Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nová lokomotiva Škoda může jet rychlostí 200 kilometrů v hodině

První nová lokomotiva Š 109E, vyvinutá a vyrobená ve společnosti Škoda Transportation, vyjela dnes dopoledne na kolej plzeňského závodu ke zkušebním jízdám. České dráhy si objednaly celkem 20 kusů nové lokomotivy za téměř 2,5 miliardy korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

honzajaka

V

České Třebové hnije tolik nepotřebných lokomotiv, a oni potřebují další nové, proč se trochu neopraví ty staré, vždyť pro ČD a její kolejový svršek by to  stačilo nejmíň na sto let dopředu

0/0
26.7.2008 11:09

xxx

Re: V

No kdyby se takhle uvažovalo, tak dodnes jezdí parní lokomotivy... Nemluvte prosím o věcech, kterým nerozumíte!!

0/0
27.7.2008 13:13

honzajaka

Re: Re: V

ty staré bobiny jsou dělané na věčnost, ty můžou jezdit klidně dalších čtyřicet let, kdyby se do nich dalo pár peněz. A jejich rychlost stačí. Vždyť víc jak stovkou se jezdí jen na koridoru, co je tady všude jiných tratí, kde můžou jezdit do alelujá

0/0
27.7.2008 14:28

000

ŠKODA že to nemá design

Je opravdu škoda, tvarové řešení je tak diletanské.Většina našich lokomotiv z šedesátých let by s novým lakem vypadala líp. Co byste, ale chtěli když si škodovka obědná design od firmy která navrhuje propisky!:-)

0/0
25.7.2008 9:49

Lukas

Re: ŠKODA že to nemá design

Nevim odkud berete info, ale budiz. Nejsem zadnej cestinar, kazdej obcas udela nejakou gramatickou chybu, ale napsat obednat je celkem ostuda, kolik Vam je?

0/0
26.7.2008 13:04

ronex

200 kilometrů v hodině?

200 kilometrů v hodině - tzn. ze ze tech 200 km ujede klidne za 30 min. Rv

200 kilometrů za hodinu - tzn. ze tech 200 km ujede presne za 1 hod.R^

Nejsem puntik, ale tohle mi pije krev.

0/0
25.7.2008 7:07

JetMeresjev

Re: 200 kilometrů v hodině?

potrebujes klystyr ;~)

0/0
25.7.2008 12:10

ronex

Re: Re: 200 kilometrů v hodině?

Hm, a ten bys mi koupil ZA x Kc nebo V x Kc?

0/0
25.7.2008 13:31

Bramborovy knedlik

Dost draha sranda a nebo pekny tunel

at mi nikdo nevyklada, ze levneji nemohli nekde koupit lokomotivu stejnych spise i lepsich parametru. Zasrany statni CD. je na case je zprivatizovat aby prestali vyhazovat

0/0
25.7.2008 2:46

Rosomak

Re: Dost draha sranda a nebo pekny tunel

Budeš se divit, ale nemohli. 109 E je první plně třísystémová lokomotiva určená k provozu s napájením 3 kVss, 25 kV/50 Hz a 15 kV/16,7 Hz, ale hlavně na rozdíl např. ode zde zmiňovaného Taurusu bude mít na každé této soustavě stejný výkon, tj. 4.600 kW. To byl myslím také jeden z důvodů, proč Taurus neprošel výběrovým řízením. Kromě toho konstrukce lokomotivy (chráněná několika patenty) splňuje nové bezpečnostní normy EU (Taurus jako starší konstrukce ne) a stojí podstatně méně peněz - jedna lokomotiva přijde na 100-150 mil. Kč.

0/0
25.7.2008 9:11

JetMeresjev

Re: Re: Dost draha sranda a nebo pekny tunel

ty taky potrebujes klystyr ;~)

0/0
25.7.2008 12:11

a8n

Re: Re: Dost draha sranda a nebo pekny tunel

Méně? Taur stojí aktuálně 106 mil/ks.

