Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Cestovkám ubývají mladí klienti. Dovolené zařizují přes internet

Cestovní kanceláře po celém světě začínají řešit problém, který může za pár let silně ohrozit jejich podnikání. S nástupem internetu a levných aerolinií čím dál více především mladších ročníků zjišťuje, že na zařízení dovolené nepotřebují žádnou cestovní kancelář.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Jan

Cestovky to potřebují hlavně ty naše.

Dobře tak cestovkám obzvláště těm našim. Letos jedeme na dovolenou do přesně stejného místa jako loni a v podobném časovém období a na stejnou dobu. opět s Fischerem stejně jako loni. Přesto je zájezd o 10 tis. Kč. dražší než loni a to přes neskutečné posilování koruny. Německé cestovky jsou o asi 11 tisíc levnější na úplně stejném zájezdu. Ve stejnou dobu, stejný hotel. Příště si taky budu zařizovat dovolenou bez cestovky.

0/0
28.7.2008 15:07

Alča

Re: Cestovky to potřebují hlavně ty naše.

Nebo si příště kupte zájezd v Německu, popř. Rakousku. Na "Islandu" pro 2 osoby jsme ušetřili 15tis. a to i po započtení cesty do Mnichova a parkovném na letišti.

0/0
1.8.2008 8:56

Jan

Cestovky to potřebují hlavně ty naše.

Dobře tak cestovkám obzvláště těm našim. Letos jedeme na dovolenou do přesně stejného místa jako loni a v podobném časovém období a na stejnou dobu. opět s Fischerem stejně jako loni. Přesto je zájezd o 10 tis. Kč. dražší než loni a to přes neskutečné posilování koruny. Německé cestovky jsou o asi 11 tisíc levnější na úplně stejném zájezdu. Ve stejnou dobu, stejný hotel. Příště si taky budu zařizovat dovolenou bez cestovky.

0/0
28.7.2008 15:00

Dezo-Conka

Cestovky mají svoji výhodu

Poznavací zájezdy bez průvodce nemají cenu. Byl jsem v Louvre,byli jsem tam sami.

Viděl jsem Degasa  "le Sortie du bain",pěkný obraz,Goyu-1 portrét.,da Vinciho

-4 krásné obrazy -.Bacchus.....,a Delacoixe- Svoboda vedoucí lid na barikády....

ale teprve,kdzž jsem byl doma dávali ráno na ČT 2 pořád o Delacroixovi,hodně bylo i o tom obraze.... byl to zážitek.Stejně jak vysvětlovali Goyův obraz"Disasters of war"/ten je asi v Pradu/.Takže:prohlídka města,prohlídka muzea je zážitkem jen s dobrým průvodcem a komentářem..Od rpůvodkyně v Paříši jsem se dozvěděl hodně i o běžném životě........

0/0
3.7.2008 10:49

tasman

interent info

Pravda je, ze dnesk ana internetu muyzete najit spoustu informaci, ktere v cetovce nedostanete, napr. o thajsku na www.thai.cz

0/0
3.7.2008 7:19

k.m

CK - pohodlí

Dovolená k moři letadlem mi pořád přijde pohodlnější a bezpečnější s CK.

0/0
2.7.2008 17:47

sunka

Re: CK - pohodlí

Rekl bych ze jsi expert na michani hrusek s jabkami. Spojit destinaci, pohodli a bezpecnost s  CK / bez CK to uz chce kuraz. 

0/0
2.7.2008 22:43

Leos

CK z Cechu delaji druhorade hosty

Ted jsem se vratil z Recka, v hotelu jsem poprosil o pokoj blizko more a recepcni mi bezelstne sdelila, ze CK (Exim) si zaplatila ty horsi pokoje (zajezd za 25 kkc na osobu). Takze jsme k mori chodili 5 minut ostrou chuzi. Myslel jsem, ze doba, kdy Cesi byli druhoradi hoste, uz skoncila. Omyl, priste si radeji vse zaridim sam a kategorii pokoje si vyberu dopredu.

