Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Dráhy testují první rekonstruovaný vagon z Německa

Už na konci roku by mohlo být cestování českými rychlíky pohodlnější. České dráhy v těchto dnech testují první rekonstruovaný vagon z Německa, jimiž by rády nahradily i třicet let staré vozy dálkových rychlíků, zejména z Prahy na Moravu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Robert

Dobra nemecka kvalita....

Tyto nemecke vozy jsou vybornou investici...nektere ceske vagony jsou 40 let stary srot z byvale NDR!Doufam, ze Nemecke drahy brzy koupi Ceske drahy!!Ceske potrebuji profesionalni image! Nemecky koncern je nejlepsim v EvropeR^

0/0
15.8.2008 10:38

__XXXX___

Chachacha

Tak ještě koupit od japonců zmodernizovaná Zera a máme i "novou" leteckou flotilu;-DR^

0/0
10.8.2008 22:28

venoch

ja teda nevim

Asi jsem nejaky zmlsany, nebo co, jsem ted v Koreji a obcas v Japonsku a tady ty pomale vlaky jezdi 160 a ty rychlejsi 300km/h, minuly tyden jsem poprve videl zpozdeni vlaku, a to bylo minus jedna minuta. Napriklad KTX v Jizni Koreji ma internet, (o zasuvkach se ani nebavim) listek je zaroven mistenka, interier jako v novem Boeingu, pani pruvodci se vzdy ukloni, kdyz si nas prijde zkontrolovat, klimatizovane na 24 stupnu, co hodinu projede jina pruvodci s vozikem s kavou a nejakym jidlem, na strope  mame obrazovku, ktera pousti nejake pitomosti o drahach, ale rekne nam, na ktere stanici jsme a kam jedeme a vlak zastavi na nastupisti plus minus jeden metr od znacky, kde je napsane cislo vagonu. Ani by me nenapadlo tady cestovat autem, pokud je to dal. Naproti tomu by me u nas ani nenapadlo cestovat vlakem. Vazne tohle u nas nejde, vazne musime mit zpozdeni a nejake second hand vagony? Vazne musi byt vsude neporadek nespolehlivost? Asi jo, kdyz to vlastni stat, ze?

0/0
5.8.2008 1:58

Karel F.

Re: ja teda nevim

A teď tu o červené karkulce... "pomalé vlaky" rozhodně nejezdí 160 km/h, ale na lokálkách se jezdá max 100 km/h a to jen někdy, většinou to je do 80 km/h a nezřídka jen do 60 km/h. Navíc lokálky v Japonsku jsou úzkorozchodné a stav trati často v bídném stavu (oproti hlavním traím Šinkanzenu)... ono to chce sundat růžové brýle...

0/0
5.8.2008 2:50

venoch

Re: Re: ja teda nevim

Tak ja jsem ted konkretne v Jizni Koreji a tady ty pomalejsi vlaky jezdi 160, ale jeste jsem s tim nejel, protoze to trva dlouho, pouzivam KTX vlak, ktery jezdi 300, pouzivam ho tak jednou tydne. Pripominam, ze v Shanghaji je vlak na magneticke vlne, ktery jezdi 435 km/hod, ale jen asi 35km dlouhou trat. Takze ja moc ruzove bryle nemam, kdyz tim jezdim do prace, vime, v Koreji jsem uz druhym rokem.

0/0
5.8.2008 7:38

venoch

Re: Re: ja teda nevim

A abychom se teda nebavili o Karkulce, tady je link http://app.korail.go.kr/ROOT/main-top.top?lang=eng, muzete si koupit listek pres net, i s mistenkou.....

0/0
5.8.2008 7:41

error404

co ty barvy??

jako dobrý, ale proboha co ty odporný barvy?? zkuste je prosím ve finálních verzích změnit. tohle je takovej odpornej vyblitej cirkus, vypadá to jak z DDR z roku 1970 Rv

0/0
2.8.2008 12:02

__XXXX___

Re: co ty barvy??

A odkud a z jakýho roku si myslíš, že ty vagóny jsou? ;-D;-D

0/0
3.8.2008 20:44

Košičan

ČD NEmodernizovaly německý vagón

vůz byl modernizován v dílnách DB v Neumünsteru, proto je titulek "České Dráhy modernizovaly německý vagón" zavádějící - viz např: http://www.zelpage.cz/zpravy/6390

0/0
1.8.2008 17:31

Tom

Vetrani?

Jesteze tim nemusim cestovat. Nejenze to nema klimatizaci, ale podle fotek je navic jen polovina oken oteviracich!

