Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Umělci začnou platit státu povinně sociální pojištění

Na spisovatele, zpěváky, herce, ale i sportovce, kteří si dosud neplatili důchodové pojištění, čeká od příštího roku nepříjemná změna. Nově si totiž většina z nich bude muset povinně platit důchodové pojištění. Vyplývá to z již schváleného zákona o nemocenské, který začne platit od ledna příštího roku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

hrosak00

Ono to vypadá strašně jednoduše

Jenže já jsem třeba normálně zaměstnaný a mimo to občas něco stvořím pro divadlo. Když se zadařilo a divadlo zaplatilo, tak jsem na konci roku udělal daňové přiznání a zaplatil z toho daně a zdravotní pojištění ze skutečného  přijmu.

Jestli tomu aler te´d dobře rozumím, napíšu hru, divadlo ji uvede a zaplatí a k tomu ještě zaplatím sociálku. V příštím roce ale nenapíšu nic, žádné divadlo nic z mého dříve napsaného neuvede, tudíž nic nevydělám. ale jako registrovaný plátce zaplatím dvanáct záloh na sociálku ze své mzdy (zdaněné a sociálkou a zdravotním zúžené). Nešbavíme se o statisícových částkách ale i tak nevím, proč bych měl platit dvakrát???? Znamená to tedy, že když onemocním - dostanu dvakrát neschopenku a dva důchody??? Asi ne. Tak tedy souhlasím s tím, že je to vydírání.

0/0
8.1.2009 12:55

Vždyť nic nedostanou

Proč by to měli platit???

to je normální vydírání nebo vybírání výpalného. Kdy jsme se vrátili do totality? návrat byl jak vidno sametovější než samet!

plíživej a neviditelnej

0/0
18.8.2008 22:13

Bene

Re: Proč by to měli platit???

Jsem taky docela v šoku,že tato skupina na sociální nic neplatila.Já jsem si myslela,že už musí platit všichni! Do asi předloňského roku,když soukromník měl malý základ,tak si sociální neplatil,ale taky se mu ten rok vůbec nepočítal do důchodu.Ale nechápu,proč musí důchodci když pracují jako soukromníci,tak musí ještě odvádět i důchodové pojištění a potom už z toho nic nemají,protože se jim důchod neupraví.To mně připadá nespravedlivé.Jim stát nic neodpustí,ale tahle skupina lidí,která by měla platit,neplatí nic.

0/0
19.8.2008 18:54

kozak52

umělci ,, to je dost silné slovo

0/0
18.8.2008 16:45

Martin5412

Re: umělci ,, to je dost silné slovo

Pro "herce" z ordinace v růžové zahradě určitě, na druhou stranu jejich činnost je určitě soustavná, pokud se nepohádaj s režisérem, jejich postava bude i v 2983. díle.

0/0
18.8.2008 21:46

pius99

to si snad

z nás někdo dělá prču. Páni umělci neplatili sociální ? To je není hamba? Čunkové jsou to. fuj. a ještě budou něco kecat.

0/0
18.8.2008 9:27

vymrzovač

cenzor funguje......

...nesmíte zveřejnit,že s tím herci a herky    VY JE BÁ VAJ

0/0
18.8.2008 7:28

vymrzovač

Re: cenzor funguje......

napotřetí;-).....herci a herky jsou hájeni

0/0
18.8.2008 7:29

mashka

rychle se odhlasit..

a jeeeeee, budu muset, nez skonci rok, na financak, odhlasit to me "poskytovani autorskych prav" a zacit slapat nacerno jako vsichni........;-Dtomu podelanymu statu uz ale nedam ani korunu navic!!!!!!R^

0/0
17.8.2008 23:43

hnedka_zdrapana

Re: rychle se odhlasit..

R^

0/0
18.8.2008 0:00

slávek133

čumím

jak péro z gauče,žiji v bláhovém domnění,že je povinnost platit soc.pojištění a najednou vyleze,že šmíry se to netýká.Co je to za bordel?Já,jako malý živnostník přehlédnu měsíční platbu a už mám za dveřmi exekutora a ti naši rádobyumělci se válí v Karibiku a nemusí přispívat do společné hromádky.A to se na to přišlo až teď?

