Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Penzijní fondy loni nestačily na inflaci, letos bude ještě hůř

Domácí penzijní fondy včera zveřejnily konečný přehled toho, jak zhodnotily vklady svých klientů za loňský rok. Téměř čtyřem milionům lidí, kteří si sami spoří na důchod, v průměru připíšou 2,54 procenta. Toto číslo bere v úvahu velikost majetku jednotlivých fondů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

alessandro

Zhodnocení vkladů

Je sice pravda, že zhodnocení peněz penzijními fondy je špatné, ale situace není tak tragická díky ostatním vlivům: příspěvek zaměstnavatele, státní příspěvek. Díky těmto příspěvkům penzijní spoření zustává atraktivn spoření na důchod. Je pravda, že pokud budou tyto benefity (příspěvek zaměstnavatele a státu) zrušeny, penzijní spoření bude nejlepší zrušit.

0/0
19.6.2008 8:37

hnusil

Re: Zhodnocení vkladů

ty taky nemas maturitu z matematiky, vid?

0/0
19.6.2008 13:37

albert

na co důchody

důchody zrušit jako takové,každý at' si naspoří a postarat se mají jeho potomci,bohužel ted'ka je to naopak a důchodci cpou prachy do potomků;-D

celý systém je špatný a asociální.Zrušit školky a družiny ,máme babičky a dědečky.

Ti mají vychovávat když je rodič v práci a ne cizí ženský.Hotové.;-)

0/0
18.6.2008 21:58

petr1234

plná huba keců

Ale když si dávám do fondu 200 kč měsíčně 700 mi dává zaměstnavatel a 50 korun stát, tak prodělat rozhodně nemohu. To v článku samozřejmě není, že spousta firem ti přispívá.

0/0
18.6.2008 13:59

Nefin

Re: plná huba keců

700 vám dává zaměstnavatel jakoby navíc, ale kdyby vám je dal do výplaty, bylo by to lepší. A těch padesát od státu si bohatě zaplatíte v daních. Fondy jsou hlavně pro to, aby si na jejich správě mastili kapsu bezpracně vyžírkové. Je daleko více možností investování, ale to by chtělo trochu samostatnosti. Investovat do správné výchovy dětí a do jejich vzdělání, investovat přímo do akcií, kumulovat majetek, nemovitosti, pozemky. Dávat peníze do jakýkoliv fondů je větší riziko než je bez znalostí investovat samostatně. Můj táta si za našetřené peníze z různých pojištění a fondů múže teď po letech v penzi koupit tak pár piv ale ne denně, ale tak týdně. Peníze ztrácejí na hodnotě, inflace, změny režimů, měn,  vždy spolehlivě  našetřené peníze likvidují.

0/0
18.6.2008 23:07

hnusil

Re: plná huba keců

tak se si zopakuj matematiku ze zakladni skoly

0/0
19.6.2008 6:52

jirka

nastesti do zadnyho fondu nic nedavam..

:-)

0/0
18.6.2008 12:23

hnusil

Re: nastesti do zadnyho fondu nic nedavam..

Nestesti, presne tak.

0/0
18.6.2008 13:26

Koumeles

Pro me je sporeni na duchod ten dum ktery platim

a ta chalupa, kterou si opravuju

0/0
18.6.2008 12:11

adla

Re: Pro me je sporeni na duchod ten dum ktery platim

Jasně, oboje prodate a pujdete bydlet pod most s kufrem prachů.

0/0
19.6.2008 23:54

Duroy

docela závidím,

U podílového fondu jsem za loňský rok v mínusu 12,4%... Letošek raději komentovat nebudu...

0/0
18.6.2008 12:09

Duroy

docela závidím,

U podílového fondu jsem za loňský rok v mínusu 12,4%... Letošek raději komentovat nebudu...

0/0
18.6.2008 12:04

Petr

Re: docela závidím,

Podílovej nebo akciovej fond slouží k dlouhodobé investici. Pokud spoříte pravidelně,není propad až tak markantní. Hlavně nepanikařit a nevybírat takto ztrátovou investici. Váš fond se zmotoří,ale když budete pořád sledovat kolísavost a panikařit,nikdy nic nevyděláne,spíš naopak.

0/0
18.6.2008 12:12

Duroy

Re: Re: docela závidím,

Děkuji za radu, taky na to spoléhám.

A kdy předpokládáte, že se vzpamatují, ono u toho Pioneera je to ve ztrátě v podstatě pořád, pokud si spočítám dobu od vložení financí, a to nehovořím o poplatcích, ty dvě procenta každý rok jsou docela dost... Odhadem mám momentálně nějakých 78 000, ze 100 000,- ..., po pěti letech...;-(

Já, vím, průměrné zhodnocení za 70 let je cca 4% ročně, akorát, kdyby ta inflace nebyla.

