Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Kvalitu špekáčků pohlídá Evropská unie

Češi mají šanci dočkat se zhruba za rok voňavějšího špekáčku, než jaký je možné si koupit v obchodech pod tímto názvem dnes. V současnosti musí být milovník této uzeniny obzvláště zkušený, aby dokázal odlišit dobrý špekáček od jeho napodobeniny.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Petr

To bude slavy

Evropska Unie zachrani nase spekacky. Misto aby ta nase politicka banda mafianu (ods/cssd) naridila uz pred 15 lety ze kazdy spracovany vyrobek ktery ma projit zazivacimy organy musi prokazat na PRODEJNIM pultu svuj obsah a vyrobce, resit to bude unie. Ta neschopnost nasich uradu je katastrofalni.

0/0
29.7.2008 7:42

Mar__tanka

jj...kvalitní špekáček na ohni, nad něj není...

jenže kde ho koupit, v pultovém prodeji velkých marketů je to tragédie, u některých řezníků si člověk taky jistý být nemůže (šnajdr a pod) a člověk aby hledal kvalitní jídlo lupou....

dobré špekáčky má Pirník,  Kostelecké uzeniny a kupodivu jsou vynikající "výběrové špekáčky" z Pennymarketu, balí je do 500g vakuovýho - za cca 50 kaček (jednou nebylo nazbyt a vyzkoušela jsem,a opravdu mě překvapily, maso, špek, a střívko, které nevypadá jako igelit...)

ale bacha v Penny mají ty špekáčky dvoje - na těch dobrých je napsáno "výběrové"!

0/0
28.7.2008 10:10

gagaryn

.

já mám raděj buřta

0/0
28.7.2008 10:00

ted61

klasik

klasický český národ, prodává se nějaké svinstvo ale neřekneme kde.tak

co mají lidé nakupovat jak to mají zjišťovat. všude ve světě se řekne

že bílá je bílá a černá je černá. ne fakt my jsme tak nesvéprávná země

jaké nikde ve vyspělém světě není

0/0
28.7.2008 9:53

Mar__tanka

Re: klasik

tak já vám to řeknu, třeba v  Tescu a ve Schneideru - pultovém prodeji - mají takové ty žvýkací hnusy s umělým střívkem, které když rupne, tak se vyvalí sojová kaše:-©

0/0
28.7.2008 10:12

kozak52

ty woe , tak špidla bude ve finále kontrolovat špekáčky,

slavná EU;-D

0/0
28.7.2008 7:53

Ach jo (bls1)

Re: ty woe , tak špidla bude ve finále kontrolovat špekáčky,

A kdo za to může? Už mě nebaví pořád luštit malinkatá písmenka, abych zjistil složení výrobku či ze které země pochází. Když si kupuju špekáčky, tak chci dostat špekáčky. Když to není schopný zajistit trh, tak ať to zajistí EU.

0/0
28.7.2008 8:36

kozak52

Re: Re: ty woe , tak špidla bude ve finále kontrolovat špekáčky,

ty nepoznáš jakej ten špekáček je ? ty na to potřebuješ soudruha kontrolora z EU?

0/0
28.7.2008 9:20

pepa

Re: Re: Re: ty woe , tak špidla bude ve finále kontrolovat špekáčky,

Jestli z nasvicenyho chladaku za sklem poznas jaky to ma slozeni a jestli to je k jidlu tak ses king

0/0
28.7.2008 9:31

kozak52

Re: Re: Re: Re: ty woe , tak špidla bude ve finále kontrolovat špekáčky,

ty jsi takovej trouba , že když toho špekáčka vytáhne z pultu , říct tak tohohle špekáčka si strčte někam;-D, co potom chceš?

0/0
28.7.2008 9:38

Hlína

Re: Re: Re: ty woe , tak špidla bude ve finále kontrolovat špekáčky,

jasne ze jo. protoze dokud spekacek nemusi byt spekacek ale muze to byt hnusna patlanina ze separatu, soji a rozemletejch kuzi se stetinama, tak bohuzel jo.

