Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Poslankyně zelených vyrazila proti kamionům s vlastní novelou

Poslankyně za Stranu zelených Věra Jakubková představila vlastní novelu, kterou chce rozšířit prázdninové zákazy jízd kamionů na celý rok. Na českých silnicích a dálnicích by se nesměly kamiony ukázat ve stanovených časech od pátku do neděle.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Milan

je to práce jako každá jiná...

Těším se určitě jako každý řidič kamiónu až bude stávka a zablokujem vjezd i výjezd všech silnic co vedou do Prahy,tak jak to nedávno provedly ve Francii kvůli drahé naftě a netrvalo to ani týden a byla hned úprava cen...Hurááá až budou chtít jet někam ti co jezdí v těch malých konzervách a nikam se nedostanou, to bude teprv sranda....

0/0
4.9.2008 12:35

laďa

:-(

A já si pořád říkal proč je o víkendu v některém čase dálnice jedna velká kolona komionů.  :-©   Jestli nebylo bezpečnější když jezdily průběžně pořád. Zase se chce někdo zviditelnit.

0/0
7.8.2008 12:15

kristus

A proč nezakázat všechno?

Zákazal bych jezdit všem. Nejen o víkendech. Pak taky vyhazovat odpadky, a svitit elektřinou. Pak by se mělo zákazat používat umělou hmotu a léky. A následně zakázat mluvit a myslet.

Co vy na to, pani Zubová?

0/0
1.8.2008 22:56

Stíhací bombardér Havel

proč si někteří dementi

neustále myslí, že kamiony na silnicích jezdí jen tak, nejlépe aby někomu překážely a terorizovali ubohé obyvatelstvo? Padouch dopravce si koupí kamiony, křižuje s nimi po republice sem tam a směje se tomu? Pokud to někomu, včetně většiny členů SZ, jeho mozek dovolí, tak by možná někdy časem dokázal přijít na to, že v kamionech se vozí zboží, které někdo někde vyrobil a někam veze. Železnice není alternativa, stejně jako loď nebo letadlo, je to jiný druh dopravy pro jiný typ přeprav.

0/0
1.8.2008 13:09

pepa

Re: proč si někteří dementi

A proc si nekteri dementi mysli, ze CR je idealni skladovaci a logisticke centrum pro pul Evropy ? Proc si nekteri dementi mysli, ze fabriky nepotrebuji sklady ale idelani je mit sklad na kolech ?

Omezit patky a vikendy a hned se ukaze co je nutne a co neni tahat sem tam jak kocka kotata.

0/0
1.8.2008 14:46

durda

Re: Re: proč si někteří dementi

Protože sklad rovná se zábor zelené půdy, proti čemuž zelení brojí. A stejně by do toho skladu muselo být zboží navezeno, by´t třeba po železnici. Ale na ni a z ní by muselo být vytaženo a naveženo do fabriky k lince stejně auty a vozíky. Nehledě na to, že ten sklad taky spotřebuje nějakou energii a ne malou. Ach jo, proč máme pořád bojovat se zatěmněnými zelenými mozky. ;-(

0/0
1.8.2008 14:50

Tom

Re: Re: Re: proč si někteří dementi

Ja bych to nezakazoval. Ale se zavedenim mytneho na vsechny komunikace zavedl i rekneme 5x vyssi mytne v uvedenych dnech a casech. Je na kazdem, co se mu vyplati.

Jinak i stavajici mytne je prilis nizke. Hadam, ze aspon polovina provozu je zpusobena naprosto zbytecnou prepravou zbozi na velke vzdalenosti. Na co se vozi brambory z egypta a ne z Vysociny? Na co se vozi geneticky modifikovana rajcata z polska? Na co se vozi paprika z Holandska? Hrasek ze Spanelska? A to je jen par prikladu ze zeleniny.

Proc se nektere dily stroju, aut apod. vyrabeji na jednom konci Evropy a montuji na druhem? Jasne, vysledny vyrobek je bud levnejsi nebo si vyrobce vic namasti kapsu. Ale pachaji se pak zbytecne skody na prirode i zdravi lidi.

