Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Chávez znárodňuje banku: „Co stojí? Zaplatíme to“

Venezuelský prezident Hugo Chávez, který chce v zemi vybudovat "socialismus 21. století", dostal opět chuť získat něco do náruče státu. Po největších telekomunikačních operátorech, výrobcích oceli a cementu, elektrárenských firmách a naftařských koncernech přišla řada i na kapitalistický byznys par excellence – bankovnictví.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

harcer

Jaký je v tom rozdíl?

nejdříve nám (znárodnili) zprivatizovali za cenu 10x nižší než stojí dnes byty které jsme si chtěli koupit. Nájemné se zvedá investice žádná veškeré opravy si musíme platit samy. CHávez je proti naším zlodějům úplný břídil u nás se nekupuje ale krade:-©

0/0
13.8.2008 22:49

vivat

vivat CHávez

Po mnoha  zkušenostech a úvahách fandím  CHávezovi.  Hora ruit respice finem.

0/0
6.8.2008 16:06

cekon

Chavéz má velký vzor

Mugabeho. Sice to tak rychle nepojede (má ropu) ale přece...

Zpráva z tisku:

Hyperinflace ničí Zimbabwe. Vydá bankovku v hodnotě 100 miliard;-D;-D;-D

0/0
6.8.2008 13:28

Jan Žižka z HK

Nákup není znárodnění

;-D;-D;-D

0/0
4.8.2008 9:22

Glock každopádně bez -e

Re: Nákup není znárodnění

obvykle jsi mimo, ale dnes to asi vyjímka (nebo u klávesnice sedí otec).

Ale stejně R^ postřeh.

0/0
4.8.2008 12:09

Delirium Tremens

Re: Nákup není znárodnění

Ano, za podmínky, že cenu stanoví prodávající ...

0/0
4.8.2008 13:25

mpixel

Víte jaký je problém který si komunisti neuvědomujou.

Tím problémem je historie. V normální společnosti firma postupně vydělává, buduje a roste a prostě se snaží. Pak nějaký Chávez řekne že je spravedlivé aby měli všichni stejně. A historii - tvrdou práci majitelů firmy popře. Problém je ten, že si další lidé řeknou: "Proč by jsme se 10-20 let dřeli a něco budovali? Stát se o nás postará"

0/0
4.8.2008 9:04

mpixel

Re: Víte jaký je problém který si komunisti neuvědomujou.

Za pár let v té zemi nebudou ani pekaři. A nebude co do huby. Každý budu závidět každému a když někdo bude mít víc, tak ho napráskaji jako zbohatlíka.

0/0
4.8.2008 9:07

mpixel

Re: Víte jaký je problém který si komunisti neuvědomujou.

...prostě to. že se znárodní nějaká banka by ani tak technicky nevadilo. Vadí to, že se o tom dozvědí ostatní. A již nikdo nebude mít tu ochotu v tomto oboru něco zlepšovat nebo působit bez právní jistoty.

0/0
4.8.2008 9:12

mirekrt

Zavádějící zpráva, češi skočili na špek

Je fantastické číst to, jak tady píší někteří, aby byly výrobní prostředky v rukou pracujícího lidu.... Jenže zpráva MF Dnes je zavádějící, vůbec se přece nejedná o klasické znárodnění, jak ho známe z naší minulosti, a jak by si ho přála určitá vrstva společnosti v ČR. Stát Venezuela zaplatí španělské bance plnou cenu, jakou by dostala i od soukromých investorů, nepřijde tedy ani o haléř. A pokud je to zdravá banka, bude její zisky inkasovat místo soukromého majitele stát. A jak už známe z naší historie, socialistický stát neumí udržet trvalé zisky, neumí být lepší, než podnik, spravovaný a vedený vlastníkem, ať už jediným člověkem, nebo třeba fondem. Po krátké době ztrácí konkurence schopnost a přežívá jen v umělém prostředí socialismu. Jenže Venezuela je jediná v regionu a ono umělé prostředí, jaké mělo třeba RVHP, jí chybí.

