Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Spořitelna zablokovala kartu klienta kvůli úniku dat. Může to potkat i vás

Pokud vám zavolají z banky a oznámí, že platební kartu, kterou používáte, zablokují, nebudete výjimka. Stává se to poměrně často, když má banka informaci, že by vaši kartu mohl někdo zneužít. Přesvědčil se o tom čtenář iDNES.cz.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Nevim

hm...

Tak tohle se deje dnes a denne nejenom ve sporitelne, takze ten nadpis je trosku mimo misu.

0/0
21.8.2008 16:57

Rolf

Internet neni nejvetsi hrozba

Daleko horší je jiná věc. Ze začátku jsem si myslel, že "nové" čipové karty už nelze použít bez zadání PINu. Jaké ale bylo moje nepříjemné překvapení, když po mně tuhle nedávno u pumpy PIN zadat nechtěli, stačil podpis (vzorový je na zadní straně karty...) takže zabezpečení opravdu nulové. Mám VISU od ČS

0/0
21.8.2008 11:53

Laska

výpisy z účtu ČS na koresponďáku stále bez řešení !!

o kartě s klient ČS může nechat jenom zdát !!

0/0
20.8.2008 22:12

Gen-

Re: výpisy z účtu ČS na koresponďáku stále bez řešení !!

Idiot je stale tu, ze by konecne drzel hubu toho se asi nedockame !!

0/0
21.8.2008 7:06

troll

Re: výpisy z účtu ČS na koresponďáku stále bez řešení !!

zase lžeš, spořka neposílá výpisy na koresponďáku, poslílají rychleho (p)osla, který jakmile ti odrecituje veškeré pohyby na účtů, tak spáchá sebevraždu. Už mám přede dveřmi docela slušnou hromadu těhle rychlonožek...

0/0
21.8.2008 10:20

Gargamel

Spořitelně věřím!

Já si na českou spořitelnu stěžovat nemůžu. Když ti někdo vybere peníze na kraditku, tak je to tvůj problém. Když někde platíš kreditkou a nečumíš co s ní dělaj, tak si vůl. Páč oni jsi udělaj kopii tvé karty a maji vyhráno! Z účtu ti peníze nevemou přes Servis 24, nelze změnit číslo pro sms. Musej na pobočku a stejně se odešle na staré tel číslo zpráva, že dovhází ke změně a trvá to asi 24hodin!

0/0
20.8.2008 21:02

DaM

Re: Spořitelně věřím!

Jak jiz pisi dole, pro "fraudstery" je SMS ci podobne zabezpeceni tzv. "piece of cake", neboli jednoduse obejitelne :-( Vice nize v diskusi...

A co se kopie karty tyce? "Faudster" Vasi kartu v zivote videt nemusel, natoz aby ji mel v ruce a udelal si kopii. Bohuzel to funguje uplne jinak :-(

0/0
20.8.2008 21:19

Nevim

Re: Spořitelně věřím!

Vygoogluj si neco o skimmingu a tam se mozna dozvis, ze doba sla uz trosku nekam jinam. Jen pro tve info..dnes se to dela i tak, ze se na verejne misto nainstaluje falesny bankomat s logem jakekoliv banky ....a nez se ti tam objevi hlaska, ze ti nemuzou vyplatit z technickych duvodu penize, tak ti nekdo s ni nakupuje v Ghane u benzinky.

0/0
21.8.2008 17:01

hrůza

horší peněžní ústav jako je spořitelna neznám

0/0
20.8.2008 18:58

garumna

Re: hrůza

Ani ja ne, mrchy zlodejsky!!!!

0/0
20.8.2008 19:22

Andee

Re: Re: hrůza

Neznám lepší produkt, než jejich výhodný účet za tuším 48 Kč/měsíčně... teď už ho nenabízí, nicméně ho mám pořád a jsem naprosto spokojen R^

0/0
20.8.2008 19:36

Ralf

Re: Re: Re: hrůza

Vsak to te samozrejme prejde ;-)

0/0
20.8.2008 19:45

mbank

Re: Re: Re: hrůza

48,- je porad moc. Znam lepsi.

po 15 ketech jsem presel k

www.mbank.cz

je to cele zadarmo.

a dobre se to tam uroci.

