Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Škromach: ČSSD v září navrhne zvýšení minimální mzdy o 1 500 korun

ČSSD navrhne zvýšení minimální mzdy o 1 500 na 9 500 korun a tarifů o zhruba sedm až osm procent. Podle poslance ČSSD Zdeňka Škromacha to strana udělá, pokud vláda přes léto nenavýší minimální mzdu a tarify pro platy ve státní a veřejné správě. Minimální mzda se naposledy navyšovala za vlády ČSSD v roce 2006.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

pavel.61

hahaha

Ja bych dalmin.mzdu 50 000kc.Kdo chce vic at  se prihlasi.s. Skromach dava ze sveho;-D.A bude pry nadale funkcionarit gratis.Dekujeme s.Skromachu

0/0
24.6.2008 14:50

PAVELAN

Minimální mzda by měla být 30 tis kč.

0/0
24.6.2008 11:17

aqarista

čssd

zase jenom výstřel do tmy aneb jak se zviditelnit.Lepší by bylo přijít s kvalitníma reformama,na ně lidi čekají a proto naivně zvolili ods která své (ne)schopnosti již dostatečně předvedla,ale je otázka jestli na to současní lídři čssd mají.Pokud ne je třeba škromachy a spol poslat někam pracovat a vybrat schopnější lídry,páč lidem

už asi dochází trpělivost a začínají být vážně nas***í a hry(ani  olympijské v Praze) to věru nezachrání.Rv

0/0
24.6.2008 10:02

jouda

Re: čssd

to je problem, politika je jako autobazar - zustanou tam jen nejvetsi smejd(i)y

0/0
24.6.2008 11:26

Skorodebil

Soudruh Škromach

je Lulák. Ha ha ha!

0/0
24.6.2008 9:20

ted61

škromachu

ty dementní socane. Když se navýší minimální mzda tak kde budou brát zaměstnavatelé na zlodějské odvody? To tě nezajímá že? Ty zkrátka žiješ z našich peněz a máš stále málo. Socani jsou fakt zběř jaká nemá obdoby

0/0
24.6.2008 9:00

JoJo

Re: škromachu

To je přece jejich politika. Zlikvidovat soukromé vlastnictví a podnikání. Jak řekl soudru Rath na Primě že privátní nemocnice šetří a neplatí tolik lékařům jako státní nemocnice. To znamená že soudruh Rath chce aby se tady zdravotnictví úplně zhroutilo a on mohl brát úplatky za to kdo se dříve dostane na operaci kyčle. Tak to ve státním bohužel je. Jinak máte pravdu kde podnikatelé vezmou peníze na odvody. Soudruhům z ČSSD se to rozdává z daní pracovitých a schopných lidí.:-©

0/0
24.6.2008 9:17

jouda

Re: škromachu

napadlo te nekdy se zeptat, kde vezmes z minimalni mzdy na slusne zivobyti ?

podnikatel, kteremu dela potize vyplacet zamestnancum minimalni mzdu, dela chybu nekde jinde...

0/0
24.6.2008 11:08

SFS

Proc

Proc k motivovani hledat si praci je treba zvysovat minimalni mzdu ? Neni lepsi orezat socialni vydaje ? Pokud vim, vystaci soucasna uroven na slusny bezpracny zivot - nikoliv jen jako nejnutnejsi podpora pri hledani prace.

PS: Pro rejpaly - neznam to bohuzel z vlastni zkusenosti, protoze patrim mezi tech nekolik zoufalcu, snazici se zivit poctive praci aniz bych od statu cerpal cokoliv (snad vyjma ctyr tisic mesicne materske manzelky) :-)

0/0
24.6.2008 8:10

Barbucha_the_bearspook

Je to nutné.

Je nutné zvýšit minimální mzdu minimálně o 4 tisíce. Poslední dobou nebezpečně klesla nezaměstnanost. Nezaměstnanost okolo 20% je nutná pro naplnění katastofických vizí hlásaných ČssD.

0/0
23.6.2008 22:33

Datel

Proc..

...chce CSSD navrhnout zvyseni nezamestnanosti?

0/0
23.6.2008 17:51

DrZap

predvolebni kecy, nic vic

pokazde me pri podobnych socialnedemokratickych blabolech napadne jedina vec: kde na to ty socialisticke slibotechny chteji vzit? Ale to je zrejme nepodstatny detail, ktery neni treba zminovat Rv

0/0
23.6.2008 17:21

hnedka_zdrapana

Re: predvolebni kecy, nic vic

Oni na ne  brat nepotrebuji, v zasade jsou ty tri alternativy:

1) jsou na to penize a kritizovanim vlady ziskaji hlasy

2) nejsou na to penize a bude dal vladnout ODS - ziskaji prizen u volicu bez rizika ztraty

3) nejsou na to penize a bude vladnou CSSD - kritizovanim v prvnim kroku ziskaji hlasy a po volbach se na to vykaslou nebo to udelaji v mensim meritku

Vsechny tri alternativy jsou pro opozici vyhodne.

