Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Česká ekonomika zpomalila, brzdí ji koruna a strach ze zdražování

Předpovědi odborníků byly bohužel přesné. Česká ekonomika ve druhém čtvrtletí zpomalila tempo růstu a meziročně se její výkon zvýšil o 4,5 procenta. Za ochlazení může například silná koruna a také ekonomické potíže zemí, s nimiž Česká republika obchoduje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Tomas

Neuvěřitelné

Co tady proboha chtějí ještě zdražovat??? Zřejmě elektřinu, když má polostátní čez obrovské zisky a třeba taková spořka by mohla opět zvýšit nějaké ty poplatky, jsou nízké, zisky taky.... Benzin je zřejmě levný, potraviny, drogerie, elektronika... nemluvě o nemravně nízkých cenách bytů, tam by bylo potřeba zdražit co nejrychleji, že....RvRvRv

A nezapomeňte při zdražování argumentovat evropskými cenami jako obvykle, co takhle porovnat platy v přepočtu na kupní sílu nebo třeba úroveň "služeb" poskytovaných v česku...;-€

0/0
17.8.2008 8:42

Rilev

Vlada

Vetsina prispevku nenei spravedliva. To ze ekonomika zacala rust po nastupu Zemana, je jeho zasluha. Zeman byl pragmaticky ekonom, zatimco Klaus byl dogmaticky neokonservativec. Takze Zeman investicnimi podporami udelal Cesko konkurencneschopnym k ostatnim zemim stredni Evropy. To, ze ekonomika za vlady Topolanka a Cunka jiz neni takova, jaka byla, je jenom z urcite casti jejich vina. Samozrejme, ze jejich reformami po vzoru Slovenska, Ruska a Ukrajiny snizili koupeschopnost 80% obyvatelstva a prispeli tim k poklesu rustu HDP. Na druhe strane ale credit crunch v USA zasahl negativne i financni trhy v Evrope a z toho, spolu s rustem cen potravin a ropy, se zacala vyklubavat celosvetova stagnace az recese. Takze ti soucasni vladnouci cesti pitomci meli pouze castecny vliv na vyvoj ceske ekonomiky. Ale i tak patri na smetiste dejin. Jak komuniste, tak i neokonservativci by meli jako minorita blabolit na vysokych skolach, nemeli by vsak mit moznost ovlivnovat hospodarstvi.

0/0
15.8.2008 1:18

kuraj

Re: Vlada

R^

0/0
2.9.2008 8:10

ciankal

ODS

hrobnik ceske ekonomiky. Co tu po nich zustalo ?   JOOOOOO     spalena zeme

0/0
15.8.2008 0:13

akademik Richard

Re: ODS

cela Evropa miri do recese a za to muze ODS? Myslis to vazne nebo jen zertujes

0/0
15.8.2008 10:05

trdelnik

Dobra zprava

Jen padej koruno, padej !

Je na case aby koruna podstatne spadla. Na me posledni dovolene me kanadske dolary menili jenom za 15Kc za dolar. Ceny elekrtoniky byli vice nez 2x drazsi nez pro me tady v Kanade. To je neslychany skandal !

0/0
14.8.2008 22:51

pepa z honkongu

modry bolsevici

tahnete zase nachvili do pyci nez se to tu po vas da opet do poradku  po modry do (Y)

0/0
14.8.2008 22:34

Hofos

Re: modry bolsevici

Zajděte si do banky, vemte si úvěr a budete mít domácí finance ve stejném pořádku, jako by měl Jyrka Plnou Parouback

0/0
14.8.2008 22:58

evzen

tak se to opet ODS podari

ekonomika jde do kytek,  diky zkorumpovanym zakazkam padaji mosty, opet spalena zeme , o vyrovnanych rozpoctech to byl takovej vtip pro zasmani, investice klesaji, ODS nedokaze dotahnout montovny natoz hitech vyrobu, takze tu po modrych bolsevicich zbydou rozkradeny a vykradeny nemocnice, rozprodanej cez a letiste, budvar ten maji schovanej na priste,  teste se na podzim vyhlasi kaspar z hradu mobilizaci mozna vam zavola domu,

0/0
14.8.2008 22:20

Hofos

Re: tak se to opet ODS podari

;-D;-D;-DR^ a dokázal bys zachrastit tou svou makovicí a laskavě nám sdělit, co vám ODS udělala, ty investore? ;-D;-D;-D

0/0
14.8.2008 22:57

ciankal

Re: Re: tak se to opet ODS podari

jednim slovem VSECHNO

0/0
15.8.2008 0:16

Jirka

podruhé u moci

Nevím jestli má ODS smůlu, ale podruhé je u moci a podruhé klesá ekonomika a roste inflace.