0/0
20.8.2008 20:02

BLB

Re: Re: Re: Re: hrůza

Rvani hov... když sem viděl u m-bank ty jejich rádoby pobočky a zkusil si s nima komunikovat, tak se mi dělalo na zvracení... nedovedu si představit, že bych u m-bank něco reklamoval, viz. třeba onu transakci platební kartou... to je jedna z mála věcí, kterým naprosto nevěřím... u spořky to sice nemám "zadarmo", ale vím co mám.....poplatky - strašný - drahý - hrůza - VE KTERÝ SOLIDNÍ BANCE NEJSOU POPLATKY??????

0/0
21.8.2008 7:07

phi

Re: Re: Re: Re: Re: hrůza

v zahranici v skoro ve vsech ?:-/

0/0
21.8.2008 9:07

Nevim

Re: Re: Re: hrůza

tak kdyz mas 500 litru, tak to mas v CITI zdarma ;-)

0/0
21.8.2008 17:02

DaM

Banky bohuzel ...

... stale vahaji s implementaci systemu, ktere nebezpeci techto tzv. "fraudu" snizuji na minimum. Takze to maji zlodeji stale dost jednoduche :-( A tyka se to nejen platebnich karet, ale i bankovnich uctu vseho druhu. Bezne pouzivana zabezpeceni, at uz se jedna o SMS kody, certifikaty, atd., jsou totiz relativne jednoduse obejitelne :-(

0/0
20.8.2008 18:44

.

Re: Banky bohuzel ...

A muzu se zeptat, jake zabezpeceni byste si predstavoval? Nejak mi nedochazi slabina SMS, kdyz bez sms proste nikam nic neprevedete, nezadate trvaly prikaz, nezalozite inkaso..

0/0
20.8.2008 19:24

DaM

Re: Re: Banky bohuzel ...

No, spatne je, ze to nedochazi hlavne bezpecakum v bankach. Rikaji Vam neco trojske kone, man-in-the-middle, man-in-the-browser, atd.? Napr. za USD 300 si muzete na internetu koupit predkonfigurovaneho trojskeho kone pro Vami vybranou banku vcetne jeho distribuce, a vy uz pak mate v podstate volne pole pusobnosti. A to zminuji jen jednu z tisice moznosti!

0/0
20.8.2008 19:39

.

Re: Re: Re: Banky bohuzel ...

Jenze tohle je problem banky, nikoliv muj. Dle meho je zabezpeceni internetbankingu pres heslo a konfirmasni SMS naprosto dostatecne, protoze i kdyz uz se mi nekdo naboura do pocitace, tak ani se znalosti hesla do IB mi ten ucet nevybili. A nejslabsi clanek s nejmensim zabezpecenim byva vetsinou vzdy ten koncovy uzivatel, tedy ja.

0/0
20.8.2008 20:13

DaM

Re: Re: Re: Re: Banky bohuzel ...

Mate pravdu, je to primarne problem banky. Bohuzel vsak absolutne nemate pravdu v druhe casti sveho prispevku - dany "fraudster" Vam ucet klidne vycisti, aniz byste to vubec tusil, nezavisle na tom, jaky typ (SMS, helo, cetifikat, atd.) zabezpeceni pouzivate. Venuji se studiu tohoto fenomenu jiz dost dlouho na to, abych to moc dobre vedel, a navic i videl na vlastni oci :-(

0/0
20.8.2008 20:25

tx999

Re: Re: Re: Re: Re: Banky bohuzel ...

Ale to ja verim, ze mi ho vybili, kdyz se naboura bance do systemu, jenze to by mi ho pak vybilil asi pri jakemkoliv typu zabezpeceni, ktery bych pouzival pro prihlasnovani do IB.

0/0
20.8.2008 20:47

DaM

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Banky bohuzel ...

Ale oni se nenapichnou do systemu banky, oni se prihlasi ciste na Vas ucet. A to je podstatny rozdil. Vy sam s tim moc nenadelate, ale banka musi nastavit takove mechanismy, aby toto riziko minimalizovala. A toto nebezpeci dnes jiz lze minimalizovat az o 90-95%. Do dnesniho dne vsak jedina banka v CR toto zacala resit, ty ostatni vyckavaji a tim vystavuji sebe riziku znacnych ztrat (financi, reputace, ...) a zakazniky vystavuji velkym potencionalnim problemum :-(

0/0
20.8.2008 20:58

tx999

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Banky bohuzel ...

tak tady by me ten presny postup zajimal. To jest jak dokazou napr. ty sms obejit? A taky samozrejme ktera to je banka:)

0/0
20.8.2008 21:15

DaM

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Banky bohuzel ...