0/0
2.7.2008 15:27

vymrzovac

Re: CK z Cechu delaji druhorade hosty

pokoj  si můžeš vybrat i v cestovce. Já pokoj k moři zase neberu,většinou je tam děsný vedro,nebo tam pod oknem celej den řvou parchanti.Raději na druhou stranu a spát v chládku

0/0
2.7.2008 15:30

k.m

Re: CK z Cechu delaji druhorade hosty

5.minut.....ty wole to je teda darda,že jsi to vůbec přežil )))

Tvůj příspěvek je příklad typického Čecha...

0/0
2.7.2008 17:52

hexx

Kazde planovani je spatne :-)

A to jak s cestovkou, tak individualne. Nejlepsi dovolenou jsem vzdy zazil, kdyz jsem nic neplanoval - ani dopravu, ani ubytovani, proste nic. Vse az podle moznosti na miste. Teprve tomu rikam nezavisle cestovani a pro me dokonaly odpocinek. :-)

0/0
2.7.2008 14:37

Lenka

Re: Kazde planovani je spatne :-)

A jéje, dorazil chytrolín povznesený.

0/0
2.7.2008 15:02

hexx

Re: Re: Kazde planovani je spatne :-)

To ne, jen muj nazor a me zkusenosti. Nic vic, nic min.

0/0
2.7.2008 16:50

pablo

Trend

Určitý trend tady určitě je, ale nepřeháněl bych to zcela. Mladí budou mít rodiny, méně času a zařídit někdy dovolenou u moře, kdy se objednává zvlášť letenka, hotel apod. není vždy zcela výhodné. u individuálního cestování není problém. Ale s tím jak padnou nízkonákladovky a vzhledem k cenám ropy, padat budou a zvýší se ceny, nebudou již letenky tak levné.

0/0
2.7.2008 14:30

Prase Bobík

Českým cestovkám

ubývají mladí klienti.. ono když si koupíte/zarezervujete ubytování v hotelu/letenku na nějakém cestovatelském serveru, stáváte se zpravidla klientem některé z velkých cestovních kanceláří(provozovatel serveru), obyčejně zahraničních, protože české CK jaksi zaspaly dobu...

0/0
2.7.2008 13:29

ulanbatar

Re: Českým cestovkám

Myslím, že si mimo. Každý tady mele jak jsou německé a rakouské CK výhodnější apod. Ale když sleduju ceny, tak jsme schopen si koupit lastminute za lepší ceny z českých letišť a ne z Vídně apod. Ono to zase tak výhodné není.

0/0
2.7.2008 14:31

Lojza

Re: Re: Českým cestovkám

Jo opravdu?Asi spatne hledas.byli jsme s zenou na Zanzibaru na14 noci ve 4 a pul hvezd. hotelu s programe ALL,cena z Nemecka 32 tisic, vcetne vsech tax a priplatku.V cene neni doprava na nemecke letiste a parking za 55 eur na 14 dnu.Ceske cestovky tento hotel nabizi za 60tisic.Hotel Pwani Beach.

Kuba - Varadero na 14 noci 5 hvezd na 14 noci,cena na osobu vcetne vsech poplatku cca 35 tisic,primy vyhled na more.Hotel Barcelo

Da se rici, ze s nemeckymi CK se vyplati exotika, Evropa spise ne.Ceny jsou podobne.:-).Thajsko Khao Lak na 21 dnu 4 star se snidani za cca 26tisic na hlavu

0/0
2.7.2008 20:06

mikd

...

ČESKÝM cestovkám ubývají klienti, bodejť ne, např.dovolená u Balatonu, jen apartmán pro 4 lidi na týden přes Autoturist bez započítání dál.známek a benzínu se zákl.pojištěním 13tis.,totéž vyřízené přes německou cestovku/nevzpomenu si teď na jméno/ 8,5tis.:-)

0/0
2.7.2008 13:09

lipl

Re: ...

No vidíš, a já byl minulý týden u  Balatonu, 7 lidí v apartmánu (3 ložnice, 2 koupelny, kuchyň, společenská místnost) celkem za 364,-EUR i s místními poplatky. Objednáno přes internet přímo u Maďara.

