Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pražský Dopravní podnik skončil loni se ztrátou 1,8 miliardy

Každý manažer velké firmy má hrůzu z představy, že mu účetní předloží zprávu o hospodaření podniku s děsivě záporným výsledkem. Se ztrátou třeba 1,8 miliardy. Přesně tak skončilo loni hospodaření pražského Dopravního podniku. Vyplývá to z čerstvé výroční zprávy firmy, kterou má MF DNES k dispozici.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

fx07

jednoduché počty

doporučuji stáhnout si výročku DPP a trochu si projít ekonomická čísla, především složení nákladů je hodně "inspirativní"

http://www.dpp.cz/vyrocni-zpravy/

například na str.78 je vidět, že víc než 12tis.zaměstnanců tohohle šílenýho molochu stálo vloni na mzdách a odvodech 5,22 miliardy korun (ano, čtete správně - téměř pět a čtvrt miliardy!!!). oproti roku 2006 tahle suma povyrostla (pod novým ředitelem, který se prsil, že sníží mzdové náklady) o 130milionů korun

a pro srovnání - těch pět a čtvrt miliardy je zhruba stejně jako kolik DPP vynaložil na všechny ostatní neinvestiční náklady, tj.naftu, elektriku, opravy autobusů, tramvají, metra a všechny služby.

tady prostě nepomůže zvedat donekonečna cenu jízdného a stále zvyšovat příspěvek města, tady se musí říznout do nákladů a řadu zbytečných lidí vyházet...

0/0
16.6.2008 19:09

!!!

Kdepak asi udělali soudruzi z ... chybu?

 A co třeba nejezdit jen na drahou a stále dražší naftu (trolejbusy, duobusy, .....)

A co třeba vypsat řádné konkursy a vyházet neschopný (leckdy všehoschopný) management DP - nejen vyšší ale i střední (o neschopnosti např. nynějšího vedení el. drah si cvrlikají vrabci na střeše)?

A co třeba "pověřit jinými úkoly" radního pro dopravu Šteinera - politika nelze bohužel jen tak vykopnout  ;-D;-D;-D

0/0
16.6.2008 17:34

nasababy

Drahe jizdne

Z uvedenych cisel jsem si vypocetl, ze prijmy z jizdneho tvori

32,42% prijmu. To znamena ze na 100% pokryti by jizdenka stala 81,20

Kc? Hruza. Jak  je to mozne? Dale by me zajimaly v kategorii prijmu pocty Kc na clovekokilometr u

uvedenych druhu dopravnich prostredku.  U vydaju je 44 Kc/km u

prazdneho i plneho autobusu nicnerikajici.

0/0
16.6.2008 14:08

chenile

a nebude to chyva ve vedeni

jako aby mzdy DP sezrali veskery vytezek z prodeje jizdenek mi prijde opravdu podezrele... zvlast kdyz se dnes pomalu vyplati jezdit autem.. 

0/0
16.6.2008 11:44

Pavel

...

No myslím že socka je ve schodku ve vsech městech sveta:)));-D

0/0
15.6.2008 23:41

Jirka

horší než dráha

7,5 mld dotace a 1,8 mld schodek se určitě vyplatí.

0/0
15.6.2008 18:05

Ach jo (bls1)

Vezměte to jako fakt

Ano, MHD vždy bude bojovat o finance, protože když zdraží jízdné, ubude cestujících a přibude černých pasažérů. Musí se pracovat na efektivnosti. Bylo by záhodno nepořizovat tramvaje, které vozí vzduch. Je hezké, že řidič má velkou kabinu, ale prioritní je efektivita! Dle mého názoru by se měli zbavit tramvají 14T (Porsche), které zřejmě kvůli pouhým třem pevným podvozkům úmyslně (!) zmenšují prostor pro cestující, aby se jich tam moc nevešlo a ony nebyly moc těžké. Stejně by měli přehodnotit i velikost kabiny a první dveře pouze pro řidiče i u plánovaných 15T, protože ten řidič je neživí.

0/0
15.6.2008 11:37

Tomas

Re: Vezměte to jako fakt

souhlas, Porsche je pekne naprd, nejen ze prvni pouzitelne dvere jsou 10 metru od predku, ale ta tramvaj jezdi velmi nepohodlne, porad cuka, v zatackach hazi na stranu... zlaty stary tramvaje... ty kdyby byly nizkopodlazni, bylo by to idealni...

