Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nečas chce, aby lidé mohli do předčasného důchodu dříve

Ministr práce Petr Nečas představil na poslední chvíli několik pozměňovacích návrhů k vládní důchodové reformě. Má mimo jiné postupně zvýšit věk pro odchod do penze na 65 let. Návrh například počítá s tím, že by se postupně prodloužilo období pro předčasný odchod do důchodu ze tří na pět let.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

pilot

Doporučuji!

youtube.com/watch?v=8jR22gbigUs ;-)

0/0
4.7.2008 20:16

jana

predcasny duchod

 Byla bych rada,kdybych mohla odejit do duchodu predcasne a to bez jakekoliv ztraty.Zda se mi nespravedlive tratit, protoze už tak nam , zenam, stat navýsil dudh . vek.Ito je ztrata.

0/0
3.7.2008 21:29

Viola

kolem mě umírají lidé před 65 rokem tohle je TEROR

Mnoho kamarádů má po padesátce vážné zdravotní problémy, já sama jsem v ID od 45 let co člověk to jiná schránka kdo je zdraví ať si hrabe peníze třeba do 80. ale tohle je teror !

Vysokoláci si rozmyslí studovat a dětí více nebude - naše dospělé děti vidí jak žijem, že bydlíme v práci, doma rovnou do postele a udržujeme se jen pro to abychom ráno mohly znovu pokračovat než nás vynesou z práce v rakvi! Takže místo víc důchodců bude víc invalidů a finančně to  vyjde na stejno. Protože si každý inteligentní člověk rozmyslí do těhle galejí rodit další otroky. Opičíme se po západě, kde mohou ženy dělat na pád hodin, mají na chůvu a dost peněz aby si od práce důstojným způsobem také načas celá rodina odpočinuli. Tady se dře přes 200 hodin měs. a pocitem hrůzy aby tě nevyhodili protože ti to stejně stačí pouze na bydlení,  jídlo a sekáč. TAKŽE MNOHOKRÁT DĚKUJEM ZBAVILO MĚ TO NAVŽDY VLASTENECTVÍ(Y)

0/0
30.6.2008 8:14

Irena

A kdo mě v 60ti letech zaměstná?

Když jsem si spočetla, že s 2 dětmi odejdu do důchodu v 63 letech, trochu mě zamrazilo při představě,že budu možná častěji v ordinaci lékaře než na pracovišti, bude-li o mě v pokročilém věku mít nějaký zaměstnavatel  zájem. Ani v produktivních letech nejsem na trhu práce tak atraktivní pracovní silou jako žena bez závazků.Obecně se argumentuje tvrzením o stárnutí české populace,o prodlužování doby pobírání důchodu a narůstajícím podílu seniorů na věkové struktuře obyvatelstva. Ano, ale roste produktivita práce a roste HDP, roste i objem disponibilních zdrojů.Problémem je efektivita hospodaření s veřejnými financemi, vládní politika přerozdělování  zdrojů, absence účinného mechanismu kontroly  finančních toků  v ČR. Chybí politická vůle hledat  cestu ke snižování zadluženosti ČR jinak než setrvalým dolováním v peněženkách daňových poplatníků. Prohlašovat  seniory za  hlavní  "zátěž" státního rozpočtu a důvod k prosazování nepříliš férové důchodové reformy mi připadá trochu nemravné.

0/0
25.6.2008 20:39

vymrzovac

osobně bych uvítal.......

....kdyby člověk,který si platí penzijní připojištění v určité výši,měl možnost jít např.o pět let dříve do důchodu při nezkráceném důchodu,nebo by dělal do 65,a potom měl vyšší důchod.To by mělo logiku...   Nikdo totiž nemůže vědět,jak na tom bude v šedesáti se zdravím

0/0
24.6.2008 15:00

Pavel

65 let

Pánové, kdyby nepřijeli rusáci v roce 1968 , důchody by už ted byli od 65 - 67 jako v celé evrpě , to je neoddiskutovatelné ! a neskutečně absurdní.

