Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Slovensko chce menší eurobankovky

Až v lednu Slováci začnou platit eurem, bude mít nejnižší bankovka hodnotu pět eur. To je v přepočtu asi 151 slovenských korun. Dosud nejmenší bankovkou, kterou Slováci používají při placení, je dvacetikoruna. Není proto divu, že by přivítali, kdyby existovaly i papírové peníze nižší nominální hodnoty.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

koleis

áále. prdelvody nízké bankovky..

jen ať země raději zbohatnou

0/0
20.8.2008 15:05

Standa

CZK vs EUR

Ja se na zavedeni eura na Slovensku strasne tesim teda hlavne na to jak budu menit na slovensku CZK k EUR 1:1 jako doposud CZK:SKK to ti bude krajina zaslibena:-)

0/0
13.8.2008 21:16

alfatanker

Re: CZK vs EUR

to sa tešíš márne.. tak to nebude- neboj sa...[>-]

0/0
19.9.2008 21:51

popradcan

Ak si neprajete,

aby bol môj príspevok uložený, tak si trhnite nohou. Hlavná vec, že urážlivé príspevky z českej strany majú "voľno", a kľudne ich zverejníte. Tomu sa hovorí nacionalizmus ako repa.

0/0
3.8.2008 12:41

koleis

Re: Ak si neprajete,

nezlob se na ně.. primitivy máš všude. i popradu konec konců:)

0/0
20.8.2008 15:07

stan

slovensko v pohode

nemyslim si, ze by na slovensku "bylo levneji", skor su tam ludia viac okradani, takze maju malo. a tych 700e je tiez vymyslena ciastka, median (a k tomu mimo bratislavu, kde zije necela 1/5 obyv sr) je daleko daleko nizsi.. myslim, ze mnoho ludi po strhnuti inkas, najmov, pripadnych poziciek na byvanie nemusia 100e banbkovku ani vidiet, a ked k tomu primyslime tych skvelych katolickych knazov - tych starobylych otcov manipulacie,  tak na slovensku bude vsetko v pohode. tak ako stale.

0/0
31.7.2008 11:29

alfatanker

Re: slovensko v pohode

Máš pravdu iba o tých kňazoch- cirkev "svätá! to vždy vedela robiť- ale s ostatným sa mýliš...[>-]

0/0
19.9.2008 21:52

PatrikChrz

Plastové peníze

...a co třeba (aspoň u nižších nominálních hodnot) vyzkoušet peníze z plastu? (Používají se např. v některých asijských zemích). Bankomaty stejně ty 5 EUR bankovky neumí vydávat, tak těm by to nevadilo a "plastovky" vydrží mnohem déle než papírové.

0/0
29.7.2008 12:45

BlackLabelSociety

To Tomáš

Generalizovanie v uvode Vasho proslovu svedci len a len o vasej nizkej inteligencii. To ako si si ulavil cez EURo na historii je teraz uz jedno .... Neviem sice kolko mate rokov ale povedzte, co ma dnesna generacia spolocne s tym, co sa dialo v davnej minulosti. Viete, rozdiel medzi mnou a Vami je ten, ze Vy stale evidentne zijete z buducnosti a uplne Vam chyba pohlad dopredu. To co bude Vas asi zrejme nezaujima resp. mozno to radsej ani nechcete vediet.

.

Len chcem podotknut, ze v CR mam rodinu a vela vybornych kamaratov a priatelov. Z Vasho prispevku mi je len smutno.

.

Inak k smaotnemu clanku: na SVK som nijak nezaznamenal ziadnu takuto spravu ... NIKDE! Je zaujimave ako sa tu na iDnes tato kacica drzi uz vyse mesiaca. :-/

0/0
18.7.2008 21:39

harpyje

-

Tak ať si výplaty dávají v 5 Eurových bankovkách a budou mít pocit, že berou hodně...

0/0
16.7.2008 10:28

lea-1

Slovensko chce menší eurobankovky

zda se mi že kdyby blbost litala,tak ani jeden z vas nepřistane.Rozumově ste na urovni 5leteho děcka.Čau.;-O;-O;-O:-PRvRv

0/0
15.7.2008 23:45

Stany

nominaly bankoviek a minci

Hlavny argument ECB su naklady obehu.Ergo ze 2 eurova minca ma pri porovnani zivotnosti a vyrobnych nakladov nasobne nizsie naklady obehu ako pripadna 2 eurova bankovka. bankovky od 5 EUR su OK.Inak su staty, ktore zase navrhuju zrusenie najmensich minci - napriklad Benelux by raz poslal do vecnych lovist 1 a 2 (pripadne aj 5) eurocentove mince... 

