Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Koruna je příliš silná, ukázal hamburgrový index

Víte, co mají společného známý hamburger BigMac a guvernér ČNB Zdeněk Tůma? Oba ukazují na neúměrnou sílu české měny. Slova českých bankéřů o nadhodnocené koruně totiž potvrdil i populární BigMac Index, který počítá britský týdeník Economist.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Pietro

Porovnání menu a BigMac

V Německu je BIG MAC za cca 4 EUR. V Německu koupím levné menu za 10 EUR.

Tzn. že BigMac je na cca 40 % ceny menu.

U nás stojí levné menu 80 Kč. Takže mi vychází že Mac je brutálně předražený a měl by stát 30 Kč.

0/0
13.8.2008 11:19

Don''''t Worry

index ???

"hamburgrový index" pouze dokumentuje nenažranost českých hamburgrových manažerů - prodejců.

0/0
12.8.2008 18:26

ekonom

trochu zavádějící

A není to náhodou trochu jinak, totiž, že je u nás téměř všechno předražené ? A prodejci si mastí kapsy...

0/0
5.8.2008 9:11

papazian

Hamburský index ukázal jací to jsou lotři,

co prodávají tak předraženě. Ukázal také, že pohrdají českou měnou, že si této měny neváží, dívají se na ni nadutě, což se jim nevyplatí, protože já si v Česku předražené jejich výrobky kupovat nebudu. Díky stavajícímu kurzu koruny mají levnější vstupy, přesto prodavají jako kdyby tomu tak nebylo. Takže si akorát tak mastí kapsy. Článek je v zásadě amaterský, přízemní, bez širších souvislostí. Je to index o ničem. A hlavně ještě hloupější komentář.

0/0
2.8.2008 10:15

Kocourek69

Kravina.

Ceny určuje hlavně konkurence. Pokud konkurence chybí tak si dominantní prodejce rychlého občerstvení nasadí vysokou marži ať je stav ekonomiky jakýkoli. V USA je podobných bufáčů na každém rohu nespočet tak se s cenou zboží a služeb musí držet při zemi.

0/0
31.7.2008 19:12

def...

fascinujici

jakou vec si dokazou lide zvolit pro porovnavani svetove ekonomiky... hambac ;-D

nereknu, kdyby jako referencni objekt slouzila celozrna houska, nejaka zelenina, maso, vajicko plus treba jeste neco, ale aby kus rozmletych sr**ek z jatek a listek oschleho salatu slouzil jako... no.. jej.... kde sme to skoncili? 8-o

0/0
31.7.2008 17:39

maor

Dobre

Tak treba Coca Cola. To je vyrobek ktery se masove prodava vsude na svete a je vsude stejny. V USA  je pri dnesnim kurzu za 18kc, tady za 32.

0/0
31.7.2008 18:55

Gerhard

Re: fascinujici

skoncili jste 100let za opicema - buznismane 8-o

ono vam to dojde 8-o

ceny obilovin

0/0
31.7.2008 18:56

blazir1

až 50procentní nadhodnocení eura vůči dolaru

"...Na BigMacu je podle něj vidět až 50procentní nadhodnocení eura vůči dolaru..." Jdete s tim do(Y). Dolar je virtualni, cela leta neopodstatnene prehodnocena mena, jen se vydala tam kam skutecne patri!

0/0
31.7.2008 15:33

Karel

nechapu

ty co tenhle junk food konzumujou a jeste za tu cenu. V restauraci s obsluhou je pres tyden jidlo za cenu naprosto srovnatelnou. Z toho mi vychazi ze hambac je tezce predrazeny. K urovni a kvalite bych za to vic jak 50Kc nedal.

0/0
31.7.2008 14:53

Re: nechapu

Dyť je to jen pro emerický turisty a pár českých dementů. Ale ať to stojí třeba dvojnásobek, kdeyž tam lidi choděj a platěj z toho daně, tak proč ne.

0/0
31.7.2008 15:56

Karel

Re: Re: nechapu

mno videl bych to na vic nez jen par... Jen co uhrovatech teenageru se kolem McDonald's provozoven v nakupnich strediscich mota. Na dalnicich a obchvatech tam zas jezdej kolem obeda ruzni "tezce zaneprazdneni" cesti podnikavci.

Kdyz uvazim ze za cenu toho podradneho mleteho masa anebo par mikro stehynecek (v KFC) co navic zerou rukama jako  neandrtalci muze byt treba rizek, tak... :-©

0/0
31.7.2008 16:28

maor

Podivej ty omezence

Smir se s tim ze nekomu chutnaji rizky, jinemu pizza, dalsimu cina, nekomu Plzen jinemu Heineken nebo Corona. A  jestli si myslis ze ti v hospode jidlo za 80kc udelaji z kvalitnich  a cerstvych surovin, tak to te vazne lituju.

0/0
31.7.2008 17:14

Onanonym

Tak se nerozciluj....