0/0
1.8.2008 16:41

THUNDERMAN

Re: Vetrani?

Pokud vím tak to má mít nucené větrání a když se pletu tak stejně když otevřete okna vpředu i vzadu tak to udělá při rychlosti 160km/h z interiéru doslova větrný tunel,takže bát se špatného větrání je blbost :-)

Němci maj prostě vše vychytané do detailu...R^

0/0
1.8.2008 16:51

Tom

Re: Re: Vetrani?

No, tak to mozna jo. Ale stejne radsi nalozim rodinu do klimatizovaneho auta. Jsme 4, auto vytizime akorat a je to levnejsi a 2x rychlejsi.

0/0
1.8.2008 16:56

THUNDERMAN

Re: Re: Re: Vetrani?

Hádám že je to i dvakrát rychlejší v zácpě a dvakrát bezpečnější na dálnici typu D1 :-)

Inu silniční doprava je obecně mnohem rychlejší že?Zvlášť když se po nástupu Pendolin pan Jančura stáhl z ramene  Praha-Ostrava.

Ono je auto fakt lepší,pokud stát hodí raději miliardu do dálnice než do železnice,ale bohužel my nemůžeme jít cestou podporu ekologické a bezpečné železniční dopravy jak je to teď v jiných státech. A stejně se nadává na těch 12.mld pro dráhy. Řekněte mi,platily SNCF stavbu tsvých VRT tratí?Platili to RENFE ve španělsku?Platili to DB v Německu?Z části ano,ale drtivou většinu zaplatil stát!!!

0/0
1.8.2008 17:01

Tom

Re: Re: Re: Re: Vetrani?

Rekl jsem snad neco proti tomu, aby se davaly penize do modernizace zeleznice? Ne! Jen rikam, ze jsem rad, ze tim nemusim jezdit.

Co se tyce rychlosti a bezpecnosti na D1, nase cesty vedou v drtive vetsine pripadu jinudy. Autem podle provozu do dvou hodin, vlakem podle spoje a 1-3 prestupu 4-6 hodin.

0/0
1.8.2008 17:05

Košičan

Pokrok v mezích ČD...

Konečně se zdálo, že vedení ČD dostalo rozum a nakoupí kvalitní vozy standartu EC, ale s rozhodnutím neumístít do těchto vozů klimatizaci a schvalovat je pouze pro 160 km/h končí další naděje o výrazném zkvalitnění mezinárodní dálkové přepravy na které se ČD podílí. Je to opravdová škoda, protože tyto vozy mají jinak vše potřebné - kvalitní podvozky, vakuové WC, zásuvky na nootebooky (i když ne ve všech oddílech, ale lepší něco mež nic - viz Ampz73 a Bmz73... které jsou jěště k tomu nové a zásuvky v nich nenajdete) a interiér na úrovní o kategorii výše než již zmiňované předtím jednou rekonstuované rekonstrukce zajišťované v ŽOS Trnava (prováděmé však z větší části v MOVO Plzeň) - obzvláště v případě v Bpee kde 80 sedaček ve voze typu Y nasazovaném na vlaky EC je fakt humus - za cenu 18 mil./ks oproti zde 12+ případná cena klimy...

Ale přes všechno výše zmíňené jde v mezích ČD o velký pokrok.

0/0
1.8.2008 15:37

Janina7

Hlavně že si pro sebe modrá armáda koupila Piňďolína

A ovce dráhu platící, ty můžou jezdit jako dob*tek!

0/0
1.8.2008 15:32

dogs

hezké vagónek

Akorát tak nějak se mi to zdá málo, 60 osob na vagon. To je jako 1 Jančurův Student agency autobus.

0/0
1.8.2008 15:07

THUNDERMAN

Re: hezké vagónek

Dát tam 80 jak v Bpee ta kzas nadáváte že je tam toho moc.Navíc v kupé vozech je běžné mít 60sedaček(Béčko má 80 bo má 8 míst v kupé...)

0/0
1.8.2008 16:57

odpovídač

k čemu?

nechápu na co potřebuju čr se svojí velikostí kolejnic v každé díře! jsou to vyhozené stovky miliard do záchoda! kdyby stát koupil každému občanovi auto tak to vyjde levnějš

0/0
1.8.2008 12:49

Marty

Re: k čemu?

