Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Koruna v závěru obchodování opět vylepšila rekord na 23,16 Kč/EUR

Česká měna v závěru dnešního obchodování vylepšila své maximum vůči euru na 23,165 Kč/EUR. Proti dolaru se obchodovala za 14,62 Kč/USD. Díky vývoji na světových trzích koruna rekordně posilovala již dopoledne, a to na 23,19 Kč/EUR.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Prázdný@falešný

Já myslím, že je tady víc odborníků než celých USA

Koruna letí nahoru. Je to pochopitelné...Nechápu spíše ta co zíraj jako tele na otevřená vrata..saldo ex-import říká dosti..šmoulové ;-D;-D

0/0
22.7.2008 17:36

Grobeček

Selhání ČNB a vlády

Tohle není nic jiného než fatální selhání ČNB a vlády, současné vedení je zcela nekompetentí což ukázalo před pář lety prodejem zlata, téměř u dna a následnou koupí dolarových dluhopisů a akcií. Teď namísto silné intervence a okamžitého jednámí s vládou a Evropskou centrální bankou o příjetí ukotvení koruny nebo stanovení fluktuačního pásma půjde ekonomika do hajzlu. Nejdřív dojde k masivnímu zastavení investic, poté k propouštění a odvozu strojů do zahraničí, zvýší se nezaměstnanost, a ti, kteří teď investují do koruny zahají její masivní výprodej, který zdraží veškeré suroviny což jen prohloubí krizi, nastoupí silná inflace a v roce 2120 nebude euro za 18 ale třeba za 30.

0/0
16.7.2008 21:27

Pepik

Re: Selhání ČNB a vlády

obavam se ze mas pravdu. Ale nikoho to jaksi nezajima ekonomickym zpravam vevodi naprosty pitomosti a kdyz tak je tam komentar typu o kolik vyjde levneji zmrzlina v Italii. Tohle nevypada hezky ...

0/0
16.7.2008 22:05

kristus

Re: Selhání ČNB a vlády

Zajímavé. Když koruna posílila z 38 na 30 tak se vyrojilo spustu lidí jako vy a předvídalo pád ke 40ti. Teď se koruna vyhoupne ke 20 a vy budete předpovídáte pád na 30. Takže když posílí na 10 budete předpovídat pád na 20? atd?

0/0
16.7.2008 22:14

Grobeček

Re: Re: Selhání ČNB a vlády

Dřívější růst byl velmi pozvolný a podpořený růstem HDP, zvyšující se produktivitou práce, očekávanám vstupem do EU, pro exportéry předvídatelný a bez problému zajistitelný. Cena surovin a potravin byla stabilizovaná a nerostla.

Tempo současného růstu je oprotitomu doslova zběsilé, zajištění finančně velmi náročné a vzhledem k nepředvídatelnému vývoji si troufám říct nemožné. Je jasné, že za ním stojí spekulativní kapitál hedge a státních fondů (Čína, Rusko, Arabi) otázka jak je postují zatím ve shodě. Dále je k tomu potřeba připočíst vysokou inflaci 7%, kterou z velké části způsobila vláda nevhodnou reformnou, ikdyž je koruna vzhledem k sazbě 3.75% znehodnocována a samozřejmě tím jsou okrádáni všichni poctiví střadatelé spekulativní kapitál stále nakupuje. Ve světě silně rostou ceny vstupů, a klesá průmyslová výroba v zemích kam exportujeme.

0/0
16.7.2008 22:41

Grobeček

Re: Re: Re: Selhání ČNB a vlády

Velké množství občanů si taktéž nabralo hypotéky na

předražené nemovitosti, většina fixací je krátkodobého charakteru, pokud příjde

pád koruny  (a ten příjde) tak inflace může jít velmi silně nahoru a máme

tu stakflaci kombinovatou s credit crunch a hypotéční krizí, kdy se lidi těch

bytů budou chtít zbavit za každou cenu.

0/0
16.7.2008 22:44

Grobeček

Re: Re: Re: Re: Selhání ČNB a vlády

A vláda a ČNB jen stojí a dívají se,

dál okrádají lidi nízkou sazbou a zvýšujícími se daněmi, které nastartovali

inflaci. To, že koruna posílila z 38 na 30 a nic se nestalo ještě nezaručuje,

že posun z 30 na 20 bude taky klidný, nic neroste do nebe a korekce příjde

otázka je kdy, hodiny už tikají.

0/0
16.7.2008 22:44

kristus

Re: Re: Re: Re: Re: Selhání ČNB a vlády

ale stejným tempem posiluje i zlotý a forint. Obě další měny lámají rekordy yároveň s korunou. Tedy nejde o nějaké české specifikum.

Já bych to zas tak černě neviděl. Rozchodili jsme i léto 97 a horší to nebude.

0/0
17.7.2008 0:38

nj

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Selhání ČNB a vlády

to by mohlo znamenat ze celou stredni evropu postihne stejna krize jako asii v 97.. po zbesilem rustu prichazi pad.. jen to zotaveni tu nemusi byt tak rychle jako tenkrat v asii

0/0
17.7.2008 7:19

pepan

zazrak

Zazraky se deji, ale kdo za tim stoji. Bude mazec az to vezme zpatecku. Zdar

0/0
16.7.2008 17:50

k.m

no paráda...

dovolená v září a euro za dvacku by bodlo....super jen tak dále

0/0
16.7.2008 17:47

Blud Kvetoslav

Re: no paráda...

