Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

ČNB snížila úrokové sazby o čtvrt procenta, koruna oslabila

Žadatelé o hypotéky či splácející dlužníci se mohou radovat. Půjčky v Česku zlevní. Bankovní rada České národní banky snížila úrokové sazby o čtvrt procenta. Základní sazba, od které se odvíjí úročení komerčních úvěrů, tak klesla na 3,5 procenta. České úrokové sazby patří mezi nejnižší v EU.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Kratochvil

To je jeste malo!!

Japonci jiz po desetileti, Americane od Clintonovy ery, Nemecko po predcasnem a zpackanem sjednoceni a Cina jakbysmet: vsichni se snazi primo anebo zmenou prilis silne meny na normalni podporovat svou ekonomiku, finance a pracovni trh. Ostatne jde jen o VNEJSI kurz Koruny. Kurz kolem 27 CZK/EUR by byl nejlepsi. Je treba Korunu je ste hodne "pomluvit", jinak ji opet vyzenounahoru spekulanti!!

0/0
8.8.2008 14:40

ITman

No konecne

uz jsem zacinal bejt se svym IT supportem moc drahej a bal se, ze ma prace bude putovat kamsi na vychod R^

0/0
8.8.2008 7:55

..

ban_da debi lní zlo dějská komunistická

sviˇská .....zase okrádají lidi ....lo tři ....bolševis ký ....za s raný ....z kur ve ný.......haj z lové......bl bý.

0/0
8.8.2008 0:25

Jehochanan

Re: ban_da debi lní zlo dějská komunistická

Paroubkovo sibalove vysli zas do ulic? 8-o

0/0
8.8.2008 7:54

Jirka

Chudacek Grund, ten aby si nepridal..

Kvuli silici korune asi nema na vytapeni sveho maleho baracku (podlahova plocha odhadem 600m ctverecnich)

0/0
8.8.2008 0:22

Qwer

Jaké pak těžké rozhodování...

ČNB se rozhodla jasně ve prospěch silných velkých nadnárodních firem a čeští zaměstnanci, důchodci a ostatní lidé jen ať platí a platí. Inflace minimálně 7% (a to jí ještě statistický úřad počítá ze spotřebního koše upraveného, až je to někdy k smíchu, nebo spíše k pláči) a ČNB ještě snižuje úrokovou sazbu. Tohle snad může vyhovovat pouze firmám, co v čechách mají levné montovny a výroby pro export a dále bankám, které mají levné peníze (na polatcích vydělávají asi už málo). Opravdu fundované rozhodnutí....[>-]R^:-(

0/0
7.8.2008 22:33

Heh

Re: Jaké pak těžké rozhodování...

Tak pokud je to inflace nabídková (jako že ano), tak snížení úrokových sazeb růst cenové hladiny nezpůsobí. To by platilo, pokud by byla inflace tažená poptávkou.

0/0
7.8.2008 23:24

myrek z prasecaku

...

Re: Re: Kurz Euro/CZKjsi sam blbecek. CZK byla dlouhodobe podhodnocena a ted se dostala jen tam kam patri.  Do tri let bude na 20 CZK / EUR

blbecku, ale potom ti bude tvoj zamestnavatel davat vyplatu v ojro !!! ;-D

ty si myslis, ze s nimi vydrbes a budes sa chechtat, ze budes mat lacnejsiu dovcu ? cha cha cháááááááááá.

priprav mestek na ojra, uvidime, ako s vami zamestnavatelia vydrbu. ;-D;-D;-D

tam sa ukazte, aki ste silni a kto z koho !!! ;-)

0/0
7.8.2008 22:13

Ron Paul

tak?

