Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Šéf Tatry: Armádě nic neslevím

Američan Ronald A. Adams, jenž kromě funkce generálního ředitele vlastní minoritní podíl v kopřivnické Tatře, sedí za jejím volantem již podruhé. Poprvé se jeho pokus o ovládnutí automobilky příliš nevydařil a firma skončila v rukách americké skupiny Terex.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

sras

bordel za18 let

joooo tohle se za komunystu  nedelo   . mohli jste sibejt jisti   ze  ceske vyrobky  to byli   jeste mozna tatra  a skodavka to sou jen nemci[>-][>-][>-][>-][>-]Rv

0/0
17.8.2008 14:21

VYMÍTAČ BOLŠEVIKŮ

haha

dobrá věta: .....Kdyby se obchod podařil, jak by byl velký?

Víc, než bychom mohli udělat. (smích)

0/0
21.7.2008 13:51

xaeris

Češi, čím dál hůř

Tatra, původně stoprocentní česká firma.Ministerstvo obrany, stoprocentní česká instituce.A k tomu, aby se tyhle dvě party domluvily na velkokšeftu pro českou armádu, je  Čechům potřeba Amíka do vedení Tatry.A aby to tak neřvalo, tak nás Amík krmí pohádkami o možných příštích dodávkách Tatry dokonce pro  USA Army.Že se zající počítají až po honu, věděli na rozdíl od něj už naši předkové.Z tohoto pohledu je tenhle podezřelý "domácí" kšeft mezi dvěma českými subjekty, zprostředkovaný americkým manažerem, jen ukázkou ubohosti a malosti české povahy.

0/0
21.7.2008 12:08

briza

Re: Češi, čím dál hůř

Vis, ono bude dobre si pripomentou kam to Tatra dotahla pod ceskym vedenim. :-/ Ta automobilka byla po vypadku ruskeho trhu v jednu chvili na zavreni a zahranicni investice byla jedinou zachranou. Navic, jak vidno, ani toto to nebylo bez problemu. A ze si novy vlastnik nasadi sve lidi do vedeni to je take samozrejmost.

Jina vec je tenhle kseft. Ale to je zase hlavne cesky problem ze si vlada nedokaze ohlidat okolnosti statnich zakazek. :-(

0/0
21.7.2008 12:25

xaeris

Re: Re: Češi, čím dál hůř

Víš, většina českého průmyslu byla velmi promyšleně po 89 likvidována.Třeba dnešní zisky oceláren jsou o něčem vypovídají,  v souvislosti s lumpárnou kolo zlikvidované české ocelárny POLDI.A za pravdu bych ti dal, kdyby nový vlastník přinesl nové kšefty, třeba tu slibovanou USA Army.Ale čeští dělníci a technici, že by k tomu, aby vybavili českou armádu českou značkou, potřebovali zahraniční kapitál a Amíka nad sebou, tomu snad nevěříš. 

0/0
21.7.2008 13:13

killy

Jo, jo, Stehlík dokázal Poldi zlikvidovat....

..zadarmo za 3 roky.. ;-D

0/0
21.7.2008 13:21

ladasan

Re: Re: Re: Češi, čím dál hůř

Nebyla ani tak cíleně likvidována, jako spíš byla po 40letech komunismu naprosto nekonkurence schopná. Tatru dnes vlastní českoamerická skupina, ne jen američani. A neni to o tom jen něco vyrobit, ale to taky prodat.

0/0
21.7.2008 13:41

CZ

Re: Re: Re: Re: Češi, čím dál hůř

To je fakt síla.Konkurence schopná, že  prý Poldi nebyla.Jako zaklínadlo všech těch neschopných manažerských žvanilů, kteří nevědí nic o realitě mezinárodního obchodu, kdy nadnárodníí multi kšefty jsou postaveny na dlouholetých kontaktech a úplatcích, a nikoliv na opravdu špičkové úrovni výrobků.I proto byly po 89 cíleně zrušeny naše obchodní zastupitelství ve světě, aby se přetrhaly letité osobní kontakty pak se mohlo řičet, že naše podniíky nebyly konkurenceschopné, když se jim ale nejdříve uzavřel násilím odbyt ve světě.Ještěže takové mouly, jak je tenhle ladasan neměli zapotřebí poslouchat pánové Škoda, Daněk a další čeští frajeři, kteří světu ukázali, že se dá prorazit, a ne se jen vymlouvat a žvanit.

0/0
21.7.2008 14:35

briza

Re: Re: Re: Češi, čím dál hůř

Ja se nehodlam zabyvat  konspirativnimi teoriemi. Skutecnost je takova, ze Tatra po vypadku ruskeho trhu nemela komu prodavat. Tedy nekomu kdo by za dodavky zaplatil (zdravim timto spratelene soudruhy v rozvojovych zemich). Nejak ti unika, ze v teto situaci neni z ceho ty delniky a techniky platit a nebyt zahranicniho investora tak ta firma uz neexistovala. Dnes kdyz se Tatre relativne dari jsou kecy o tom "ze cesti delnici a technici nepotrebuji zahranicni kapital a Amika nad sebou" pouze kecy generala po bitve. BTW ten model pro armadu je konstrukce Renaultu, kterou Tatra koupila a se zahranicnim motorem.