0/0
28.7.2008 9:33

Ach jo (bls1)

Re: Re: Re: ty woe , tak špidla bude ve finále kontrolovat špekáčky,

Nemusí to být hned soudruh, kandidát stačí.

0/0
28.7.2008 13:12

Gary

Re: Re: Re: ty woe , tak špidla bude ve finále kontrolovat špekáčky,

Vážený okresní ideologu. Tady nejde o to, že si výrobci nemohou prodávat, co chtějí, pokud dodrží zákony. Tady jde o to, že když tvrdím, že prodávám A, tak to musí být A. Až dosud mohl dovozce tvrdit, že prodává A  a prodal B. Obecně se to kvalifikuje jako podvod. Pokud vezmeš v supermarketu do ruky lahev vína, také nepředpokládáš, že v ní bude levnější malinová šťáva, protože pokud se něco nazývá víno, je jasně stanoveno, co to je. Takže trh to nijak neomezí, pouze se vymezí pojmy. Můžeš být zcela klidný ;-D

0/0
28.7.2008 13:32

klarka

Re: ty woe , tak špidla bude ve finále kontrolovat špekáčky,

Špidla??? To jsem nevěděla, že špekáčky spadají do problematiky sociální politiky. Dokonce ani článek o tom nepíše.

0/0
29.7.2008 18:30

krabi

přesné

kdo chodí na nákup ví že totéž zboží, třeba sýr Eidam má různou chuť a kvalitu podle výrobce, i když vždy odpovídá normě. Prostě je třeba vědět kdo vyrobil, kde kupuji. Těmihle "regulacemi" se zbytečně živí kupa parazitů a jinak je to přesně jak píšete. Řada lidí si myslí, že v Lidlu za babku nakoupí kvalitní zboží...

0/0
27.7.2008 16:39

A

Zase chtějí něco regulovat a tupci piští blahem

:-© :-©:-© Proč nemůžou nechat trh ať si to vyřeší sám! Zdravotně nezávadné to je, to je asi tak jediné co by měli hlídat! Plebs zajímá jenom cena, sice vykřikují, že se to nedá žrát, ale dražší si nekoupí. Naopak se chlubí mámo, to jsme ušetřili místo kila buřtů jsme si koupili dvě kila, vždyť byly za 25Kč v té AKCI! Až bude plebs ochoten za kvalitní buřty z masa zaplatit třeba 120Kč za kilogram, výrobci jim je rádi vyrobí.!!

0/0
27.7.2008 15:12

Dozorhovna

Re: Zase chtějí něco regulovat a tupci piští blahem

To by se Vám líbilo! Kilo obyčejných špekáčků za 120 a my důchodci můžeme chcípat hlady? Ono se ještě ukáže, které zřízení je lepší.

Ať si bohatí lumpové platí kolik chtějí, ale opovažte se nám takové věci sebrat!!!

0/0
27.7.2008 17:16

Smrdis

Re: Re: Zase chtějí něco regulovat a tupci piští blahem

To woe, co je to?

0/0
27.7.2008 17:17

Petras

Re: Zase chtějí něco regulovat a tupci piští blahem

Nesouhlasím. Klidně ať plní prezervativy otrubama a prodávají je za 15 korun kilo, když to někdo bude žrát, ale ať tomu neříkají špekáček!;-O

0/0
27.7.2008 17:23

Ach jo (bls1)

Re: Zase chtějí něco regulovat a tupci piští blahem

Zřejmě si sám kupujete jen to nejlevnější, protože kdybyste chtěl opravdu kupovat kvalitu, tak byste věděl, že to zdaleka není tak jednoduché. Např. proto, že výrobci vám to nevyrobí, protože to u nich nikdo neobjedná a to vy když stojíte u regálu, těžko ovlivníte.

0/0
28.7.2008 8:40

klarka

Re: Zase chtějí něco regulovat a tupci piští blahem

Jakej je rozdíl? Prodávat to můžou, jen to musí přejmenovat. Ať si to ten tvůj plebs koupí, ale špekáčky to prostě nejsou. Něco jinýho je zákaz prodeje určitého zboží (to se tu neděje) a něco jinýho standardy, které zboží označené určitým jménem musí splňovat.

