Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Levná Čína začíná být drahá

Všudypřítomná cedulka "Made in China" možná bude už brzy minulostí. Na tričkách, botách, ale také na výrobcích z plastů či kovů totiž budeme nacházet častěji nápisy "Made in Vietnam" nebo "Made in Cambodia". V Číně se zdražují vstupní suroviny a výrobci míří do jiných zemí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

papazian

Spiše je nekvalitní, to spíš,

ale také záleží se kým se tam spolupracuje.

0/0
8.8.2008 10:47

Chmelař

no vida

to se jim to stává dost rychle. za chvíli tam začnou vznikat a sílit odbory, sociální systém bude mohutnět atd. atd. přirozený vývoj. Totéž se časem stane ve všech zemích, kde lidé ještě dnes pracují za almužnu jako otroci.

0/0
7.8.2008 19:39

Datel

Re: no vida

to neni jiste, nektere socialisticke zeme, kte vladne bida s nouzi, si bud zapadni firmy domu nepusti, nebo jsou kvuli porusovani lidskych prav pod embargem. Pripadne znarodnuji nebo nejsou bezpecne atd, takze zas tak proste to nebude.

0/0
7.8.2008 22:38

honzajaka

Sice

jsem vládu ČSSD nemusel, ale aspoň nedusili ekonomiku, jako se to nyní pokouší vláda ods, kdyby byli u vesla oni, to už bychom byli tak na úrovni sotva Mongolska

0/0
7.8.2008 13:41

dodo

Re: Sice

to je ale hovadina a navíc mimo debatu

0/0
7.8.2008 14:08

antikomunista

Re: Sice

takové chytráky já rád. hospodaření kdy zadlužím zemi za 8 let o bilion korun, uplatím z dluhů voliče ze státní sféry 4x zvýšením platů, voliče nefachčenky dávkami tak vysokými, že musím 3,5x zvýšit minimální mzdu a stejně je po růstu z 2,5 na 8 tisíc nižší než dávky, odpustím daně a zavedu podpory všem zahraničním fabrikám takže vytvořím duální hospodářství privilegovaných a neprivilegovaných, zavedu zákony na všechno a o všem, byrokraty zavalím prací a další doplním, to opravdu stojí za chválu. PROTOŽE ZA VŠECHNO MŮŽE ODS, ŽE ?

0/0
7.8.2008 14:12

honzajaka

Re: Re: Sice

Já se obávám, že ty socky nikdo nevytváří, protože by je chtěl, každý stát je má a neví co s tím. Nevím jak se zvedala minimální mzda 3,5x, to by musela být asi tak 2000 předtím, a to určitě nebyla

0/0
7.8.2008 14:25

honzajaka

Re: Re: Sice

Já ods vyčítám jen to, že ze sebe dělají experty, a přitom jsou jen amatéři

0/0
7.8.2008 14:29

spartaman

Re: Re: Re: Sice

Aspoň nezadlužují republiku, jako ty jelita před nimi, kteří byli schopní slíbit všechno všem, jen proto, aby se zalíbíli a socky za nima šli.  Rv

0/0
7.8.2008 15:16

honzajaka

Re: Re: Re: Re: Sice

ty socky sotva chodí k volbám

0/0
7.8.2008 15:21

Radek

Re: Re: Re: Re: Sice

Kolik že to má být letos schodek? 70 miliard? Kolik že byl loni? 66 miliard? Báchorky  o nezadlužování si laskavě schovej a soustřeď se raději na 3. předkolo LM :-P

0/0
7.8.2008 18:41

Datel

Re: Re: Re: Re: Re: Sice

Zase aby jsme byli spravedlivi - z toho 50 mld splatka uroku z dluhu.

0/0
7.8.2008 22:40

Archivní Don Simón

Re: Sice

vašnost, jinak ráčej bejt zdravej?;-D

0/0
7.8.2008 19:21

Datel

Re: Sice

No, takhle nam dalo na prdel jenom Slovensko, a to jsme si museli jeste bilion pujcit :-/

0/0
7.8.2008 22:41

honzajaka

Re: Re: Sice

že tolik lidí odtud jezdí pracovat na Slovensko. Ten slovenský hospodářský "zázrak" je jen iluze

0/0
8.8.2008 13:11

Stíhací bombardér Havel

třeba Nike vyrábí

boty ve Vietnamu už hezkou řádku let...

