Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Za první půlrok vyjely na tratě vlaky za více než miliardu korun

České dráhy se snaží o zlepšení kvality vlaků. Od ledna začalo na českých tratích jezdit patnáct souprav Regionov, tři nové vlaky CityElefant a čtyři řídicí vozy pro motorové rychlíky. Celkem dráhy za tyto novinky zaplatily 1,1 miliardy korun. Za letošní rok chtějí investovat celkem 3,6 miliardy korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

markus6

vagony prvni tridy..

..jsou ve vsech vlacich,ve kterych jezdim uplne prazdne...tudiz--->> zbytecne..

0/0
10.7.2008 16:03

Ach jo (bls1)

Modernizace za každou cenu

My si tak rádi sypeme popel na hlavu. I v Evropě ještě jezdí pravidelně lokomotivy starší než 40 let (dokonce s dvoudobými motory!). U nás když to není Taurus, tak se stydíme, jak jsme nemožní. Je to sice hezké, že budeme mít moderní vlaky s klimatizací, ale viděli jste někdy jet tábor vlakem? Čtyři dospělí dokáží oknem vyložit všechnu bagáž do dvou minut. V nových vagónech bez otevíracích oken je to tak na čtvrt hodiny lítání. Takoví si musí příště objednat autobus a železnice si nevychová další generaci zákazníků.

0/0
10.7.2008 7:37

Franta Lopata

Hmmm

kolik z toho je nadsazena cena za uplatky a kolik je skutecna cena ?

0/0
10.7.2008 0:11

Lojza

Re: Hmmm

Bohužel to je +- reálná cena. Je třeba ale vzít v potaz, že třeba oproti autobusu se počítá s životností +-30 let (kdy cca v polovině životního cyklu se provede modernizace interiéru)...

0/0
10.7.2008 0:38

a8n

Zas to psal expert

>Tyto vlaky jsou nejrozšířenějšími vozy v České republice, jezdí v každém kraji. Dvouvozová souprava stojí 21 milionů, třívozová 37 milionů. Celkem jich mají České dráhy už 61.

To říkejte tisícům lidí, kteří jezdí v 500 vozech 810, 600 vozech 010 a klonech, stovkách vozů různých řad klasické stavby....

0/0
9.7.2008 23:28

a8n

Re: Zas to psal expert

Jo a řidičáků 954 má být celkem 19, asi jste si prohodili cenu a počet.

>Přibývají nové vlaky dostatečně rychle?

Pokud myslíte spoje tak jo, pokud myslíte vozy tak ne.

0/0
9.7.2008 23:32

Lojza

Re: Re: Zas to psal expert

Řidičáků 954 bude na konec 30, původní VŘ bylo na 19ks s opcí, která byla využita. Stejně tak původní objednávka byla na 100ks dvouvozových a 26ks třívozových regionov, poté změněna na 74 + 26ks a nyní dráhy jednají o dalších cca 70ks dvouvozových a cca 20-30 ks "Esmerald" čili jednovozové obdobě vozu 812... navíc podle zatím nepotvrzených informací (nejsou tedy například v TEDu) bude k 20 ks lokomotiv řady 380 dodáno do roku 2012 dalších 15ks navíc...

0/0
9.7.2008 23:36

jpnb

Re: Zas to psal expert

No 500 kusů ř 810 již opravdu neexistuje část je na slovensku a část nexistuje a cca 70 jich prošlo rekona ř 814. o vozech 010 platí +/- to samé.

0/0
10.7.2008 8:57

karl

lol

ČD - Černá Díra

0/0
9.7.2008 21:37

Radek

ICE za české ceny

Tak jak koukám, všichni by nejraději jezdili ICE nebo nejlepšími vlaky bůhví odkud, ale za české ceny. Uvědomte si, že ceny v dopravě jsou třeba v Německu mnohem vyšší a proto si mohou dovolit i lepší vlaky. A železnice se jinak dotuje všude na světě, ale někteří to evidentně ještě nepochopili a naivně si myslí, že to půjde bez dotací. Ne bohužel nepůjde, možná až bude ropa za 300-400 dolarů, tak elektrifikované tratě budou levnější a možná to bude na nule, možná se i něco vydělá.

