Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Studie: Vyšší mýtné by mohlo omezit páteční provoz kamionů

Jedním ze způsobů, jak snížit páteční provoz kamionů, může být zvýšení mýtného. Počítá s tím studie, kterou pro ministerstvo dopravy zpracovává ČVUT.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Culeto

Nesouhlasím

Mýtné a jeho zvyšování nepovede ke snížení nákladní automobilové přepravy. Ke snížení výkonů v nákladní přepravě a tedy počtu vozidel povede snížení poptávky po ní. To se může udít pouze nabídkou alternativní přepravy zboží a  osob a nebo snížením hospodářské aktivity. Zvýšení mýtného za současného stavu tedy pouze změní sílu přepravních proudů v jednotlivých dnech. Regulace pomocí mýtného absolutně nemůže zakrýt holý fakt, že dopravní infrastruktura v ČR neodpovídá požadavku průmyslu. Ťežko bych teď z voleje hledal odvětví, které musí čelit tak často populistickým snahám politiků o zviditelnění.

0/0
3.7.2008 16:48

Realista

Ano vyšší mýtné v pátek s nedělí ne zákaz

To je správná cesta redukcí. Ať si každý dopravce rozmyslí v sobotu jezdit. Nikoli zákazy a restrikce. Naopak bych dopravce motivoval nižší daní o alikvotní část, pokud budou jezdit podnělí až čtvrtek. Paradoxně sobotu bych nechal bez omezení a zvýšených poplatků. V sobotu by mohli jezdit jako všední den.Protože provoz na silnicích klesá.

0/0
3.7.2008 12:41

Jindra

Re: Ano vyšší mýtné v pátek s nedělí ne zákaz

Prijde mi to jako totalni nesmysl. Uz ted maj dopravci malo ridicu, takze jezdej, jak se da. Kdyz jim jeste omezime jizdy mimo tyden, bude daleko hur. Dostupnost nektereho zbozi se muze zhorsit. Spise ale dopravce proste bude muset jezdit porad stejne, takze stoupnou ceny.

Zbozi se proste dovezt musi a takovehle omezeni je uplne k nicemu. Dopravce neni ten, kdo rozhoduje, zda to prevest chce nebo ne :(

0/0
3.7.2008 12:48

xsmudla

Omezeni

To je preci tak jednoduchy. da se zakaz a hotovo. No jo, ale to ma radu problemu. Kuprikladu - dali jsme vladni pobidky, prisly sem firmy a zamestnavaji nase lidi. Jejich provozy jsou bud nonstop nebo minimalne do soboty 22.00. Podle modernich technologii zasobovani v techto novych tovarnach nejsou skaldy tak musi vse jezdit nacas. Stejne tak oblibene hypermarkety. Jaxe to tam vsechno dostane ? jak pise nize motorista, je to o toleranci. Zakazam nic nevyresime a jen zdrazime vse okolo nas form; ano i potraviny ] a oni zamestnavatele proste odejdou a nam tu zbydou rady nezamestnanych v predrazene zemi. Chce to jen myslet v souvislostech

0/0
3.7.2008 9:01

MYSAKSTUART

Jednoduché řešení

A proč to neudělat co nejjednodušeji ? Zákaz kamionů v pátek od 12.00 do 22.00, v sobotu od 6.00 do 22.00 a v neděli taky od 6.00 do 22.00 ? A to celoročně. Žádný výjimky. To je to tak těžký ? Jenomže to by asi naše skvělý poslance nesměly ovlivňovat zástupy lobistů s naditýma peněženkama.

0/0
3.7.2008 8:53

xsmudla

Re: Jednoduché řešení

proc za vsim hledat lobbisty ? premyslej trochu - je to spousta faktoru

0/0
3.7.2008 9:02

MYSAKSTUART

Re: Re: Jednoduché řešení

Například ?

0/0
3.7.2008 9:04

looki25

problém je i jinde

staví se dálnice kolem Ostravy k polskejm hranicím, kde bude končit, protože Poláci nic nestavěj, ale Pražský okruh, kam ústí všechny české dálnice je v nedohlednu..ale hlavě že se bojuje o hlasy moravanů

Navíc si vnitřní okruh musí Praha platit ze svých..a tak se ptám..Rzchlostní silnice taky platí dané obce, jejichž katastry "R" proudí???

TeD´mě antipražáci sežerte, ale tohle je hnus! :-©

0/0
2.7.2008 23:32

WIFI

Re: problém je i jinde

není rozdíl mezi pražským okruhem a rychlostní komunikací ? Podle mě má pražský okruh odvést dopravu z centra prahy (jako jakýkoli jiný obchvat), zatímco rychlostí komunikace je klasická spojnice

0/0
3.7.2008 6:57

motorista

je to blbost

klidně ať kamiony jezdí celou dobu. Takhle budou pár hodin stát, všichni šoféři natočí pauzu a potom všichni vyjedou...

