Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Do Česka se má dovážet odpad ke spalování, Bursík to odmítá

Do Česka bude možné dovážet odpad na spalování ze zahraničí. Umožnila to nová evropská směrnice, která dala větší "pravomoci" spalovnám. Ty totiž z odpadu při jeho pálení mohou vyrábět teplo nebo elektřinu, čímž ho nejen likvidují, ale také využívají.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

kapitan12

odpad

Léto na chtaě, co s odpadem?

0/0
11.7.2008 20:46

anonym

spalovna za obecní peníze = dobrovolná euthanasie

A blbci co si nadbytečnou spalovnu vystavěli za obecní peníze to teď schytají v podobě splodin a popílku naplno. A demokratisté, kteří dříve nadávali na ekoteroristy a naštěstí pro ně prohráli, stejně nepochopí.

0/0
23.6.2008 18:22

chroustik

Problém odpadu je z části řešitelný

tím, že budeme třídit, třídit a zase třídit. protože ať si kdo chce co chce říká, jak vidím kontejnery u paneláků v Pardubicích, tak ta čuňata sídlištní nedokážou ani vytřídit papír. Až dokážeme vytřídit veškerý papír, plasty, sklo, železo, dřevo a bioodpad, potom se zabývejme tím zbytkem.

0/0
23.6.2008 9:26

Bursík

já vám dám bando

Ještě se do mě budete chvilku navážet, a prosadím zákon na ekologické využití Vašich prdů. Každý si povinně připnete na zadnici kogenerační jednotku a bude to. A fekálové Paroubek s Drathem i na hubu. :-P

0/0
22.6.2008 21:50

nevolič zelených

a jaké má soudruh Bursík řešení ? žádné ....

a jaké má soudruh Bursík řešení ? žádné .... Odpad se bude hromadit a hromadit, zavedeme tedy zálohované PET lahve, přestože už nyní dobrovolně sesbíráme 60% PET lahví a systém separace funguje velmi dobře. Takže tu máme v konečném důsledku nevytížené spalovn\, hromady tlejícího odpadu na skládkách našich (daleko od spaloven) a sousedních zemí (blízko spaloven, ale bez povolení dovozu) a monopol ČEZu jako jediného výrobce tepla a elektřiny. Výborně soudruhu Bursíku ;-€

0/0
22.6.2008 21:42

volič zelených

Re: a jaké má soudruh Bursík řešení ? žádné ....

Si zajeďte soudruhu na vesnice, kde se PETkama běžně pálí v kamnech.

0/0
23.6.2008 18:23

usba_hub

spalovny ano, ale...

spalovna je dobra technologie za predpokladu ze se dodrzi nasledujici:

1.recykluje se alespon papir, sklo, (plasty muzou, ale nemusi - majo vysokou vyhrevnost, problem muze byt vysoka koroze kvuli vysokemu % Cl ve spalinach). Plechovky se recyklovat nemusi, staci je "vyzobat" pomoci "Eddy-current" ze skvary.

2. spalovna ma 3 stupnove cisteni

3. energie se VYUZIJE!!! na teplo nebo elektrinu, popr. oboje jako CHP.  Pak se da nahradit (substituovat) tato energie, ktera by byla vyrobena z fosilnich paliv. Pokud se toto nedela systemove, je spalovna pouze misto kde se snizuje objem odpadu bez vetsiho uzitku...

0/0
22.6.2008 8:46

usba_hub

Re: spalovny ano, ale...

pokud jde o skvaru - ta je prakticky stabilni a bez vetsich problemu se pouziva pri stavbe silnic napr. v Holandsku, nebo Dansku (obe zeme spaluji vetsinu seho komunalniho odpadu protoze proste nemaji misto na skladky).

uletove popilky (cca 60150 kg/tunu spaleneho odpadu) jsou klasifikovany jako nebezpecny odpad a jdou na skladku s nebezpecnym odpadem v zemi puvodu nebo se vozi z cele Evropy do a) nemeckych solnych dolu b) do Norska (stary vapencovy dul)

0/0
22.6.2008 8:51

usba_hub

Re: Re: spalovny ano, ale...

sorry za preklepy, a samozrejme ma byt 60-150 kg/tunu

0/0
22.6.2008 8:56

Stanislav

Re: Re: Re: spalovny ano, ale...

To šlo pochopit, škoda, že je to takto hodně. Nemá někdo ponětí, k čemu by šel použít? IMHO bychom měli využít tuto příležitost, kdy nám je sousední stát ochoten vozit téměř neomezené množství paliva ...

0/0
22.6.2008 10:05

usb_hub

Re: Re: Re: Re: spalovny ano, ale...

