Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

ČSA „modernizovaly“ 15 let starý airbus

Let na dálkových linkách ČSA je o něco pohodlnější, než býval. Ale ne o moc. České aerolinie vrátily do provozu po více než dvouměsíční odstávce jeden ze svých čtyř airbusů 310, které jsou nejstaršími letouny ve flotile národního dopravce. Kromě nového laku čeká na cestující na první pohled i nový interiér.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Radijo1

Na JFK s mezipřistáním?

Už jsem taky slyšel teorii, že by v se s 737-800 mohlo lítat do USA (JFK) s mezipřistáním na Azorech. Už teď tam z obou směrů létá osm společností (ne chartery) a že by to i s landing fee a handlingem vyšlo tak šul nul...

0/0
30.7.2008 14:25

jedlicka

Re: Na JFK s mezipřistáním?

Tak to je super vize...8-o Urcite by byla hodne oblibena.Rv

0/0
30.7.2008 14:41

Cafe

proberte se 3

http://www.airliners.net/photo/Delta-Air-Lines/Boeing-767-332-ER/1030422&tbl=CABIN&photo_nr=6&sok=WHERE__%28aircraft_generic_%3D_%27Boeing_767-300%27%29_AND_%28airline_LIKE_%27Delta_Air_Lines%25%27%29_&sort=_order_by_photo_id_DESC_&prev_id=1074431&next_id=0361243

0/0
29.7.2008 23:11

Cafe

Proberte se 2

8 hodin letu se da bez problemu a bez uhony prezit. Servis na dalkovkach je oproti zmíneným ale i ostatnim zapadoevropskym a hlavne americkym spolecnostem NADSTRANDARTNI!!! Ten kdo z Vas letel napriklad s Deltou do atlanty mi da za pravdu ze jejich 767 ktere jsou starsi i o nekolik let (a rozhodne ne o malo) a v zubozenejsim stavu nez nase 310 jsou mnohem vetsi silenost a to nemluvim o tom ze zaplatite pomalu za vse+ prumerny vek palubniho personalu je 60 !!! OK-YAC jsem mel moznost po priletu osobne videt i zevnitr a prijde mi to naprosto v poradku a poro 8 hodinovy et dostacujici nterier! nevim jestli muzu vlozit link z cizyho serveru proto ho vlozim az v dalsim prispevku pro srovnani jak vypada interier vámi vychvalovane 767!!!CSA NENI LUFTHANSA NENI AIR FRANCE NENI KLM A NIKDY NEBUDE! CSA je ale spolecnost ktera letos slavi 85 let vyroci vzniku spolecnost s hlubokou historii lna lidi kteri tam delaji po generaci a maji ji radi...verte mi nebo ne snazime se!Mejte se .zamestnanec CSA

0/0
29.7.2008 23:10

Mirek

Re: Proberte se 2

No tedy, tech hrubek (nepocitam preklepy), co jste ve Vasich prispevcich nadelal...Nevim v jake pozici u CSA pracujete, ale snad ne v zadne prilis reprezentacni...Napsat totiz, krome jinych, slovo ''cizich'' s ypsilon je proste neomluvitelne...Jinak CSA by jiste nez dve letadla A - 310 prospelo jedno, dejme tomu A - 330, A - 350, nebo i B - 777, s tim bych souhlasil.  Ano, cekaci listina je dlouha a koupe by to byla draha, ale nekde se zacit musi...Treba by tu Business tridu pak i naplnili...

0/0
30.7.2008 3:23

joja

Re: Re: Proberte se 2

* standartní = to je blbost * standarda = to je taky blbost * standarta = vlajka * standard = úroveň * standardní = tak to je správně

* smutné je, že máte 3 roky po maturitě a už si to nepamatujete :(

* být Váš nadřízený, tak Vám zakážu komunikovat písemně s kýmkoliv

* ad ČSA a jiné lokální aerolinky "s tradicí" - učte se např. od South African Airways - žádné kyselé xichty blonďatého/zrzavého/přestárlého a navíc znuděného českého personálu. Pokud by se to změnilo, je mi jedno, jestli si na těch pár hodin přesedím nohy...

0/0
30.7.2008 12:43

jedlicka

Re: Proberte se 2

Co se tyka modernizace business, tak by se CSA mohli inspirovat u LOTu. R^

0/0
30.7.2008 10:39

Cafe

Proberte se!