0/0
17.8.2008 21:39

hnedka_zdrapana

Re: čumím

Jenze kdyz do n neprispivaji, tak ani nemohou brat. Co je na tom spatneho? Ja taky neprispivam a nikdy prispivat nebudu, legalne ;-)

0/0
17.8.2008 23:13

Lenka

Re: Re: čumím

Zatím, do ledna 2009.

Špatného na tom nebude samozřejmě nic, pokud ovšem až tě na ulici porazí auto, nebo klepne infarkt, nebudeš vřískat jak to, že záchranka tam nebyla do 15 minut, že nebudeš vřískat jak to, kde máš v 80 letech brát na deregulované nájemné, proč máš jako důchodce platit za MHD, atd., atd. Nebo si myslíš, že lidé, kteří z nejrůznějších důvodů  (nechuť a odpor k práci je jen jedním z nich)  celý život nikdy nikde neopracovali ani jeden den, a tedy ani nikam na sociálním, zdravotním pojištění, dani ze mzdy atd. ničím nepřispěli, od tohoto postkapitalistického státu nic nedostávají a ani dostávat nebudou ? Jedno jestli v Praze, či spíš v Bruselu bude u moci kdokoliv.        

0/0
17.8.2008 23:55

hnedka_zdrapana

Re: Re: Re: čumím

1) Pletes si zdravotni a socialni. Zdravotni je povinne uplne pro vsechny (dobre, za nektere to plati stat, ale i tak). A socialni se zdravotnim nema spolecnešho lautr nic. Takze kdyz si platim zdravotni, tak mam celkem pravo si stezovat, ze zachranka jezdi pomalu :)

2) Do duchodu mam daleko, ale je pod moji dustojnost brat od statu jakekoliv prispevky, davky, podpory atd. Na oplatku ocekavam, ze stat nebude nic chtit ode me. ;-)

A pokud nekdo na spolecnosti tyje a zneuziva toho systemu, tak plati, ze cim min platcu, tim mene na tyto lidi zustane.

0/0
18.8.2008 0:00

Lenka

Re: Re: Re: Re: čumím

Jako OSVČ toho vím víc než dost jak o pojištění sociálním, tak zdravotním. Už 15 let je to noční můra už týden před každým 10. v měsíci. Proto ale taky nechápu, proč já vždycky tak špatné spím, když advokáti, umělci, tlumočníci, kresliči portrétů na Karlově mostě, projektanti, atd., atd., spí jak dudci  zcela bez obav jestli jim zbyde na odvod sociálce. Stejně tak bez obav, že v 65 budou muset skákat z mostů, protože na ně ve státní kase není.

Jinak se ale skláním před všemi co tak hrdě vykřikují NIC PO VÁS NECHCI a taky nechtějí. Škoda jen, že takových skutečně nic nechtějících a nic si neberoucích  v Česku nebude ani pouhých  5. Kdyby již totiž bylo víc - třeba alespoň  30, možná by pak ČSSD už nesklízela takový aplaus a nesbírala úspěchy v parlamentních volbách s každým idiotským slibem co zase zajistí, komunisti by byly jakousi dávno zapomenutou stranou a možná dokonce v průzkumech veřejného mínění by 55 % lidí netvrdilo, že za bolševika se měli líp. 

      

0/0
18.8.2008 0:35

vymrzovač

Re: Re: Re: Re: Re: čumím

mám v živé paměti,jak si v televizi stěžovala jakási "dřívezpěvačka",která celý život zpívala po barech,že jí stát dává důchod jenom 1700korun,a to má cirhózu jater!  Ono na ně taky jednou dojde.....já si samozřejmě všechna pojištění platím a k tomu si spořím důchodovku-každej měsíc pětikilo+na různejch benefitech litr k tomu od státu a zaměstnavatele

0/0
18.8.2008 7:35

Joj

Re: Re: Re: Re: Re: Re: čumím

To je právě to, když se socka neplatí, tak se člověk zabezpečí jinak...Třeba takovej Jágr strpí hraní v Rusku  za 400 mega ...Tak proč by platil miliony na sockám když ty peníze může investovat ?