Souhlasim s tim ze je to dovoz paliva, ALE pouze za predpokladu ze budeme vyuzivat tu energii jako teplo nebo pro vyrobu el.energie a muzeme odstavovat hnedouhelne elektrarny - coz v soucasne dobe v CR neni bezne...

Ohledne vyuziti popilku - je spousta tzv. "stabilizacnich" metod pri kterych se snizuje vyluhovatelnost kontaminantu (vyplavi se soli a snizi se rozpustnost mnoha tezkych kovu), vysledny produkt se potom da ulozit na skladce pro "non-hazardous" materialy nebo dokonce pouzit jako vyplnovy material v dolech atd (usetri se penize za skladkovani na skladkach pro nebezpecne materialy) 

0/0
22.6.2008 11:09

Stanislav

Re: Re: Re: Re: Re: spalovny ano, ale...

Díky, to by bylo určitě přínosné a s vaším ALE plně souhlasím. Hnědouhlené elektrárny se sice neodstavují, ale již teď probíhají jejich rekonstrukce na "špičkové" elektrárny, tedy nikoli ve smyslu kvality, nýbrž že vykrývají špičky spotřeby. Tudíž další energetické zdroje nejsou od věci, a v rámci střední Evropy je nakonec putna, jestli budou svinstvo chrlit hnědouhelky v Německu, nebo spalovny u nás. A pokud přitom na tom lze vydělat, tak proč ne, že?

0/0
22.6.2008 14:54

Hucul

Proc netridit?

Kdyby se tridily kovy, plasty, papiry a sklo, pak se vzal ten zbytek a rozdelil na biologicky material a ostatni, mohl by se objem eliminovat na minimum a z bioodpadu by se krasne mohl delat prumyslovy lih, kterym bychom pomalu nahrazovali ropu od Arabu. To, co zbyde i po tomto trideni, je treba znehodnoceny papir nebo kombinovane produkty, ktere nelze separovat. Ty se pak mohou vesele palit. Ale palit humus je hrich pro plice lidi i pro jeho vyuzitelnost bez paleni.

0/0
22.6.2008 8:41

usba_hub

Re: Proc netridit?

v zasade souhlasim, ale s tim tridenim na tolik frakci je to sporne (viz vyse). Nekdy aklady na trideni (ve forme spotrebovane energie - ta se vyrobi z fosilnich paliv) prekracuji energeticky zisk ze spalovani...

0/0
22.6.2008 8:54

jirkanovaksuperchlapik

Lisabonská smlouva x dovoz odpadu

Může někdo vysvětlit proč se naše slavná ODS a Klaus neohradí proti dovážení odpadu? Namísto toho řeší nějakou nesmyslnou Euroústavu.

0/0
22.6.2008 8:08

jirkanovaksuperchlapik

Teď se ukaž Bursíku

Vsadim se, že neuděláš nic, protože ti jde jen o koryto

0/0
22.6.2008 8:07

volič zelených

Re: Teď se ukaž Bursíku

Podle článku již udělal ...

0/0
23.6.2008 18:24

VL

Zainteresování

Takže o případném dovozu budou rozhodovat úředníci ministerstva životního prostředí a jak nám kdysi v práci líčil lektor "každý má svou cenu a nemusí to být nutně peníze".

0/0
22.6.2008 8:03

nevolič zelených

Re: Zainteresování

Každý soudruh, i nahoře zelený a uvnitř červený, apriori proti trhu prosazuje státní regulaci. Protože jen z ní kynou prachy, byrokracie, buzerace a KORUPCE. !! VÝBORNĚ SOUDRUHU BURSÍKU :-©

0/0
22.6.2008 21:44

tomáš

čekám

čekám kdy tu začne nějakej kapitalista přesvědčovat že je to vlastně zdraví mít za barákem ze dvě spalovny a spálit toho co nejvíc:D jasně že sou horší věci než kvalitní spalovny, ale otázka zní, proč se nemůžeme snažit žít fakt co nejzdravěji...

0/0
22.6.2008 7:57

Stanislav

Re: čekám

Jako kapitalista :-) vás určitě nebudu přesvědčovat, že spalovny prospívají zdraví. Budu vás nicméně přesvědčovat o tom, že se jedná o poměrně efektivní možnost likvidace odpadů, pokud nechcete mít všude skládky. A hlavně vás budu kapitalisticky přesvědčovat, že než zákazy pomůže to, aby běžný občan měl dost peněz na to, aby si kupoval bio-potraviny, koupil raději věc v recyklovatelném obalu, nebo si zateplil dům. To je ovšem pořád hlavně otázkou peněz a systematickým odrbáváním výdělečných lidí a přerozdělování těchto peněz úředníkům, co budou jenom vše zakazovat nepomůžete ničemu.

