Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

OBRAZEM: U Velimi se testoval rychlovlak AGV

Na zkušebním železničním okruhu u Velimi nedaleko Poděbrad se testuje prototyp rychlovlaku AGV, který je čtvrtou generací francouzských rychlovlaků TGV. S maximální rychlostí 360 km/h dokáže ujet 1 000 kilometrů za tři hodiny. Na českém okruhu se bude rychlost postupně zvyšovat na 200 km/h.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

honzika

agv dc

http://decin.cz/exkluzivni-fotky-nejrychlejsi-vlak-sveta-v-decine

0/0
22.9.2008 21:31

Adam.Cipisek

Sinkanzen

A jedeeem s vetrem o zavod.

0/0
26.6.2008 12:17

dynamo

jee

To bude vecna skoda, az si ta krasna souprava znici cumacek o nejakou zrezlou Tatrovku na prejezdu. Snad se tak nestane.

0/0
26.6.2008 10:01

BJ

Delka koridoru

Me by jenom zajimalo, jak je cely ten zkusebni koridor dlouhy? To tam zapomnel zrejme autor uvest. Pokud to nekdo vi, necht to sem pripise. Dekuji.;-)

0/0
26.6.2008 7:59

jl

Re: Delka koridoru

Je dlouhý jak si ho uděláš, v podstatě když to stihneš tak nekonečno - páč je to kolečko (ovál).

0/0
26.6.2008 8:09

Suchoparj

Re: Delka koridoru

V článku se píše jen o tom, že se u nás AGV testuje. Nevím, proč se testuje zrovna u nás, asi je to levnější než ve Francii,  ale já bych byl rád, kdyby po Evropě takové vlaky jezdily. Párkrát jsem jel TGV, a je to paráda, lepší než letadlo. Jestli AGV udělá (s rezervou) 300km/h, pak Praha - Londýn za 4 hodiny? Za tu dobu to letadlem nestihnete, když si k času připočtete dopravu na letiště v Praze a dopravu z Heathrow do Londýna, plus dobu na odbavení v Praze, plus dobu na odbavení v Heathrow.  Londýn byl první případ, který mě napadl.  Praha - Paříž je s AGV naprosto bezkonkurenční proti letadlu, pokud jde o čas.

Samozřejmě k tomu musí být odpovídající železniční koridory, a to stojí daleko víc, než několik souprav AGV.

0/0
26.6.2008 8:54

Tomas

Re: Re: Delka koridoru

hmmm, moc si to malujes.. to by nesmel nikde stavet ani zpomalit... na letadlo muze mit jedine na kratsich vzdalenostech, tj. do 1000 km, pak uz se rychlostne vyplati letadlo

0/0
26.6.2008 11:28

Nicka

Re: Delka koridoru

Ten zkušební koridor není ve Velimi, ale v Cerhenicích (hned vedle) a má dva okruhy. Velký je asi 13km dlohý a malý přibližně 3,5 km, pokud si pamatuji.

A proč se to zkouší tam? Asi jsou levnější a šikovnější... R^

0/0
26.6.2008 9:33

Nicka

Re: Re: Delka koridoru

http://www.mapy.cz/#x=134558208@y=135938816@z=11@mm=ZP@sa=s@st=s@ssq=cerhenice@sss=1@ssp=124900261_126470017_146199461_145639297

0/0
26.6.2008 9:40

Nicka

Re: Re: Delka koridoru

http://www.mapy.cz/#x=134558208@y=135938816@z=11@mm=ZP@sa=s@st=s@ssq=cerhenice@sss=1@ssp=124900261_126470017_146199461_145639297

0/0
26.6.2008 9:50

Tom

Re: Re: Re: Delka koridoru

Díky za odkaz na mapy, i fotomapa je super. Jde pěkně vidět, jak tam jsou dva okruhy :-) Na takový odkaz se v iDnes nezmůžou nikdy.

0/0
26.6.2008 11:29

Nicka

Re: Re: Re: Re: Delka koridoru

On ten odkaz na Wiki, odkud patrně autor taky čerpal, nebyl. Tak se ani nenamáhal s hledáním.

Jinak ten okruh patří VÚŽ (Výzkumný ústav železniční), což je dcera ČD a ještě tam existuje Výzkumný ústav kolejových vozidel (samostatná akciovka), kterou teď tuším vlastní Škoda Plzeň.

0/0
26.6.2008 13:07

a8n

Re: Re: Re: Re: Delka koridoru

iHeute totiž spolupracuje s Googlem, jehož satelitní mapy nejsou nic moc.

0/0
26.6.2008 23:48

JetMeresjev

parni lokomotiva

ta poznamka s rekordem parni lokomotivy sedi :-P ... to se jeste v Cechach jezdilo rychle !;-D

0/0
25.6.2008 20:51

378pokemon

Utopia planetaria

Nejde tak ani o ten AGV ale skor o jeho infrastrukturu ktora je 10000x drahsia ako samotny AGV.Takze AGV je len taky bonus.Plus este to nemoze byt predrazene alebo aby sa na tom niekto nenabalil.Potom cena rapidne stupa.

:-)!!!R^R^R^

0/0
25.6.2008 16:13

JetMeresjev

Re: Utopia planetaria

me stupa ked sa pozeram na ten rusen ;-) ... a ako ten dratnik povedal: ked som jel na vojnu vlakom - ako sa ty stlpy mihotaly ;-D !

0/0
25.6.2008 20:54

Obyvatel

To by se melo koupit

Zrovna se divam, ze prumerna rychlost vlaku na trase Praha - Turnov je cca 60 km/h. To je opravdu rychlost.

0/0
25.6.2008 16:13

a8n

Re: To by se melo koupit

Vlak je obvykle tím méně problémovým místem co se týče rychlosti a ani tady by nepomohl.

0/0
26.6.2008 23:50

Sea Ranger

30M je levne ci drahe?

Je hezke ze se v clanku tvrdi ze se jedna o lacinou soupravu za 30M, ale chybi me nejake srovnani. Napr. kolik stoji jedna souprava Pendolina....

0/0
25.6.2008 16:06

michal

Re: 30M je levne ci drahe?

Pendolino je bezpečně nejdražší. Stačí si jen spočítat kolikrát do měsíce ho ČD stahují na tzv. "naplánovanou" údržbu. Ten vlak (s nadsázkou) víc stojí než jezdí. Co mám známé ve Francii, tak tam je naprosto vyloučené, aby tamní dráhy místo TGV nasadili zrezlé vagony jako u nás.

0/0
25.6.2008 16:10

Rubik1

Re: Re: 30M je levne ci drahe?

Shrnu-li to, tak Pendolino prostě stojí úplně nejvíc.

0/0
25.6.2008 19:00

a8n

Re: Re: 30M je levne ci drahe?

Máte 7 jednotek, jedna vám vypadne kvůli nehodě, druhé se dělá EVy a na ostatních se střední prohlídky musí taky někdy udělat. S vyšším počtem se přeci jen zálohuje líp.

0/0
26.6.2008 23:56

drevak_patlak

Re: 30M je levne ci drahe?

Pendolina stáli lehce přes 4 miliardy, byloz a to 7 trpaslíků. Čili jeden za cca 600 miliónů Kč.

0/0
25.6.2008 19:29

parv

v zatáčkách ?

Pokud vím tak na dráze máme oblouky, tedy pokud AGV není , tak dokonalý a nejezdí i po silnici.

0/0
25.6.2008 15:49

TGV

Re: v zatáčkách ?

Autor článku je zřejmě výborný znalec železniční terminologie ;-D

0/0
26.6.2008 7:54







Najdete na iDNES.cz