Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

První dny nemoci podle vlády: 60 procent, čtvrtina platu, od ledna nic

Systém vyplácení nemocenské se během následujícího půlroku třikrát změní. Ústavní soud totiž v dubnu zrušil první 3 dny nemoci bez nároku na plat. Rozhodnutí je platné od července. Od tohoto měsíce budou nemocní brát už od prvního dne 60 % platu, respektive jeho vyměřovacího základu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Patrik B.

Doporučuji stránky

www.antiods.webnode.cz R^:-)

0/0
1.9.2008 16:29

rockmother

Každý svoji nemoc raději přechodí

- a zo je to, oč tu běží. Starší generace se obává zůstat doma, raději nemoc přechodí nebo si vezme dovolenou. Tím se huntuje k tomu, aby tu dlouho nezacláněla a nepobírala beztak ubohý důchod.

0/0
9.6.2008 7:58

Martin

První tři dny neplacené volno?

 Takže jestli tomu dobře rozumím, bude si muset nemocný za první tři dny ještě sám doplatit zdravotní a sociální ( tak to aspoň u neplaceného volna bývalo )

0/0
4.6.2008 13:57

mayqo

je zajimave, jak se rudej dobytek tady porad ohani

POLITICKYM nalezem US, ktery nemel s pravem a ustavnosti vubec nic spolecne, tahle fraska nic nemeni na tom, ze vyplacet nemocenskou flakacskym simulantskym lemplum je nesmysl ;-D

0/0
3.6.2008 13:25

jouda

Re: je zajimave, jak se rudej dobytek tady porad ohani

kdyby se prestalo vyplacet simulantskym lemplum, byl bych opravdu rad - ovsem 0 za prvni tri dny na to nema zadny vliv, simulanty podporuji lekari a nejvice prosimuluji dlouhodobe "nemocni"

0/0
3.6.2008 13:33

Speedo

Re: je zajimave, jak se rudej dobytek tady porad ohani

hrabat :-© hrabat :-© hrabat :-© umis i neco jineho, arogante?

0/0
3.6.2008 17:44

Dáša

Re: je zajimave, jak se rudej dobytek tady porad ohani

simulnatským lemplům ano a to je věc toho, že je vůbec někdo uzná za nemocné a to jsou spš lemplovští doktoři. Ale proč bych já, když jsem nemocná jednou za deset let a odvádím na zdravotní pojištění nemalé peníze, měla být doma zadarmo, k tomu nevidím žádný důvod

0/0
4.6.2008 12:48

jozka

Rudej dobytek?

Ja teda nejsem v zadnem pripade levicak, ale to, jak "nasi" (pravicaci) se vyjadruji (viz ty, nebo Topolanek atd) je proste dukazem toho, ze nase politicka scena postrada pravou demokratickou stranu - bohuzel ODS se pomalinku ale jiste stava pravicovou extremistickou skupinou.. "rudej dobytek", to je uroven.. umis neco jineho nez nadavat?

0/0
1.9.2008 16:20

Karel

Lež

"Náklady náhrady v době nemoci ponesou všichni tři - stát, zaměstnavatel i zaměstnanec," řekl k novému zákonu ministr práce Petr Nečas.

Ha ha ha!!! A tak se z Petra Nečase stal král Šalamoun... :-©

0/0
3.6.2008 13:17

V.Poustka

ten ministr se jmenoval Zdeněk Škromach

a nechal si schválit tento zákon a odložit ho na rok 2009;-D;-D

http://www.novinky.cz/clanek/94420-kabinet-chce-odlozit-platnost-zakona-o-nemocenskem-pojisteni.html

0/0
3.6.2008 10:34

NáhodněProcházející

Re: ten ministr se jmenoval Zdeněk Škromach

To nekterym zdejsim plivacum nevysvetlis :-) Oni jsou schopni Skromacha obvinit, ze je agent prisluhovac v zoldu ODS :-)

0/0
3.6.2008 10:50

mmkk

Pro info

Někteří státní zaměstnanci, např. Policie ČR, dostávají po dobu nemoci 100% platu .

