Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Čunek: Regulované nájemné poroste mnohem víc, než se čekalo

Regulované nájemné se v příštích dvou letech zvýší podstatně více, než se původně předpokládalo. V roce 2009 by mohlo vzrůst o 30 procent, v roce 2010 by růst mohl činit až 44 procent. Informace, které už koncem června přinesla MF DNES, dnes potvrdil ministr pro místní rozvoj Jiří Čunek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

baráčník

Víte co je paradox ??

Že právě ty sociální babči živořící o důchodu nevyhání z obrovských bytů nájemné, ale zejména stále se zvyšující ceny energií a také to, že už s nimi nechtěj děti bydlet !

0/0
14.7.2008 11:50

rohatey

No já bych řekl že majitelé maji leckdy velké oči

Ono při takovém nájmu 100,- Kč na m2 už je také potřeba trochu investovat do těch domů a do těch bytů, pochybuji že za tuhle cenu někdo bude bydlet v nějakém komunistickém harampádí a bordelu.

Aby potom leckteří  majitelé nezjistili že s nájmem musí jít pod to  maximálně možné, ono trh si poradí časem všude, čím větší ceny nájemného tím větší investice do nových bytů.

0/0
14.7.2008 10:35

Gaston

Re: No já bych řekl že majitelé maji leckdy velké oči

Ale to je přece cílem nás všech, ne?

0/0
14.7.2008 12:50

VV

Re: No já bych řekl že majitelé maji leckdy velké oči

To: Ronatey Je sice dojemné jak vám záleží na tom aby majitelé domů investovali do svého majetku, ale při vší úctě vám do toho nic není. V normálním svobodném světě je běžné, že když se vám něco nelíbí tak jdete jinam. To samé v bydlení. Pokud jste nemajetný kvůli zdraví anebo jiným neovlivnitelným faktorům, tak by pro vás měla existovat pomoc v sociálním úřadě. Pokud jste si nic na stáří neušetřil protože jste to buď prožral anebo dal dětem, tak vám tyhle potíže patří.

Přestaňte strkat prsty do cizích kapes a začněte se starat sám o sebe, to je tou nejlepší cestou k blahobytu. Regulovaní nájemníci sedí na majiteli jako klíště a pak se diví, že se jich chce zbavit.

Až bude normální trh v nájemném sektoru, tak se majitelé už mezi sebou vzájemně posekají a nájmy se ustálí na normální hladině jako všude jinde.

Pěkný den přeji.

0/0
14.7.2008 14:11

rohatey

Re: Re: No já bych řekl že majitelé maji leckdy velké oči

A co tím pán chtěl říct. Já jenom koukám kolem sebe a vidím že jsou majitelé nemovitostí, ti masivně opravují z nájemného cca 25,- Kč na m2 a domy dneska už mají leckde jako nové a potom jsou "majitelé" kteří z nájemného splácejí úvěry, úroky co si vzali na koupi a ten zbytek sami prokonzumují. Ti místo oprav křičí a křičí že nájemné na opravy stále nestačí.

Kupodivu majitelé jsou ta všechna malá družstva která zprivatizovala domy a ti pseudomajitelé to jsou ti šizuňkové kteří domy  koupili domy za pakatel a nikoliv za své ale na úvěr, a teď ječí jako Viktorky že nechtějí regulované nájemné, které bylo zahrnuto v té nízké kupní ceně domu.

Jsou u nás tady tři barabizny které zprivatizoval  nějaký šizunk z Itálie, v jednom z těch domů jsem i bydlel, z těch domů se stávají cikánská doupata tam se za 7 let do oprav nedala ani koruna. Úsměvné pokud si tihle „majitelé“ myslí že tam bude platit někdo 100,- Kč za m2.