0/0
24.6.2008 8:46

DeadZed

Re: 65 let

Ano, všude se chodí do důchodu později. Všude je také vyšší doba dožití. U nás za komunizmu bylo nekavlitní jídlo, taky se hodně chlastalo a nemocnice stály za prd => lidé se dožívali mnohem nižšího věku

0/0
24.6.2008 15:18

cicero

Re: Re: 65 let

 tak tohle je článek který mě docela nadzvedl.Pokud vím tak teď do důchodu odchá zejí naši rodiče a je v něm ještě část našich prarodičů kteří se opravdu dožívají vysokého věku.A hádejte v které době žili?S jídlem je to podobné.Dříve mléko,sýry. jogurty, masné výrobky vydržely nejvýše 3dny.Dnes v pohodě 3 měsíce i déle.Proto je i větší výskyt rokoviny. Proč asi?Myslím že statistiku o tom jestli se věk opravdu prodlužeje budou moci udělat až naše děti až budeme v důchodu My kteří v tomto systému žijem( i když ne od začátku). Píšu proto, proto že nemám rád takovéto demagogické názory.Užili jsme si jich dříve za TOTAČE dost .[>-]R^

0/0
5.7.2008 11:59

Our-city

Kteří vysokoškoláci?

Jen idiot neví,že vysokoškoláci placení státem vydělávají polovinu toho,co uvádí Nečas.Není nějak mimo reálný ČAS?Mrkněte na tabulky lékařů,učitelů včetně vysokoškolských,pane rádoby ministře!Takhle vy ty vysokoškoláky platíte.Myslím,že se jen posmíváte.(Y)

0/0
24.6.2008 7:27

mira

Re: Kteří vysokoškoláci?

Naprosto souhlasím, především učitelé průměr velmi snižují;-€

0/0
24.6.2008 7:46

komentator-1

Re: Kteří vysokoškoláci?

tak ať tito vyskoškoláci pro stát nepracují a hotovo! Každý, kdo studuje medicínu ví, že zajímavé peníze půjde vydělávat až po hodně letech, zrovna tak každý student pedagogiky, ten tedy zajímavé peníze nejspíš nebude vydělávat nikdy. Každý má ale možnost volby a průměrný plat vysokoškoláků je holt takový, jaký je uváděn, protože VŠ, naštěstí, nepracují jenom pro stát, ale většinou pro soukromý sektor.

Nezáviďte, úředníci.

0/0
24.6.2008 11:52

vymrzovac

Re: Kteří vysokoškoláci?

a co je to "člověk se středoškolským vzděláním bez maturity"?????????   není to Nečas?

0/0
24.6.2008 14:57

Joj

důchody

Důchod je přežitek komunismu, každej se má za život zaopatřit sám nebo si pořídit děcka která se o něj budou starat...

0/0
23.6.2008 22:22

xxx

Re: důchody

tento model je uplatněný v jedné njmenované zemi, na jihu bývalého Sov. svazu - vládce uznal, že jako důchodce tě mají živit děti, proto přestal vyplácet důchody. a kdo je bez dětí - má smůlu, může chcípnout...  důchod v určité formě se vyplácí v hodně zemích na světě, ne jen v bývalých komunistických

0/0
23.6.2008 23:09

Martin Kostera

Re: důchody

Jestli se nepletu, tak penzi jako první zavedl Bismarck(když tak mě někdo opravte). Rozhodně to ale bylo dřív, než začali soudruzi škodit...

0/0
24.6.2008 0:33

Petr

Re: Re: důchody

Ano, jenže až od 70 let a při tehdejším průměrném věku dožití to bylo jen pro hrstku lidí.

0/0
24.6.2008 8:01

Martin Kostera

Re: Re: Re: důchody

Ano. Ale nic to nemění na faktu, že to není vynález bolševiků...

0/0
24.6.2008 8:03

DeadZed

Re: Re: Re: Re: důchody

On to udělal v rámci sociálních reformem v Německu, aby zabránil rozšíření vlivu levice...