0/0
9.7.2008 19:42

Knedl

Re: ICE za české ceny

Á pán je expert:-)

Který vládě radíš?

0/0
9.7.2008 20:45

Lojza

Re: ICE za české ceny

Souhlas. R^

0/0
10.7.2008 0:05

Daňový soumar

Mobilní latríny

za miliardu, pro firmu, který bych nesvěřil přepravit ani zdechlýho čokla...

A ty opice, co cvakají lístky, mají taky nový?

0/0
9.7.2008 18:07

Bohatý,vzdělaný ódeesák z Prahy

Největší šou bude, až ČD začnou nakupovat za těch 12 mld.

0/0
9.7.2008 16:26

Darik

Re: Největší šou bude, až ČD začnou nakupovat za těch 12 mld.

Dovolim si jeste jednou reagovat - nebojte, nezacnou! ... 12 mld. jim staci tak na kryti provozni ztraty cca na 3 roky :o)

...... potom se bude muset vymyslet zase neco, jak tam soupnout par miliardicek! 

0/0
9.7.2008 16:34

Bohatý,vzdělaný ódeesák z Prahy

Re: Re: Největší šou bude, až ČD začnou nakupovat za těch 12 mld.

Těch 12 mld. je jasně určeno na vozový park. Ovšem je očividné, že např. i kdyby jel Siemens na Zličíně na plný výkon, tak nebude stačit pokrývat poptávku ČD.

0/0
9.7.2008 16:36

Darik

Re: Re: Re: Největší šou bude, až ČD začnou nakupovat za těch 12 mld.

Jasne urceno? ..... k tomu existuje nejaka smlouva o vazani danych prostredku? .... nebo jsou to pouze proklamace? ...... Radeji bych uziti dane castky hodnotil az za ty tri roky! 

0/0
9.7.2008 16:45

Lojza

Re: Re: Re: Re: Největší šou bude, až ČD začnou nakupovat za těch 12 mld.

Jo, ty peníze jsou vázány na konkrétní nákup. Nedávno jsem to hledal na webu PSPČR...

0/0
10.7.2008 1:23

a8n

Re: Re: Re: Největší šou bude, až ČD začnou nakupovat za těch 12 mld.

SKV z toho moc neuvidí, ČD má pod palcem Škodovka, takže bych to spíš viděl na 60x471, což akorát vyjde. :) (Ve skutečnosti k tomu budou taky nějaké Regionohy a později nové jednotky z produkce Škody a Parsu.)

0/0
9.7.2008 23:23

choze

sto let za opicema

Dokud se nebude modernizovat i regionální tratě a elektrifikovat, tak to budou vyhozené peníze. Ty motoráky regionova jsou tragédie. Hlučný je to jako prase, každou chvíli tam smrdí něco jako by jste brousil železo a v létě je v nich nedýchatelno. Takové vlaky nepatří do 21. století. Jinak ty nové panťáky jsou celkem OK.

0/0
9.7.2008 16:20

vcxyds

Re: sto let za opicema

elektrifikovat regionální tratě jenom kvůli smradu? to asi neprojde...a taky proč?  v británii se prohánějí aerodynamické dieselové soupravy... a že nad sebou nemají dráty jim opravdu "nevadí"....;-)

0/0
9.7.2008 16:30

ac97c

Re: Re: sto let za opicema

Jojo takové "motoráčky" jako má Midland Mainline na spojích  mezi Londýn St. Pancras a Nottingham kdyby byly u nás, to by bylo o něčem jiném. Co z toho, že ČD dráhy koupí pár nový vozů, jezdících pouze v okolí Prahy, když ve zbytku republiky jezdí lokálky z 50 let.