0/0
22.6.2008 14:49

nevolič zelených

Re: Re: čekám

R^R^R^R^R^R^

0/0
22.6.2008 21:43

kron

hoo

jak zjistím, že mi hoveda zrušili nick ? Ten muj s heslem nefunguje ale nikde není oznámení :-P

0/0
21.6.2008 21:42

jáchym

Re: hoo

Hovedo ti ho nezrusilo, ale ukradlo. Budes za blbce;-D

0/0
21.6.2008 21:53

luko5

Re: hoo

To se mi taky stalo. iDnes je plátek  tunelářů z ODS. :-©

0/0
22.6.2008 1:36

Kateřina Jacques

Do Česka se má dovážet odpad ke spalování, Bursík to odm

Jen co příjde Bursíkovi a mě na konto nějaký milion,tak to povolíme.Káča Žaková.

0/0
21.6.2008 21:34

nevolič zelených

Re: Do Česka se má dovážet odpad ke spalování, Bursík to odm

Rodinný rozpočet potřeboval posílit. Katka ráda hezkou drahou módu ;-D

0/0
22.6.2008 21:45

plesnivý salám

jsem všemi deseti pro spalovny v ČR

pokud všechny splodiny budou ventilovány do paroubkova bytuR^

0/0
21.6.2008 20:48

klema

Re: jsem všemi deseti pro spalovny v ČR

Mel by trochu cerstvyho vzduchu?:-)

0/0
21.6.2008 21:55

Better red than dead

.

no treba v liberci musej palit snad i chlast, aby vubec naplnili kapacitu... ...takze proc ne - aspon se neco vydela...

0/0
21.6.2008 20:32

šok

odpad na spalování

Kdo se tomu diví, vždyť už je všem jasné, že náš stát je odpadová republika.Za tento stav je zodpovědna vláda jak Havla, tak Klauze.

0/0
21.6.2008 20:26

Better red than dead

Re: odpad na spalování

a gottwalda

0/0
21.6.2008 20:33

Janička

Re: odpad na spalování

Sem se už lekla, že by to sem nějakej čur@k nenapsal :-P

0/0
21.6.2008 21:50

STOP SPALOVNE

PARDUBICE - Rybitví

http://www.stop-spalovne.cz/

0/0
21.6.2008 20:16

blátotlačka

Re: PARDUBICE - Rybitví

No tam to přeci není špatný. Pálejí tam Pardoubkovici?

0/0
21.6.2008 21:52

Pepouš

I ve Švýcarsku spalují odpad z ciziny...

Před 10-ti roky jsme byli na ekoligické exkursi ve Švýcarsku. bylo nám řečeno, že cca 20% odpadu spalovaného ve spalovně v Zürichu je dováženo z Německa. Jejich občané začali třídit tak fest, že se jim odpad pro spalovnu nedostával. Ideální totiž je, aby jela na plný výkon - největší účinnost energetického zařízení i čištění spalin.

Musí se myslet hlavou a ne zelenou ideologií....

0/0
21.6.2008 17:57

nevolič zelených

Re: I ve Švýcarsku spalují odpad z ciziny...

Omyl pane, musíme stát za svou ideologií globálního enviromentalismu. SMRT KLAUSŮM CELÉHO SVĚTA, AŤ ŽIJÍ ZELENÉ ZÍTŘKY V

0/0
22.6.2008 21:46

evrobolševik

LS

Jsou země, kde se užívá výdobytku civilizace a jsou země, které likvidují slouží k likvidaci odpadu a slouží ke skladování neřádů ;-D

0/0
21.6.2008 14:45

evrobolševik

hm

Už aby ratifikovali LS a Bursík neprudil R^

0/0
21.6.2008 14:42

Aleš Bláha

přijďte se podívat a posuďte...na bázi získaných poznatků!

Dobré odpoledne,

rád bych se zapojil do vaší velmi emotivní diskuze, pánové (a dámy?). Dovoluji si s vysokou pravděpodobností tvrdit, že v odvětví vámi hodnocené technologie spalování komunálních odpadů disponuji poněkud více znalostmi, informacemi  a zkušenostmi. O tyto zkušenosti bych se s vámi velmi rád podělil, tak abychom tuto diskuzi mohli vést dále, ale ne na základě polopravd a domněnek, nýbrž fakt. Proto vám nabízím odbornou exkurzi v malešickém zařízení :-). Naše telefonní číslo najdete na www.psas.cz.