0/0
23.6.2008 17:28

SFS

Re: predvolebni kecy, nic vic

Snadno - vydaji se dluhopisy, lidem se namluvi, ze dluhy tohoto druhu se platit nemuseji (vetsina z jejich volicu tomu stejne nerozumi, pripadne rozumnet nechce) a mame pred sebou roky, ktere se daji nalezite vyuzit (ze bysme se na tu rezidenci na Floride vedle Grosse sakra taky nezmohli ?)

0/0
24.6.2008 8:17

ttt

Minimalni mzda

Zvysovani minimalni mzdy vubec neni kvuli zvysovani minimalni mzdy.

Spolu s jejim zvysenim se totiz automaticky zvysuji ruzne socialni davky.

To je videt komu chteji socani pred volbama nasypat -> prijemcum socialnich davek a urednikum ve statni sprave.

0/0
23.6.2008 17:02

Milton Friedman

Kapitalismus a svoboda" III

...Stát může uzákonit minimální mzdu.

Může však sotva na zaměstnavatelích požadovat, aby zaměstnávali za tuto minimální mzdu všechny,

které zaměstnávali dříve za nižší mzdu. Zjevně není v zájmu zaměstnavatelů, aby tak činili.

Výsledkem minimálních mezd tedy je, že zvýší nezaměstnanost nad úroveň, které by jinak

dosahovala."

0/0
23.6.2008 17:00

Milton Friedman

Kapitalismus a svoboda" II

...Považují je za znamení chudoby a domnívají se, že když zákonem zakáží, aby se mzdy pohybovaly

pod určitou hranicí, tak chudobu omezí. Pokud však ve skutečnosti zákony o minimálních mzdách

nějaké účinky mají, pak je to zřetelné zvýšení chudoby....

0/0
23.6.2008 16:59

Jari_B

Re: Kapitalismus a svoboda" II

děkuji Hnědce za příspěvek

0/0
23.6.2008 17:00

hnedka_zdrapana

Re: Re: Kapitalismus a svoboda" II

to nebyl muj prispevek ;-D

0/0
23.6.2008 17:04

Jari_B

Re: Re: Re: Kapitalismus a svoboda" II

hmm, sem čekal že se ke svému oblíbenému autorovi přihlásíš

0/0
23.6.2008 17:06

hnedka_zdrapana

Re: Re: Re: Re: Kapitalismus a svoboda" II

ja s tim souhlasim, ale nebyl to muj prispevek ;-D Doporucuji si neco od M. Friedmana precist.

0/0
23.6.2008 17:08

Milton Friedman

Z knihy "Kapitalismus a svoboda" I

"Zákony o minimálních mzdách jsou nejzřetelnějším možným případem opatření, jehož účinky

jsou přesně opačné než ty, jichž chtěli lidé dobré vůle podporující toto opatření dosáhnout.

Mnozí zastánci zákona o minimálních mzdách zcela oprávněně naříkají nad nízkými mzdami....

0/0
23.6.2008 16:58

plesnivý salám

.

takže čssd chce vlastně zvýšit nezaměstnanost v nejchudších vrstvách.

0/0
23.6.2008 16:40

hnedka_zdrapana

Re: .

Ano. Coz znamena vice volicu CSSD Rv

0/0
23.6.2008 16:43

Jari_B

Re: Re: .

jsem rád že si rozumíte Rv

0/0
23.6.2008 16:49

freebee

Re: Re: Re: .

Jsem pro zvýšení:) takže si všichni nerozumíme;-)

0/0
23.6.2008 16:56

Datel

Re: Re: Re: Re: .

a k cemu je zvyseni nezamestnanosti dobre?

0/0
23.6.2008 17:53

hele99

Soudruh ROKO

Furt kydá to stejné. Za jeho působení se stále zvyšovala minimální mzda. A od ní odvozené dávky nemocenského a podpora v nezaměstnanosti. No a ke konci své funkčnosti se divil, že lidi stejně nechcou makat a raději marodí nebo jsou na pracáku. A taky mu začaly na to chybět peníze. Tak začal strouhat peníze. jak vidno, nepoučil se.

Ale před volbami se to hodí. To i lidovci před minulými volbami rozdávali. A teď to Kalousek zase stahuje.