0/0
18.8.2008 14:55

letadlo_hen_heen

Re: Re: Re: Re: Re: čumím

nevim co jsi za OSVČ ale přijdeš mi přinejmenším směšná :-) hrozný kecy, to s tou záchrankou na začátku stačí na obrázek, jak se vyznáš ;-)

0/0
18.8.2008 15:08

adriana

Re: Re: čumím

A tvůj děda a babi bere důchod????????? Že nebereš ty, neznamená, že nebere tvoje rodina. Náš systém je průběžnej a já platím i na důchod a péči tvých prarodičů teď a tady. A komu a na co platíš ty?

Mým dětem na kroužky určitě ne.

Tvůj "smajlík" dokazuje tvojou nekonečnou ........

0/0
18.8.2008 20:04

národní umělkyně

ta svoboda tisku mě už fcelůku se/re

celej život nic neplatim a chtěla sem naříkat,že mi ty kur/vy dali jen 12 litrů na měsíc. Kdo s tim má vyžít? Ví vůbec něgdo,co stojí chlast a cigára ???;-D

0/0
17.8.2008 21:37

ČeStNý PřEdSeDa

ODS +

Doufám, že to je poslední hřebíček do rakve modrých strak. :-P

0/0
17.8.2008 19:51

Dino Grandi

A jéje, to zase veškrnoidní spacáci vytáhnou do ulic.

:-)

0/0
17.8.2008 18:14

milan

chudáci nebozí

Všechno se to mele kolem "chudáčků" umělců, asi jste dámy a pánové přehlédli, že tento již drahně zahnilý problém  se  týká i advokátů -průměrný měsíční příjem, resp. v této chvíli mzda na ruku v advokacii 80-120 tis. Kč, samosttaných lékařů - zhruba totéž, znalců - podle oboru a aktivity v tomto "bočáku" 10-50 tis. netto, překladatelů - 20-30 tis. měsíčně netto, ad. socky naříkající na to, jak je jim zle . Konečně stát přišel na to kde mu mizí miliardy na daních. Možná, že časem budeme mít možnost vidět pány advokáty i v jiných značkách aut než jsou AUDI, MERCEDES, LEXUS,... a když stát tyto peníze neprošustruje možná, že časem i drobní živnostníci nebo středně postavení zaměstnanci se dočkají lepších aut než otlučených felicií nebo z ciziny dotažených ojetin.        

0/0
17.8.2008 16:32

Jouda

Re: chudáci nebozí

Oni se ale na ten plat moc nadřou a jsou pro společnost jedni s nejvyšším přínosem .

0/0
17.8.2008 20:43

milan

Re: Re: chudáci nebozí

Uznávám, že si lze jen těžko představit co by to bylo za život bez sourozenců Gondíků, Ivety Bartošové a jejích love-problémů, Vaška a Evy, ošklivé Katky ad. českých TV star, stejně jako uznávám, že se na svůj plat hodně nadřou - vždyť třeba Petra

Novotného v jeho pořadech vždy pot leje tak, že ve studiu snad musí být pod podlahou odvodňovací strouha, ale přece jenom všem by se mělo měřit stejným metrem. Nehledě na to, že nakonec v těch domovech důchodců, LDN léčebnách, hospicích, aj. zařízeních nakonec jednou skončíme všichni a někdo se o nás postarat bude muset.  Ať kdysi platil, nebo neplatil.     

0/0
17.8.2008 22:00

ML66

Re: chudáci nebozí

Souhlasím, že se našla skulina kudy utíkaly peníze, ale ruku na srdce, je to jediná skulina? Proč je nastaven u všech plateb (ať už jde o sociální nebo zdravotní  pojištění) limit pro tzv. vyměřovací základ. Například v přehledu za rok 2007 o příjmech a výdajích ...., který vyplňuji pro VoZP je v bodu II. stanovení vyměřovacího základu řádek 14 uvedeno:

... pokud je vypočítaná částka větší jak 486 000,- napíše se 486 000,-

V praxi to znamená že od 486 000,- výše platíte pořád stejně vysoké pojistné i kdybyste do přehledu uvedli třeba 15 000 000,- Stát v tomto případě neměří stejným metrem a v podstatě chrání horní lobby. Umíte si představit, kolik peněz by pak za předpokladu zrušení výše uvedeného limitu museli odvést např. vrcholoví manažeři ČEZu, O2 ap.? Myslím, že by se pak nemusely vymýšlet Julínkovi hovadiny.