0/0
1.8.2008 16:52

predjizdejici kamion na D1

zeleznice

Transitni kamiony bych v Breclavi nalozil na vlak a pak v Drazdanech nebo Usti nebo kdekoli jinde vyhodil. Pro ty co nechteji, zvysil bych mytne za transit republikou. Ale to by se naftovy lobisti posrali. Problem byl, ze do nakladu na km automobilove dopravy se nepocitají naklady na vystavbu a opravu dalnic, ale u nakladu na km zeleznicni dopravy jsou zahrnuty naklady na budovani zeleznicnich koridoru!!

0/0
1.8.2008 9:56

antikomunista

Re: zeleznice

To jsou oblíbené argumenty zelených, doprava po železnici. Než u nás naložíte kamion na vlak a vlak sestavíte a vyjede na trať, je už kamion dávno v cíli své cesty. Protože každý student prvního ročníku dopravní fakulty - co vysoké školy - střední dopravní ví, že v logistice jde o čas a na velké vzdálenosti se vyplatí vozit velké náklady a naopak. Nebo by jste rád, aby poédle Vaší logiky Česká pošta vezla balík z Olomouce do Brna 14 dní ? Proč ? No nejprve by jste ho předal na místní poště. Až by se na všech poštách shromáždil náležitý počet balíků, vyjelo by velké vozidlo a všechny dovezlo na vlakové nádraží. Tamy by ho přeložili (nebo celé naložili) na vlak, který až by byl plně vytíže, vyrazil by směr Brno. A tam by zase dojelo velké vozidlo a rozvezlo balíky po místních poštách. Žádných 10 dodávek denně několikrát křižujících Olomouc a malé hromádky balíků průběžně házených do vlaků směr Brno. Hezky dávkově. Asi ne, že ?

0/0
1.8.2008 10:19

predjizdejici kamion na D1

Re: Re: zeleznice

Rekl bych, ze by jste mel navstivit ten prvni rocnik dopravni fakulty vy. Nepsal jsem nic o balicich z Olomouce do Brna, to je snad jasne, ale o kamionech transitnich, co projizdeji republikou, vlak jako alternativu. Kdyz jezdila rola z Lovosic do Drazdan, vlaky jezdili kazdou chvili, nemusel se nikdo plahocit pres kopecky Ceskeho stredohori. Ale to by musela by cena nizssi. Vas nestve ze po D1 se neda plynule projet a ze 75% kamionu je ze Slovenska, Rumunska, Madarska, ktere jen pretizeni projedou D1 a dal pokracuji do Nemecka, vyblokujou nekolik osobaku, v lepsim pripade se srazi jen sami navzajem? Pri kapacite CD by mohly vlaky z Breclavi (je tam dalcnicni sjezd) jezdit kazdou hodinu a prejet republiku vlakem pak nevyjde na zadnych 14 dnu jak pisete!! Ale treba na pulden.

0/0
1.8.2008 10:39

durda

Re: Re: Re: zeleznice

Jo, to by ale musela železnice fungovat konkurenčně a ne jako státní socialistickjý moloch. V tom je celý průser, že tady poměřujete vysoce konkurenční silniční dopravní trh s komunistickou železnicí.

0/0
1.8.2008 14:46

predjizdejici kamion

zeleznice

Transitni kamiony bych v Breclavi nalozil na vlak a pak v Drazdanech nebo Usti nebo kdekoli jinde vyhodil. Pokud ne, zvysil bych mytne za transit. Ale to by se naftovy lobisti posrali. Problem byl, ze do nakladu na km automobilove dopravy se nepocitají naklady na vystavbu dalnic, ale u nakladu na km zeleznicni dopravy jsou zahrnuty naklady na budovani zeleznicnich koridoru!!

0/0
1.8.2008 9:43

babacek

Novela.

I když se to dopravcům líbit nebude, byl bych klidně ještě přísnější.

0/0
1.8.2008 8:00

antikomunista

Re: Novela.

Jako že by kamiony nejezdily vůbec, že ? A jak by se asi zboží dostalo z bodu A do bodu B ? A co ti chudáci řidiči, ti by třeba při dvou povolených dnech jízdy v týdnu zbytek doby proleželi ve spacácích v příkopech u cesty tam, kde by je zastihla hodina konce povolené doby ? Bože, jak jste hloupí nebo naivní.