0/0
14.7.2008 14:45

VV

Re: Re: Re: No já bych řekl že majitelé maji leckdy velké oči

Rohatey, závist vám zaslepuje mysl. Za 25korun na metr si nespravíte ani náladu ,natož masivně. Opakuji vám to tedy ještě jednou, - vy a ani stát nemáte a ani nesmíte mít nárok na to, aby jste určovali komukoliv jak bude nakládat se svou investicí a majetkem. To se dle platné české ústavy dá dělat pouze zákonem a za náhradu. V každém jiném případě je to znárodňování a zlodějna - tam už jsme jednou byli.

Pokud je majitel čech, má právo na ústavní ochranu svých lidských a ústavních práv, pokud je to cizinec, má stát povinnost ochrańovat jeho investici tím, že bude vydávat zákony které se řídí chartou lidských práv kterou český stát podepsal. Pokud to tak nedělá, musí za to platit u soudu a to se bude dít ve Strasburku. Až to prohraje, jako že musí, tak to zaplatí i z vašich kapes. Je to tak dobře, protože lidi jako jste vy nic jiného nepoučí.

Pokud chcete něco regulovat, tak prosím dejte vaše prsty ven z cizí kapsy. Kolik potřebných občanů máte vy ve svém bytě / domě?

0/0
14.7.2008 17:41

rohatey

Re: Re: Re: Re: No já bych řekl že majitelé maji leckdy velké oči

Podivné a my už máme za tuhle cenu a za cca 7 let všechna okna nová, rekonstruované lodžie, zateplení, výtahy, stoupačky atd. atd. a dneska v pohodě splácíme úvěr, který se na část těch oprav vzal.

Regulovčíky máme také a vůbec nikdo to neřeší, dům jsme koupili za lidovou cenu jako všichni ostatní a ti regulovčíci byli zohledněni v kupní ceně. V r. 2010 budou platit nejméně 50,- Kč na m2 takže už ponesou i docela slušný zisk. Daleko větší problémy byly s vystěhováním neplatičů, tam to trvá léta a nějaké ty nedoplatky se musí holt oželet.

Jinak nějaké ty regulované ceny nebo věcně usměrňované ceny jsou zcela legální a mají je všude na světě. U nájemního bydlení je dneska zákon že ta regulace bude v r. 2010 už vcelku zanedbatelná, ten dnešní pokřik těch  zlodějských hamounů kteří by chtěli vybírat 200,- kč za m2 v nějakých schátralých a zatuchlých barabiznách je docela úsměvný.

0/0
14.7.2008 18:08

komár

Re: Re: Re: Re: Re: No já bych řekl že majitelé maji leckdy velké oči

Hlavně je špatné nastavovat jednotnou cenu pro všechny. Jak už podle počtu nájemníků, tak i podle jejich příjmů. Když budu bydlet v bytě sám, tak přeci méně byt opotřebovávám, také mám méně peněz, tak bych měl platit méně ne ? Naopak mladí, co už neví roupama coby, tak by to měli vykompenzovat. Bydlení neni zábava, ale nutnost a tak by tam měly být nějaká pravidla.

0/0
15.7.2008 10:23

bc23

Re: Re: Re: Re: No já bych řekl že majitelé maji leckdy velké oči

Jsi holt dobrej... Jen jestli jsi se někde neupočet... Ono totiž 1+1 budou vždy dvě, i když se budeš snažit jak chceš... Každý barák chce něco jiného a každý stojí jiné náklady. Je jen věcí majitele, zda do domu investuje nebo ne. V normální společnosti tomu, kdo neinvestuje utečnou nájemníci. Tady neutečou, protože jsou regulovaní a pronajímatel je s nimi na kordy, protože ho serou...

