Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Z některých rychlíků zmizely jídelní vozy

Cestující v téměř třiceti expresech a rychlících Českých drah si v nich během parného léta nebudou moci zakoupit jakékoliv občerstvení. Ze spojů mířících z Prahy do Zlína, Hradce Králové, Vsetína či Luhačovic totiž před několika dny zmizely jídelní vozy, které provozovala společnost Urblík.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

gander

ach jo

Já kromě piďolína necestuji na dálku jinak, než jídelňákem. Jídelní vozy jsou téměř stále prázdné. Je už jedno, čím to je způsobeno. Jakmile jsem nasedl do vlaku, hned směr jídelák. V jídelním voze jsem byl téměř vždy sám, dal jsem si v klidu jídlo, pivo a mohl číst nebo jen tak bloumat u něčeho ostřejšího . Neobtěžoval mne hluk spolucestujících, pseudohiphop znějící z nově nabytých mobilů prepubescentů, ktěří ve snaze uchvátit všechny kolem tím, jak krutě diktují, pouštěli leckdy i čtyři mobily najednou, neobtěžovalo mne zkrátka nic. Vždy jsem v jídelním voze pojedl, kvalitu jídla u JLV hodnotím kladně. A jako oáza klidu dostane ode mne vždycky jedničku s hvězdičkou podtřženou a v kroužku.  Proto večer z prahy raději manažerem s jídelňákem, než piňdolínem s bufeťákem. Kde je kvalita ohřívaných sraček plně shodná s obsahem toho slova. A na stojáka. :-©

0/0
4.7.2008 14:48

Cocotus_Interruptus

Do haje s CD!

Tak se jim konecne povedlo zlikvidovat jedinou konkurenci JLV? Pekne dekujem, soudruzi. ;-O(Y)Rv

P.S. Pokud si nekdo stezuje na kvalitu vagonu u Urblika, tak at se obrati na CD, place na spatnem hrobe.

0/0
3.7.2008 17:50

George

Urblík versus JLV

Konkurence Jlv má sice narváno,to díky zrušeným příplatkům ic,kde půlka lidí si tam jde jen sednout,aby nemuseli stát 4h,a to tam bud sedí u jednoho kafe z Prahy do Ostravy,nebo si studenti ulehnou do zadní části,kde se neobsluhuje a je jim to jedno,nebo si pijí své lahváče.Takže jako konkurenci bych JLV vůbec nepovažoval a v cenách už určitě né.Přes týden tam jsou kolikrát 2,3lidi do Prahy.

0/0
3.7.2008 9:12

Karel Valeš

Výhoda jídelních vozů

Já spatřuji jako největší výhodu jídelních vozů v tom, že jsou (alespoň na trati, kde jsem je občas potkával) téměř stále prázdné a je už jedno, čím to bylo způsobeno. Jakmile jsem viděl jídelák, mířil jsem dovnitř. V jídelním voze jsem byl téměř vždy sám, dal jsem si v klidu pivo a mohl číst nebo třeba programovat. Neobtěžoval mne hluk spolucestujících, pseudohiphop znějící z nově nabytých mobilů prepubescentů, ktěří ve snaze uchvátit všechny kolem tím, jak krutě diktují, pouštěli leckdy i čtyři mobily najednou, neobtěžovalo mne zkrátka nic. Ne, nikdy jsem v jídelním voze nejedl, takže kvalitu jídla (jel jsem vždy s Urblíkem) nezhodnotím, ale jako oáza klidu dostane ode mne vždycky jedničku s hvězdičkou podtřženou a v kroužku.

0/0
3.7.2008 7:46

martin

expres 520;521

na expresu do a ze zlína je jídelního vozu škoda, tadle trasa je myslím jako jediná živila a jako jediná je soběstačná, ráno ze zlína snídaně a na večer zpět z prahy pro večeře a jídelňáky díky tomu že tenhle vlak jezdí natřískaný k prasktnutí byli taky plné, že jsou ve vlacích vyšší ceny než v restauracích je podle všeho problém, pokud by rozšířily sortiment a zavedli jinou cenovou politiku tak by se prodalo i víc jídel, jde asi o to že do jídelňáku si jde člověk většinou jen na nápoje, no asi s těma cenama nemůžou nic dělat jelikož platí vysoký nájem za vozy čd, ale to pak zas nechápu proč skončily o púl roku dřív než mají zaplaceno, anebo mají výpovědní lhůtu 6 měsíců a čd jim řekla ať si seženou svoje vagony

0/0
2.7.2008 20:20

michawel

Re: expres 520;521

Se sortimentem to máte těžké. Podle směrnic EU v tom vagóně vlastně nesmí vůbec vařit, protože to jídlo nesmí být starší tuším tří hodin. Proto musí vařit z předpřipravených polotovarů, nebo dělat minutky. Urblík měl ten problém, že disponoval pouze vozy WR, kde nebylo nic moc vnitřní vybavení kuchyně, takže to že vařil, byl docela zázrak. Souhlas třeba 521čka je jeden z vlaků, kde to fakt bude chybět. Ceny jsou taky trochu problematické, jak tu už někdo napsal musí se drahám platit pronájem, takže vydělat na tom není vůbec snadné.