0/0
3.6.2008 9:28

Jarda

Zakon od 1.1.

Zakon, ktery zacne platit od 1. 1. a pocita s 0,- na prvni tri dny, byl jiz drive schvalen za vlady CSSD.... Tak jsem zvedav, jestli soudruzi z CSSD daji svuj vlastni zakon k UStavnimu soudu? ;-D;-D;-D

0/0
3.6.2008 9:25

inzinierbula

A pro vládu to platí taky, pane Nečasi?

That's the question!

0/0
3.6.2008 8:53

Jarda

Re: A pro vládu to platí taky, pane Nečasi?

Ne, se snizenim nemocenske pro vladu soudruzi z CSSD ve svem zakone, ktery zacne platit od 1.1., nepocitali :-) Zato zavadi 0,- za prvni tri dny pro plebs.. Inu, to je socialni politika CSSD v praxi, hosankove ;-)

0/0
3.6.2008 9:34

vymitac politickeho dabla

S inteligenci Nečase to daleko dotahneme..

.. co vlastne muzeme po vojenske gume chtit...Kdyz mu jednou US neco zrusi, tak to zkusi za penize danovych poplatniku znovu a snazi se to okecak za kazdou cenu.. i kdyz uz nyni je jasne, ze tato pasaz v novem zakone nema sanci na žití a bude, drive nebo pozdeji odsouzena k zaniku ... spis by se mel korytar jeden, podivat na svoji, potazmo poslaneckou nemocenskou a nechovat se jako v prasecinci.. Ostne, kdyz se podivam na nasi mocipaneckou slechtu vyrabejici jeden zmetek za druchym, chranici si sve nepravem zaslouzene privilegia (nahrady, nemocenskou atd.), neohlizejici se na prosty lid, tak je mi z teto pravicsko/levicovske politiky k zbliti

:-©:-©:-©

0/0
3.6.2008 8:34

Dap

Reklamace

myslím,že je načase reklamovat práci poslanců - soud jednoznačně rozhodl,že zákon vypracovali a schválili špatně.Nevšim jsem si,že by některý poslanec byl sankcionován či platil náhradu škody - za ten plat by přece  měli pracovat alespon tak kvalitně jako já,kterému při zmetku seberou prachy. Nebo to už je ta "odpovědnost" kterou zdůvodnují výši platu ?! Nic než fraška o koryta.....!

0/0
3.6.2008 6:47

Truhla

Re: Reklamace

R^

0/0
3.6.2008 12:39

fg

......

to je trochu komedie ne to uz fakt nerespektuji nic nasi politicy

0/0
3.6.2008 5:52

babacek

Kolotoč.

To se zase nebude levici a odborům což je také levice líbit a znovu to poputuje k ÚS a tak pořád dokola.

Kolik se jen vydá na tyto neustálé změny již nevidí nikdo.

0/0
3.6.2008 5:45

šelmakočkovitá

Re: Kolotoč.

Jsem volič pravice,ale nemáš pravdu. Výdaje nesvaluj na levici ÚS se jasně vyjádřil, to že to Topolánek a spol.nechtějí akceptovat JE PROBLÉM NAŠÍ POLTIKY. A je jedno kdo zrovna je u korita(Y)(Y)

0/0
3.6.2008 7:07

babacek

Re: Re: Kolotoč.

Zde ovšem mluvím o výdajích na neustálé změny a nikoliv na nějaké celkové hospodaření státu.

Tak čti celé vlákno.:-)

0/0
3.6.2008 14:08

Joj

hm

První dny nemoci podle vlády: 60 procent, čtvrtina platu, od ledna nic...copak vláda půjde příkladem ?

0/0
3.6.2008 0:05

?

Re: hm

blázníš ? Ty samozřejmě budou marodit za 100 %

0/0
3.6.2008 6:47

čtenář

Re: Re: hm

nejenom že marodí za plný plat, ale on ho pobírá i když na jednání nechodí. co jsme chtěli to máme. takovou šle(/i)chtu jsme neměli ani za marie terezie.