Když se berou v potaz jen pořizovací náklady auta, tak jistě - ale co silnice a další infrastruktura ? Navíc už teď na silnicích není k hnutí a vzhledem k charakteru ČR není možné (naštěstí) ji prošpikovat rychlostními silnicemi a dálnicemi. Za tak rozvinutou železniční síť můžeme být vděční, ještě se bude hodit - je úspornější (zejména v době, kdy zdražují pohonné hmoty to není od věci) a rozhodně čistší a tím ohleduplnější k životnímu prostředí. Třetí velké plus: je mnohonásobně bezpečnější ....

0/0
1.8.2008 13:24

venoch

Re: Re: k čemu?

Pane budu trosku nesouhlasit, ano, je asi bezpecnejsi, mela by byt asi mene energeticky narocnejsi, ale je silene pomala, (pry je cil 160km/h,proboha, kam to smerujeme, komu se chceme vyrovnat, Africe?) a hlavne nespolehliva. Pokud bude draha v prve rade spolehliva, v druhe rade rychla, ve treti rade cista a konfortni, pak s Vami zacnu souhlasit, ale do te doby ne. A ze neni na silnicich k hnuti, ale je, u nas jsou silnice pomerne prazdne, to asi nevite, co znamena husty provoz. Co mame spatne je silnicni infrastruktura, kdy ze zapadu na vychod vede jen jedna poskakujici dalnice to je vse. A ze neni mozne nasi republiku prospikovat dalnicemi? A proc jako ne? Kdyz ji bylo mozno prospikovat zeleznicemi? Nevidim vyraznejsi rozdil.

0/0
5.8.2008 2:10

Obyvatek

Re: k čemu?

Fajn, a k tomu autu chci ale jeste ridice, abych mel srovnatelny zpusob prepravy. Bude me to porad stat par stovek pres celou CR jako vlakem ?

0/0
4.8.2008 12:48

igor

v

Mame dost peněz abychom mohli kupovat stare veci

0/0
1.8.2008 10:40

a8n

Re: v

Pořád lepší staré německé, než nové se spolehlivostí 471.

0/0
2.8.2008 22:07

iv2

bez klimatizace ne!

v Nemecku se potrebuji zbavit vozu bez klimatizace, tak to vyhodne prodaj do Vychodni Evropy. Vidim, ze porad plati, ze to, co je na Zapade standard (nebo hur), je na Vychode luxus.   

0/0
1.8.2008 10:05

věčný šťoural

Re: bez klimatizace ne!

klimatizace je standard v Německu až od vlaku IC. Nevím tedy co to tu meleš. Nový vagon ze zličínského Siemense stál od 30 mega nahoru.

0/0
1.8.2008 11:57

Awathorn

pěkné

No jo,pěkné.Bohužel jen do doby než padne do oka nějakému pičusovi se sprejem který si něm na chvíli vyléčí své komplexy.:-(

0/0
1.8.2008 9:59

jhsoft

Re: pěkné

Takového pičuse..., pokud bude chycen při činu useknout ruce a ono by hned ubylo pografitovaných vagónů...

0/0
1.8.2008 12:37

yan007

Re: pěkné

obávám sa, že nepotrebuje ani sprej, na to polstrovanie mu bude stačiť nôž... ;-(

0/0
1.8.2008 13:04

zapvit

Spousta nedostatku

Otresne prostory,zbytecne siroke sedacky,na WC neni madlo na drzeni,sklopne sedacky u oken v chodbicce jsou k nicemu jelikoz prochazejici lide kopou do sediciho a prochazejici zapackava o sedici(prekazkova draha),operky hlavy na jednu stranu-to myslite vazne,velmi male dopadkove kose

0/0
1.8.2008 0:09

_peta303

Re: Spousta nedostatku

Mně se to líbí. Za humusná špinavá koženková Bčka, která jezdí z Chebu na Plzeň a Prahu, bych to vyměnil hned a za všechna.

0/0
1.8.2008 0:18

honzajaka

Re: Re: Spousta nedostatku

Na to zapomeň že by jezdily zrovna tudy. To si schovají jen pro první koridor, ty Bčka budou jezdit, dokud se úplně nerozpadnou

0/0
1.8.2008 13:00

Rudá_záře_nad_Kladnem

Re: Spousta nedostatku

Jó chlapče, vagóny ze zličínského Siemense pod 30 mega nepořídíš.

0/0
1.8.2008 6:57

PepanzUlice

Ach jo :o/////

Pro čechy moc luxisní, stejně to ty hovada zničí :-©:-©:-©

0/0
31.7.2008 22:30

Lubosh

K zamysleni ....

popravde receno diskuse se zde zameruje bohuzel jen na klimatizaci. Pri pohledu na fotky mne velice sklamala jedna vec. Dvere vagonu nejsou automaticke (na knoflik). Ten kdo vlakem cestuje se obcas nemuze dostat z vagonu ven (hlavne slabsi polovicky populace). CD bohuzel na tuto vec nekladly vetsi duraz, vzdyt posuvne dvere jsou dnes i na starickych regionalnich motoracich....