0/0
15.6.2008 12:47

Jouda

hm

Jestli nakoupili nové tramvaje a počíače a rozsířili řeba metro tak se neni čemu divit že jsou účetně v mínusu...Další propaganda jak oblbnout lidi a oddůvodnit propouštění a zdražování jízdného :-©:-©:-©

0/0
15.6.2008 10:43

majkl

Navrhuji snizit mzdy

nebo neplatit vubec ;-D stejne jsou zamestnanci jen na obtiz,jak tady vetsina diskutujicich vzdycky pise,napr.kdyz je rec o stavce :-)to by tu ztratu trochu vylepsilo!

0/0
15.6.2008 10:13

Rudá_záře_nad_Kladnem

Re: Navrhuji snizit mzdy

No tohle bych moc nevykřikoval nebo se toho nějaký erudovaný neoliberálně-neokonzervativní ekonom chytí.

0/0
15.6.2008 10:18

DeadZed

Re: Re: Navrhuji snizit mzdy

:-) Firmy v problémech prospouští - to ví každý, nemusí být ekonom

Jsou různé cesty ke zvýšení efektivity - např. provoz metra se podařilo v některých městech automatizovat - snížení nákladů na zaměstnance.

0/0
15.6.2008 14:14

Rudá_záře_nad_Kladnem

Re: Re: Re: Navrhuji snizit mzdy

;-D Kolik asi tak stojí plně automatizovaný provoz bez strojvůdců? Věřím, že investice má návratost mezi 60 až 80 lety.

0/0
15.6.2008 14:18

Zed

Re: Re: Re: Re: Navrhuji snizit mzdy

Pokud by to neměli dobře spočítané, tak to nedělají. Co si myslíš ty je irelevantní - houby tomu rozumíš;-)

0/0
15.6.2008 15:33

aqarista

Re: Re: Re: Re: Re: Navrhuji snizit mzdy

jasně že to mají spočítané,kde jsou zakázky je i něco do vlastních kapes ;-D

0/0
15.6.2008 17:16

zo

jen tak

Hele pepíci přijeďte se kouknout do Ostravy jaké tam jezdí tramvaje či trolejbusy.To co jezdí u vás je děs a hrůza.Ty stroje jsou snad z roku 1 či dvě.A nezapomeňte se kouknout že ty mašinky jsou čistý a dokonce jezdí na čas/tedy v tý Ostravě/.Což se mi v tý vaší matičce nestalo už několik let.Vy nemít metro tak snad nejdete ani do práce.A dobře vám tak.:-P

0/0
15.6.2008 8:50

Rudá_záře_nad_Kladnem

Re: jen tak

v Ostravě jsem byl za poslední rok několikrát. MHD mi tam přijde srovnatelná s tou pražskou. Je pravda, že tramvaje tam máte novější, ale to je tak všechno. Jestli chceš vidět moderní trolejbus je´d se podívat do ústí nad Labem. Pár jich tam te´d jezdí......

0/0
15.6.2008 9:04

FM

Re: Re: jen tak

Kurňa, sem v tý Ostravě nějak netrefil na metró ;-D

0/0
15.6.2008 9:34

Rudá_záře_nad_Kladnem

Re: Re: Re: jen tak

:-/

0/0
15.6.2008 9:52

regazzi

Re: jen tak

No jo, jste tam v ty Ostrave na urovni......zejmena koleji mate dost, co ? Tady v Praze nevim o trati, ktera by byla jednokolejna, obousmerna a nezajistena, holt nejsme ta Ostrava vpredu, na urovni;-D

0/0
15.6.2008 9:41

majkl

Re: Re: jen tak

to je prave ten pokrok,usetris jednu kolej a nejses ve ztrate ;-D

0/0
15.6.2008 10:14

kernel32.dll

Re: Re: jen tak

Jediný jednokolejný úsek je tuším ten tunýlek mezi Malostranskou a Malostaranským náměstím. Zajištěná je semaforem a tím, že více jak 10 km/h se tam jet nedá.

0/0
15.6.2008 11:40

mfVčera

Re: Re: jen tak

Ostrava fakticky jednokolejku nemá, pouze jedna jediná vede z Poruby  na  Vřesinu a dál  mimo Ostravu. Dvoukolejka by tam ani nešla  udělat, protože se projíždí okolo skalního masívu.

0/0
15.6.2008 13:21

rychlik

Jízdné v Praze je drahé??

Zkuste si jezdit někde jinde a pak brečte,že máte MHD drahou!!!Syn jezdil na školu do Liberce a jízda cca 30 km (jedna cesta)vlakem a pak tramvají vycházela měsíčně na 1500,-Kč.......:-(

0/0
15.6.2008 8:04

aaa

Re: Jízdné v Praze je drahé??

Vlak není součástí MHD!!!!! To nemůžeš srovnávat. Srovnej cenu tramvaje v Liberci a v Praze, ale nepleť do toho vlak. A pak můžeš psát něco o tom jestli je v Praze MHD drahá.......