0/0
3.6.2008 7:08

Rilev

Prase a jeho reznik

Vrele doporucuji si precist 1. stranku statistiky Ministerstva prace a soc. veci o prebytku nemocenskeho pojisteni. Pak uvidite, jak z Vas Cechu dela Vase politicka "elita" idioty.

http://www.mpsv.cz/files/clanky/5170/info_NP_2007.pdf 

Nejak se nemohu ubranit dojmu, ze nekdo vsem platcum nemocenskeho pojisteni ukradl (v prumeru) 2.171 Kc v lonskem roce. Ted budete mit nizsi nemocenskou, ackoliv prispevky budou stejne. Takze Vas prispevek do kapec jinych bude vyssi. Fakt jste to chteli? Clovek se neubrani dojmu, ze slovanske narody jsou tako vepri, kteri si maji pravo zvolit si sveho reznika.

0/0
2.6.2008 23:35

m

pohrdání soudem

u nás neexistuje pojem

pohrdání soudem

??

0/0
2.6.2008 23:19

Hekynen

Re: pohrdání soudem

Ne? Tak zkuste při soudním stání soudci říct, že je kok.0...T Napaří vám při dobrém rozmaru a náladě jen pokutu...;-)

0/0
2.6.2008 23:21

Hekynen

Hmm, tak 60 procent platu od prvního dne...

Tak to soudruzi vlastně DĚKUJI!

No, asi zajdu za svým známým doktorem a hodím se na pár dní marod a půjdu si zabajkovat někam do "kotárů". V práci je to jedno, teď bude stejně až do půlky září okurková sezona, firma aspoň ušetří nějakou kačku (=šetřím i já jako spoluvlastník). A na "fuškách" si přivydělám taky celkem dost...;-)

0/0
2.6.2008 22:55

jajaja00

ČR - světová špička v množství "nemocnosti".

Od nového roku máte, levicoví nemakačenkové, utrum. A soudruh Rychetský si již teď rve své husté vlasy.

0/0
2.6.2008 21:55

5alfa

Re: ČR - světová špička v množství "nemocnosti".

Neříkej HOP, dokud to neprošlo sněmovnou. A na podzim už v senátu nemusí být většina z ODS. A stále to může někdo dát k ÚS a ten by pravděpodobně zase poměrem 9:6 věc zrušil (pokud se v něm nikdo nevymnění), aby neztratil tvář.

0/0
2.6.2008 22:20

jajaja00

Re: Re: ČR - světová špička v množství "nemocnosti".

Uvidíme.

0/0
2.6.2008 22:22

xvl

Mrhat úsilí na to, co ÚS opět zruší,

je mírně řečeno neefektivní práce.

0/0
2.6.2008 21:25

bubacik

Re: Mrhat úsilí na to, co ÚS opět zruší,

a mozna US rozhodne opacne :-)

0/0
2.6.2008 21:58

5alfa

Re: Re: Mrhat úsilí na to, co ÚS opět zruší,

;-D;-D I to je možné... R^

0/0
2.6.2008 22:16

killer258

a co poslanci

Docela by mne zajímalo zda budou mít i ty tři dny bez nemocenské i poslanci a zda konečně přestanou prušovat zákon tím, že mají tři měsíce nemocenské plný plat.

Dále bych docela rád věděl za pan prezident Václav Klaus také platí poplatky za návštěvy lékařů a hospitalizaci k následné operaci kloubu.

Prosím o zjištění. Pokud ne tak se dopouští porušení zákona, tím by mohl být stíhán.

!!!!nemůže však být díky imunitě odsouzen!!!

Díky moc

0/0
2.6.2008 19:55

Hekynen

Re: a co poslanci

Jasně, když dojdou věcné argumenty, hodíme do placu "a co poslanci"...