0/0
7.8.2008 12:38

Arsen

Kvatliní článek

Děkuji za něj a snad takových bude vícero :-)

0/0
7.8.2008 12:28

ufi

super, spotřeba se roztočí ještě víc

páč adidasy z německa vydržely 5 roků, z číny už jenom dva a z kambodže to vidím na jeden rok. stejný je to i u jiných firem

0/0
7.8.2008 12:27

XXL

Když jsem nadhodil tu ODS

to není strana konzervativní, ale spíš korupční. Představuje českou vyčůranost, nic víc.

Typický pro ni je pražský radní pro dopravu Radovan Šteiner, předseda dopr. podniku. Neudělal maturitu po sš, po roce v Anglii, kde měl manažerské kurzy šel za vrchního ředitele do banky v nějakých 21 letech. Obyčejně to trvá 15 let praxe po vysoké škole, jen ti nejlepší. On šel rovnou na vysokou funkci. Nyní je předsedou správní rady dopr. podniku, protože 70tis. plat radního by mu nestačil. Maturitu má poměrně čerstvou, složil až jako vysoký politik v 33 letech. O něm by se dalo psát déle, ale je to takový typický týpek, kde se hezky ukazuje, jak to funguje. Schopný? Maturitu ne, ale vrchni ředitel ano??

V padesátých letech tomu říkali dělnické kádry. Funkcionář strany bez vzdělání šel dělat ředitele firmy, nebo dostal JUDr po roce studia marxismu, přestože předtím neměl ani maturitu a leckdy ani vyučení. Dnes si ta elita říká jinak, ale řada věcí funguje stejně.

0/0
7.8.2008 12:14

Ford

Re: Když jsem nadhodil tu ODS

A co jako? To samé v oranžovém GROSS nebo ještě horší.

0/0
7.8.2008 12:22

XXL

Re: Re: Když jsem nadhodil tu ODS

Co jako? Že co nám tady nabízí ti, co mají patent na tržní ekonomiku není Amerika, ale Čína. Jinak nic.

Že je Gross blbeček víme. Vybral si ho Miloš, kterého mají v ODS tak rádi. Nestojí mi pan Becherovka za psaní, jeho jedinou předností bylo, že kdysi odsunul Paroubka.

Gross je sice vyčůraný hlupá, Šteinerovi se nevyrovná. Gross má pochybně JUDr, Štejner je tak blbý, že musel být hodně vysoko, aby dostal tu maturitu. I za komunismu pak dávali menší blbce, než po první vlně dělnických kádrů.

Podvody a lhaní lidem, a jako co? Normálka, v ODS a mezi komunisty, tak jako co?

0/0
7.8.2008 13:35

XXL

Česká reforma je neliší od čínské

Znehodnotit kurs koruny, prodávat pod cenou. Nekvalitně, ale pod cenou. To dělali už bolševici. Klaus a čínani jen uvolnili obchod, ale princip je stejný. Západní ekonomiky fungují jinak. Produkce špičkového zboží a lidem slušně zaplatit. Jak v Německu, tak v Americe.

0/0
7.8.2008 11:45

ferda

Re: Česká reforma je neliší od čínské

Presne tak. Jenze se obavam, ze v Cesku je to nemozne, protoze pro takovou ekonomiku musite mit firmy, ktere zaroven vyvijeji. Myslim tim domaci firmy. Dnes vetsina firem v CR patri mezinarodnim firmam se sidlem mimo CR, ktere si vyvoj nepusti.

0/0
7.8.2008 11:51

XLA

Re: Česká reforma je neliší od čínské

TO je zase chytrak. Kurs koruny je tak silny ze je to proste neunosne proto zacala korekce. Ze zbozi se prodava pod cenou to jsi uz asi upad na hlavicku. Kdybys vystrcil nos z chliva tak bys zjistil ze je tu draze nekdy i 100 a vice procent nez v zapadni evrope a v USA. Ty blaho ty mi pripominas jednoho uspesneho blba z jine diskuze.

0/0
7.8.2008 17:02

Michal

Re: Česká reforma je neliší od čínské

Znehodnotit kurz koruny? To může říct jen blb, vždyť před 5 lety stál USD 40 Kč a dnes 16 Kč. Nazvat toto posilování znehodnocením může pouze člověk, co školní docházku ukončil v první třídě.