0/0
24.6.2008 15:17

Jan

A kdy upraví pořád platný socialistický model

výpočtu důchodu. Kdy odstrani redukční hranice, které způsobují, že čím víc vyděláte a odvedete na daních, tím se vám více krátí základ pro výpočet důchodu ??????????Našemu vedoucímu d platem 40.000,- vypočítali důchod 9,300,- Kč.

Naší politici - pravicové kecy, ale socialistické myšlení (Y)

0/0
23.6.2008 21:50

rudastraka

Re: A kdy upraví pořád platný socialistický model

jde o to jak dlouho ten plat pobiral.

ale souhlasim, vypocet duchodu je bolsevicka prasecina.

dnes je apon strop pro odvod socilaniho pojisteni, ale rozdil v odvodech mezi nejvyssim a nejnizsim je zruba 10x, pritom rozdil v duchodech bude tak 3x

takze ti uspesnejsi zase plati duchody tem mene uspesnym, nebo linym

0/0
23.6.2008 22:10

Joj

Re: Re: A kdy upraví pořád platný socialistický model

Jo třeba vláda platí důchod těm líným dělníkům...

0/0
23.6.2008 22:12

rudastraka

Re: Re: Re: A kdy upraví pořád platný socialistický model

vlada duchod nikomu neplati

ale ti lini a mene uspesni maj duchod z penez tech pracovitych a uspesnejsich

0/0
23.6.2008 22:14

Joj

Re: Re: Re: Re: A kdy upraví pořád platný socialistický model

Však členové vlády také odvádějí sociální ne ?

0/0
23.6.2008 22:17

rudastraka

Re: Re: Re: Re: Re: A kdy upraví pořád platný socialistický model

jde o to jak chapes vladu

jestli jako statni instituci, nebo jako konkretni lidi

ja vladu chapu jako statni instituci a ta nikomu duchody neplati

0/0
23.6.2008 22:28

DeadZed

Re: Re: Re: Re: Re: A kdy upraví pořád platný socialistický model

Jo, ale jsou placeni z daní občanů - pak část peněz vrátí. Žádné hodnoty netvoří...

0/0
24.6.2008 15:20

M

Re: Re: Re: Re: A kdy upraví pořád platný socialistický model

Ja to beru takhle, duchody by se meli davat:

1. Pro primarni sektor a pripadne sekundarni sektor (lepidla, atd.)- stanovit cim vic poskozuje prace zdravi - jit driv do duchodu, tedy brat plnohodnotny duchod o neco driv (napr. doly)

2. Pro nektere sekundarni a vyssi sektory, duchod podle:

a) cim dele pracoval - melo by ovlivnit hlavne vyssi duchodu - ovlivnit 80% b). cim vic vydelal - ovlivnit 20% duchodu

Nemam nic proti, ze pri urcite vydelane sume, muze se jit i driv do duchodu, ta moznost by tu mela byt dobrovolna pro kazdeho, ale s vedomim ze duchod muze byt podstatne nizsi, nebot delka prace ve vypoctu duchodu hraje hlavni roli

0/0
23.6.2008 22:47

M

Re: Re: Re: Re: Re: A kdy upraví pořád platný socialistický model

Dodatek: pokud by pracoval smesnych 1let  a odesel by prescasne do duchodu, tak by byl treba smesny duchod 10OKc. Kazdy rok - prirazka na duchodu kolik pak bude pobirat. Pripadne muze to byt upraveno tarifne, nebo ruzne.

0/0
23.6.2008 22:57

rudastraka

Re: Re: Re: Re: Re: A kdy upraví pořád platný socialistický model

duchod urcit ne podle toho kdo kolik odpracoval, ale kolik kdo odved na pojisteni a jaka je predpokladana doba doziti.  predpokladany vek doziti bych snad i castecne menil podle profese. v pripade drivejsiho umrti nevybrany duchod castecne prevadet na potomky.

podle tvyho navrhu by vydelek a tim i vyse odvodu na duchody nebyla skoro zohlednena. pak by moh mit vetsi duchod ten co sel do duchodu v 65, ale celkove odvedl treba jen mega proti jinymu co sel do duchodu v 60, ale odved 10 mega

0/0
23.6.2008 23:26

Joj

Re: Re: Re: Re: Re: Re: A kdy upraví pořád platný socialistický model

To je přece hovadina, nikdy nevíte jestli bude velká inflace či měnová reforma !

