Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Zvýšení daně z bytu se vyhne největším městům

Největší česká města nevyužijí možnosti zvýšit svým obyvatelům od příštího roku daň z nemovitosti, a vybrat tak více peněz do svých pokladen.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Tutti

a proc ne

Od mesta ocekavate spoustu sluzeb (silnice, MHD, strazniky, verejne osvetleni atd.).

Takze proc to nevyresit prave dani z nemovitosti.

Vyhodou dane je, ze zustava primo danemu mestu. Podniky jsou zdaneny podle toho, kde maji tovarnu a ne podle toho, kde maji sidlo s reditelema dvema sekretarkama.

0/0
23.7.2008 13:18

C.

Re: a proc ne

A proc jo? Vodu, kanalizaci a elektřinu jsme si museli k domu dotáhnout sami asi 500 metru, silnici a osvetleni si take mame udelat sami a pak to muzeme pry obci darovat. Strazniky na vesnici nemame, mhd taky ne a silnice nic moc. Pravda, letos nakreslili krajnice. Zato ale mame novy obecni rozhlas, kde se 1x mesicne ozve zkouska siren (bohuzel v oblasti novostaveb sireny nejsou) a na obecnim urade se dela nova strecha. Misto toho nam ale zrusili jedine detske hriste u skolky (nevyhovuje smernicim EU) a na nove se poradala sbirka.

Budu platit rad, ale aby to taky nekde bylo videt.

0/0
23.7.2008 13:33

jouda

Re: Re: a proc ne

svuj nazor na hospodareni s obecnim rozpoctem vyjadri ve volbach, tady na netu ti na to kazdy sere

0/0
23.7.2008 14:51

parbat

Daně

Lidé,kteří nám vládnou jsou hlupáci,korupčníci a podvodnici,podle toho vypadá jejich hospodaření.Když jim dochází finance prostě a jednoduše sáhnou na daňové  poplatníky, v Hradci Králové(mimo jiné)zvedli daň z nemovitosti třikrát.Naše odpověď zní: -v následujících volbách NEVOLÍME ODS.Rv

0/0
23.7.2008 12:20

vymrzovač

Re: Daně

lidi,kteří v HK vládnou,jsme si sami zvolili. Potom se nedivte,že když peníze mají,tak je nalejou do chřtánu fotbalovému klubu,hrajícímu okresní přebor,zatímco např.klub vodního pola,hrající pravidelně o mistra republiky a dodávající kádry i do reprezentace, nedostane nicRv

0/0
23.7.2008 13:05

Dezo-Conka

Re: Re: Daně

to už by mohli podporovat i svědky Jehovovy;-DChceš se utopit ?

0/0
23.7.2008 13:44

kotatkoxxl

Re: Daně

No vidíš, já nikdy ODS nevolila a těma veškerýma poplatkama jsem v HK taky zatěžovaná. Nejhorší je, že se ty peníze dávají na kraviny a na pořádné věci pak není a zase se to "vytahuje z našich kapes".

0/0
23.7.2008 17:46

karel

zlodějna

jak může pravicová vláda podporovat takovou nehoráznou zlodějnu jako je daň z nemovitosti! My, majitelé nemovitostí jsme příslušné daně zaplatili již mnohokrát, daň ze mzdy, DPH. Tak proč, na rozdíl od bezdomovců musíme platit stále a stále? Je to trest, že jsme se o sebe postarali jak nám radí Klaus!

0/0
23.7.2008 12:17

C.

Re: zlodějna

R^

0/0
23.7.2008 13:34

Joj

Re: zlodějna

R^R^

0/0
23.7.2008 13:37

Dezo-Conka

Re: zlodějna

Prodej barák a pojď mezi nás:-P

0/0
23.7.2008 13:46

jouda

Re: zlodějna

dan z majetku je nejspravedlivejsi - je na kazdem, jestli nejaky ma nebo ne

0/0
23.7.2008 14:54

Smějící se bestie

Zloděje za souseda

Na týhle obecní loupeži, narozdíl od od těch řízených státem, si každý může osobně prohlédnout svého lupiče a "promluvit si" s ním...

DANĚ JSOU ORGANIZOVANÁ LOUPEŽ!!!