0/0
10.8.2008 14:37

XXL

S Německem jsem porovnával životní úroveň

Pouze říkám, že reforma, jak vynalezl Klaus, tj. dělat za mizerné platy, není dlouhodobě udržitelná. I když řada lidí z ODS to tak chce. Mizerné platy, aby šlo vyvážet levně, tj. pro sebe mít větší zisky. Německo funguje jinak. Majitelé firem bohatí jsou, to je v pořádku. Ale řadovým pracovníkům nikdo neudržuje chudobu. Zázrak číny je postavený na uměle levné práci, díky níž pak lze exportovat. Protože jinak to jsou nekvalitní padělky a šmejdy.

Nyní je hodně nízký kurz dolaru. Možná to souvisí s předražováním ropy. USA se tak brání přemrštěným cenám od Arabů. Ale dlouhodobě i nyní jsou občané USA bohatí, s příjmy vyššími jak u nás a cenami spíše nižšími.

0/0
7.8.2008 11:42

...

Re: S Německem jsem porovnával životní úroveň

Nyní je hodně nízký kurz dolaru. Možná to souvisí s předražováním ropy.

prosimtě ty už se radši do žádnejch ekonomickejch úvah nepouštěj - když se schopnej napsat takovou hloupost, tak průměrně inteligentnímu člověku dojde že ten zbytek ani nemá cenu číst :)

0/0
7.8.2008 11:52

XXL

Re: Re: S Německem jsem porovnával životní úroveň

Tak to nečti a možná ani nekomentuj, píšeš hlouposti.

0/0
7.8.2008 11:59

Ford

Re: S Německem jsem porovnával životní úroveň

Trochu vás opravím. ČSSD a spol postavili svou ekonomickou politiku na mizerných platech občanů ČR a jejich otročováním v nadnárodních  firmách kterým ještě za to zaplatili a odspustili daně

Paroubek chce udžovat pomocí slabé koruny lidi v chudobě.

0/0
7.8.2008 11:58

XXL

Re: Re: S Německem jsem porovnával životní úroveň

Reformu razil Klaus, Zeman přišel s programem zvaní cizích firem. A Gandalovič před volbami mluvil proti vysokým platům, kvůli vývozu. A ne jen on.

Já nejsem volič ani sociálních demokratů, ani Paroubka (tj fakticky komunistů, kteří tak získají i hlasy dané soc.dem). ODS považuji za menší zlo. Nicméně reformu tak nastavil Klaus, což se pamatuji.

Jinak platí, že zahr. firmy platí lépe než české. Supermarkety, cizí, vytlačili české obchodníky. Protože ti byli takoví zloději, že lidi přešli k nim. Nepopírám, že lidé tam dělají za min. mzdu (ODS by ovšem min. mzdu vůbec chtěla zrušit), prodává se leckdy nahnilé ovoce, páchnoucí maso apod. Ale lepší, než byla česká verze. České obchodníky zlikvidovala jejich neústupnost a tržní chování spotřebitelů.

Mně je blízká tržní ekonomika západních zemí, Německo, Británie, USA, Kanada. Ne to, co tu nabízeli socani nebo ODS.

0/0
7.8.2008 12:04

Ford

Re: Re: Re: S Německem jsem porovnával životní úroveň

Rozdíl je v tom že za Klause to nechali na svobodném rozhodnutí jestli někdo využije levné pracovní síly  nebo ne.  ČSSD to přímo podporovala a ještě za to platila!!!!  Minimální mzda je úplná blbost. Pokud nebude 60% průměrné mzdy tak se může klidně zrušit! 

0/0
7.8.2008 12:18

XXL

Re: Re: Re: Re: S Německem jsem porovnával životní úroveň

Minimální mzda stačí k živoření, k splácení hypotéky nestačí ani průměrná mzda. Musí firmy pochopit, že za práci se platí. Zneužívat něčí tíživé situace nejde. Ať si pak majitel firmy pracuje sám.

Stát je od toho, aby dozíral nejen na svobodu podnikatelů, ale i na obecná lidská práva. A práce, která hraničí s otroctvím místo nemá. Nesmí platit za peníze vše. Nejsme v Turecku, aby byla volnost za finanční částku prodávat lidské orgány. Tržní ekonomika je volný trh a osobní svobody a právní stát. Trhovecká ekonomika je za peníze můžu vše, jiná práva neexistují. To je u narkobaronů v latinské americe a to tu nechci.

