Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Nejrychlejší vlak v Evropě konkuruje letadlům

Nedaleko Prahy se prohání francouzský rychlovlak rychlostí přes 170 kilometrů v hodině. O tom, že jedete vlakem, vás však přesvědčují jen koleje před vámi. Žádný hluk a plynulá cesta skoro jako v letadle potvrzují slova výrobců, že se chtějí vyrovnat nízkonákladovým leteckým dopravcům.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

adriana

jine tema

Vim ze mate tema nejrychlejsi vlak ale jen sem chtela poprosit a zeptat se nevite nekdo neco o bytech v cerhenicich na palouku jestly je uz vse obsazeny  jaky to tam je a jak to tam vypada.Dekuju a nezlobte se:-/

0/0
3.9.2008 18:28

Bůh Nejvyšší (12)

Zelená rétorika už pronikla i do firemního žargonu:

"AGV vypouští méně skleníkových plynů než autobus, auto i letadlo. Vlak by měl být také z 98 procent recyklovatelný."

Já se ptám: Koho to zajímá??? (Y)

0/0
16.7.2008 20:08

Mejla

V té naší pidizemičce je důležitější, aby fungovaly přípoje

namísto exhibic v rychlosti. Spousta lidí včetně mě už kvůli chaosu na dráze a rušení přípojů začala jezdit auty, ale to dráhy ani jejich ROH nezajímá.

0/0
4.7.2008 8:19

cejkis

dejte si do youtubu "maglev"

a uvidíte, jak jezdí správný vlak ;-)

0/0
3.7.2008 23:41

cejkis

Re: dejte si do youtubu "maglev"

http://www.youtube.com/watch?v=FnjKu5g2djA&feature=related

0/0
3.7.2008 23:43

chytrák

maglev ale už není vlak

to je "drobný" rozdíl

0/0
6.7.2008 23:33

cumajs

Velim???

Teda nemám nic proti Velimi, jsou to sousedi ... ale kdy už konečně ty novináři (i tištěný média) vemou v potaz, že zkušební okruh má sídlo v katastru obce Cerhenice, uprostřed okruhu je Sokoleč  a s Velimí je společné pouze to, že tam odtud vede přípojka z trati Praha - Kolín. ... jo a když ho vidím jet ten vlak .. tak vypadá dobře :-))

0/0
3.7.2008 22:44

Nicka

Re: Velim???

Z toho si nic nedělej. Nad tímhle se pozastavuju už hodně dlouho. Ono to asi vychází z toho, že je tam tažená vlečka z Velimi, takže to patří pod "Železniční uzel" Velim. A tím pádem je to velimský okruh ;-)

0/0
4.7.2008 14:37

mrazik

Re: Velim???

Take jsem se rozciloval, kdyz jsem to videl. Kdyz si vzpomenu, jak se tam testovali TGV a dalsi zajimave lokomotivy, na ktere jsme se chodili cele detstvi divat, nadherna vzpominka.

0/0
14.7.2008 15:07

domdom

?

"V České republice se vlak testuje proto, že je to jediná zkušební trať v Evropě, kde lze dosáhnout rychlosti vyšší než 180 kilometrů v hodině."

A kde testovali prvni TGV? U nas za zeleznou oponou?

"uvedl předseda zemského úřadu Alstom Petr Brzezina."

Firma Alstom ma zemsky urad?

0/0
3.7.2008 18:41

Re: ?

V české republice se vlak testuje především proto, že je zde plno na slovo vzatých odborníků se širokými technickými teoretickými znalostmi a praktickými zkušenostmi jak je vidět i z této diskuze

0/0
3.7.2008 19:11

kvalitní_sameček

Re: Re: ?

hehe, když tady ty odborníky čtu, tak mám pocit, že žádné testování není třeba, místní odborníci by to dokázali zhodnotit i bez něho:-P

0/0
3.7.2008 20:40

Kolega

Re: Re: ?

Ale hlavně, máme tak "kvalitní" tratě, že když to vlak přežije tady, tak pak už všude. Ona to tiž byla zkouška technické odolnosti - simulace opotřebení. Jedna jízda v ČR = 10 let provozu na západě ;-)

0/0
17.7.2008 13:07

dan

Re: ?

Nevim jak testy, ale rychlostni rekordy s TGV delali na nove trati pred otevrenim ...

0/0
11.7.2008 17:55

Gar

Uaaaa

Proboha ! Jako bych na to displeji zahlédl windows !

