Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nechat uklízet nezaměstnané? Radši trestance, říká starosta

Nechat si uklidit obecní chodníky nebo hřbitov od nezaměstnaných? Raději ne, shoduje se drtivá většina obcí. "Nevyužíváme to a zatím o tom ani neuvažujeme. Na úklid veřejných prostor jsme si najali externí firmu, protože je to pro nás efektivnější," říká primátor Teplic Jaroslav Kubera.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

franta_straka_unban

správně

nechte příznivce ODS bejt chudáci kdyby měli zametat chodníky tak by příště mohli volit někoho jinýho než modrej mor:-)

0/0
20.8.2008 13:09

jajaja00

Re: správně

Máš to v té hlavě nějak naopak. Říkáš tomu hlava ? Je to dost troufalé......

0/0
21.8.2008 8:16

Pet

papírování

a to je tak velký problém na to papírování vzít dlouhodobě nezaměstnanou sekretářku a na to hlídání také nezaměstnaného, stačí řict budeš je hlídat, když nebudou makat budeš uklízet a nahradí tě jinej, na pozici těchto hlídačů nebude přece porblém nikoho sehnat. 

Jinak hraje taky roli vtloukání do hlav dětí, že když budou mít maturitu a budou se dobře učit ,budou vedoucí a nebudou muset makat a jsou strašně v 19letech překvapeni, že jim ty vedoucí funkce nechce nikdo dát.

0/0
20.8.2008 13:03

XXL

Re: papírování

Je obrovská inflace maturit (70% hned po škole, pak ještě někdo při práci) i vš vzdělání. Nemyslím, že by stoupla vzdělanost. Maturita je jen papír a množství vědomostí na ni výrazně pokleslo. Je nesmysl dotovat školy pro nenadané studenty a na obory, z kterých se neuplatní.

Maturantů by stačilo tak 50%, zbytek at si platí soukromou školu. Ovšem i žák soukr. školy dostává státní dotaci - ovšem do průběhu vzdělávání stát nemůže mluvit. Je to přece soukromá škola. Koupit si jde bez problémů i vš diplom, úroveň poklesla i na státních vš. Soukromé vš jsou jeden veliký podvod.

0/0
20.8.2008 13:09

x

úřad

A vůbec by bylo nejlepší pracovní úřady zrušit, to by se ušetřilo peněz, v každém městě si staví nové budovy, spousty dobře placených úředníků. Já jsem se ocitla bez práce dvakrát, ale vždycky jsem si našla práci sama, kdybych jen čekala na úřad co mi nabídne, tak tam jsem dodnes. Takže jsem jednoznačně pro zrušení takového drahého  zbytečného kolosu a ty peníze věnovat na podporu nových pracovních míst.

0/0
20.8.2008 12:51

x

Re: úřad

A ještě zmíním jeden případ, jak takovéto úřady pracují. Můj syn studuje čtvrtý rok vysokou školu v Praze, kde si při studiu už začal přivydělávat. Předtím pobíral dětské přídavky, tak samozřejmě když si začal vydělávat peníze, tak již o ně na úřadu práce nepožádal. Takže mi přijde logické, že když úřad o nic nežádám , tak nic nedostanu. Jaké bylo mé překvapení, když mu přišel dopis z úřadu práce, at si o přídavky požádá. Šla jsem tam osobně a řekla jsem úřednici, že nic nechce a ta mi řekla, že musí syn přijít osobně to jsem odmítla, protože z Prahy kvůli tomu tady přece nepojede. Tak mi dala formulář, v kterém jsem musela vyplnit proč a z jakých důvodů o přídavky nežádá. A divila jsem se podruhé, když asi za měsíc či dva synovi přišel doporučený dopis na doručenku v němž mu úřad práce sděloval, že na základě jakési té jejich komise bylo rozhodnuto, že když přídavky nepožaduje, tak mu nebudou vypláceny. Tak takhle se plýtvá v naší státní správě s penězi daňových poplatníků.

0/0
20.8.2008 13:02

XXL

Souhlasím, UP jsou k ničemu

Lidem, co práce opravdu hledají nijak nepomůžou. Nefungují jako např. personální agentury. Spíš jen buzerují lidi - ty slušné. Na lemply, co pracovat nechtějí, na ty jsou zas krátcí. Navíc - myslím, že většina referentek z těchto institucí by jinde práci nenašla. Neumí totiž nic. Jak pak můžou někomu poradit?

Instituce na řešení nezaměstnanosti své místo má. Ovšem, měla by např. vymyslet a realizovat programy např. pro získání praxe absolventů vš, zajištovat rekvalifikace, které budou končit nástup do nové profese atd.