Já nevidim problém.

0/0
29.7.2008 18:34

belgian chocolate

on to někdo kupuje?

proč bych si rožnila špekáčky, když můžu rožnit žebírka a vepřovou panenku?

0/0
27.7.2008 9:51

Hlína

Re: on to někdo kupuje?

protoze spekacek na grilu je super zalezitost ... tim nemyslim ten "spekacek" z plusu nebo lidlu s 20% separatu, 20% kuze a zbytek soja, ecka a buh vi co jeste ... ale dobry spekacek je na rozni lepsi nez vetsina cehokoliv jineho. ja na grilu delam mlete kulicky (z masa, ktere si sam umelu, ne koupene mlete), spizy z kureciho s paprikou a zampionama ... je to prace, hrozne pripravy ale super. nicmene super spekacek je na grilu bomba. a pro dite ... nad ohynkem na klacku ... co jineho bys tam chtel dat? biftek?

0/0
27.7.2008 11:39

cote d'or

Re: Re: on to někdo kupuje?

aha, tak asi opravdu ano

0/0
27.7.2008 13:21

Semper2

Re: Re: on to někdo kupuje?

belgian chocolate je

a) muz, ne zena

b) nezije v CR, ale v Belgii, o mistni kuchyni nic nevi

c) je muslimskeho puvodu

0/0
27.7.2008 13:23

ViIa Lesni

Re: Re: Re: on to někdo kupuje?

do toho je ti h- špekáček............;-D

0/0
27.7.2008 22:10

babacek

Kvalitu špekáčků pohlídá Evropská unie

Lidově řečeno unie bude určovat co je zlodějna a co již ne. ;-D

0/0
27.7.2008 8:54

honzajaka

Re: Kvalitu špekáčků pohlídá Evropská unie

no co můžou dělat? Ono to s těma obchodníma řetězcema nebude snadné, aby je někdo dotlačil, aby přestaly prodávat takový odpad. Těm důchodcům stejně nikdo nic nevysvětlí, aby tyhle šmejdy nekupovali

0/0
27.7.2008 9:15

Hlína

Re: Re: Kvalitu špekáčků pohlídá Evropská unie

pokud je to zdravotne nezavadne a nekdo to koupi ... v poradku. ale at to nenazyvaj spekacek (vysocina, lovecky salam ...). protoze kdyz si koupim lovecak tak chci lovecak. to ze nekde prodavaj lovecak o dvacku levnejc je fajn, ale kdyz on to uz zase neni az tak uplne lovecak, ze ano ... a to mne na tom stve.

0/0
28.7.2008 8:58

honzajaka

Nejlepší

jsou "uzeniny" z Lídlu s prakticky 0% masa, tak si říkám jak si může vůbec někdo dovolit tohle prodávat

0/0
27.7.2008 8:28

babacek

Re: Nejlepší

Je málo prasat a tak se to mele včetně prasečáku.;-)

0/0
27.7.2008 8:56

Hlína

Re: Nejlepší

copak prodavat ... ale ze to nekdo muze KUPOVAT je mne nepochopitelne ;-(

0/0
27.7.2008 11:35

anders22

Re: Re: Nejlepší

presne... prodejce muze zkusit prodat cokoliv... poptavka vytvari nabidku, nikoliv naopak...

0/0
28.7.2008 8:42

klarka

Re: Re: Re: Nejlepší

Kravina. Tady je zásadní problém, a to informační asymetrie. Ty za tim sklem poznáš, kolik v tom párku čeho je? A ten chytrej prodavač ti to poví? Ne.

0/0
29.7.2008 18:37

ja

To tam bude i maso ?

EU se postara o to, aby ve spekaccich bylo maso a spek?

Ze se budou dat opect a neuskvari se v nem sojova mouka?

To je uz druhy pozitivni prinos EU nasi republice. Oproti tisicum omezeni a diktovani docela uspech, ne? 

0/0
26.7.2008 21:58

milos

Re: To tam bude i maso ?