0/0
23.7.2008 11:15

Vanislav

Re: Zloděje za souseda

a zachranka a hasici jezdi zadarmo :)))

0/0
23.7.2008 12:11

kotatkoxxl

zase Hradec Králové zdražuje

co se týká bydlení, Hradec Králové je jedno z nejdražších měst v republice. Hradecká radnice je nenasytná, má neustále málo peněz a potřebuje lidi oškubat, co to jde (někdy i když to nejde). Hlavně, že se pak utrácí za nesmyslné věci a radnice "vyhazuje" peníze oknem :-/

Ono se to týká i kraje. Stačí se podívat, jak se svítí celou noc v kancelářích nebo úklidových místnostech krajského centra - nejednou celý víkend, někdo může říct, že jsou to jen drobné, ale šetří se od koruny, ne od miliónů. Ono je to tu světlo v kanceláři celý víkend, tu puštěné topení u otevřeného okna, zbytečná korespondence ..... kdyby každý šetřil jako doma, tak mají radnice peněz dost.

I když mám větší půlku života za sebou, dodnes jsem nepochopila, proč se každá koruna zdaňuje několikrát - ve výplatě, za zboží, za prodej zboží (nebo převod)...

0/0
23.7.2008 11:11

mt

Re: zase Hradec Králové zdražuje

Z počínání představitelů Hradce Králové se chce zvracet . jejich megalomanské plány na výstavbu úřadu atd., zaplatíme stejně my všichni

0/0
23.7.2008 12:20

vymrzovač

Re: Re: zase Hradec Králové zdražuje

Hradec přešel od původní varianty kongresového města k úřednickému městu. Budují se tam jen úřady pro úředníky.Žádná infrastruktura,žádný průmysl,málo příležitostí pro zaměstnání. Jediné,co Hradec udělal pro lepší zaměstnanost je čtyřproudová silnice směrem do Pardubic(Y)[>-]

0/0
23.7.2008 13:00

L.

Re: Re: Re: zase Hradec Králové zdražuje

R^

0/0
23.7.2008 15:46

kotatkoxxl

Re: Re: zase Hradec Králové zdražuje

jj, megalomanské plány na výstavby nejen úřadů, ale třeba ty vyhozené peníze za tu hrůzu v Šimkových (býv. Pionýrských) sadech - nemyslím teď tu rampu pro skejťáky ;-), ale ten pomník japonskému umění, tam taky proteklo mnoho milionů za rádoby stavbu a pak za její odstranění. Nikdo z toho nebyl hnán k zodpovědnosti, všechno zaplatili hradečáci - na daních :-/

A jelikož má radnice pořád málo, tak neustále zpoplatňuje nová a nová parkoviště, takže dnes už člověk neplacené místo téměř nepotká. Rv

0/0
23.7.2008 17:55

Joj

Daň z nemovitosti

By se vůbec neměla platit, protože nemovitost už je i tak několikrát zdaněna. Navíc majitel se ještě musí starat na vlastní náklady o přilehlé okolí. Proto tato daň je další okrádání lidí co se snaží něčeho dosáhnout a ne jen chodit pro peníze s nataženou dlaní.

0/0
23.7.2008 10:47

Ach jo (bls1)

Re: Daň z nemovitosti

A z čeho má obec platit údržbu komunikace k nemovitosti, když tam majitel nemá ani trvalé bydliště?

0/0
23.7.2008 11:47

Joj

Re: Re: Daň z nemovitosti

Třeba ze spotřební daně, silniční daně, DPH, daně z příjmu,...Navíc většina silnic k novostavbám a jejich údržbu si stejně zacálujou majitelé při koupi...

0/0
23.7.2008 13:23

Joj

Re: Re: Daň z nemovitosti

Hádejte, na kolik přijde infrastruktura k US radaru a komu budou platit američani daně a kolik zaplatí na dani z nemovitostí...

0/0
23.7.2008 13:29

Ach jo (bls1)

Daň z nemovitosti

Považuju ji za správnou a myslím, že by měla výrazně růst. Ona vlastně říká: Podrž si jen nemovitosti, které užíváš a když je užíváš, tak příspívej obcím na infrastrukturu.

0/0
23.7.2008 10:06

Joj

Re: Daň z nemovitosti

Větší blbost už jsem dlouho neviděl...