0/0
1.8.2008 10:21

babacek

Re: Re: Novela.

Já jsem nenapsal vůbec, tak mě nepodsouvej... Když si vezmu parkoviště pro kamiony na Pražském Bohdalci tak tam leží stejně buď čekají na vykládku nebo naopak nakládku a to mnohdy stejně od pátku do pondělí ráno. Přestože je nedaleko objekt Tukového Průmyslu )) cca 15 metrů ) kam mají povoleno chodit používat sociální zařízení včetně sprch, tak je ´´zelený pás´´ který parkoviště lemuje obkálený kolem dokola, na zem se vyhazují všechny odpadky přesto, že je k dispozici mnoho velkých odpadkových košů. PET láhve z močí nejsou výjimkou. No prostě dobytek na silnici i ve svém životě.;-€:-©

0/0
1.8.2008 13:56

durda

Re: Re: Re: Novela.

kdyby tam nemuseli stát kvůli debilním nařízením, nemusela by být ta plocha, ty koše, ty sociálky atd. atd. Ale třeba park. Zajímavé, že?

0/0
1.8.2008 14:48

babacek

Re: Re: Re: Re: Novela.

Oni tam stávají již dávno před zákazem. Přečti si to celé, je tam proč.:-)

0/0
1.8.2008 14:51

Kdomin

vlaková přeprava

Proč se u nás nezavede vlaková přeprava kamionů přes území ČR. Nač zákazy a omezování? Řidiči si odpočnou a mohou splnit časy pro odpočinek.

0/0
31.7.2008 22:28

babacek

Re: vlaková přeprava

Nebyla již jednou zrušena pro malý zájem dopravců ?

0/0
1.8.2008 8:01

prazakm

Re: vlaková přeprava

Zkoušel jste někdy něco poslat vlakem? Doprava vlakem může být reálná jedině po totálním zrušení ČD a vzniku nových společností.

0/0
1.8.2008 8:45

antikomunista

Re: vlaková přeprava

To jsou oblíbené argumenty zelených, doprava po železnici. Než u nás naložíte kamion na vlak a vlak sestavíte a vyjede na trať, je už kamion dávno v cíli své cesty. Protože každý student prvního ročníku dopravní fakulty - co vysoké školy - střední dopravní ví, že v logistice jde o čas a na velké vzdálenosti se vyplatí vozit velké náklady a naopak. Nebo by jste rád, aby poédle Vaší logiky Česká pošta vezla balík z Olomouce do Brna 14 dní ? Proč ? No nejprve by jste ho předal na místní poště. Až by se na všech poštách shromáždil náležitý počet balíků, vyjelo by velké vozidlo a všechny dovezlo na vlakové nádraží. Tamy by ho přeložili (nebo celé naložili) na vlak, který až by byl plně vytíže, vyrazil by směr Brno. A tam by zase dojelo velké vozidlo a rozvezlo balíky po místních poštách. Žádných 10 dodávek denně několikrát křižujících Olomouc a malé hromádky balíků průběžně házených do vlaků směr Brno. Hezky dávkově. Asi ne, že ?

0/0
1.8.2008 10:22

Aleš

Zelení zalezte do jeskyně

Když všichni "zelení" půjdou příkladem a zalezou do jeskyně, budou se chodit pást na louku, upečou si na ohýnku co si uloví (ale jíst zvířata vlastně taky nemohou, to je neetické, pastva jim musí stačit), umejou se v potoce nebo si počkají, až zaprší, tak se nebude nic kupovat, nemusí se nic převážet a nemusí být žádné kamiony. Vrátíme se do prvobytně-pospolné společnosti a bude nám všem dobře. Zelení, jděte příkladem !!!! Pak se k vám třeba někteří další přidají.

Já ale ne, rád si užívám v naší upachtěné spotřební společnosti, se všemi vymoženostmi - televizí, mobilem, autem, kusem flákoty, v pěkném bytečku atd. a tety i s kamiony. 