EU se postara o to, aby ve spekaccich bylo maso a spek?

Ze se budou dat opect a neuskvari se v nem sojova mouka?

To je uz druhy pozitivni prinos EU nasi republice. Oproti tisicum omezeni a diktovani docela uspech, ne? 

0/0
26.7.2008 22:15

Prázdný@falešný

Nechápu proč už dávno nejsou nějaký předpisy

co má daný výrobek obsahovat...situace u nás je šílená.. proč není norma co má či nemá daný výrobek obsahovat např šunkový salám,turistický,uherský atd..každej výrobce si tam dá co ho napadne a nebo co mu zbyde asi..nechápu

0/0
26.7.2008 20:54

Kocourek69

Článek navozuje dojem

jak kdyby někdo dnes nepančované opravdové špekáčky snad i vyráběl a prodával. Tedy nevím jak v Práglu, ale u nás v Budějcích šel nepančovaný špekáček koupit naposledy někdy za Husáka.

0/0
26.7.2008 19:25

Lukas

Re: Článek navozuje dojem

V Globusu mají široký výběr, ale kupuju jedině zabalené, kde je uveden i výrobce, z ( Kosteleckých uzenin jsou nejlepší ) za pultem bych si nikdy špekáček nekoupil, protože nevím odkoho to je... Stejně tak v Kauflandu, Lidlu, Penny apod...

0/0
26.7.2008 20:02

Profík

Re: Re: Článek navozuje dojem

V Budějickém Globusu vyrábějí vlastní špekáčky, velmi kvalitní.

0/0
26.7.2008 20:35

pepa

Re: Re: Re: Článek navozuje dojem

Brnensky Globus DELAL dobre uzeniny. Bohuzel ty doby jsou uz par let pryc. Ted klasicky humus

0/0
28.7.2008 9:35

Skřetík

Re: Re: Článek navozuje dojem

Specielně u Penny a Lidlu naprosto souhlasím. Nicméně uzeniny z Globusu, alespoň toho Brněnského, patři k poměrně velice slušným v porovnáním s tím co většinou seženete jinde.

0/0
27.7.2008 9:00

ViIa Lesni

Re: Článek navozuje dojem

jj kde sou ty časy kdy se do špekáčka namlel i pes, antikomunista, západ.........................:-©

0/0
26.7.2008 20:04

Kocourek69

Re: Re: Článek navozuje dojem

Nevím co tehdy to špekáčků mleli, ale vím že když se do něj člověk zakousl tak si pochutnal. A dnes? Kůže tvrdá jak podrážka u boty a vnitřek naopak polotekutý sajrajt. Ňáka umělotina či co. Vždyť to kolikrát nejde ani uříznout příborním nožem na talíři. Když ten opečený novodobý tzv špekáček chceš napíchnout na vidličku tak celý vnitřek vyjede ven. A chuť? To raději ani komentovat nebudu. Stručně humus.

0/0
26.7.2008 20:41

my_dva

....

potraviny vyrobene v Cesku bych se dal bat i memu psovi!

0/0
26.7.2008 17:23

ViIa Lesni

Re: ....

tvůj pes je taky dislektic      ?.

0/0
26.7.2008 17:43

Dixpix@email.cz

Špekáčky

Nemá cenu kupovat srágory za 30,-Kč.Dobrý špekáček stojí okolo 70,-Kč..Dobré špekáčky dělá masna Prantl ze Žirovnice.R^[>-]

0/0
26.7.2008 16:16

Lukas

Re: Špekáčky

jj, ty jsou dobrý a ještě Kostelecké uzeniny :) chce to znát výrobce a pak lze bez obav koupit nejen špekáčky...

0/0
26.7.2008 20:00

Standa

Potravinářské normy

Po listopadu neměli rušit státní potravinářské normy. Ukazuje se, že k něčemu byly.

0/0
26.7.2008 15:54

Chmelař

Re: Potravinářské normy

s tím celkem souhlasím- tržní prostředí by to určitě nenabouralo

0/0
26.7.2008 19:35







Najdete na iDNES.cz