Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Německým obchodům chybí mléko, končí vylité v polích. I českých

Němečtí zemědělci dál blokují dodávky mléka do německých obchodů. Výpadek trvá už týden, obchody strádají a více než polovina produkce končí vylitá na německých polích. Zemědělci navíc nepouštějí do mlékáren ani české producenty. I jejich mléko tak končí vylité v ornici.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

aldik7

...

v jiných částech světa maj hlad a v německu si klidně vylívaj mléko do kanálu jenom kvůli tomu aby dostali více zaplaceno 8-o:-©;-O

0/0
4.6.2008 14:08

jouda

Re: ...

tak si to maji z tech jinych hladovych casti sveta od nemsu koupit...za tolik, za kolik chce prodavajici prodat

nechces koupit ? potece do kanalu...

0/0
4.6.2008 14:24

aldik7

Re: Re: ...

to neříkám ale proč ho vylívat do kanálu??;-O takové plýtvání a navíc úplně zbytečně ;-D;-D

0/0
4.6.2008 14:26

jouda

Re: Re: Re: ...

asiho nechteli koupit, i kdyz maji hlad...tak co s tim mlikem chces delat, kdyz je neprodejne ?

0/0
4.6.2008 16:42

WIFI

Re: ...

nikdo ti nebrání od nich to mléko koupit a dovézt tam, kde je třeba

0/0
4.6.2008 14:27

kkkk

prasárna

Je to neskutečné svinstvo, kterého by se žádný hospodář nikdy nedopustil. O tom jak je nebo není cena vysoká bych se hádal. Ale jednoznačné je, že pokud se zemědělci rozhodli používat takto drsné a kruté metody, pak si skutečně zaslouží být předhozeni neviditelné ruce trhu. Nechť si tedy bojují o co nejvyšší ceny svých produktů, budeme prostě platit o něco více za potraviny. To nám ale vykompenzuje úplné zrušení všech dotací zemědělcům. Málokdo totiž ví, že  minimálně 60 procent z ceny potravin je dotováno z našich daní. Když by se tedy mléko zvedlo o polovinu tak na tom ještě ušetříme. To by pak zemědělci museli konečně hospodařit a pracovat a ne nechávat půdu ležet ladem a žít s dotací.

0/0
4.6.2008 13:22

a8n

Re: prasárna

Přesně tak, zrušit veškeré zemědělské dotace a trh chránit maximálně přísnými normami. Ať se z toho Frantíci klidně potento.

0/0
4.6.2008 13:58

WIFI

Re: prasárna

ano, zrušit dotace všem v EU. Ale to přes fancii nikdy neprojde

0/0
4.6.2008 14:08

jouda

Re: prasárna

to je to trzni hospodarstvi, za sociku by se to stat nemohlo

0/0
4.6.2008 14:25

modem

.

Nevím,jak vysvětlit české krávě, že má přestat dojit,než se dohodnou.

0/0
4.6.2008 11:46

TurboFrank

Re: .

Česká kráva by to možná pochopila spíše, než dotovaní zemědělci.

0/0
4.6.2008 18:08

alena

přemýšlet

Jste-li sám, jste ochoten dávat za potraviny více. Kdybyste měl děti,více dětí, a to dvě stačí,platil za byt,za každého za teplo,vodu,desetkrát tramvajenku aj.nezbylo by Vám ani na chleba.Pozn.A ten je pěkně drahý.....

0/0
4.6.2008 10:17

Zed

Re: přemýšlet

Tak tak, já taky nemám tolik peněz abych mohl dotovat zemědelce...

0/0
4.6.2008 11:43

Martin Lipov

Nesouhlasím

Vylévat mléko do polí, když je v obchodech předražené je nesmysl. Pokud vím, tak i malý obchodník ví, že pokud půjde s cenou prakticky libovolného zboží dolů, tak ho prodá více. A pokud by zavládl celosvětově trend zlevňování, tak si myslím, že by to rozhýbalo stojaté vody.

0/0
4.6.2008 9:51

WIFI

Re: Nesouhlasím

pokud budeš vyrábět zboží za cenu 5 Kč /ks (níž jít nemůžeš) a já od tebe budu odebírat třeba 100 000 Ks za cenu 3,5 /ks, půjdeš do toho ? jestli jo, tak si plácnem, protože jestli máš na to dotovat z nějaký jiný činnosti každej vyrobenej ks 1,5 Kč, tak bude radost s tebou obchodovat.