0/0
8.7.2008 14:12

Tomáš

Proste nedozrali lide

Tento pozadavek povazuji za naprosto nedospely - chteji byt v elitnim klubu ale uz si vymysleji vyjimky a stavi debilni pozadavky. Rozdeleni EUR bankovek a minci povazuji za naprosto adekvatni cenove urovni v drtive vetsine zemi, ktere Eurem plati. Navic se v cenove urovni temto zemim blizime. Realizaci tohoto pozadavku by pouze zavedli chaos a nejednotnost. Proste mam pocit, ze Slovaci jako celek proste nejsou zrali - priklony k nacionalismu a sovinismu, omezena schopnost prijimat vnejsi podnety, vseobecna zaostalost a politicke panoptikum (jeste horsi nez v tak hrozne CR)

0/0
30.6.2008 22:01

Obyčejný člověk

Re: Proste nedozrali lide

Tomáši, 

děkujeme ti za podrobný rozbor slovenského národa, jakožto člena EU.

 My , co tam jezdíme každý rok a máme tam spoustu příbuzných , máme také hodně názorů, ale zase opačných než ty.  Ostaní členové EU mají také hodně názorů na český národ;-D

Zdravím všechny správné Slováky a omlouvám se jim za našeho  Tomáše :-)

0/0
1.7.2008 13:28

Tomáš

Re: Re: Proste nedozrali lide

Nikdo nerika, ze na Slovensku nejsou slusni ci spravni lide. Ti jsou vsude a ja na Slov. taky takove znam. Ale to jsou jen klasicka klise. Ja mluvim o celkove charakteristice naroda a proste je to tak, ze kazdy narod nejakou ma. Je dana historickymi vyvojovymi podnety, historickymi zkusenostmi, vlivem okoli a take urcitymi vlastnostmi, ktere se prave omezuji a znovuobnovuji v ramci urcite jazykove oblasti. Je mi zkusenostmi z Nemecka patrne, ze jazykova bariera je bariera zasadni a mnohe charakteristiky te ktere spolecnosti se prave drzi v hranicich jazyku. Ja osobne povazuji nase souziti se Slovaky za jednu z nejvetsich tragedii nasich novodobych dejin (vedle nemecke okupace, vyhnani Nemcu a komunismu). Jen si vemte, co nas to stalo - ekonomicky i emocne. Nejdriv je nas prvni pan prezident - architekt novodobe ceske statnosti - vezme do jednoho statu. Myslenka to byla dobra - v jednote je sila a alespon na prvni pohled jsou nam nejblizsi. (pokracovani)

0/0
1.7.2008 21:12

ratafakplachta

Re: Re: Re: Proste nedozrali lide

Hm, nemam moc casu, tak len v skratke:

TGM nas "nevzal"do spolocneho statu, CSR vznikla vdaka zaujmu USA, GB, FR, IT zalezalo im na "rozbiti" CKmonarchie, apropo dovolim si este poznamenat ze do politickych kruhov FR a IT uviedol TGM Stefanik, ako hovori cast historikov TGM bol idealista a bez Benesa (Rv) a Stefanika by zostalo pri jeho idealoch, koncepcia aktivnej ucasti vo vojne je z dielne Stefanikovych napadov...

0/0
7.7.2008 19:16

alfatanker

Re: Re: Re: Proste nedozrali lide

Tomáš- a akú má charakteristiku český národ? Napíš mi to, aby som sa náhodou nedotkol českej národnej hrdosti- ja totiž na rozdiel od Teba poznám, čo je ohľaduplnosť....[>-]

0/0
19.9.2008 21:59

Tomáš

Re: Re: Proste nedozrali lide

(pokracovani) Stavely se tam skoly, zakladni infrastruktura, podporovala ekonomika, vychovavala inteligence ... proste investovalo. A co udelali okamzite, kdyz ucitili prilezitost? Oportunisticky se dali do podruci Nemecka a stali se nasimi neprateli! Tato sazka jim nevysla. Nemecko bylo porazeno. Rychle se zase sli ocistit do obnovene RČS a pres noc se ze clena porazene koalice stal stat "vitezny" ci alespon "poskozeny". Proc Slovensky stat neplatil reparace? Protoze to najedou bylo Ceskoslovenko jako obet hitlerovske agrese. Pak se opet z nasi strany investovalo ... a v uvolnenem roce 68 nastala obdobna situace. Opet jim to nevyslo. A pak se opet investovalo. A po roce 89 prisla dalsi prilezitost. Vzpomente si na ty debilni politicke diskuse - spolecny stat dejme tomu ano (= cerpat federalni penize) ale mit vsechny pravomoci a nejlepe i zahranicni politiku a armadu. (pokracovani)

