Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Klaus vetoval „chemický zákon“. Je to nejděsivější věc v EU, řekl

Prezident se postavil do cesty novele zákona o chemických látkách. Václav Klaus zákonu vytkl, že přijatá opatření by byla příliš drahá a jejich účinek pochybný. Podle něho by zákon zvýšil ceny chemických výrobků, což by mělo za následek všeobecné zdražování.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

klasika

Růžový Klaun opět zasahuje

Je to ropák.

Že to povede ke zdražení? No to vedlo i zavedení katalyzátorů, zákaz freonů, zákaz azbestu, zákaz DDT, ftalátů v hračkách, formaldehydu v dřevotřískách, a spousta dalších regulací sajrajtů, které dřív vypadaly jako nejúžasnější moderna, ale díky kterým dnes není tolik rakovin všeho, ozónová díra jak kolo od vozu a znetvořený novorozenci.

Nejděsivější věc v EU je narcisistní polobůh ve funkci, který je odporníkem na vše od klimatu přes chemii až po metafyzické jsoucno..

RvRv[>-](Y)

0/0
15.8.2008 12:36

Kocourek69

Re: Růžový Klaun opět zasahuje

Zatrpklý dědek Klausů nemá lidi rád. Tomu to nevysvětlíš. Ten miluje akorát sám sebe a svoji kravatu.

0/0
15.8.2008 13:50

blacK

S dovolením

si neodpustím jednu opravu: REACH je v platnosti od 1.6.2007, jedná se o Nařízení EP a Rady, které je nadřazené národní legislativě a musí být přijato tak, jak je. Ponechává určitý prostor pro implementaci v národním prostředí - např. sankce, klasifikace, značení atp. A touto implementací se zabývá novela chemického zákona - tedy zákona č.356/2003 Sb o chemických látkách a chemických přípravcích, kterou vetoval p.Klaus. Děkuji.

0/0
13.8.2008 15:06

mark

Klaus je fuckt expert na vsecho

bohorovny pablb s funkci na smich celemu svetu, popre i ozonovou diru dik ekonomickemu vzdelani.

Nac cisticky odpadnich vod, bezolovnaty benzin, solarni panely, no fuj tak neekonomicke!

Ma max. 10 let do smrti, to Zeme vydrzi a co bude pak mu je fuk!

0/0
12.8.2008 22:44

minutos007

Re: Klaus je fuckt expert na vsecho

Je vidět, že nevíš o co jde. Tak blbě nežvaň.....

0/0
13.8.2008 7:09

Realista

To, že Klaus vetoval zákon, který se mu nelíbí je v pořádku.

Má na to jako prezident právo, pokud mu u takového zákona náleží rozhodovací pravomoc. Škoda jen, že tak nepostupoval u vyvlastnění akcií z dílny ODS, tedy squeeze out v českém protiprávním provedení se zákony EU. Takže v tomto porovnání hraje nefér. [>-]

0/0
12.8.2008 16:24

bangra

*

Je priznacne, kolik pozitivnich reakci na veto naseho pana presidenta-ekonoma, obsahuje zminku o tom, ze autor prispevku pracuje v chem. prumyslu. Ano naklady vasich firem, ktere vyrabeji, nebo obchoduji s produkty, ktere obsahuji problematicke chem. latky, budou vyssi, projevi se to negativne i na vasi konkurenceschopnosti. To jsou ale pruvodni jevy, jde tu hlavne o neco jineho, o neco, co budou tyto firmy, az do doby kdy se REACH rozbehne, ignorovat . Populismus u mne je, branit se reformam, jako je REACH, jen proto, ze takove regulace nejsou zavedeny v jinych castech sveta.

0/0
12.8.2008 13:01

Kropáč

Re: *

Je pozoruhodné, jak pan prezident reaguje na řadu navrhovaných zákonů. Musí mít skutečně dobré informace, a to on asi má, když si dovolí celosvětově vystoupit proti návrhům na snížení globálního oteplování, proti programu REACH, a proti všem dalším programům, za kterými stojí jen prachy, prachy,... za pofidérní nic.

A já s ním naprosto souhlasím, i když jsem těch nezávislých informací získal daleko méně.

0/0
12.8.2008 15:25

hnedka_zdrapana

Re: *

Reach neni zadna reforma, nybrz jen dalsi balik socialistickych regulaci, ktere bez ohledu na prealne prinosy zvysi naklady, zdrazi zbozi a poskodi vyrobce.

0/0
12.8.2008 17:11

m725

...