Vzdyt se podivej, kolik je tady na tom bulvarnim platku jedincu, kteri si porad na neco hraji. Jsou jenom nastvani, ze to je drazsi, nez "normalni" zradlo v hospode a protoze by si nechali vrtat pro korunu koleno, tak to budou odsuzovat. Pokud by to bylo za dvacku, videl by jsi, jak by se tam fronty prodlouzili o tyto "znalce a odsuzovace vseho". Ale mas pravdu....prodi gustu zadny disputatR^

0/0
31.7.2008 17:30

p_phunk

Re: Podivej ty omezence

R^

0/0
31.7.2008 18:36

ples

Re: Podivej ty omezence

Vis, mam horsky hotylek. Menu za 65,-. Polevka, hlavni, piti. A maso je tam opravdu maso, knedlik opravdu knedlik, porce nadprumerna. Kdyz budu sidit zakazniky na jidle, prijdou znovu? Ne. A kuchyn vydelava tolik, ze zaplati veskere hotelove naklady. Takze i levne meníčko zle delat kvalitne.

0/0
31.7.2008 18:48

maor

Re: Re: Podivej ty omezence

Nepochybuju ze to tak nekde opravdu funguje a pro lidi jako jst vy je otazkou cti nabidnout slusne jidlo. Obecne si ale o hospodskych kuchynich myslim svoje. Uz mi dokonce prinesli na stul zelene maso. Nekecam :-©

0/0
31.7.2008 19:24

HWSpeedy

Chickenburger

Chickenburger stoji u nas 30 Kc a v Rakousku 1 Euro.

0/0
31.7.2008 14:12

vlmach

Re: Chickenburger

Dobrou chuť!;-D;-D;-D;-D

0/0
1.8.2008 10:37

pilly

Hloupost

Koruna neni prilis silna, hamburger je prislis drahy, tot vse. Ale kdyz si ho lide kupuji muze stat i dvakrat tolik. O nadhodnoceni meny zrovna tenhle ukazatel vubec nevypovida.....

0/0
31.7.2008 13:59

Troll

Koukněte na tabulku

a z evrovpsých zemí je u nás nejlevnější.... takže to by muselo být nadhodnocené i UERo, ne? Tohle je ptákovina, protože podle toho samého indexu, by byla koruna v roce 2000 silně podhodnocení, když se vyrovnala až při kurzu 18 za USD.... dolar stál tenkrát 36. takže to je rozdíl 18 CZK, oproti dnešním 2 CZK, to je ale problém....8-o

0/0
31.7.2008 13:38

Re: Koukněte na tabulku

Prostě jen před lety stanovili přepočtem kurzu cenu a koruna od tý doby posílila.

0/0
31.7.2008 15:58

adam

Navim jak na Ruzyni

A počítá se cena hambáče běžně u mc dandy nebo u mc dandy na Ruzyni . Tam je zas všechno jinak;-D

0/0
31.7.2008 13:14

jsi

otázka

Je otázka, zda je koruna silná nebo hamburger předražený ...:-©

0/0
31.7.2008 12:50

Jamesp

Re: otázka

Já myslím, že je to jednoduchý - ten hambáč - jestli se tomu tak dá říct je hroznej a šíleně drahej. Kdekoliv si u nás dám hamburger, tak je chutnější, je tam mnohem víc zeleniny a o chuti "housky" ani nemluvím... A také mnohem víc zasytí. V mekáči bych jich musel sníst 5 abych se najedl...

0/0
31.7.2008 12:57

m

Re: Re: otázka

a kolik jsi jich kdy snědl po sobě? ;o))

0/0
31.7.2008 14:15

sarus

Re: Re: otázka

ved o to ide, mekac ta nema v umysle nakrmit jednym hamburgerom, to by nezarobil

0/0
31.7.2008 14:22

ataman

Re: otázka

hambáčový index je u nás nepoužitelný. A to jednoduše proto, že u nás je obrovské kvantum trotlů, kteří návštěvu meka považují za něco dooost hustýho a dooost nóbl. A tahleta poptávka dělá tak vysoké ceny. Kdyby si lidi uvědomovali, že je to jen obyčejné rychlé občerstvení, cena by byla nižší. Koruna je opravdu přiliš silná, ale hambáč index na to ipravdu neukazuje, ten ukazuje něco jiného - jak jsou češi pitomí.

0/0
31.7.2008 13:19

Karel

Re: Re: otázka

R^

0/0
31.7.2008 14:54

Re: Re: otázka

Ale to je ok, ať si tam choděj když to chtěj. Jen chudáci rodiče když z nich děti tahaj prachy aby tam mohly jít, nebo je tam dokonce nutěj jít s nima.

