Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Hudební CD zlevní o čtvrtinu

Hudební cédéčka zřejmě pějí svou pohřební píseň. Ta je ale v rytmu výrazného zlevňování. Většina vydavatelství pochopila, že s cenami přes čtyři sta korun v Česku už moc nepochodí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

met

Na co kupovat CD,

kdyz to co posloucham stejne nemaji :-/Pustim si nemecke radio JENNYFM.DE a nepotrebuju chodit po meste a shanet nesehnatelne :-©

0/0
7.8.2008 13:29

HlavaXXII

Pozdě, pozdě...

zareagovala vydavatelství. Prodej CD stagnuje jen a jen díky jejich nenažranosti kdy léta držela ceny v nesmyslných a pro spoustu lidí neakpceptovatelných výších. Věřila, že to lidi nakonec skousnou ale ejhle: objevily se nové způsoby jak se k hudbě dostat, mnoho hudebníků zhnusených praktikami vydavatelství radši svou muziku dají k dispozici na net zadarmo a věří, že alespoň vejdou v obecnou známost a tržby doženou na některém příštím albu. 

0/0
7.8.2008 8:12

nekronomicon

Hmmm

I kdyby to CD stálo 50 kč, tak sem línej si ho jít koupit do obchodu, to by musel být přes ulici a né nejbližší 10 km. Kolikrát narazím při čtení zpráv na nějakou kapelu co se mi líbí, tak si hned stáhnu a je to.

0/0
7.8.2008 7:44

ix66

Re: Hmmm

Je to tak, hudební CD jsou mrtvá.

0/0
9.8.2008 10:42

Taffey

Nesouhlasím s tím, že dnes není dobrá hudba.

To může říct je zaražený puberťák, kterému nedošlo, že od jeho dvaceti let uplynulo už hodně vody. Takoví Porcupine Tree mě naplňují úžasem s každým novým albem. Třeba jejich loňské Fear of  a Blanc Planet je taky úžasné. A takových kapel je spousta. Jen člověk nesmí dát na to, co hraje většina rádií. Ale to, že se CD zlevňují, s tím souhlasím, samozřejmě, ale myslím, že firmy s tím přišly po funuse. Na druhé straně mi je líto, že CD pomalu končí, protože většinu hudby, kterou poslouchám, stejně v MP3, stažitelné z netu zdarma, neposlouchám ve ztrátových formátech. Ale vím, že většina národa ano, páč hudbu považují jen za spotřební záležitost. Kup hned, poslechni hned a zapomeň. Já mám doma sbírku asi 600 CD, 300 LP a cca 500 DVD s filmy i s hudbou. Všechno origoš. Jenže jsem movitý člověk, na penězích mi až tak nezáleží, mám to rád s bukletem a origoš krabičkou. Ale vím, že nás je takových málo, většině stačí MP3 a plastové repráky. Ale k vydavatelům-dobře jim tak. Bandě nenažrané.

0/0
6.8.2008 22:28

hives

Re: Nesouhlasím s tím, že dnes není dobrá hudba.

R^

0/0
6.8.2008 22:51

flipflip

a

0/0
6.8.2008 22:25

malej pipík

Kupovat CD?

A proč bych to jako dělal?;-DRv CD s jakou hudbou dneska stojí za koupení? Nic mě nenapadá.;-DRv Mají snad v krámech třeba Miss. John Hurt, Lightnin' Hopkins, nebo Nirvana - Unplugged? Vsadím se, že už ani to ne. Vše, co poslouchám, již dávno mám, takže...:-©Rv

0/0
6.8.2008 20:55

Kapitalista-telem-i-dusi

dobře jim tak ??!!