S přáním hezkého slunečného víkendu

Aleš Bláha

ředitel ZEVO (spalovny) Malešice  

0/0
21.6.2008 14:42

Maxim

Re: přijďte se podívat a posuďte...na bázi získaných poznatků!

Neprijdu se podivat. Staci mi ti potkani v okoli:-/

0/0
21.6.2008 21:54

voška

Re: přijďte se podívat a posuďte...na bázi získaných poznatků!

Jen další lobista za svoji věc. I dovoz ojetin se dá vkusně vysvětlit. Také na odborné úrovni. I narkoman zdůvodní, proč fetuje. Ho to prostě baví.

0/0
21.6.2008 23:48

Bláha

Re: přijďte se podívat a posuďte...na bázi získaných poznatků!

Koukej zmizet nádhero a  zaplať ty si reklamu ty Bláho jeden.(Y)

0/0
22.6.2008 17:07

...

Re: Re: přijďte se podívat a posuďte...na bázi získaných poznatků!

No, konkretne v ZEVU se zatim zadna elektrina nevyrabi, ale vyrabi teplo. A co se tyce toho odpadu, ktery se tam spaluje..tak ten by sam od sebe nehorel...ale zenou do nej pomerne hodne zemniho plynu.

Ale pokud se ten odpad vhodne upravi, lze ho pouzit jako slusne vyhrevne palivo. V nemecku napr. "rozemilaji" auta na "prasek"..napr. http://en.sicontechnology.com/index.asp?id=30&global_modus=design

0/0
22.6.2008 22:29

rory2k

Řešení...

...zvláště aktuální v dnešní době http://cs.wikipedia.org/wiki/Term%C3%A1ln%C3%AD_depolymerizace

0/0
21.6.2008 11:24

Xavier-xxx

HELLO

Tak doufám,že je každému jasné za jakym účelem a s jakýmy úmysly náš velkej táta EU přivynul ke své hrudi;-DRv

0/0
21.6.2008 11:01

0100

Jasně, nastavíme si tu kongenerační spalovny

budeme smetištěm Evropy. Lidé tu budou umírat na dioxiny ve vzduchu, které spalováním vznikají, včetně mnoha dalších zplodin. Kdyby tomu tak nebylo, proč by takové ,, výhodné palivo " nezužitkovali v zemích Evropy? Přímořské státy dělají spalovny na ostrovech a odpad tam dováží, my si to uděláme přímo doma u nás. ČR při svém předsednictví v EU má jedinečnou možnost, takovou praxi z odpady jednoznačně zakázat návrhem zákona. Ať si každý své odpady nechá ve své zemi, ať si je ekologicky likviduje a pálí. Nechceme být smetištěm Evropy, které z nás začínají dělat stará země EU, včetně našich, podnikavců, z nichž většina za dovozy zahraničních odpadů patří za mříže na dlouhá léta s propadem veškerého majetku. Dříve tu Němci házely po pankejtech igelitové pytle s odpadky, pak nám to začaly vozit v kamionech a co bude nyní? Odstěhujeme se raději do Německa a tady uděláme jeden velký smeťák?

0/0
21.6.2008 9:04

Rasta

Re: Jasně, nastavíme si tu kongenerační spalovny

Co to meles? Malesice jsou uprostredPrahy a jde z nich cistsi vzduch

nez je z magistraly u ni. http://www.psas.cz/main.cfm?path=10 nebo

http://www.psas.cz/main.cfm?path=10&articleID=230. Vis o tom uplnej

pendrekX

0/0
21.6.2008 10:47

drevak_patlak

Re: Re: Jasně, nastavíme si tu kongenerační spalovny

To máte pravdu. Ale např. ty dioxiny zrovna z aut moc nejdou (odtud jsou zase jiná svinstva, pravda). A limity na škodliviny ze spaloven nejsou nulové. Nízká hodnota limitů je nastavena podle experimentů na zvířatech, ale např. postihnout všechny možné interakce (z nichž některé mohou vést k zesílení = potenciaci) toxického účinku prostě úplně nelze. Limity jsou odrazem míry akceptovatelného rizika a toto není nikdy úplně nulové. A i když je riziko toxického poškození z jiných zdrojů (např. z té magistrály) určutě větší, je zhola zbytečné zvyšovat i riziko toto jenom proto, že to přinese nějaké peníze od bohatých Němců.

0/0
21.6.2008 11:44

MiroTR

Re: Re: Re: Jasně, nastavíme si tu kongenerační spalovny

Nojo, ale když to spálí v Německu, tak to stejně padá u nás. Většinou fouká od západu a zplodiny padají desítky km daleko. Takže si tak moc nepomůžeme.

0/0
21.6.2008 16:36







Najdete na iDNES.cz