Každopádně jsem rád za penzijko, kde jsem díky státu a zaměstnavateli v plusu.

0/0
18.6.2008 12:26

Petr

Re: Re: Re: docela závidím,

Čili u Vás se jedná o jednorázovou investici. Tam hodně záleží v jaké hodnotě jste koupil. Pokud někdo jednorázově koupil třeba na podzim,kdy byli akcie na vrcholu hned tak se z tohoto propadu nevzpamatuje. Tam jde o to načasování a to umí málo kdo. Většina lidí investuje právě když jdou akcie na vrchol a pak jsou za 3 měsíce zklamaní,že odečetli 12% a v panice se ztrátou vybírají. Záleží na tom jaké portfolio máte,ale všeobecně se teď trhy začnou vzpomatovávat. Myslím že za 2 roky budete zpátky na svém.  

0/0
18.6.2008 12:39

Robert

Re: Re: Re: Re: docela závidím,

Nebude nikdy už na svém. Tady jsou jiné ukazatelé, které jsou varující. Každopádně tento současný vývoj dospěje k další VELKÉ válce, která předčí i tu druhou světvou válku. No pokud dáváte akcie na mrtvé, tak tam se dá očekávat obrovský vzestup. Do toho vývoje vidí málo lidí a ještě mín si uvědomuje co bude následovat.

           Robert

0/0
18.6.2008 12:53

hnusil

Re: Re: Re: Re: Re: docela závidím,

i kdyby nedoslo k valce a ekonomicky prevrat by byl nenasilny, je zcela jasne, ze o dlouhodobe ulozene penize se prijde. Pokud je soucasny menovy system postaven na zrychlujici se tezbe surovin, je to spatne.

0/0
18.6.2008 13:29

Karel4ty

Re: docela závidím,

To musíš být na superlong pozici :-)  ředíš, redíš ?

0/0
18.6.2008 22:20

i

porovnani muze byt jeste horsi

A to je jeste porovnani prumerneho zhodnoceni vykonosti fondu 2,54% s inflaci 2,8% milosrdne, protoze jde o udaj prumer 2007 / prumer 2006. Co takhle korektneji porovnat 2,54% vykonost s inflaci 5,4 % - prosinec 2007 / prosinec 2006. Este ze v tom nejedu. :-P

0/0
18.6.2008 11:59

Petr

Já vydělávám

Já určitě neprodělávám. Dávám si tam 1500 a zaměstnavatel přispívá další 1000,navíc stát přidá 150 a ještě něco málo(1800) ušetřím na dani. Zhodnocení očekávám v budoucnu kolem 2%,inflace kolem 3%. Takže i když něco málo jakoby prodělám na inflaci,určitě díky příspěvkům vydělám! Navíc to není jen můj  jediný spořící produkt na penzi,doporučuji všem pravidelně investovat 1000 Kč do akciového fondu. Já budu v penzi zajištěn dobře.

0/0
18.6.2008 11:58

Rebby

Re: Já vydělávám

Souhlasim.

0/0
18.6.2008 12:04

hnusil

Re: Já vydělávám

to jen iluze, jediny, kdo vydelava, a poradne, je investor manipulujici s penezi v penzijnich fondech. I kdybyste si vzal hypoteku s rpsn 12% a koupil nemovitost, tak opravdu vydelate

0/0
18.6.2008 13:22

hnusil

Ne, vy slusne prodelavate, vydelava nekdo jiny

to jen iluze, jediny, kdo vydelava, a poradne, je investor manipulujici s penezi v penzijnich fondech. I kdybyste si vzal hypoteku s rpsn 12% a koupil nemovitost, tak opravdu vydelate. Penzijni system je jeden z nejpropracovanejsich systemu primeho masoveho okradani lidi.

0/0
18.6.2008 13:25

Adam

Re: Ne, vy slusne prodelavate, vydelava nekdo jiny

Souhlas. Penzijní fondy jsou atraktivní jako výhodné spoření jen pro věkovou kategorii kolem star. důchodu a v důchodovém věku

(slušná dostupnost-po 60-ti měsících). S dlouhou dostupností se snižuje efektivní úrok a dlouhodobě lze dosáhnout jinde vyšší výnosy s okamžitě možnou likvidittou než u PF se státním příspěvkem.

0/0
9.7.2008 15:40

Chytrák z knajpy

Portfoliového manažery z ČSOB asi moc nepochválí.

0/0
18.6.2008 11:43

František

Konečně to vyšlo najevo.