0/0
23.7.2008 10:41

Pavel

Re: Daň z nemovitosti

Investoval jsi své peníze do stavby nebo koupě nemovitosti místo abys je projedl a prohýřil? Dobře ti tak a budeš za to platit další daně !

Tahle daň společně s daní dědickou a z přeodu nemovitostí je to největší svinstvo, co stát zavedl :-©

0/0
23.7.2008 10:53

Condomer

Re: Re: Daň z nemovitosti

ona daň s nemovitosti je v tuto chvíli v podstatě lokální daň, já myslím že je dobře, když obce mají vlastní daňový zdroj, než čekat jen co dostanou nasypáno od státu. Osobně bych klidně místo těch pár desetikorun zaplatil i 5x tolik, protože tohle se neprošustruje v sociálních dávkách, ale obce to dají do infrastruktury

0/0
23.7.2008 11:06

Joj

Re: Re: Re: Daň z nemovitosti

Je vidět že jste socka co žije na úkor druhých...

0/0
23.7.2008 11:20

Vanislav

Re: Re: Re: Re: Daň z nemovitosti

ty jsi dobre mimo.

0/0
23.7.2008 12:14

vlasta

Re: Re: Re: Daň z nemovitosti

vaší víru vám závidím. Klidně si plaťte kolik chcete, ujišťuji vás však, že pro spoustu lidí znamená, jak s despektem uvádíte, pár desetikorun třeba dost podstatnou sumu

0/0
23.7.2008 12:29

lzw

Re: Re: Re: Daň z nemovitosti

Souhlasím z daní z nemovitosti jako s formou lokální daně, ale nechápu proč by měla být daň odvyslá od ceny nemovitosti. Myslím že by pevně daná část příjmu občana měla jít přímo do obecní pokladny v místě bydliště, je jedno jestli formou pevné částky nebo procenta s příjmu (jsem pro to druhé). Jsem ale dúrazně proti jakékoliv formě daně z majetku.

0/0
23.7.2008 13:15

C.

Re: Re: Re: Re: Daň z nemovitosti

Ne počítá se náhodou ze zastavěné plochy a z velikosti pozemku? ;-)

0/0
23.7.2008 13:38

C.

Re: Re: Re: Daň z nemovitosti

Souhlasim. ale meli by pomerne snizit dane z prijmu, DPH nebo spotrebni dane. Pokud penize dostanou obce primo, nemuseji je totiz dostavat ze statni kasy a proto by do statni kasy ani nemely jit.

0/0
23.7.2008 13:37

L.

Re: Re: Daň z nemovitosti

R^

0/0
23.7.2008 15:48

parbat

Re: Daň z nemovitosti

Je dobré občas navštívit psychoanalytika.:-©

0/0
23.7.2008 12:24

romsky aktivista

Re: Daň z nemovitosti

proc bych mel platit dan za to, ze neco mam? Kde zijes clovece? :-©

0/0
23.7.2008 14:48

vymrzovac

no,abychom věděli,o čem mluvíme......

...zrovna včera mi přišla upomínka,že jsem zapomněl zaplatit daň z nemovitosti,barák cca 135m2 a pozemek 900m2,dělá to 236korun.  Tedy nic moc. Tedy krom principu v tomto státě,kdy člověk,který maká a buduje nějakou hodnotu,je za to po zásluze odměněn vyššími daněmi. Zatímco flink ˇ, feťák a ochlasta si chodí na sociálku pro životní minimum a ještě k tomu dostane injekce zadarmo,nechaj ho zadarmo osprchovat v teplý vodě,však na to ti ostatní vydělajíRv

0/0
23.7.2008 10:03

pedr64

Re: no,abychom věděli,o čem mluvíme......

no a za psa zaplatíte 1000-1500,- poněkud nepoměr, ne?

0/0
23.7.2008 10:49

Condomer

Re: Re: no,abychom věděli,o čem mluvíme......

je to fakt, ten barák stojí obec mnohem méně než čokl, férová cena za čokla je cca 800 měsíčně,to by ve velkých městech pokrylo náklady, které s chovem psů vznikají.