0/0
2.7.2008 13:28

Prase Bobík

Re: Re: ...

spíš přímo u německýho tour operatora, kterej za 4 eura tvoji objednávku zpracuje a tvuj ma'dar dostal zbytek.. Ale i tak oboustraně výhodné...

0/0
2.7.2008 13:33

petr_chytil_metr2

nemusíte se divit ani rozčilovat

samozřejmě, že s cestovkou to dneska vyjde vždycky dráž. Z něčeho každá firma žít musí a aby vydělala musí si přirazit něco navrch. V době levných letenek už jejich výhoda levnějšího letadla padla a kempy/hotely/apartm. to dráž než cestovka nedávají. Každému podle jeho gusta. Cestovka je dražší ale zase se o nic nemusíš starat. Kdo se trochu starat chce, zařídí si to sám. Nemluvil bych o zlodějině, normální obchod.

0/0
2.7.2008 12:59

Dunalar

Re: nemusíte se divit ani rozčilovat

nejsem si jisty, ze se o nic nemusis starat. Napr. odlet s cestovkou je fixni, musis byt v 5:00 rano na letisti, abys mohl letet v 8:30. ci 9:30 Ja vstanu kdy chci a letim jak chci (spojem, ktery mi vyhovuje) a nemusim cekat ukrutnou frontu (cestovky neznaji e-ticket, takze mussi cekat na hloupou letenku, kterou ti mohli poslat postou). Zajdu to VIP Salonku na letisti, jelikoz naletam na silver, ci gold a pak sedim v business class (po upgrade diky stejne karte) s pryma jidlem a pitim.

Ty s cestovka sedis v chateru, u ktereho neplati pojisteni jen od dopravce a v podstatne mensim prostoru.

Na hotelu me donesou vsechny veci do pokoje, kde me i privitaji. Prekvapive tam mam jidlo i piti a nabidnou mi moznosti, kam bych mohl jet po okoli.

S cestovkou?? Zapomen na to. jen musis byt vsude kde oni pisknou, musis se o vse starat, abys nahodou nebyl nekde posledni. Kdyz jedes na vylet, tak mas omezeny cas a lokaci.

Co je plus?? Nech me par min premyslet NIC ;-)

0/0
2.7.2008 13:17

Prase Bobík

Re: Re: nemusíte se divit ani rozčilovat

Ono je taky 21. století, spousta cestovek provozuje servery kde si můžete koupit/rezervovat letenku odkudkoliv kamkoliv, hotel v libovolné destinaci, jízdenky na trajekty/vlaky, půjčit auto/kolo/stan... A kamenné pobočky neprovozují téměř vůbec... A ceny mají kolikrát nižžší , než-li přímo na místě.... :-)

0/0
2.7.2008 13:41

Prase Bobík

Re: Re: Re: nemusíte se divit ani rozčilovat

teda, bohužel ne naše cestovky, ale několik německých má i česky hovořící operátory...

0/0
2.7.2008 13:43

petr_chytil_metr2

Re: Re: nemusíte se divit ani rozčilovat

to že, tam musíš být takovou dobu před odletem je opravdu opruz. Zbytek co píšeš je ale přesně o tom. Musí všichni skákat podle toho jak písknou, jel jsi přeci s cestovkou co se o všechny postará a tudíž přemýšlí za tebe. Nemusíš tedy řešit cestu (letadlo, cestu z letiště do hotelu), ubytování (vyžaduje další akce), případné problémy na místě řešíš s delegátem a nemusíš kontaktovat místní cizím jazykem. Pro tebe to problém není, pro spoustu lidí pořád ano  nebo jsou pohodlní. Proto si radši připlatí za asistenci cestovky, proč ne.

0/0
2.7.2008 13:48

petr_chytil_metr2

Re: Re: Re: nemusíte se divit ani rozčilovat

jasně, mluvím o českých cestovkách. To, že německé poskytují lepší a často levnější rozsah služeb je prý dáno naším malým trhem. Ostatně jako všechno ostatní - elektronika, hadry...