0/0
15.6.2008 9:06

regazzi

Re: Re: Jízdné v Praze je drahé??

Vlak soucasti MHD je. Alespon v Praze a okoli ano.

0/0
15.6.2008 9:42

Hell

Re: Jízdné v Praze je drahé??

1) Vyvodil bych dusledky z nekoncepcniho projektu, ktery se zastavil a vytvoril trvalou ztratu. 2) Nechal bych si udelat audit od renomovane firmy, aby rekla, kde v tom molochu utika nejvic penez. Predpokladam,z e to je za servis prostredku (opravy) a mozna za nektere zakazky na dopravni trasy. 3) Radni mi byli v urcitych castech zavest mytne, zohlednujici emise daneho prostredku.  Byla by to dan za to, ze dany prostredek znecistuje zivotni prostredi obcanum zijicim v Praze. To by lidi vice motivovalo jezdim MHD.

0/0
15.6.2008 9:45

Hell

Re: Re: Jízdné v Praze je drahé??

A pokud by se jim nechtelo, tak by si za auto vice priplatili. Vysledek: aut by ubylo, ubyly by zacpy, zvysila se rychlost MHD, podnik by postupne presel na busy na plyn (pripadne zacal pouzivat trolejbusy), bylo by cistejsi obvzdusi, atd... Nejsem zeleny, ani socbolsevik. Jen chci cistou Prahu a v pripade potreby mit jistotu, ze se dostanu rychle tam, kam potrebuji. At uz to je autem, nebo MHD. A toto je dle me v obecnem zajmu ;-) Jina motivace, nez ekonomicka v tomto pripade asi nefunguje... :-/

0/0
15.6.2008 9:46

Chytrakz hospody

Re: Re: Jízdné v Praze je drahé??

Už jenom to, že bys sis nechal udělat audit od "renomované" firmy, svědčí o tom, že seš totál diletant. Kdo jiný by měl lépe znát ekonomiku  firmy, než kdo ji dělá. Ty si myslíš, že nějakej externista  z nějaký pochybný firmy tomu může rozumět. Do zprávy napíše akorát to, co mu místní řeknou nebo totál demence  a nechá si za to zaplatit milióny. Pokud ředitel neví, kde má firma slabiny, tak má jít od válu. Podle prof. Parkinsona poradenská firma může sloužit pouze k tomu, aby vedení firmy bezproblémově prosadilo nepopulární, ale nutné kroky k ozdravění ekonomiky,  o kterých ví, ale nůže je samo udělat (např. vyhodit všechny politicky dosazené). Ale to by musel šéf DP vyhodit především sebe.;-D

0/0
15.6.2008 16:23

aqarista

Re: Re: Re: Jízdné v Praze je drahé??

Bingo!R^R^R^

0/0
15.6.2008 17:03

x katka x

Známý

postavil chajdu, z toho co nakrad v DPPP. Po revoluci. Tak paťte blbečči. A´T se sta ztráta nahradí.

;-D;-D;-D

0/0
15.6.2008 4:14

aqarista

Re: Známý

chatka za 1,8 miliardy-toje nějaká pastouška v zahradní kolonii ne ?;-D

0/0
15.6.2008 17:11

x katka x

Vážený pane genrální řediteli

a k vám se dosud nedoneslo, že DP v Praze je asi jediný podnik, kde se nemusí pracovat? Jděte se podívat někdy po tramvajových vozovnách, v noci nebo o víkendu co dělají zaměstnaNCI. pRACUJÍ NA SVÝCH AUTECH, MODELUJÍ LÁČKY, DĚLAJÍ SI VĚCI NA CHATU AP.  Své soukromé věci si skladují v prostorech DP, parkují votidla v areálech vozoven, ap. Vy jste si toho pane nevšiml. Je mi Vás líto, a tak jste vystupoval v deníku metro jak snížíte náklady. Jste chudáček, žádný generální ředitel. Pro lidi jste k smíchu, nebo na blití. To si vybrte. S pozrdravem Kateřina.

0/0
15.6.2008 4:08

regazzi

Re: Vážený pane genrální řediteli

A sakra, práskačka ;-D;-D;-D;-D

0/0
15.6.2008 9:43

Tomas

Re: Vážený pane genrální řediteli

nepis to do diskuse, pokud to myslis vazne, napis mail primo na DPP... co ti brani...

http://www.dpp.cz/kontakty/stiznost/

diskuse jsou akorat pro hospodsky kecy...