0/0
10.10.2008 16:40

Rover

Re: Re: Re: No já bych řekl že majitelé maji leckdy velké oči

to Rohatey

naprostý souhlas R^R^R^ Vidím to ve svém okolí.Jeden z mála nerekonstruovaných domů je v rukou soukromníka.Více jak polovina nových nájemníků hradí již plně tržní nájem přesto se v domě nedělá ani základní údržba. Domy s jinou formou vlastnictví mají za sebou již slušnou řadu oprav a renovací.Ale s tou částkou 25,- Kč za m2 trošku přitlač :-)

0/0
16.7.2008 20:53

Rover

Re: Re: No já bych řekl že majitelé maji leckdy velké oči

Nevím jak vy, ale na staří si rozhodně finance nespořím proto, aby mě o ně nějaký filuta připravil ve formě vysokého nájmu (Y);-D;-D

0/0
16.7.2008 20:39

sword

rady páně Čunka

Darebové z obecních bytů, už jste si dávno mohli koupit byty od 3.000.000 Kč nebo RD od 5.000.000, když už máte průměrný plat mediána 18.000 Kč brutto. Každá banka vám ráda půjčí tak do 200.000 na bydlení. Nejméně za 214 let to máte zaplacené, jen nesmíte jíst, pít a oblékat se a v žádném případě používat elektriku nebo plyn.  ;-D;-D;-D

0/0
14.7.2008 10:21

bc23

Re: rady páně Čunka

něco jsi tím chtěl říci? utekla mi asi myšlenka

0/0
10.10.2008 16:42

copy - z - netu

Křečku, já chci také regulované pivo !. - část I.

Máme u nás na rohu celkem obyčejnou hospodu. Ta hospoda má ale jednu neobvyklou specialitu a tou jsou podivně zvláštní privilegia některých vybraných štamgastů.

Hned vedle výčepu je zvláštní oddělený a vyhrazený stůl určený jen pro vyvolené. U toho sedává výhradně "stará regulovaná parta". Tedy známé firmy jako jsou např. jakýsi Kudláček, Vopička, Křeček a ti ostatní. Někteří tito regulácfi zde prý zevlují už dokonce přes 30 let.

A teď se podržte. Ti, kteří sedávají u tohohle vyjímečného stolu, mají pivo za pětikorunu. Je na to totiž zákon. Hospoda už změnila několikrát majitele, ale tahle povedená regulovaná partička pořád sedí tam kde sedí a vesele si chlastá Plzeň za bůra... My ostatní neregulovaný plebs bez pivního dekretu platíme za půllitr běžnou tržní cenu 35,-Kč (to víte, centrum)....

0/0
14.7.2008 0:24

copy - z - netu

Křečku, já chci také regulované pivo !. - II část I.

Slyšel jsem, že to majitel hospody dal k soudu, protože se těmi regulovanými komunistickými pohrobky nechtěl nechat dále vydírat. A u toho soudu zkoumali, jaký mají příjem Kudláček a Vopička. Toho regulovaného Křečka neřešili vůbec. Je to nějaké moc velké zvíře a ty soudce jezdí školit, aby věděli co a jak mají správně soudit. A samozřejmě to tomu hostinskýmu zamítli, neboť jeho žaloba jde podle názoru soudu proti dobrým mravům. Jinak řečeno - soudci  vyškolení regulovaným štamgastem Křečkem usoudili, že by tak náhlé zdražení piva bylo pro ty dva léty propité vykuky sociálně neúnosné a tudíž zcela bezohledné.

Tak tam ti chlapi pořád v klidu seděj a s přiblbým úsměvem lemtají levnou regulovanou Plzeň.  Navíc Vopička si už skoro rok bere k tomu Křečkem požehnaému stolu svého vnuka a hned  ho také přihlásil u hostinského k trvalému vysedávání . Vnuk jednou zabere jeho místo, neboť tento levný násos se v této  hospodě totiž spolu s židlí u stolu vyvolených trotlů ze zákona dědí.

0/0
14.7.2008 0:27

Bee

Topolánku, chci odstranit defektní mzdu! Mzdu jako v SRN!