0/0
14.8.2008 18:20

jirkanovaksuperchlapik

Re: podruhé u moci

To není smůla, to je dilentatismus modrých bolševiků. Já třeba čekal nemakančenkům zkrouhnou dávky a ono velký NIC. Na místo toho kecy že má střední třída předplaceno.

0/0
14.8.2008 19:25

bufik

Re: podruhé u moci

tak za prve, neklesa ekonomika, ale jeji tempo rustu a za druhe inflace jiz neroste ale klesa. Az v pristim roce odpadnou jednorazove polozky, ktere letos statisticky vlece z ledna, z nicehonic padne inflace zpet ke 3 % nebo dokonce i pod ne. Ostatne to je duvod, proc si centralni banka muze dovolit snizit urokovou sazbu na podporu rustu a pravdepodobne ji jeste snizi. A hlavne, v nekterych zapadoevropskych ekonomikach (pro nas dulezite hlavne Nemecko) nastupuje recese, coz se bez ohledu na mistni vladu (nebo jeji barvu :-) ) v nasi ekonomice projevi.

0/0
14.8.2008 21:12

Heh

Re: Re: podruhé u moci

Když už jsme u toho slovíčkaření, tak neklesá inflace ale její míra.

0/0
14.8.2008 21:57

Sharkee

ODS ma proste smulu

sotva se po dlouhe dobe dostane konecne ke korytu, ekonomika jde do kytek ;-(

0/0
14.8.2008 17:07

xvl

Re: ODS ma proste smulu

Tak to má fakt blbý:-) 

0/0
14.8.2008 17:09

Sharkee

Re: ODS ma proste smulu

soudruhu, musite stale krast nicky a vybijet si sve frustrace na ODS?

no nic treba se jednou probudite a zjistite, ze za sve prohry muzete vy sam

0/0
14.8.2008 17:43

Michael Phelps

Re: Re: ODS ma proste smulu

Soudruhu, nevim o jakych prohrach hovorite. Preju te Vasi partaji vice stesti, aby az se zase nekdy dostane k moci, tak nemusela rychle s ostudou zmizet v opozici nebot ekonomika se vzdy za Vasi vlady dostava do recese.

0/0
14.8.2008 17:55

jjumbik

Re: Re: ODS ma proste smulu

Drž hubu, Paroubkův poskoku!

0/0
14.8.2008 17:57

sir Humprey

Re: Re: ODS ma proste smulu

V cem kolega Sharkee (anonym) nema pravdu?

0/0
14.8.2008 17:58

evzen

Re: ODS ma proste smulu

ODS NEMA !!! smulu, to je jeji cil : vsechno rozkrast a odtahnout na chvili do haje dokud nedojdou prachy

0/0
14.8.2008 22:25

GEORGE MICHAEL

Zlatí...

Zlatí komunisti - respektive zlatí socialisti !!!! Za nich - to nám bylo hej... Viz graf. A běda bude tomu, kdo bude se mnou polemizovat stylem, že socialisté a komunisté jsou jedna ruka - pokud si dobře vzpomínám, tak blízký člověk Mirka Topolánka, dnešní ministr financí Kalousek, v jednu chvíli byl pro to, aby KDU-ČSL vládla spolu s komunisty a socany !!!! Čili tímto článkem chci říci, že nějak bylo, nějak bude a je jedno, kdo nám vládne...

0/0
14.8.2008 16:56

culeto

Jsem si říkal,

že na stupidní volební kampaň ČSSD , která upozorňuje na to, že za současné vlády nebyly ještě opraveny všechny silnice, na které 2 vlády soc. dem házely intenzivně 8 let bobek, že stoupla cena potravin a to v důsledku celosvětového vývoje cen a v důsledku zvýšení daní, které podepsala již vláda soc dem v v rámci asociačních dohod může skočit opravdu pouze idiot a půjde volit ČSSD. Soudě  dle většiny příspěvků , to však asi bude stačit. No ať tak, či onak , chléb byl , je a bude vždy o dvou kůrkách. tak si tu soudruzi klidně lečte své mindráky a nezapomeňte to na podzim v těch volbách těm modrým ptákům pěkně ,,natřítˇ´ lulini.