No měl jsem tu "čest" (pokud to tak lze nazvat)  v tomto businessu chvíli pracovat přímo u zdroje v US a musím říct že jsem byl natolik znechucen že nemůžu říct nic jiného než "dobře jim tak". Celý Hollywood je jen nenažraná banda lidí jistého původu s 6-ti cípou hvězdou, jenž pro peníze prodají cokoliv. Ale opravdu cokoliv. A celá tato branže není vůbec o hudbě. Když jsem seděl s lidma s major labelů tak jejich první otázka byla vždy něco jako "kde je foto kapely"?? Máte "TM" na logo?? Máte "TM" na název kapely apod.  O hudbě se nikdo ani nebavil a někteří ji ani nechtěli slyšet. A to jsem tam byl třeba na doporučení od lidí z branže. Prostě hnus. Tady je to to samý jen umocněný "českým bordýlkem". Po 3 letech jsem se na to vykašlal a musím říct že se mi ulevilo. Takže opravdu nikomu nic zlého nepřeji ale to že se jim to sype pod rukama díky intenetu mne vůbec netankuje. Ba naopak.

0/0
6.8.2008 20:26

Rocker

CD zahraničních interpretů již v ČR téměř nekupuji

Mám velkou sbírku originálních LP a CD. CD může být odhadem kolem 400. Před cca 6 lety, kdy už začaly být ceny CD tuzemských i zahraničních interpretů v kamenných obchodech na můj vkus příliš vysoké, jsem začal nakupovat v tuzemských e-shopech (hlavně na Vltavě).

Poté, co Vltava zavedla manilulační poplatek 15 Kč za CD, které si přijdu vyzvednout do jejich výdejního místa, jsem začátkem tohoto roku přešel u zahraničních interpretů na nákupy u cdwow.

Ceny i naprostých novinek podstatně nižší než v tuzemských kamenných obchodech (např. 2CD Alanis Morissette - Flavours of Entanglement za GBP 8.99 (cca 288,- Kč), v Bontonlandu 558 Kč. ;-D Od začátku roku jsem si objednal téměř 20 CD, žádné se při přepravě neztratilo.

0/0
6.8.2008 20:04

Rocker

CD zahraničních interpretů již v ČR téměř nekupuji - část 2.

Jedinou nevýhodou tak je, že většina CD z cdwow přijde v prasklé krabičce. Celníci jsou asi kvůli množství práce příliš vzteklí a moc tlačí na razítko "Procleno".;-)  Ale i když si koupím novou krabičku, pořád se mi to vyplatí.

 

Dělám tedy pápá nenažraným tuzemským obchodníkům i vydavatelským firmám, které si myslí, že "osekanými" regionálními edicemi něco zachrání. Rv:-©

Booklet byl pro hodně lidí právě posledním argumentem, proč kupovat originální CD a nevypalovat si je.

0/0
6.8.2008 20:06

Rocker

CD zahraničních interpretů již v ČR téměř nekupuji - část 3.

Tuzemský bigbeat kupuji přes shop Radia Beat (CD zahraničních interpretů mají sice levnější než většina tuzemských prodejců, ale na zahraniční e-shopy stále nemají).

 

Již pouze výjimečně kupuji CD v kamenných obchodech.

 

Kvalitní hudbě zdar ;-DR^V

0/0
6.8.2008 20:07

flipflip

Re: CD zahraničních interpretů již v ČR téměř nekupuji

To je taky jedina rozumna vec, ktera se da udelat. Tohle melo hudebnim vydavatelstvim a prodejcum dojit uz davno - cena hudby (a tez filmu) musi byt umerna kupni sile obyvatel. Pokud chteji vytvorit trosku vetsi hudebni konzum, nemuzou chtit za cd vic nez neco kolem dvou stovek. Idealni by bylo, kdyby to padlo tak na kilo, pak by lidi nestahovali a z vesela nakupovali. A navic by to mozna i zvedlo trosku uroven toho, co lidi poslouchaji. Ted se spolecnost vicemene deli na ty co stahuji a tudis hudbe trosku rozumi a ty co poslouchaji dokola tech deset cedecek co si za zivot nakoupili...