To jsou stupidní žvásty příslušníka klanu restituentů nebo Italské baráčnické mafie ála Vinohrady, která vyhnala ceny bydlení na úroveň spekulací, obrovských částek, které platí zaměstnancům zahraničních firem jejich společnosti. S touto zlodějnou se svezou milióny lidí, kteří mají příjmy cca 15.000 Kč. Pro tyto bude tzv. ,,tržní" nájem tvořit 3/4 příjmů. Z defektních pseudomezd nelze ovšem platit nájemné jako v Německu. Sociální ,,vyrovnání" půjde nově z kapes daňových poplatníků do kapsiček restituentů a spekulantských Italovlastníků stovek činžovních domů. Důchodci se přestěhují do jeskyní, protože levné byta a malometrážní byty prostě nejsou. Doufám, že nikdo z lidí, kteří budou dávat většinu příjmů za bydlení a sotva jim zbyde na jídlo nebude v příštích volbách volit bezohledné monetaristy z ODS-KDU ČSL a Zelenomodrých.:-©     

0/0
14.7.2008 10:13

Gaston

Re: Topolánku, chci odstranit defektní mzdu! Mzdu jako v SRN!

Máte pravdu.

"Sociální ´vyrovnání´" je blbost. Každý pěkně za své a jenom to, na co kdo má.

0/0
14.7.2008 12:55

ladasan

Re: Křečku, já chci také regulované pivo !. - část I.

Tak to je to nejlepší přirovnání co jsem tu četl. A je to 100% pravda. A ti co tu nadávají, že nebudou mít na bydlení si musí uvědomit, že jestliže na to mít nebudou, je to otázka pro stát, aby se o ně postaral. Neni ani jeden důvod, proč by problémy nájemníků měl řešit majitel. Řešit problémy cizích lidí ve svém soukromém majetku.

0/0
14.7.2008 11:22

barbudo

Re: Re: Křečku, já chci také regulované pivo !. - část I.

... nemusí nic řešit, stačí pokud dodrží původní smlouvu a nájemné ...

0/0
17.7.2008 15:51

Rover

Re: Křečku, já chci také regulované pivo !. - část I.

Dost nepřesný přirovnání, ale jako vtip dobrý:-/ Nájemní bydlení není nálevna a mít u nás alespoň z poloviny takovou konkurenci jakou se můžou pyšnit hospody pak bych ti i zatleskal takhle máš u mě ale (Y) :-)

0/0
16.7.2008 21:06

Karel

Proč se pořád dookola řeší regulované nájmené?

Byla spousta lidí, co si měla možnost v minulosti pořídit vlastní bydlení a přitom zůstavala ve státním a peníze doslova a dopísmene rozhazovali.

A kolik je lidí, kteří vlastní více státních bytů - ty pronajímají a nechávají si je např. pro vnoučku a nebou pouze a jen na kšeft.

U známeého ve vchodě si založili družstvo - všichni si koupili byt až na jednu vyjímku. A ta to začala celému domu pěkně zavařovat. Dělala neustále nepořádek, hluk a znepříjemňovala celému domu jinak klidné bydlení. A stát mu k tomu dal skvělé podmínky podmínky...

0/0
13.7.2008 12:30

nebydlící

Nejvysmátější je Jiří Roko Paroubek

http://zpravy.idnes.cz/praha.asp?r=praha&c=A040211_185006_praha_ton

0/0
12.7.2008 12:10

ladi

To je dost....

Regulaci by měli zrušit úplně a najednou a byl by pokoj.....

0/0
12.7.2008 12:08

Joj

Tak socky

Za chvíli budou nemovitosti v Brdech za babku a s pěkným výhledem na umělecké dílo v podobě velké koule! šup šup šup z bytů pryč do svého !

0/0
12.7.2008 12:08

Bee

Re: Tak socky

Myslíš tu bílou kouli oddanosti světovládné mocnosti?;-D

0/0
14.7.2008 10:15

JR

Proč se divit

Co  si zvolili to mají. A nejvíc mám radost z toho jak budou Pepíci z Prahy ječet. Volili tenisovou raketu VK tak ať platí.