0/0
7.8.2008 13:50

Radek

Re: Re: Re: Re: S Německem jsem porovnával životní úroveň

Ty bys pracoval za minimální mzdu? Asi těžko, ale rád by si zaměstnal pár lidí ještě za míň co? :-©

0/0
7.8.2008 18:47

edward

Shanghai

byl jsem tam pred mesicem a nadhlo mi to...je to super mesto! Praha je vesnice smradlava ve srovnani s Cinou - vsehno je lepsi - zabava, pracovni prilezitosti, proste vsehno.

0/0
7.8.2008 11:40

Ancient_behemot

Re: Shanghai

Jasně.....co je v první řadě smradlavého, jsou čínská města, která patří dlouhodobě k nejzamořenějším místům planety. Tyhle města navíc nemají žádný historický ráz, jelikož do 60 let se tam stavěli čínské chajdy, pak paneláky a ted nově mrakodrapy. Jinak jsi asi viděl Potěmkinovu vesnici, protože zábavy si tolik zase neužiješ. Cenzurovanou TV a NETem počínaje a hodně silnou regulací nočního života, který má narozdíl od Šahgaje Praha jeden z nejlepších na světě....Dále....v Praze nejjou pracovní příležitosti? cha cha....jinak v Číně jskou jistě skvělé...žádné odbory, žádné smlouvání, povinné pracovní soboty, žádná bezpečnost práce a to mluvím zejména o oblastech dál na východ. Určité zlepšení je možné na východním pobřeží pozorovat, ale je to žalostně málo....Zkrátka ten tvůj příspěvek je totálně mimo a je jednoznačně  tendenční...:-)

0/0
7.8.2008 11:48

franta_straka_unban

Re: Re: Shanghai

a u nás není cenzurovaná TV?;-D

0/0
7.8.2008 12:01

Ancient_behemot

Re: Re: Re: Shanghai

Tak jako v Číně? NE není...ještě dotaz?

0/0
7.8.2008 12:31

edward

Re: Re: Shanghai

a kdy si tam naposledy byl? my tame mame pobocku a nocni zivot z Prahou se neda vubec srovnavat. Prestan prosim te koukat na CNN a vyraz do Ciny. Rady jako ze National Geographic rika ze v Cine je vsehno spatny nech pro svoji starou.

0/0
7.8.2008 12:03

Ancient_behemot

Re: Re: Re: Shanghai

Ano, to je ale jenom Potěmkinova vesnice pro turisty resp. pro Bussinesmany. Obyčejnej Chan tam je pouze pracovní jednotka bez jakýchkoliv práv.O menšichách ani nemluvě...A k tomu abych věděl že China je obyčejná komunistická totalita, nepotřebuju CNN ani NG. Jdi si popovídat do Lhasy jak jsou Chanové "dobří". A znova. Praha má jeden z nejvyhlášenějších nočních životů. Klubů, BArů, bordelů, hospod je tu tolik, že si o tom běžnej Chan může leda tak nechat zdát.

0/0
7.8.2008 12:35

Radek

Re: Re: Re: Re: Shanghai

Tebe už tu sleduju delší dobu, ty máš ten mozek dobře vypláchlej propagandou. Na Lhasu ti každej kašle, o tom tady vůbec nebyla řeč. Běž se zeptat do Ostravy na Pražáky ty trotle. Stejná totalita je i v USA, běž se producírovat s transparentama o Iráku před Whitehouse a pojedeš v klepetech jak namydlenej hochu, ale to se ti do krámu nehodí viď. Musíš na to koukat správně ideologicky! R^

0/0
7.8.2008 18:53

ferda

porovnavani Ciny s Nemeckem

Docela mne rozesmaly diskuze knedlikovych ekonomu na tema ekonomika Ciny a Nemecka. 1/ Nemecko je nejvetsi svetovy vyvozce, vetsi nez Cina. 2/ Nemecko je nejvetsim vyvozcem i se silnym Eurem, protoze jejich firmy jsou ve vetsine leadery ve svojem oboru a predstavuji naprostou spicku v oboru. 3/ Cina nema otevrenou ekonomiku, protoze kurs juanu je umele udrzovan na nizke urovni, kurs neni plovouci. Pokud by kurs uvolnili, doslo by k prudkemu zdrazeni cinske produkce a naslednemu ochlazeni ekonomiky zavisle na vyvozu.

