Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

EU: Klienti mobilních operátorů by mohli platit za přijaté hovory

Klienti mobilních operátorů v Evropské unii by mohli v blízké budoucnosti platit i za příchozí hovory. Revoluční změnu, která funguje již v USA či v Asii, má přinést snížení velkoobchodních poplatků, které si mezi sebou platí jednotliví operátoři za propojování hovorů do své sítě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Dr. Nick Riviera

tak tak

Jeste zbyva zpoplatnit prijatou sms, tak jak je to v USA a bude hotovo. Bravo! Rv

0/0
18.6.2008 3:49

Jirka

Re: tak tak

V USA neni drahy priplatit za neomezenej pocet sms. Pak te cena za jednu sms prijatou nebo odeslanou nezajima.

0/0
18.6.2008 20:23

zoufalec1

obnova?

pokud se pamatuji a myslím, že ano tak platby za příchozí hovory jsme zde již v začátcích mobilního telefonování měli a slavnostně a s velkým halasem od nich tehdejší Eurotel odstoupil. Kupředu levá, zpátky ni krok!

0/0
17.6.2008 20:50

Marty

ušetřím za hovorné

Nu což, nebudu zvedat volání od neznámého čísla, nebudu zvedat volání od čísla, která znám, ale nechci za něj platit a vlastně v konečném důsledku ušetřím peníze za hovorné. Operátoři si ještě rádi rozmyslí než něco podobného zavedou.

0/0
17.6.2008 14:32

Zofka

No to je mi novinka

Nutno říct, že v USA to takhle funguje proto, že poplatky za příchozí hovor na mobil v podstatě nikdy, tj. od počátku mobilní komunikace, nebyly zrušeny. A nikoliv proto, že by je někdo nově zavedl. Takový operátor by totiž okamžitě zkrachoval.

Tam vůbec funguje mnoho dalších vymožeností, ale ty nejsou výsledkem regulací, ale naopak snadného přístupu k podnikání a konkurence. Jenže to těm panákům v Bruseli nemá cenu vykládat, ti to stejně nikdy nepochopí.

Ještě k poplatkům samotným - nejsem proti zavedení možnosti platit za příchozí hovor, ostatně TM už tuto možnost má, ale plošně??? Děte se vycpat!!!!

0/0
17.6.2008 14:29

Jirka

Re: No to je mi novinka

Ja myslim, ze v Bruselu to chteji jen dovolit, ne prikazat. At trh roznodne jak to bude. Nebo se mylim?

0/0
18.6.2008 19:41

1452451

Re: No to je mi novinka

Jdi si s i s celou amerikou do (Y) Tady je Evropa!

0/0
19.6.2008 22:09

netsurfer

Premyslim jak se zbavit

mobilniho telefonu a jiz ho nikdy nepouzivat a tohle by mohl byt dobry duvod ;-DR^

0/0
17.6.2008 10:48

Bonelord

"Revoluční změnu"

Tahle pitomost uz tady byla pred cca 15 lety. Dokud mel Telecom monopol, uctoval i prijate hovory. Kdyby sli soudruzi z EU radeji do (Y).

0/0
17.6.2008 10:32

Jouda

hm

Já bych ještě zpoplatnil vyzvánění , každá cinknutí 5 korun ,aby to lidi rychleji zvedali

0/0
17.6.2008 9:35

Jouda

hm

trest za zvednutí telefonu 8-o8-o

0/0
17.6.2008 9:26

alessandro

Nemusíme mít vše co mají v USA

Tento návr placení poplatku za přijatý hovor mi připomíná jako v bance nesmyselné placení poplatku za příchozí platbu. To že mi někdo zavolá je jeho věc a nevím proč bych měl platit. V reálu to bude vypadat následně: zazvoní telefon, budu se dlouze rozmýšlet zda mám přijmout hovor, protože s tím člověkem ani nechci mluvit a už vůbec mi nestoji za to abych utrácel své peníze. Nebo mi zavola na můj soukromý telefon někdo z práce a já budu řešit pracovní problémy na svůj účet, přitom do práce chodím peníze vydělávat a ne je utrácet za pracovní činnost. Nebo mi zavolá neznáme číslo (kamarád, kterého nemám uloženého nebo nějaký telemarketing) proč bych měl kvůli neznámemu člověkovi utrácet své peníze. Podle mě by bylo vhodné zachovat současnou filosofii: potřebuješ zavolat, zaplať. Povídání o náročné administrativě ať si řeši jiným způsobem, bez dopadu na konečného zákazníka.