0/0
25.7.2008 12:13

SergeS

Re: Re: Re: Dost draha sranda a nebo pekny tunel

si nejak pod cenou :-D

0/0
26.7.2008 1:30

Hellmoon

Re: Re: Dost draha sranda a nebo pekny tunel

Hmmm 3 kVss hmmm pán je odborník hmmm

jo takže vymysleli usměrňovač ?  ;-D

0/0
25.7.2008 14:11

Ach jo (bls1)

Re: Re: Re: Dost draha sranda a nebo pekny tunel

Napsal to dobře.

0/0
25.7.2008 15:06

a8n

Re: Re: Re: Re: Dost draha sranda a nebo pekny tunel

Až nato, že to všechno taur umí a mohl by umět i 4 systém 1,5kVss. Správně je, že je to první lokomotiva, která to umí jen se 2 sběrači.

0/0
25.7.2008 18:58

SergeS

Re: Re: Re: Re: Re: Dost draha sranda a nebo pekny tunel

umi bych dal do uvozovek - umi to stejnym zpusobem jako to umi vsechny stejnosmer masiny na 3 kVss - tj tak ze pojede na pul vykonu :-)

0/0
26.7.2008 1:29

kuk1978

Držím palce Škodovce!

Není to tak dlouho, co sem četl rozhovor s tamním generálním ředitelem a fakt mě to nadchnulo, konečně nějakej manager co mu není ukradený jestli vyrábí špendlíky nebo lokomotivy, někdo, kdo rozumí oboru a chce, aby za ním něco zůstalo a ne jen přelévat peníze. Lidi, co tu urážejí naše výrobky, netuší co mluví. ČSSR měla za komunismu jedno z nejlepších vývojových oddělení na světě, jasně, nebyly valuty a plno věcí se muselo dělat na koleně, ale pokud šlo o spolehlivost, výdrž a jednoduchost obsluhy a údržby, tak se Siemens i Alshtom mohli jít zahrabat. Je skvělý, že se na tu tradici někdo snaží navázat.

0/0
25.7.2008 1:07

ViIa Lesni

Re: Držím palce Škodovce!

ČSSR měla za komunismu jedno z nejlepších vývojových oddělení na světě 8-o8-o

Drž R^R^,

starej Škoda se v hrobě obrací Rv

0/0
25.7.2008 2:00

Chris Kelvin

Re: Re: Držím palce Škodovce!

NEPODCEŇOVAT...! Jako první na světě vyvinuli funkční lokomotivu s asynchronním motorem přímo na nápravě.

0/0
25.7.2008 10:09

Ach jo (bls1)

Re: Re: Re: Držím palce Škodovce!

Ano, ale pomaloběžné motory se zkoušely u jiné lokomotivy a moc se to (zatím?) neosvědčilo. Tahle má rychloběžné.

0/0
25.7.2008 13:21

Chris Kelvin

Re: Re: Re: Re: Držím palce Škodovce!

Však jo. Také jenom říkám: nepodceňovat vývojové oddělení. Navzdory komunismu mělo skvělou úroveň.

0/0
25.7.2008 14:58

ALKO

Hliníkové kotouče brzd

"Brzdy jsou vybaveny hliníkovými kotouči, tak jako u současných špičkových soutěžních vozů."

Pokud si dobře pamatuju ze základky, tak je bod tání Al cca 637° C. Takže: jsou ty brzdové kotouče doopravdy hliníkové?

0/0
25.7.2008 0:10

Max.W

Re: Hliníkové kotouče brzd

chtěli napsat "hliněné" kotouče brzd  :D . Ale typuju že budou keramické...

0/0
25.7.2008 0:29

Rosomak

Re: Re: Hliníkové kotouče brzd

Ne proč? Hliníkové kotouče se používají právě proto, že hliník dobře vede teplo, takže se brzdy nepřehřívají a neztrácí účinnost.

Např. hliníkové kotouče má Porsche Cayenne Turbo.

0/0
25.7.2008 9:15

A.A.