0/0
1.7.2008 21:14

ratafakplachta

Re: Re: Re: Proste nedozrali lide

co sa tyka stavania skol, infrastruktury, ekonomiky a inteligencie... v roku 1934 nebolo v CSR armade zo 16 tis. dostojnikov Slovakov ani nie 10%, ceski ucitelia, financi, cestnici dostavali sluzobne priplatky za pracu na Slovensku, takze to nerobili zadarmo, apropo krasne presadzovali myslienku cechoslovakizmu, odporucam pozriet statistiky z I. CSR, "Praha" urcila pokracovanie v agrarnom smere Slovenska takze fabriky sa stavali zvlast v CR... Podrucie Nemecka bolo vychodiskom z nudze ale pokial viem tak pravoplatne zvoleny prezident CSR Hacha tie extra neprotestoval proti protektoratu, nebola to teda sazka na Nemecko proste nebolo ine vychodisko pretoze Benes mal jeden plan> aeroplan. Apropo Benes sa stal prezidintom vdaka hlasom SLS (mj. Hlinka a Tiso) ktory im za to slubil naplnenie Pittsburgskej dohody, ako to dopadlo - vieme...  Reparcie sme neplatili vdaka SNP... apropo Gabcik bol tiez Cech? Ano "pak" sa z vasej strany opat len investovalo...

0/0
7.7.2008 19:25

Lech

Re: Re: Re: Re: Proste nedozrali lide

"Malý detail" ad  SNP - pleteš si příčinu s následkem.  Příčinou toho, abyste v budoucnu nemuseli platit reparace se započalo SNP  (ne naopak ) Byl to mj. zájem představitelů ČSR v exilu.   Jinak proti Slovákům nic nemám, ale to jak to Tomáš shrnul je de facto holý fakt, který si bohužel příslušníci vašeho národa neradi připouštějí.. (proto také dosud mají odsouzeného válečného zločince na tisícikorunové bankovce):-/

0/0
8.7.2008 13:51

ratafakplachta

Re: Re: Re: Re: Re: Proste nedozrali lide

No musim uznat, si znalec, s tym zlocinccom si to priklincoval, kapacita si. (Y)

0/0
9.7.2008 10:04

alfatanker

Re: Re: Re: Re: Re: Proste nedozrali lide

Lech si smiešny- Hlinku nikdy nikto neodsúdil(niežeby som ho mal rád a podporoval- bol to farár a kňaz- a tých nemám rád) ale aj Simo Wiesenthal priznal, že Hlinka ani jemu nikdy nevadil- tak prečo vadí Tebe?Hlinka je ejdnoducho maskotom- aj ke´d som tomu nerád- ale máme aj Štefánika- ktorého dal Beneš zabiť...V

0/0
19.9.2008 22:02

ratafakplachta

Re: Re: Re: Proste nedozrali lide

najskor sa ale zainvestovalo do KSC aby Gottwald vyhral v CR volby, vdaka tomu a Benesovi sa "investovalo" dalsich 40 r... v uvolnenom roku nastala situace... schvalenie federacie (viz. Pittsburgska dohoda, po kolkych rokoch? ... trvalo to 50 r.)

Ano po roku 89 prisla dalsia prilezitost... rusenie zbrojoviek v Martine, Dubnici, Povayskej Bystrici... peace be with you Vasku... najvacsia zlodejina 20 stor v CR a SR menom privatizacia...

