Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

V USA zkrachovala další velká hypoteční banka IndyMac

Americký úřad pro bankovní dohled převzal do vlastnictví velkou kalifornskou hypoteční banku IndyMac Bancorp. IndyMac je letos již pátou americkou bankou, která vyhlásila bankrot v důsledku hypoteční a úvěrové krize. Do případu je zapleten i významný demokratický senátor Schumer.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

John

Fed rad pomuze

Fed rad pomuze, pokud nekdo potrebuje cerstve penize v podobe hotovosti. Ucelem je totiz, roztocit tiskarny dolaru na plne obratky. Z kazdeho takto vytisteneho dolaru ma Fed hned sve zisky a to to totiz jde.

0/0
14.7.2008 12:45

Jouda

Doufám že skrachují i naše banky

Abych tu hypošku nemusel splácet...

0/0
14.7.2008 9:32

PGK

Re: Doufám že skrachují i naše banky

Tak to te asi zklamu. V pripade, ze jde banka do bankrotu, se stavaji vsechny uvery splatne ihned. Takze si to moc neprej, jestli nemas ty prachy nekde schovany na pude.

0/0
14.7.2008 9:46

John

Re: Doufám že skrachují i naše banky

Musime se jenom vsichni dohodnout a zacin naraz vybirat sve penize do hotovosti. Potom zkrachuji vsicni.

0/0
14.7.2008 12:38

LeBoeuf

Schumer

ja bych proveril Schumera, ci pak je to vlastne "agent"...

0/0
14.7.2008 9:24

crezpenan

chyba byla zvolit exalkoholika,

no každý národ si to musí vyjíst sám.Snad nový prezident konzervativců udělá pořádek,starý je na to dost..

0/0
14.7.2008 8:44

Lubos

Volna ruka trhu

No takhle nejak to dopada kdyz funguje jak vykrikoval Taticek Klaus "volna ruka trhu" (Y)

0/0
14.7.2008 2:39

romsky aktivista

Re: Volna ruka trhu

Vsechny ty banky podrzel stat. Kde je ta volna ruka trhu chuju?

0/0
14.7.2008 8:52

Dement

Re: Volna ruka trhu

Vidim ze vis o cem je rec ;-D

0/0
14.7.2008 19:58

richdek

k neuvereni

Kdyz to tady ctu......takove blbecky mame v Cesku. Rv

0/0
14.7.2008 2:19

tam za vodou v rakosi

diskuze plna skutecnych znalcu

;-DR^R^R^R^R^R^R^R^

0/0
14.7.2008 1:49

gerge valker bzh

,,,

koukám jak tzv. liberálové, zde např. hnedka zdrapana, najednou davaj ruce pryč od US ekonomiky, a přitom jeste pred rokem ji davali za vzor

0/0
13.7.2008 17:19

Mablung

Re: ,,,

Stále je vzorem.

Vy to asi nikdy nepochopíte, ale krachy jsou očistným mechanismem trhu od slabých, nevýkonných či špatně spravovaných firem. Krach není sprosté slovo, jak si mnoho levičáků myslí.

USA táhne dolů válka v Iráku, ne výkonnost ekonomiky.

0/0
13.7.2008 21:55

klof

Re: Re: ,,,

Jenže tohle nemá s liberalismem NIC společného. Je to státní (stádní) krach.

U nás to skoro nikdo neví, ale v článku se to píše: v USA federální vláda rozjela program, který doslova nutí banky (se stádní podporou) poskytovat hypotéky příslušníkům "znevýhodněných komunit" (přeloženo do lidštiny: aby půjčovali peníze lidem, kteří nemají na splácení půjček peníze, čili většina půjček nakonec zákonitě musí zkrachovat).

Jestli je tahle příhoda něčeho důkazem, tak ne toho, že nahodilý krach je běžnou součástí tržní reality (když podnikatel neodhadne situaci nebo neumí řídit podnik), nýbrž toho, kde - a to zcela zákonitě - skončí všechny snahy vlády "poručit větru dešti". Prostě když někdo nemá na to, aby se zadlužil, tak se mu nemá půjčovat. Pro spotřebu soukromé osoby to platí dvojnásob, protože půjčka na spotřebu (a to je i hypotéka na bydlení) si na sebe "nevydělá", na rozdíl od půjčky na podnikání (tam se předpokládá, že by si na sebe vydělat měla).