Ten postup si musite najit na webu sam, ja Vam to napsat nemuzu. Zkuste hledat treba pod hesly "man-in-the-middle", "man-in-the-browser", "bank trojan", "phishing", "vishing", "social engineering", "ANI", atd. No a tu banku uz vubec nesmim, omlouvam se...

0/0
20.8.2008 21:22

tx999

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Banky bohuzel ...

Tak aspon neznacte:)

Ja bych jenom rad mel predstavu, jak jsou schopni obejit ochranu konfirm. SMS, pripadne, co je podle vas lepsi ochrana.

0/0
20.8.2008 21:26

DaM

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Banky bohuzel ...

Ochranu prihlaseni SMS nemusi obchazet (i kdyz to lze take, ale sloziteji), ale napr. v ramci Vaseho pripojeni az po vasi autentikaci, autorizaci a zadani transakce ji ten trojan ve vasem pocitaci na posledni chvili pozmeni (castka, cislo uctu prijemce, ...) a do systemu banky uz jde pozmenena. Ale tech zpusobu je opravdu velke mnozstvi a kazdou chvili se objevi novy. Vy s tim moc nenadelate, to si musi ohlidat banka prave v ramci sveho systemu. A to je prave ten problem...

0/0
20.8.2008 21:36

tx999

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Banky bohuzel ...

OK, ted to chapu, jenze ja ty udaje (c.u., castku..) vidim stale na obrazovce a mimoto  mam ty udaje navic napsane i v te SMS s kodem..

0/0
20.8.2008 21:41

DaM

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Banky bohuzel ...

To, co vidite na obrazovce a v SMS, jeste v pripade takoveho napadeni neznamena, ze je to totez, co se ve skutecnosti stalo v bankovnim systemu. Fakt byste neveril svym ocim, kdybyste videl, co vsechno dnes ty trojany a dalsi zpusoby napadeni dokazi. Napriklad dnes jsem mel moznost videt (zive!), jak v jedne nejmenovane anglicke bance malem prisla zakaznice o asi 5 tis liber. Kdyby ta banka uz nemela svuj system chraneny proti tomuto utoku, tak bye bye penize. Transakce byla ale na posledni chvili zastavena a po telefonatu banky klientce, ktera samozrejme o nicem nevedela, byla platba zrusena a transakce oznacena jako pokus o fraud. Fakt sila!

0/0
20.8.2008 21:54

tx999

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Banky bohuzel ...

Takze jestli tomu dobre rozumim, tak ja si zaslu do banky pro konfirmacni SMS. Oni mi ji poslou a zaroven v ni uvadej data o transakci (c.u., castku atd.), ja zadam kod, odeslu platbu a cestou se zmeni udaje? VV tom pripade by to nemelo prolizt, protoze v systemu banky musi byt nekde udaje (c.u., castka) ulozeny a ty najednou nesouhlasi s udajemi, ktere jim ode me dorazi, takze by to meli automaticky stopnout.

Ale pokud jsem dobre pochopil, tak ten trojan je porad v mem pocitaci, takze v zasade nejspolehlivejsi ochrana by mozna byla mit nejakej starsi pocitac za par supu, kterej bych pouzival jenom na IB a na nic jinyho:)

0/0
20.8.2008 22:17

DaM

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Banky bohuzel ...

No, co vam man napsat, proste nestopnou :-( Dale, trojan nema se starim pocitace nic spolecneho, ten chytite na netu do jakehokoliv pocitace ani se nenadejete :-( Antivirove, antispywarove ani antimalwarove programy ho nemaji sanci najit (vsech asi 30 svetove nejpouzivanejsich hlasi "vse ok"). Takze jak uz jsem naznacil vyse, jedina ochrana z Vasi strany je dusledna kontrola pohybu na uctu, ze strany banky je jedina ochrana implementace specialnich antifraud reseni. Toz tak, jdu do prace bojovat prave proti fraudsterum :-) Preji hezky den bez neprijemnych prekvapeni na Vasem uctu! :-)

0/0
21.8.2008 6:41

troll

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Banky bohuzel ...

to co říkáte je možné pouze pokud by hacker dokázal číst mé sms zprávy, jinak to nej... Já zadám transakci přes IB a banka vygeneruje jedinečný potvrzující kód, který zašle přes svou sms bránu na můj mobil. já tento kód musím zadat, aby banka transakci přijala a potvrdila.... transakci nezměníš, každá transakce má svůj jedinečný kód, takže pokud nebudeš mít odposlech tak si neškrtneš. Takže si ty svý poplašný zprávy strč někam...