0/0
3.7.2008 18:39

X

Re: Uaaaa

To bude jen vizualizace, takový šílenec nikdo není aby jim svěřil vlak ;-D

0/0
3.7.2008 18:43

Karel

Cert vem Velim

z toho nasinec nic nema. Ale cele CD jsou nejrychlejsi testovacimi tratemi v Evrope. Totiz testovat nervy cestujicich umi CD dokonale.:-/

0/0
3.7.2008 18:38

BONO

Vidíte

jj

0/0
3.7.2008 18:35

BONO

Re: Vidíte

sorry:-)

0/0
3.7.2008 18:36

zimmi

Živě?

Je možné se na tu trať jet podívat?

0/0
3.7.2008 18:24

Nicka

Re: Živě?

Jasně, jdi na www.mapy.cz a najdi si Cerhenice, je to hned vedle. Jsou tam tři mosty přes zkušební okruh, takže se můžeš hezky koukat a pokud to stihneš, tak i vyfotit.

0/0
3.7.2008 22:00

Premek

Re: Živě?

jiste je mozne pod AGV taktez skocit, originalnejsi nez pod prndolino :-P

0/0
3.7.2008 22:02

Hail Eris

smesne

letadlem, ktere by letelo 170 km v hodine jsem jeste neletel, zato ale pravidelne jezdim obycejnou bavorskou lokalkou mezi bavorskymi perdelemi, a ta take jede 170 km za hodinu :)

takhle nejak asi vypadaji clanky v africe, ktere obdivuji zavedeni nejake jinde jiz desitky let zcela bezne technologie :)))))

0/0
3.7.2008 18:23

5alfa

Re: smesne

170 ano, ale to je počátek testování. Vlak pojede 360...

0/0
3.7.2008 18:31

starej_vul

Re: Re: smesne

Po Itálii se jezdí normálně 180 Km. To jen tak pro zasmání(porovnání) ... ale těch 180 by se u nás na koridoru dalo jet taky

0/0
4.7.2008 7:52

Datel

Me z toho vychazi..

... ze ty testovaci trate stoji za houbec, kdyz se da v Nemecku, po celkem bezne trati pro ICE, uhanet pres 300kmh. Od testovaci trati bych si sliboval asi vic nez vysokorychlostnich 180 :-)

0/0
3.7.2008 17:53

5alfa

Re: Me z toho vychazi..

Trať je trať, vede rovně a odněkud někam a poloměr zatáček je 7-9km. Okruh je okruh. Jezdí se dokola. Poloměr zatáček je tam 4200m, takže proto se tam nedá jezdit maximálkou.

Na žádné trati se nedá jet dlouhodobě 180, neboť čas od času trať končí a nebo přijde prujezd velkým městem. Na okruhu mohou testovat 24 hodin a jezdit stále dokola 200.

0/0
3.7.2008 18:30

JB

Re: Re: Me z toho vychazi..

Ty poloměry na okruhu jsou jen 1400m. Kdyby byly 4200, při délce 13 200m by to vycházelo jako kružnice, a tak to není, jsou tam i rovinky. 

0/0
3.7.2008 20:57

mrazik

Re: Re: Re: Me z toho vychazi..

Tak tak, jsou to ovaly a jsou tam dokonce dva, mensi vnistrni a vetsi vnejsi.

Mimochodem kolem testovaciho okruhu jsou v casti za obci Sokolec moc pekne zatopene piskovny - to uz je sakra dlouho co jsem se tam koupal.

0/0
14.7.2008 15:15

janina7

Chraň Bůh dát tuhle věc do pracek našim nádražákům!!

0/0
3.7.2008 17:50

TigerM

Re: Chraň Bůh dát tuhle věc do pracek našim nádražákům!!

;-D

0/0
3.7.2008 17:55

sudak

Re: Chraň Bůh dát tuhle věc do pracek našim nádražákům!!

;-DR^

0/0
4.7.2008 8:11

Majklova_proxy

Konkurovat letadlum?

...mne prijde, ze mista je tam v porovnani s tim letadlem min. ;o)

0/0
3.7.2008 17:37

Qesospi Cobigan

Re: Konkurovat letadlum?

to jo, ale nemusis pak pri vystupovani hledat zavazadla po cely Evrope

0/0
3.7.2008 21:17

el_salamo

Re: Re: Konkurovat letadlum?

A vystoupíš ve městě, ne 40km za městem ;)

0/0
3.7.2008 23:01

malan8

Re: Re: Re: Konkurovat letadlum?

