Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Češi letos vydělávají 158 dnů na stát, 208 na sebe

Češi budou letos na stát pracovat 158 dnů. Od soboty jdou všechny výdělky do jejich peněženky. Den daňové svobody, pomyslná hranice oddělující, co platí občané do státní kasy a co jim zůstane, vychází na 7. června. To je o tři dny dříve než před rokem, uvádějí výpočty Liberálního institutu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

barbudo

A stát je kdo?

Argentinci?

0/0
8.6.2008 19:06

honzajaka

Tohle

je zajímavé, tady pořád píšou ti vysoce vydělávající manažeři a programátoři, tak by mě zajímalo kdy tihle lidé vůbec něco dělají

0/0
7.6.2008 15:31

Hofos

Re: Tohle

Tak pojď dělat programátora taky, je nás nedostatek -- plat slušný, práce žádná, když už je, tak to není ta poctivá práce rukama (flákárna), dělat to může opravdu každý, páč každý umí mačkat tlačítka na klávesnici, šichta max. 7,5h (od sirény do sirény), prostě ráj na zemi. ;-D;-D;-DR^

0/0
8.6.2008 11:53

fandys

jasna vec

pokud je mi znamo tak v tuhle dobu top manazeri prestali platit dan z prijmu a to se rovna tomu tydnu danove ,,svobody'' navic takze at zije vlada chacha:-©

0/0
7.6.2008 10:54

karel

jak kdo

napr. OSVC uplatnujici danovy pusal 50% a nemajici zadne velke naklady odvede tak maximalne kolem 20% z celho vydelku. Normalni zamestnanec odvede 40-50%.

0/0
6.6.2008 12:17

Volič Národní strany

Zajímavý odkaz

http://www.cenastatu.cz/2008/

0/0
6.6.2008 10:29

diskuse22@seznam.cz

a

se nedivím, pokud u koryta nejsou populističtí kryptokomunisti.....ostatně nezaměstnanost také klesá, bolševici kvičí a to je vždy dobrá zpráva pro tuto zemi...R^

0/0
6.6.2008 8:14

Dejv

Re: a

ale jo, posun o 4 dny, to se topol vytáhl kamaráde ;-D, ale na topola dobrý R^, za to koli zaplatíme navíc na jiných věcech troubo :-)

slováci s reformama, to jsou kabrňáci, hlavně nemají druhou příživnickou sebranku v senátu

0/0
6.6.2008 22:35

Karl von Bahnhof

Co je ovšem nejhorším produktem tohoto mogolobolševikstánu ?

Regulace nájemného pro hrstku vyvolených jedinců zaštítěnou nájemním arciparazitem Křečkem.

0/0
6.6.2008 6:18

Rilev

V prumeru

Co clanek neuvadi a melo by byt pripomenuto, ze prumerne danove zatizeni je jedna vec a jeji rozlozeni na jednotlive vrstvy je druha vec. Nemecka rodina se 2 detmi a prumernym platem ma den danove svobody dokonce drive, nez rok vubec zacal, protoze pridavky na deti jsou vyssi nez dane. Pokud nekdo namitne, ze pridavky nelze pocitat, potom ma tato rodina den danove svobody na 3 krale. Lide s nadprumernym prijmem musi samozrejme platit vice a maji den danove svobody pozdeji. Dle ceske teorie, ze vysoke dane demotivuji, musi byt nemecti, rakousti, americti, britsti atd. atd. atd. manageri hodne lini a totalne demotivovani. Proto je asi jejich firmy vysilaji do Ceska, aby dohledli na vysoce motivovane a pilne Cechy. Divne je take, ze neposilaji ruske nebo ukrajinske managery, kteri jsou jeste motivovanejsi, protoze maji jeste nizsi dane nez Cesi. Nebo ze by cela ceska teorie byla slovanska blbost?

0/0
5.6.2008 18:47

Lukas

Re: V prumeru

Ty seš nějákej socan nebo co? Proč já bych měl bejt sponzorem nějákých málo vydělávajících málovzdělaných lemplů?