Minimálně zasahuji do diskuzi podobnych teto. Ale neda mi a musim reagovat. V roce 91 kdy po padu rezimu v csa nastala otazka cim litat za more protoze IL62 opravdu nikdo nechtel byla letadla typu relativne nova 767 nova a byl na ne stejne dlouhy poradnik jako dnes treba na 350 nebo jine. Ta otazka cim za more litat byla tak aktualni ze se vybral stroj co byl nejdostupneji a naprosto splnoval pozadavky tehdejsi doby. Ted je situace jina, spolecnost  po vlade pana tvrdika  zustala v tak zuubozenem stavu ze nebylo pomalu na nic tim spise ne na dalkove stroje. Porad jsme spolecnost ktera se zameruje na sitovy efekt evropy a dobre umisteni CR. Dalove linky jsou byli a budou pro CR potazmo pro CSA diky nevelkemu ceskemu trhu spis tresnickou!!! Nevidim na 310 nic tak sileneho do NYC ale i dubaje ci motnrealu sem se sní letel asi 30x (je mi 21) Mista je tam asi tak stejne jako u kazdeho dopravce. Takzvany prasecak (ekonimocka trida) vypada stejne jak u madarskeho malevu tak polskeho lotu.

0/0
29.7.2008 23:09

briza

Re: Proberte se!

O nakupu A310 rozhodla jeste Adamcova (tedy predlistopadova) vlada.

0/0
30.7.2008 9:11

xct

Re: Proberte se!

hm, v počtu letů je započítáno 28 v děloze matky šlapalky......

0/0
30.7.2008 14:51

Cafe

Proberte se!

0/0
29.7.2008 22:50

Chlupaty knedlik

To by jeden blil

Pistelak je bud totalni magor a nebo cynicky sprimar. Tvrdit, ze danou zmenou vychazeji vstric potrebam zakazniku je vysmech. To co nabizeji v obchodni tride je vysmech. Jenom blazen by takovou letenku koupil, kdyz za stejne penize dostane treba s Lufthansou sluzby a sedadlo o tridu nekde jinde.

0/0
29.7.2008 22:19

Chlupaty knedlik

Re: To by jeden blil

jen tak rpo zajimavost: jsem zadal let bussines do New Yoirku z Prahy, odlet 26 zari, prilet 30 zari. S CSA v jejich saskarne jmenem obchodni trida stoji 66 tisis. S Lufthansou 72 tisic. S KLM nebo Air France je to 70 - 72 tisic.

0/0
29.7.2008 22:29

jedlicka

Re: To by jeden blil

asi ta prvni moznost s kombinaci velkeho mluvky a neznalce:-/

0/0
30.7.2008 10:20

xxx

nové stroje

Já to taky nechápu, při současných cenách ropy je snad důležité mít letadla s nižší spotřebou, a to 15 let stará A310 neurčitě nemá. Navíc na dálkové trasy zrovna A310 není, to bych tak viděl na linky na Blízký východ (Dubaj, Tel Aviv apod.)

Nechápu, proč se nerozhodnou pro nové stroje, např B777 popř. B787 nebo na místo toho A330 či A350. Nižší spotřeba, vyšší pohodlí i možnost přepravovat více cestujících. Navíc bych řekl, že by to chtělo provozovat více než jednu dálkovou linku do New Yorku. Podle mě je zde i potenciál na letů na Dálný východ a možná i ještě jedna linka do USA.

0/0
29.7.2008 17:34

Bedlam

Re: nové stroje

Na B 787 je poradnik a je pekne dlouhy, takze bychom ho videli az nekdy kolem roku 2014........

0/0
29.7.2008 17:43

xxx

Re: Re: nové stroje

To je mi jasné, proto jsem tam uváděl jako první typ B777 a pokud by nespěchali tak později tu B787. On ani ten waiting list u A350XWB není zrovna krátký, i když je kratší než u B787. 

0/0
29.7.2008 17:50

briza

Re: Re: Re: nové stroje

B777 by neobsadili.

0/0
30.7.2008 9:12

Bedlam

Re: Re: Re: Re: nové stroje

Kdyby troooosku slevnily letenky tak jo!!;-)

0/0
30.7.2008 14:04

Bedlam

jo

Kdyby radeji koupili poradny Boeing, ktery daleko vice naleta,nez Airbus .......

0/0
29.7.2008 17:03

fomacka

Ja bych tim letadlem litat nechtel....

Stary vrak s novym lakemR^ A co to je ta veta:"Modernizace byla z větší části součástí tzv. IL-checku......"? dalsi pocestene slovo? Neni nad modernizaci ala cechy.....;-D Dame novy potahy a tapety a je to vse v pohode....(Y)

0/0
29.7.2008 16:36

almo

Hodne produktivni

Velice "produktivni" krok ze strany "vedeni" CSA. Rv Kdyby tuto starou A310 prodali i s temi zbyvajicimi 3 a misto toho poridili poradny dalkovy letadlo, tak by udelali mnohem lepe. Pouzivat letadlo dimenzovane na stredni dolet s pridavnyma nadrzema na dalkovy linky je spis ostuda a cenu CSA to nijak nezvedne, ani po takove "modernizaci". Jsou to jen zbytecne vyhozene prachy. ;-€ 