0/0
2.7.2008 13:49

vymrzovac

Re: nemusíte se divit ani rozčilovat

V poslední době preferuji cestovky,sednu do autobusu a starejte se o mě,já můžu klidně spát! Hotel s polopenzí a starejte se o mě! Autem už nejezdím,vyhýbám se všem různým poplatkům a starostem včetně možných poruch na autě,které jsem taky zažil(s favoritem).když byly děti malé,nebylo tolik peněz,taky jsem jezdil kempovat a jídlo si vozil s sebou vč.lednice.dnes mi to nestojí za ty starosti,klidně si připlatím.I když v poslední době (i letos) jezdím s cestovkou chorvatsko i v zimě alpy za cenu,kterou bych autem(známky,tunely,body,...) nepořídil

0/0
2.7.2008 15:28

Pavel

nic proti cestovkám...

včas koupené letenky se sky europe do soluni, individulání domluva s majitelem  hotelu s výběrem konkrétního pokoje. Půjčení auta na letišti a vrácení následne po ubytování (stejně tak i pro cestu zpět) a výsledek až překvapivý...jistá cestovka která tento hotel nabízí má cenu za 4 dospělé a 2 děti celkem za 131 tis. (3hvězdy, 12dní, polopenze) .... Reálné náklady dle individuálního zajištění do zmíněného hotelu na stejné lety pro stejný počet lidí 47tis...Není to jen o tom kde je nebo není na peníze, nebo kdo jich kolik má....a nic proti cestovkám...

0/0
2.7.2008 12:29

tom

bez cestovky

Kazdorocne jsme jezdili s cestovkama na letni dovolenou.Pred tremi lety jsme si rekli proc,kdyz si muzem prez internet vsechno vybavit sami.Zajistili si letenky,odvoz z letiste do hotelu,hotel,na polovinu pobytu pronajem auta,poijsteni a vylety.Vsechno to vyslo max na 2/3 co bych zaplatil prez cestovku a to jsme si vybrali vsechno co jsme chteli a nebyli omezeni nabidkou cestovky.Od te doby uz letame na dovolenou jenom takhle,protoze nemame duvod vybirat dovolenou prez cestovku.Kdyz jezdi lide prez cestovky - proc ne.Od toho tu jsou.My jsme ale max spokojeni takhle R^

0/0
2.7.2008 12:11

aa

Re: bez cestovky

Jenze to jste docela omezeni nabidkou letenek. Zkuste si sehnat letenku do egypta - jen za ni zaplatite temer to samy co za celej zajezd all inclusive. Dalsi problem, kterej sem resil byl hotel. Rozumnej hotel na plazi za rozumny penize jsem proste nesehnal. A nebudu bydlet kdesi v centru mesta a hodinu chodit k mori.

Kazdopadne jestli je zde nedko, kdo ma know-how rad se poucim, protoze ceny cestovek mi prijdou minimalne nefer ve srovnani s tim jak klesa cena Eura..

0/0
2.7.2008 13:03

Jarda

cestovky jsou pro pohodlné a bohaté zákazníky

Takto cestuji již více jak 10 let a rozhodně nejsem junior (50+). Mohu potvrdit, že to je o ceně za minimálně stejné zážitky a služby. Letos jsme byli v Dublinu - formát prodloužený veekend. Lepší hotel v centru, zájezdy stejné jako cestovka (koupené předem na internetu), absolutní volnost a hlavně celková cena za 2/3 ceny cestovky! Nebojte se toho, funguje to ;-).

0/0
2.7.2008 11:45

Tutek

Je to o tom

kdo celej rok maká a pořád něco zařizuje je rád, když za něj někdo 14 dnů "myslí". Je to o té dovolené..... alespoň chvíli se nemuset o něco starat ;-). Jinak chápu i ty druhé, "baťůžkáře" kteřípreferují jezdit sami když vám někdo "škola" organizuje život, tak taky rádi si jej organizujete sami.....

0/0
2.7.2008 10:53

kolouch

Re: Je to o tom

My takhle lítáme už asi 5 let.Na netu objednáme letenky i ubytování a máme to o 40% levnější a tudíž se víc vožereme.

0/0
2.7.2008 10:57

Dunalar

Re: Je to o tom

Jaky je rozdil mezi tim jit do cestovky a mezi tim zavolat do hotely, ci zabookovat vse pres internet? Mam spise pocit, ze ti kdo rikaji o pohodli, radeji jedou pres cele mesto aby stravili 3 hodiny v cestovce nez 15min na internetu.