0/0
7.7.2008 19:29

Tomáš

Re: Re: Proste nedozrali lide

(pokracovani) A pak prislo jaro a leto 92. CSFR jeste existovlala ale uz se nemohli dockat mit vlastni deklaraci samostatnosti a vlastni cedule na hranicich - uboha "symbolova politika". A vzpomente si na hystericke nacionalisticke a sovinistcke nalady, ktere zachvatily nemalou cast jejich spolecnosti v letech 1990-1996. Tehdy konecne meli prvni prilezitost se vymachat ve vlastni stave (a dejme tomu nastoupit cestu k politicke zralosti). Prvni leta jejich samostatnosti skoncily malem mezinarodni izolaci a vyloucenim z evropske integrace. A opet to byla CR, ktera pro vychodniho "bratra" mela nejvic slov primluv. Rekneme od roku 1998 (postmeciarovske obdobi) se s nimi konecne da rozumneji hovorit. A ze prijmou Euro drive nez my … z toho jsem mel strach ne ze zavisti ale predstavte si, jak se chova zamindrakovanec, kdyz KONECNE muze subjektu zavisti konecne neco omlatit o hlavu (znam pripady, jak se chovali slov. manazeri v prevzatych ceskych firmach). (pokracovani)

0/0
1.7.2008 21:15

ratafakplachta

Re: Re: Re: Proste nedozrali lide

apropo ubohova symbolova politika.... v CR uz na prvych znamkach Kcs ??? Vies Tomasi co znamena modry klin na "vasej" ceskej zastave a vies ktore farby pouzivali ceski krali...? Pomocka Modra / Slovensko (navrh pochadza od Stefanika obdobdnu ale s cervenou a bielou v kline a modrou okolo pouzivali ceski? (mozem si dovolit napisat aj slovenski?) legionari) a ceske farby? biela a cervena... dalsie obdobie euro integracia, varsavska zmluva (pardon teda NATO)... smiesne...

Je mi uplne jedno ci budu vacsie bankovky ci mensie, pokial sledujem slovenske media tak je to tu kazdemu fuk, vytahuje to tak akurat Stara Zberba Vcera, a kto prvy prijme Euro? tiez mi je to uplne fuk... a nejake euro? a spolocny ci rozdeleny stat, EU?, NATO... je mi to uplne fuk, co mi nie je fuk je to ci stat v ktorom zijem mi urobi take danove a odvodove podmienky aby som mohol spokojne zit...

0/0
7.7.2008 19:38

Tomáš

Re: Re: Proste nedozrali lide

(pokracovani) Pro nas je na tom pozitivni, ze otestujeme, jak bude zavadeni eura fungovat v nam pomerne podobne ekonomice. My mame jeste sanci aktivne ovlivnovat svoji monetarni politiku a do eurozony vstoupit s vyssim kurzem. Takze moje reakce stoji na sirsi zakladne. Sebevedomy pozadavek vnutit cele eurozone zmeny ve spolecne mene uz jen dokresluje vyse uvedene a ja jej povazuji za ubohy.

Osobne jsem toho nazoru, ze my bychom meli hledat skutecneho partnera spise v jiznim sousedovi. Budete se divit, ale jsme si tak podobni (mentalita, vyznavane hodnoty, mysleni ...), ze zacnete alespon trochu pochybovat o nadstandardnich vztazich se Slovaky. Problem tu jen je prekonat komunisticke obdobi, ktere se to cilene snazilo premazat, mozna lehkou zavist k zatim vyssimu standardu a predevsim jazykovou barieru. (konec)

0/0
1.7.2008 21:16

Zed

Re: Re: Re: Proste nedozrali lide

Perfektní shrnutí - je vidět, že jste inteligentní a přemýšlivý člověk R^ Pro neznalé historie jen doplním, že k Slovensku neexistovaly významné vazby prakticky nikdy a i za Rakouska-Uherska spadalo Slovensko do nevyspělé části Evropy, kam také patří. Československo byl umělý a nešťastný stát.

Pomáháme jim neustále - dáváme jim např. místa na našich nejlepších VŠ a také práci...

0/0
7.7.2008 15:36

hombre

Re: Re: Re: Re: Proste nedozrali lide

Jaj no lebo vy teda patrite k tej najvyspelejsej casti europy ;-D;-D;-D

0/0
21.7.2008 18:20

ratafakplachta

Re: Re: Re: Proste nedozrali lide

apropo studenti... moja zena je Ceska a vystudovala na Slovensku, preto lebo div sa svete niektore odbory na VS su u nas lepsie, pokial viem tak nik jej nikdy nevyhadzoval na oci ze studuje za "nase penize" alebo ze hovori cesky, pise diplomovku cesky, v praci rozprava cesky...moje deti maju slovenske aj ceske obcianstvo (vdaka SR pretoze CR to neumoznuje...) vedia cesky a slovensky... bude na nich kde budu chciet zit ked dospeju, len mi bude liezt na nervy ked stretnu takehoto paka ktory zas bude vytahovat "hriechy" minulosti, alebo porovnavat kto bol (je) lepsi alebo horsi...