Proto je nutná důchodová reforma a každý se musí starat o sebe na důchod sám, jak nám říká jeden chytrý Nečas. Penzijní připojištění je totiž legální cesta jak okrást i ty poslední zodpovědné (blbé)-vždyť platí Klausova poučka z dob kuponové privatizace:"Jsou to Vaše peníze, proto si je musíte umět pohlídat". Druhý problém nastane, až budou muset vyplácet penzijní fondy důchody - ze začátku to nějak půjde, mož s mírným spožděním, ale později to bude kolaps. To si uvědomuje naše vláda a i tzv. Bezděkova komise a proto doporučuje aby lidé mající penzijní připojištění nežádali jednorázové vyrovnání ale pravidelnou výplatu důchodů-totiž do té doby umřou!!! A proč pan Bezděk propaguje reformu penzí? Protože jeden takový fond vlastní- není to snad dobrý byznys- tupci?

0/0
18.6.2008 11:20

Zed

Re: Konečně to vyšlo najevo.

Současný systém pay-as-you-go je vzhledem k demografickému vývoji neudržitený. Jaké máte alternativy?

0/0
18.6.2008 11:29

jouda

Re: Re: Konečně to vyšlo najevo.

resit pricinu, nikoliv nasledek

jinak kazdy penzijni system je zavisly na demografickem vyvoji, nebo si snad myslite, ze az bude za 50 let pracujicich polovina dnesniho poctu, ze zvladnou ufinancovat z dani uroky vsech dluhopisu drzenych PF ? ;-D

0/0
18.6.2008 11:48

Robert

Re: Re: Konečně to vyšlo najevo.

Postřílet lidi??? Bohužel se děla vše pro to, aby se naplnili katastrofické scénaře. Tento vývoj je neudržitelný. Alternativa je možná a tou je, když zrušíme byrokracii a začneme se snažit, aby energetická bilance byla pokud možno vyrovnaná. Nelze donekonečna těžit uloženou energii (ropa, plyn, uhlí atd.), ale mít společnost, která žije jen z toho co vypěstuje a neživí zbytečné vyžírky.

                Robert  

0/0
18.6.2008 13:00

albert

Re: Re: Konečně to vyšlo najevo.

jediná alternativa je nasekat si hodně potomků který se o nás postarají,takže některé

menšiny mají důchodovou reformu dávno vyřešenou;-Da ostatní prostě budou mít smůlu;-Djak prosté...R^

0/0
18.6.2008 21:42

hnusil

Re: Konečně to vyšlo najevo.

neni pravda, ze vyplacenim nastane kolaps, spis naopak, popozene to ekonomiku. Fondy maji k dispozici miliardove uspory obcanu, se kteremi maji garanci neomezeneho nakladani a neomezenych zisku, bylo by znacne kratkozrake, kdyby se behem pulgenerace toto ukazalo jako slepa ulicka, kdo by chtel prijit o takovyto kseft, ktery je ucinnejsi, nez bankovni system fungujici do druhe svetove valky?

0/0
18.6.2008 13:32

hnedka_zdrapana

Re: Re: Konečně to vyšlo najevo.

Povinne sporeni ve fondech je kravina. Ale jeste vetsina kravina je soucasny system. Proste nechat lidi, at si spori kolik chteji, kde chteji, jak chteji, kdy chodi do duchodu atd. Jinymi slovy - cely soucasny system postupne zrusit. Bismarckovych experimentu uz bylo dost.

0/0
18.6.2008 20:07

jouda

kdyby lidi tusili, kde konci jejich tezce usporene penize

nedali by do PF ani korunu ;-D

0/0
18.6.2008 11:01

ekonom

inflace 6% = ostuda ČNB

inflace je vždy peněžní problém! Nesvádějte to na ropu, dph atd....

To že je ČNB v znehodnocování koruny pozadu za FEDerálním znehodnocováním dolaru, neznamená, že to ČNB dělá dobře.....

0/0
18.6.2008 10:45

jouda

Re: inflace 6% = ostuda ČNB

to je pekny nesmysl, vzhledem k vypoctu je nemozne, aby rostouci cena ropy nemela dopad na inflaci bez ohledu na CNB

0/0
18.6.2008 10:56

mpixel

Re: Re: inflace 6% = ostuda ČNB

má dopad, to máte pravdu. Ale ČNB na to může reagovat a pravidla zpřísnit. Nicméně zdražují i potraviny. A cena ropy, vzledem k tomu že koruna roste, má na inflaci menší vliv než třeba v USA.