0/0
29.7.2008 15:32

Majkyho_pupik

Re: Hodne produktivni

na jednu stranu souhlas, ze bez dalkove flotily a letadel na dalkove lety vhodnych se velmi tezko celi low costove konkurenci. ale momentalni a zrejme velmi dlouhodobe ceny ropy majici nejvetsi dopad prave na dalkove lety jsou asi ospravedlnitelnym duvodem proc nyni do dalkovyc letu neinvestovat ani dolar vic nez je nutne. Dalkove trasy omezuji vsichni mensi dopravci ve stredni Evrope

0/0
29.7.2008 15:46

almo

Re: Re: Hodne produktivni

Dalkova flotila se mela modernizovat uz davno, v case kdy cena ropy byla nizsi. Bohuzel Tvrdik a spol. udelali jinou strategii a vysledek zname. ;-€ Neznam parametry vsech dalkovych letadel, ale predpokladam, ze náklady stare A310 jsou mnohem vyssi nez treba u A330 nebo B767.

0/0
29.7.2008 16:00

Majkyho_pupik

Re: Re: Re: Hodne produktivni

jiste Tvrdikova nepochopitelna volba obnovit relativne mladou flotilu letadel na stredni vzdalelenost byla absurdni...naklday na provoz stroje A310 jsou zcela jiste vetsi nez naklady na provoz A330/B767 ale jde o to jestli by se naplnila vetsi sedackova kapacita letu v dobe kdy neni o tyto lety az takovy zajem...

0/0
29.7.2008 16:05

almo

Re: Hodne produktivni

Ta sedackova kapacita je v sucasne dobe problem... Uznavam. Pri nizsi cene ropy by marketingovi "magove" mohli prilakat nove cestujici a zvysit obsazenost letu. :-)

0/0
29.7.2008 16:18

Pepa

Re: Re: Re: Re: Hodne produktivni

Cože? Už dnes si kdekdo stěžuje na stáří a sešlost B737 u ČSA a tobě se zdá, že obnova byla absurdní??? To jako proti novým A320 Aeroflotu do Moskvy měly létat s 10-15 let starými bulíky?

0/0
29.7.2008 17:32

majkyho_pupik

Re: Re: Re: Re: Re: Hodne produktivni

prumerne stari flotily B737 bylo asi 7-8 let coz neni nijak spatne cislo...a flotila se dala modernizovat leasingem novejsich letadel ne nakupem zcela novych...

0/0
30.7.2008 8:52

Ferdovho_pupík

Re: Re: Re: Re: Hodne produktivni

Hmm koukám, že je zde spousta odborníků. B 767 je ve stejné věkové kategorii jako A 310. Spotřeba je na jednotku váhy téměř identická. Bohužel je však mnohem težší, čímž má i vyšší poplatky a taky bohužel leasing je dražší než na A 310. A 330 jsou několikanásobně dražší co se týče pořizovacích nákladů. Rozumějte více než 6x. Mnohem větší sedačková kapacita a taktéž kapacita pro cargo. Pokud lidi říkající si management podniku nejsou schopni naplnit ani stávající A 310 na tratích jak říkáte ke kterým není určena, jak by si vydělala na sebe A 330? Linky které létali po většinu roku plné alespoň z 80% se zrušili a tak zůstal N.Y. kde se vozí až 50% kapacity. Vůbec se nedivím předchozím zaměstnavatelům stávajících managerů, že se jich svižně zbavili. Bohužel stát je na toto špatný vlastník, notabene když předsedou dozorčí rady je dobře známý Kočárník! Tahle skupina lidí už může jít jen po státních podnicích. Chtěl bych vidět vlastníka firmy, který by si je nasadil do vlastní firmy...

0/0
30.7.2008 3:23

majkyho_pupik

Re: Re: Re: Re: Re: Hodne produktivni

stjena vekova kategorie je mozna u lidi ale u letadel tomu moc nerozumim:-)jsou letadla vyrobena drive a pozdeji v urcitem typu..jinak sem psal temer to same co pises ty...

0/0
30.7.2008 8:59

Ferdovho_pupík

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hodne produktivni

Věkovou kategorií jsem měl na mysli generaci a rok výroby. Bohužel musím konstatovat, že B 767 je o jednu generaci starší. Jistě, jsou určité druhy modifikačních vylepšení, ale většina B 767 je vyrobena přibližně ve stejném roce jako A 310. To, že ČSA za 16 let provozu do interiéru nevrazilo ani 1,- Kč nad nutnost oprav  je na letadlech vidět. Např. KLM nasypali do obnovy interiéru stejně starých B 767 před rokem či dvěma několik desítek milionů USD!