To že končí je především díky tomu, že se přestavuje hlavní nádraží a tím pádem jsou královéhradecké rychlíky vysílány z Masarykova nádraží. Urblík měl sídlo, respektive zbrojil právě v Hradci Králové, proto ty vozy do Hradce také jezdily. A jelikož z Masny by bylo problematické vozy přestavovat na hlavní nádraží, tak to utípli už teď.

Škoda.

0/0
2.7.2008 21:21

drevak_patlak

Re: expres 520;521

Urblíkovy ceny ale lze ztěží nazvat jako vyšší. Předražené jsou JLV na vlacích do západní ciziny (pivo za 60, oběd za 250 apod.). Urblíkovy ceny byly celkem rozumné, hlavní jídla obvykle za 99 + hranolky 25, pivo 20-30, palačinky za 55 apod. Nájem byl údajně 100 Kč/den a vůz, posádky pak platily Urblíkovi 200 Kč/den a vůz.

0/0
3.7.2008 8:47

kladnyhrdina

škoda dobrých hospod

V této diskuzi je hodně chytrých, ale málo těch, co v té hospodě občas pojedli.

Úroveň jídelních vozů Urblík byla proměnlivá, protože je jednotlivé posádky měly ve frančíze (nebo něco podobného) a podnikaly na sebe. Někdo to flákal, někdo byl průměrný a někdo skvělý - zažil jsem mnohokrát.

Ham and eggs ze tří vajec s poctivou šunkou kolem 50, gulášek ne o moc víc a minutky - kuřecí medajlonky apod. za 99,- Kč. Pivo měla většina posádek vychlazené lépe, než JLV. Ocenil jsem i tonik, který konkurenční JLV nevedou. Z JLV se stal fast food s jídly bez nápadu a konkurenci by potřebovali jako sůl.

Zbývá dodat, že JLV mají od ČD přiděleny modernější vozy, "elitní" vlakové spoje a ještě dostávají od ČD finanční dorovnání za služby cestujícím, Urblík měl méně zajímavé vlaky a za starší a zanedbanější vozy platil nájemné. Pokud mu zde některý z diskutujících poněkud omšelé vozy vyčítal, pláče na špatném hrobě - chyba je u ČD.

0/0
2.7.2008 19:46

michawel

Re: škoda dobrých hospod

Souhlas. Plně to vystihuje, jak Urblík fungoval. Nejlepší byl, když vozil jako pivko Chodovar a Zlatého bažanta -:)

Pamatuju tam jednu ženskou, která tam semtam kromě výtečné zelňačky vozila i moravskou malinovici, či co to bylo. Cesta Pha-Pce dopadla jednou tak, že jsem z toho vagónu málem vypadl. Ale bylo to fajn.

0/0
2.7.2008 21:26

MychalB

Re: Re: škoda dobrých hospod

jó Chodovárek za 25 káčé.... předloni Kolín - Beroun: 4kousky, mňam! ;-)

0/0
2.7.2008 22:42

karel N

Jidelni PRG-HK?

Tedy dlouho jsem nic nepsal, ale ze bych zazil jidelni vuz PRG-HK tak tedy nevim????? Za 5 let urcite ne. A to jezdim 1x tydne.

0/0
2.7.2008 18:56

Lojza

Re: Jidelni PRG-HK?

Byl to ruším R950 a R957...

0/0
2.7.2008 19:08

kladnyhrdina

Re: Jidelni PRG-HK?

Nezažil? Tak to musíš věřit, jako Bolek Polívka. V minulých letech jezdily na do HK na více vlacích, teď už to byla slabota.

0/0
2.7.2008 19:50

michawel

Re: Jidelni PRG-HK?

Urblík jezdil nyní na vlacích: R651, R950, R957 a R964

Do Hradce jezdil proto, že tam měl sídlo a zbrojil tam. Dva roky zpět jezdily na jednom vlaku dokonce dva jídelní vozy na trase Praha-Hradec.

0/0
2.7.2008 21:29

pokl

nadváha

To je snad v pořádku ne? Víte vůbec, že 70% obyvatel má nadváhu? Tak na co jídelní vozy ve vlaku? Hubnout by mělo obyvatelstvo a ne jíst, kde se dá.(Y)

0/0
2.7.2008 18:18

Ostravskej grosbyrger

Re: nadváha

ty p i č o, jidelák není na žrádlo, ale na pivo.

0/0
2.7.2008 18:55

peabody

Re: Re: nadváha

to by byl pivovak, pyco.

0/0
2.7.2008 21:09

AJM

ABC

:-© No, kdyz u nas podnikatelum nestaci, ze se uzivi. Oni musi byt co nejdriv multimilionari.