0/0
7.8.2008 11:31

ferda

pokracovani

4/ V Cine neni trzni hospodarstvi ale feudalismus v komunistickem obleku. Ze zakona musi byt cinsti obcane v dozorcich radach pobocek zahranicnich firem. Zahranicni firma, pokud chce otevrit pobocku, musi vyjednavat o povoleni s mistnimi urady, reprezentovanymi prislusniky komunist.strany. Pokud firma zaruci, ze v dozorci rade firmy budou rodinni prislusnici uredniku, kteri davaji povoleni, povoleni firma dostane. V opacnem pripade nema sanci. Pokud se Cinan nenarodil v rodine urednika/prislusnika komunist.strany, ma pouze sanci pracovat ve firme za minimalni mzdu a bez jakychkoliv bezpecnostnich opatreni.

0/0
7.8.2008 11:32

Martin

Re: porovnavani Ciny s Nemeckem

Ferda..... mozna nej vyvozce jsou.... Ale ve spouste pripadech je to tzv sedou ekonomikou..... To by bylo na dlouhe povidani, a ze jsou spicka ve svem oboru? Kde treba myslis, ze se delaji svetla do aut BMW VW a jine? treba i mercedes.... Myslis, ze to delaji nemci? Vyroba a veskera priprava pro vyrobu se dela v cechach.... (i technologie se zde dela) Nemci daji akorat vykresy na papirech... to je cele... Pak to zkoupi zpet do Nemecka levne jen proto, ze jsou vetsinový vlastníci firmy.... atd... atd....

0/0
7.8.2008 11:35

ferda

Re: Re: porovnavani Ciny s Nemeckem

Nebud naivni. Myslis, ze nejvetsi pridana hodnota je ve vyrobe? Nejvetsi pridana hodnota je v navrhu. Ten kdo vyviji a dobre vyviji, ridi trh. Takova firma muze mit dcerinnou firmu, nekde v tramtarii, kde to za lacino vyrobi.

0/0
7.8.2008 11:49

Martin

KDyz uz resite platy....

ODS to ma zhruba tak ze clovek ktery dostava palt 65 OOO zaplati na danich 20000

kdyz mu pridaji tak mu z 1000 veme treba  250 korun, takze zaplati20250       normalni clovek ma plat treba 20 000 a na danich zaplati 4000                                       z dani mu vemou z 1000 mu vemou 450,takze zaplati statu mesicne 4450                                                                                                                                         CSSD ma stejny zacatek

ale chce aby i ten z vetsim prijmem dal s kazde dalsi tisicovky stejne tedy 450 nebo tomu chutsimu se bralo taky jen 250.

A co z toho je spravedlive? Jeden dava 20250 a druhy jen 4450. Kdo teda dava vic statu? Jeden ma vic penez, druhy min. Ale ten prvni plati 5krat tolik co druhy. Pravdu maji obe strany a schazovat vinu jednoho na druheho nejde. A kompromis neni... Podle me je to dost tezka otazka, a kterou z vas neumi jednoznacne nikdo odpovedet.

Ps: platy jsou jen smyslene, pro lepsi predstavu

0/0
7.8.2008 11:23

golemič

Re: KDyz uz resite platy....

To není těžké, to je normální. Pouze komouši mohou chtít, aby měli všichni stejně. Komunismus = krvavý hnus:-©

0/0
7.8.2008 11:27

Komunista

Re: Re: KDyz uz resite platy....

Kapitalismus, vykořisťování chudých! Před mnoha lety vydělávali šéfové firem cca 6-násobek toho co dělníci, dnes je to cca 180-násobek. Chápu, že omezenci tvého typu se to zdá OK, ale lidi se těžko nechají donekonečna odírat a někdo to těžce odskáče.

0/0
7.8.2008 18:57

Carbon Ocassions

Zajimalo kam pujdou

az bude drahy i Vietnam,svet je kulaty takze budou za chvilku tam kde zacali 8-o

0/0
7.8.2008 11:06

Martin

Re: Zajimalo kam pujdou

Az se bude i tam draho, tak vypukne dalsi valka... Staty zadaji miliardove zakazky na zbrojeni a zacne se od zacatku pekne..... Od Cech az po Cinu..

0/0
7.8.2008 11:11

farous

Re: Re: Zajimalo kam pujdou

Lidstvo je prostě nenanystná verbež! Rv

0/0
7.8.2008 11:13







Najdete na iDNES.cz