0/0
31.7.2008 22:18

babacek

Re: Zelení zalezte do jeskyně

...upečou si na ohýnku co si uloví (ale jíst zvířata vlastně taky nemohou...

Platí to i pro kanibalismus ?;-)

0/0
1.8.2008 8:03

cizinec je našinec

ještě

bych zavedl postihy,za zbytečnou jízdu automobilem o víkendu...o víkendu má být všude klid a to i na silnicích![>-]

0/0
31.7.2008 22:00

Dan D

Re: ještě

Ale jo - to je docela dobry napad - a na vikend by se v tom pripade muselo jet uz v patek, a zpet az v pondeli ...... aby byl v sobotu a v nedeli vsude klid :o) Beru!

0/0
1.8.2008 8:06

antikomunista

Re: ještě

Přesně tak. TREFIL JSTE HŘEBÍČEK NA HLAVIČKU. Proč mají kamiony o víkendech nesmyslně stát, když jiné stroje ve fabrice mohou jet na 3 směny, aby to bylo ekonomické ? CELÝ PROBLÉM JE V NAŠEM NÁRODU CHALUPÁŘŮ, KTEŘÍ O D PÁTKU DO NEDĚLE DOSLOVA PŘEPLNÍ CESTY TÍM, ABY SE PŘESUNULI Z MĚST DO VESNIC. Problém nedělají kamiony, ale víkendoví řidiči a lufťáci. R^

0/0
1.8.2008 10:24

hdan

Re: Re: ještě

To je vlastně fakt. Proč se tihle lidi nepřesunou na železnici a nejezděj na chaty jako kdysi vlakem ?

0/0
1.8.2008 10:24

cizinec je našinec

zboží

se přepravovat musí,ale lidi na chalupy jezdit nemusí!

0/0
31.7.2008 21:57

hdan

Re: zboží

To je vlastně fakt. Proč se tihle lidi nepřesunou na železnici a nejezděj na chaty jako kdysi vlakem ?

0/0
1.8.2008 10:25

anonym

kdo to má vydržet?

"Lidé si zaslouží o víkendu klid."

A nejen o víkendu. Co říct na souseda, který malou ruční motorovou sekačkou kosí svůj mohutný pozemek a tím je způsobeno, že to vrčí několik hodin denně. Šanci na trochu klidu máme až opět přes vánoce. (Kdyby se naučil pracovat s kosou, měl by to za jedno odpoledne pokosené.)

0/0
31.7.2008 20:40

prazakm

Re: kdo to má vydržet?

Tak mu to řekni. To se nedokážeš se svým sousedem domluvit?

0/0
1.8.2008 8:46

gott

Re: Re: kdo to má vydržet?

Je to fakt, musíš mu to říci. Některým dementním jedincům nedojde, že začít sekat trávu ve všední den po 20 hodině, protože je ještě světlo, je totéž jako v neděli po obědě. Už jsem se sousedky ptal, proč neseká v noci, když má na traktoru z Mountfielda i světla. Po krátkém vysvětlení ironii pochopila. :-(

0/0
1.8.2008 14:54

chassis hunter

A KDE BUDOU STAT????

Kdyz na dalnici odbije urcite hodina "ZAKAZU" tak v te chvili si vsichni vjedou do odstavneho pasu a budou cekat na dalsi hodinu"H"???

0/0
31.7.2008 20:14

hdan

Re: A KDE BUDOU STAT????

No přece od pátku do pondělka budou stát na krajnicích cest (už dnes při mírnéjším zákazu nestačí parkoviště a navíc si jejich stabou zasíráme další půdu, což zeleným populistickým ekoteroristům kupodivu nevadí) a řidiči ve spacácích novovat v příkopech. Známe to přece z doby před Schengenem a okolí našich hraničních přejezdů. ;-( A pak tam budou ještě prostitutky atd. atd.,

0/0
1.8.2008 10:27

__XXXX___

Hmm

já bych spíš zakázal chození do práce o víkendu a o svátcích :-P

0/0
31.7.2008 20:08

číšník

Re: Hmm

Souhlas. Hlavně mně by se ulehčilo :-)