0/0
23.6.2008 23:44

rudastraka

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: A kdy upraví pořád platný socialistický model

i dnes se zohlednuje inflace. ten kdo pred 30-ti lety odvadel napr 500 mesicne rozhodne nema duchod podle toho petikila, ale je tam zohlednena inflace

ve zohledneni inflace a vynosu z duchodoveho fondu ja nevidim problem, ty jo???

ja neverim ze to dopadne jako za bolseviky, kdy komunisti nejdriv ukradli duchody tem co si na ne poctive nasetrili, pak zavreli pres 200 tisic lidi do koncentraku, nekolik set jich povesili, a zbyle lidi pak ozebracili v menove reforme, i kdyz tehdejsi bolsevicky president jeste vecer pred tim tvrdil, ze se nic takoveho nechysta

0/0
23.6.2008 23:56

forhend

Jo jasně

a nejlépe za nulový důchod a ještě platit z toho, co našetříš, daně a do důchodu v 70ti...8-o

0/0
23.6.2008 21:31

ctenarka

pred

SPRAVNE STREDNI GENERACESE NADRELA UZ DOST.AT JDE MAKAT NASE VLADA DO URANOVYCH DOLU ZA DELNICKE PLATY.

0/0
23.6.2008 20:46

ctenarka

predcasne duchody

a proc ne, stredni generace se uz nadrela dost. makat muze nase vladamuzeto zkusit v uranovych dolech zadelnicky plat

0/0
23.6.2008 20:40

rudastraka

Re: predcasne duchody

tohle tady uz jednou bylo

kdyz bolsevici nahnali do uranovych dolu desetitisice politickych veznu, ktere za timto ucelem vytvorili

tolik se ti stryska po bolsevicich???

prijed a ja te proplesknu ve stylu soudruha grebenicka a palce ti polechtam 220V

0/0
23.6.2008 22:13

AlJoe

Jsou věci,

které si za peníze nekoupíte... :-) A mezi ně patří (nebo by spíš mělo patřit), univerzitní vzdělání. Proto si ho lidi v kulturních společnostech váží, nejde jen o výtah k příjmům. Jenomže realita u nás je v podstatě taková, že se lidé s ambicemi studovat z hlediska právního postavení dostávají na úroveň příživníků. Končí to tak, že se studium stává formalitou. Většina studentů funguje jako levná pracovní síla na nejrůznějších brigádách a na studium kašle. Univerzity jsou vedeny finančními pákami k produkci absolventů a tento stav tiše tolerují. Vše na objednávku našich politických stran. Heslo dne: "Ať žije vzdělaný idiot, náš volič!"

0/0
23.6.2008 20:26

qoknu

Proč

ve všem začínají ustupovat? To je ale vláda šejdířů?

0/0
23.6.2008 19:36

xxx

Re: Proč

to není ustupování, to je příprava na jejich reformy,  rozuměj - tedka sníží pojistné, schválí lepší lhůtu pro předčasné důchody, atd. pak budou řvát, že prachy nestačí na - a bude asi půlhodinový výčet čeho se to týká, a různé "reformy", které jim neprocházejí - tak potom snaděnji projdou...

0/0
23.6.2008 20:25

Nemo

Nesmysl

Kde by to ti vysokoškoláci sebrali? Pokud myslí na mafiány, popř. zaměstnance zahraničních podniků, nebo ředitele, pak ano, ale vysokoškolský profesor humanitních oborů má u nás sotva 35.000 hrubého, docent něco kolem 25 000, a  v Praze je to ještě méně. A zeptejte se archivářů, kolik berou.

0/0
23.6.2008 19:32

MiroTR

Re: Nesmysl

To je průměr. Někdo má míň, ale konstruktér má i 50 tisíc, správce datové sítě i 70 tisíc.