Uvědom si jedno. Co Ti hodně vydělávající lidé s těmi penězma asi dělaj? Sežerou je? Nahrabají pod polštář a zašijou? To asi ne, oni je ty socane co? No oni je utratí? A co se stane když je za něco utratí? No na tom produktu jsou daně, že? A co dál, no ten kdo ten produkt prodal, v ydělá...no a co udělá, když vydělal?...no zaplatí daně, investuje a dá práci jinejm...takže nakonec se ty prychy stejně do tý kasy dostanou...

0/0
5.6.2008 19:04

Rilev

Re: Re: V prumeru

Prispevek Lukase je prikladem toho, co komunismus udelal z lidi. Proto at se Lukas nedivi, ze az pojede do civilizovaneho sveta, tak na nej budou koukat jako na zjeveni. Inu, Vychodni Evropa.

0/0
5.6.2008 21:14

hnedka_zdrapana

Re: Re: Re: V prumeru

Ukazkou co komunismus udelal z lidi jste Vy sam s prihlouplym nazorem, ze pokud nekdo vice vydelava, ma za ty same statni sluzby platit vice nez nekdo jiny kdo vydelava mene.

Vas predrecnik naopak z komunismu evidentne vyrostl, jako mnoho dalsich slusnych lidi ;) A rekl bych, ze je to u nas vyrazne lepsi nez v te Evrope na zapad od nas.

0/0
5.6.2008 22:24

Rilev

Re: Re: Re: Re: V prumeru

Urcite je to v Cesku lepsi nez na "zapade od nas". Nikde jinde se neda krast tak uzasne a beztrestne jako na vychod od nas. "Prof." Ing. V. Klaus, CSC. porad rika EU a USA a vsem ostatnim, ze jsou idioti a at cumeji na neho a uci se. Akorat problem je v tom, ze ten hloupy zbytek sveta tomu nerozumi a poklada "Prof." Ing. VK, CSc. za vychodoevropskeho primitiva a jeho narod, bohuzel, za podobne  mentalne zdeformovany. Mimochodem, reakce na moje prispevky demonstrativne prokazuji hlubokou kulturni propast mezi Vychodem a Zapadem.

0/0
5.6.2008 23:54

MrViki

Re: Re: Re: Re: Re: V prumeru

Máte pravdu, že reakce na Vaše příspěvky demonstrativně prokazují hlubokou kulturní propast mezi Východem a Západem. Vy evidentně svým myšlením východně naladěný občan. Reagujicí jsou zdravě sebevědomí západně naladění.

0/0
6.6.2008 7:11

diskuse22@seznam.cz

Re: Re: Re: Re: Re: V prumeru

a já naopak za primitiva považuji tebe....v čem je problém?

0/0
6.6.2008 8:15

inedible

Re: Re: Re: Re: Re: V prumeru

Ty jsi ale opravdu vystavni kus vola

0/0
6.6.2008 10:48

hnedka_zdrapana

Re: Re: Re: Re: Re: V prumeru

Zase vedle. Daleko vice se krade na zapad od nas, jen je v tech koncinach to hromadne loupeni posveceno a vynucovano statem. Uvedomte si, ze libovolna dan presne splnuje definici loupeze - tedy nasilne odebrani penez bez souhlasu majitele pod pohruzkou nasili (vezeni). A socialni stat neni nic jineho nez system na masivni okradani obyvatel. A to bez ohledu na to, zda je to do nejake miry ospravedlnitelne ci nikoliv.

A ano, jista propast mezi vychodem a zapadem tu je. Zapad si totiz neprozil to svoje socialno na plný koule, tak jako my. Takze u nas je jiste procento lidi, kteri se z historie poucili.

0/0
6.6.2008 16:18

Rilev

Re: Re: V prumeru

Sranda je v tom, ze z Vasich dani stat treba poskytuje prispevky duchodcum nebo lidem, kteri se dostali nejakym zpusobem do financni nouze. Budete sve rodice nebo Vasi (nebo bratrovu vdovu a sirotky) oznacovat za malo vydelavajici malovzdelane lemply? Zapadni universitni absolventni urcite nikoliv. Vychodoevropsti absolventi pomocnych, normalnich a vysokych skol, bohuzel, asi ano. V tom je ten historicky rozdil mezi zapadni a vychodni spolecnosti.