0/0
4.8.2008 0:03

mmmm1

Re: Zavádějící zpráva, češi skočili na špek

jen bych dodal, že ČEZ JE ve státních rukách....a Čína je komunistickej stát....

jsem pravičák, ale myslím, že energetika -nerostné bohatsví (i voda) a třeba i banky, může vlastnit stát (akciovka s 51%st.). Jenže musí umět vymáhat právo a ne jak naši rádoby bankéři Salcman Vávra a jim podobní, kteří dávali  miliardy na čestné slovy svejm kámošům s takovejma by Šávez asi zamával....

není potřeba vlastnit kiosky a krámky...

0/0
4.8.2008 13:56

mmmm1

Re: Zavádějící zpráva, češi skočili na špek

RVHP-právě to umělé prostředí bylo špatné na RVHP. To nebude šavezův problém-pokud nedostane embargo od USA.

RVHP-nefungovalo-Rusko kecalo do všeho-do toho jaký auta se budou v ČR vyrábět-kam je budem vyvážet atd.-MY JSME DODALI TRAKTORY NA kUBU-oni nám doutníky a rozdíl v ceně nikdo nikdy nezapltil-(prostě vyloženě NEVZÁJEMNÁ pomoc);-D

0/0
5.8.2008 7:54

František Potřebný

Banky, továrny a půda mají patřit všemu pracujícímu lidu

Pevně doufám v to, že levicové politické strany najdou společnou řeč a společně porazí modré kapitalistické zlo a nastolí sociálně spravedlivý řád, který už nedovolí opakování ODSáckých zločinů proti prostým lidem této momentálně devastované země.

0/0
3.8.2008 22:26

Totedyne

Re: Banky, továrny a půda mají patřit všemu pracujícímu lidu

Tak to nedoufej bolševiku, odeesácký provokatere, nebo co vlastně jsi.;-D

0/0
4.8.2008 0:30

Delirium Tremens

Re: Re: Banky, továrny a půda mají patřit všemu pracujícímu

Vy socialisti si především musíte uvědomit, že to bez KSČM nepůjde. A proto budete muset přistoupit na pár základních ústupků. Pro začátek.

0/0
4.8.2008 10:46

Totedyne

Re: Re: Re: Banky, továrny a půda mají patřit všemu pracujícímu

Tím "ústupkem" bude zrušení smlouvy o radaru, zrušení rovné daně, zrušení některých dalších výmyslů ODS z tohoto volebního období a v nejhorším případě také zrušení lustračního zákona pro osoby v důchodovém věku.;-D

0/0
4.8.2008 12:47

kenitsok

už aby tu byli Číňani

Komunistický kapitalismus, který prosperuje nejlíp, protože se umí vypořádat jak se zlodějema z pravice, tak i levice. To bude asi mít budoucnost. A přítom tak veliká země proti nám a my si tady to rozkrádání pěstujeme. Nejlepším argumentem je skutečnost.

0/0
3.8.2008 18:36

briza

Re: už aby tu byli Číňani

Precti si par clanku o problemech se smogem na OH v Pekingu (a to je jen vrchol ledovce).  Opravdu bys tady chtel mit jen  jejich  "kapitalismus" ?8-o

0/0
3.8.2008 18:59

Totedyne

Re: už aby tu byli Číňani

Podle mne je daleko lepší kombinace demokracie ( včetně svobody spolčování, svobody tisku atd.) s kapitalizmem. Je to záruka, že lidi mohou tlačit na zlepšování kvality životního prostředí, díky konkurenci politických stran je více méně zajištěn sociální stát.  

0/0
3.8.2008 20:04

Totedyne

dodatek

Nedovedu si představit, jak by to tady bylo s korupcí, když by měla jedna politická strana monopol na moc tj. nemuseli by se ve volbách zodpovídat za své skutky a novináři by nesměli o korupci funkcionářů psát.