čtěte neználkové? Vy co tady máte hubu plnou keců protože vás pizza v Rabacu vyšla loni na 200 Kč a letos jste si jako machři mohli koupit za 150,-... Já asi narozdíl od 95% z vás do výrobního exportu ...bla, ...

http://1984goebels.webovastranka.cz/wiki/1126/296_Goebbels_by_bol_hrd%C3%BD

0/0
7.8.2008 22:02

Blast

Tak

čtěte neználkové. Vy co tady máte hubu plnou keců protože vás pizza v Rabacu vyšla loni na 200 Kč a letos jste si jako machři mohli koupit za 150,-... Já asi narozdíl od 95% z vás do výrobního exportu dělám.  Zaměstnávám  48 lidí jen ve výrobě + administrativa a obchod dalších 10. Když čtu tady ty bláboly o tom, že to asi neumím dělat, protože neustojím kurz koruny, tak by se mi otvírala kudla v kapse pokud bych nevěděl že to psal nějaký zakomplexovaný lempl, co se zmůže akorát tak na opravnu deštníků. Kdo dělá do exportu by toto v životě nenapsal, protože němce, belgičany, frantíky a kohokoli jiného vůbec nezajímá nějaká koruna. Platí v eurech a basta.  A dohodnutou cenu. Anebo si vy chytráci myslíte že se to dělá tak že jim teď zavolám a řeknu: "Nazdááááár Helmute ta koruna nám fičí nahoru, hele zaplať nám o 10% navíc..."

0/0
7.8.2008 21:57

Blast

Re: Tak

Tůma a ta jeho rada je jediná instituce co to chápe. Děkuji jim za to.

Prakticky teď jen hasí požár po dvou "ekonomech" co se nedávno

vyjádřili že silná koruna je o.k. Pánové není.  Nerozhodujete o ní vy,

ale někdo úplně jiný. A jsou to ti stejní co jí  v roce 97 poslali ke

dnu.

0/0
7.8.2008 21:57

sanmako@volny.cz

dotaz

nejsem ekonom, ale zajímalo by mě, proč když se sníží interest rate, tak klesne měna? díky

0/0
7.8.2008 20:14

Noname76

Re: dotaz

tyhle ferdy co michaji cj s aj miluju ... (Y)

0/0
7.8.2008 20:54

Heh

Re: dotaz

Protože klesne nižší očekávané zhodnocení finančních aktiv a ty se tak přesunou jinam.

0/0
7.8.2008 21:07

Richard

Kurz Euro/CZK

Taky si myslim, ze koruna ted obrati trend a zacne oslabovat. Behem podzimu dojde ke stabilizaci financnich trhu, kapital se preleje zpet odkud do CZK pritekl a kacka pujde pekne tam kam patri - tipuji cca 26-27 CZK/Euro. Doufam, ze to ceskou ekonomiku do te doby nepoznamena natolik, aby sklouzla az do recese. Osobne nechapu ty blbecky, co si mysli, ze CZK tak prudce posilila kvuli genialite ceskeho naroda a jeho hospodarskemu zazraku!

0/0
7.8.2008 17:12

Richard

Re: Kurz Euro/CZK

Nenapsal jsem to uplne presne. Impulsem ke zmene trednu neni samozrejme snizeni sazem CNB ale celkova situace na finacnich trzich - posileni dolaru, snizeni cen ropy a velmi pozvolny nastup zotaveni akciovych trhu.

0/0
7.8.2008 17:48

pete

Re: Re: Kurz Euro/CZK

jsi sam blbecek. CZK byla dlouhodobe podhodnocena a ted se dostala jen tam kam patri.  Do tri let bude na 20 CZK / EUR

0/0
7.8.2008 19:27

popradcan

Re: Re: Re: Kurz Euro/CZK

Naivka.

0/0
7.8.2008 21:24

Richard

Re: Re: Re: Kurz Euro/CZK

Jsi typicky priklad zakomlexovaneho ceskeho trouby, ktery si mysli, ze rust ceske koruny svedci o tom, jak jsou cesi nejlepsi na svete.

0/0
8.8.2008 8:43

papaveria

zodpovědnost

Doufám, že za své dnešní rozhodnutí páni bankéři ponesou plnou zodpovědnost.

Jeden den fňukaj, že lidi maj peníze doma místo aby je odnesli do bank a druhej den ještě víc sníží úroky z vkladů....logika věci mi zůstala skryta.

A krom toho se mi jako řadovému občanovi nelíbí zvyšující se inflace, která díky tomuhle zoufalému pokusu bude mířit k dvoucifernému číslu.