0/0
17.6.2008 7:56

Ach jo (bls1)

Re: Nemusíme mít vše co mají v USA

Ano, to je pravda. Byl by to konec telemarketingu a podobných aktivit.

0/0
17.6.2008 9:58

Hail Eris

pekne na pytel

celkove ceny nestoupnou, to zajisti konkurence, v tom bych problem nevidel

problem je v tom, ze se casto nedovolam

spousta lidi bude setrit, nebo nebude mit kredit, a telefon nebude zvedat

na druhou stranu, je to skvela vymluva jak nezvedat telefon nekomu, s kym se clovek nechce bavit :)

0/0
17.6.2008 7:52

ha

nu,

pokud tohle zavedou, myslim, ze pomerne brzy na to dojedou nejruznejsi "agentury na vyzkum verejneho mineni", a "telemarketingovi tazatele" ... pochybuji, ze by po zavedeni takovehle taskarice nekdo jenom tak zvedal hovor neznamemu cislu  ;-)

0/0
17.6.2008 7:50

neo029

Re: nu,

presne tak R^ panove by ten svuj business mohli zavrit :-)

0/0
17.6.2008 9:31

mpixel

Já myslím že to bude super.

Když mi rodiče volají z ciziny, proč by měli platit nějaký vysoký roaming. Zaplatí tamní místní taxu. A já zaplatím za ten hovor českou taxu.

0/0
17.6.2008 7:24

a8n

Re: Já myslím že to bude super.

Proc by jako meli platit tamni mistni taxu?

0/0
17.6.2008 11:28

izi

Re: Já myslím že to bude super.

tys to zjevne nepochopil :)

0/0
20.6.2008 16:19

Jiří

pošta

Před 150 lety platil za doručení dopisu příjemce. Pak přišli na to, že je to blbost.

0/0
16.6.2008 22:57

lookas

Re: pošta

Rekl bych, ze je to dost velky rozdil ...

0/0
16.6.2008 23:02

Jiří

Re: Re: pošta

Myslím, že ne tak úplně: lidi více psali a příjemci dopisy odmítali. Teď budou lidé více volat a příjemci více odmítat hovory. Což povede k většímu zatížení sítě.

0/0
17.6.2008 7:57

vidlák

Re: Re: pošta

vůbec ne, je to trefné přirovnání.

0/0
17.6.2008 20:54

Svarcik

No nevim nevim

To se taky muze stat, ze se nikomu nedovolame, jelikoz to nikdo nebude chtit zvedat a tudiz platit. No nezda se mi to jako dobry napad.:-/

0/0
16.6.2008 22:53

lookas

Re: No nevim nevim

Proc by si teda nekdo porizoval telefon, kdyz ho nebude chtit zvedat a tudiz platit?

0/0
16.6.2008 23:02

alessandro

Re: Re: No nevim nevim

třebo pouze pro naléhavé případy,

0/0
17.6.2008 8:05

alessandro

Re: Re: No nevim nevim

třeba pouze pro naléhavé případy,

0/0
17.6.2008 8:05

ha

Re: Re: No nevim nevim

tak treba proto, abych se dovolal, kdyz potrebuji ... ne kvuli tomu, abych platil diky nejruznejsim "telemarketingovym tazatelum" a podobnym uchylum.

0/0
17.6.2008 8:48

lookas

Co se vam nelibi?

Nechapu, co se vam nelibi. Myslite si, ze operator nema zadne naklady na tom, ze vam zazvoni telefon? Ja myslim ze ma ...