0/0
23.6.2008 15:38

emigrant

50% prumerne mzdy

minimalni mzda v UK je cca 5.50liber na hodinu, to je cca 50% prumerne mzdy,

v cechach je prumerna mzda 22tis, tak minimalne by mohla byt 11tisic mesicne

0/0
23.6.2008 15:25

superpata

Re: 50% prumerne mzdy

KDYZ UZ TAK MINIMALNI MZDA V UK JE 5.52 PRO PRACUJICI VE VEKU 22 A VYSE. NEVIM JAK JSTE PRISEL NA TO, ZE TO JE POLOVINA PRUMERNE MZDY. MATE NEJAKY VEROHODNY ZDROJ?

0/0
23.6.2008 16:10

Jari_B

Re: Re: 50% prumerne mzdy

například toto +- http://www.statistics.gov.uk/cci/nugget.asp?id=285

0/0
23.6.2008 16:28

hnedka_zdrapana

Re: 50% prumerne mzdy

Ze nekdo neco dela spatne je snad duvod to kopirovat? Minimalni mzda by nemela existovat vubec, natoz se blizit polovine prumerne mzdy.

0/0
23.6.2008 16:20

Jari_B

Re: Re: 50% prumerne mzdy

tak UK to dělá špatně. Důležité je vědět kde to dělají dobře?? Hoď do placu pár zemí a doufám že tam nebudou exotické destinace někde v jižní americe, karibiku, nebo v asii. ;-D

0/0
23.6.2008 16:29

hnedka_zdrapana

Re: Re: Re: 50% prumerne mzdy

Jiste ze to dela spatne. Pokud chces priklad, tak trebas Hongkong nebo Singapur. Ale je ABSOLUTNE NEPODSTATNE kde to delaji dobre a kde spatne, dulezite je *CO* je dobre a co spatne.

0/0
23.6.2008 16:35

Jari_B

Re: Re: Re: Re: 50% prumerne mzdy

Honkong a Singapur sem čekal ;-D.

Takže co tedy dělají špatně a co dělají dobře??

0/0
23.6.2008 16:41

hnedka_zdrapana

Re: Re: Re: Re: Re: 50% prumerne mzdy

Nemaji minimalni mzdu. O tom je snad tato diskuze. A jak jsem psal, neni dulezite kde co maji, dulezite je co je spravne. I kdyby vsude byla minimalni mzda na urovni poloviny prumerne mzdy, nic to nemeni na jeji asocialnosti a skodlivosti.

0/0
23.6.2008 16:43

Jari_B

Re: Re: Re: Re: Re: Re: 50% prumerne mzdy

takže zkusíme to jinak. Bude zrušena minimální mzda, to znamená některá práce má cenu 100 k, některá 10 k některá 2k za měsíc. Zákon řekně "kdo pracuje nemá nárok na podporu".

Myslíš že lidé půjdou dělat tuto málo placenou práci?? Nebo to vyřešíme dovozem cizí síly, kterým ty dva tisíce budou stačit a vybudují si chatrč z vlnitého plechu na předměstí.

0/0
23.6.2008 16:46

hnedka_zdrapana

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 50% prumerne mzdy

Pokud ma nejaka prace hodnotu 2000 (jaka prosimte?), tak se maximalne stane to, ze lidi takovou praci delat nebudou. Tedy poklesne nabidka. A za predpokladu, ze se nesnizi poptavka, tak cena za tu praci bude stoupat a to do te doby, nez se vyplati za takovou mzdu pracovat. Zakon nabidky a poptavky, nic vic. Pripadny dovoz zahranicnich zamestnancu by pouze znamenal, ze se vysledna trzni cena ustali o neco nize.

0/0
23.6.2008 16:49

Jari_B

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 50% prumerne mzdy

základní principy ekonomie chápu, takže posun po křivce i posun křivek také. Já nepopírám že vše běží tak jak má odděleně. Ale v realném světě je to hodně provázané. Skutečně tam musíš počítat s tím že někde je větší nezaměstanost, člověk je starší a/nebo méně vzdělán atd. Ona se ta mzda třeba někde ustálí, to nepopírám, ale ten proces trvá x měsíců.

Bohužel se domnívám že ČR co se týče nákladů na žití je výše než úroveň mezd.

0/0
23.6.2008 16:54

plesnivý salám

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 50% prumerne mzdy

ale věk pracovní síly, vzdělanost, ... jsou už zahrnuty v nabídce a poptávce, s tím se počítá. rovněž nevím, co vyplává z toho, že se mzda "ustálí" až po několika měsících, nikoliv okamžitě. také nevím, jak jste došel k tomu, že náklady na život v čr jsou vyšší než mzdy.