0/0
7.8.2008 16:53

p

Re: zodpovědnost

Pri soucasnem vyvoji, jako radovej obcan, bys byl brzo propusten,  pokud tvuj zamestnavatel neco exportuje. To by ti pak asi inflace byla k prdu :-P

0/0
7.8.2008 17:53

jméno

Uměle korigovat kurz je blbost!!!

Debilové :(( Pokud umí firma konkurovat jen nízkou cenou a ničím jiným, tak nemá z dlouhodobého hlediska smysl :(( Na kurz by se nemělo absolutně šahat, stejně během měsíce bude kurz stejný. Všechny umělé berličky byli k ničemu..Pokud Vážení exportéři brečíte, že nemůžete konkurovat a že koruna je silná, jak mně vysvětlíte, že v Německu jsou schopni vyrobit stejný výrobek za nižší cenu a náklady na mzdy mají 3-5x menší????? Že by produktivitou práce?? Ok, tak co kdyby jste se snažili aby ve vaší firmě byla vyšší produktivita, popř. ještě vyšší než v Německu??

0/0
7.8.2008 16:15

skullcz

Re: Uměle korigovat kurz je blbost!!!

jo. a vyssi produktivitu dostanes jak, za polovicni realne mzdy co v Nemecku? :D to by nejdriv importeri museli taky podle kurzu zlevnit, pak ti poroste realna mzda a muzes tim padem (teoreticky, v praxi to bude horsi) krouhnout tu nominalni a tim padem usetrit atd. atd. a tak porad do kola ;)

0/0
7.8.2008 16:35

KOLO

Re: Re: Uměle korigovat kurz je blbost!!!

Vis ty vubec o cem psal a co znamena produktivita?;-DRv

0/0
7.8.2008 16:52

Jirka Hladik

Re: Re: Re: Uměle korigovat kurz je blbost!!!

ANO JE TO BLBOST, ALE TO ZPUSOBUJE MEZINARODNI SPEKULACE. TO JE TA "UMELA" PRICINA. Proto je prave nezbytne nute pusobit proti ni. Neplette si pricinu s reakci. Ta reakce to ma a musi napravit!! - A neurazejte se pratele navzajem, to nikomu nepomuze.

0/0
9.8.2008 12:22

Rachota

Koruna .........

Dovolil bych si tvrdit, ze se v brzke dobe (cca 1 rok) ceska koruna vrati tam kde patri, tzn; 26 - 28 Kc za Euro.

0/0
7.8.2008 15:41

ggg

Re: Koruna .........

Osobně je mě to jedno, ale spíše bude koruna pomalu posilovat až do přijetí eura.

0/0
7.8.2008 15:45

stranis1

Re: Koruna .........

myslím tak 25,50 max....

0/0
7.8.2008 16:10

jméno

Re: Koruna .........

Ano, máš pravdu..koruna se doufám  vrátí tam kam patří-tj. pod 20 Kč za 1 € !!!!

0/0
7.8.2008 16:16

Richard

Re: Re: Koruna .........

To jiste ty troubo, jaky by k tomu mela duvod? Behem podzimu dojde ke stabilizaci financnich trhu, kapital se preleje zpet odkud do CZK pritekl a kacka pujde pekne tam kam patri - tipuji cca 26-27 CZK/Euro. Doufam, ze to ceskou ekonomiku do te doby nepoznamena natolik, aby sklouzla az do recese. Osobne nechapu ty blbecky, co si mysli, ze CZK tak prudce posilila kvuli genialite ceskeho naroda a jeho hospodarskemu zazraku!

0/0
7.8.2008 17:06

Rachota

Tak, tak .........

R^;-)

0/0
7.8.2008 18:09

Koumeles

Me to je jedno, do chorvatska pojedu az pristi rok

0/0
7.8.2008 15:28

fext

jediný správný krok

Co mi záleží na radosti českých dovozců, kteří sice levně dovezli, ale prodávali radostně dál za ceny, jako kdyby bylo euro za 35 Kč a dolar za 30. Co je nutné, je udržet naživu český export.

Kupte si boty za $70 za 2000Kč, a džus za 1.2EUR za 65Kč, a radujte se, milí zákazníci. Vždyť jste na to byli tak hezky navyklí. Tak co to kazit.