0/0
4.6.2008 11:53

jmeno

Re: Re: Nesouhlasím

jenomze zemedelci dostavaji dotace za to, ne nechovaji kravy, nechovaji prasata, nesecou louky, nepestujou obili... dostavaji penize za nic, sraci jedni...

0/0
4.6.2008 15:00

davidh

cena

Já jsem ochotný dát za běžné potraviny o 10-20% více. Ale za české potraviny! a zejména ty co mají klasu.

0/0
4.6.2008 9:30

Pavel

kolo dějin

Vzpomínám, že za komančů jsme se kdysi učili, v rámci předmětu poučení z krizového vývoje, o pálení obilí, vlny kapitalisty, když lid ztrádal .... . Trochu se začínám obávat, aby se toho zase nějací levičáci nechytli a nezačali kázat o mléku. Na druhou stranu bude těžké reformovat evropský socialismus v zemědělství. Tyto reakce jsou toho důkazem.

0/0
4.6.2008 8:50

Zed

Re: kolo dějin

Za komačů to bylo zvláště vtipné (hodně černý humor) v tomto kontextu :

1) Ani jedna kapitalistická země nezažila hlad. Nikdy.

2) Největší hladomory v dějinách způsobily v Rusku, na Ukrajině, v Kazachstánu a Číně komunisté. Desítky milionů mrtvých a bez pomoci kapitalistických USA by jich bylo o miliony víc.

Socializmus je svinstvo:-/

0/0
4.6.2008 8:54

eye

Re: Re: kolo dějin

a co Irove a hladomor ??? neni vse cernobile...

0/0
4.6.2008 10:04

Zed

Re: Re: Re: kolo dějin

Irsko NEBYLA kapitalistická země - navíc tam působila Británie (sebrala jim jídlo) Od doby co Irsko prošlo "průmyslovou revolucí" tam ždáný hladomor nebyl.

0/0
4.6.2008 11:41

jouda

Re: Re: Re: Re: kolo dějin

jasne, irsko byla komunisticka zeme a navic tam vladli socani z britanie ;-D taky tam meli centralni planovaci komisi, ktera stanovila pevnou cenu brambor a tim donutila iry chcipat hlady ;-D

fakta ktera se nam nehodi do nasi teorie proste prekroutime

0/0
4.6.2008 13:36

jouda

samozrejme

je nutne prestat dotovat evropske zemedelstvi, cimz dojde k likvidaci mistnich producentu potravin, potraviny se zacnou do evropy importovat ze zemi, kde je jejich vyroba levnejsi, vyssi poptavka v techto zemich zvysi jejich ceny, nacez tamni obyvatelstvo chcipne hladem, protoze kdyby nahodou chteli zavest exportni omezeni, tak je prinejhorsim zajedeme osvobodit od diktatury, takze takto vyresime hned nekolik celosvetovych problemu R^

0/0
4.6.2008 7:34

Zed

Re: samozrejme

Ne nejlepší bude vylévat mléko do polí, pálit obilí a zdražovat potraviny (což má největší dopad na peněženky chudých). Dále poskytovat přemrštěné dotace a pěstovat tam, kde to není zdaleka tolik výhodné.

Také je skvělé otrávit půdu a vodu hnojivy a zasvinit naše řeky a vodní nádrže. Ještě lepší jsou zlikvidované lesy - v rozvojových zemích jim to zakazujeme, ale u nás to nevadí...

0/0
4.6.2008 8:50

jouda

Re: Re: samozrejme

neco z toho co pises se nebude dit, pokud se prestane zemedelstvi v eu dotovat ?

0/0
4.6.2008 13:29

pavel

Re: Re: Re: samozrejme

bude se dit jen, to co se vyplati a ne jako ted, kdy spousta firem i jednotlivcu podnika v zemedelstvi jen kvuli dotacim.

dovazeni vsech potravin nelze. minimalne z techto duvodu: naklady na dopravu a omezena trvanlivost

0/0
4.6.2008 14:51

jouda

hura

palit levne zito v peci, aby byl drahy chleba

vitej kapitalisme

0/0
4.6.2008 7:21

Zed

Re: hura

vítej socialisme - kapitalista radši prodá než aby pálil, protože chce vydělat (případně přestane produkovat, dkyž to není výhodné)

0/0
4.6.2008 8:51

jouda

Re: Re: hura

a ty zijes kde ??

jasne, zakaz krave delat mleko ;-D

0/0
4.6.2008 13:31

babacek

Mléko.