Cestovky jsou kolikrat i omezeny vyberem a pokud vis co chces tak to je mnohem jednodussi booknout sam. Nemluve, ze Hotely maji dost casto akce a slevove kupony, takze cesta napr do parize stoji mnohem mene, nez u cestovky, kde se jeste plahocis v narvanem Busu 

0/0
2.7.2008 11:01

Jenda

Re: Re: Je to o tom

zapomínáš pouze na letenku, transfer z letiště do hotelu atd. hlavně a koordinaci toho všeho...

0/0
2.7.2008 11:05

Dunalar

Re: Re: Re: Je to o tom

Ano uznam, ze je strasne tezke pri bookovani pozadat Hotel at te vyzvednou na letiste. Pripadne, ze tuto sluzbu hotel nezajistuje, jet Taxikem, ktery opet stoji na letisti :-))) Ach jo, zapomen na to

Co se tyce dalsiho vyziti, tak hotely nabizi sve lokalni cestovni kancelare, ktere zajistuji prohlidky okoli apod. Ale to je take tezke jit v hotelu na recepci pote co se ubytujes aby sis vybral co chces.

Popripade je strasne obtizne se na recepci zeptat o jakykoliv nastroj na sport (pingpong, slapadlo, tenis apod) ktere je take v cene.

Nezapomen, ze si bookujes hotel podle toho co chces. Staci jen vedet co chces. Kdyz nechces sportovni vyziti a jen se opalovat a pit Pinakoladu, tak si booknes Hotel, ktery nabizi toto, v pripade aktivni dovci si vyberes opet Hotel, ktery nabizi toto

0/0
2.7.2008 11:14

Samocestovatel

Transfer, koordinaci - co?

Ad transfer: To lítáte do nějaké pustiny, kde nejezdí hromadná doprava, nemají taxi, popř. nedá se půjčit auto?

Ad koordinace: co konkrétně potřebujete zkoordinovat?

0/0
2.7.2008 11:20

Jirka

Re: Transfer, koordinaci - co?

Samozřejmě úplně všechno, kdy se opalovat, kdy jíst, kde jíst, kdy na výlet, kam na výlet, kdy je čas na toaletu... Pro někoho je dovolená prostě o tom "teď za mě dva týdny myslete na všechno, ale úplně na všechno, nechci se rozhodovat ani o tom, kterou nohou dneska vstanu".

Je to možný přístup a pro takové lidi je cestovka ideální volbou, vypláznout o desítky procent více za to, že se budou pohybovat se stádem.

0/0
2.7.2008 11:28

Jenda

Re: Re: Transfer, koordinaci - co?

Jaké stádo? V letadle nesedíš sám, v hotelu jsou taky jiní hosté, když z letiště do hotelu pojedeš budem, budou tam taky jiní hosté, i když si to objednáš sám, ty stádo jedno.Rv

0/0
2.7.2008 11:33

Damik

Re: Je to o tom

Někteří lidi si pořád myslí, že lidi co nejezdí s cestovkou jsou hosteloví baťůžkáři. To je velký omyl.

0/0
2.7.2008 11:30

Dunalar

Bez cestovky to vyjde az o 60% levneji

Nedavno jsem si zasel do jedne velke cestovni kancelare s poptavkou na dovcu v Karibiku. Kdyz jsem zjistil, ze na 16 noci by dovolena stala 80tis i vice na osobu, tak jsem se rozhodl jit na vlastni pest.

Letenky stoji 25tis na osobu (pri vcasne reservaci) a ubytko v 4-5 hvezdickovem hotelu primo na plazi all Inclusive 1400 USD. Celkem pri cene dolaru vse stoji 75tis plus utrata za dovolenou snu pro dve osoby

Co staci znat www.booking.com nebo konkretni hotelovy retezec, zavolat na jejich Call centrum a zareservovat hotel. Pak na www.skyteam.com, nebo www.kralovna.cz ci www.staralliance.com najit letenku a vse je hotove. Potvrzeni o reservaci dostanete do par minut a vzhledem k pojisteni ke kreditnim kartam / platebnim nemusite platit dalsi nesmyslne poplatky cestovce.