0/0
6.8.2008 22:18

met

Re: Re: CD zahraničních interpretů již v ČR téměř nekupuji

To co posloucham se v Cesku vubec neprodava,takze je jedno kolik to stoji :-©

0/0
7.8.2008 13:32

m

Re: Re: CD zahraničních interpretů již v ČR téměř nekupuji

Za kilo bych to vítal a vesele kupoval někdy před pěti lety - teď už ani náhodou. :-/

0/0
7.8.2008 18:57

Lukáš

socky

Tady to je diskuzní kroužek socek, které nemaí čtyři stovky na cédo.

0/0
6.8.2008 18:35

Lukas

Re: socky

Tady nejde o to jestli někdo má a nemá 400... Ale o to, že chtít 400 za CD, které má hodnotu pár korun, je zlodějna...

0/0
6.8.2008 18:36

Lukáš

Re: Re: socky

věci mají takovou hodnotu, za kolik je lidi kupují.

0/0
6.8.2008 18:37

Lanta

Re: Re: Re: socky

No právě že je asi moc nekupují,tak tu cenu evidentně nemají;-D

0/0
6.8.2008 18:48

Jehochanan

Re: socky

a do toho ted jeden blb, kterej nema sajna o pozici nabidky a poptavky ;-D

0/0
6.8.2008 20:06

ix66

Re: socky

To je jako tvrdit, že se to tu hemží sockama, co nemají na starý novinový papír za 400Kč/kilo. Ve skutečnosti se to tu hemží lidmi, kteří nejsou tak tupí jako ty a nevyhazují své peníze do kanálu.

0/0
9.8.2008 10:58

X

Kdo chce příliš nakonec nemá nic

A nejen pro CD bude tohle platit. Je to léty ověřená praxe, tak to prostě chodí!

0/0
6.8.2008 18:26

Defrancesca

thread

S CD to dopadne jako s pevnou telefoní linkou, kdysi ji měli všichni a dnes nikdo. Ruku na srdce posrali si to sami.

0/0
6.8.2008 18:16

liberecak

hahahaha

Fakt mě to pobavilo. Jó, kdysi, když sem kupoval CDčka třeba Queenů nebo Metallicy, to byla hudba a mělo aspoň trochů význam tu originálku pro ten pocit mít. Ale za ty sračky, co se dneska vydávaj? Pokud budete mít origo, ostatní na vás budou koukat jak na blázna! A CD s osekanym bookletem? ;-D;-D Kvůli čemu jinýmu bych si měl kupovat originální CD? Pro dobrej pocit? Nenechte se vysmát. Navíc je tolik online rádií, že mě to naštěstí netrápí. Ale CD za 300 si strčte do(Y) když je dollar za 15 korun. $20 totiž nestojí ani největší novinky, stačí kouknout na libovolnej US server. OSA a spol:-©

0/0
6.8.2008 18:03

hives

Re: hahahaha

Ze jsi zamrznul v minulosti jeste neznamena, ze uz nevychazi kvalitni hudba. Clovek musi jen vic hledat...A kdyz se povede najit skvele album jako celek, coz se logicky nedeje kazdy mesic, tak dam s radosti 400,-Kc. Vzdyt je to za, na muj vkus, skvelou hudbu, ke ktere se budu vracet dalsich spoustu let...

0/0
6.8.2008 20:08

zajdee

Barevný koláč :-)

Koláč je pěkný, ale ten, kdo ho tvořil, asi nikdy nevydával CD jako umělec.

Před osmi lety měli !dobří! čeští umělci z CD cca 10%, ti průměrní 5%. České CD tehdy stálo 400 Kč. Dnes jsou ceny na stejné úrovni. Pochybuju, že by umělci najednou dostávali 2,5x - 5x více z jednoho CD :-)

A ty ostatní položky typu OSA a spol.? Kolikrát tedy platíme OSE? Když koupíme originální CD, když koupíme prázdné CD, na které si chceme udělat zálohu, když koupíme paměťovou kartičku, na kterou si chceme nahrát MP3 ze svého originálního CD, abychom je mohli poslouchat v autorádiu, z MP3 přehrávače, abychom je mohli poslouchat na cestě... Je mi z toho zle.