0/0
31.7.2008 22:06

Lojza

Re: K zamysleni ....

Pozor, že nejsou předsuvné ještě neznamená, že nemají pneu. otvírání!!! Stačí po odjištění zmáčknout kliku...

0/0
31.7.2008 23:00

Rudá_záře_nad_Kladnem

Re: K zamysleni ....

klimatizace je v Evropě standardem až u vlaku EC. ;-)

0/0
1.8.2008 6:59

moje

takze dalsich 40let budeme jezdit zase bez klimatizace

ach jo, a za chvili nam zrusi i klasicky jidelaky, kam budeme chodit chlastat? neni snad super prosedet cestu v jidelaku a pak vypadnout z vagonu totalne vozralej????

0/0
31.7.2008 19:11

Lojza

Re: takze dalsich 40let budeme jezdit zase bez klimatizace

Proč by rušili jídeláky?

0/0
31.7.2008 19:33

vlmach

Re: takze dalsich 40let budeme jezdit zase bez klimatizace

Fanoušci to dovedou i bez něj.

0/0
1.8.2008 10:06

pikna

Re: Re: takze dalsich 40let budeme jezdit zase bez klimatizace

Máš namysli fanoušky železnice nebo chlastu?

0/0
2.8.2008 13:15

TigerM

Klimatizace

Jelikoz se jedna o nejakou tu o dost levnejsi variantu modernizace, tak si preci jen nedovedu predstavit jizdu v lete, ma vuz alespon ventilaci? Nektera okna preci nemohou byt otevirava...

hezke jsou ty dvere pro pruchod mezi vagony, ale skoda, ze zustali puvodni dvere pro nastup.

Jinak lepsi nez to co je ted.

0/0
31.7.2008 19:09

Lojza

Re: Klimatizace

Samozřejmě, že vůz ma nucenou ventilaci...

0/0
31.7.2008 19:11

TigerM

Re: Re: Klimatizace

Diky, ...

0/0
31.7.2008 19:24

Ach jo (bls1)

Moderní trendy

Klimatizace je luxus, který se musí zaplatit, ale nemusí fungovat, takže já dávám přednost otevíracím oknům. Tady jich pravda moc nemají. Co ovšem naprosto nechápu, je ta posedlost látkovými potahy sedaček. V poslední době jsem narazil na nejlepší sedačky v kloubových karosách v MHD v Praze, kde plasty s látkou při rekonstrukci potáhli matnou koženkou, která je i trochu vycpaná, takže nejen že je sedadlo omyvatelné, ale i měkčí.

0/0
31.7.2008 18:32

Lojza

Zas jste neřekli všechno...

...že chybí klimatizace idnes napíše, ale už nenapíše, že taková klima vyjde minimálně na 5 milionů a tyhle vozy stojí cca 11 milionů/kus, takže by to zvýšení ceny bylo neůměrné.) Ony tyhle vyozy ale mají být zejména náhradou starých koženkových béček, oproti který nabídnou například:

0/0
31.7.2008 18:21

Lojza

Re: Zas jste neřekli všechno...

- Podvozky pro 200 km/h s magnetickou a kotoučovými brzdami, takže i

při u nás maximálních 160 km/h klidný a tichý chod navíc s bezhlučným

brzděním (narozdíl od těch béček, které mají maximálně 140 km/h a už od

120 km/h si připadáte jak v mixéru, navíc při brzdění vydávají

nesnesitelné pískání ze špalíkových brzd)

0/0
31.7.2008 18:22

Lojza

Re: Zas jste neřekli všechno...

- Dveře s centrálním zavíráním a zajištěním během jízdy

- Pneumatické přechodové dveře, narozdíl od ručního otvírání

přechodových dveří mezi vozy u klasických béček, kdo jimi někdy

procházel ví o co jde...

0/0
31.7.2008 18:22

4sAd

Re: Re: Zas jste neřekli všechno...

Nemá cenu jim to vysvětlovat. Stejně budou nadávat...

0/0
31.7.2008 18:25

p-ako

Re: Re: Zas jste neřekli všechno...

No ony ty auto dveře mezi vagony taky nejsou zrovna košér... Taky pěkně přiskřipujou...:-P

0/0
31.7.2008 18:30







Najdete na iDNES.cz