0/0
2.7.2008 17:30

Pepyk

Re: ABC

Co ti brání, začít taky podnikat a ukázat nám, jak to má, podle tebe, vypadat?

0/0
2.7.2008 18:11

Tomas

Re: ABC

A co je ti do toho, jestli ten pan jeste podnikat chce nebo ne? Asi ma dost prijmu jinde, a uz to casove ci zdravotne nezvlada, tak si vybira. Mas moznost zaplnit diru na trhu. (Y)

0/0
2.7.2008 19:25

Bassman

JLV

Nedavno jsem jel IC do slovenske metropole a byl jsem jidelnim vozem a jeho personalem mile prekvapen. Je asi pravda, ze neco jineho jsou mezinarodni spoje a neco vnitro.

0/0
2.7.2008 17:07

oId fashioned Vince III..

Re: JLV

jj, vnitro bylo vždycky tak nějak svý;-D;-D

0/0
2.7.2008 17:23

Novo

Re: Re: JLV

Hovoříte o Ministerstvu vnitra, to je fakt vždycky dost hodně "svý" ;-)

0/0
3.7.2008 6:57

er

prázdný vlaky

at klidně vyndaj i sedačky, aspoň se tam víc vejde

0/0
2.7.2008 17:04

oId fashioned Vince III..

pokud byly z mědi,

tak se nějak nedivím...

0/0
2.7.2008 16:55

nemam

kdyby jen to

mam pocit, ze z ceskych rychliku zmizelo uplne vsechno, o vikendu jsem ke svemu prekvapeni zjistil, ze i zavesy na okna v kupe. co by taky clovek chtel za bratru 400, hlavne ze tam bylo sedadlo

0/0
2.7.2008 16:45

Ťuhýk

Mezi náma

když jsem viděl ty ceny, tak jsem si radši vzal do vlaku svačinu.

0/0
2.7.2008 16:40

MeK

zmizely?

a zkoušely se dráhy ptát v nejbližší sběrně?

0/0
2.7.2008 16:36

vver440

máte čas ve vlaku

chlastat a žrát? holoto líná, co byste eště za ty prachy chtěli? buďte vůbec rádi, že ve vagonech fungujou hayzly a že to nemusíte pouštět po noze. Vaše ČD:-)

0/0
2.7.2008 16:29

Lebik

A kuracka kupe

Rv

0/0
2.7.2008 16:12

yetti

Re: A kuracka kupe

klidne si ho vykur i v obycejnem kupe :-P

0/0
2.7.2008 16:37

kohr26

Re: Re: A kuracka kupe

;-D

0/0
2.7.2008 19:07

anča kuřačka

Re: Re: A kuracka kupe

To nejde. Minule mne průvodčí vyhodil, když jsem měla rozkouřenýho postaršího pána. A ten chtěl za nedokouření vrátit 3 kila z pětistovky, co už zacvakal. Že prý nebylo dílo předané celé a bez závad, manažer vymaštěnej.

0/0
4.7.2008 14:53

valsidal

Urbik

Než špinavé Urbikovi jídelňáky tak to raději nic.Výběr jídla i pití minimální,porsonál pomalý a podnapilý,všude špína a smrad.

0/0
2.7.2008 16:10

ABC Maniac

Nikdy jsem tím nejel,

tak by mě zajímalo, jak můžete jít do jídelního vozu a nechat zavazadla bez dozoru! V ČR mně to přijde jako nemožné 8-o8-o

0/0
2.7.2008 15:59

oId fashioned Vince III..

Re: Nikdy jsem tím nejel,

proto je to taky jenom pohádka "O jídelních vozech";-D;-D

0/0
2.7.2008 16:57

drevak_patlak

Re: Nikdy jsem tím nejel,

Proč bez dozoru? Normálně nastoupíte rovnou do jídelního vozu, dáte si jídlo, pár piv, kafe nakonec a zase vystoupíte. Zavazadlo může sedět vedle vás, tak narváno zpravidla nebývá.

0/0
3.7.2008 8:51

anča kuřačka

Re: Re: Nikdy jsem tím nejel,

Tak tak. Já do vlaku bez jídelňáku vůbec nelezu a celou cestu trávím jenom v něm.

0/0
4.7.2008 14:54

Vena.M

Urblik .. tak to me mrzi ...

Jedina rozumna konkurence JLV, ktere CD hazeli neskutecne klacky pod nohy .. nedivim se, ze skoncil ... A pritom na tech tratich by byl jidelak opravdu potreba ...

0/0
2.7.2008 15:53

valsidal

Re: Urblik .. tak to me mrzi ...

Konkurence sice ano, ale jaká? U nas jezdil v minulém GVD Cheb - Praha a byla to zejména vlivem personálu hrůza.A, že se těch průvodců vystřídalo.

0/0
2.7.2008 16:12







Najdete na iDNES.cz