0/0
7.7.2008 19:41

Bilbo

Re: Re: Re: Proste nedozrali lide

vpracoval si si okolo slovenského eura celú ideológiu i filozofiu dejín. Na niektorých Čechoch je zaujímavá ich domnienka, že svojím smiešnym paternalizmom majú ešte niekomu čo povedať. Patríš medzi nich. Zavedením € ako slovenskej meny sa však SR bude konfrontovať s inými partnermi. Ty si si ešte nevšimol, že Slováci sa už neporovnávajú s Čechmi? Našimi sparingpartnermi sú Slovinci resp. Rakušani. Ty sa teraz môžeš utešovať na Maďaroch. Čau! :-)

0/0
8.7.2008 22:29

hombre

Re: Re: Re: Proste nedozrali lide

Ty musis byt neuveritelne zakomplexovany clovek. Polovica z toho co si napisal su len vymysli a polopravdy.

0/0
21.7.2008 18:18

Tomáš

Re: Re: Re: Re: Proste nedozrali lide

Trochu bych setril slovy. To jsou jen hola fakta, ktera vy milej zlatej neradi slysite (jak spravne napsal jiny muj krajan nize). Mohl jsem se nekde nepresne vyjadrit (nejsem historik), mohl jsem nekde nechat mluvit vice nazor nez fakta, ale v zasadnich vecech jsem reprodukoval prosta fakta a vlastni sledovani reality.

0/0
2.8.2008 23:45

IGI

Re: Re: Re: Re: Re: Proste nedozrali lide

Tomási a to teda znamená, že keď som ja za za ČSSR, ČSFR a nakoniec za Česko-Slovenska platil dane a tie odchádzali do Prahy, tak sa tam automaticky stali českými peniazmi ? , za ktoré sa u nás budovalo a investovalo len z vašej /rozumej českej/ strany??A keď môj otec bol v Prahe budovať  metro, tak to ste mu len robili láskavosť a poskytli ste mu prácu?A to môj brat, ktorý v Karvínskych doloch sa stal invalidom po pracovnom úraze bez akýchkoľvek nárokov z vašej /rozumej českej/ strany , by vám mal byť  vlastne za to vďačný???Si strašne zlý a neprajný človek, ktorý trpí fóbiou "čecháčství" a lieči si komplexy takýmito hlúposťami.

0/0
3.8.2008 23:47

Tomáš

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Proste nedozrali lide

Mam dve casti statu (na prani jednoho z nich se puvodne jednolity stat roztrojil na cast ceskou, slovenskou a federalni s kazdym prdem 3x - tj. se vsemi institucemi nasobne zastoupenymi ... ale dobre, pokud to tak bude fungovat, at si to je) a kazda cast statu vytvari vlastni rozpocet, pricemz federalni rozpocet je tvoren prispevky obou casti a je z nej investovano v obou castech - a o tom mluvim. Mluvim o pomeru prispevku ceske vs. slovenske strany a o pomeru cerpani z tohoto rozpoctu, jinymi slovy o transferech na Slovensko resp. o soustavnem CISTEM PRIJEMCOVSTVI Slovenska po celou dobu trvani jakekoliv formy spolecneho statu. A ono to bylo videt i na laicke oci: extravagantni stavebni podniky v Bratislave, rozmachle nadurovnove krizovatky, komplet nove silnicni tahy, komplet nove zeleznicni trate, infrastruktura vseho druhu ... nerikam, ze veskera socialisticka tvorba byla optimalni ... ale "prizivnictvi" Slovenska bylo na prvni pohled patrne. (pokracovani)

0/0
4.8.2008 0:03

Ano

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Proste nedozrali lide

Tomáši a môžeš nejako logicky zdôvodniť, ako je to možné, že po odrezaní Slovenska od tých federálnych=českých peňazí /zvyknete to nazývať penězotokom/, sa Slovensku začalo po úvodných ťažkých rokoch spojených s vznikom nového štátu a jeho štruktúr, začalo dariť lepšie ako tomu vyčuranému staršiemu bratovi, ktorý všetky svoje neúspechy a nezdary dokázal v minulosti  bravúrne zvaliť na plecia toho svojho mladšieho brata ??