Skutečný obchodník ví, že i prodělek může být vlastně výdělek. Spousta lidí a zejména dětí nemá co jíst a tyhle nenažranci z plným pupkem to raději vylijí než-li by to darovali právě těmto potřebným když již to nechtějí dát na trh za dnešní cenu. Je mě z nich na :-©:-©:-©

0/0
4.6.2008 6:44

WIFI

Re: Mléko.

nikdo ti nebrání nakoupit potraviny dejme tomu za 10 000 Kč a pak je potřebným dát za 50 00. Nebo grátis. Proč by se tak měli chovat zemědělci ? Jim dá někdo zadarmonebo se slevou naftu, hnojiva................ ?

0/0
4.6.2008 6:54

babacek

Re: Re: Mléko.

Domnívám se, že na charitu vydávám víc než je běžné, ale to je moje věc.

Takže pokud mléko vylijí tak se jim ta hnojiva a nafta nahradí ?

Tohle může podporovat skutečně jen hrabivec.:-(

0/0
4.6.2008 7:05

WIFI

Re: Re: Re: Mléko.

nevim co má společnýho hrabivost a snaha, aby prodali své výrobky za více než jsou výrobní náklady:-)

ty asi nebudeš moc studovanej, když tvrdíš že mléko nahradí hnojivo ?;-D

0/0
4.6.2008 7:10

babacek

Re: Re: Re: Re: Mléko.

 

No tím, že mléko nedám na trh tedy ho neprodám, ale daruji hladovějícím třetího světa bude mít stejný dopad na spracovatle kteří jej vykupují jako jeho vylití a přitom nepřijde nazmar. A hrabivost. Ona skutečná výrobní cena je většinou nadhodnocována několikanásobně což se jinak jak hrabivost snad ani nazvat nedá.

Kde tvrdím, že mléko nahradí hnojivo?:-/

0/0
4.6.2008 7:18

mlikar

Re: Re: Re: Re: Re: Mléko.

Babacku, pokud je treti svet u tebe v kuchyni, coz z tvych prispevku patrne je, pak neni problem k tobe dopravit mlika co hrdlo raci. Bohuzel treti svet tak jak ho chape vetsina lidi s mozkem v hlave je z Evropy kus cesty....mleko tak jak vyjde z kravicky se musi do nekolika hodin zpracovat (odstredit, pasterizovat, susit.....a tak podobne) jinak se zkazi "neni vhodne pro lidskou spotrebu" Ani jednu z techto procedur neni mozne delat jinde nez v Mlekarne proti kterym je cely proces namiren. Zemedelcum bohuzel nic jineho nezbyva nez lit mliko do kanalu. Jsou totiz z podstaty veci otroky mlekaren s nesrovnatelne mensimi moznostmi manevrovani ve srovnani treba s vyrobcem auticek, ktery je muze odlozit za fabriku a nic se nedeje. Dokonce muze i vyrobni linku zastavit a poslat polaky domu....zemedelec kdyz zabije kravicku tak na pisknuti dalsi neprijde.

0/0
4.6.2008 9:01

babacek

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mléko.

Omlouvám se, nedal jsem uvozovky. Třetím světem je každý dětský domov a podobná zařízení. A mléko stačí převařit aby se mohlo konzumovat i když já jsem generace která pila i čerstvě nadojené a nebylo mě nikdy nic.:-)

0/0
5.6.2008 6:31

WIFI

Re: Re: Re: Re: Re: Mléko.

si ho klidně můžeš vyzvednout  (rádi ti ho dají) a na vlastní náklady přepravit do potřebných zemích

nevšim jsem si tvého otazníku, takže myšlenku mléko = hnojivo beru zpět

0/0
4.6.2008 9:23

babacek

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mléko.

Podívej já podnikám již více jak dvacet let v oboru který není moc rozšířen, ale jsou na něm závislé mnohá další pracoviště a na těchto pracovištích většina populace. A nedovedu si představit, že bych přestal dodávat jen proto, že bych chtěl zvýšit zisk.A i když to jistě není protizákonné tak je to neetické a nikdy není jen řešení nátlaku.

0/0
5.6.2008 6:36

Zed

Re: Re: Re: Re: Mléko.