Re: Re: Re: Hliníkové kotouče brzd

žádné auto nemá hliníkové kotouče brzd... a i cayenne turbo má litinové jako všecna ostatní auta (dobře vodou teplo narozdíl od hliníku a navíc je litina tvrdá a málo se tak odírá)  možná si vše pletete s PCCB - Porsche Ceramic Composite Brake

Hliníkové kotouče jsou prostě nesmysl  je to překlep.

Mějte se

0/0
25.7.2008 9:58

A.A.

Re: Re: Re: Hliníkové kotouče brzd

Che che už vím kde jsi to vzal ... koukej:

porsche cayenne - Brzdy:

6-pístové monoblokové hliníkové kotoučové brzdy s pevným třmenem vepředu a dvoudílné brzdové kotouče s vnitřním chlazením o průměru 380 mm, 4-pístové hliníkové monoblokové kotoučové brzdy s pevným třmenem vzadu a brzdové kotouče s vnitřním chlazením a průměrem 358 mm

člověk si snadno poplete kotouče a třmeny... třmeny hliník 6-pístkové + litinové kotouče:-))))

0/0
25.7.2008 10:05

Rosomak

Uvidíme, jestli dá Taurusu na prdel

Bude mít o cca 400 kW (trvalý výkon 4600 kW na všech třech systémech) vyšší výkon a nižší hmotnost.  Jsem zvědav, jak si povede na zkušebním okruhu a jak nás konstruktéři překvapí.

0/0
25.7.2008 0:07

Zlý Soused

Pěkné

Podle některých zde je úplně zbytečné u nás cokoliv vyrábět, protože to můžeme dovést ze zahraničí. Škoda není žádný nováček, ale firma s dlouholetou tradicí ve výrobě elektrických lokomotiv. Držím palce.R^

0/0
24.7.2008 23:33

Pavel

Re: Pěkné

No jo, jenže ČD chtěly ty loko mít už před dvěma rokama. A musely čekat, až se to vyvine, místo toho, aby koupily hotové od Siemensu.

0/0
24.7.2008 23:37

?

Re: Re: Pěkné

Od siemensu bych nekoupil ani šroubek, kvůli uzavírání zdejší továrny. Když jim češi nejsou dost dobrý, tak ať si svoje výrobky odtáhnou dál na východ, když je tam tak super.

0/0
25.7.2008 6:54

a8n

Re: Re: Re: Pěkné

Nezaměňujete trochu příčinu a následek?

0/0
25.7.2008 12:15

David

Re: Pěkné

Je zbytečné u nás vyrobit 20ks lokomotiv, navíc se zpožděním (a tím pádem i prodražením) jako u Pendolina

0/0
24.7.2008 23:50

:

Re: Re: Pěkné

ono je vlastně zbytečné vyrábět cokoli, vždyť produkce nemůže být obrovská (kvůli velikosti trhu a konkurenci), takže můžeme veškerý průmysl a zemědělství zrušit, vše dovážet a naivně si myslet, že nás uživí cestovní ruch, že ? ;-D

0/0
25.7.2008 7:06

David

Re: Re: Re: Pěkné

Třeba Škoda Auto jede slušně. V letadlech a lokomotovách to ale u nás rozhodně nebude nejjednodušší :-)

0/0
25.7.2008 8:57

:

Re: Re: Re: Re: Pěkné

Je třeba vzít potaz, kolik se prodá aut a kolik lokomotiv :-) Lokomotivy Škoda mají určitě dobré jméno, takže nevidím nejmenší důvod likvidovat jejich produkci (všechny normální státy podporují domácí výrobce mj.)

0/0
25.7.2008 9:30

Masox

Držíme diskusní linii

Vidím pár závažných vad: 1) nemá to křídlo, 2) není to na hlínách, 3) není to f dechtu a plný palbě, 4) má to malej kufr ;-D

A teď vážně ... Skvělá práce, pánové, držím palce aby se dobře prodávala i za hranice. Třeba prodej do Ruska a Číny by byl terno.

0/0
24.7.2008 23:31

podhurka

To je krásné....