Mám už cosi málo naježděno (v osobáku) a s kamionama nemám žádnej problém, stejně jako s osobákama... Každej jede jak potřebuje - jestli jede pomalu nebo rychle - no a? Jsme na cestě spolu a tak se musíme tolerovat navzájem. Pokud já mu nedělám prasárny, on mi je nedělá taky. Je to jenom o toleranci.

0/0
2.7.2008 21:23

jirka

Re: je to blbost

Ať si klidně točí pauzy ve chvíli, kdy se osobáci potřebujou dostat z práce domů. Na rozdíl od nás jsou řidiči kamionů za řízení placeni, tak můžou kiidně jezdit až po osmý hodině. V pátek odpoledne jsou stejně silnice ucpaný kvůli blbům v oktávkách, kteří si myslí, že při rychlosti 130 je pro ně vyhrazený levý pruh.

0/0
3.7.2008 8:45

xsmudla

Re: je to blbost

R^ presne tak R^

0/0
3.7.2008 9:03

step

Re: je to blbost

A jel jsi nekdy posledni dobou v patek odpoledne po dalnici Praha-Brno? Pravy pruh souvisla kolona kamionu, levy osobaky. Kazdou chvili se to vsechno na 5 minut zastavi, protoze nejaky tiracky dobytek se zniceho nic rozhodne vpalit do leveho pruhu a predjizdet jiny kamion (nejlepe v kopci), protoze JEMU to jede o 2km/h rychleji, tak prece nebude viset za tim "snekem". Tam jde veskera tolerance stranou, protoze krome casu a nervu zacina jit i o zivot. Pri kazdem takovem manevru hrozi retezove havarie.

0/0
3.7.2008 16:35

koki

mýtné

se promítne do cen přepravy,tedy do inflace.Mýtné platíme my všichni,ne dopravci.Je to skrytá daň.

0/0
2.7.2008 20:43

xsmudla

Re: mýtné

ano ano, pak tu budou ti sami lide klit nad tim, jak je to jidlo zase drahy ...

0/0
3.7.2008 9:04

Aloha

zvysit mytne a hned

hned bych zvysil mytne, klidne si to na tom jidle zaplatim a ostatni na to taky budou mit, kdyz vidim jak lidi zerou si holt daji o jeden parek min stejne jsou vyzrany a ten patecni  a nedelni zakaz kamionu bych take zavedl po cely rok. Jet v patek po dalnici se opravdu neda kamionu stejne jako osobaku a jeste se ty d.ebilove predjizdi;-O

0/0
2.7.2008 19:58

toto

to

To snad není možné.Kolony dělají sváteční neumětelci,kteří si to šinou na silnici 1.třídy šedesátkou a neuhnou a neuhnou,protože je to nenapadne.

0/0
2.7.2008 18:06

Gen-

Re: to

To by me zajimalo proc jsou teda kolony na dalnicich Rv

0/0
2.7.2008 18:14

vasilanek

chata

to už měli zavést dávno - a taky zvýšit mýto v určitých hodinách, kdy se tvoří kolony, aby tak regulovali dopravu... třeba v Praze zpoplatnit dráze průjezd ve špičkách atd.

0/0
2.7.2008 17:29

alfik

Re: chata

Tak to je ta největší blbost co zde mohl někdo napsat. Proč by silniční dopravci měli doplacet na to že někdo není schopnej vybudovat v Praze kvalitní infrastrukturu a tím pádem obchvat, který by tuto situaci vyřešil. Je to jenom o neschopnosti s tím něco dělat a jako nejjednoduší krok se jeví zdražení mýtného, ale ten nic nevyřeší to zboží se prostě bude muset přepravit stejně akorat za vyšší cenu která se v konečném dusledku promýtné u koncového uživatele, takže vy všichni co jste pro zvýšení mýtného si uvědomte že na tom v konečné fázy stejně doplatíte.

A ten kdo si myslím že by to vyřešila přeprava kamionu na vlakových soupravých, tak to je ten největší snílek a asi do tohoto tematu asi moc nevidi.

0/0
2.7.2008 17:57

Jindra

Re: Re: chata

Ja se klidne priznam, ze do toho moc nevidim. Mohl byste tedy prosim uvest par duvodu, proc je preprava kamionu po zeleznici takova utopie?

Prijde mi, ze kdyby se penize, ktery se musej strkat do opravy silnic a dalsi cinnosti spojene s kamiony na dalnici alespon castecne nalili do zeleznicniho rozvoje prepravy kamionu, mohlo by to fungovat.

Nejsem ale ani ekonom, ani expert na dopravu, proto se mozna mylim. Jen bych ale rad vedel, kde jsou ty obrovske problemy, ktere znemoznuji jit touto cestou. Tedy krome nejake skryte sily, ktera zda se veskere vzacne snahy poslancu hodne rychle umlci. Aspon tak mi to prijde.

0/0
3.7.2008 9:34

motorista

Re: chata

Praha má jeden problém - magistrát. Doporučuju návštěvu Bratislavy, jak je tam vyřešená doprava. Taky je to dopravní uzel - Rakousko - Maďarsko - dálnice na Žilinu. Přesto tam mají průjezdy dálnicema. Dlouho jsme si mysleli, že jsou slováci sto let za opicema - a najednou se ukázalo, že je to naopak. A Praha v tomhle vede.

