Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Automobilka General Motors se zřítila do ztráty 15,5 miliardy dolarů

Největší americká automobilka General Motors vykázala za druhé čtvrtletí ztrátu ve výši 15,5 miliardy dolarů. To v přepočtu odpovídá zhruba 238 miliardám korun. Propad je větší, než se čekalo, a představuje třetí největší kvartální ztrátu v historii podniku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

hnusil

Ignorace ....

Takhle to dopada, kdyz nekdo zcela ignoruje celosvetove deni .... a bude hur

0/0
4.8.2008 14:18

prehistorik

prodat Hummer cmoudum z Indie? Jste normani?!

?

0/0
3.8.2008 14:00

z Vysocan

Re: prodat Hummer cmoudum z Indie? Jste normani?!

souhlasim... rovnou podpalit takovou zhovadilou znacku

0/0
3.8.2008 20:26

Nism0

smula

Chcete věc, která sežere trávu okolo cest? a s malou spotřebou? Kupte si sekačku!

Jinak chudáci amíci, maj to teď s autama težký.

BTW. ''EKOLOGICKÝ'' Prius má ve 160Kmh větší spotřebu než BMW řady 3R^

0/0
1.8.2008 22:54

Tycoon

Re: smula

V USA tě za jízdu 160 kmh zavřou do vězení. Takže na to jejich popojíždění v zácpách velkoměst je ten Prius dobrý.

0/0
2.8.2008 10:28

Alena

Drobné a vítané korekce trhu...

Jak hodnotil vývoj v USA před časem jeden expert České národní Banky...

0/0
1.8.2008 22:14

rebbe

Konec žravých monster

tak zvaná auta do terénu zajdou na vysokou cenu paliva. Vůz, který spotřebuje více, než 7 litrů na stovku je dnes nehospodárný, staré teréňáky neprodejné.

0/0
1.8.2008 20:49

Honza H.

Re: Konec žravých monster

Možná tady, ale v USA se do mnoha míst bez teréňáku majitel nedostane. Ty vozy mají svůj smysl, ale je někde. Stejně jako všude je to o tom, co trh snese.

0/0
1.8.2008 20:58

jorbl

Re: Re: Konec žravých monster

Ano, ale zrovna zminovany Hummer se na tech mnoha mistech obvykle nepouziva. A jinak souhlas.

0/0
1.8.2008 22:18

Vuz

Re: Konec žravých monster

Vuz ktery realne spotrebuje pri mestskem provozu min jak 7 litru je rarita.;-D

0/0
1.8.2008 21:26

jorbl

Re: Re: Konec žravých monster

Bohuzel :-(

Zatim :-/

0/0
1.8.2008 22:19

Few

Re: Re: Konec žravých monster

a proč by měl? resp. jak jsi přišel na tu 7 (proč ne 3? nebo 9?).

0/0
2.8.2008 10:48

popradcan

Re: Konec žravých monster

Sedem litrov na 100 km zoberie aj Fábia pri razantnejšej jazde.

0/0
2.8.2008 15:24

NAVSTEVAK

Re: Konec žravých monster

To rikam porad. Proto bych vsechny auto ala FOBIE 1,2 zakazal.

0/0
3.8.2008 17:09

Lup

Hm

Tak to je tim, ze od roku 1980 nebo kolik vyplaci i svym byvalym zamestnancum penize ... aneb socialisticke odbory jsou i v USA ... :-©

0/0
1.8.2008 19:43

Totedyne

Re: Hm

Tak tím to není. Poněkud se změnila ekonomická situace a americké automobilky na ní reagují se zpožděním. Navíc i v segmentu velkých aut zaostávají za konkurencí.

0/0
1.8.2008 20:48

Alwall

Re: Re: Hm

Samozřejmě, že to tím je. Není to jediný důvo, ale je jedním z těch zásadních.. Tím druhým zásadním je nicméně v podstatě to, co udáváte.

0/0
1.8.2008 21:35

pepek

Re: Hm

odbory jsou všude na světě, jen u nás se nazývají socialistickými

0/0
3.8.2008 12:29

mydloch

tak tohle vypada na velkej pruser pro GM

jinak cadillac,GMC a Chevy maji paradni auta....

0/0
1.8.2008 18:46

Švejk

Re: tak tohle vypada na velkej pruser pro GM

:-© Já bych si je teda nekupoval. Asi si nikdy nejel v kvalitním evropském autě.

0/0
1.8.2008 20:26

NAVSTEVAK

Re: Re: tak tohle vypada na velkej pruser pro GM

Kvalitni evropsky auto? To jsou spickove modely BMW a mozna Mercedes. Jinak je to vsechno sunt jedno jako druhy.

