Diskuze
Studie: Vyšší mýtné by mohlo omezit páteční provoz kamionů
Děkujeme za pochopení.
Culeto
Nesouhlasím
Mýtné a jeho zvyšování nepovede ke snížení nákladní automobilové přepravy. Ke snížení výkonů v nákladní přepravě a tedy počtu vozidel povede snížení poptávky po ní. To se může udít pouze nabídkou alternativní přepravy zboží a osob a nebo snížením hospodářské aktivity. Zvýšení mýtného za současného stavu tedy pouze změní sílu přepravních proudů v jednotlivých dnech. Regulace pomocí mýtného absolutně nemůže zakrýt holý fakt, že dopravní infrastruktura v ČR neodpovídá požadavku průmyslu. Ťežko bych teď z voleje hledal odvětví, které musí čelit tak často populistickým snahám politiků o zviditelnění.
Realista
Ano vyšší mýtné v pátek s nedělí ne zákaz
To je správná cesta redukcí. Ať si každý dopravce rozmyslí v sobotu jezdit. Nikoli zákazy a restrikce. Naopak bych dopravce motivoval nižší daní o alikvotní část, pokud budou jezdit podnělí až čtvrtek. Paradoxně sobotu bych nechal bez omezení a zvýšených poplatků. V sobotu by mohli jezdit jako všední den.Protože provoz na silnicích klesá.
Jindra
Re: Ano vyšší mýtné v pátek s nedělí ne zákaz
Prijde mi to jako totalni nesmysl. Uz ted maj dopravci malo ridicu, takze jezdej, jak se da. Kdyz jim jeste omezime jizdy mimo tyden, bude daleko hur. Dostupnost nektereho zbozi se muze zhorsit. Spise ale dopravce proste bude muset jezdit porad stejne, takze stoupnou ceny.
Zbozi se proste dovezt musi a takovehle omezeni je uplne k nicemu. Dopravce neni ten, kdo rozhoduje, zda to prevest chce nebo ne :(
xsmudla
Omezeni
To je preci tak jednoduchy. da se zakaz a hotovo. No jo, ale to ma radu problemu. Kuprikladu - dali jsme vladni pobidky, prisly sem firmy a zamestnavaji nase lidi. Jejich provozy jsou bud nonstop nebo minimalne do soboty 22.00. Podle modernich technologii zasobovani v techto novych tovarnach nejsou skaldy tak musi vse jezdit nacas. Stejne tak oblibene hypermarkety. Jaxe to tam vsechno dostane ? jak pise nize motorista, je to o toleranci. Zakazam nic nevyresime a jen zdrazime vse okolo nas form; ano i potraviny ] a oni zamestnavatele proste odejdou a nam tu zbydou rady nezamestnanych v predrazene zemi. Chce to jen myslet v souvislostech
MYSAKSTUART
Jednoduché řešení
A proč to neudělat co nejjednodušeji ? Zákaz kamionů v pátek od 12.00 do 22.00, v sobotu od 6.00 do 22.00 a v neděli taky od 6.00 do 22.00 ? A to celoročně. Žádný výjimky. To je to tak těžký ? Jenomže to by asi naše skvělý poslance nesměly ovlivňovat zástupy lobistů s naditýma peněženkama.
xsmudla
Re: Jednoduché řešení
proc za vsim hledat lobbisty ? premyslej trochu - je to spousta faktoru
looki25
problém je i jinde
staví se dálnice kolem Ostravy k polskejm hranicím, kde bude končit, protože Poláci nic nestavěj, ale Pražský okruh, kam ústí všechny české dálnice je v nedohlednu..ale hlavě že se bojuje o hlasy moravanů
Navíc si vnitřní okruh musí Praha platit ze svých..a tak se ptám..Rzchlostní silnice taky platí dané obce, jejichž katastry "R" proudí???
TeD´mě antipražáci sežerte, ale tohle je hnus!
WIFI
Re: problém je i jinde
není rozdíl mezi pražským okruhem a rychlostní komunikací ? Podle mě má pražský okruh odvést dopravu z centra prahy (jako jakýkoli jiný obchvat), zatímco rychlostí komunikace je klasická spojnice
motorista
je to blbost
klidně ať kamiony jezdí celou dobu. Takhle budou pár hodin stát, všichni šoféři natočí pauzu a potom všichni vyjedou...