0/0
23.6.2008 19:53

Ali

Re: Nesmysl

Tak si najdi lepší zaměstnání;-D Já mám jako VŠ 80k a jsem vcelku spokojen, i když ve svých 40 bych možná mohl mít i víc.. ale přeci se kvůli prachům nepředřu:-) Můj kolega programátor se trošku dře, ale zase má 120k. A to nejsme mafiáni ani ředitelé:-P

0/0
23.6.2008 21:03

ivana

Re: Re: Nesmysl

Tak to já mám jako vˇysokoškolsky vzdělaná učitelka na gymnáziu po 22 letech praxe 21k hrubého! A kdo má míň?

0/0
24.6.2008 0:13

rudastraka

Re: Re: Re: Nesmysl

moc to neni, ale co noveho ste se naucila za tech 22 let??

ja myslim ze urcite stale to same a stale dokola, a pokud by slo napr o matematiku nebo fyziku, bych to po kratke priprave zvladnul taky vpodstate z voleje, alespon z odborneho hlediska.

na druhou stranu technikum (strojari a snad jeste vice elektro a programatori) za tech 22 roku nekolikrat prevratil svet.

0/0
24.6.2008 0:38

H.

Re: Re: Re: Re: Nesmysl

Naprosto s vámi souhlasím. V současné době pracuji ve školství jako ekonomka, nemám VŠ, ale praxe 30 let už myslím vydá i za VŠ. A plat? Směšné a ponižující díky našim zákonům. A neustálé sledování zákonů a změn ve všech oblastech. Nelze ustrnout na tom co jsem znala třeba jen vloni.Učitel pořád to samé dokola, spoustu volna a když se po nich něco chce-třeba teď nový ŠVP- to je hrůza. A názor:kdo vás to vše naučil? Přece učitel. Ano, ale hlavně v první, druhé třídě - psát, číst, počítat.Ostatní už musí člověk sám a celý život. 

0/0
24.6.2008 6:24

Zen

Re: Re: Re: Re: Re: Nesmysl

Furt a furt kecy o tom, jak se ucitele maji skvele. Ale ze by nekdo z tech zvanilu sel ucit ... :-©(Y)(Y)

0/0
24.6.2008 10:58

qoknu

A také chce toto:

Ministři Petr Nečas a Miroslav Kalousek navrhnou v pátek

vládě, aby zaměstnanci od příštího roku platili o 1,5 procenta nižší

pojistné.

Už neví kudy kam.;-D;-D;-D

0/0
23.6.2008 19:28

AL

duchody v NSR

I v kapitalisticke cizine (NSR) se zvysuje odchod do duchodu na prozatimnich 67 let = duchod se pry ma brat max. 6-7 let, spocitali ekonomove !

0/0
23.6.2008 18:52

Ulrich

Reformní sebevražda ODS

ODS udělal to nejhorší, co mohla. Prosazuje reformu, která ve skutečnosti reformou není ( neboť jde o marginální kosmetické úpravy sociální státu ), a tak nebudou vidět žádné pozitivní efekty, ale zároveň dává levici příležitost křičet, že vláda ohrožuje sociální jistoty. Výsledkem bude nejspíš zdrcující volební porážka ODS v příštích volbách do Poslanecké sněmovny.

0/0
23.6.2008 18:51

smashak

Re: Reformní sebevražda ODS

To máš těžký, voni by toho určitě rádi protáhli víc, ale za současný situace je tohle asi maximum možnýho.

0/0
23.6.2008 19:13

mikd

co se dohadujete

nevím jak vy, ale já mám jít do důchodu za 30 let a mám pocit,že pokud si něco nenašetřím, tak stejně dostanu HO.., vždyť stále slyším,že důchody tak jak jsou teď už nebudou, tak co se trápit věkem.

0/0
23.6.2008 18:41

kecalek

Re: co se dohadujete

ty si fandíš , teď je to za 30 let do důchodu , a za deset let vymyslí důchody v 80letech

0/0
23.6.2008 18:54







Najdete na iDNES.cz