Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nový problém aerolinek: ubývají bohatí cestující

Aerolinky po celém světě čelí po drahé ropě novému problému. Čím dál méně lidí létá v jejich nejluxusnějších a také nejdražších sedačkách první a obchodní třídy. Pro aerolinky jsou tito cestující přitom klíčoví: vydělávají na nich podstatně více než na pasažérech v nejlevnější ekonomické třídě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Chlupaty knedlik

jen blazen

by platil petinasobek ceny letenky na 1 - 3 hodinove lety po Evrope v cene Bussines class. Na mezikontinetalnich letech je to ovsem neco jineho a za poslednich 5 let jsem videl jen tu a tam volne misto v Bussines class pri letech do Jizni Ameriky. S vetsinou Frequent flyer programu staci udelat dva tri mezikontinentalnil ety v Bussines a mate zlatou kartu. Ta vam umozni pristup do salonku a casto upgrade do vyssi tridy. Pak by si letenky v Bussines kupoval po Evrope jenom blazen

0/0
6.6.2008 11:46

Tak tak

Re: jen blazen

Jen blázen by platil pětinásobek ceny, když stačí být známý personálu a do Bussines Vás posadí i s Economic. Bussines je nakonec vždy plná, ale ne vždy zaplacená do kapes společnosti. Dnes je to běžný jev téměř u všech společností.

0/0
6.6.2008 11:54

:o)

Re: Re: jen blazen

Mno spis je to tak, jak uz psal nekdo nize.

Kdo casto lita (aspon stribrna vernostni karta) by byl blazen, kdyby kupoval byznysa, kdyz se do nej v 90% pripadu uspesne upgraduje ;)

... a pokud uz ma zlatou, tak se bez problemu dostane i do salonku na evropskych letistich...

Nicmene toto neplati pro statem zamestnane parazity - na vlastni oko jsem videl par "dulezitych" urednicku s business letenkama do Bruselu :-©

0/0
6.6.2008 12:08

Zdenda

Re: Re: Re: jen blazen

Ja jsem se nikdy sbiranim bodu nechtel obtezovat, letecky personal taky neznam. Za 12 hodinovy letu bych byl ochoten zaplatit dvojnasobek za business ale petinasobek platit nebudu. Uz jsem se stejne naucil - natahnu nohy po sedacku pred sebou, dam ucpavky do usi, pasku pres oci, hodim pres sebe deku a 6~8 hodin prospim. Na zacatku a na konci je jidlo, nekdy dobry film, nejaky casak, prolistuju knihu a najednou se pristava. Nicorette trubicka + nicorette zvejkacky jsou dulezite. To byly casy kdyz se Evropa-Asie kourivalo, chlastalo, kavicka, pivo, vino, koralka, cigaretky, doutnicky, to to ubehlo jeste rychleji nez kdyz clovek spi...

0/0
8.6.2008 15:33

rudastraka

tak nam tu prvni tridu budou muset

zlevnit ;-)

0/0
6.6.2008 10:20

cb

Re: tak nam tu prvni tridu budou muset

Nebo economy class opět přiblížit třídě Košičan blahé paměti.

0/0
6.6.2008 10:53

error404

to si už děláte legrajdu...

Sůro, to si z tebe udělal Jančura dobrou čurinu s tím že je to velikonocema ;-D Ty jsi vážně nezaznamenal jakýkoliv změny ve světové ekonomice? a teď nemyslím ropu jako spíš credit crunch a spol. Vono to chce číst i něco jinýho než ušmudlaný plátky z české kotliny typu MF Dnes. ;-)

0/0
6.6.2008 9:31

Petros

Re: to si už děláte legrajdu...

Neni to je jenom o credit crunchi, u nas ve firme uz se neleta (na kratsi trate po kontinentu) business uz par let. Jenom mezikontinentalni lety, tam beze zmeny. Kazdopadne jak uz tu nekdo rikal - vetsina lidi se stejne nechava upgradovat, protoze ma frequent flyer program....

0/0
6.6.2008 10:13

loginname_

Business třída jim letadlo

nezaplatí, že vůbec létají, je díky ekonomické třídě..........

0/0
6.6.2008 9:05

Tomas

fotky letadel

www.planes.rajce.idnes.cz

0/0
6.6.2008 8:25

Ach jo (bls1)

Pouze jedním směrem?

Je zajímavé, že nezmiňují odchod top manažerů k vlastním či pronajatým malým letadlům.

0/0
6.6.2008 8:24

zet

Re: Pouze jedním směrem?

co je na tom zajimaveho?

0/0
6.6.2008 8:33

MAR

Re: Pouze jedním směrem?

To bude asi docela mizivé procento. Spíš mě překvapuje, že nezmiňují fakt, že min. 75% lidí v businessu je upgradeováno na základě jejich frequent flyer programu a tedy si za to nemusí (a ani nechtějí) připlácet. Také rád létám v businessu, ale kupuji si business letenku jen minimálně, raději se nechám zdarma upgradeovat.

0/0
6.6.2008 8:55

...

Re: Re: Pouze jedním směrem?

;-D;-D:-P:-P

0/0
6.6.2008 9:34

Andula555

no pokud se ČSA

budou chovat k cestujícím v turistické třídě jako k póvlu a budou jim na krátkých letech servírovat to, co doposud, zaznamenají odliv zákazníků obecně.

0/0
6.6.2008 8:01

Honza

Re: no pokud se ČSA

Budte rada, ze neco dostanete, treba u SASu pri letu Kodan - Milano nedostanete ani kafe. Podobnych spolecnosti je vice a to se nejedna o nizkonakladove spolecnosti, ale o regulerni.

0/0
6.6.2008 9:09

alenka

Re: Re: no pokud se ČSA

ano...ale zas je to vždycky uvedeno, jestli je jídlo a pití v ceně či ne.... 

0/0
6.6.2008 11:09

Jeff

Re: Re: Re: no pokud se ČSA

Uz asi pred deseti lety se me jeden Japonec na ceste Osaka-Kodan ptal jestli vim co znamena SAS. Rikal, ze je to zkratka: "Skip All Services". ;-D

CSA nechte napokoji. Jejich jidlo a sluzby jsou dost dobry i v turisticke tride. A letaji docela na cas.

0/0
6.6.2008 15:19

Jan

Business za 5ti nasobek se vyplati...

Ona ta business trida je totiz v cili vzdycky driv.

0/0
6.6.2008 7:47

Flynn

Re: Business za 5ti nasobek se vyplati...

jo, asi tak o 30-40vterin.... a to se vyplati!!! cas jsou penize...

0/0
6.6.2008 8:44

ABC

Re: Re: Business za 5ti nasobek se vyplati...

No delas si z toho srandu, ale ten kdo leta v business class, tak usetri casu docela dost, takze prakticky v tom cili rychleji je. Separatni check-in, moznost vzit si na palubu vic prirucnich zavaadel, prednostni vylozeni zavazadel na pas, moznost odbaveni az tesne pred odletem, zvlastni pruhy pri pasove a bezpecnostni kontrole. A minuty naskakuji. Takze zatimco cestujici v ekonomicke tride je na letisti dve hodiny pred odletem, ja tam jsem 15 minut. A zatimco cestujici v ekonomicke tride jeste ceka na svuj kufr, ja uz sedim davno v taxi.

0/0
6.6.2008 15:19

BiZNiS

buzines

Já létám v mojí škodovce v byznys třídě i na krátké tratě, jako třeba dneska v půl šestý ráno do práce.

0/0
6.6.2008 6:35







Najdete na iDNES.cz