0/0
3.8.2008 20:11

Martin Kostera

Re: už aby tu byli Číňani

1. už dávno tam nemají komunismus

2. prosperují kvůli ceně pracovní síly a ignorování životního prostředí

3. Čína je plná zlodějů(ochranné známky)

4. jesti máte informace o rozkrádání, běžte na policii, Vaše zdejší smyšlené kydy  nikoho nezajímají

0/0
3.8.2008 21:40

mirekrt

Zvedni svou zadel a začni makat.

Zřejmě by jsi pozval i ďábla, aby jsi nemusel makat a starat se o budoucnost, jenže stejně jako Faust, až by jsi musel ďáblovi, číňanům, nebo komukoliv jinému, skládat účet, začal by jsi volat po opačném konci světa... Chtěl bych tě vidět, kdyby jsi musel makat jako prostý číňan, jezdit na kole a denně rýži bez píva... To by jsi asi zdrhal kosmickou rychlostí, chytráku...

0/0
3.8.2008 21:51

Mladá Fronta na banány

Ve Venezuele znárodňují, v ČR privatizují

V ČR ČEZký monopol elektrárenský v procesu, kteří pisálci z bulvární trojky českého trhu nazývají nestydatě "privatizace" vyvlastnil podíly soukromých investorů v Severočeských dolech. Cena? Určená jím vybraným znalcem, polovina tehdejší tržní a o něco méně než polovina ve srovnání s cenou, kterou ČEZký monopol nabízel za Mosteckou uhelnou. Jo důl, ten ti nikdo nevezme, že pane ČEZem sponzorovaný Svěráku. Ne proto, že je to díra v zemi, ale proto, že dobrá socka žádný neměla.

Opravdu obdivuji tu pitomost místních orálních "pravičáků", kteří hoří proti znárodňování v daleké Venezuele a nevidí si do vlastního kotlíku. Úplně poznávám jejich rodiče, kteří masově demonstrovali proti bezpráví páchaném na černoších v USA i v JARu.

Soudruhům pravičákům zdar!

0/0
3.8.2008 15:42

Martin Kostera

Re: Ve Venezuele znárodňují, v ČR privatizují

Kdybyste, soudruhu, nebyl momentálek, věděl byste, že máme jednotný energetický evropský trh s elektrickou energii. ČEZ tedy je, orální pitomče, monopolem jen formálně, tabulkově. Kupovat el. energii domů si můžete klidně z Francie.

Tím ovšem nijak nepopírám případné machinace v severočeských dolech. O tom nic nevím. Kontaktujte investigatvní novináře, pokud jste o své pravdě přesvědčen. Určitě to bude hutné sousto...

0/0
3.8.2008 15:51

Mladá Fronta na banány

Re: Re: Ve Venezuele znárodňují, v ČR privatizují

Tezi o "jednotném energetickém EU trhu" použil Martin Pecina poté, co ho ČEZká vláda flexibilně přesunula z dozorčí rady ČEZu na předsedu UOHS, aby zmírnil podmínky za kterých ČEZ získal od socdemácké vlády distribuční společnosti. Kdyby existoval jednotný trh, existovala by i jednotná cena. Všimněte si, že žádná taková cena není, je to přesně naopak. Tuto tezi opouští i ČEZ, protože podle výpočtů odborníků bude v nejbližších letech nedostatek elektřiny na východě. Jistě by nebylo vhodné fixovat ceny v ČR na Francii a prodávat tak domácím výrobcům elektřinu levněji, než v SR a Polsku.

Jednotný trh ČEZ názorně předvedl před pár lety, kdy exportoval do SRN za nižší cenu, než za kterou prodával domácím distributorům, za což si vysloužil od tehdy nezcelaloajálního šéfa UOHS stomilionovou pokutu. Což růžovým bolševikům nezabránilo upevnit jeho monopolní postavení přesunem distribuček.