Jsi naivka, když jim to věříš. Samozřejmě vyrábí nad náklady, jinak už by dávno zkrachovali. Inteligente:-)

0/0
4.6.2008 8:56

WIFI

Re: Re: Re: Re: Re: Mléko.

když nevidíš skutečnost, tak to neřeš. Pokud mají např. výrobní náklady 8 Kč/l a jednou prodávají za 10 a pak zase za 7, neznamená to že musí hned zkrachovat a zároveň skutečně prodávají za podvýrobní cenu:-)

0/0
4.6.2008 9:38

Zed

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mléko.

Pokud podnikají dlouhodobě se zisky, tak jsou v pohodě a tedy není co řešit. Pokud ne tak by zkrachovali.

0/0
4.6.2008 11:42

WIFI

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mléko.

jenže ony ty časy, kdy mají příjmy výrazně vyšší než výrobní náklady zas tak často nebývají. :-)

0/0
4.6.2008 12:46

jmeno

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mléko.

Tak pokud se jim to nevyplati, at to zabali a jedou makat do automobilky nebo na more a ne vyzirat dotace, hajzlove zasrani!

0/0
4.6.2008 15:05

Bůh Nejvyšší (12)

Lidstvo spěje do sraček.

Za pořádné vlády by se takovéto činy označily jako záškodnictví a dotyční by šli na pěkných pár let bručet, viz i náznaky v našem euro-socialistickém tr. zák. (http://business.center.cz/business/pravo/zakony/trestni_zakon/cast2h1.aspx) §95 odst.3. :-©:-©:-©Rv

0/0
4.6.2008 1:14

babacek

Re: Lidstvo spěje do sraček.

Zase přestaň bájit. :-)

Za socialismu se zaorala řepa i pšenice a další plodiny. A na stavbách nebyla vyjímka kdy se při terénních úpravách zabetonovali do země i menší stavební stroje a nářadí. ;-D

Tím ovšem nechci říct, že jsem pro plýtvání, ale musíš rozlišovat státní a soukromé.

0/0
4.6.2008 6:49

petr1234

chocholoušek

zavolejte chocholouška. Zachvíli budou pálit peníze na protest. ať jdou k šípku

0/0
4.6.2008 0:24

Zdeněk R.

Troška ekonomie (zdroje předchozího příspěvku)

Více např. viz závěr Apendixu C v http://www.libinst.cz/etexts/protectionism.pdf

či skvělý a mrazivě "zábavný" anglický článek na

http://www.cato.org/pub_display.php?pub_id=3226

0/0
3.6.2008 23:55

Frederic Bastiat

Re: Troška ekonomie (zdroje předchozího příspěvku)

Díky za Vás:-) Je opravdu smutné, jak ohromné množství naprostých ekonomických analfabetů existuje v populaci. Lidé, kteří v životě nezavadili o učebnici ekonomie tu zcela arogantně uráží ostatní a obviňují je z ignorantství. Doslova každý blbec je zde odborníkem na ekonomická témata. Občas si člověk říká, zda neměl raději studovat jiný obor než ekonomii a zůstat tak ve sladké nevědomosti a připojit se k ostatním, kteří si myslí, že bez dotací bychom umřeli hlady a produkují podobné snůšky nesmyslů. Je to skutečně trochu depresivní, číst si diskuze pod některými články.

0/0
4.6.2008 0:02

Ppetig

Re: Re: Troška ekonomie (zdroje předchozího příspěvku)

Z Vašeho příspěvku jsem vyrozumněl, že nikdo jiný krom ekonomů se nemá právo vyjádřit k danému tématu. To je podle mě špatně, protože do jednotlivých vztahů nevidíte a jejich prapůvod můžete leda odhadovat. Jednomu upřimně nerozumím: proč si myslíte, že by evropské zemědělství přežilo bez dotací?

0/0
4.6.2008 0:12

hnedka_zdrapana

Re: Re: Re: Troška ekonomie (zdroje předchozího příspěvku)

Pokud nekdo necemu nerozumi, tak ma sice pravo se o tom vyjadrovat, ale pusobi to pak tak nejak hloupe. Ja se taky nebudu vyjadrovat k rizeni jaderne elektrarny, paklize o tom nebudu neco vedet. A jelikoz zemedelci nevi nic o ekonomii, tak to vypada podobne hloupe. Ze nekdo vidi do nejakych vztahu je uplne jedno, pokud nechape, jak trzni zakony funguji.

0/0
4.6.2008 0:18







Najdete na iDNES.cz