To, jo, navic budes mit hodne dlouhou dovolenou!

0/0
16.7.2008 19:13

Kolitar

Re: no paráda...

OK souhlas já jedu koncem srpna a už při současném kurzu bude dovolená o hodně levnější než loniR^

0/0
16.7.2008 20:22

Rachota

Re: Re: no paráda...

To jsi na tom tak zle, ze te ty dve kacky mene za euro vutrhnou?8-o

0/0
16.7.2008 20:51

mydloch

gratuluji koruno,jen tak dal

rust se podle me zastavi na 8 korun za dolar,12 za euro a 17 za libru. Budeme bohatsi nez Norove a Svycari dohromady.;-)

0/0
16.7.2008 17:02

Hlavni Anaaalytique

Re: gratuluji koruno,jen tak dal

Nikoliv, koruna bude 1:1 s EURem a za 1USD budeme platit 50 hal.

Pak zavedeme pracovni povoleni pro vsechny kolem.

0/0
16.7.2008 17:24

Pepek

Kdy prijde totalni krach?

tohle preci nemuze nikdo (exporteri) vydrzet. Uz jenom ta nestabilita je duvod 'vzit kramle' z Cech.

0/0
16.7.2008 13:07

Josef

Re: Kdy prijde totalni krach?

Chce to euro....a včera už bylo pozdě!!!

0/0
16.7.2008 13:11

roko

Re: Re: Kdy prijde totalni krach?

S Eurem jdi někam - třeba na Slovensko.Já jsem s posilováním koruny plně spokojen!

0/0
16.7.2008 17:48

Picolik

Re: Kdy prijde totalni krach?

Přesně. To že koruna posiluje je dobře ale moc špatně je že posiluje tak hrozně rychle. Za chvíli spekulanti položí export z ČR a pak budeme v (Y)

0/0
16.7.2008 13:39

jouda

Re: Re: Kdy prijde totalni krach?

hnusni spekulanti - zakazat vrahy z volstrytu ;-D

0/0
16.7.2008 13:58

rukas

Re: Re: Kdy prijde totalni krach?

kdybys nekecal, my jako výrobci nakupujeme levně suroviny a technologie, a jestli nám roboti makají v Číne nebo v Čechách je uplně šumafuk. Těch pár seřizaovačů zaplatíme i kdyby to měli dělat němci za těžký €. Je pravda, že ve výsledku klesá zisk na kus, ale žádný děs to není. Pokud si dobře pamatuji jak řvalo spoustu vývozců v čele s AutoŠkoda při poklesu € po 30Kč, že to nepřežijí a kdoví co, a hleďme € za 23 a jede se dál. A kdo ví proč?

0/0
16.7.2008 16:03

dodad

Re: Re: Re: Kdy prijde totalni krach?

Aktualni (tim myslim posledni mesice) silene posilovani koruny se vyrazneji na exportu zatim projevit nemohlo. Az k tomu dojde tak si toho vsimne i takovy slepec jako vy. Ale to je vam asi zbytecne vysvetlovat.

0/0
16.7.2008 16:35

So

Re: Re: Re: Kdy prijde totalni krach?

Kdybys byl výrobce, tak bys zjistil, že speciálně Čína zvyšuje ceny surovin, polotovarů atd. A to z důvodu inflace, růstu jejich  --ekonomiky, špatného dolaru atd. Růst jejich cen pokrývá rostoucí koruna, takže v součtu se platí stejně, ale export to zdražuje z obou stran. A až se spekulanti začnou koruny zbavovat, čeká hodně nadšenců z levné dovolené nemilé překvapení. Export bude v pr... a všechno od ropy po brambory bude o 50% dražší.

0/0
16.7.2008 21:00

chilis

Re: Re: Re: Kdy prijde totalni krach?

tak ty jako výrobce zřejmě neexportuješ, nebo děláš malé obchody. spousta podniků má ale nasmlouvané kontrakty na rok dopředu a podívej se, kde byla cena eura před rokem a kde je teď. z toho vyplývá, že jsi cca 3 Kč na jednom euru mínus. co to znamená si už snad domyslíš.

0/0
17.7.2008 7:39

jouda

Re: Kdy prijde totalni krach?

ha, ja jsem exporter, vy nejste nic... ;-D tak to potom jo, o takove lidi tu vazne nikdo nestoji R^

0/0
16.7.2008 14:01

Pepik

Re: Re: Kdy prijde totalni krach?

brzy nebude nikdo stat ani o tebe a 10 mil tvych spoluobcanu.

0/0
16.7.2008 14:40

dodad

Re: Re: Kdy prijde totalni krach?

Nase ekonomika stoji na exportu, takze at se vam to libi nebo ne problemy exporteru znamenaji problemy i pro kazdeho joudu v teto zemi.

0/0
16.7.2008 16:37







Najdete na iDNES.cz