0/0
3.8.2008 16:07

Martin Kostera

Re: Re: Re: Ve Venezuele znárodňují, v ČR privatizují

Jednotná cena? Všem zákazníkům(distributorům), vždy stejná? No to je ale blbost. ;-D Cena elektřiny může být i nulová. ;-)

Co se týče přesun distribučních společností zpět pod ČEZ, tak to s Vámi souhlasím.

0/0
3.8.2008 21:32

briza

Re: Re: Ve Venezuele znárodňují, v ČR privatizují

Sice o tom, jak priznavas nic nevis, ale na to abys nekomu nadaval do soudruhu a pitomcu ti to zjevne staci. ;-€Rv

0/0
3.8.2008 18:14

Martin Kostera

Re: Re: Re: Ve Venezuele znárodňují, v ČR privatizují

Nic nevím o machinacích v severočeských dolech, o kterých spekuluje "Mladá Fronta na banány". To ale neznamená, že nemohu kritizovat jeho hulvátské chování(doufám, že s tím přestane a budu slavit úspěch). Pokud nejste momentálek, tak si jistě zjistíte, kdo s nadávkami začal. A pokud zkusíte použít mozek(nejlépe vlastní) zjistíte, že jsem to použil jako zrcadlo, aby si "Mladá Fronta na banány" uvědomil, jak se chová.

Jasný?

0/0
3.8.2008 21:36

mmmm1

Re: Re: Ve Venezuele znárodňují, v ČR privatizují

-kostero-všem tady nadáváš do momentálků- jediné k čemus ses dobře vyjádřil je slovo monopol, které bylo použito spíše s nadsázkou a veřejném mínění o čezu....

Šlo, ale převážně o slovo,, znárodnění"- zatím co šávez kupuje(nevíme ještě , kdo určí cenu. Ale u nás se tzv.vyvlastňuje na základě zákona (vyvlastznění rozuměj-v případě ČEZU a sev.dolu-skoro znárodnění) . Tento zákon vymyslel nějakej Dostál-a posvětil ho Klaun. Jinak budeš vlastnit nějaké akcie nějaké firmy- a ta když získá větš.podíl, tak ti sebere ty tvoje na základě vlastního odhadu(do kterého ty nemáš co kecat). To šávez je proti tomuto zákonu skoro lidumil...;-D 

0/0
5.8.2008 7:48

Martin Kostera

Re: Re: Re: Ve Venezuele znárodňují, v ČR privatizují

Ne, všem ne, nelžete. Jen těm, kteří se začali zde vulgárně chovat. To už jste si mohl všimnout...

Jak jsem již psal, o případu severočeských dolů nic nevím, proto to nemohu komentovat. Obecně jsem samozřejmě proti znárodňování a "vyvlastňování". Podstatný rozdíl ovšem je v praxi. Zatímco u nás se tak děje zcela vyjímečně, bolševik Chavéz tak dělá téměř po celých segmentech hospodářství. To doufám uznáte...

0/0
5.8.2008 8:20

O.M.

Já mu fandím

Vždy jsem byl pravičák, volil jsem ODS (teď už nějak pravicová není), nechtěl jsem žádné přerozdělování atd.

Ale uvědomme si, že stav kdy se na planetě horních X tisíc lidí má krásně, drží výrobní faktory a zbylé milardy na ně dělají, nění správný. To přece není zájem společnosti.

0/0
3.8.2008 14:41

Martin Kostera

Re: Já mu fandím

A co je správné? Nemít těch X tisích nahoře, kteří vytvářejí

pracovní místa pro zbytek a mít extrémně neefektivní státní(státní,

nebude to těch "dole" vlastnictví?