0/0
6.6.2008 0:23

Robin Ood

Re: Re: Re: V prumeru

Pokud jde o příspěvky důchody, tak o ty by se měl starat každý sám. Co je státu do toho, za co já budu žít, až mi bude šedesát? Pokud někdo vidí, že ho práce nebude zivit az do smrti (potrebuje k ní fyzičku), tak si bude pravidelně platit penzijko a zvládne se zabezpečit výrazně efektivněji, než stát, u kterého ta návratnost bude o hoooodně nižší. V současnosti na důchody platíme, to je solidarita s těmi, kteří neměli možnost se sami rozhodnout, ale je to neperspektivní i neefektivní systém. Až začnou dozrávat do důchodu lidé, co jim bylo v roce 89 pod třicet, měla by výše penze s jejich moznostmi počítat.

0/0
6.6.2008 6:38

inedible

Re: Re: Re: V prumeru

Sve rodice (rodinu) podporuji sam (tak, jako i oni podporovali me) a nenecham je zebrat o nejake drobne od statu, ty zapadni universito ;-D

0/0
6.6.2008 10:49

Zen

Re: Re: V prumeru

Vzdelany clovek se pozna i podle toho, ze se umi vyjadrovat.

0/0
6.6.2008 12:18

hnedka_zdrapana

Re: V prumeru

Vy v tom mate peknej hokej. Ukrajinec sem pujde pracovat kvuli vyssimu vydelku a ne kvuli nizsim danim. V ramci jedne ekonomiky ale samozrejme nizsi dane vice motivuji, protoze znamenaji vyssi plat.

A to kam posilaji manazery velke firmy je uplne ukradene z hlediska aktualni danove sazby, podle ktere je dany manazer danen. Jeho ukolem je predevsim starani se o pobocku, rust zisku apod.

Jinak samozrejme DDS se musi pocitat celkove pro vsechny. Ze nekdo stat doji na ukor jinych neznamena, ze DDS se posunul drive. Danova svoboda znamena, ze stat necha svoje spinavy nenazrany paraty mimo moji penezenku a to bez ohledu na to, zda budu bezdomovec nebo miliardar.

0/0
5.6.2008 22:29

Rilev

Re: Re: V prumeru

Srdecne Vam preji, aby stat nechal "spinavy nenazrany paraty mimo Vasi penezenku" a aby jste siza usporene dane mohl koupil traktor, aby jste mohl jezdit do prace, kdyz nebudou silnice. Akorat se bojim, aby Vam ho neukradli, kdyz nebude policie, soud a veznice.

0/0
5.6.2008 23:45

inedible

Re: Re: Re: V prumeru

;-D vuuul, jsi hrozne demagogicky a hloupy vul, ani nema cenu s Tebou o necem diskutovat, kdyz jsi schopen napsat takovy BLABOL

0/0
6.6.2008 10:51

hnedka_zdrapana

Re: Re: Re: V prumeru

Vsechny vyse uvedene veci si zaplatim klidne na drevo. Ostatne u silnic k tomu uz vse smeruje. Tak prestante placat nesmysly.

0/0
6.6.2008 16:13

Hofos

Re: V prumeru

Vaše věčné oslavné písně Německa jsou unavující. Kam německý socialismus vede, pocítily i okolní státy při generální stávce. Znám cizince vašeho typu žijící v Německu, hmm žijící, ..., resp. jak pijavice vysávající jejich systém.

Pokud si lidé jako vy (z vlastní profesní praxe mohu říci, že "originální" němci ne) myslí, že jsme východní slovanská lůza, tak vás asi nepřekvapí, že je to vzájemné.