0/0
31.7.2008 16:00

Jenda74

Re: Re: otázka

Je to jako s oblečením, třeba Lewisky  jsou v USA neznačka a tady platíme značku. Někde o tom byl článek a vysvětlením byly opět bláboly o rozdílnosti trhu, nákladech a DPH. Vysvětlení je vždy stejné jako podle šablony. Ale třeba nechápu proč nás straší skokovým zvýšením cen po zavedení Eura, když už dneska se píše, že je tu dráž než třeba v Německu, nebo Rakousku.

0/0
31.7.2008 16:00

dagi

Re: Re: otázka

hmmm na druhej strane som zase cital ze v amerike je mcdonalds (a vsetko) lacnejsie kvoli tomu ze tam chodi viac ludi ako u nas a preto su fixne naklady lepsie rozpocitane.... tak teraz co je pravda? 8-o

0/0
31.7.2008 16:07

e-mann

...no, až tak dalece bych s tím nesouhlasil....

..protože si myslím, že jsme si ještě jako češi nezohlednili kurzy v cenách vůči jiným měnám, čili "jedeme" jaksi postaru a navíc obchodníci dobře vědí, že tím vydělávají víc a s cenami jen tak dolů nepůjdou...ale nemyslím si, že tento index by byl až tak věrohodný, (u stabilních kurzů měn, bych snad i souhlasil) zvlášť u tak rychle posilují měny jako je CZK.

0/0
31.7.2008 12:48

votrouba

No a? Do konce lonskeho roku byl nadhodnoceny $

:-P

0/0
31.7.2008 12:37

Shob

nesmysl

Takze to spis ukazuje, ze koruna je podhodnocena. V eurozone je jeste drazsi. Akorat dolar je ted extremne slabej.

0/0
31.7.2008 11:53

maor

To je zabavne

jak tady Pepiky trapi jak je McDonalds nezdravy. Pak jdou do hospody, daji si vepro knedlo nebo smazak s hranolkama, zaleji to pivem a jsou spokojeni jak se zdrave a kvalitne najedli. Ne jak ti blbi Amici ;-D

0/0
31.7.2008 11:01

tmf

Re: To je zabavne

proč, jdu do hospody, dám si menu hovězí vývar, čočku, platím 65 kaček za menu a poseděl jsem pojedl, byl obsloužen. Kdybych šel do mcd, tak stojím u okénka na housku v papíru, najdu si nejméně zadrobený plastový stoleček a nacpu se houskou, hlad mám pořád a platím stejně.

0/0
31.7.2008 11:50

x

Re: Re: To je zabavne

žer co chceš ty burane, a neobtezuj :-D

0/0
31.7.2008 12:01

Duroy

Re: Re: Re: To je zabavne

Znamená to, že kdo nejí sladké housky se sekanou je buran?

0/0
31.7.2008 12:05

tmf

Re: Re: Re: Re: To je zabavne

houskožrout je houskožrout a ten to nepochopí že jsou i lepší jídla než houska s karbanátkem

0/0
31.7.2008 13:02

Re: Re: Re: Re: Re: To je zabavne

Škroby, to je výnosnej byznys. Stojí to pár kaček, reklamu na nezdravý tuky si zaplatěj a tak trochu hnusnejch škrobů prodaj za hodně peněz. Kdyby měli dávat opravdový maso(ne namletou housku s masem) s kopou zeleniny, tolik by nevydělali.

0/0
31.7.2008 16:02

dagi

Re: To je zabavne

a este si zabudol na cigaretku :-P

0/0
31.7.2008 16:08

duhovnik

Re: To je zabavne

a este si zabudol na cigaretku ;-D

0/0
31.7.2008 16:09

farous

Kdyby lidi ty předražený karbanátky nekupovali...

..tak by je hold museli zlevnit, ale český ovce prostě ten "burger" museji mít, tak ať si nestěžujou! A takhle je to s každým predraženým zbožím!

0/0
31.7.2008 10:48

tmf

Re: Kdyby lidi ty předražený karbanátky nekupovali...

R^R^R^

0/0
31.7.2008 10:58

kabalenka

Juchú

Máme nejdražší hamburger ze sledovaných zemí a taky nejhorší. A to se vyplatí. Rv

0/0
31.7.2008 10:45

MigBac

Re: Juchú

Souhlas, o tom velkem a stavnatem BigMac co je na fotce v clanku, si cesky maly a suchy BigMac muze nechat zdat...

0/0
31.7.2008 11:14

Movalis

Re: Re: Juchú

Mel jsi urcite na mysli Roayal with cheese? ;)

0/0
31.7.2008 12:09

Speedo

Re: Re: Re: Juchú

nene mel na mysli LeBigMaak

0/0
1.8.2008 8:30

Jiří Mikula

Snižte cenu hamburgru a bude vše OK

Místo snížení kurzu české koruny,ať se sníží cena hamburgruR^,a taky by se to mělo týkat i dalších věcí z dovozu-euro není za 30 kč a dolar za 20 kč,to bylo loni:-)

0/0
31.7.2008 10:24







Najdete na iDNES.cz