0/0
21.8.2008 10:42

DaM

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Banky bohuzel ...

:-) Sice vam to nepreju, ale abyste se casem nedivil...

0/0
21.8.2008 11:13

.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Banky bohuzel ...

Tak ja to myslel tak, ze bych mel jeden starej krap, kterej bych doma pouzival jenom k pripojeni do IB a nikam jinam s nim nelez;-D

0/0
21.8.2008 10:43

DaM

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Banky bohuzel ...

To by urcite pomohlo, ale 100% ochrana to take neni. Rozhodne ale lepsi nez nic...

0/0
21.8.2008 11:51

Radek B.

co je to PR agentura?

tady chtel nekdo vypadat "cool", co, frykuline.

0/0
20.8.2008 18:35

Petros

No jeste ze dali vedet, to se spis nestava...

Me uz zablokovali kartu nekolikrat. Ruzne banky v ruznych zemi Evropy (hodne cestuju s praci), ale krome jednoho pripadu se mi nestalo, ze by mi nekdo rekl co se deje/stalo. Vzdycky jenom prestala fungovat karta, tak jsem zavolal do banky a rekli mi, ze uz mam v poste novou kartu...

0/0
20.8.2008 18:22

blin

hmmm

Hmm... V Uk se mi stalo, že jsem vybíral 800 liber z bankomatu, ten mi napsal, že transakce nemůže být provedena, nic nevydal, ale když jsem po několika dnech zkontroloval výpis, byla částka odečtena z účtu... Nepomohla ani opakovaná reklamace u mé české banky, ani reklamace u banky v UK, které patří bankomat... Prej neshledali žádný problém a prachy byly v pořádku vydány.... Musím to brát holt tak, že jsem to prohrál v automatech... :-/

0/0
20.8.2008 18:14

Petros

Re: hmmm

To rikate vazne nebo jenom jako vtip? Pokud mate u banky nejakou bonitu, tak se prece musi starat, jinak teda nevim proc bych u takove banky byl...

0/0
20.8.2008 18:23

blin

Re: Re: hmmm

Bohužel to vtip není :( Ale máte pravdu v tom, že je to na změnu banky... Nicméně od té doby nevybírám nikdy více než 200 liber, třeba navícekrát, ale případná ztráta není tak velká.... Navíc to má tu výhodu, že když vyberu 200 liber 3x za sebou, banka z Česka mi okamžitě volá pro potvrzení :) ... zahrávám si s pokušením, že jim někdy řeknu, že jsem to nebyl já, kdo to vybíral :)

0/0
20.8.2008 18:30

Andee

Re: Re: Re: hmmm

To nedělej u bankomatů jsou kamery ;-D

0/0
20.8.2008 19:38

Pavel

Re: hmmm

Jo, podobna zkusenost - Recko a "jen" 100 EURO, ale v ty dobe za 35Kc. Napoprve bankomat prohlasil, ze operace byla prerusena, napodruhe vydal, doma kontrola uctu a strzeno 200 EUR. 3 mesice korespondence s bankou, nakonec smula, pry byly penize vydany...

0/0
20.8.2008 18:23

Obasnykomentator

Horáčku, zpátky do školy!

CIT.: "s klienty, jež zablokování karty odmítli"

Už jsem ti to tuším nedávno jednou psal, včetně doporučení, aby sis zase nesedal s Pažoutem a konečně se to skloňování "jenž" atd. naučil...

0/0
20.8.2008 18:10

pavka

Re: Horáčku, zpátky do školy!

možná bude lepší, když bude používat "kteří". To by mohl zvládat :-P

0/0
20.8.2008 19:10







Najdete na iDNES.cz