0/0
3.8.2008 17:12

z Vysocan

Re: tak tohle vypada na velkej pruser pro GM

Magore, proc tyhle parandni auta nikdo nekupuje? Myslis, ze na to prijdes?

0/0
3.8.2008 20:28

Thyronx

Co to je proti ztrate Warner

v roce 2002 ktery byl ve ztrate za jedno ctvrtleti 45 miliard USD....

GM neuvazuje o bankrotu a bude nasledovat FORD v premenach vyroby na mala auta s malou spotrebou pro nemalou klientelu. Samozrejme ze luxusni velka auta se budou v malych seriich vyrabet dal. Jsou totiz zakaznici, kterym na spotrebe a cene vozu jaksi prilis nezalezi jako na bezpecnosti a luxusu cestovani.

Ford bude startovat Evropske Focusy,nove Fiesty, prijde do vyroby v USA 6 evropskych modelu. + Zacina se vyrabet Lincoln MKS (MKX se vyrabi), Pomerne dobre se prodava Ford Edge, americky zavod Focusy nestaci vyrabet, ...

Od GM se velmi dobre prodava vysoce kvalitni a pomerne laciny Pontiac Solstice, Chevy Malibu, a par dalsich. O mala auticka jako je Aveo neni prilis zajem.

0/0
1.8.2008 17:35

Alwall

Re: Co to je proti ztrate Warner

Ztráta Warner byla trošku jiného druhu, s mnohem větším podílem odpisů špatných aktiv. Tady je to opravdu zlý, všude v Evropě by ta firma byla už bankrot, neb je předlužená se záporným jměním ve výši - 50mld USD.. Navíc jí chybí cash neboli prachy a to dosti zásadně. Ani rozprodej poloviny značek ji nezachrání, myslím, že brzo bude většina jejích značek ve vlastnictví asijské konkurence..:-P

Soudruzi v GM neudělali jednu chybu, ale hned několik (špatné produktové portfolio, štědrý penzijní plán..) a dělali ji několik let, což bude mít dalekosáhlé důsledky..X

0/0
1.8.2008 17:52

z Vysocan

Re: Co to je proti ztrate Warner

Co je to za blabol? Nikdo nema zajem o sracky made in USA. Zapomnel si na Toyoty a Hondy.

0/0
3.8.2008 20:32

Honimír Kluzký

A je to tady.

Tak to je přímý důsledek toho, když si někdo pořádně neošéfuje obchod s ropou tak jak měl původně v plánu.  Tak koho napadneme pod jakou záminkou? Nebo to půjde  jak domeček z karet ;-D

0/0
1.8.2008 17:04

Plonk

Hahahahaha

Vy mě bavíte, redaktoři bulváru!

Titulek "Automobilka General Motors se zřítila do ztráty 15,5 miliardy dolarů" vypadá, jako by se včera večer stala pohroma, kterou nikdo nečekal.

Asi jste si nevšimli, že to bylo včera jenom zveřejněno, ale potíže GM jsou známé přinejmenším nějakých 7 let, spíš deset.

Pište, pište a pište víc takových blbostí. Pokaždý když to čtu, můžu se posrat smíchy :)

0/0
1.8.2008 16:39

Alwall

Re: Hahahahaha

Tady redaktorům křivdíš, tak velká ztráta se prostě nečekala. A navíc výsledky byly zveřejněny dnes, nikoli včera.. Hahahaha:-P

0/0
1.8.2008 17:46

rtw

Re: Re: Hahahahaha

on to čekal..

0/0
1.8.2008 21:09

Jo,jo

Re: Re: Hahahahaha

Já tu nechci dělat až moc chytrýho, šlo mi hlavně o ten titulek, ale o tomhle se mluví a píše už léta. Problémy s odbytem, klesající prodeje, neoblomní odboráři, kteří navzdory realitě chtějí stále stejnou zaměstnanost a stále vyšší platy, a tak dále. To jsou věci, které se dějí opravdu už léta a už léta dochází ke ztrátám. Jinak to snad ani skončit nemohlo.

To, že to někdo zatím úspěšně skrýval a až teď to v plné síle "vyhřezlo", to není něco, co bych nazval "automobilka se zřítila do ztráty" - v té už dávno byla.  (A kdoví jestli časem neuslyšíme, že to vlastně bylo ne 15, ale třeba 25 mld. USD.)

A už si jen rejpnu: když něco vytáhla MF Dnes dneska (dnes v sobotu už tedy vlastně včera) ráno/dopoledne, tak tou dobou je v USA ještě hluboká noc. Jelikož se obvykle tiskové konference nekonají o půlnoci (nebo ještě později), tipnul bych si, a americké zdroje mi nejspíš dají za pravdu, že automobilka tuto ztrátu oznámila předchozího dne odpoledne.