0/0
7.8.2008 15:26

Koumeles

Ja rikam do vanoc EU za 20KC

0/0
7.8.2008 15:22

exportér

Re: Ja rikam do vanoc EU za 20KC

co to je EU? To jako Unie bude za 20Kč? :-) 

0/0
7.8.2008 15:24

epizeuxis

Re: Re: Ja rikam do vanoc EU za 20KC

Aby ji někdo za tolik vůbec poptával...

0/0
7.8.2008 15:26

exportér

Re: Re: Re: Ja rikam do vanoc EU za 20KC

za ty prachy?? Nekup to.... :-)

0/0
7.8.2008 15:29

epizeuxis

Re: Re: Re: Re: Ja rikam do vanoc EU za 20KC

Zajíce v pytli? nevim,nevim...

0/0
7.8.2008 15:30

fext

Re: Ja rikam do vanoc EU za 20KC

A k čemu ti to bude, když budešza zboží na krámě platit i nadále, jako kdyby bylo euro za 35? Jediné, co se stane, že kurs koruny zlikviduje i těch pár zbylých exportérů, a půjdeme se pást, protože pro nás potom, co si naši Páni ve vládě, parlamentu a úřadech a další přáíslušníci Lion's klubu vytunelujou, nezbyde ani na suchý chleba a studenou vodu.V

0/0
7.8.2008 15:30

exportér

Re: Re: Ja rikam do vanoc EU za 20KC

asi tak... :-)R^

0/0
7.8.2008 15:31

SocPredator

Re: Re: Ja rikam do vanoc EU za 20KC

Co by, pošta nebude stíhat balíky z USA a nakupovat potraviny pojedu do Německa - beztak to tak už děláme ;-D

0/0
7.8.2008 16:47

Rachota

Re: Ja rikam do vanoc EU za 20KC

Tady ma nekdo smysl pro humor .............. ;-DR^;-D

0/0
7.8.2008 15:33

knedlozrut

Re: Ja rikam do vanoc EU za 20KC

jezisi ty si K0K0T !!!!

;-D

0/0
7.8.2008 22:28

občan kane

Loni tu bylo cosi obdobného...

ČNR učinila obdobný krok v loňském roce,ale koruna začala po pár týdnech opět posilovat. Jak ČNR tak jmenovaný ekonom z Patria posléze prohlásil, v televizi, že ČNR nemá na to, aby něco s kurzem koruny sama udělala. Takže za pár týdnů si vzpomeňte. Koruna bude zase posilovat. Možná na 22Kč za Euro? 

0/0
7.8.2008 15:21

skullcz

Re: Loni tu bylo cosi obdobného...

CNR taky dobry :) to R je tam jako ze la revolution nebo jaks to myslel? ze jde o preklep nezeru - mas to tam 3x

0/0
7.8.2008 15:26

epizeuxis

Re: Re: Loni tu bylo cosi obdobného...

Česká národní rada....bývávalo;-D

0/0
7.8.2008 15:27

exportér

Re: Re: Re: Loni tu bylo cosi obdobného...

oni to hoši tak neberou.... je zřejmé, že jeno písmenko sem, jedno tam...nějaký to i/y nepadá na váhu. Pravopis je jen výmysl buržoazie.... :-)

0/0
7.8.2008 15:30

marzena

Re: Loni tu bylo cosi obdobného...

ááá, pán je odborník na slovo vzatý!

takže aby bylo jasno:

ČNB = Česká národní banka

ČNR = Česká národní rada - předchůdce dnešní poslanecké sněmovny

je neuvěřitelný, že i občané, kteří ani nevědí, jak se jmenuje naše centrální banka, mají odvahu se vyjadřovat k měnové politice a problematice prognózy vývoje měnového kurzu 8-o

0/0
7.8.2008 15:27

skullcz

Re: Re: Loni tu bylo cosi obdobného...

haha diky za vysvetleni, CNR mi vazne vrtalo hlavou :D jen tak pro zajimavost - do kdy zhruba bylo CNR?

0/0
7.8.2008 15:31

epizeuxis

Re: Re: Re: Loni tu bylo cosi obdobného...

Do rozpadu federace...tj. do 30. prosince 1992...

0/0
7.8.2008 15:34







Najdete na iDNES.cz