Jinak hodně úspěchů v zahraničí! (to aby se nám takové dárečky radši nevracely)

0/0
6.6.2008 0:22

Liberal

Re: V prumeru

Vy jste ale šprýmař...takže podle vás by bylo správné aby hodně vydělávající manageři a podnikatelé platili vysoké daně, aby bylo na příspěvky pro rodiny s dětmi, které tak dosáhnou dne daňové svobody na začátku roku? Jsem toho názoru, že každý je zodpovědný za svou situaci a musí si umět zvážit, zda jeho ekonomická situace mu dovoluje pořídit si rodinu a ne spoléhat na přídavky. To že rodina něco stojí je snad jasné a každý se může svobodně rozhodnout zda rodinu chce nebo ne. Proto nechápu, proč by ten, kdo se rozhodne rodinu nemít, měl být nějak znevýhodnován ve prospěch těch, kdo se rozhodli pro rodinu. Předem avizuji, že mám dvě děti... 

0/0
6.6.2008 9:56

Odborar

To je zásadní omyl.

S Julínkovou zdravotní daní je to zase o několik dní více. Zajímavé bylo vyjádření premiéra v interpelacích. Zdravotní pojišťovny ušetřili miliardu, kterou mohly údajně věnovat nejvíce nemocným. Zato výběr od pacientů dělal přes 4 miliardy. Tak ať mi někdo řekne jaká je v tom účinnost, když si o tři miliardy museli pacienti sáhnout do kapes hlouběji, aby paradoxně nakrmili lékárníky a lékaře. Nebylo by lépe, kdyby se prostě o tu ušetřenou miliardu zvedl příspěvek do pojištění, který se mohl věnovat na ty těžké případy. Pacienti mohli 3 miliardy ušetřit? Tady se jasně ukazuje, že Julinek zavedl poplatky především, aby zacpal lékařům ústa a zaplácl jejich mzdové požadavky penězi navíc od občanů. Mimochodem tu ušetřenou miliardu v pojišťovnách brzo vytunelují privatizátoři pojišťoven, dle privatizace jak jí plánuje Julinek. Protože ty si na nadité rezervy pojišťoven již zatraceně brousí zuby. Východiskem z krize jsou osobní zdravotní účty, ze kterých budou probíhat platby  a ne poplatky.

0/0
5.6.2008 18:01

Sharkee

Re: To je zásadní omyl.

regulacni poplatek neni dan;-)

0/0
5.6.2008 18:36

Zed

Re: To je zásadní omyl.

Jsem také pro osobní zdravotní účtyR^

Ty peníze byly (a jsou) pro lékaře - mnozí si myslí, že jsou stále nedoceněni a zároveň mají snížit simulace a zbytečné návštěvy což se údajně daří...

0/0
5.6.2008 21:08

MrViki

Re: To je zásadní omyl.

A proč s tím něco neděláte? Proč jen kafráte?

0/0
6.6.2008 7:13

GEORGE MICHAEL

Noooooooooooooooo.....

No, je vidět, že za Miloše Zemana jsme se měli opravdu fajn... Vždycky jsem se smál, když máma říkávala, aby se "Miloš" vrátil do vysoké politiky a já jako mladej - tenkrát dvacetiletej - trouba se jí smál... Mami, měli jsi svatou pravdu !!!!!!!!!!! Nic víc, nic míň..... Nemusíte se mnou souhlasit, ale tabulka mluví zcela jasně !!!!!

0/0
5.6.2008 16:29

petr stursa

Re: Noooooooooooooooo.....

Nic proti vasi mamince, ale

1) nebylo to fajn, dane byly i tak vysoke

2) nebylo to diky osobe Zemana, ale diky existenci opozicni smlouvy, ktera vysi dani stanovovala dohodou. Dekovat ne Zemanovi, ale dekovat faktu, ze se dohodli Klaus a Zeman.

0/0
6.6.2008 3:05

GEROGE MICHAEL

Re: Re: Noooooooooooooooo.....

To jsem rád, že nemáte nic proti mé mamince :-). Jinak souhlasím - bylo to dáno opoziční smlouvou, ale byl to především Zeman, kdo byl u moci...

0/0
6.6.2008 8:58

GEORGE MICHAEL

Nooooooooooo....