0/0
2.8.2008 6:15

NIk

Vauxhall opel

Neni náhodou Opel s volantem na druhý straně Vauxhall? Že je to tam označeno jako 2 různé automobilky

0/0
1.8.2008 16:13

Brutus

Re: Vauxhall opel

Neni. Vauxhall je samostatná automobilka, která se proslavila "variomatem", místo klasické převodovky. Opl ji možná později koupil...

0/0
1.8.2008 16:29

dochud

Re: Re: Vauxhall opel

Pokud si vzpomínám, tak plynulý Variomatic byl vyvinut původně holandským DAFem (DAF 66, 343/345) 

0/0
1.8.2008 17:47

PetrRi

Re: Vauxhall opel

taky jsem mel ten pocit ze Vauxhall je Opel na Britskych ostrovech a druhostrane volantovych zemich. Aspon teda v UK jezdi Vauxhall a pritom to je Opel.

0/0
1.8.2008 16:51

Igor

Re: Re: Vauxhall opel

A co třeba takový model Holden Astra? :) Čili ne dvakrát, ale třikrát stejně a přitom jinak.

www.holden.com.au

0/0
1.8.2008 17:01

citrine

Re: Re: Re: Vauxhall opel

ty voe to čumím. opel/vauxhall/holden 3 značky - stejný auta 8-o to čumím

0/0
4.8.2008 11:53

ab

blaznivy thyronx

...copak dela nas blaznivy thyronx? ...

0/0
1.8.2008 16:05

teronix

Re: blaznivy thyronx

Za pásem u Fordu počítá ztráty a hledá nové místo.;-D

0/0
1.8.2008 16:17

Brutus

Re: Re: blaznivy thyronx

Teb za pásem nedělal, ale možná bude...;-D

0/0
1.8.2008 16:30

ja

Re: blaznivy thyronx

hleda dalsi vymluvy pro obhajobu juesej ;-D

0/0
1.8.2008 16:19

Martin

Re: blaznivy thyronx

No co by dělal, obchází popelnice a schraňuje papírové krabice na nové bydlení :-)

0/0
1.8.2008 16:45

Thyronx

Re: blaznivy thyronx

Blaznivy Thyronx si uziva leta. Nas zavod (Ford Michigan Truck Plant) bude vyrabet velke a luxusni SUV (Expedition a Lincoln Navigator uz jen do konce roku a bude se menit vyroba na evropske Focusy a Fiesty. Lidi z vyroby tedy pujdou na ulici (na nezamestnaneckou za 95% platu na 6-9 mesicu) a my budem makat jak barevny na upravach, programovani robotu a automatizace.

GM si poradi take.O tom neni sporu. Hur na tom bude Chrysler. Ten v podstate nema co nabidnout krom (Caliber) maleho SUV.  Lidi se zbavuje v USA i Nissan a nabizi odstupne (stejne jako Ford a GM) a vyrobu radikalne meni v USA i Toyota (ta zcela prestala vyrabet jejich velke SUV a truck Tacomu. Nissan zcela zrusil vyrobu trucku Titan, a velkeho SUV.  Ve ztrate bude krom americkych automobilek i Nissan a Toyota bude mit rekordne nizky zisk. Jedina uspesna automobilka ktera stavi na malych a dobrych autech se stridavou kvalitou je HONDA.

0/0
1.8.2008 17:44

teronix

Re: Re: blaznivy thyronx

No tak snad ti bude tech 95% z platu stacit a podari se neco najit. Tak hodne uspechu;-D

0/0
1.8.2008 19:52

Marek

GM

Yoo holt Innovate or Die - kdyz nekdo x let masti porad to same a nevidi ze svet kolem se meni tak takhle dopada

0/0
1.8.2008 15:54

Jouda

nechápu

Jak může léta fungovat podnik s každoroční ztrátou.

0/0
1.8.2008 15:46

ABC

Re: nechápu

Úplně stejně jako stát... :-P

0/0
1.8.2008 20:43

ciankal

Poradim

Dat manazerum  zakladni plat obycejneho delnika, kdyz nedokazou vydelat :-)

0/0
1.8.2008 15:36

Radek

Re: Poradim

Neblázni ;-D;-D;-D

0/0
2.8.2008 7:35

majkl

Hlavne,ze jsme nastaveli

u nas automobilky,to bude sranda az nebude odbyt ;-D

0/0
1.8.2008 15:33

neurol23

Re: Hlavne,ze jsme nastaveli

proc by nebyl? ted kdyz gm uvolnuje misto na trhu ostatnim... ;-D

0/0
1.8.2008 15:49







Najdete na iDNES.cz