0/0
18.6.2008 10:59

jouda

Re: Re: Re: inflace 6% = ostuda ČNB

a proc by na to mela reagovat ??? centralni statni planovaci komise uredne stanovuje, ze se ceny (inflace) nesmi menit ? kde mame trh a jeho cenovy mechanismus ? protoze z vnejsich duvodu roste cena ropy, ma donutit prodejce ostaniho zbozi aby slevnili ? 8-o

0/0
18.6.2008 11:05

Zed

Re: Re: Re: Re: inflace 6% = ostuda ČNB

Dají se zvýšit úrokové sazby, čímž se tlumí úvěrová expanze a tedy i inflace...

0/0
18.6.2008 11:25

jouda

Re: Re: Re: Re: Re: inflace 6% = ostuda ČNB

ale proc ? jak souvisi uverova expanze s rostouci cenou ropy ??? copak dovozce ropy donuti snizit jeji cenu, poud jim vzrostou uroky ? ;-D

0/0
18.6.2008 11:30

mac2

Re: Re: Re: Re: Re: Re: inflace 6% = ostuda ČNB

Úvěrová expanze způsobuje, že se v ekonomice objevuje víc peněz, než odpovídá růstu produktivity. To způsobuje inflaci. Velká část těch nadbytečných peněz ale není utracená a skončí jako investice. Tyhle prachy pak kolují ekonomikou jak neřízená střela a uměle vyhání cenu věcí, které slouží jako investiční nástroje (podle toho, co je právě moderní). Jednou vyletí akcie, chvíli nato reality a dnes komodity včetně ropy a potravin.

0/0
18.6.2008 11:35

jouda

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: inflace 6% = ostuda ČNB

aha, tak ja myslel, ze ropa zdrazuje z duvodu interakce celosvetove poptavky a nabidky a ono je to proto, ze CNB udelala uverovou expanzi ;-D

0/0
18.6.2008 11:40

mac2

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: inflace 6% = ostuda ČNB

Ne samotná ČNB, ale americká centrální banka + americká vláda + evropské vlády, ... Všichni jedou na dluh. Kdyby na dluh nejely, pak prostě nikdo nebude mít tolik peněz aby ty přemrštěné ceny zaplatil. Pokud dojde k investiční bublině (což je podle mě teď částečně i případ ropy), přestávají ceny odpovídat realitě a zákon nabídky a poptávky neplatí. Dokud bublina nepraskne.

0/0
18.6.2008 11:45

jouda

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: inflace 6% = ostuda ČNB

jo a CNB to za ne za vsechny ted vyresi menovou restrikci ;-D

0/0
18.6.2008 11:50

hnusil

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: inflace 6% = ostuda ČNB

totalni nesmysl, slepeny z nekolika konspiracnich teorii

0/0
18.6.2008 13:34

mac2

Re: Re: Re: Re: inflace 6% = ostuda ČNB

Hlavním posláním ČNB je udržet inflaci na uzdě, tzv. cílování inflace. Pokud by měli důsledně plnit, co mají v programu, neměli by v ČNB brát ohled na nic jiného - na politiky, kurz koruny a hospodářský růst zvláště. A ČNB má velice silné nástroje, jak inflaci zkrotit - povinné rezervy bank a úrokové sazby například.

0/0
18.6.2008 11:30

jouda

Re: Re: Re: Re: Re: inflace 6% = ostuda ČNB

proc se obtezovat s rezervami bank a uroky, kdyz muzou rovnou stanovovat ceny v obchodech - bylo by to spolehlivejsi ;-D a dusledky jsou stejne :-©

0/0
18.6.2008 11:36

mpixel

Vůbec nechápu jak si někdo může spořit na důchod.

Vůbec nechápu jak si někdo může spořit na důchod. To musí být jedině hlupák.Rv

0/0
18.6.2008 10:44

ekonom

Re: Vůbec nechápu jak si někdo může spořit na důchod.

R^

souhlas - povinná eutanazie v 60ti letech je řešením!

0/0
18.6.2008 10:47

mpixel

Re: Re: Vůbec nechápu jak si někdo může spořit na důchod.

Při inflaci 10% trvající 30let (někdy je menší někdy dojde k dvelvaci) zbydou důchodci jen 4% z naškudlených peněz.  (1-0,1) na 30tátou.  K tomu je potřeba počítat s časovou hodnotou peněz. Takže je reálné že si důchodce z těžce naškudlených peněz koupí jednu dobrou večeři.

0/0
18.6.2008 10:52

Zed

Re: Re: Re: Vůbec nechápu jak si někdo může spořit na důchod.

Penzijní fondy v dlouhodobém horzontu vydělávají na úrovni infalce - někdy jsou trochu výš, někdy níž. Za 40 let neproděláš ani nevyděláš nic. Co si tam dáš, to tam máš...

0/0
18.6.2008 11:27







Najdete na iDNES.cz