0/0
23.6.2008 16:58

hnedka_zdrapana

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 50% prumerne mzdy

Ta nezamestnanost je "nekde" vyssi prave kvuli minimalni mzde a jinym regulacnim opatrenim. Na neregulovanem pracovnim trhu problem dlouhodobe nezamestnanosti neexistuje, coz se da prokazat jednoduchou uvahou. Minimalni mzda je cenova regulace, ktera de facto zakazuje lidem prodavat svou praci za nizsi cenu. A paklize neni nekdo schopen nabidnout praci, jejiz hodnota na trhu je vyssi nez minimalni mzda, logicky se stava nezamestnanym. V situaci, kdy je minimalni mzda nizka, je to nepatrne mnozstvi nebo dokonce zadne. Pokud ale roste, tak se to zacina exponencialne projevovat.

Pokud jsou u nekoho naklady na ziti vyssi nez mzda, tak se musi omezit, prestehovat, delat neco jineho nebo vice casu venovat praci.

0/0
23.6.2008 16:58

Jari_B

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 50% prumerne mzdy

ano skutečně je, teď je otázkou zda je pro stát výhodné mít větší počet s regulovanou minimální mzdou, nebo nižší počet nezaměstatnch, ketrým bude něco dorovnávat.

Minimální mzda nikoho neomezuje, existují poloviční, čtvtinové uvazky atd.

Zkus si spočítat ajké máš vydaje když  máš 7 k čistého, vezmi papír a tužku a piš a klidně vezmi nejlevnější suroviny, levné oblečení levné bydlení. Zkus se zamyslet na tím zda máš možnost se přestěhovat atd.

To co píšeš je teorie, to co píšu já je ze života.

0/0
23.6.2008 17:05

plesnivý salám

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 50% prumerne mzd

pokud minimální mzda nikoho neomezuje, pak je zbytečná a je možné ji zrušit.

příjem 7000. výdaje: 2500 obecní byt na malém městě včetně energií. 3000 jídlo.

0/0
23.6.2008 17:11

Jari_B

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 50% prumerne

obecní byty moc nejsou, a 3000 kč na jídlo, no tak budiž, co energie, oblečení dopravné, něco málo léky atd.

Myslím že už se dostáváme trošku jinam :-/

0/0
23.6.2008 17:15

hnedka_zdrapana

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 50% prumerne

Unika ti, ze nizka mzda nemusi byt jev trvaly na veky veku, ale lide se zdokonaluji a v case ma jejich mzda tendenci rust.

0/0
23.6.2008 17:18

Jari_B

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 50%

tak počítám, že minimálně by reflektovala očekávanou inflaci. Lidé se zdokonalují to je pravda, teď je otázkou zda ten co se zdokonaluje má i patřičné prostředky jak být lepe ohodnoce. Může mít strach z komunikace se šéfem atd, toho sice neomlouvá ale......

0/0
23.6.2008 17:22

hnedka_zdrapana

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 50%

Schopnost mluvit s lidmi a prodat sam sebe patri taky mezi schopnosti zamestnance. Takze ano, kdo se neumi prodat, muze mit nizsi mzdu, ale na tom nevidim nic nelegitimniho.

Jinak inflace jako jev zvysuje plosne vsechny ceny v ekonomice, vcetne mezd. A to i za situace, kdyby tu neexistovaly odbory. Kdybychom zili v deflacni ekonomice a centralni banka by neemitovala nekryte penize, tak by to vypadalo trosku jinak - mzdy by klesaly mirne, ceny zbozi rychle.

0/0
23.6.2008 17:25

jouda

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 50%

deflace je pro soucasny kapitalismus smrtelna

0/0
23.6.2008 18:00

hnedka_zdrapana

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 50% prumerne mzdy

Polovicni a ctvrtinove uvazky nijak minimalni mzdu nepopiraji, protoze hodinova minimalni mzda je stale stejna. Tak nevim, proc tu tento detail pises.

Co je vyhodne pro stat nelze urcit, protoze pro nektere strany je vyhodnejsi vysoka nezamestnanost (protoze nezamestnani jsou jejich volicskou skupinou), u jinych je to jinak.

A jestli jsi cetl dobre, tak jiste vis, ze prestehovani bylo jen jednou z nekolika veci co jsem zminil. Kdo se nechce stehovat, muze delat neco jineho, delat to same delsi dobu (a za umerne vetsi penize), muze i zacit podnikat apod. Moznosti je mraky. Staci zvednou zadek a neco vymyslet.

0/0
23.6.2008 17:13

Jari_B

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 50% prumerne

Ano, hodinová mzda je stejná, ale potřebuje uklízečku na 8 hodin, nestačí mu na 4 hodiny. Potřebuje prodavačku na 8 hodin, nestačí mu na hodin jenom 6.

jj stěhování je jen jedna z možností, to jo, další je třeba studium atd, nebo pracovat 10-12 nebo třeba 14 hodin s možnými zdravotními komplikacemi atd.

Určitě máš pravdu v mnoha věcech, ale realita potřebuje opustit stránky knížek byť takových lidí jako je Friedman.

0/0
23.6.2008 17:19







Najdete na iDNES.cz