Právě teď mají zdejší diskutéři plná ústa hlášek o tom, jak zase Klaus strká svůj dlouhý nos do věcí, do kterých mu nic není, ale jakmile díky dalšímu z evropských chytrých eko bio zákonů zdraží vše, co jen trochu s chemií čaruje (od levného párku až po auto), zbudou tu jen protažené obličeje ... prostě čecháčkovská klasika. Držet hubu a krok a pak když už je uvařeno tiše nadávat nad pivem, či před televizní obrazovkou ... Nemám sira Klause příliš rád, ale je dle mého názoru docela fajn, že přinejměnším upozorňuje na věci, které mohou mít a budou mít dopad na každého obyvatele unie. Upřímně se také divím, jak málo lidem je nastávající eurosocialismus lhostejný, ale to je na jinou diskuzi.

0/0
12.8.2008 12:32

kagmark

Re: ...

R^Naprosto souhlasím a pokud toto nepochopí zblblé zelené mozky,tak na to zajdem.

0/0
12.8.2008 12:59

Hofos

Re: Klaus strká svůj dlouhý nos do věcí

R^ Souhlas! Ona si spousta lidí myslí, že dosáhnout něčeho lze pouze vítězstvím. Dle mě panu prezidentovi nejde o to nenechat tento projekt projít, ale vyvolat diskuzi nad pochybnými zelenopakými normami socialistické EU a třeba připravit prostor pro moc výkonou k vyjednávání o dočasné výjimce pro naše komunisty /socialisty/ zhuntované fabriky.

0/0
12.8.2008 15:57

drevak_patlak

Re: ...

Upřímě řečeno jsem za EU socialismus rád. Minimálně u nás v ČR je dobré, když na bandou zkorumpovaných a všehoschopných politiků (bez ohledu na stranu) visí ještě nějaký bič a odpovědnost (odpovědnost voličům je směšná, ta bude fungovat možná po 100 letech demokracie).Rozhodně je mi milejší zrdavé dítě (např. alergiků je čím dál víc) než levnější televize.

0/0
12.8.2008 22:44

Mark

odpor proti populismu ekologie

Říkejte si co chcete, ale Klaus je jeden z mála politiků, který se postavil proti dnešnímu  ekologickému populismu. Chránit přírodu je důležité, ale vždy jen za cenu přijatelných ekonomických podmínek a pokud možno v souladu se světem. To co EU schválila a chce v této oblasti prosadit, dovede celou EU jen do ekonomického podsvětí a svět jako USA, Rusko, Čína a Indie apod. se budou jen smát. 

Ekologie je dnes velice úspěšný bussiness, ale jen za cenu státní regulace. Uvědomte si, že každý krok zvyšující náklady na ekologii znamenají znamenají zvýšenou cenu finálních výrobů.

0/0
12.8.2008 8:49

ladasan

Re: odpor proti populismu ekologie

Takže budeš radši, když budou věci za levno a chodit budeme do plastového lesa?

0/0
12.8.2008 9:09

DIK

Re: odpor proti populismu ekologie

Plně souhlasím s Markem. Pracuji ve zpracovatelském průmyslu a z praxe vím, že ČR má tvrdší zákonné normy týkající se živ. prostředí (konkrétně čistota ovzduší) než třeba v Německu. Už teď máme problémy s konkurence schopností. Porovnání našich cen s cenami zahraničními vychází jasně v náš neprospěch. Když opomenu sílící korunu, žádnou ochranu trhu, tak nároky na administrativu a splnění všech legislativních požadavků nás celkem drtí. Přijetí REACH se celkem obávám.

Přírodu mám rád, neznám nic krásnějšího a je mi jasné, že se musí chránit, ale

Zeleným zřejmě nic neříká sousloví UDRŽITELNÝ ROZVOJ !!!

P.S.: Už jste si všimli, že v Rakousku zelená lobby prosadila tzv. zelené omezení rychlosti na některých úsecích dálnic na 100 km/hod. Vychází s údajně logického modelu - menší rychlost=menší spotřeba=menší emise! Že se o pár kilometrů dál tvoří kolony zřejmě nevadí....:-(

0/0
12.8.2008 9:50

drevak_patlak

Re: Re: odpor proti populismu ekologie

Je zajímavé, jak se za každý zákon trochu se dotýkající životního prostředí (REACH se netýká jen dopadu na ŽP, ale hlavně toxicity pro lidi a také bezpečnosti např. při přepravě, skladování atd.) se peskují zelení. Přitom směrnice REACH byla v EU schválena ještě před tím, než byly zvoleni Zelení do našeho parlamentu. Kdyby se tak nestalo, schvalovala by tuto směrnici Sněmovna s jiným složením, ale dopadlo by to stejně.REACH se týká celé EU, takže argumentovat sníženou konkurenceschopností proti Německým firmám je také nesmysl.