Vy jste nemohl být nikdy pravičák...Rv

0/0
3.8.2008 15:45

Mladá Fronta na banány

Re: Re: Já mu fandím

Byl asi takový pravičák, jako ten klientelista, který sedí na hradě a který v rámci svého antikomunismu dosadil do ústavního soudu bolševickou svini, která na konci 80ých let poslala na 6 měsíců sedět hospodského, kterému se nelíbilo, že mu bolšáni chtějí schůzovat v hospodě na sucho. Soudružka se po listopadu očistila kvalitní prací pro stranu na obchodním soudě v Plzni.

0/0
3.8.2008 15:55

Martin Kostera

Re: Re: Re: Já mu fandím

Na české poměry to holt pravičák je. Ovšem co se týče některých individuí(viz třeba Váš příklad), tak se zachoval hodně pitomě a musím s Vámi souhlasit. Nechápu, co ho k takovým věcem vede...Rv

0/0
3.8.2008 17:14

Mladá Fronta na banány

Re: Já mu fandím

Jistě. Rudí znárodnili majitelům domy, modří je rozdali sobě a rudým a tak je rudí volili. Tím se potenciál modrých zlodějů vyčerpává a pokud nepřijdou s nějakou fajnovou gameskou ála kuponovka, nemají šanci. Takže jo, fajnová gameska se bude jmenovat povinné soukromé penzijko. Hra na principu letadla bude vylepšena povinnou účastí. Snad to zajistí na dvě pětiletky volební vítězství a tedy možnost dojit ze státních zakázek a případně zprivatizovat Lesy ČR.

0/0
3.8.2008 15:48

Martin Kostera

Re: Re: Já mu fandím

Samozřejmě, že máte pravdu, pedofilní vrahu...

0/0
3.8.2008 15:52

Mladá Fronta na banány

Re: Re: Re: Já mu fandím

Když rudému zloději došly argumenty, nadával do fašistických vrahů. Když dojdou argumenty modrému, nadává do pedofilních vrahů. Pokrok ničim nezastavíš.

0/0
3.8.2008 16:00

Martin Kostera

Re: Re: Re: Re: Já mu fandím

"Moudrému napověz, hloupého trkni". Vám nestačil ani pořádný kopanec.

Tak tedy pro momentálky a pro Vás: jste nevychovaný hulvát. Slušný člověk bez důkazů meobviňuje, Vy ano. Vaši rodiče by se měli za Vaši nepodařenou výchovu stydět.Rv

0/0
3.8.2008 17:11

majkyho_pupik

Re: Re: Já mu fandím

tezko rict jestli myslite svuj pripevek vazne, moc se mi to nezda neb takovou slataninu neni myslet vazne neni mozne...1/v 90.letech bylo privatizovano tisice mensich i vetsich podniku. pokud mate pocit ze by to kdkoliv zvladnul bez toho aby vznikli "podvodne" privatizace, tak prestante mlit nesmysly a popiste zpusob jakym to meli udelat lepe... 2/stat nebude schopen "uzivit" vsechny sve duchodce uz za par let, opet pokud mate nejaky jiny zpusob jak ziskat chybejici stamiliardy na duchody kazdy rok, predvedte co umite. Ve vasem pripade bych doporucoval zalozit si vlastni politickou stranu, Vase prirozena inteligence jez cisi z Vasich prispevku Vam dava velkou sanci na uspech. Idelani nazev pro vas by mohl byt SS - Strana spravedlivych...

0/0
3.8.2008 16:53

Ach jo (bls1)

Re: Re: Re: Já mu fandím

2) Popište mi prosím, jak by vypadal svět, kde všichni budou rentiéři. Zkuste si to a možná přitom pochopíte, že každý důchodový systém je svým základem průběžný a VŽDY musí pracující část uživit i tu nepracující. Reformy jsou jen o poměrech mezi příjmy a kdo vydělá na správě peněz.

0/0
3.8.2008 21:09

majkyho_pupik

Re: Re: Re: Re: Já mu fandím

jak uzivi jeden pracujici az 2-3 duchodce?:-)pokud znas odpoved jsi zcela jiste genialni neb si jediny na svete...