A namisto sloziteho prerozdelovani a mezioperatoroveho prepocitavani je daleko jednodussi, aby si to operator jednoduse nauctoval.

Evidentne byste chteli vsechno zadarmo, ze ...

0/0
16.6.2008 22:51

Libra74

Re: Co se vam nelibi?

Co je mi do nákladů operátora? Je to jeho business, já mu za něj platím a zajímá mě jenom to, jestli je jeho nabídka pro mě přijatelná. Navíc neznám mobilního operátora, který by zkrachoval - nebo vy ano?

0/0
16.6.2008 23:09

lookas

Re: Re: Co se vam nelibi?

Ano, je to jeho byznys, takze (tedy pokud nebude zit v socialisticke evrope, ale ve svobodnem svete) si zpoplatni cokoli uzna za vhodne, treba i to ze telefon zapnete, chapete? (tenhle poplatek bych zavedl lidem jako jste vy, zavistivcum, kteri by chteli vse zdarma)

0/0
17.6.2008 1:59

Radek

Re: Re: Re: Co se vam nelibi?

A Tobě bych zavedl poplatek za příspěvěk sem do diskuze ;-D:-P samozřejmě zpětně!

0/0
17.6.2008 7:49

J i ř í

Re: Re: Re: Re: Co se vam nelibi?

R^

0/0
17.6.2008 9:15

bezdrát

Re: Re: Re: Co se vam nelibi?

tento příspěvěk jsem četl dvakrát než jsem uvěřil, že existuje osel vašeho kalibru. Proč do této debaty taháte socialismus? Je to naprosto neadekvátní, už i vzhledem k tomu, že pokud byl v Evropě socialismus, nebyli v ní mobilní operátoři. To jste měli na schůzi vaší strany? Je pravda, že si může operátor zpoplatnit co chce, rovněž je pravdou, že zákazník nebude každou alternativu brát. No a s těmi závistivci, opět potvrzujete svoji hloupost. Mobilní operátor se na vás již teď napakuje až, až. Rozhodně není mikuláš a z praxe si troufám tvrdit, že jakákoliv "výhodná" nabídka od operátora je více méně skrytá kulišárna, jak zákazníka ještě více odrbat!

0/0
17.6.2008 21:10

Bob

FUJ!

Opravdu nechápu, proč bych měl platit za to, že mi někdo volá ....

Dokážu si představit, že bude končit zúčtovací období, zbudou minuty a každý bude obvolávat své nepřátele

0/0
16.6.2008 22:43

Jirka

Proc ne

V USA to tak je, funguje to dobre. Je to jednodussi (napriklad mistni hovor z pevne linky je zadarmo na jinou pevnou linku i na mobil) a vetsinou i levnejsi - operatori daji lidem mnohem vic pausalnich minut, v ramci site se neplati vubec (ani prijimani ani volani) a neplati se ani o vikendech a vecer.

0/0
16.6.2008 22:39

Tommy

Re: Proc ne

Jj, souhlasim. Vede to k lepším službám pro zákazníka, i když to pro někoho není hned zprvu jasné.

0/0
16.6.2008 22:51

nene

Re: zadarmo neni

Zapomnel si rict, ze za tu pevnou linku platis mesicne pausal, takze to neni vubec zadarmo ;-D ;-D

0/0
16.6.2008 23:26

Jirka

Re: Re: zadarmo neni

Samozrejme, ze nikdo nema telefon zadarmo, to by bylo prilis pekny. :)  Pausal ale plati clovek tak jako tak (to je prece i v CR), jde o to, ze v USA dostanes za pausal 20 USD, cili nejakych 350 Kc moznost volat neomezene nejenom na vsechny mistni pevne linky ale i na vsechny mobily registrovane v tom miste.

Volajiciho v USA vubec nezajima, jestli vola na mobil nebo na pevnou (alespon z hlediska toho, kolik za to bude platit).  Takze je i snazsi si prenest cislo z mobilu na pevnou nebo obracene.