Skutečně se neřeší nic. Potřebným státní instituce nepomůže práci najít, flákačům se dál platí dávky. V této podobě vyhozené peníze.

Jedno řešení. Lidi by měli mít svůj sociální účet, platí přece pojištění. Pokud někdo ztratí práci v 55 jako horník, tak by bylo dosti peněz na vyučení nového oboru či získání maturity. I na dávky na rok, dva by bylo bez problému. Proč ovšem platit někoho, komu je 35 a nestihl dohromady odpracovat ani 12 měsíců?

0/0
20.8.2008 13:04

zaměstnavatel 15 lidí

nemakačenka

jsou to Paroubkovy děti. Nevím proč na ně máme platit my všicbni ze svých daní a odvodů. Ať to za ně Jyrka zatáhne, beztak má z Gripenů a Chemopetolu tolik nakupíno, že se rád podělí  s bližními...Čunek ho nestál tolik co si myslel a Kubice odešel sám a nemuseli si socani konstruovat kauzu kolem něj = velká úspora...[>-]

0/0
20.8.2008 12:19

eman zeman

Re: nemakačenka

R^

0/0
20.8.2008 12:37

honzajaka

Re: nemakačenka

co s tímhle má Paroubek společného?

0/0
20.8.2008 23:10

emil nádeníček

to je hrůza

Pavel Rajčan, který takto zaměstnal dva lidi. "Po třech měsících jsem je propustil. Flákali se a já nemám čas za nimi chodit a honit je do práce," uvedl starosta obce s 900 obyvateli. Hlavně že stát z našich daní tyhlé líné parazity platí - vyplácí jim sociální dávky atd. tato liná verběž zná jen svá práva , nikoliv povinnosti !

pořad chtejí pomoc od státu ! a co uděljí oni pro stát ? nic !

0/0
20.8.2008 12:17

Jolana

Zkuste si to !

  Po 34 letech práce dostaneš výpoveď, je ti 56 let. Zkus najít práci ? Jedině uklízet za min. mzdu, to opravdu vydžím na soc. dávkách , a  pak předčasný důchod.Jak by jste to řešili vy ?

0/0
20.8.2008 12:12

zaměstnavatel 15 lidí

Re: Zkuste si to !

a co umíš?

0/0
20.8.2008 12:20

Jolana

Re: Re: Zkuste si to !

Umím, určitě tolik,co děvče,které vyšlo ze střední školy. PC, dobře organizovat, a hlavně komunikovat s lidma.Pracovala jsem jako sekretářka. Jenže už mi není 20 let , ani 30 let.atd..

0/0
20.8.2008 12:30

x

Re: Re: Re: Zkuste si to !

Paní Jolano, máte pravdu, v 56 letech člověk nedostane ani to místo uklizečky. Na tu se u nás do Tesca dělal dokonce konkurs a starší neměly šanci. Prostě pro většinu zaměstnavatelů je člověk po 50 nežádoucí.

0/0
20.8.2008 12:43

zaměstnavatel 15 lidí

Re: Re: Re: Zkuste si to !

já jsem minulý týden vzal do práce 2 lidi ve věku nad 55 let. Bohužel těch předchozích asi 20 nešlo zaměstnat, protože si mysleli že přišli do JZD s soudruhovi Pláničkovi, kde si vyplní papíry a zašijou se za traktor...kde budou moci krást naftu anebo alespoň nerušeně podřimovat než jim padne...

0/0
20.8.2008 13:04

ja

Re: Re: Re: Zkuste si to !

 totéž (zrušeni podniku) 51 let 28let praxe , PC, databáze,spolehlivost,pečlivost i také nic, nejsem mladý kolektiv.

0/0
20.8.2008 13:30

individual

Re: Re: Re: Re: Zkuste si to !

Databaze? Pokud jses vyvojar nebo programator, mas praci do tydne za 50+ hrubeho.

0/0
20.8.2008 14:38

Pitrs

Re: Re: Re: Zkuste si to !

Neznam vasi konkretni situaci. Jak jste zkousela praci hledat? Co internetove servery typu jobs.cz (ten je podle mne nej...)? Kolik personalnich agentur jste obesla? Kolik firem hledajicich zamestnance jste kontaktovala a obeslala svym zivotopisem?

