledem k rozjezdu a brzdění vlakových souprav v železniční stanici Plzeň hlavní nádraží. Tyto dva úseky představují první etapu v budování VRT v České republice.

0/0
30.5.2008 19:54







Najdete na iDNES.cz