0/0
12.7.2008 9:08

Ghost

Re: Proč se divit

No deregulaci zavedl Pablbek a je to jedna z mala dobrych veci ktere jim uznavam, protoze nechpu proc nekdo kdo po znamosti dostane dekret (znam z me blizkosti) ma najem neco pres 2000 za vetsi byt nez ja (neregulovany) 9000. Chapu bydlim v novostavbe, tak jsem ochoten si neco priplatit, ale tohle je rozdil trochu vetsi, ale holt ja nemam zname radni, takze s tim nic neudelam.

0/0
12.7.2008 9:59

Leo

Re: Re: Proč se divit

Přesto, že nejsem sympatizantem Paroubka, tak se ho v tomto musím zastat. Regulaci nájmů nezavedl Paroubek. Regulace nájmů je přežitek z mnulého režimu. Naopak jediná ČSSD začla s regulácí něco dělat. Jako jediná vláda po roce 1989 se tímto problémem začla zabývat - díky tomu také po roce 2010 bude úplná deregulace. Co si pamatuji, tak bývalé vlády ODS se vždy úplné deregulaci vyhýbali. Např. prof Václav Klaus byl radikální odpůrce deregulace - vždy se odkazaval na svou maminku, ktará s 6000Kč by deregul. nájem neutáhla.... Velice dobře si na to pamatuji ....  Takže přesto, že Paroubek není mým vzorem ;-D, tak v tomto se ho musím zastat !!!! Pláčete na špatném hrobě...    [>-] R^

0/0
12.7.2008 11:34

nebydlící

Re: Re: Re: Proč se divit

Blbost, v 90-tých letech za ODS se deregulovalo klidně o 40-100% ročně.

Pak po příchodu socanů do vlády se deregulace poslala k ledu a nešlo to ani o inflaci:

http://hn.ihned.cz/attachment.php/12481590/aotuv345BF7HJLMNOjegpqz01ST29ARV/02.jpg

0/0
12.7.2008 12:09

venca

Re: Re: Re: Re: Proč se divit

Není pravda... ODS se k tomuto problému stavěla také  zády!

0/0
13.7.2008 20:24

Vanislav

Re: Re: Re: Re: Re: Proč se divit

no dohledejte si nake clanky z te doby. Nevim presne o kolik, ale rozhodne se deregulovalo. pamatuji si jak plebs kricel stejne jako krici dnes

0/0
14.7.2008 9:37

Katka

Odstěhují se

Není se čeho bát. Jen se lidi odstěhují na chaty a chalupy, kdy dřčíve se bydlelo. Majitelé domů budou mít prázdné byty za nájem, který jse lichva.  Je to trh. Jen ať se ledy pohnou. Ona se pravda ukáže.

0/0
11.7.2008 23:22

pes Jonatán

Re: Odstěhují se

mám podobný názor, rozhýbe to trh s bydlením, za současného stavu se vyplatí mít i několik takových bytů a ty pak draze pronajímat, to zvyšuje poptávku po novém bydlení a v konečném důsledku i jeho ceny...

0/0
12.7.2008 11:33

ceny8

Má pravdu předsedo...

Má pravdu předsedo, ponORCO bude za 300 :-P

0/0
11.7.2008 20:11

cerveny

na tyhle svine plati snad jen bolsevik

co si tahle vladni svoloc dovoluje to uz je vrchol

0/0
11.7.2008 18:43

Lion

Re: na tyhle svine plati snad jen bolsevik

Nedovolují si nic. Oni jen respektují zákon, který vytvořila a protlačila ČSSD. ;-)

0/0
11.7.2008 20:28

cerveny

Re: Re: na tyhle svine plati snad jen bolsevik

no tak je na case vzhledem k nepredpokladanym rustum udelat korekce. Ostatne proto je lidi voli a ne proto, aby je ozebracovali. A pokud to nepochopi, pak je nutne se zamyslet, zda by to nechtelo zase po letech REVOLUCI a tentokrate jiz ne neznou!