0/0
4.8.2008 9:00

Ach jo (bls1)

Re: Re: Re: Re: Re: Já mu fandím

Vždyť o tom mluvím. Co na tom změní, že si ti důchodci platili celý život pojištění v nějakém fondu?

0/0
4.8.2008 9:37

majkyho_pupik

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Já mu fandím

pokud si sami budou sporit na svuj vlastni duchod slusnou castku tak si naspori tolik aby jim stat moh doplatit pouze zakladni minimum behem celeho jejich duchodu...pokud si sporit povinne nebudou, stat nebude mit na vic nez na to aby je nechal zivorit za nejakych 20-30% jejich byvale mzdy...nebo zrejme mluvime kazdy o necem jinem

0/0
4.8.2008 13:08

Ach jo (bls1)

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Já mu fandím

Já mám pocit, že vy ani nevíte o čem sám mluvíte. Vy jste uvedl příklad, že bude jeden pracující na 2 - 3 důchodce. Copak nechápete, že s tím peníze nic nenadělají? Že i když důchodci vytáhnou své šekové knížky, tak pořád bude na ně jen jeden pracující? Tak si zkuste představit, že vy jste mladý ale chudý pracující a máte kolem sebe tři prachaté důchodce.

0/0
4.8.2008 13:49

majkyho_pupik

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Já mu fandím

ano jeden pracujici bude na 2-3 duchodce a penize s tim nadelaji velmi mnoho...pokud se uzivi sami diky penezum ktere nasetrili tak at je jich treba 10 na jednoho pracujiciho...ano predstavuju si sem mlady ale chudy pracujici a okolo sebe mam 3 prachate duchodce dal?

0/0
4.8.2008 14:05

Ach jo (bls1)

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Já mu fandím

Dál nic mimořádného, jen zákon nabídky a poptávky nebo váš altruismus, ale já bych na něj nespoléhal. Ve výsledku tak důchodci budou mít stejně jen na základní potřeby. Nemůžete si hrát na trh a zároveň říkat, že "umytí důchodcovského zadku" bude za dvacet let stát 500Kč, bez ohledu jestli na jednoho důchodce připadne 1 nebo 0.1 pracující.

0/0
4.8.2008 15:30

Majkyho_pupik

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Já mu fandím

umyti duchodcovskeho zadku bude jsite stat vic za 20 let a jeste vic za 40 a stejne tak si duchodci budou sporit vic z vysich mezd za 20 a jeste vic za 40 let takze nejak nevim kam tim mirite...

0/0
4.8.2008 15:45

Ach jo (bls1)

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Já mu fandím

Já nemluvím o inflaci, ale o nabídce a poptávce. Tak ještě půjdeme více do extrému. Budete jediný pracující a na vás 10 důchodců. Upečete 10 chlebů, jeden si necháte a na zbylých 9 vyhlásíte dražbu. Kolik bude stát chleba? O mrť víc, než kolik bude mít nejchudší důchodce peněz. Spořením na důchod se ovlivňuje pouze relativní úroveň vůči ostatním důchodcům. Je to už příklad přitažený za vlasy, ale ta křivka, která se k takovému extrému blíží je spojitá, není tam žádná skoková hranice nesmyslnosti.

0/0
4.8.2008 17:01

majkyho_pupik

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Já mu fandím

co to blabolite?proc bych mel vyhlasit drazbu na chleba?:-)chleba budu prodavat obchodnim retezcum za tolik za kolik se s nima dohodnu...

0/0
5.8.2008 8:46

Ach jo (bls1)

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Já mu fandím

Snažil jsem se vám na extrémním a jednoduchém příkladu ukázat trh, když jedna strana má všechny trumfy ve svých rukou a může si diktovat podmínky. Vy na to reagujete, že místo diktování podmínek byste se šel nechat oškubat od obchodních řetězců. To už mi došly argumenty.

0/0
5.8.2008 12:06







Najdete na iDNES.cz