Doporucuji take www.hedvabnastezka.cz

0/0
2.7.2008 10:50

corrida

Re: Bez cestovky to vyjde az o 60% levneji

Naprosto souhlasm.Chteli jsme jet do Spanelska ,ale ne do hotelu nebo prisernych apartmanu.Cestovka pry jinou alternativu nezna.Tak jem si sedl k pocitaci a za 10 minut jsem nasel to prave orechove.Krasnou soukromou vilu u more za cenu vice jak prijatelnou.Majitel si nas vyzvedl na letisti,doporucil co navstivit,kde se pobavit,ceho se vyvarovat.Opravdu doporucuji,meli jme se skvele a usetrili urcite 50%...www.costaaltea.eu VVV

0/0
2.7.2008 12:24

Anička, skřítek a slaměný Hubert

asi tak...

pokud mám v úmyslu jet na 10 dní jenom se válet u moře, tak jedu s CK, optimální stav... pokud však mám chuť cestovat na poznávací, výlučně sám...

0/0
2.7.2008 10:29

kos

Re: asi tak...

Vidíte, já to dělám přesně naopak.

0/0
2.7.2008 10:53

Damik

Re: asi tak...

I na válení u moře je lepší je na vlastní pěst. Nejlépe někam, kde je málo čechů;-)

0/0
2.7.2008 11:31

sunka

-

Vyjma Egypta, kde doprava a hotel vyjde levneji pres cestovku nez individualni doprava, jezdim bez cestovky. Clovek si tu dovolenou vice uzije, je hlavne nezavisly a obcas i usetri. Kdyz jsem potkaval krajany v US a Norsku do jeli s cestovkou tak jsem je jenom litoval, meli ubohy servis za nehorazne penize.

0/0
2.7.2008 10:24

Ferda

Cestovky???

V životě jsem nikam nejel s cestovkou.

Cestovky jsou tak akorát pro důchodce, kteří se v cizině dedomluví, případně pro líné lemry válející se na pláži, kteří se rovněž v cizině nedomluví.

Naprosto nechápu, jak někdo může jet třeba na městský poznávací zájezd s cestovkou - tedy ve skupině s nějakýma dalšíma lidma a neustále pod kontrolou nějakého průvodce. Jako stádečko ovcí.

Když chci neco v zahraničí poznat, přečtu si o daném místě nebo zemi několik knih a průvodců, jednoduše si vše zařídím sám a na místě jsem pak svým vlastním pánem, jdu si kam chci a dělám si co chci.

0/0
2.7.2008 10:21

Lenka

Re: Cestovky???

Vyslechli jsme tě, můžeš si zase sebrat baťůžek a odebrat se do hostelu. A pozor, v Lidlu mají slevy, abys nezmeškal!

0/0
2.7.2008 10:26

dr. holub

Re: Re: Cestovky???

Ano, toto je moudry prispevek ;-D Jak se tesis na dovolenou snu se Sunny days? ;-)

0/0
2.7.2008 10:32

airwar

Re: Cestovky???

Příjde na to co zrovna preferujete, pokud se chce člověk potloukat určitou zemí tak je individuální zorganizování dovolené určitě plus.

Pokud ovšem chcete konkrétní lokaci + konkrétní služby tak je cestovka nejlepší řešení, za ty služby si sice člověk něco zaplatí ale výjde to mnohem levněji než kdybych si to zajišťoval sám, on totiž čas jsou také peníze, a připlatit si za to že je vše perfektněš zařízené případně i několik tisíc na víc snad není problém.

Jen příklad, chci jet do určité destinace, chci ubytování v hotelu s klimatizací, ollinclusive, chci se tam potápět a pod - kolik času by mě zabralo si to celé zorganizovat a zajistit? Stačí párkrát kliknout na internetu a cestovka to udělá přesně jak chci, zatím jsem byl vždy maximálně spokojen.;-)

0/0
2.7.2008 10:32







Najdete na iDNES.cz