Já bych si ale spíš přál, aby vlaky ČD jezdily alespoň těch průměrných 60km/hod

0/0
24.7.2008 23:28

Rosomak

Podrobnosti o vývoji a výrobě

Tady najdete hodně informací, pokud vás zajímají.

Důležité je i to, že spousta informací je stále držena pod pokličkou. Je vidět, že průmyslová špionáž nespí.

109

0/0
24.7.2008 23:22

SirC

Lokomotiva

Tahle lokomotiva je pro ty, kteří potřebují kvalitu a ne technologickou špičku. Myslím, že je to pro Siemens a Alstom do budoucna nepříjemný konkurent hlavně na východních trzích. Cena je totiž velice příznivá.

Nějaké mouchy na začátku se dají čekat, ale u čeho ne. Stačí si vzpomenout, s jakou začínalo "nečeské" Pendolíno.

Bude samozřemě ale záležet na tom, jak ji dokážou marketingově prodat.

0/0
24.7.2008 22:50

David

Re: Lokomotiva

Víte, ta vaše kvalita se pozná až v provozu a to spíš v řádu let. Vykřikovat do světa, že naše zboží bude zaručeně kvalitní, je sice hezké, ale to je asi tak vše, co se o prototypu dá říct. Jinak nevím, co máte na mysli nečeským Pendolínem, jehož výrobu začalo konsorcium ČKD a MSV Studénka. Jak to dopadlo, než se do toho obul Alstom, všichni víme...

0/0
24.7.2008 23:24

Luke

Jen tak dale

Jen tak dale, je me jasne ze z pocatku je najet do starych "koleji" komplikovane, ale nelze stale dovazet (za co potom budou lidi vydelavat) a navazat na tradici kdy jsme delali kvalitni lokomotivy je dobre. A desing, hmm vedlejsi, hlavni jsou parametry. Panove prece si nenechame vsechny mozky utect do okolnich statu.

0/0
24.7.2008 21:49

Vlada

Super prace

Je to skvela lokomotiva a skvela prace konstrukteru.

0/0
24.7.2008 21:19

No ty woe

Modrá demagogie!!!!

Já Vás žeru milí diskutéři ;-D Všichni jste rozežraní autíčkama svejch modrejch papínků, co si nakradli po revoluci a jakmile něco není od bajeriše motorverke, tak je to hnus. Asi jste zapomněli, že tahle mašina by ty vaše angličáčky rozmašírovala jak nic.

Mašina má hlavně jezdit a být výkoná. Design má být funkční a jednoduchý a to tenhle splňuje řekl bych. R^;-D[>-]

0/0
24.7.2008 20:27

Kolbaba

:-((

Slovo STRAŠNÉ opět dostalo nový rozměr! :-((

0/0
24.7.2008 18:59

fred

Re: :-((

co to je za TROLEJBUS ,to pouštějte jen po Praze z Masarykáče indočeského nádraží do stanice feťáku Praha Holešov.

Takovej humus,to ani přes hranice nepustijou.

:-))))))))))))))))))))))))))

to se jen tak nevidí ty voe:-))))))))))))

0/0
24.7.2008 19:48

No ty woe

Re: Re: :-((

No ty woe to se ty woe fakt jen tak nevidí ty woe. Jdi si radši ty woe zase šlehnout ty woe, aby si ty woe náhodou ty woe neměl málo "ty woe" R^

0/0
24.7.2008 20:21

Radek

Re: Re: :-((

Proč tu má pravděpodobně jeden člověk tři příspěvky pod třemi nicky stále stejnými smajlíky? (tgv, fred, Kolbaba) ;-D No je potřeba si vyventilovat frustraci ...

0/0
24.7.2008 22:18

Rudá_záře_nad_Kladnem

Re: :-((

A jak by měla ta lokomotiva vypadat? Jako tvůj Pežó 405 z roku 92, s nadčasovým designem? Ty modrá bukvice.

0/0
24.7.2008 20:22

No ty woe

Re: :-((

Jako třeba "STRAŠNÝ/Á Kolbaba"? ;-DR^

0/0
24.7.2008 20:22







Najdete na iDNES.cz