Stale casteji kolem sebe vidim poptavku po zkusenych lidech jakychkoli profesich nez sice mladych a hezkych, ale praxi pramalo poskvrnenych 'dravcu'. Napr, v nasi firme jsou dve asistentky obchodniho odeleni, obe pres 50 let, obe nastoupily behem poslednich 2 let. Preditm same holcicky 20+, hezky se na to koukalo, ale prace odvedly tretinu a v horsi kvalite.

0/0
20.8.2008 13:45

ja

Re: Re: Re: Re: Zkuste si to !

Asi měly víc štěstí nebo známé

Najčastnější odpověď

Vážená paní, vážený pane, s politováním Vám oznamuji, že jste nebyla vybrána/vybrán na místo administrativního pracovníka oddělení. Jsme přesvědčeni, že Vaše dosavadní

zkušenosti a odborné znalosti by mohly oslovit naše klienty při

některém z budoucích projektů

0/0
20.8.2008 14:19

Pitrs

Re: Re: Re: Re: Re: Zkuste si to !

Nene, zadna tlacenka. Prodaly sve zkusenosti, sebevedomi a sarm, ktere ty mlade holky proste mit nemuzou.

0/0
20.8.2008 14:37

Filip

Re: Zkuste si to !

Pokud máte manžela v důchodu nebo v práci tak to je řešení na rok a podle nového zákona na 11 měsíců. Potom už nedostanete nic.

0/0
20.8.2008 12:26

x

Re: Re: Zkuste si to !

ale ten nový zákon ještě neplatí.... nebo ano

0/0
20.8.2008 12:34

již důchodce

Re: Zkuste si to !

I já to prožila v 5O letech. Všude, kam jsem přišla, bylo řečeno: že nabídka byla stažena, nebo: vy jste již tak stará, zvládla byste sedět 8 hod. u počítače?  Co jste dělala několik let, to jste líná?????Já  bolesti v páteři, depky ze sociálky i trapné stát na chodbě mezi cikány, kteří tam řvali a obtěžovalo je stát ve frontě. Vzhledem ke svému zdraví,nemohla nabídnout angl. - byla jsem na počít. kurzu těsně před důchodem, při ztrátě zaměstnání mě pracovnice řekla: počítač umíte spustit, ne? Z práce  znala  použití- nutné  práci, žádný Windous, internet, atd.-   na  poč. kurz nebyla poslána.  Přestanete věřit, nemáte sebevědomí, ale strach. Sám, či sama s dětmi, je to děs.  3 roky před důchodem,  tedy předčasně, přicházíte o peníze.  Sociálka  slušným nic nedá, prohlédne byt a řekne: máte co prodávat. Za staré věci nikdo nic nedá. Pokud máte doma hlášeny děti, kteří ale již jako dpospělí doma nejsou, pouze mají trv. bydliště, nedostanete nic. Jste nuceni odejít do předč.důchodu.

0/0
20.8.2008 14:11

fr-mottl

kdyz tak zamestnany clovek stoji rano v zacpe

kdyz jede do prace, tak si rika - 'no , a nezamestnani lezi v posteli a jeste dostavaj penize za to valeni' a preje si, aby 'spolecnost' tem nemakacenkum zvedla mandle. A politikove si vymysli nejake programy, jak tu 'nezamestnanost' tem postizenym osladit - at to stoji co to stoji ....

0/0
20.8.2008 12:07

x

Re: kdyz tak zamestnany clovek stoji rano v zacpe

Buďte rád, že máte práci. Já bych se rozhodně za tu žebráckou podporu, co dostávají nezaměstnaní v posteli válet nechtěla.

0/0
20.8.2008 12:26

Eva

nezaměstnanost

I v tzv. západních zemích je spousta nezaměstnaných viz Německo, a spol., v kapitalismu vždycky budou nezaměstnaní, tak to bylo a tak to i bude. Narozdíl od nás ale v těchto zemích mají nezaměstnaní daleko větší finanční podpory od státu, a úřady práce tam nejsou jen nějaké pasivní jednotky, ale opravdu se snaží tomu nezaměstanému práci najít, samozřejmě s úřadem ten nezaměstnaný  spolupracuje. U nás jen pořád slyším, že na nic nejsou peníze, zdravotnictví nemá, školství nemá atd., ale tunelování tomu se u nás daří. Stát přichází o miliardy díky těm strakám, co jsou u moci,  at z jedné či druhé strany, ale to nikomu  zřejmě nevadí.

0/0
20.8.2008 12:00

fr-mottl

Re: nezaměstnanost

...ale opravdu se snaží tomu nezaměstanému práci najít ... proboha, odkud ty kraviny mate, na pracaku v Nemecku sedi stejna hovada jako ve Francii nebo v Cechach.

