- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
....proč "značkové motorky" dovážené za dolary,nejsou o 30% levnější,když dolar klesl o 30% ? potom se nedivte,že to levné skútry z číny válcujou. otázka "certifikace" je jen o penězích,TUV ať samo přizná,že "za peníze" nakonec projde všechno
cinsky delnik dela za 15 kc na hodinu na nase a jeho pozadavky rostou
zacina tlak na zivotni prostredi
behem 20-ti let bude malo mladych lidi, kteri budou muset uzivit hodne duchodcu, tekze vyrazne poroste duchodove pojisteni
doted tovarni manufaktury plnili jezedaci z vesnic, ale pomalu neni odkud brat
to vsechno prispeje k tomu, ze cinsky zazrak behem 10-ti let zacne zpomalovat az splaskne
Nikdy nedohonite jejich stupen v rozvoji.Jsou mnoho pilnejsi nez vy,Evropane
A že "Evropské únyji" najednou nevadí "čínské" pobočky nizozemských nebo britských zkušeben, když pro nás maj předpisy na všecko...
Z nadpisu je patrné, že autor článku chtěl upoutat nadpisem a zdůraznit prudký nárůst dovozu z Číny. Kdyby dával lepší pozor v hodinách matematiky při probírání procent, mohl ohromit ještě víc. Zvýšení z 5715 dovezených motorek na 8978 je zvýšením o přibližně 57% (základ =5715, zvýšení 3263:57,15=57,09...). Porovnávat podíly (v procentech) z různých základů (celkové prodeje ve dvou různých pololetích) nedává moc smysl.
Pysálek z ýDěsu a počítat ... ty seš mi teda .......
z Číny.Stejné zboží z jiných zemí,nebo dokonce české je totiž oproti čínskému nesmyslně předražené.a co se týká motorek,tak je to stejné.
krámy to jsou všechno. Pár jsem jich rozebíral. Od problémů se startováním, teče z toho olej všude, po hrachovou konstrukci, ta se do konce záruky stejně rozpadne. To už ani nehledím na dílenské zpracování, plasty na sobě vůbec nesedí, ale to je detail. Drtivá většina těch strojů nikdy neprošla schvalovacím procesem, snad nejste tak naivní. Dovozce musí pro schválení vytáhnout jen obálku na úřadech aby tomu dali techničák, to je celé schvalování.
Používám čínské vozítko přes 2 roky na každodenní dojíždění do práce. A to i v zimě, pokud tedy zrovna není namrznuto. Za celou tu dobu se vyskytly jen dvě závady: 1) problém se světlem (přerušený spoj) 2) po dvou letech začalo unikat palivo. Obě závady odstraněny za pár korun a na počkání.
Netvrdím, že jsou to dokonalá vozítka, ale rozhodně to není nic, před čím by člověk musel utíkat. Jen pro srovnání - na vyjížďky mám BMW 1200GS a závad na něm bylo podstatně víc.
Takže - přestaň tu plácat nesmysly a běž si léčit komplexy jinam.
Když se těch čínských motorek prodalo loni 40% a letos 60% tak to je nárust o 50% a ne o 20 jak je v titulku!
Nevim jestli to nekdo pocital na kalkulacce z vietnamu nebo taiwanu ale 306 z 15100 neni 6% ale 2%
Je to v pořádku. Předpokládá se, že během dvou let zaberou tyhle čínské motocykly většinu trhu v ČR. A kvalita je samozřejmě už teď postačující.
Kvalita je postačující? Možná ano, ovšem pokud někomu postačuje, že to vydrží 2 roky, než se to rozpadne...
Naši pohlaváři zatím nepochopili, že stále posilující koruna zapřičiní to, že se od špendlíku až po lokomotivy bude vše dovážet. Doma budou fungovat už jen služby a podniky, které výlučně nevyvážejí. Jenže i když bude litr mléka či piva nebo masa levnější (a vlastně už je) v cizině, zlikvidují se i ne-importní domácí firmy. I kdyby koruna přestala posilovat, je již nyní rozdíl levnějších 20-30% výrobků v cizině destrukční. Naštěstí se trh reguluje sám a když kromě Siemensu odejdou i jiné firmy, kterých zisk je zničen silnou korunou a kterých zaměstnaců platy nemohou být uspokojovány. A že by šli noví výrobci do česka? To už ani náhodou. Mnozí jsou už dnes místo ve východní Europě v Asii, Indii a Číně....
Hlavně je nákup levnýho čínskýho šmejdu (je jedno, jestli trička nebo motorka) strašně krátkozrakej. V Číně roste raketově životní úroveň (za naše peníze) a i čínští soudruzi budou za chvíli jezdit autama, svítit elektrikou a baštit maso každej den. Což znamená, že ta miliarda lidí prudce zvýší poptávku, zvedne tím ceny a hlavně se budou současný zdroje drancovat ještě 100x tolik. Protože číňani a japonci prostě přírodu šetřit nebudou, vžýdycky se v tý mase lidí najde dost rabiátů, co to budou dělat pro prachy. Takže bojkotujme čínský zboží (je to těžký, ale aspoň to zkoušejme).