0/0
11.7.2008 21:54

Lion

Re: Re: Re: na tyhle svine plati snad jen bolsevik

Jednodušší bude tu starou sametovou dotáhnout do konce a jednou provždy se zbavit bolševiků. Kdybyste měl IQ vyšší než je dnešní datum, začal byste počítat a posléze zjistil, že deregulace je i tak zcela nedostačující. Rostou ceny nemovitostí, stavebních prací, materiálů, energií, daně z nemovitosti a to vše se promítá do nákladů a tudíž i výše pronájmu. Jen úplný blb může napsat o ožebračování nájemníků, aniž by znal problematiku v celé její šíři. Ale o věcnou argumentaci tu evidentně nejde, viďte ? Jde o rozdmýchávání vášní a v tom jste vy bolševici opravdovými mistry ... :-©

0/0
11.7.2008 23:08

Komár

Re: Re: Re: Re: na tyhle svine plati snad jen bolsevik

je vidět že jste jeden z těch asociálních lichvářů :-©

0/0
11.7.2008 23:24

Lion

Re: Re: Re: Re: Re: na tyhle svine plati snad jen bolsevik

Jak je vidět, jste jedním z těch bolševických agitátorů ... (Y)

0/0
11.7.2008 23:27

Komár

Re: Re: Re: Re: Re: Re: na tyhle svine plati snad jen bolsevik

Proč by mě mělo zajímat, kolik stojí cement či řemeslníci ? To je snad starost majitele se o nemovitost a okolí starat. Však já také musím platit nájem a nikdo se neptá kde na to mam brát ;-O

0/0
11.7.2008 23:32

Lion

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: na tyhle svine plati snad jen bolsevik

Tak to nechte na nás, nestarejte se, kolik to stojí. Ale nesmíte se pak divit, že nás zase nezajímá, kde vezmete na nájem, který požadujeme. Když se vám to nelíbí, seberte se běžte do vlastního, soudruhu ... ;-)

0/0
11.7.2008 23:52

Komár

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: na tyhle svine plati snad jen bolsevik

A pak že nejste lichvář, odírat slušné lidi co bydlí ve vašich kůčách by se vám zachtělo. Proto stát musí mít na takové lidi pořádný bič !.

0/0
12.7.2008 0:03

Lion

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: na tyhle svine plati snad jen bolsevik

Diskuze s blbem Vašeho ražení pro mne opravdu není žádným přínosem. Užírejte se jak chcete, realitu nezměníte Možná procitnete až po prohraném sporu ČR ve Štrasburku. Dobrou noc a krásné sny o zemi, kde zítra znamená už včera.  I když to vlastně znamená, že předevčírem se v té Vaší zemi pořádně flákali ... :-P

0/0
12.7.2008 0:15

pes Jonatán

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: na tyhle svine plati snad jen bolsevik

neblbni, provokuj blbce dál, aspoň je sranda ;-D

0/0
12.7.2008 11:34

ikona

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: na tyhle svine plati snad jen bolsevik

ses posral v kině ?

0/0
12.7.2008 16:52

Antonín Novotny

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: na tyhle svine plati snad jen bolsevik

Pudes do holobytu, haizle komunistickej! :-©

0/0
12.7.2008 0:16

red

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: na tyhle svine plati snad jen bolsevik

ty pujdes brucet, ty kapitalistickej spratku bolsevickych rodicu

0/0
12.7.2008 8:07

Mašín Ctirad

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: na tyhle svine plati snad jen bolsevik

tebe, ty haizle redrudej, než pověsím na lucernu před tvým panelákem, tak tě podříznu!

0/0
12.7.2008 8:38

ladi

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: na tyhle svine plati snad jen bolsevik

Když se ti nelíbí bydlet v našich kůčách, tak jdi do svého. Tebe nezajímá, kolik stojí opravy a podobně. Ale majitel neni povinen platit si cizí lidi ve svém majetku. Já třeba nemám auto. Budeš mi ho půjčovat na víkendy?A když se ti něco porouchá, co je mě do toho, mě nezajímá kolik stojí oprava......

0/0
12.7.2008 12:11







Najdete na iDNES.cz