0/0
5.6.2008 16:27

Veprove na slanine

Ale nezapominejte,

ze mate "ZDARMA" zdravotnictvi a ze vam stat plati namocenskou.....Pokud budete mit mensi dane a budete si muset platit vse sami (nebo nebudete dostavat nic), tak se vam to taky nebude libit. Nemuzete mit cechacci vsechno..... Bud a nebo:-/

0/0
5.6.2008 15:31

jbroz50

Nesmysl.

V článku se mluví o daních. Zdravotnictví je hrazeno z tzv. pojištění, která jsou alespoň formálně od sebe oddělena. Motáte věci do sebe.

0/0
5.6.2008 15:49

GEORGE MICHAEL

Re: Nesmysl.

Řekl jste to naprosto přesně - jenže pisatel nad Vámi to napsal přesně - lidé neřeší, co platí na pojistném, co platí na daních a co platí jako "blbí" u lékaře.... Zkrátka lidi se podívají napřed na výplatní pásku, pak se podívají na dražší potravinu (nepřímo díky DPH), ale také si uvědomí, že když jdou k paní doktorce Novákové, tak tam vypláznou tři pětky a když je pošle s receptem do lékárny, tak také zaplatí další - minimálně - 3 pětky.... Ale jinak máte pravdu

0/0
5.6.2008 16:33

hnedka_zdrapana

Re: Nesmysl.

Jenze zdravotni a socialni pojisteni je de facto dan. Pokud ne, kde mohu vypovedet tyto dve pojistne smlouvy, hm?

A vzhledem k tomu, ze to vyslo nekdy na cerven v tom jiste tyto dve dane zahrnuty jsou.

0/0
5.6.2008 16:56

useknutahlava

Re: Ale nezapominejte,

já bych si raději zaplatil jen za ty služby, které potřebuji, sám.

0/0
5.6.2008 15:57

Smějící se bestie

Re: Ale nezapominejte,

Zdravotnictví nebylo, není a nikdy nebude zdarma.

0/0
5.6.2008 16:11

__XXXX___

Re: Re: Ale nezapominejte,

No blik ;-)

0/0
5.6.2008 16:51

Veprove na slanine

A proc si myslite, ze jsem to dal do uvazovek....?

Samozrejme, ze neni, nebylo a nikdy nebude zdarma.....Pokud nebudete mit moznost pojisteni platit sami (pokud chcete), tak se nikdy nezbavite toho, ze budete doplacet na ty flakace, kteri toho zneuzivaji protoze za to preci stejne plati, ne?;-)

0/0
5.6.2008 17:07

Jolie

Re: Re: Ale nezapominejte,

v ustave je prej napsano ze bylo, je a mozna bude :-)

0/0
5.6.2008 17:53

Veprove na slanine

Kdyz si to myslis.....

Prezitek komunismu..... Zavedli sice polozku, ktera se jmenuje pojisteni, ale defakto je to to same....Opravdu si myslis, ze mas neco zadarmo????8-o To by cesky kocourkov byl prvni, co by dal nekomu neco zdarma;-D;-D

0/0
5.6.2008 18:44

redback

Ale z toho, co lidem zůstane, opět platí daně ve zboží.

Takže v jednom výrobku jsou skryty daně výrobce i uživatele. A stát utrácí za předražené zakázky, zkorumpované úředníky, televizní kanály a rozhlasové , které nejsou třeba, prohrané soudní spory, které byly předem připraveny, atd.

0/0
5.6.2008 14:47

nonick

Horší, než za nevolnictví - tam museli robotovat na panském

jen jeden den v týdnu...

0/0
5.6.2008 14:39

Smějící se bestie

Češi otročí na stát 2/3 roku

Pracuju a stát mi uloupí 2/3 z toho, co vydělám. Za takové situace nemůže o jakékoliv svobodě být řeč!!! Středověk v tomto porovnání vychází jako několik vývojových stupňů lepší zřízení...

0/0
5.6.2008 14:23

svetrik

Re: Češi otročí na stát 2/3 roku

2/3? Tak to trosku rozved, protoze obzvlaste po snizeni dani se ke 2/3 nemuzu dopocitat.

0/0
5.6.2008 14:37







Najdete na iDNES.cz