Ja si vubec nemyslim, ze by byla nejaka vyhra platit za prijate hovory, jen mi pripada, ze to neni apriory spatna vec. Ale to ze se tomu mistni operatori brani, indikuje, ze by to v konecnem souctu mohlo byt pro zakaznika lepsi.

0/0
18.6.2008 20:21

Horle

Re: Proc ne

jj, zní to pěkně, ale v Evropě a obzvlášť u nás budeme platit jako mourovatí a v paušálu nebude nic. Podívej se na české banky...

0/0
17.6.2008 10:34

thower

dnes není Apríl

neuvěitelné 8-o aspoň si lidi přestanou volat, protože si nebudou brát volání. Mobilní operátoři zkrachují a zmizí z trhu

0/0
16.6.2008 22:10

René, já a Rudolf

teoreticky je to mozne...

ale v praxi by to znamenalo, ze ceny za volani by zustali stejne, jen by se operatori napakovali i na volanych... proc jim proste ty propojovaci poplatky nesnizi na sest centu a basta... s roamingem to taky slo... ted v Evrope prijimam hovory za osm korun a ne za tricet jako predtim...kdyz neni mezi operatory funkcni trh, tak je holt nekdo musi klepnout pres prsty...

0/0
16.6.2008 21:13

Zen

Nechapu prispevky modroptaku

EU chce nechat poplatky na neviditelne ruce trhu a nekteri **** to oznacuji za bolsevismus.

Nechteli byste si vyjasnit, po cem vlastne touzite? Tedy - krome zniceni krtka/EU :-)

0/0
16.6.2008 21:12

Tommy

Re: Nechapu prispevky modroptaku

btw termín "neviditelná ruka trhu" je jaksi out od 70. let ... ne všici "modroptáci" mají stejné smýšlení ;-)

0/0
16.6.2008 22:54

Milfried

Re: Re: Nechapu prispevky modroptaku

Mohu tě ubezpečit že (jakkoliv nepřesný) termín "neviditelná ruka trhu" není out a nebude nikdy ... právě v 70. tých letech prodělal velkou renesanci, kdy zkrachovaly socialistické pokusy postavené na Keynessiánství a vystřídal jej Monetarismus.

Nastuduj si to, možná pak zjistíš že volíš špatnou partaj.

0/0
17.6.2008 6:02

Buldog

Re: Re: Re: Nechapu prispevky modroptaku

R^

0/0
17.6.2008 9:46

Hary

Krok zpět o 15 let

No tak to už tady bylo. Pamatuji si, že u prvních monstrózních přístrojů se platilo i za příchozí volání.

0/0
16.6.2008 21:05

Karl von Banhoff

Re: Krok zpět o 15 let

bať bať, jen by mne zajímalo, jak se ErrorteluRv podařilo tohle prolobovat až do EU. To byly zlaté časy, kdy mobil vážil 4 kila, odchozí minuta stála 15 Kčs a příchozí 10 Kčs! :-©

0/0
17.6.2008 5:57

Ach jo (bls1)

Záleží na nastavení

Je pravda, že by to mohlo být pro nás i výhodné, ale pochybuju. Ždímat občany ČR je přece tak snadné. Klíčový problém vidím v tom, že mi ani nehne, abych přijímal v době svého volna telefonát od zaměstnavatele, když bych ho ještě musel platit.

0/0
16.6.2008 21:04

Soap

typický EU bolševismus

1. V USA jsou proti tamější ekonomice platby za hovory už jako odchozí směšné a minimální a za ty přijaté ještě menší.

2. Tím, že to, co bude bruselu a nadnárodním korporacím tahat brachy do koryt, se nic nevyřeší.

3. EU je komunismus v obrovském měřítku. První nápad, proč stvořit EU bylo vyrovnat se USA. V USA ale není komunismus.

Nechápu to, evropa se doslova hrabe ve sračkách, stojí to tady za ho*no, peněz málo, ceny vysoký. Jesli chtěj poplatky za příchozí hovor (jako v USA), tak ať zlevněj benzín na plovinu (jako stojí v USA). :-©

0/0
16.6.2008 20:12







Najdete na iDNES.cz