0/0
17.8.2008 21:29

milan

Re: Re: chudáci nebozí

Tento strop má své opodstatnění v tom, že zastropena je současně ale i maximální výše důchodu, nemocenských dávek, dávek v nezaměstnosti, ..... Pokud tedy např. roční příjem fotbalisty Petra Čecha činí nějakých 350 miliónů Kč, ještě to neznamená, že až za nějakých 15 let bude invalidním důchodcem, nebo v lepším případě za 30 let důchodcem starobním, mu ČSSZ bude vyplácet důchod ve výši nějakých 47 % příjmu, tedy nějakých 165 miliónů a každý rok mu to ještě o +/- 5 % valorizovat  

0/0
17.8.2008 21:42

troglodit

Už byl nejvyšší čas

R^

0/0
17.8.2008 14:55

umělaec

znovu ta naše špatná vlastnost

ach ta obyčejná čecháčkovská závyst  :-/:-/Rv

0/0
17.8.2008 14:30

jeste asocialneji grupa

Re: znovu ta naše špatná vlastnost

problem je tak trosku v tom, ze cim mene platcu socpoj, tim vyssi musi ty platby odvadet ... upozornuji, ze MUSI, protoze kdyz bych si mohl vybrat ja jako zamestnanec, tak samozrejme platit nebudu take ... ale protoze MUSIM, tak platim, a opravdu nevidim duvod, proc bych mel platit vic jenom kvuli tomu, ze nejaka heeerecka platit nemusi. herci a umelci celkove opravdu nejsou tim, kdo by mel mit nejake "slevy" pred ostatnimi ...

0/0
17.8.2008 14:34

umělaec

Re: Re: znovu ta naše špatná vlastnost

nerozumíte TOMU, co je umění, jinak byste chápal, co TO je

0/0
17.8.2008 14:37

Jéňa

Re: Re: Re: znovu ta naše špatná vlastnost

No hlavně, když všichni umělci rozumí umění. Již dlouho jsem se tak nezasmál. Vy jste jistě umělec - estrádní.

0/0
17.8.2008 16:29

TrueRobos

Re: Re: znovu ta naše špatná vlastnost

Problém je, že naprosto nechápete, k čemu se socpoj využívá, jinak byste takhle nejásal. Protože by vám jinak došlo, že lidi z nezávislých povolání socpoj nekonzumují, na rozdíl od těch, kteří nic nedělají a na které jistě budete rád víc a víc přispívat. Stát VŽDYCKY spotřebuje více peněz, než kolik zrovna má...

0/0
18.8.2008 0:31

anonym

Re: Re: znovu ta naše špatná vlastnost

nesmysl...prectěte si něco o výpočtu sociálního pojistění...a veškeré peníze vybrané na "důchody" končí ve státním rozpočtu(a ten nebude mít nikdy dost)...peníze tedy nejdou důchodcům,ale je to jen další daň...takže Vaše představa čím víc lidí bude platit,tím bude důchodové pojištění nižší je naprosto nesmyslná...současný systém nemá se solidaritou nic společného....vláda dává důchodcům minimo,aby nechcípli...a občas přidá pár stoveček (nejlépe před volbama)...plus nějaké rádoby povinné valorizace...zkrátka peníze vybrané na důchodovém pojištění nemají přímou souvislost s tím,kolik peněz se důchodcům vyplatí...

0/0
20.8.2008 0:47

PepanzUlice

Re: znovu ta naše špatná vlastnost

to nemá ze závystí nic společného, čím jsou umělci tak vyjmeční že by to neplatili, já jsem stavař, tak proč to stavaři musí platit?

0/0
17.8.2008 15:07

Spořič

Re: Re: znovu ta naše špatná vlastnost

Musíte platit proto,že nerozumíte umění.