0/0
9.7.2008 17:02

ac97c

Re: Re: Re: sto let za opicema

Ten v East Midlands se jedná o "motoráček" Class 222/0 Meridian.

0/0
9.7.2008 17:09

Darik

Hmmmmmm

Je to hezke, ze CD nakupuji nove dopravni prostredky, nicmene je to jak placnuti do vody.

Na jednu stranu reci o tom jak je zeleznicni doprava otevrena konkurenci, na druhou maximalni snahy (ve spolupraci s ministerstvem dopravy), jak ztizit konkurenci vstup. Dale "skryta dotace" ve vysi 12 mld. Kc (1200,- na kazdeho obyvatele CR), kvuli ktere jsou predstavitele CR zvani do Bruselu k vysvetleni. ...... no a snad na konec - trzby CD v osobni i nakladni doprava (i kdyz je Cargo oddeleno) dosahuji v podstate pouze vyse jen mzdovych nakladu !!!!!!!

0/0
9.7.2008 14:51

Darik

Re: Hmmmmmm

Vazena redakce - z jakeho duvodu byly vymazany reakce pod timto prispevkem ?????

Zadne vulgarismy ani neeticke prispevky nebyly uvedeny! - Nebo se snad jedna o problem obsahu a cenzuru ????

0/0
9.7.2008 18:47

Čuníkův Dráp

Re: Re: Hmmmmmm

To abycom si tě lépe našli:-)

0/0
9.7.2008 20:50

Darik

Re: Re: Re: Hmmmmmm

Bingo! ...... taky mi to prijde jako cilena snaha :o)

0/0
9.7.2008 21:54

Janina7

asi takhle:

Kdyby se neutratilo zbytečně 12 miliard za italské pantografy (rozuměj Pinďolíno), kterým si vozejí pr.del pouze hajzlboňáci, papaláši a studentstvo, tak mohly být na rychlíkách všechny ty dobytčáky už nahrazeny za nové! ;-€

0/0
9.7.2008 13:38

Bohatý,vzdělaný ódeesák z Prahy

Re: asi takhle:

Janinko, Pendolina stála polovinu částky, kterou uvádíš (ovšem i tak byla dost drahá).

0/0
9.7.2008 16:24

Lojza

Re: Re: asi takhle:

4,5mld je polovina z 12 miliard? ;-D

0/0
9.7.2008 21:49

mara

hlavne

by mali vypisat nejaky tender a kupit nejake Desira a pod a ne sa iba fixovat na ceskych vyrobcov...Slony sice nejsu spatne ale viem si predstavit ale vhodnejsie vlaky , zvlast mimo spicky...

0/0
9.7.2008 12:57

totom

Re: hlavne

Sloni nejsou špatný???? Já s nimi už 5 let dojíždím, každou chvíli ho musí restartovat a stojí se polích, ze začátku soupravy spojovali 10 minut, velká poruchovost, která vede k tomu, že vyrazí pouze jedna souprava totálně našlápnutá z výchozí stanice. Kterou hlavu napadlo dát do příměstské soupravy 1. třídu to také nepochopím, na 20-30 km nikdo nebude připlácet za trochu více místa,když dojede se zpožděním jako ostatní

0/0
9.7.2008 13:12

JPNB

Re: Re: hlavne

1 třída je nutná kvůli hmotnosti v případě druhé třídy by byla překročena hmotnost na nápravu. A využití 1. třídy je ve špičkách vysoké ono traťová jízdenka na 1 třídu neni o tolik dražší než za druhou a vlakem už dojíždějí i "kravaťáci" a navíc né každý se chce mačkat s davem.

A k poruchovosti ešusem jezdím cca 5 týdně a za poslední rok jsem nedojel resp dojel dalším vlakem 2x. A vždy šlo poruchu kompresoru(konstruční nedostatek který ji způsoboval je snad odstraněn)

0/0
9.7.2008 14:49







Najdete na iDNES.cz