0/0
12.8.2008 22:15

drevak_patlak

Re: odpor proti populismu ekologie

Ochrana ŽP prostředí se podle čistě ekonomických kritérií nevyplácí nebo má velmi dlouho návratnost. Proto tady Klausova oblíbená ruka trhu moc nefunguje a je třeba regulovat. Že to vede k vyšší nákladovosti je celkem logické a mně to např. nevadí. Nový mobil ani nové auto nepotřebuju každý rok a tolik zase nepodraží.

Číňani taky brzy pochopí, že tudy cesta nevede a že chránit ŽP je nutnost. Stačí se podívat na protismogová opatřní při olympiádě.

0/0
12.8.2008 22:49

ciankal

herr Klausovi

opet sibe

0/0
12.8.2008 6:36

babacek

Klaus.

Není podivné, že Klaus který se tak rád vyjadřuje ke každému ´´pšouku´´ stejně jako naši politici a známé celebrity. Když silný si našel cestu jak likvidovat slabšího který mu vadí - překáží, Klaus mlčí.

Senátor Štětina dnes dopoledne překročil hranici mezi Tureckem a Gruzií.

„Informační válka, kterou Ruská federace vyhlásila Gruzii, mne přinutila, abych na Jižní Kavkaz odejel a pokusil se vidět konflikt vlastníma očima,“ telefonuje z Gruzie senátor Jaromír Štětina.

0/0
12.8.2008 6:27

pilot

Nejděsivější věc v EU je samotný Klaus!!!

:-©  Rv

0/0
12.8.2008 1:40

kagmark

Re: Nejděsivější věc v EU je samotný Klaus!!!

Tak leť do rici.

0/0
12.8.2008 12:58

Miloš Holík

Chemický zákon

Jsem profesí chemik, pracuji v oboru a absolvolval jsem v posledních letech již několik školení týkající se problematiky REACH - registrace chemických látek. Příspěvky, které zde čtu, jsou úplně mimo. Ať mohu mít názor na pana prezidenta jakýkoli, jedině on trefil v tomto případě hřebíček na hlavičku. Zmíněný chemický zákon je skutečně nejděsivější věc, jež v EU vymysleli, je to opravdu totální paskvil, který se tváří, jako by byl vrcholem moudrosti a vědy. Je to rafinovaně vymyšleno, kdy se to laické veřejnosti snadno zalíbí a stovkám, tisícům lidí to vytvoří  "pracovní místa" v nově zřizovaných institucích, kteří budou parazitovat na chemickém průmyslu. Je to  samoúčelná záležitost, která neposlouží vůbec ničemu a v konečném důsledku bude znamenat likvidaci chemických podniků hlavně těch středních a malých. Tento skutečně děsivý plán mi vzal všechny iluze, které jsem dříve o EU měl.;-(

0/0
11.8.2008 23:27

Josef

Re: Chemický zákon

Hele, Holiku, na profesionalniho chemika jsi se moc odborne nevyjadril! Jen opakujes to, co je v clanku. Nemohl by jsi se vyjadrit  vecneji a speceficky ?? 

0/0
11.8.2008 23:40

Rilev

Re: Chemický zákon

Tak proc to ceska vlada i parlament schvalily? Na co jsou vsechna ministerstva, ustavy, odborne komise, asociace a lobbying chemickeho prumyslu? A ostatnich 26 vlad a jejich instituce jsou take debilove? Vase zklamani z EU je usmevne, protoze EU je hrstka uredniku, ktera ale nema co rozhodovat, ale muze jen navrhovat a  Evropsky Parlament, ktery ale nema zadne pravomoci. Rozhoduje pouze Rada, coz je gremium, ktereho se ucastni pouze a vyhradne clenove narodnich vlad. Vsechny ty ceske zvasty o EU jsou blbost. Jeste jednou pro ty mene chapave. Kazde zavazne rozhodnuti o smernici nebo jinem zavaznem pravidlu padlo na zaklade rozhodnuti 27 narodnich vlad a nikoho jineho. Takze "EU byrokracie", kterou Cesi tak zbozne nenavidi, je vzdy zavedena na zaklade souhlasu ceske vlady.