Proste si nedozralý človíček.

0/0
4.8.2008 20:17

Tomáš

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Proste nedozrali lide

(pokracovani) Neuzil bych tak silneho slova, kdyby Slovensko nebyl takovy ten vycurany "bratricek", jak jej popsal Ludvik Vaculik - bratricek, kterych chce v lete spat na strane u okna a v zime u pece. Jestlize Vas otec byl zamestnan na stavbe prazskeho metra, neni to zadny duvod pro pateticke projevy. Je to jen standardni migrace pracovnich sil. Urcite na tom nebyl skodny, protoze prazske metro tehdy byla propagandisticky ukazkova stavba socialismu, tak si nedovedu predstavit, ze tam platily stejne mzdove tarify jako jinde ve stavebnictvi. Navic uz neexistovalo otrokarstvi ani nevolnictvi a kdyby do Prahy opravdu nechtel, nemusel tam chodit. Ne, nechci zavadet diskusi mimo rozumnou mez. Jen zastavam nazor, ze souziti se Slovaky v jakekoliv forme spolecne domacnosti bylo jedno z velkych nestesti nasich novodobych dejin a nemelo se stat. (pokracovani)

0/0
4.8.2008 0:16

IGI

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Proste nedozrali lide

Prečítal som si este pasáž o tom ako sa môj nebohý otec mal dobre, keď pracoval na metre, lebo zarobil viac...a prirodzená migrácia prac. síl...

K tomu len toľko: Tomáši je zjavné, že o tej dobe viete len to, čo ste počuli a nie zažili. Na stavbu výstavnej stavby socializmu boli odvelené celé pracovné čaty firiem ako Doprastav, Váhostav...zo Slovenska, lebo generálne riaditeľstvá mali v Prahe a to bez nároku povedať nejdem, ja mám rodinu, malé deti...Ani netušíš čo to totalita vôbec bola. Ano, mohol odmietnuť, ale potom by sa stal nepriateľom štátu, sabotérom, ktorý by i s rodinou nemal nárok na slušný život. 50-te roky !!

0/0
4.8.2008 8:23

alfatanker

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Proste nedozrali lide

Tomáš- keby ste sa s amni nespojili, neexistujete ani vy, ani my- Nemci a Rakúšáci- čiže šnicli a skopčáci- by Vás i nás boli zhltli- a my sme mali ešte na krku aj Maďarov...[>-]

0/0
19.9.2008 22:07

Tomáš

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Proste nedozrali lide

(pokracovani) Bohuzel to ale v dobe po I. svet. valce bylo jedine reseni, protoze co delat s kusem zeme, ktery byl po predchozich staletich nadvlady jizniho souseda naprosto neschopen samostatne existence (s tim mel ostatne problemy i v prvnich letech sve samostatne existence v 90. letech - viz muj jiny prispevek z 1.7.). Dle mych info snad po konci I. svet. valky neexistoval na Slovensku jediny vystudovany slovensky pravnik ... Uznavam, ze jsem se trochu nechal unest a to relativne bezvyznamnym tematem, ale prislo mi to uplne trapne vyzadovat po cele Eurozone, aby zavedla mensi bankovky. Trochu mi to take pripomnelo tu plejadu pozadavku ze slovenske strany v posl. letech spolecneho statu a v dobe jeho rozdelovani (spolecny stato ano, ale rozdelit zeleznice, rozdelit tamto a ono, ..., platit nahrady za vsechno mozne - napr. za federalni vlajku) ... proste tragedie s "bratrickem". Ale jinak proti jednotlivym Slovakum nic nemam. To mi prosim nepodsouvejte. (konec)

0/0
4.8.2008 0:27

IGI

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Proste nedozrali lide

Určite som nič také podsúvať nechcel a bol ba som rád, keby sa Slovensko a jeho občania so slov. politikmi a ich požiadavkami nedávali na tú istú úroveň. Vaše názory sú len Vašimi a ja Vám ich nemienim vyvracať, len by som prosil o trochu objektivity, na ktorú sa mimochodom  sám veľmi odvolávate.

Vracanie sa do minulosti a zožieranie sa "údajnými krivdami" nikde nevedie a to by som aj ja mohol začať o tom, ako husiti vypaľovalo kláštory až na strednom Slovensku.../Zdá sa Vám to ako hlúposť, tak potom máte pravdu./ Porovnajte si to so svojimy výlevmi, podobnosť čiste náhodná ? Pokr.