0/0
15.6.2008 12:40

aqarista

Re: Vážený pane genrální řediteli

že by jedna z těch propuštěných?Ale píše moc hezky,rád bych viděl vymodelované láčky ,třeba by šlo vybírat vstupné a snížit deficit  DP;-D

0/0
15.6.2008 17:30

velky bratr

jizdy zdrazuje, kvalita klesa, tak to zavrem ne?

je dostaveno, nefunguje vam to, tak to prodejte. Patrim mezi lidi, kteri nachodi po praze denne celkem dost a mhd pouzivam vyjimecne. Mam k tomu dva duvody, jednak je mhd vetsinu casu plne lidi a jednak je drahe. Takze si uzivam cersveho vzduchu a setrim u toho penize.

Praha je krasna, ale z metra neni moc dobre videt...

0/0
15.6.2008 2:25

Bůh Nejvyšší (12)

Ne každý je socka na podpoře, aby na tohle měl čas!

Mně je MHD ukradená, jezdím autem, kromě do hospody (zpět taxíkem).

0/0
15.6.2008 2:58

Rudá záře nad Kladnem

Re: Ne každý je socka na podpoře, aby na tohle měl čas!

To vím, že je tobě MHD ukradená. U vás na vsi nic takového nejezdí. A když tě Franta od sousedů veze z návsi do kravína a zpět, tak to není taxi.

0/0
15.6.2008 6:56

Rudá záře nad Kladnem

Re: jizdy zdrazuje, kvalita klesa, tak to zavrem ne?

Blbečku, ty za jizdy po Praze utratíš za rok míň než Kč 4750,-? ;-D Nech toho chudáčku...... Jen co bude zaveden poplatek za vjezd co centra, tak ty a podobní grófové ve svých 15 a více let starých vozech, také přesedláte na MHD.  

0/0
15.6.2008 6:55

regazzi

Re: Re: jizdy zdrazuje, kvalita klesa, tak to zavrem ne?

Zadny penize me nedonuti pouzivat MHD a cuchat smrad nemytych lidi.

0/0
15.6.2008 9:45

Rudá_záře_nad_Kladnem

Re: Re: Re: jizdy zdrazuje, kvalita klesa, tak to zavrem ne?

Když jedu po 8:00 metrem tak tam moc lidí smradlavých není. To samé po 17:00. ;-)

0/0
15.6.2008 9:53

Jirka

Re: jizdy zdrazuje, kvalita klesa, tak to zavrem ne?

No jo, ale chodit z Chodova na Vysocanskou a zpatky kazdy den, to bych si sice vytrenoval nohy, ale 24 hodin - (prace + spanek + chuze) by bylo zalostne male cislo, to uz radsi budu jezdit tou 177ckou, kde si sednu do rohu, otevru si okno a usetrim nekolik hodin denne, ktere muzu venovat, cemu jen budu chtit (nezridka i te prochazce, ale vybiram si pro me zajimavejsi trasy).

0/0
16.6.2008 12:34

maagoor22

Re: jizdy zdrazuje, kvalita klesa, tak to zavrem ne?

Ty brďo co je další stupeň po socce.... to už snat bude jen Lakomá barka, co si pro korunu nechala vrtat koleno ale když ho kočímu ukázala, tak ji raději nechal jet zadarmo, než aby zneuctil nebozez;-D

0/0
16.6.2008 14:38

sroub@tiscali.cz

Cena jízdného

Nebojte   soudruh  Bohm  a    Dvořák  to  dobře  spočíítaj      !!!!!!

0/0
15.6.2008 1:02

leather-man

Re: Cena jízdného

Kdo je to Bohm?

0/0
15.6.2008 10:32

Homer1

No,

jestli přepravili 1.3 miliardy duší a mají sekeru 1,8 miliardy, tak stačí zdražit jízdenku na 27,50 a jsou v plusu.. že? Ale oni zdraží na 30 a budou 500 mega v mínusu.

.

Kde dělají soudruzi chybu?8-o

0/0
15.6.2008 0:27

Ondras

Re: No,

Ty jsi hloupý, až to bolí;-D

0/0
16.6.2008 16:26

roman

idnes má k dispozici

tak nevím, proč se idnes chlubí tím, že má k dispozici čerstvou výroční zprávu. ta přece už několik týdnů visí na stránkách dopravního podniku.

tak nevím.

0/0
15.6.2008 0:25

velky bratr

Re: idnes má k dispozici

Z toho plyne, ze ji ma idnes k dispozici. Tim, ze uvedes vlastni vlastnost a nevyloucis jeji opakovatelnost se stanes jedinecnym v beznem aniz bys lhal. Vitej v bulvaru!

0/0
15.6.2008 2:29







Najdete na iDNES.cz