0/0
11.8.2008 23:52

XC

Re: Re: Chemický zákon

Koukni se na Ano pane ministře. Tam to máš všechno trefně vysvětlený. Oni nejsou debilové, jen se "jejich" zájmy tak úplně neshodují se zájmy lidí a "zdravého rozumu". Jestli si myslíš, že to je jen nadsázka, tak spi dál. Jediné, co tu je úsměvné, je tvá jakákoli důvěra v byrokratický aparát :-/

0/0
12.8.2008 0:31

Rilev

Re: Re: Re: Chemický zákon

A co je alternativa? Anarchie, komunismus nebo referendum ke kazde lbosti? Cesi to maji v makovici dost popletene.V

0/0
12.8.2008 0:58

crook.crook

Re: Re: Re: Re: Chemický zákon

Nejlepsi je zatim demokracie..ale opravdu je tu demokracie? Volny trh? Vzdyt to uz je jen spatny vtip..Ted tu neni demokracie ted je prachy prachy prachy a pak ten zbytek..nevim jak to nazvat...Ale tvoje naivita je k smichu

0/0
12.8.2008 9:00

Kropáč

Re: Re: Re: Re: Re: Chemický zákon

Je to přesně tak. Asie ekonomicky válcuje Evropu, protože nevyhazují peníze za zbytečná schvalování a složitou legislativu. Prezident je snad jediný z politiků, kdo vidí věci reálně, a to nejen v REACHi. Jde tu jen o prachy, prachy, prachy,...

0/0
12.8.2008 11:03

drevak_patlak

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Chemický zákon

Asie válcuje Evropu zejména proto, že si nedělá hlavu s nějakou ochranou zdraví či životního prostředí (např. čističky odpadních vod nejsou v Číně zrovna obvyklé), platí méně, zaměstnává děti, drancuje pralesy atd. To není dlouhodobě udržitelná cesta a já jsem rád, že žiju v té civilizovanější části světa, která si tak nějak celkově uvědomuje a staví bezpečnost před průmyslový růst. Ten není všechno.

0/0
12.8.2008 22:30

pilot

Re: Chemický zákon

Po těch rádoby podnikatelích, kteří podnikají v  "likvidací" nebezpečných odpadů  a  po kterých zůstávají skrytá skladiště plná nebezpečných jedů a odpadů je chemický zákon potřeba! R^

0/0
12.8.2008 1:53

drevak_patlak

Re: Chemický zákon

Mým oborem je toxikologie, zejména ekotoxikologie, a musím s Vámi hluboce nesouhlasit. Směrnice typu REACH byla potřebná už dávno.

U chemikálií se v minulosti prosazovala cesta "vyrábět a pak se divit". Příkladů, kdy se nějaké látky začaly produkovat hromadně a teprve později se ukázalo, že např. způsobují rakovinu (polyaromatické uhlovodíky), poškozují životní prostředí (DDT, freóny), snižují IQ (bromové zpomalovače hoření), působí na pohlavní orgány (PCB, dioxiny) atd. je mnoho a vždy se na to přišlo pozdě a průšvih byl velký. Počet velkovyráběných chemikálií rok od roku roste, na druhé straně roste počet alergiků či neplodných lidí, vymírají biologické druhy atd. Vztah je zřejmý a mechanismy v mnoha případech prokázané.

REACH zavádí opačný postup, nejprve otestovat a pak teprve používat ve velkém. Princip je podle mě rozhodně správný. Chápu, že chemický průmysl to štve, neboť to šáhne na jejich zisky, ale je REACH dává i jim bohaté možnosti, jak na testování ušetřit.

0/0
12.8.2008 22:27

Joli

je to pořád stejná písnička

Zase chce náš nejvyší ovlivňovat neviditelnou ruku trhu !

0/0
11.8.2008 22:44

Mark

Re: je to pořád stejná písnička

Bohužel se pleteš, regulaci trhu chce EU.

0/0
12.8.2008 8:54

Harry Hammer

Taxem u nás na Moravě zkoušel pěstovat

banány, ananasy a fíky, protože to se může. Přiznám se že to nejde - možná ty fíky ve skleníku by ještě dozrály. Chtěl bych se vrátit k pěstování cukrovky, vína a průmyslové konopí. Jenže to mi EU nepovolí, tak jsem tam nasadil pumpeléřky.:-©:-©:-©