0/0
13.7.2008 22:40

Totedyne

Re: Re: Re: ,,,

V článku se nikde nepíše, že by nějaký program federální vlády nutil banky půjčovat lidem, kteří nemají na splácení.

0/0
13.7.2008 23:02

romsky aktivista

Re: Re: Re: Re: ,,,

nicmene ten program existuje. Je to hezky priklad toho, jak funguje pozitivni diskriminace ;-D vsechno jde do (Y)

0/0
14.7.2008 8:53

gerge valker bzh

.

a to jsou teprve první kostičky velkého emerického krach domina, ted prijdou na radu i tezsí vahy jak mezi bankama tak i v prumyslu

http://auto.idnes.cz/automobilku-gm-muze-cekat-bankrot-varuje-merrill-lynch-pij-/automoto.asp?c=A080703_104649_automoto_fdv

0/0
13.7.2008 17:15

Totedyne

pro spekulanty

Milí odeesáčtí obdivovatelé USA. Investujte svoje peníze na amerických burzách! Je tam největší likvidita (zlikvidují vám celou investici), jsou tam nejmenší poplatky (100% z investice, ale možná i méně). :-)

Tak to dopdá, když jsou uplatňovány pravicové bláboly v ekonomice. Lidé nemají peníze na splácení hypoték, nekupují auta, nelétají letadly ... Celá odvětví jsou na odpis.

0/0
12.7.2008 21:44

Bob

Re: pro spekulanty

;-D chceš říct, že levicové bláboly v ekonomice jsou úspěšnější? ;-D

proč krachly socialistické státy?

i v tom článku píší, že hypotéky pro chudé a pro menšiny podporovali demokrati - což jsou američtí levičáci

0/0
12.7.2008 22:27

pepa

Re: Re: pro spekulanty

R^R^R^

0/0
12.7.2008 23:04

hnedka_zdrapana

Re: Re: pro spekulanty

Pricinou nejsou primarne levne pujcky, ale centralni planovani v oblasti meny - tedy aktivity FEDu (nizke uroky, masivni pumpovani penez do ekonomiky). To je hlavni pricina a s pravicovou politikou to ma spolecneho asi tolik jako centralni planovaci komise v oblasti zemedelstvi. ;-) Vypada to, ze se chteji zbavit svych dluhu tak, ze proste zlikviduji dolar. Taky reseni.

0/0
12.7.2008 23:46

Ach jo (bls1)

Re: Re: Re: pro spekulanty

Když za socialismu vyhořely papírny a nebyl toaletní papír, tak to byl jasný důkaz nefunkčnosti zřízení. Když se v kapitalismu hroutí bankovní systém a stát do něj musí nacpat miliardy, tak za to může něco stojící mimo. Tak proč si FED vytvářeli, když jim to všechno tak kazí? To je k tomu donutili komunističtí agenti?

0/0
13.7.2008 7:56

hnedka_zdrapana

Re: Re: Re: Re: pro spekulanty

A kdo rika, ze za to muze nekdo mimo? Kdyz za socialismu nebyl toaletak, byl to dusledek nefunkcnosti centralniho planovani. Kdyz se hrouti banky, je to take dusledek nefunkcnosti centralniho planovani, tenokrat v oblasti meny.

A proc vytvareli FED, kdyz jim vsechno kazi? Mozna proto, ze to pro _nektere_ lidi bylo vyhodne. Jen pro info - v 19. stoleti byla v USA centralni banka dvakrat zavedena a pak nasledne zase zrusena.

0/0
13.7.2008 12:53

romsky aktivista

Re: Re: Re: Re: pro spekulanty

muzes sem prosimte poslat nejake informace o sve osobe? Pri kazdem Tvojem prispevku zasnu, co jsi za ublizeneho ubreceneho menecenneho vola. Je mi z Tebe spatne. Z Tve hlouposti :-©

0/0
14.7.2008 8:55

Totedyne

Re: Re: pro spekulanty

To rozhodně ne. Když porovnám komunistické bláboly s těmi pravicovými, pak to je jako porovnávat jednookého se slepcem.:-)

V článku se píše, že demokrati podporovali liberalizaci podmínek pro hypoteky. V ty liberalizaci bych neviděl nějaký levicový princip, ani bych to nebral jako problém. Problém samozřejmě nevytváří ani FED, ten jen v rámci možností krizi hasí. V Americe jde čistě o problém v poměru mezi příjmy bohatých a chudých, tj. problém v poměru investic do spotřeby (splácení hypoték, nákup aut ...) a investic za účelem zisku (nabídka úvěrů, investice do komodit,...). 