0/0
1.8.2008 14:55

omfg

blbost vítězí

... porovnejte s kamionovou ... pochopitelně. jinak jsem se nevšiml, že by do každé firmy a supermarketu vedly koleje ... takže překládka na co? na náklaďák

0/0
31.7.2008 19:41

chassis hunter

Re: blbost vítězí

nedavno tu na blogu jeden borec napsal,ze pri dodrzovani jizdniho radu CD se 100km trasa da po zeleznici zvladnout za 100 minut(privezt,nalozit na vlak,presunout vlakem,slozit z vlaku a dopravit k zakaznikovi);-D;-D;-D

0/0
31.7.2008 20:16

prazakm

Re: Re: blbost vítězí

Tak to byl opravdu borec. ČD vagón přistaví v termínu 2 dny, ve stejném termínu odveze. Když máte kliku, tak jej druhý den zařadí do nějakého vlaku a dovezou na další seřadiště, nebo jak tomu říkají. Datum dodání po ČR ČD garantují nikoli v den a hodinu, jak je u slušných společností zvykem, ale v rozmezí 5-ti dní.

0/0
1.8.2008 8:50

hdan

Re: Re: Re: blbost vítězí

Jasně, je to přeci státní dotovaná firma z našich daní, tak kam pospíchat, že ? (Y)

0/0
1.8.2008 10:28

moUdrostrak@web.de

Zeleni terrorriste

Omezeni kamionu nepovede k poklesu jejich poctu a tlaku na infrastrukturu, ale naopak k narustu. A to z toho duvodu, ze poptavka po zbozi, ktere prevazeji, zustane stejna, jen bude muset byt stejny objem pretransportovan v kratsim case. A proto vyjede vice kamionu, sice mimo omezeni pres vikend, ale o to horsi bude dopravnost v pracovni dny, kdy uz se pripoji i osobaky a o to vetsi bude "bengal" o nocich.

Takze lobby vyrobcu a prodejcu nakladaku musi zakonite lobbovat pro omezeni jizd o vikendech. A ma jistotu, ze o par % nebo i par desitek % se zvedne jejich obrat, jak v prodeji, tak v servisu a i banky si prilepsi na leasingu. Zaplati to spotrebitel a navic i kamiony musi nekde parkovat, byt po skonceni jejich zivotnosti sesrotovany a recyklovany.

'

Takze zelenemu terrorru v dreSSu moUdre :-©ODS a jejich sociopatu, defraudantu, tunnelaru a privatizeru dejme ZELENOU! 

0/0
31.7.2008 17:38

aha, kde jsi to vzal?

Re: Zeleni terrorriste

když to teda bude tak nákladný, nepřejde se tak k nějakému jinému způsobu dopravy, když se bude zvedat ten tlak, pane chytrý?

0/0
31.7.2008 19:38

Yurek

Re: Re: Zeleni terrorriste

A k jakému? Po dráze? Jako fór dobrý, ale realita smutná.

0/0
31.7.2008 20:11

Josef

Re: Zeleni terrorriste

Tento příspěvek je přesná ukázka demagogie nejhrubšího zrna. Nikdo přeci nepotřebuje ke každodennímu životu kamiony přepravující kamení, písek, uhlí, dřevo a podobné náklady, které klidně převeze dráha, protože je jedno jestli budu mít uhlí ve sklepě dneska nebo za týden. A z nádraží mi to klidně přiveze místní firma a malým náklaďákem. Z toho kamionu to na ten malý stejně překládají. A pokud nejsi sklerotik, tak víš, že se stejně vozil i písek, stavební materiály a mimo potravin skoro všechno. Ale to by nesměla vláda poslouchat lobby autodopravců, kteří nutí řidiče lítat po celé Evropě s tvrzením, že bez jejich služeb by všichni chcípli hlady. Pokud by fungovaly stanice technické kontroly a kontroly na příjezdech do republiky, tak bez problémů vytřídí staré nebo přetížené kamiony a na silnicích by se ulevilo. Jenom by se to muselo vzít za správný konec.  Jako občan nepotřebuji možná 80 % kamionů na našich silnicích.