0/0
17.8.2008 15:50

PepanzUlice

...........

To si dělají prdel, to jsem ani nevěděl, že neplatí ;-O, hnedka je pěkne zkasírujteR^

0/0
17.8.2008 13:18

blastula

Proč by neměli platit?

Žádný živnostník nemá taky nikdy jistotu, kolik bude mít zakázek a jaké příjmy a přesto  musí zdravotku a sociálku platit.Taky nemůže operovat tím, že se jedná o příjmy nestabilní.Rozhodně jejich honoráře na smrt hlady nejsou.

0/0
17.8.2008 10:05

jirkanovaksuperchlapik

Re: Proč by neměli platit?

Souhlas, nejhorší je že tihle lidé (herci, umělci, apod.) z 90ti procent jedou s vládnoucím režimem.

0/0
17.8.2008 10:43

barbudo

To jako, že povaleči ...

... nebudou okrádat na 100% ?

0/0
17.8.2008 10:02

Joj

Re: To jako, že povaleči ...

Co myslíte tím okrádáním, přeci když nic neplatí tak ten systém nevyužívají a ani nezneužívají 8-o

0/0
17.8.2008 10:10

barbudo

Re: Re: To jako, že povaleči ...

... lžete za peníze nebo z blbosti?

0/0
17.8.2008 10:25

AKSAMIT

Pockat,

to jsem vubec nevedel.A maji teda narok na duchod,nebo ne......8-o

0/0
17.8.2008 9:51

Petr

Re: Pockat,

pokud neplati, tak nemaji

0/0
18.8.2008 22:57

Petr

Jen ať uměnlci platí

Umělci nic neplatí, pak samozřejmě nemají žádný důchod a jen co se do vlády dostane jeden z nich, hned by z peněz NÁS VŠECH stavěl pro ně starobince:

http://zpravy.idnes.cz/domaci.asp?r=domaci&c=A050925_132556_domaci_jup

0/0
17.8.2008 9:16

Mejla

Ať jdou komedianti pracovat a přestanou parazitovat.

Tolik komediantů žijících z peněz daňových poplatníků nemá v přepočtu na obyvatele snad žádná země na světě.

0/0
17.8.2008 8:39

Panda

Právo volby

Souhlasím s tím, že by podmínky měly být pro všechny rovné a stejné a každý by měl mít právo volby. Je tu ale zádrhel - podmínky lidí se svobodným povoláním a podmínky zaměstnanců jsou trošku někde jinde a zůstanou někde jinde, takže rovnost zde trochu kulhá. Nejspravedlivější by tedy bylo právo volby - právo zvolit si, zda budu platit "důchodové pojištění" nebo nebudu a pak tedy nedostanu na stará kolena důchod (každého volba). (Zde je bohužel problém - stát by pak nemusel mít dostatek prostředků na výplaty současných důchodů.) Z této úpravy zákona čiší jediné - vyždímat z lidí ještě další a další peníze tam, kde to ještě jde, aby měla vláda s čím hospodařit (podle nepsaného axiomu, že stát jest nejhorším hospodářem). Jinak ze zdejší diskuze je vidět, že tu spousta lidí hloupě plácá a vůbec netuší, o čem mluví. Je dost ubohé plivat na umělce, na svobodná povolání, na lidi, kteří něco umí, jsou v něčem lepší než ostatní, nejsou (pod)průměrní. Ale někteří si tu asi v průměrnosti libují.

0/0
17.8.2008 5:42

Joj

Re: Právo volby

Stát se chová tak, aby pro současné papaláše zbylo na tučné důchody a po nich potopa...

0/0
17.8.2008 10:12

oneill

Re: Právo volby

To co navrhuješ není možné. Důchodové "pojištění" je vlastně daň a je to solidární systém. Kdyby by byla možnost volby, bohatší by samozřemě neplatili a případně by si spořili sami.

0/0
17.8.2008 10:31

jeste asocialnejsi grupa

Re: Re: Právo volby

ale samozrejme ze ano ... a CO konkretne je na tom spatne ?

0/0
17.8.2008 10:51







Najdete na iDNES.cz