0/0
6.8.2008 17:09

Beerdy

Re: Barevný koláč :-)

OSA je nějaké občanské sdružení, nechápu, kdo jí uděluje takové pravomoce a jakpak se stát stará o její hospodaření! Vážně bych z toho :-©

0/0
6.8.2008 17:52

liberecak

Re: Barevný koláč :-)

No hlavně ten konzum! Poslechnu, smažu, poslechnu, smažu, k čemu to archivovat? Z celýho alba si nechám 1, max. 2 songy a z toho si pak zkompletuju mixík do auta...ale celý album? To už je dávno utopie!

0/0
6.8.2008 18:05

flames

Re: Re: Barevný koláč :-)

Jj, názor průměrného kulturního burana...

0/0
7.8.2008 0:03

Fanda

CD a DVD ze zahraničních eshopů za super ceny!

I po zlevnění CD v ČR jsou tam ceny úplně někde jinde! :-/

Více zde:

http://musicshops.googlepages.com/

0/0
6.8.2008 16:47

Dan

CD v USA a Kanadě

CD v USA a Kanadě příjde tak na 7-12 dolarů, což je asi v přepočtu maximálně 100-200 korun. České firmy a ty autorský svazy se pěkně pořád balíkují a při tom je to pořád nesrovnatelné a vůbec se nedivím kopírování a stahování z internetu. Kdypak na to příjdete vážení páni, že je to zlodějna?

Dan

0/0
6.8.2008 16:07

Karel

Re: CD v USA a Kanadě

Hlupáčku. Na Sibiři je levný kaviár, na severním pólu tulení maso, na Bali levná cigára, v Káthmándů levné grilovaná kuřata, v Moskvě jsou levné prostitutky... tak to začni objíždět až si pojedeš do ASU pro ta CD:) Uštříš!

0/0
6.8.2008 18:33

Jehochanan

Re: Re: CD v USA a Kanadě

no vidis, a vubec nejlevnejsi je hudba a to vsude :-P Diky Rapidsharu usetrim, stoji to jen par kacek za poplatky OSA pri nakupu medii ;-DR^

0/0
6.8.2008 20:09

zlodej

Re: CD v USA a Kanadě

Zadna zlodejna to neni, je to blbost.

0/0
6.8.2008 18:34

Jano

ale dikusia je plodná

Jano , cedecko.sk

0/0
6.8.2008 15:50

Jano

Nikto nemá pravdu - ale dikusia je plodná

Pekný deň priatelia,

táto diskusia sa rozdelila na „ napalovačov“ nemyslím v zlom

pretože večšina vydaných nových vecí má cenu možno jedného hitu, čo za

vypočutie a prípadné kúpenie stojí a tých pre koho je popri počúvaní

disku zaujímavé a prezretie bookletu, fotiek, vydavateľa a pod.Zníženie cien CD je záslužný čin, nejde len o lokálne vydania.

0/0
6.8.2008 15:44

Jano

Re: Nikto nemá pravdu - ale dikusia je plodná

K otázke MP3 – nepoznám nikoho zo svojich známych kto

si klasickú hudbu napáli a archivuje v MP3 kvalite, ergo alebo majú

penez ako šupek, alebo potrebujú vlastniť originál, resp. to čo vydavatelstvá

forsírujú poslucháčom stojí za „ kulové „

0/0
6.8.2008 15:45

Jano

Re: Nikto nemá pravdu - ale dikusia je plodná

Amazon – koľko z vás si objedná 1 titul - nikto, máte

pocit, že v kamennom obchode, ked poviete, že za nákup máte chuť nechať

5000,-Kc Vám niekto povie, že nespraví cenu.Ako si v Amazone pozrieš čo si vlastne kúpil, na ebay

si bežne kúpiš FAKE a je to tvoj problém, v Rusku je všetko fake, ale

cena je cena.

0/0
6.8.2008 15:46

Jano

Re: Nikto nemá pravdu - ale dikusia je plodná

V horeuvedej tabuľke je marža pre obchodníka 30% , pre

umelca 25%, autorský zväz 9%,

ale obchodník platí zamestnanca, elektriku, nájom, kúrenie a iné kraviny.