0/0
31.7.2008 21:00

hdan

Re: Re: Zeleni terrorriste

Omyl Pepo, to je jen domýšlení důsledků populistických zákazů. Netvrdím že 100%, ale tak nějak podobně by to dopadlo podle jednoduché logiky - potřebujem dovézt věci z A do B a máme na to týden = pojedou postupně co 2 dny 3 kamiony. Máme na to jen 3 dny ? Pak těch 9 kamionů pojede v těch 3 dnech.  A s nimi ostatní co by jeli v dalších 4 zakázaných naráz. Kapišto ?

0/0
1.8.2008 10:31

Josef

Re: Re: Re: Zeleni terrorriste

Ale o tom to není, já tvrdím, že nikdo s trochou rozumu nepoveze kamion uhlí (písku, kamene, dřeva), přes celou republiku, pokud to nedělá pro kšeft. Proto je třeba postavit problém tak, jak už někdo uvedl výše: mýto za jízdu v pátek, sobotu a neděli natáhnout třeba na pětinásobek ostatních dnů a pak se všechny "nezbytné" přepravy stanou nerentabilní a tím vlastně pro dopravce zbytečné. A o to tady jde, ulevit přetížené silniční dopravě a dostat tyto náklady na železnici. Nepotřebujeme převozy jiných substrátů po silnici. I zelenina se dá dovézt z Česka do obchodů malými nákladními auty přímo od výrobce. Proč se musí jablka vozit ze Španělska, když na jižní Moravě jsou taky. Brambory do krámů dovezou i z pelhřimovska a nemusí se tahyt přes půl Evropy. Jde o používání vlastní hlavy, protože zdrojů máme doma dost.

0/0
1.8.2008 20:26

Honza42

A proč zakazovat kamiony?

Pátek je normální pracovní den a řidiči kamionů tak mají normální odpolední směnu. Pokud je nějaký důvod v pátek odlehčit dopravě, tak by měla být zakázána individuální doprava osobními automobily. Den volna je až sobota.

Jinak na silnicích třetích tříd poslední týdny potkávám v PÁ značné množství bloudících kamionů, (zoufalých tátů od rodin, co se pokouší dostat domů) kteří se občas  ptají i  na cestu. Roztomile zelené.  

0/0
31.7.2008 17:17

Vanislav

Re: A proč zakazovat kamiony?

ach jo.....protoze v patek velka cast lidi odjizdi na vikend na chatu a silnice jsou precpany. Statistita take rika, ze nejvice lidi na silnici zemre ve dnech: patek, sobota a nedele. Ve statech kde byla omezena kamionova doprava vyrazne klesl pocet smrtaku na silnicich v danych dnech. Spise by jste se mel ptat, proc pri tak huste zeleznicni siti jako ma CR stale nejvice dopravci preferuji kamiony.

0/0
31.7.2008 17:56

hdan

Re: Re: A proč zakazovat kamiony?

A proč ty spousty víkendových dementů, co to za volantem prostě neumějí díky malé praxi, uřvaným děckám vzadu a přecpaném autě stresovaných po celý týden v práci s vidinou klidu na chalupě vlastně vyrážejí na silnice ? Proč v klidu nejedou vlakem ? Proč za jimi vyvolaný problém mohou kamiony a ne oni ? Zkuste se na to podívat z druhé strany. Stavěli jsme cesty pro lufťáky ? Ne. To bychom potřebovali cesty jen v pátek a v neděli odpoledne a bylo by to setsakra neekonomické stavění. Cesty odjakživa byly a jsou pro dopravu zboží. Silniční, železniční i letecké cesty. U letadel to bylo vidět nedávno jasně - v počátcích jen náklad a pošta, teprve pzději lidi.

0/0
1.8.2008 10:34

Michal

Omezeni kamionu

Ja myslim, ze ke zmenseni kamionove dopravy muzeme prispet trochu vsichni, kdyz si nekoupime jogurt z Francie, ale od nas, vodu si natocime z kohoutku atd.

Proc resit dusledky, kdyz se da resit pricina?

0/0
31.7.2008 16:25







Najdete na iDNES.cz