Mám už cosi málo naježděno (v osobáku) a s kamionama nemám žádnej problém, stejně jako s osobákama... Každej jede jak potřebuje - jestli jede pomalu nebo rychle - no a? Jsme na cestě spolu a tak se musíme tolerovat navzájem. Pokud já mu nedělám prasárny, on mi je nedělá taky. Je to jenom o toleranci.
jirka
Re: je to blbost
Ať si klidně točí pauzy ve chvíli, kdy se osobáci potřebujou dostat z práce domů. Na rozdíl od nás jsou řidiči kamionů za řízení placeni, tak můžou kiidně jezdit až po osmý hodině. V pátek odpoledne jsou stejně silnice ucpaný kvůli blbům v oktávkách, kteří si myslí, že při rychlosti 130 je pro ně vyhrazený levý pruh.
koki
mýtné
se promítne do cen přepravy,tedy do inflace.Mýtné platíme my všichni,ne dopravci.Je to skrytá daň.
xsmudla
Re: mýtné
ano ano, pak tu budou ti sami lide klit nad tim, jak je to jidlo zase drahy ...
Aloha
zvysit mytne a hned
hned bych zvysil mytne, klidne si to na tom jidle zaplatim a ostatni na to taky budou mit, kdyz vidim jak lidi zerou si holt daji o jeden parek min stejne jsou vyzrany a ten patecni a nedelni zakaz kamionu bych take zavedl po cely rok. Jet v patek po dalnici se opravdu neda kamionu stejne jako osobaku a jeste se ty d.ebilove predjizdi
toto
to
To snad není možné.Kolony dělají sváteční neumětelci,kteří si to šinou na silnici 1.třídy šedesátkou a neuhnou a neuhnou,protože je to nenapadne.
vasilanek
chata
to už měli zavést dávno - a taky zvýšit mýto v určitých hodinách, kdy se tvoří kolony, aby tak regulovali dopravu... třeba v Praze zpoplatnit dráze průjezd ve špičkách atd.
alfik
Re: chata
Tak to je ta největší blbost co zde mohl někdo napsat. Proč by silniční dopravci měli doplacet na to že někdo není schopnej vybudovat v Praze kvalitní infrastrukturu a tím pádem obchvat, který by tuto situaci vyřešil. Je to jenom o neschopnosti s tím něco dělat a jako nejjednoduší krok se jeví zdražení mýtného, ale ten nic nevyřeší to zboží se prostě bude muset přepravit stejně akorat za vyšší cenu která se v konečném dusledku promýtné u koncového uživatele, takže vy všichni co jste pro zvýšení mýtného si uvědomte že na tom v konečné fázy stejně doplatíte.
A ten kdo si myslím že by to vyřešila přeprava kamionu na vlakových soupravých, tak to je ten největší snílek a asi do tohoto tematu asi moc nevidi.
Rohlík pro dítě, nákup do kočárku. Co v obchodě projde a kdy už hrozí právník?
V obchodech platí pravidla, která občas zákazník nedodržuje. Někdy se navoní parfémem, aniž by...
Zlato místo bankomatu. Američané berou útokem zastavárny a zbavují se ho
Vysoká cena zlata je pro mnohé jeho majitele jasným signálem, že právě nazrál čas jeho zpeněžení....
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Kdo je Tomáš Otruba. Klíčový muž v PPF a nový partner Renáty Kellnerové
Největší česká finanční skupina PPF prochází personální i byznysovou proměnou. Jedním z hlavních...
Za zmizení 12 miliard dolarů trest smrti. Vietnam potrestal historický podvod
Za největší bankovní podvod ve vietnamské historii padl ten nejpřísnější trest. Rozsudek smrti si u...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Zlato raketově zdražilo. Mohou za to Spojené státy, Čína i Rusko
Cena zlata pokořila historické rekordy a podle ekonomů se ještě zdaleka nemusí zastavit. Důvodem...
Za zájezd jen čtvrtinu předem, navrhuje EU. Cestovky s tím mají problém
Premium Předem zaplaťte jen 25 procent a doplatek až čtyři týdny před odjezdem na dovolenou. Takový návrh...
Brusel vyčlenil půl miliardy eur na výroby munice, do Česka jdou tři procenta
Dva české podniky uspěly v konkurenci evropských obranných firem, které se ucházely o finanční...
Ruské tankery mohou způsobit ekologickou katastrofu, varuje švédský ministr
Švédský ministr zahraničí Tobias Billström varuje před ekologickou katastrofou, ke které by mohlo...
Google propustil 28 zaměstnanců, kteří stávkovali kvůli smlouvě s Izraelem
Společnost Google propustila 28 zaměstnanců, kteří protestovali proti smlouvě, kterou firma...
Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!