0/0
14.8.2008 16:38

xvl

Re: Jsem si říkal,

Jste nějak nervozní z voleb:-)  ODS se naštěstí odkopává svou politikou sama...

0/0
14.8.2008 16:53

culeto

Re: Re: Jsem si říkal,

Ne ani náhodou, jen bych byl rád, kdyby se koněčně začaly v krajských volbách řešit problémy kraje, ve státních problémy celorepublikové. Můj příspěvek reagoval pouze na to , že tempo HDP si vláda nemůže určit, ale může nastavit podmínky ad 1.)

Ad 2 většina lidí, kterí obviňují současnou vládu z poklesu TEMPA růstu na zdejší si zřejmě neuvědomuje, že ve chvíli kdy tady debatují o poklesu tohoto tempa se jinde již baví ne o růstu, ale o recesi ad 2.)

 Vzhledem k tomu, že se této situaci zcela nemůžeme vyhnout mě dost fascinuje jejich blbost  ,protože vhodná doba kdy jsme mohli a měli provést reformy, které jsou z mého pohledu nutné je již pryč,což ovšem neznamená, že nejsou nutné a tedy, že se tyto neřešené problémy pouze odsouvají ze všemy negativními důsledky. ad3.

ODS nevolim ad 4.)

0/0
14.8.2008 17:08

Heh

Re: Re: Re: Jsem si říkal,

Kohos tedy volil, soudruhu?

0/0
14.8.2008 17:11

culeto

Re: Re: Re: Re: Jsem si říkal,

Omlouvá tě , že to nemůžeš vědět, ale oslovení soudruhu se u nás doma z důvodu vývoje v letech 51-56 moc nenosí. Dokonce si nejsem jistý zdali bych ti za takové oslovení nechtěl rozhodit sandál.

0/0
14.8.2008 17:32

Heh

Re: Re: Re: Re: Re: Jsem si říkal,

Uklidni se, ty fusekle v sandáli, a přečti si po sobě dobře svůj první příspěvek. Umíš po sobě číst? Kdo si začal se soudruhy? Byl jsi vůbec volit, máš už volební právo?

0/0
14.8.2008 20:25

xvl

Re: Re: Re: Jsem si říkal,

1 i 2 souhlasím. 3 - souhlasím, jen ODS stále předvádí reformy ve stylu malá domů a navíc zřejmě fakt nemá:-(   

0/0
14.8.2008 17:12

culeto

Re: Re: Re: Re: Jsem si říkal,

Bohužel česká politická scéna fakt nic jiného nenabízí, to tady neplaču nad neumětelstvím ODS , ale politiků obecně. A abych to uzavřel, dle úrovně diskuze zde to zřejmě stačí . Nalevo napravo najdeme nepřítele a on nám někdo bude fandit rozuměj nebude přát těm druhým. Někdy mě udivuje, že to funguje, ale to je můj problém.

0/0
14.8.2008 17:28

Sharkee

Re: Jsem si říkal,

aisi tak nějak

0/0
14.8.2008 17:01

imax

českou ekonomiku brzdí ODS

(Y)

0/0
14.8.2008 15:44

Zed

Re: českou ekonomiku brzdí ODS

Ano, stejně jako ekonomiku na celém světě ;-D

0/0
14.8.2008 16:32

imax

Re: Re: českou ekonomiku brzdí ODS

Na celem svete kleslo HDP behem poslednich dvou let na polovinu? To mas z nejake prednasky z CEPu ne? 8-o

0/0
14.8.2008 16:45

Majkyho_pupik

Re: Re: Re: českou ekonomiku brzdí ODS

ne, nekde kleslo jeste vic a nekde min a dokonce jsou zeme kde HDP roste. jeste nejakou otazku si si pripravil?:-)

0/0
14.8.2008 16:49

imax

Re: Re: Re: Re: českou ekonomiku brzdí ODS

Mne je jasne, ze kdyz vladne ODS ci republikani v USA, tak ekonomika vzdycky upi. Pak jsou zeme, ktere maji schopnou vladu, neodmitaji ideologicky euro a ekonomika jim pekne slape. A nemusime chodit daleko, staci se podivat na vychod od nasich hranic ;-)

0/0
14.8.2008 17:00

majkyho_pupik

Re: Re: Re: Re: Re: českou ekonomiku brzdí ODS

myslite slovenskou ekonomiku jez slape diky tvrde pravicove reforme?:-)ponekud legracni argumentace, pokud jst vyznavacem rudooranzovych ekonomu tak bych se tvaril ze zeme jako Slovensko, Estonsko ci Irsko vubec neexistuji...