Kto by mal potom záujem na predaji diskov, nikto – náklady predajcu sú vyššie

ako zisk, preto napalovanie vraždí hudbu/ tú čo stojí za h....o/ .

0/0
6.8.2008 15:48

Jano

Re: Nikto nemá pravdu - ale dikusia je plodná

Aparatúra – ak si kúpiš aparatúru za 1 mega nebudeš na nej

drviť MP3, iba ak ju máš na balenie trubiek  /báb/.

0/0
6.8.2008 15:48

Jano

Re: Nikto nemá pravdu - ale dikusia je plodná

balenie trubiek  /báb/.

Ceny -  ak niečo stojí

vonku 15 EUR s DPH, prečo je nákup od majerov ten istý.

Koľko stojí menu v reštaurácii v Prahe 100,- Kc. –

prečo si chceš kúpiť disk tiež za 100,- Kc, ved tvoje menu skončí v hajzli, kým disk ti zostane.

0/0
6.8.2008 15:49

Jano

Re: Nikto nemá pravdu - ale dikusia je plodná

jano , cedecko.sk

0/0
6.8.2008 15:50

flames

Re: Re: Nikto nemá pravdu - ale dikusia je plodná

Jano, ty by sis měl vpálit kulku do hlavy.

0/0
7.8.2008 0:05

lenochodjdoucinasmrt

internetové rádio...

...a je mi už i líto něco stahovat natož kupovat.

0/0
6.8.2008 15:28

JC

To si snad delaji srandu

To si snad delaji srandu... Uvoli se ze NEKTERE CD budou stat stejne jako v Evrope (tzn o nekolik desitek korun levnejsi pritom pri dvojnasobnych platech vuci nam) ale CDcka osekaji. Me to pripada jako blby vtip! S tim bezte do hajzlu. A jeste nam tam nalepi vlajecku abychom vedeli ze jsme cesi a mame narok pouze na ocesanou verzi... :-©:-©:-© 

0/0
6.8.2008 15:04

Agent

Zase lež

"Stále více peněz firmám tak utíká kvůli nelegálnímu stahování z internetu."

Stahování hudby z internetu je zcela legální a v souladu s naším autorským zákonem. Nepřestane to platit, ani kdybyste předchozí větu měli každý den na titulní straně.

0/0
6.8.2008 14:52

flames

Re: Zase lež

Pokud je stahování nelegální (tj. stahování, kdy zároveň sdílíš), tak je nelegální a nepřestane to platit, i kdyby jsme všude museli číst názory lidí, kteří nikdy ani autorský zákon nečetli .

0/0
6.8.2008 15:04

Agent

Re: Re: Zase lež

Stahování hudby je u nás VŽDY legální, nelegální je pouze sdílení.

Pokud používáš SW, který stahovaný autorský obsah dále sdílí a nejde to vypnout (torrent?), pak je používání takového SW porušováním autorských práv (protože sdílíš). Ale to v žádném případě neznamená, že je nelegální to tvé stahování! Prostě pro hudbu je tohle slovní spojení LEŽ.

0/0
6.8.2008 15:14

flames

Re: Re: Re: Zase lež

Pokud stahuješ a přitom i danné dílo sdílíš, dopouštíš se trestného činu. Tento způsob stahování autorských děl je tedy ilegální, nějaký problém s pochopením?

0/0
6.8.2008 15:19

Agent

Re: Re: Re: Re: Zase lež

"ilegální způsob stahování"? nový termín?

Stahování je jednosměrný přenos dat do tvého počítače. Sdílení je pak zcela nezávislá činnost nabízení dat do sítě.

Takže co popisuješ není způsob stahování, ale dvě činnosti vykonávané programem současně, jedna z nich je právně OK, ta druhá ne.

Jelikož torrent nepoužívám a dávám přednost zdrojům typu Rapidshare, tak mě to je vcelku jedno.

0/0
6.8.2008 15:29







Najdete na iDNES.cz