0/0
11.8.2008 22:11

Rilev

Ceska neznalost

Cesi jsou v EU prilis kratce a proto nevedi, jak EU funguje a skoci na lep kdejakemu blaznu, ktery fanaticky zastava neoliberalismus (ktery v USA tezkym zpusobem zkrachoval). Na zaklade komunistickeho vzdelani a autodidaktickeho studivani dvou extremnich ekonomu se "prof" stava s pribyvajicim vekem stale legracnejsi figurkou. Ale k veci: kdyz je to tak spatne, tak proc to ceska vlada nevetovala? Proti jejimu odporu by Rada nemohla zadnou direktivu schvalit. Jenze to maji Slovane v krvi, jsou nevypocitatelni. Vlada to v Bruselu schvali, president to bojkotuje. Nekdo z tech dvou organu musi byt uplne blbi. A asi stejni blazni jako ceska vlada musi byt vlady ostatnich 26 clenskych zemi. Nebo to ma tech 27 vlad a Parlamentu v hlave v poradku a vseznalek si neco vycucal ze sveho ortodoxne anti-EU prstu? Zastanci "prof", nadavejte tedy sve vlade.[>-]

0/0
11.8.2008 21:56

hnedka_zdrapana

Re: Ceska neznalost

V USA zkrachoval bezbrehy social-demokratismus. Liberalismus tam uz nemaji nejmin 100 let. Nebo chcete snad tvrdit, ze FED je produktem trhu? (Y)Rv

0/0
12.8.2008 17:18

myrek s gulama

Klauso Cosa Nostra

Klausi, mě se zas nelíbí, že jsi po.ral celou ekonomiku, že jsi mafiánský prezident. A je mi to k něčemu???

0/0
11.8.2008 21:32

si je nakopej

Re: Klauso Cosa Nostra

Nevadí, hlavě, že si tu ty, to se už nebojím;-D

0/0
11.8.2008 22:31

Bože to je debil

Re: Klauso Cosa Nostra

Klapky na očích a hlavně, že máš svou neschopnost čím maskovat, hňupe;-D

0/0
11.8.2008 22:32

Paroubek

Re: Klauso Cosa Nostra

Správně, Mýro. Nandej mu to.

0/0
11.8.2008 22:33

kagmark

Re: Klauso Cosa Nostra

Zdar soudruhu,leť na CUBU a pomož jim budovat socialismus.

0/0
12.8.2008 13:01

Tamifl

Devatero řemesel

Klaus je i chemik?

Chytrák bude vetovat něco čemu nerozumí a lid ať zachvátí rakovina.

0/0
11.8.2008 20:55

nadmych

Re: Devatero řemesel

tobe uz to nepomuze, ty uz na ni stejne chcipnes

0/0
11.8.2008 22:35

Chmelař

prezident jen čeří vodu

Tento zákon je dán evropskou směrnicí, která platí pro všechny státy EU. Takže se nemá smysl ptát, jestli je dobrý nebo špatný, protože takový zákon přijmout musíme, neboť jsme členy EU. Tento krok prezidenta je pouze snahou ukázat svou "důležitost". Směrnice byla v EU schválena demokratickým procesem a my  v ČR jsme povinni ji přijmout.

 Druhá věc je jestli je to dobrý nebo špatný zákon. Určitě komplikuje podnikání, ale taky chrání spotřebitele. Prezident coby liberální ekonom přirozeně kope za podnikání.

0/0
11.8.2008 20:12

Dan D

Re: prezident jen čeří vodu

No - jen nekolik komentaru.

Smernici jsme povinni implementovat do naseho pravniho radu - nikoli ji prijmout jako takovou.

Danou legislativu jsem detailne nestudoval, ale nedal bych moc za to, ze jsme opet "papazstejsi nez papez"! Viz napriklad povinne primichavani biopaliv do pohonnych hmot, ktere mame v legislative, ale smernice tuto povinnost neobsahuje (dalo by se to resit napriklad bionaftou se zvlastnimi stojany jako drive) - dokonce je moznost i danovych ulev, ale o tom nikdo slyset asi nechce.

0/0
11.8.2008 20:37

drevak_patlak

Re: Re: prezident jen čeří vodu

Biopaliva nemají se směrnicí REACH vůbec nic společného.

0/0
12.8.2008 22:33

blacK

Re: Re: prezident jen čeří vodu

REACH není směrnice (Directive), REACH je Nařízení (Regulation). A proto musí být přijat tak jak je ve všech zemích EU.

0/0
13.8.2008 15:10

Kamil

Re: prezident jen čeří vodu

Směrnice byla schválena demokratickým procesem??? Víte vůbec, co je to demokratický proces? Jak vůbec můžete použít slovo demokracie ve spojení s Evropskou Unií?

0/0
11.8.2008 22:03

Josef

Re: Re: prezident jen čeří vodu

Ty si zas myslis, ze demokracie existuje jen v te tve slavne USA, vid ! Podivej se v jake sr.acce je dolar !! 

0/0
11.8.2008 23:46







Najdete na iDNES.cz