0/0
21.7.2008 14:16

mp.skullopener

Re: Re: Re: Re: Češi, čím dál hůř

francouzská je pouze kabina, to je jen věc vzhledu (ale je fakt hezká:-P). to nejdůležitější (nepočítáme-li motor, který může být buď tatrovácký vzduchem chlazený, nebo kapalinou cummins či caterpilar) je podvozek, a ten je určitě tatry;-)

0/0
21.7.2008 16:20

Honzys

Re: Re: Re: Re: Češi, čím dál hůř

Tatra T810 není Renault. Má pouze jejich kabinu a motor. A Tatra se do problému dostala poté, co jí naše tehdejší "skvělá" vláda (Klaus, Dlouhý, ...) dohodla přes firmu Diamol kontrakt na dodávku vozů Tatra 815 4x4, 6x6 a 8x8 pro Libii. Tatra si musela vzít úvěr na profinancování výroby těchto automobilů. Jenže po vyrobení cca 1000 vozů, které čekaly na odběr zákazníkem, z kontraktu Libie odstoupila. Dlouhou dobu pak tyto pískové Tatrovky čekaly na jiného zákazníka, jimž byly hluboce pod cenou prodávány. Od té doby měla Tatra potíže. A o tom, že si prodejci Tatry v Rusku vydělávali propagací západních značek...

0/0
21.7.2008 16:34

Luis

OP prostejov

dnes zkrachoval

0/0
21.7.2008 11:57

briza

Re: OP prostejov

To bych se dost divil. Nejde spis jen zavreni nejakeho zavodu?

0/0
21.7.2008 12:29

j

Provize

Provize je bezna vec, ale neni koser delat pro armadu a pak od nejake firmy dostat "provizi" za to, ze ji dohodim od armady ksetfik. Tim chci rict, ze kazdej ohledne provizi je tady chytrej jak stado opic, ale souvislosti nechape a jestli tohle je vzorek prumernyho mysliciho materialu v CR, tak :o(

0/0
21.7.2008 11:38

vymrzovac

Re: Provize

možná to není košer,ale je to v armádě a na ministerstvech zcela normální.....provize ze státních zakázek berou všichni a všichni jsou nakonec spokojeni:-P....a není to jen u nás,kam se hrabeme na italy,Němce,Francóze,....   dnes já tobě,zítra ty mě,každej potřebuje prachy;-)

0/0
21.7.2008 11:50

briza

Re: Re: Provize

Otazka je jestli je to normalni z pohledu danoveho poplatnika. Ale to ty, zda se, neresis.

0/0
21.7.2008 12:27

vymrzovac

páni novináři,zvykněte si na to.....

....že provize za získání zakázky je v dnešním světě zcela normální a přestaňte závidět. každý z Vás má možnost zajít do Tatry a za stejnou provizi jim domluvit stejný kontrakt. Dokážete to ?.....samozřejmě,že ne?Rv    nezbyde nic jiného,než abyste psali za pár šupů ty Vaše "extračlánky" a čekali,jestli si Vás někdo všimne

0/0
21.7.2008 9:52

Chytracisko

Re: páni novináři,zvykněte si na to.....

Nemyslím že by redakce potřebovala nakoupit nové tatrovky :-)

0/0
21.7.2008 12:10

Bedlam

jo

Amik vypada, ze by to mohl v Koprivnici dlouhodobeji zdvihnout. R^

0/0
21.7.2008 9:38

rybizek

Amik je v pravu a Cesi zase chteji s nekym vy.ebat!

0/0
21.7.2008 8:55

good_luck!

Re: Amik je v pravu a Cesi zase chteji s nekym vy.ebat!

taky si myslím, že většina obchodních zástupců firem je placena z tzv. provizí. Opravdu by bylo zajímavé, jako odběratel žádat slevu ze zboží o tuto "provizi".... např. u holiče z ceny šamponu, v restaruraci z ceny oleje, sporáku nebo třeba čisticího prostředku potřebného na umytí mého talíře;-D

0/0
21.7.2008 9:03

ary

zlatý český ručičky

http://www.youtube.com/watch?v=3ULeIniaVM4    zkustetohle takový mašinky umějí jen češi

0/0
21.7.2008 8:43

Brutus

Tatra

nezná bratra!;-D

0/0
21.7.2008 7:34

Tutek

Re: Tatra

na přechodu pro chodce

drtí tatra důchodce

černé brýle bílá hůl

dědek frajer neuhnul

0/0
21.7.2008 7:45

Bedlam

Re: Re: Tatra

Drti,drti,drti, duchodce se vrti!

0/0
21.7.2008 9:37







Najdete na iDNES.cz