0/0
23.7.2008 11:07

vymrzovač

Re: Re: no,abychom věděli,o čem mluvíme......

za psa platím 150;-)

0/0
23.7.2008 13:06

Buldog

Nevím jak vy

myslím, že daně placené státu jsou dost přemrštěné vzhledem ke službám, které mi za ně stát poskytuje. Ale u daní obecních jsem mnohem schovívavější. Stát ty peníze narve lenochům a netáhlům případně rozpustí v neprůhledných zakázkách bez výběrového řízení. Pokud ale zvýšení obecních daní povede k obravení chodníků, vybudování dětských hřišť apod., pak s tím nemám problém.

0/0
23.7.2008 9:54

vymrzovac

Re: Nevím jak vy

mě by stačilo,kdybychom měli v zimě sjízdnou komunikaci před barákem na ulici(alespoň shrabovat sníh),a kdyby nám každý týden odváželi odpadky,což mimochodem předplácíme na rok dopředu

0/0
23.7.2008 10:06

Kocourek69

Umí ta ODS také něco jiného nežli

zvedat a zavádět nové daně a poplatky?

0/0
23.7.2008 9:37

Dr. Fe1

Re: Umí ta ODS také něco jiného nežli

Jistě. Umí krást i mnoha jinými způsoby ........

0/0
23.7.2008 9:54

romsky aktivista

Re: Re: Umí ta ODS také něco jiného nežli

Jdi se lecit Milusko

0/0
23.7.2008 14:49

Karel

Re: Umí ta ODS také něco jiného nežli

Mohu se Vás zeptat:

1) Jaká je souvislost mezi ODS a radními nějakého města z řad ČSSD a KSČM, kteří o zvýšení koeficinetu a tím i dani rozhodli? Samozřejmě se to týká i měst, kde jsou u vesla kluci a holky  z ODS, ale každopádně tou jedinou a tím i špatnou stranou, která o tom rozhodla není jen ODS!

2) Jaké zvyšování daní máte na mysli? Prošli jsme nějakou fází daňové reformy, kde některé daně byly zvýšeny a některé sníženy a teď nehci komentovat,. zda byla reforma dobrá nebo špatná. V průměru to ale vyjde šul nul. Je jasné, že někdo trochu prodělal a někdo trochu vydělal a někdo zůstal na stejném, ale v průměru to je šul nul. To, že si za dnešní výplatu koupíte v některých případech méně věcí než dříve nesouvisí ani tak s daňovou reformou, jako spíše se zdražováním jistých produktů (asi si nemusíme říkat kterých, že). Za to může také ODS?

0/0
23.7.2008 10:11

Kocourek69

Re: Re: Umí ta ODS také něco jiného nežli

Žádné šul nul to není. Podívej se kolik se vybralo na daních za socanů a kolik nyní. Ten strmý nárůst musel někdo zaplatit a bohatí lidé to rozhodně nebyli. Těm daně ODS razantně snížila.

0/0
23.7.2008 10:16

Karel

Re: Re: Re: Umí ta ODS také něco jiného nežli

Nebylo by lepší si nejdříve zjistit, čím byl vyšší výběr daní způsoben? Já myslím že jo a pak bych teprve něco plkal. To je přesně ten styl soc-komoušů (a tím nechci říci, že vy jste zastánce soc-koumoušů), tedy dezinformovat, dezinformovat, překrucovat, překrucovat a vytahovat jen to, co se mi zrovna hodí do krámu.

0/0
23.7.2008 10:45

Kocourek69

Re: Re: Re: Re: Umí ta ODS také něco jiného nežli

Pan poslanec Tlustý jehož slova jsem volně citoval žádný socialista není.

0/0
23.7.2008 10:51

Karel

Re: Re: Re: Re: Re: Umí ta ODS také něco jiného nežli

Problém pana Tlustého je, že chtěl reformu udělat jinak, přesněji řečeno tak, jak se o ní bavili před volbami a to se mu nepovedlo, takže teď kope kolem sebe (ani se mu nedivím). Současný fakt je ten, že reforma tak jak proběhla, je jen jisté přerozdělení daní. Proč tomu tak je, na to se zeptejte dnešní opozice. Ale to se dostáváme úplně jinam, než o čem má původní reakce byla. Prostě není pravda to: 1) že za zvyšování daně z nemovitosti v některých obcích může jen a pouze ODS

2) že ODS jediné co dělá, tak zvedá sazby daní

Obojí z vašeho prvního příspěvku vyznělo, a proto jsem reagoval.

0/0
23.7.2008 11:15







Najdete na iDNES.cz