0/0
13.7.2008 12:27

hnedka_zdrapana

Re: Re: Re: pro spekulanty

"Problém samozřejmě nevytváří ani FED"

A kdo tedy napumpoval do ekonomiky obrovske mnozstvi v minulych letech a zapricinil tak jak krizi, tak vysokouo inflaci? Jezisek, padelatele nebo kdo tedy, kdyz ne FED?

0/0
13.7.2008 12:55

Harpagon

Re: Re: Re: Re: pro spekulanty

Rozumní,opatrní ,nechamtiví,zodpovědní a vzdělaní;-Dinvestiční bankéři by se do těchto problémů nedostali.

0/0
13.7.2008 13:11

hnedka_zdrapana

Re: Re: Re: Re: Re: pro spekulanty

Stacilo by minimalne drzet politiku vysokych uroku a take by se do problemu nikdo nedostal.

0/0
13.7.2008 13:30

Ach jo (bls1)

Re: Re: Re: Re: Re: Re: pro spekulanty

To mluvíte o dolaru? Osobně nevěřím, že to tak funguje obecně, ale u dolaru mi to přijde úplně směšné. Narážím tím na obrovské čínské dolarové zásoby.

0/0
13.7.2008 13:52

hnedka_zdrapana

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: pro spekulanty

Jisteze. Kdyby byly vysoke uroky, tak by se do ekonomiky napumpovalo mnohem mene penez a tedy by logicky nevznikla zadna realitni bublina a ani by nemohla vzniknout vysoka inflace. Jednoduchy princip akce a reakce.

A cinske dolarove zasoby by mohly byt zdrojem problemu tehdy, kdyby je Cina vsechny hodila na trh a chtela se jich zbavit. A tim by americanum hodne zatopila, kdyby to udelala, ale neni to v jejich zajmu, neb je to mimo jine jejich obchodni partner.

0/0
13.7.2008 14:17

Harpagon

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: pro spekulanty

Nedá se bohžel nic dělat,prachy jsou zboží jako vše ostatní.

0/0
13.7.2008 15:06

Ach jo (bls1)

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: pro spekulanty

Podle mého názoru jsou tyhle finanční páky pitomost, protože zatěžují i investice do výroby. Navíc realitní bublina nevznikne proto, že se občané mohou dostat k levnějším penězům, ale protože bohatí mají příliš mnoho peněz, které chtějí zhodnotit, ale není za co. Tlak tedy není od zákazníků, ale od finančních investorů. Řešení by bylo zdanit bohaté (s vhodně nastavenými odpisy pro investice do produktivních odvětví), jenže to by byla v Americe svatokrádež. Stejně jako kdyby si měli přiznat, že jsou závislí na milosti Číny.

0/0
13.7.2008 16:30

dantencl

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: pro spekulanty

Ale ne. Problém je objemový přebytek peněz, ne to, kdo je drží v ruce. Samozřejmě nerovnoměrná měnová reforma v českém stylu umí pěkně snížit množství oběživa, ale to nikdo soudný nechce. Příčina je opravdu v nížších úrocích FEDu, než uměla ekonomika strávit beze ztrát. A ty se teď platí, diskuse je spíš o tom KDO to zaplatí a jakým mechanismem.

0/0
13.7.2008 17:17

gerge valker bzh

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: pro spekulanty

za poseldní pulrok snizili v USA uroky z 5 na 2 procenta, dle tebe je meli naopak zvysovat?

0/0
13.7.2008 17:44

dantencl

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: pro spekulanty

Půlrok je sotva tak doběhová doba, než se změna sazeb projeví v ekonomice. Ale bavíme se o příčinách a tou byly nízké úroky předešlých let. Ted snižují, když vidí, jak by jim to kleklo před volbami prezidenta. problém se tak rozkládá do více let.