0/0
20.8.2008 12:04

Eva

Re: Re: nezaměstnanost

tak hovado jste možná Vy... takže ty kraviny se hodí spíš k Vám

0/0
20.8.2008 12:16

Pepa

Re: Re: Re: nezaměstnanost

Slušný a pracovitý člověk v regionu s nezaměstnaností kolem 5% nemá na pracáku co dělat. Tam jsou jen ti druzí a nebo ti, kterým se prostě nechce...

0/0
20.8.2008 12:32

Ebo

v klidu..

..pokud někdo je na podpoře a odmítne 3 nabídky od úřadu a nebo si do  té doby nesežene (třeba i lepší) zaměstnání sám a není stařší 55ti let , tak další dávky podmínit tím, že si to odmakají uklízením ulic .. howg

0/0
20.8.2008 11:24

....

Re: v klidu..

Proč zrovna 55 let?

0/0
20.8.2008 11:30

KROKODYL

Re: v klidu..

No to je jako zaklad dobry ale kdo je bude na tech ulicich hlidat a nutit delat, v tom je problem...

0/0
20.8.2008 11:40

Pitrs

Re: Re: v klidu..

V tom neni problem. Dostanou ukol a odpovedna osoba na konci smeny jen zkontroluje, byl-li splnen.

0/0
20.8.2008 11:46

Filip

Re: v klidu..

Tyhle komentáře miluju. Každej se v diskuzi snaží vymyslet jak přitvrdit vůči nezaměstnaným a přitom jsou jeho návrhy měkkčí nežý současný stav.

0/0
20.8.2008 12:05

XXL

Re: v klidu..

3 nabídky odmítnout? To je možná v Německu. U nás po odmítnutí jedné nabídky končí právo na registraci u ÚP se všemi důsledky. Samozřejmě, kdo pracovat nechce, tak ve firmě dá najevo, že tam přišel jen pro razítko. Takže předpis je sice přísný, nesmí se odmítnout už první nabídka. Ale flákač ho umí obejít.

Posílání lidí na místa, s tím že dotyčný musí přijmout jakoukoli nabídku je zhovadilost. Normální je, aby si práci našel sám. Tamto připomíná 50. léta, kdy lidi dostávali umístěnky, kam nastoupit museli. Zpravidla měli na výběr 2, někdy i 3 možnosti.

0/0
20.8.2008 12:09

Fantozzi

Povaleči

všem nezaměstnaným vrazit do ruky kávovou lžičku  a poslal bych  je přehazovat písek na stavbu ......... je volných přes 150 tisíc míst, takže většina by makat mohla.

0/0
20.8.2008 11:10

....

Re: Povaleči

Jenže na těch volných místech ty nezaměstnané nechtějí.

0/0
20.8.2008 11:31

Mar__tanka

.

možná by se nezaměstnaní tak neflákali, kdyby jejich výsledky ovlivňovaly výši sociálních dávek....jenže to by musel někdo tam nahoře zvednout pr.... , otevřít oči a něco udělat:-©

0/0
20.8.2008 11:02

ex

Re: .

presne tak R^

0/0
20.8.2008 11:10

Kazisvět

K práci mě nikdo nedonutí,

baví mě jen ničit všechno co jiní vytvořili. Dostávám podporu a je mi v tomto státě dobře.

0/0
20.8.2008 11:00

XXL

REaguji na reakce vůči předch. příspěvku

Kde jsem vyslovil názor, že nabídnuta musí být práce podle kvalifikace. Např. mladí lékaři bez atestace práci shání těžko. Doktor ze školy nic neumí, má znalosti, ne však dostačující k tomu, aby něco dělal. Pro nemocnici je ze začátku prodělečný i za ten malý nástupní plat, nevím přesně, jestli nějakých 14 hrubého. A nějaký blbeček usoudí, že když teda nic neumí, ať jde dělat pomocného dělníka na stavbu místo Ukrajinců. Určitou podobnou mentalitu měli soudruzi v 50. letech. Na škole tak nezáleželo, kvalifikovaní lidé stavěli mosty apod., z nekvalifikovaných dělnických kádrů se po roce studia marxismu-leninismu stávali maturanti a navíc doktoři práv. Nebo inženýři ekonomové. Takže spíš jde o to vytvořit programy pro tyto lidi. Např. stát bude dotovat zaměstnávání takových lidí ve špitálech. A oni nebudou chodit zametach chodníky, ale budou se učit léčit, skládat zkoušky a po čase složí atestaci.