President je od placení poplatků ze zákona osvobozen. Ne proto, že to je Klaus, ale proto, že je president. A je jedno, jestli presidentem  je/bude Zeman (nedejštopánbu) nebo Paroubek (důvod k okamžité emigraci) či Randsorf (začnu chystat atentát; vražda na tyranovi není vraždou;-))

A poslanci v době nemoci pobírají plný plat (voni kapři si prostě ten svůj rybník přece nevypustí)

0/0
2.6.2008 20:01

5alfa

Re: Re: a co poslanci

Klaus napsal, že poplatky v nemocnici pochopitelně platí. Nebo je zákon, co by prezidenta osvobozoval? Tedy pokud není "ve hmotné nouzi" ;-D;-D

0/0
2.6.2008 20:51

Hekynen

Re: Re: Re: a co poslanci

President republiky má ze zákona nárok na bezplatnou lékařskou péči. Z toho jsem tak nějak logicky odvozoval, že by regulační poplatky platit neměl. Upozorňuji, že je docela rozdíl mezi nároku na lékařskou péči a nároku na BEZPLATNOU lékařskou péči... Můžu se samozřejmě mýlit, nejsem právník a ani vševědoucí, komunista/socdemák... Ale myslím si, že těch 30 Kč by nevytrhlo ani systém zdravotní péče a ani presidenta... U mne je teda president republiky hlava státu a té jsem nějaká ta privilegia oproti nám, plebsu;-), ochoten připustit. S Klause jako presidenta nadšený dvakrát nejsem (ani jedenapůlkrát :-)), ale jednou je zvoleným presidentem mé zemi a vlasti, tak ho prostě jako presidenta respektuji. Není tam na doživotí, ani to není děděná funkce. Navíc už stejně nemůže být zvolen potřetí... Co mne ale přímo škube žlučí jsou poslanci a jejich "náhrady". Bohužel se ale obávám, že tady nepomůže ani tak osvědčená a ještě relativně nedávno oblíbená DEFENSTRACE... :-)))

0/0
2.6.2008 23:16

Tomáš Marný

Re: Re: a co poslanci

Jo? A podle kterého zákona je prezident od placení poplatků za zdravotní péči osvobozen, prosil bych přímo číslíčko a pokud možno  i paragraf...

0/0
2.6.2008 23:07

Mak76

Navrhuji alespoň řešení jako u OSVČ

OSVČ má právo neplatit nemocenské pojištění (prosím, nezaměňovat se zdravotním pojištěním... řada lidí v tom má trochu hokej). Já toho rád využívám - neplatím státu službu, která mi je na nic. Mé měsíční fixní náklady jsou tak velké, že když vážně onemocním (nemocnice, rekonvalescence - a pár měsíců nebudu moct pracovat...), tak mi nemocenská od státu bude na nic. Musím si platit soukromé pojištění a to má karenční lhůtu (dá se zvolit, ale pokud je krátká, je to dost drahé), takže kratší rýmičky a kašlíčky mi stejně nezaplatí. Na to musím mít rezervu. K čemu mě to nutí? Žít zdravě, investovat do svého zdraví jako do kapitálu, který mi umožňuje obživu. Pro začátek bych podobnou možnost (neplatit nemocenskou) zavedl pro zaměstnance aspoň jako možnost... Později bych nemocenskou snižoval na minimum a umožnil komerční připojištění denních dávek při pracovní neschopnosti odečíst z daňového základu.

0/0
2.6.2008 19:30

5alfa

Re: Navrhuji alespoň řešení jako u OSVČ

Souhlas...

0/0
2.6.2008 19:31

Hekynen

Re: Navrhuji alespoň řešení jako u OSVČ

Připrav se na tupomozků nadávky typu modrej fašista atp, odéSSák, atp...

To je přesně to, co tady celou dobu "píšu" a hájím... Jenže je to marný, je to marný, je to marný...

0/0
2.6.2008 19:34

Hekynen

Re: Re: Navrhuji alespoň řešení jako u OSVČ

ech, nějak mi přeskákala slovíčka:-) "Připrav se na nadávky od tupomozků"...