0/0
13.7.2008 17:52

Ach jo (bls1)

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: pro spekulanty

Tak podle mě je to zásadní rozdíl. Pokud mají dostupné peníze zákazníci, tak roste poptávka a zvyšuje se cena. Např. byty v Praze. Dostupné (byť stejně zlodějské) hypotéky vyhnaly neúměrně ceny, ale to samo trh nehroutí. Problém v USA nastal, že všichni majetnější by chtěli zhodnocovat své peníze (nejlépe se stát rentiéry). Není ale do čeho ty peníze investovat, tak se začnou 'nafukovat bubliny'.

0/0
13.7.2008 20:17

Totedyne

Re: Re: Re: Re: Re: Re: pro spekulanty

Kdyby byly vyší úroky, tak neplatičů hypoték ještě přibude.

0/0
13.7.2008 20:34

Brutus

Re: pro spekulanty

A co je podle tebe lepší Mrtvádýně? Když se položí jednotlivé banky a dá se něco zachránit, nebo celý stát, který socani zadlužili tak, že dnes je jen státní dluh 935 miliard? A kde ty vámi vypůjčené peníze dnes jsou? Všechno jste prožrali a nikde nic není vidět. Tedy mimo socek které mají hypotéky, dluhy u Cetelemu a Providentu, a domásnosti vybavené elektronikou, kterou nepotřebují, ale soused to má taky.

0/0
13.7.2008 9:50

Totedyne

Re: Re: pro spekulanty

Dluhy vytváří tato vláda stejně, jako předešlá. Rozdíl je jen v hospodářském růstu a inflaci.

Pokud chceš zakazovat, nebo regulovat půjčování peněz občanům, pak to není čistě pravicový princip.

0/0
13.7.2008 12:09

hnedka_zdrapana

Re: Re: Re: pro spekulanty

Jen pro informaci, ciste pravicovy princip je nemit zadnou centralni banku a mit zde vice soukromych (pravdepodobne 100% krytych komoditnich) men, ktere si budou konkurovat a obcan si bude moci vybrat. S privrenyma obema ocima muzeme za pravicovy pristup jeste povazovat centralni banku, ktera pouziva 100% krytou menu. To co zde mame dnes je paskvil.

0/0
13.7.2008 14:35

Totedyne

Re: Re: Re: Re: pro spekulanty

Ano, toto vím. Nesouhlasím pouze s tvojí poslední větou, rozdíl mezi námi je v tom, že ty těm pravicovým principům věříš, já je zásadně odmítám, jako bláboly.

0/0
13.7.2008 20:46

Brutus

Re: Re: Re: pro spekulanty

Pravda! I to zadlužování má svůj smysl a nikdo z nich to nedělá zadarmo!;-O

Stát ještě stále vlastní většinu lesů a pozemků, které potom zkonfiskují zahraniční věřitelé za hubičku až nebudeme moci splácet dluhy a budeme tam, kde jsme byli před válkou - osamoceni a v pr****i!;-€;-€

0/0
13.7.2008 16:32

USA = 0

PODVOD

Stejně je to podvod

0/0
12.7.2008 19:27

Jouda

hm

Brzy se můžeme  těšit na doláč za 10R^

0/0
12.7.2008 19:13

Pilát

vy v Cesku

vite o tom, ze na Bank of America nikdo nema ?  ;-)

0/0
12.7.2008 18:16

Brutus

Re: vy v Cesku

Copak? Tam je ještě větší tunel?8-oR^

0/0
12.7.2008 18:28

Pilát

Re: Re: vy v Cesku

www.bankofamerica.com  ;-)

0/0
12.7.2008 18:32

Brutus

Re: Re: Re: vy v Cesku

Jabec, ...Tome!....Kopeš za vlastní....;-D

0/0
12.7.2008 18:34

Brutus

Re: Re: Re: vy v Cesku

Jasan Tome!....Kopeš za vlastní...?;-D

0/0
12.7.2008 18:36

bacák

Re: Re: Re: vy v Cesku

http://phx.corporate-ir.net/phoenix.zhtml?c=71595&p=irol-stockchart

ti jedou ;-D

0/0
12.7.2008 19:12







Najdete na iDNES.cz