     A nečekáš hodinu a půl na letišti na odlet.

0/0
4.7.2008 9:08

martin

Re: Re: Re: Re: Konkurovat letadlum?

a muzes si sebou vzit piti, zubni pastu i nuzky.

0/0
18.7.2008 14:09

Obelix

V necem podobnem jsem jel v Nemecku.

Je pravda,ze vlak jede rychle a v pohode,aj´le nechapu proc zase nadelali mist a lide jsou tam namackani.Uzka chodbicka a na zachode se da sotva otocit.:-/

0/0
3.7.2008 17:36

Zluty 9

Re: V necem podobnem jsem jel v Nemecku.

No právě, že tento vlak není ten co v Německu, je to něco jiného, v Německu jezdí rychlovlaky od úplně jiných výrobců.

Naopak v tomto francouzkém od Alstomu je hodně místa.

0/0
3.7.2008 17:51

Datel

Re: V necem podobnem jsem jel v Nemecku.

Nerekl bych, ze v ICE je min mista nez v letadle... Nebo jestli myslis tady ten testovany vlak, tak tam je snad otazkou, jak bude nakonec reseny interier - beztak to bude dany tim, co si kdo objedna..

0/0
3.7.2008 17:56

John

pro ty kdo umi Nemecky

Heute gibt es verschiedene ICEs, die auch unterschiedlich schnell fahren. Der ICE 1, den es seit 1991 gibt, erreicht im normalen Betrieb Geschwindigkeiten bis zu 300 Stundenkilometer. Ebenso sein Nachfolger ICE 2. Bei Testfahrten sind sie noch wesentlich schneller. Bereits 1988 schaffte der erste ICE 406,9 km/h. Mit einer so hohen Geschwindigkeit werden die Züge aber im normalen Betrieb nicht eingesetzt.

 

Der ICE 3 kommt allerdings auf eine fahrplanmäßige Geschwindigkeit von bis zu 330 km/h. Schließlich gibt es noch die Sondermodelle ICE T und ICE TD, die mit einer speziellen Neigetechnik ausgestattet sind und daher auch auf kurvenreichen Strecken 200 Stundenkilometer schnell fahren können.

0/0
3.7.2008 17:09

fleret1

v cesku by se meli predevsim testovat

nadrazaci,aby to nebyla lihen takoveho plevelu jako je Gross :-P

0/0
3.7.2008 17:03

Majklova_proxy

Re: v cesku by se meli predevsim testovat

"meli"? Kdo by se MELI testovat?

0/0
3.7.2008 17:38

ja

Re: Re: v cesku by se meli predevsim testovat

nadrazaci... co ti na tom nesedi??

0/0
3.7.2008 18:30

Shob

200 Km/h je nic

Takovou rychlosti jezdi v Evrope spousta vlaku. TGV, Thalys, DB, Eurostar atd.

0/0
3.7.2008 16:51

balvan

Re: 200 Km/h je nic

Ale to je testovací rychlost. Jinak se v článku píše ,že jede 360km\h

0/0
3.7.2008 17:06

Majklova_proxy

Re: Re: 200 Km/h je nic

To jede lambo taky - ale na ceskych dalnicich je cokoli pres 200 silne o usta. Chci rict, k cemu je maximalka, pokud ji nema kde vyuzit?

-

Pendolino by taky jelo vic nez 120, ze jo - ale realitu jiste zname.

0/0
3.7.2008 17:40

ravo

Re: Re: Re: 200 Km/h je nic

Realita je u nás tková, že nejen Pendolino jezdí víc než 120...

0/0
3.7.2008 17:45

Zluty 9

Re: Re: Re: 200 Km/h je nic

Tak ve fázi srovnání s Lambem, jede tento vlak kolem 600 km/h. To je totiž očekáváná rychlost při zkouškách za pár let ( v dohledné době to nebude).

Rychlost 360 km/h to bude  mít jako běžnou provozní, to by Lambo trvale stovky km (jako tento vlak) neudrželo ani náhodou.

0/0
3.7.2008 17:54

5alfa

Re: Re: Re: 200 Km/h je nic

Jenže to je ten rozdíl. Lambo jede 360 na testovacím okruhu a na silnicích pak kolem 200.

Tenhle vlak jezdí na testovacím okruhu kolen 200 a na traci bude svištět 360. :-P:-P

0/0
3.7.2008 18:33







Najdete na iDNES.cz