0/0
2.7.2008 21:25

Robert

Studie

Zdravim,

obdobnou studii tez vypracovala univerzita Pardubice, Dopravni fakulta. Z ni vyslo jedno katastroficke cislo za druhym ... kdo chce odrovnat logistiku v cesku (viz.Moos a MD) tak by si tu studii mel precist. Neni mozne zavest patecni zakazy jizd, neni kde parkovat, ridici se nedostanou domu, vzrostou rapidne naklady az o 30 centu za km a to nemluvim o dopadech na konecneho spotrebytele ... kazdy kamion jede,protoze si ho nekdo objednal !!!! Nejede kvuli tomu, ze se mu jet chce...R^

0/0
2.7.2008 16:03

jorbl

Re: Studie

To je zajimavy proc studie pardubicky univerzity pouziva centy... ???

0/0
2.7.2008 16:38

Culeto

Re: Re: Studie

Třeba proto, že se za doravu platí v €, a nebo proto aby se to dalo porovnat s ostatními zeměmi. Nechci sýčkovat , ale se 4 států , které sousedí s ČR se € používá skoro ve 3 .

0/0
3.7.2008 16:52

vymrzovac

už dnes....

.......mi slejzaj vlasy,když vidím,kolik kamionů to honí po úzkejch okreskách. vše se to vrátí v rozbitech silnicích od přetíženejch náklaďáků.  Zde je prostor na kontroly a pokuty policie,ale to je na ně moc složitý(tlak na nápravu atd.)

0/0
2.7.2008 15:14

CHEMBA

bursík vyměnil program SZ za funkce a koryta.

Heslo "Kamiony na vlak" utichlo ihned jak se Bursík dostal do vlády. Už se nemůžu dočkat, jak přijde strana Zelených před příštími volbami, že mají genialní myšlenku, poslat kamiony na vlak. Lidi jim budou tleskat a budou je volit jeden přes druhého.

0/0
2.7.2008 13:54

Jindra

Re: bursík vyměnil program SZ za funkce a koryta.

Tak to je presne moje rec.

Taky uz hodne dlouho premyslim, proc se o necem takovem vice nemluvi.

Vim, ze drahy nejsou v soucasne dobe nic vydelecneho, ale treba by se to i touto cestou dalo napravit.

A nebo minimalne penize, ktere se lijou do mitneho a jinych veci na omezeni provozu a patlani der na pretizenych silnicich, by mohly jit do podpory drahy a hned by jiste bylo lip. Kdyby se veskera tranzitni doprava musela na jednom konci republiky nalozit na vlak a na druhym by se vylozila, byl by  tady jiste daleko vetsi klid a muselo by to usetrit neskutecny penize.

Ale da se silne predpokladat, ze zde pracuje natolik silne lobby, ze tato moznost proste nikdy nebude realitou. Nebo se to zda jen me, ze kdykoliv nekdo jednou za x let vznese navrh na realizaci podobneho planu, hodne rychle se o tom prestane mluvit?

0/0
2.7.2008 15:34

Yurek

Re: Re: bursík vyměnil program SZ za funkce a koryta.

Dráhy jsou v prvé řadě naprosto nespolehlivé a zcela nepružné. Socialistický moloch. Kdyby tomu bylo jinak, zboží se vozí dráhou.

0/0
2.7.2008 17:16

Amatér

Re: Re: Re: bursík vyměnil program SZ za funkce a koryta.

S tou spolehlivosí to valný nebude, ale vzhledem k tomu, že ČD jsou 5. největší dopravce EU tak se tam asi něco vozí ;-)

0/0
2.7.2008 17:31

Petr

Re: Re: bursík vyměnil program SZ za funkce a koryta.

Naprosto souhlasím.

0/0
2.7.2008 17:25

Petr

Re: Re: Re: bursík vyměnil program SZ za funkce a koryta.

Samozřejmě souhlasím s převodem kamionů na vlak. Dráhy jsou sice socialistický moloch, ale v případě, že by došlo k přesunu kamionů na dráhu, tak by se rychle přeměnili na flexibilní firmu. Ono pár nezaplacených faktur nebo tučné penále za pozdní dodávku udělá své.

0/0
2.7.2008 17:28

truck

Re: Re: Re: Re: bursík vyměnil program SZ za funkce a koryta.

Doprava po železnici je zhruba 4.krát dražší.Máš na to připravenou peněženku?Nebo zvýšíme daně,a budeme jim cpat ještě větší dotace?

0/0
2.7.2008 17:40

jirka

Re: Re: Re: Re: Re: bursík vyměnil program SZ za funkce a koryta.

Přeprava jednoho kamionu po železnici přes naše území by vyšlo na cca. 8500 Kč. To není zas tak moc.!

0/0
2.7.2008 21:22

jirka

Re: Re: Re: Re: Re: Re: bursík vyměnil program SZ za funkce a koryta.

vyšla

0/0
2.7.2008 21:25







Najdete na iDNES.cz