0/0
20.8.2008 10:40

XXL

Re: REaguji na reakce vůči předch. příspěvku

To se netýká jen lékařů. Stát tu dotoval vzdělání těch lidí. Oni sami prokázali schopnosti tím, že školu vystudovali. I mladý zubař může mít problém. Na ordinaci dva miliony nemá, ono nejde vrtat vrtačkou za 500Kč z Kauflandu. Některé obce např. pronajmou lékaři zařízenou ordinaci. Všeobecně to tak ale nefunguje. Lékař má především léčit, hra na podnikatele je zbytečná, pokud stejně ošetřuje pacienty od pojištovny. Funguje spíš jak zaměstnanec pojištoven, má i předepsanou minimální délku ordinační doby apod.

Jiný problém je, že vš dostávají dotace na nepotřebná studia. Škola dostane dotaci podle počtu studentů. Takže hodně archeologů, egyptologů, historiků. Hezké obory, ale v praxi jich potřeba je jen málo. Zubaři zato chybí, protože dotace nepokryjí náklady studia. A fakulty se chovají tržně. Nebo spíš, nejsou peníze na to studium. Nemluvím teprv o různých nových pseudooborech - gender studies (feministická ideologie) apod.

0/0
20.8.2008 10:47

XXL

Re: Re: REaguji na reakce vůči předch. příspěvku

Vynechal jsem nadbytek ekonomů a zejména manažerů. Což jsou obory potřebné, ovšem ne v těch kvantech, co školy produkují. Takže budeme mít samé generální a ekonomické a marketingové ředitele. Ale lidi na práci budou chybět.

Ještě k těm, co by posílali studované lidi zametat. Dělnických profesí je dnes menšina. Je potřeba víc kvalifikovanější práce, i dělnické profese navíc často vyžadují náročnější průpravu. Většina dělníků, to bylo za socialismu, doba a technologický rozvoj pokročily. Pokud někdo s vš by dělal 2 roky pomocného dělníka, tak se v oboru těžko chytí, možná časem na pozici středoškoláka. Zahodit 5 let studia taky nejde.

0/0
20.8.2008 10:51

individual

Re: Re: Re: REaguji na reakce vůči předch. příspěvku

Zasadnim nedostatkem tvych uvah je fakt, ze drtivou vetsinu nezamestnanych netvori lide s VS (lekari, ekonomove atd.), kteri by pracovat skutecne chteli, jen nemohou praci najit,  ale lide s mizernym vzdelanim, kteri o praci zajem nemaji a je pro ne prijatelnejsi pobirat davky od statu nez sve zivoty vzit do vlastnich rukou.

Proto je myslenka o podmineni vyplaty davek nejakou cinnosti ze strany nezamestnanych spravna. Chces neco od statu? Neni problem, ale musis pro to neco sam udelat. Pochopitelne by se pri stanovovani povinne kvoty odpracovanych hodin muselo prihlizet k mnoha vecem jako napr. pocet odpracovanych let, delka nezamestnanosti, kvalifikace atd.

0/0
20.8.2008 11:00

czechian

Re: Re: Re: REaguji na reakce vůči předch. příspěvku

A kolik manažerů, doktorů či jiných specialistů je dlouhodobě na podpoře? 8-o Vždyť tady přece nikdo nenutí zametat člověka, co nemá pár týdnů práci. R^

0/0
20.8.2008 11:02

Alik

Re: Re: Re: Re: REaguji na reakce vůči předch. příspěvku

naprosto souhlasim i ten pan predtim mluvil o lidech, co jsou dlouho bez práce

0/0
20.8.2008 11:04

Alik

Re: REaguji na reakce vůči předch. příspěvku

Tak nevím můj kamarád dokončil školu - medik, chtěl pracovat, tak si musel sehnat malou nemocnici a nastoupit, aby měl atestace, dojíždí X km .... jestli někdo sedí na pracáku a čeká, že práce za ním přijde a není ochoten ze svých nároků slevit tak je chyba asi jinde, pokud je někdo dlouho nezaměstnaný tak klidně ať jde uklízet a pracovat ve prospěch ostatních a je jedno jestli má VŠ nebo ZŠ

0/0
20.8.2008 11:02

individual

Re: Re: REaguji na reakce vůči předch. příspěvku

100% souhlas.

0/0
20.8.2008 11:06

Tom

Makat ?

Jeeezis to je zase objev ..... nekdo chtel po cikanech aby makali a ono to naprosto prekvapive nevyslo .... oooooo 8-o

0/0
20.8.2008 10:29







Najdete na iDNES.cz