0/0
2.6.2008 19:35

Mak76

Re: Re: Re: Navrhuji alespoň řešení jako u OSVČ

Třeba to někdo pochopí... Nejvíc mě deptá, když někdo plká o něčem, o čem VŮBEC nic neví a plete pojmy s dojmy. Nedávno, když jsem někde napsal něco podobného, ihned se objevilo milión mudrců, kteří mi vmetli něco ve stylu "až budeš potřebovat operaci slepáku, tak ti to jako bude platit kdo?". Zkrátka většina lidí vůbec neví, co jim kdo strhává ze mzdy, jaký je rozdíl mezi zdravotním a nemocenským pojištěním apod. Takovým lidem se pak opravdu něco težko vysvětluje. Bohužel ale ti lidé mají volební právo a skočí na kecy Paroubka a spol. Rv

0/0
2.6.2008 19:41

Hekynen

Re: Re: Re: Re: Navrhuji alespoň řešení jako u OSVČ

No však i já jsem to pěkně na začátku této diskuse schytal! Chtěl jsem zrušit "státní" nemocenské pojištění a nahradit ho komerčním... To, že bych část zdravotního a sociálního pojištění taky převedl na komerční princip připojištění, mám skoro strach napsat (snížit odvody a dát to lidem do výplaty, ať si každý rozhodne, co a jak chce při/pojistit); mám ale obavy, že mnoho lidí opravdu má místo mozku z piva kostku a ty peníze "navíc" by "prožrali" (když jsou schopni si vzít úvěr na dovolenou a navíc s úrokem ve stovkách procent ročně, tak jsou mé obavy asi docela oprávněné).

0/0
2.6.2008 19:46

5alfa

Re: Re: Re: Re: Re: Navrhuji alespoň řešení jako u OSVČ

Nemocenskou v pohodě, ale zdravotní NIKDY.

0/0
2.6.2008 20:52

Hekynen

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Navrhuji alespoň řešení jako u OSVČ

A proč? Nepíšu zrušit zdravotní! Ale lehce snížit a nechť se každý rozhodne! Zákonem garantovaná péče na úrovni "odoperovat a nechat na chodbě" (zjednodušuji; to jsou ty "vaše" slepáky), či-li nenechat tzv "chcípnout". A zbytek na rozhodnutí každého! Pokud chci víc, musím si hold připlatit anebo se připojistit. Pokud budu chtít, aby mne kuchal primář, tak připlatit anebo připojistit. Za lepší jídlo v restauraci si taky připlácíme. Není lepší mít možnosti si připlatit (připojistit), než "muset" uplácet? Chceš lepší umělý kloub, než je "minimálně" nutný? Dnes musíte mít známé a/nebo uplácet. Proč to nejde legálně? No tak si prostě připlatím! Anebo se připojistím! Takhle ty prachy dnes končí (úplatek) v kapse lékaře! No jo vlastně, my jsme uplácet zvyknutí...

0/0
2.6.2008 22:46

Hekynen

Re: Re: Navrhuji alespoň řešení jako u OSVČ

No jo, ale to by se nikdo nemohl hodit marod? A INVESTOVAT do svého zdraví? No to po "nás" přece nemůže nikdo chtít! Starat se od sebe? Rozhodovat o sobě? Co Máňo, že ne! Státe, starej se! Uval mi ještě kus toho bůčku a přines mi z ledničky další pívo z Lídlu ať to spláchnu.

0/0
2.6.2008 19:38

Mak76

Re: Re: Re: Navrhuji alespoň řešení jako u OSVČ

Klasika. Včera jsem řešil v práci s jednou pacientkou, že nemá na ošetření, které bylo potřeba provést (šlo o 750,- Kč za bílou výplň) ... Jak je sama s dítětem, jak málo vydělává (kvituji s povděkem, že aspoň pracuje...) a jak počítají každou korunu... Ale má peníze na krabičku cigaret denně! :-) Ona za rok prokouří 22.000,- Kč... No comment.

0/0
2.6.2008 19:47







Najdete na iDNES.cz