0/0
30.7.2008 19:32

kucik

Re: Hodne produktivni

Mozna me tady nekdo narkne ze spekulaci, ale mozna ze stavajici sedackova kapacita neni naplnena taky proto, ze komfort neodpovida cene. Mit sice vetsi a drazsi A330, tak by mozna obsazenost letu prave kvuli komfortu mohla byt vetsi.  

0/0
30.7.2008 9:55

kucik

jenom další potvrzení

toho, že aktuální vedení ČSA nepočítá s dálkovými linkami. 

0/0
29.7.2008 15:20

Ach jo (bls1)

Koho to zajímá?

"To by už na tak drahém provozu tohoto starého stroje znamenalo, že ho můžou zavřít. Nové potahy v rámci servisní prohlídky jsou maximum." Jestli je jedna varianta, že zvýší pohodlí, ale sníží kapacitu, tak druhá varianta je, že cestující budou mít menší pohodlí než u konkurence. Cítíte z toho taky tu nadutost? Já myslel, že jim jde o to, aby se u nich cestující cítili dobře a opakovaně používali jejich služby a ne že cestující tu jsou od toho, aby je udrželi v zisku a trocha toho pohodlí musí obětovat.

0/0
29.7.2008 15:07

Dle_Idnes_Vulgarni_rasista

Rada managmentu jak ušetřit

Náklady nejlíp snížíte tím, že všechno prodáte, zaměstnance vyhodíte a utržený peníz vložíte na termíňák. Vedlejší výhodou je to, že pánku řediteli výrazně ubyde starostí a může se víc věnovat sekretářce

0/0
29.7.2008 15:06

Bob

kvalita sedaček

Víte někdo o nějakém srovnání rozestupů sedaček - resp. prostorů pro kolena u různých aerolinek?

Travel servis je strašný

0/0
29.7.2008 14:49

Cody666

Re: kvalita sedaček

to nevim, ale vim jen, ze kdyz jsem asi pred dvema lety prestupoval z CSA do Malevu, stejna letenka, stejny typ letadla, mel jsem v tom madarskem stroji najednou na nohy podstatne vice mista :) jinak tezko muzu srovnavat, protoze sice obcas letam, ale jsou to ruzne typoy stroju atd, tezko srovnavat

0/0
29.7.2008 15:00

Andrei

Re: kvalita sedaček

TVS ze je strasny ? Je tam stejne mista jako kdekoliv jinde, lisi se o maximalne 1-2 cm. Tot vse.

0/0
29.7.2008 15:29

spartaman

Re: kvalita sedaček

Sedej si nad křídlo u nouzových dveří (myslím tím B 737), tam je místa habakuk  ;-)

0/0
29.7.2008 16:34

Bedlam

Re: kvalita sedaček

Vzdy zalezi na letecke spolecnosti, kolik chce umistit do letadla sedacek. Pak jim to Boeing a nebo Airbus podle prani namontuji.Jestli tam chcteji maximum, pak tam sedi cestujici jako sardinky. Jak rika ten nademnou, stejny typ letadla a ruzne misto na nohy......:-/

0/0
29.7.2008 17:01

lojza

Re: kvalita sedaček

zkus mrknout sem:

http://www.seatguru.com/

podle leteckých společností si najdeš letadlo a možná můžeš srovnat, jestli je tam míň řad sedadel a tím pádem víc místa na nohy.

0/0
29.7.2008 20:57

Jirka

Re: kvalita sedaček

Dobré srovnávací tabulky jsou zde:

http://www.seatguru.com/charts/intl_economy.php

0/0
21.8.2008 12:44

Musr

Lašák, Řehák a Pištělák

nejtragičtější trojka českého slinty managementu. Z eBanky je vyházela PPFka a oni si nedají pokoj a přivedou další firmu ke skáze (rozuměj velkej X letej humbuk s výsledkem nula, který dosahujou firmy, když si zaměstnanci koušou nehty).

ČSA prodala veškerá svá aktiva, podle plánu by měla být už letos v zisku a ono nic. Narozdíl od minulých let už nemá co prodávat a leasingové splátky za majetek, který dřívě prodali a který nutné potřebují, jsou nelítostné. Peníze na výměnu loga už komentovat ani nemá smysl.

0/0
29.7.2008 14:44

mc kinsey

Re: Lašák, Řehák a Pištělák

jen dodávám, že Řeháka vyhodila RB po auditu jeho předchozího vedení obchodu v ebance...

0/0
29.7.2008 14:49

Doktor Zvěd

Re: Lašák, Řehák a Pištělák

Nejak ti tam vypad Tvrdik. Na toho by se nemelo zapominat. Byl to predevsim on, kdo zapocal konec CSA.

0/0
29.7.2008 14:56







Najdete na iDNES.cz