0/0
14.8.2008 20:22

Lajtnant

Re: Re: Re: českou ekonomiku brzdí ODS

Ty jsi fakt expert. Za a) HDP nekleslo, ale klesl, za b) neklesl, ale vzrostl, jen méně než vzrostl loni, za c) zpomalení tempa růstu v EU je podstatně výraznější než v ČR. To tvoje HDP např. v Německu a ve Francii ve druhém čtvrtletí opravdu kleslo (-0,5%), zatímco u nás stouplo o 4,5%.

0/0
14.8.2008 16:54

imax

Re: Re: Re: Re: českou ekonomiku brzdí ODS

Hovorim samozrejme o tempu rustu HDP :-P

0/0
14.8.2008 17:01

První z posledních

geniální klimatolog a čestný steward Véna Kyčel by měl

vystoupit v TV a představit obyvatelstvu další ze svejch ruksaků, na závěr trapné komide by měl pak oznámit, kolik mladýmu přijde s ČEZu míčů na jeho soukromej projekt ;-D

0/0
14.8.2008 14:38

Hofos

Re: geniální klimatolog a čestný steward Véna Kyčel by měl

No, a je to tady. Vždyť jsem vám říkal, abyste tohoto vola nebudili ;-(

0/0
14.8.2008 14:42

Shob

Re: Re: geniální klimatolog a čestný steward Véna Kyčel by m

Mel's pravdu. Ten teda je!

0/0
14.8.2008 14:50

sir Humprey

ODS děkujeme

V;-D

0/0
14.8.2008 14:35

Shob

Re: ODS děkujeme

Ano. Za snizeni nezamestnanosti, za dostani schodku pod kontorlu, za snizeni dani, zvyseni duchodu, zvyseni poctu podnikatelu, zvyseni mezinarodniho ratingu CR, za duchodovou reformu, za zdravotni reformu....

Jsem slysel, ze CSSD chce udelat vsechno opacne nez ODS. Tu bude ve volbach trhak. ;-D

0/0
14.8.2008 14:39

Konstrukter

Re: Re: ODS děkujeme

Prý snížení daní.;-D A tu důchodovu reformu jsem taky zatím nezaregistroval.

A snižování nezaměstnanosti je sice fajn, ale to začalo už za socanů.

0/0
14.8.2008 14:42

Jari_B

Re: Re: ODS děkujeme

nezaměstnanost se snžovala i za čssd, schodek je pod kontrolou jak?? Schodek HDP je ve stejných číslech jako byl za čssd. Zdravotní reforma, to myslíš ten paskvil bez hlavy a paty?? A důchodovou reformou myslíš plán na zákonem stanovené spoření do soukromých fondů, které budou  mít volnější ruce k jejich investování?? :-P

0/0
14.8.2008 14:43

Majkyho_pupik

Re: Re: Re: ODS děkujeme

Schodek bude letos jiz procentne nizsi nez byl za vlady CSSD. ano tu zdravotni reformu bez hlavy a paty, ktera zpusobi ze zdravotnictvi poprve leci ty co ma a ne ty co nemaji co delat. Ano duchodovou reformu, kterou CSSD nejak zapomnela udelat...

0/0
14.8.2008 15:00

sir Humprey

Re: Re: Re: Re: ODS děkujeme

Soudruhu, o 1% nizsi schodek za cenu polovicniho rustu ekonomiky je dost bidny vysledek. Ktere zakony predstavuji tu tvoji slavnou zdravotni a duchodovou reformu?

0/0
14.8.2008 16:19

Zed

Re: Re: Re: Re: Re: ODS děkujeme

;-D Další "ekonom". Milý hochu, ekonomika zpomaluje na celém světě. Naše hospodářství je silně orientováno na export a pokud je náš největší obchodní partner v recesi, můžeme být rádi za jakýkoli růst.

0/0
14.8.2008 16:23







Najdete na iDNES.cz