0/0
4.8.2008 0:48

IGI

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Proste nedozrali lide

O vzťahoch medzi našimi národmi /nie politikmi/ svedčia také veci, ako bola napr. zbierka cez SMS po kalamite v Tatrách, kde sa z česke strany vyzbieralo 30 mil. Sk /čo malo u nás mimoriadnu odozvu/, resp. recipročne pomoc podobného charakteru po povodniach na Morave zo Slovenska / sám som niekoľko SMS poslal ale presnú celovú sumu neviem a preto nekecám/.

Už dávnejšie som sa vyjadril, že keby nám, ako aj vám bolo skutočne zle, tak vzájomnú pomoc a podporu by sme si hľadali opäť jeden pri druhom a nič na tom nezmenia ani táké názory, ako máte Vy Tomáš. Napriek tomu všetko dobré !

0/0
4.8.2008 0:58

alfatanker

Re: Re: Re: Proste nedozrali lide

Tomáš- len sa dajte dokopy so šniclami a skopčákmi- a ptom budete zase hľadať záchranu v spojení s nami- ako sa to už raz stalo....V

0/0
19.9.2008 22:04

Stany

Re: Proste nedozrali lide

Keby som si neprecital mfd.cz ani neviem, ze "slovensko" taketo poziadavky ma... asi skor zase niekomu (z novinarskej obce)  zapracovala nadmerne fantazia...  jedinu poziadavku o ktorej viem, je poziadavka Bulharska, ktore pozaduje, aby bol nazor EURO na bankovkach po vstupe Bulharska do eurozony doplneny okrem dnesneho bocneho nazvu "euro" v grectine aj v bulharcine :-) 

0/0
8.7.2008 14:19

nedozrety

Re: Proste nedozrali lide

jezisi tomasi, konecne niekto chytry, rozhladeny a nad vecou mi poukazal, aky som nezrely. boze, ale si mi pomohol. nemohol by si niekde publikovat viac svojich nazorov? mozno by si ich mohol spisovat a vydavat ako ucelene zvazky, boli by urcite citane aj v zamori...

este raz dik, idem dozrievat.

slovak, prikloneny k nacionalizmu a sovinizmu, s omezenou schopnostou prijimat podnety a ine duchovne skvosty kohokolvek, vratane Tomasa.

0/0
5.8.2008 16:11

alfatanker

Re: Proste nedozrali lide

To nie je pravda- na Slovensku sú raz také ceny- a kedy sa už naučíme, že tým nafúkancom z EÚ povieme a presadíme- čo chceme mať doma? Musaíme pred nimi stále ohýbať chrbty? Najmä pred skopčákmi a britmi- to by som nechcel... a majme aj svoj názor- nemá v láske Poliakov- ale ke´*d úppoľskí roľníci vysypali lacné dumpingové obilie z EÚ na koľajnice, tak som im tlieskal... my máme iné meradlá ako Západ- len sme akosi prepo....í to presadzovať.[>-]

0/0
19.9.2008 21:57

belgian chocolate

investiční bankéři předpovídají

že v dalším čtvrtletí měny CE4 půjdou nahoru a euro dolů. tak neviem, ako múdré to bolo rozhodnutie...

0/0
29.6.2008 16:44

alfatanker

Re: investiční bankéři předpovídají

Nepoučiteľní - investiční bankárui zlyhali na celej čiare- čo tí ešte môžu predpovedať? Len sa treba na nich spoľahnúť- a prídeme o všetko...:-)

0/0
19.9.2008 22:13

gigabyte

je to hloupost

podle mě je přece úplně jedno jestli se platí papírovými bankovkami, nebo kovovými.No a nedokáži si představit, jak budeme na slovensku kupovat třeba rohlík..to bude drahota.No jo, budeme v zahraničí..;-)

0/0
19.6.2008 21:46

Obyčejný člověk

Re: je to hloupost

Pokud máš obavy z ceny rohlíku v zahraničí, tak to raději nikam nejezdi a kus si ho doma. A klidně i s paštikou ;-D

0/0
1.7.2008 13:30

quick

Jsem rád

že češi ještě neberou eura. Klidně si  i počkám na nějaký férový kurz  koruny k euru .:-) Myslim ze za par let by to mohlo byt tak 1:1 [>-];-D

0/0
19.6.2008 20:28







Najdete na iDNES.cz